Αναζήτηση Αναρτήσεων

Τετάρτη 23 Νοεμβρίου 2011

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ: ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΤΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ


18/11/11

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ: ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΤΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Παρέμβαση του Παραρτήματος αναφροικά με τους Οργανισμούς Εσωτερικής Υπηρεσίας των φορεών τοπικής αυτοδικοίκησης και τις θέσεις προϊσταμένων σε αυτούς.

Διαβάστε περισσότερα Αρχείο Ανακοίνωσης Header

18/11/11

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ: ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΙΩΣΗΣ ΤΗΣ ΝΙΤΡΟΡΥΠΑΝΣΗΣ Προτάσεις του Παραρτήματος για την υπό έκδοση πρόσκληση του προγράμματος μείωσης της Νιτρορύπανσης.

Διαβάστε περισσότερα Αρχείο Ανακοίνωσης

Ρεύμα τροφοδότησης του χρέους από τις ΑΠΕ

Ρεύμα τροφοδότησης του χρέους από τις ΑΠΕ


Demetres Briassoulis Plires Arthro Kathimerini 19-11-2011
Δημήτρης Μπριασούλης
Καθηγητής στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Προκλητική «εν κρυπτώ» τακτοποίηση των υδατοκαλλιεργητών

μέλος του ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΠΡΑΣΙΝΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ

web: www.ecogreens.gr- email: ecogreen@otenet.gr

Αθήνα: Πλατ. Ελευθερίας 14 - 10553, τηλ. 210 3306301, fax210 3834390

Θεσσαλονίκη: Πλάτωνος 1 & Εγνατία - 54631, τηλ. 2310 266705, fax2310 269780

17-11-2011

Προκλητική «εν κρυπτώ» τακτοποίηση των υδατοκαλλιεργητών

Προκλητική «ρύθμιση» του χωροταξικού των υδατοκαλλιεργειών, με διαδικασίες που παραπέμπουν σε εποχές αυταρχισμού, αδιαφάνειας και διαπλοκής, αποτελεί η αιφνιδιαστική δημοσίευση σε ΦΕΚ (ΦΕΚ 2505/4-11-2011) της Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) που ρυθμίζει σε εθνικό επίπεδο το χωροταξικό των υδατοκαλλιεργειών.

Το Ειδικό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης (Ε.Π.Χ.Σ.Α.Α.) για τις Υδατοκαλλιέργειες είχε τεθεί σεανοικτή διαβούλευση με προθεσμία υποβολής προτάσεων την 28-5-2011. Για το συγκεκριμένο σχέδιο είχαν διατυπωθεί σοβαρές επιφυλάξεις, καθώς υπήρχαν σημαντικά κενά επιστημονικής τεκμηρίωσης στην σχετική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που είχε βασιστεί σε μελέτη εκπονηθείσα κατ’ εντολή του Συλλόγου Ελλήνων Θαλασσοκαλλιεργητών (ΣΕΘ), δηλαδή των επιχειρηματιών του κλάδου. Είχε έντονα επισημανθεί ότι το χωροταξικό των υδατοκαλλιεργειών προσανατολιζόταν κυρίως στην «τακτοποίηση» και νομιμοποίηση των υφιστάμενων μονάδων, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τόσο οι συγκρούσεις χρήσεων του θαλάσσιου χώρου από την ελεύθερη αλιεία και τον τουρισμό, όσο και οι επιπτώσεις από τη δραστηριότητα στο περιβάλλον και ιδιαίτερα σε ευαίσθητα οικοσυστήματα. Παράλληλα, συγκεκριμένες προτάσεις για τη βελτίωση του σχεδίου είχαν υποβληθεί από επιστημονικούς φορείς, ομάδες πολιτών και υπηρεσιακούς παράγοντες που έθεταν θέματα τόσο πολιτικών προτεραιοτήτων όσο και ειδικών τοπικών συνθηκών.

Οι Οικολόγοι Πράσινοι συμμετείχαν στη διαβούλευση με συγκεκριμένες παρατηρήσεις επί του σχεδίου δεδομένου ότι ο χωροταξικός σχεδιασμός αποτελεί ένα ουσιαστικό εργαλείο για τη διαχείριση της ανάπτυξης και χρήσης της θάλασσας και αποτελεί κεντρικό στοιχείο του περιβαλλοντικού σχεδιασμού και οικονομικής ανάπτυξης. Είναι, λοιπόνσημαντικό να ληφθούν υπόψη, εφόσον αξιολογηθούν, τόσο οι επιστημονικές, τεχνοκρατικές απόψεις, όσο και οι κατά τόπους επισημάνσεις πολιτών και φορέων, μέσα όμως από μία ξεκάθαρη πολιτική δέσμευση για τις προτεραιότητες στην αξιοποίηση των θαλάσσιων πόρων, που συμπεριλαμβάνουν την ενίσχυση της τοπικότητας, της βιολογικής ιχθυοκαλλιέργειας, της τοπικής οικονομίας, της συναίνεσης των παράκτιων κοινωνιών, της συστηματικής παρακολούθησης και της προστασίας των ευαίσθητων οικοσυστημάτων.

Μετά την ολοκλήρωση της διαβούλευσης, το τελικό κείμενο διαμορφώθηκε και διαβιβάστηκε στα μέλη του Εθνικού Συμβουλίου Χωροταξικού Σχεδιασμού για γνωμοδότηση, όπως απαιτείται από τη σχετική νομοθεσία. Με πρωτοφανή απαξίωση του ρόλου του Εθνικού Συμβουλίου, η πολιτική ηγεσία-στερούμενη ουσιαστικά νομιμοποίησης την ημέρα που ο πρωθυπουργός της χώρας ζητούσε ψήφο εμπιστοσύνης από το Ελληνικό Κοινοβούλιο-την ίδια μέρα που υποβλήθηκαν οι απόψεις του Συμβουλίου (και αγνοήθηκαν επιδεικτικά), εξασφάλισε την αποστολή εισηγητικού εγγράφου από το ΥΠΕΚΑ, την υπογραφή των οκτώ Υπουργών, ακόμα και την δημοσίευση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης στο ΦΕΚ!! Πληροφορούμαστε ότι το Εθνικό Συμβούλιο, με τις προτάσεις του στόχευε σε ουσιαστικό έλεγχο και παρακολούθηση του τομέα και στην προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος, κάτι που προφανώς δεν αποτελεί προτεραιότητα του κ. Παπακωνσταντίνου.

Θεωρούμε απολύτως απαράδεκτη τη συγκεκριμένη διαδικασία που αντίκειται σε οποιαδήποτε δεοντολογία σύγχρονης κοινωνίας και στερείται νομιμότητας. Οι πρακτικές της απελθούσας Κυβέρνησης προβληματίζουν ως προς τη σκοπιμότητά τους και παραπέμπουν σε απέλπιδες ενέργειες ατόμων σε συνθήκες άτακτης φυγής. Η επόμενη κίνηση δεν μπορεί να είναι άλλη από την ανάκληση της επίμαχης ρύθμισης και την δρομολόγηση διαδικασιών που θα οδηγήσουν σε ένα χωροταξικό σχεδιασμό με αρχή το σεβασμό στους πολίτες και το θαλάσσιο περιβάλλον.

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΟΙΚΟΛΟΓΩΝ ΠΡΑΣΙΝΩΝ

Περισσότερες πληροφορίες:

Βάντα Λαλιώτου: 6945026718

Κυριακή 20 Νοεμβρίου 2011

Σκηνικό τρομοκρατίας στήνουν δυναμιτιστές στις νότιες Κυκλάδες

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Σκηνικό τρομοκρατίας στήνουν δυναμιτιστές στις νότιες Κυκλάδες: Δολιοφθορές και απειλές προς αλιείς
Επικίνδυνες καταστάσεις από την ολιγωρία των αρχών

Εκτός ελέγχου η κατάσταση στις νότιες Κυκλάδες, με επίκεντρο τα Κουφονήσια, από τη συνεχιζόμενη παράνομη αλιευτική δραστηριότητα δυναμιτιστών και πεζοτρατών. Οι απειλές εναντίον όσων τολμούν να διαμαρτυρηθούν έχουν μετατραπεί, τις τελευταίες μέρες, σε δολιοφθορές στα αλιευτικά εργαλεία ψαράδων που αλιεύουν νόμιμα.
Το ΑΡΧΙΠΕΛΑΓΟΣ κατήγγειλε εκ νέου στις αρχές της εβδομάδας στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Νάξου τα ονόματα των ατόμων, τον τύπο των σκαφών (τα οποία φέρουν αλιευτική άδεια) και τα σημεία που επιχειρούν με δυναμίτιδα. Οι ενέργειες της αρμόδιας Λιμενικής αρχής, που έχει επανειλημμένα εκδηλώσει την πρόθεση να εξαφανίσει το φαινόμενο, δεν έχουν φέρει ακόμα κανένα αποτέλεσμα. Για άλλη μια φορά η τοπική κοινωνία μένει ανυπεράσπιστη απέναντι σε μια πολύ μικρή μειοψηφία που καταστρέφει όποια παραγωγικά ιχθυαποθέματα και οικοσυστήματα έχουν απομείνει στην περιοχή. Κι όλα αυτά την περίοδο του χειμώνα όπου η αλιευτική δραστηριότητα αποτελεί το μόνο πρόσφορο έσοδο για την επιβίωση των επαγγελματιών αλιέων της ευρύτερης περιοχής των νότιων Κυκλάδων, που επιλέγουν να αλιεύουν με νόμιμες μεθόδους.

Δυναμιτιστές επιχειρούν διαρκώς αλιεία με εκρηκτικές ύλες στα νησιά: Ηρακλειά, Σχοινούσα, Δονούσα, Αμοργός, Κέρος, Αντικέρι. Στη συνέχεια διοχετεύουν τα παράνομα αλιεύματα στις αγορές των νησιών των ΝΑ Κυκλάδων (κυρίως της Αμοργού). Παράλληλα, τέσσερις πεζότρατες αλιεύουν (κατά παράβαση του ΕΚ 1967/2006) καθημερινά μεγάλες ποσότητες ψαριών, κυρίως υπομεγεθών, τα οποία πωλούνται στη Νάξο και συχνά φτάνουν μέχρι τις ιχθυαγορές της Αθήνας και του Πειραιά.

Εδώ και μερικές μέρες οι παράκτιοι αλιείς μετρούν, εκτός από την ψαριά που χάνεται και τις συνέπειες από την παραβίαση μιας ιδιότυπης ομερτά. Οι προσπάθειες δολιοφθοράς στα αλιευτικά εργαλεία και οι συνεχιζόμενες απειλές από τους δυναμιτιστές έχουν φέρει τους επαγγελματίες παράκτιους αλιείς στα όρια της απόγνωσης.

Μετά τις καταγγελίες και τα λεπτομερή στοιχεία που προσκόμισε το ΑΡΧΙΠΕΛΑΓΟΣ (με όποιο ρίσκο αυτό συνεπάγεται), αναμένουμε από την τοπική λιμενική αρχή να μετουσιώσει στην πράξη την πρόθεση της, να εξαλείψει το φαινόμενο της παράνομης και καταστροφικής αλιείας στην περιοχή.


Πρέπει πάση θυσία να δοθεί ένα οριστικό τέλος σε μία επικίνδυνη κατάσταση που: απειλεί ανθρώπινες ζωές, επιφέρει καταστρεπτικές συνέπειες στα ιχθυαποθέματα, φέρνει στα όρια της απελπισίας την τοπική κοινωνία και πλήττει βάναυσα κάθε έννοια ευνομούμενου κράτους.

Θοδωρής Τσιμπίδης
Δ/ντής Αρχιπελάγους, Ι.Θ.Π

ΑγροΤύπος εβδομαδιαία ηλεκτρονική εφημερίδα Αβοκάντο: Μικρή παραγωγή παρά την αυξημένη ζήτηση για εξαγωγές

ΑγροΤύπος

εβδομαδιαία ηλεκτρονική εφημερίδα αγροτικής ενημέρωσης

Σε ποια φάση βρίσκεται ο νέος Ελληνικός Γεωργικός Οργανισμός «Δήμητρα».

Αβοκάντο: Μικρή παραγωγή παρά την αυξημένη ζήτηση για εξαγωγές.

Περί Οίνων: Beaujolais Nouveau.

Αγγελίες, εκδηλώσεις εβδομάδας και η υπόλοιπη αγροτική επικαιρότητα ...

Μπορείτε να διαβάσετε την Αγροτική Εφημερίδα 107 και σε PDF


www.agrotypos.gr

ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΙΟΛΟΓΙΚΗ ΓΕΩΡΓΙΑ

ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΙΟΛΟΓΙΚΗ ΓΕΩΡΓΙΑ
Νέα νομοθεσία – Σύντομη επισκόπηση

Την 1η Ιανουαρίου 2009 τέθηκαν σε ισχύ νέοι κανονισμοί της ΕΕ για την παραγωγή, τον έλεγχο και τη σήμανση των βιολογικών προϊόντων. Ωστόσο, ορισμένες από τις νέες διατάξεις σχετικά με τη σήμανση θα αρχίσουν να ισχύουν από την 1η Ιουλίου 2010.
Τον Ιούνιο του 2007 το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο των Υπουργών Γεωργίας κατέληξε σε συμφωνία για έναν νέο Κανονισμό του Συμβουλίου για τη βιολογική παραγωγή και σήμανση των βιολογικών προϊόντων. Αυτός ο νέος Κανονισμός του Συμβουλίου περιέχει σαφώς προσδιορισμένους στόχους, αρχές και γενικούς κανόνες που αφορούν στη βιολογική παραγωγή.
Σκοπός αυτού του νέου νομικού πλαισίου είναι να οριστεί μια νέα διαδικασία για τη συνεχή ανάπτυξη της βιολογικής γεωργίας. Στόχος είναι τα αειφόρα συστήματα καλλιέργειας και η ποικιλία προϊόντων υψηλής ποιότητας. Στο πλαίσιο της διαδικασίας αυτής πρόκειται να δοθεί στο μέλλον ακόμη μεγαλύτερη έμφαση στην προστασία του περιβάλλοντος, τη βιοποικιλότητα και τα υψηλά πρότυπα για την προστασία των ζώων.
Η βιολογική παραγωγή πρέπει να σέβεται τα φυσικά συστήματα και τους φυσικούς κύκλους. Η αειφόρος παραγωγή πρέπει να επιτυγχάνεται στο μέτρο του δυνατού με τη βοήθεια βιολογικών και μηχανικών διαδικασιών παραγωγής, μέσω παραγωγής ανάλογα με τη γη και χωρίς τη χρήση γενετικά τροποποιημένων οργανισμών (ΓΤΟ).
Στη βιολογική γεωργία προτιμούνται οι κλειστοί κύκλοι με χρήση εσωτερικών πόρων έναντι των ανοιχτών κύκλων όπου γίνεται προμήθεια εξωτερικών πόρων. Στην ιδανική περίπτωση, οι εξωτερικοί πόροι πρέπει να περιορίζονται σε βιολογικούς πόρους από άλλα βιολογικά αγροκτήματα, φυσικά υλικά ή υλικά που έχουν αποκτηθεί με φυσικό τρόπο και ήπια, ευδιάλυτα ανόργανα λιπάσματα. Ωστόσο, σε εξαιρετικές περιπτώσεις, μπορεί να επιτρέπεται η χρήση χημικών συνθετικών πόρων, εάν δεν υφίστανται κατάλληλες εναλλακτικές λύσεις. Οι ουσίες αυτές επιτρέπεται να χρησιμοποιούνται και αναφέρονται στους σχετικούς καταλόγους στο Παράρτημα του Κανονισμού του Συμβουλίου μετά από επισταμένη έρευνα από την Επιτροπή και τα κράτη μέλη.
Επειδή η Ευρωπαϊκή Ένωση εκτείνεται από τον μακρινό βορρά έως τη Νότια Ευρώπη και σε τμήμα της Ανατολικής, οι τοπικές κλιματολογικές, πολιτιστικές ή δομικές διαφορές μπορούν να αντισταθμιστούν μέσω προβλεπόμενων κανόνων ευελιξίας.
Τα τρόφιμα μπορούν να σημαίνονται ως «βιολογικά», μόνον εφόσον τουλάχιστον το 95% των γεωργικών συστατικών τους είναι βιολογικά. Τα βιολογικά συστατικά σε μη βιολογικά τρόφιμα μπορούν να αναφέρονται ως βιολογικά στον κατάλογο των συστατικών, εφόσον το εν λόγω τρόφιμο έχει παραχθεί σύμφωνα με τη νομοθεσία περί βιολογικών προϊόντων. Με σκοπό την εξασφάλιση υψηλότερου βαθμού διαφάνειας, πρέπει να αναγράφεται ο κωδικός αριθμός του φορέα ελέγχου.
Η χρήση γενετικά τροποποιημένων οργανισμών (ΓΤΟ) και προϊόντων που έχουν παρασκευαστεί από ΓΤΟ εξακολουθεί να είναι απαγορευμένη στη βιολογική παραγωγή. Τα προϊόντα που περιέχουν ΓΤΟ δεν μπορούν να σημαίνονται ως βιολογικά, εκτός και αν τα συστατικά που περιέχουν ΓΤΟ έχουν εισέλθει ακούσια στα προϊόντα και η αναλογία ΓΤΟ στο συστατικό είναι μικρότερη από 0,9%.
Σύμφωνα με τη νέα νομοθεσία, οι παραγωγοί συσκευασμένων βιολογικών τροφίμων θα είναι υποχρεωμένοι να χρησιμοποιούν το λογότυπο της ΕΕ για τα βιολογικά προϊόντα από την 1η Ιουλίου 2010. Ωστόσο, η χρήση του λογοτύπου στα βιολογικά τρόφιμα από τρίτες χώρες είναι προαιρετική. Από την 1η Ιουλίου 2010, όταν θα χρησιμοποιείται το λογότυπο της ΕΕ για τα βιολογικά προϊόντα, θα πρέπει να αναγράφεται ο τόπος παραγωγής των γεωργικών συστατικών.
Η διανομή βιολογικών προϊόντων από τρίτες χώρες επιτρέπεται στην κοινή αγορά, μόνον εφόσον τα προϊόντα αυτά παράγονται και ελέγχονται υπό τις ίδιες ή ισοδύναμες συνθήκες. Με τη νέα νομοθεσία το καθεστώς εισαγωγών επεκτάθηκε. Στο παρελθόν ήταν δυνατή η εισαγωγή βιολογικών προϊόντων μόνο από τρίτες χώρες αναγνωρισμένες από την ΕΕ ή αγαθών των οποίων η παραγωγή ελεγχόταν από τα κράτη μέλη και για τα οποία είχε δοθεί άδεια εισαγωγής.
Η διαδικασία των αδειών εισαγωγής θα αντικατασταθεί μελλοντικά από νέο καθεστώς εισαγωγών. Τότε, οι φορείς ελέγχου που λειτουργούν σε τρίτες χώρες θα εξουσιοδοτούνται και θα παρακολουθούνται απευθείας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη μέλη.
Αυτή η νέα διαδικασία επιτρέπει στην Επιτροπή της ΕΕ να επιβλέπει και να παρακολουθεί καλύτερα την εισαγωγή βιολογικών προϊόντων και τον έλεγχο των εγγυήσεων περί βιολογικής παραγωγής. Επιπλέον, με τη νέα νομοθεσία διατυπώθηκε μια βάση για την αποδοχή των κανόνων της ΕΕ σχετικά με τις βιολογικές υδατοκαλλιέργειες και τα φύκια.

Λεπτομέρειες της νομοθεσίας της ΕΕ για τα βιολογικά προϊόντα

Εκτός από το νέο Κανονισμό του Συμβουλίου, το 2008 θεσπίστηκαν ακόμη δύο νέοι Κανονισμοί για τη ρύθμιση της βιολογικής παραγωγής, την εισαγωγή και τη διανομή των βιολογικών προϊόντων καθώς και τη σήμανσή τους.

Κανονισμός του Συμβουλίου

Ο κανονισμός αυτός θεμελιώνει το νομικό πλαίσιο για όλα τα επίπεδα παραγωγής, διανομής, ελέγχου και σήμανσης των βιολογικών προϊόντων που είναι δυνατό να προσφερθούν και να κυκλοφορήσουν στο εμπόριο στην ΕΕ. Καθορίζει τη συνεχή ανάπτυξη της βιολογικής παραγωγής μέσω της πρόβλεψης σαφώς ορισμένων στόχων και αρχών. Οι γενικές αρχές παραγωγής, ελέγχου και σήμανσης καθιερώθηκαν από τον Κανονισμό του Συμβουλίου και, ως εκ τούτου, μπορούν να μεταβληθούν μόνο από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο των Υπουργών Γεωργίας. Ταυτόχρονα, ο προηγούμενος Κανονισμός (ΕΟΚ) με αριθ. 2092/91 καταργείται.
Οι νέοι κανονισμοί περί σήμανσης σχετικά με την υποχρεωτική χρήση του λογότυπου της ΕΕ για τα βιολογικά προϊόντα αναβλήθηκαν έως την 1η Ιουλίου 2010 με μια τροποποίηση στον Κανονισμό του Συμβουλίου.

Πεδίο εφαρμογής

Ο Κανονισμός του Συμβουλίου ισχύει για τα ακόλουθα αγροτικά προϊόντα, συμπεριλαμβανομένων των υδατοκαλλιεργειών και της μαγιάς:

Ζώντα ή ανεπεξέργαστα προϊόντα

Επεξεργασμένα τρόφιμα

Ζωοτροφές

Σπόροι και πολλαπλασιαστικά υλικά

Στο πεδίο εφαρμογής του Κανονισμού αυτού εμπίπτει επίσης η συλλογή άγριων φυτών και φυκιών.

Δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του Κανονισμού:

Προϊόντα κυνηγιού και αλιείας άγριων ζώων.

Κανονισμοί της Επιτροπής

Έως τώρα έχουν θεσπιστεί οι ακόλουθοι Κανονισμοί της Επιτροπής:

Κανονισμός της Επιτροπής (ΕΚ) με αριθ. 889/2008 της 5ης Σεπτεμβρίου 2008 με λεπτομερείς κανόνες για την παραγωγή, τη σήμανση και τον έλεγχο, συμπεριλαμβανομένης της πρώτης τροποποίησής του σχετικά με τους κανόνες παραγωγής της βιολογικής μαγιάς

Στον Κανονισμό της Επιτροπής (ΕΚ) με αριθ. 889/2008 ρυθμίζονται όλα τα επίπεδα φυτικής και ζωικής παραγωγής, από την καλλιέργεια της γης και τη συντήρηση των ζώων έως τη μεταποίηση και τη διανομή των βιολογικών τροφίμων και τον έλεγχό τους. Ο Κανονισμός περιλαμβάνει εξαιρετικά τεχνικές λεπτομέρειες και, στο μεγαλύτερο μέρος του, αποτελεί επέκταση του αρχικού Κανονισμού περί βιολογικών προϊόντων, εκτός από τις περιπτώσεις που αυτός διαφοροποιήθηκε στον Κανονισμό του Συμβουλίου.
Στον Κανονισμό της Επιτροπής επισυνάπτονται πολλά Παραρτήματα. Σε αυτά μπορείτε να βρείτε τα εξής:
Προϊόντα που επιτρέπονται στη βιολογική γεωργία, όπως λιπάσματα, εδαφοβελτιωτικά και φυτοφάρμακα.
Ελάχιστες απαιτήσεις σχετικά με το μέγεθος των χώρων στέγασης και άσκησης, συμπεριλαμβανομένων των βοσκοτόπων, για τα ζώα βιολογικής εκτροφής, ανάλογα με τα είδη και το στάδιο ανάπτυξης των ζώων.
Μη βιολογικές ζωοτροφές, προσθετικά ζωοτροφών και βοηθητικά μέσα επεξεργασίας για την παραγωγή σύνθετων ζωοτροφών και προμειγμάτων που επιτρέπονται στη βιολογική γεωργία.
Μη βιολογικά συστατικά, προσθετικά και βοηθητικά μέσα επεξεργασίας που επιτρέπονται στην παραγωγή βιολογικών τροφίμων (συμπεριλαμβανομένης της παραγωγής μαγιάς).

Απαιτήσεις σχετικά με το λογότυπο της Κοινότητας.

Τα Παραρτήματα και άλλα τμήματα αυτού του Κανονισμού της Επιτροπής μπορούν να συμπληρώνονται από την Επιτροπή, προκειμένου να διατηρούνται ενημερωμένα όσον αφορά τις συνεχείς εξελίξεις της τεχνολογίας, της επιστήμης και της αγοράς βιολογικών προϊόντων.
Προκειμένου να διευκολυνθεί η εφαρμογή των νέων κανόνων και για να ενσωματωθούν ορισμένες εξαιρέσεις, που πρόκειται να λήξουν, του προηγούμενου Κανονισμού περί βιολογικών προϊόντων, διατυπώθηκαν ορισμένα μεταβατικά μέτρα.
Εκτός από τη νομοθεσία της ΕΕ σχετικά με τη βιολογική γεωργία και τη βιολογική παραγωγή, οι βιοκαλλιεργητές και οι μεταποιητές που δραστηριοποιούνται στο χώρο των βιολογικών προϊόντων πρέπει να τηρούν πιστά τους κανόνες που ισχύουν γενικώς για τη γεωργική παραγωγή και μεταποίηση των αγροτικών προϊόντων. Αυτό σημαίνει ότι όλοι οι κανόνες που ισχύουν γενικώς για τη ρύθμιση της παραγωγής, της μεταποίησης, της κυκλοφορίας, της σήμανσης και του ελέγχου των αγροτικών προϊόντων ισχύουν και για τα βιολογικά τρόφιμα.

Νέοι κανονισμοί περί εισαγωγών

Η συνηθισμένη διμερής αναγνώριση τρίτων χωρών από την Επιτροπή σε συνεργασία με τα κράτη μέλη θα εξακολουθήσει να ισχύει. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, η Επιτροπή, με την υποστήριξη των κρατών μελών, θα επιβλέπει την παραγωγή και τον έλεγχο των βιολογικών προϊόντων που πρέπει να εναρμονίζονται με τους στόχους και τις αρχές της νομοθεσίας περί βιολογικών προϊόντων, αλλά δεν είναι απαραίτητο να ταυτίζονται επακριβώς. Στο Παράρτημα III του Κανονισμού περί εισαγωγών υπάρχει ένας κατάλογος με τις αναγνωρισμένες τρίτες χώρες.
Οι νέοι κανονισμοί περί εισαγωγών διασφαλίζουν ότι είναι δυνατή η εισαγωγή βιολογικών προϊόντων από τρίτες χώρες που δεν έχουν πάρει ακόμη διμερή αναγνώριση.
Τα προϊόντα που παράγονται και ελέγχονται με τον ίδιο ακριβώς τρόπο όπως συμβαίνει και στην ΕΕ πρέπει στο μέλλον να έχουν επίσης ελεύθερη πρόσβαση στην κοινή αγορά. Οι φορείς ελέγχου που προτίθενται να αναλάβουν τέτοιους ελέγχους πρέπει να υποβάλουν αίτηση στην Επιτροπή της ΕΕ και να πάρουν εξουσιοδότηση για το σκοπό αυτό από την Επιτροπή και τα κράτη μέλη. Η επίβλεψή τους είναι άμεση ευθύνη της Επιτροπής σε συνεργασία με τα κράτη μέλη.
Ωστόσο, επειδή οι συνθήκες παραγωγής στις τρίτες χώρες είναι συνήθως πολύ διαφορετικές σε σύγκριση με την Ευρώπη, συχνά δεν είναι δυνατό να εφαρμόζονται οι ίδιοι ακριβώς κανόνες για την παραγωγή ή τον έλεγχο. Συνεπώς, πρέπει να είναι επίσης δυνατό να επιτρέπονται παρόμοιοι κανόνες που να είναι εναρμονισμένοι με τους στόχους και τις αρχές της νομοθεσίας περί βιολογικών προϊόντων.
Στο παρελθόν, αυτό έπρεπε να ελέγχεται από τα κράτη μέλη για κάθε προϊόν ξεχωριστά στο πλαίσιο μιας διαδικασίας εξουσιοδότησης εισαγωγής. Αυτό το πολύπλοκο σύστημα θα αντικατασταθεί πλέον από ένα απλούστερο σύστημα. Μελλοντικά, οι φορείς ελέγχου που έχουν εγκριθεί για το σκοπό αυτό θα μπορούν να πραγματοποιούν επιτόπου αυτή την επιθεώρηση. Αυτοί οι φορείς ελέγχου πρέπει επίσης να εγκρίνονται απευθείας για το σκοπό αυτό από την Επιτροπή της ΕΕ και τα κράτη μέλη και παραμένουν υπό την άμεση επίβλεψή τους. Έχουν δημοσιευτεί Οδηγίες που εξηγούν πώς μπορούν οι φορείς ελέγχου να υποβάλουν αίτηση για να εγκριθούν, πώς πρέπει να γίνεται η επίβλεψή τους και ποια άλλα μέτρα είναι απαραίτητα σε σχέση με τις εισαγωγές των βιολογικών προϊόντων και τον έλεγχό τους.
Μελλοντικά, οι νέοι κανονισμοί περί εισαγωγών θα διευκολύνουν συνολικά τις εισαγωγές βιολογικών προϊόντων στην ΕΕ, προωθώντας ταυτόχρονα την καλύτερη παρακολούθηση για την αντιμετώπιση της παραπλάνησης και της απάτης.

Ιστορική επισκόπηση

Το 1991 το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο των Υπουργών Γεωργίας θέσπισε τον Κανονισμό (ΕΟΚ) με αριθ. 2092/91 για τη βιολογική γεωργία και την αντίστοιχη σήμανση των αγροτικών προϊόντων και τροφίμων. Η εισαγωγή του Κανονισμού αυτού αποτέλεσε μέρος της μεταρρύθμισης της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής της ΕΕ και ήταν το τελικό στάδιο μιας διαδικασίας με την οποία η βιολογική γεωργία έλαβε την επίσημη αναγνώριση των 15 κρατών που ήταν τότε μέλη της ΕΕ.
Αρχικά, ο Κανονισμός περί βιολογικών προϊόντων ρύθμιζε μόνο τα φυτικά προϊόντα. Αργότερα, προστέθηκαν επιπλέον διατάξεις για την παραγωγή ζωικών προϊόντων. Στους κανόνες αυτούς περιλαμβάνονται οι ζωοτροφές, η πρόληψη νόσων, η κτηνιατρική θεραπεία, η προστασία των ζώων, η αναπαραγωγή των ζώων γενικώς και η χρήση κοπριάς ζώων εκτροφής.
Η χρήση γενετικά τροποποιημένων οργανισμών και προϊόντων που παράγονται από αυτούς αποκλείστηκε ρητώς από τη βιολογική παραγωγή. Ταυτόχρονα, εγκρίθηκε η εισαγωγή βιολογικών προϊόντων από τρίτες χώρες, των οποίων τα κριτήρια παραγωγής και τα συστήματα ελέγχου ήταν δυνατό να αναγνωριστούν ως ισοδύναμα προς τα αντίστοιχα κριτήρια και συστήματα της ΕΕ.
Ως αποτέλεσμα αυτής της συνεχιζόμενης διαδικασίας συμπληρώσεων και τροποποιήσεων, οι διατάξεις που περιέχονται στον Κανονισμό (ΕΟΚ) με αριθ. 2092/91 έχουν γίνει ιδιαίτερα πολύπλοκες και εκτενείς.
Η σπουδαιότητα του αρχικού Κανονισμού της ΕΕ για τα βιολογικά προϊόντα έγκειτο στο γεγονός ότι δημιούργησε κοινά ελάχιστα πρότυπα για ολόκληρη την ΕΕ. Με τη διαδικασία αυτή ενισχύθηκε η εμπιστοσύνη των καταναλωτών, οι οποίοι μπορούσαν πλέον να αγοράζουν βιολογικά προϊόντα από άλλα κράτη μέλη με τη βεβαιότητα ότι τα προϊόντα αυτά πληρούν τις ίδιες ελάχιστες απαιτήσεις. Η θέσπιση επιπρόσθετων αυστηρότερων προτύπων αφέθηκε στην κρίση των ίδιων των κρατών μελών και των ιδιωτικών οργανισμών.

Βάσεις δεδομένων για σπόρους

Μια θεμελιώδης αρχή της βιολογικής γεωργίας είναι η χρήση σπόρων που παράγονται βιολογικά μέσω γεωργικών διαδικασιών. Τα κράτη μέλη διατηρούν μια διαδικτυακή βάση δεδομένων με σκοπό να διευκολύνεται η απόκτηση τέτοιων σπόρων. Στον κατάλογο αυτό οι προμηθευτές μπορούν να εισαγάγουν βιολογικά παραχθέντες σπόρους και φύτρα πατάτας που διατίθενται προς πώληση.

Για περισσότερες πληροφορίες, δείτε τη(τις) βάση(-εις) δεδομένων.

Κύκλοι εργασίας στην ΕΕ

Αποφάσεις όπως αυτές που αφορούν τους νέους Κανονισμούς για τη βιολογική γεωργία λαμβάνονται με τη συμμετοχή διαφόρων Ευρωπαϊκών οργανισμών.
Νέοι νόμοι της ΕΕ, όπως ο Κανονισμός του Συμβουλίου (ΕΚ) με αριθ. 834/2007, προτάθηκαν από την Επιτροπή (μέσω της Γενικής Διεύθυνσης για τη Γεωργία και την Αγροτική Ανάπτυξη), θεσπίστηκαν από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο των Υπουργών Γεωργίας και, τελικώς, εγκρίθηκαν κατόπιν διαβούλευσης στο Κοινοβούλιο. Μόνον τότε θεωρήθηκαν νομικά έγκυροι. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με αυτή τη διαδικασία, ανατρέξτε στο διαδίκτυο.
Ο Κανονισμός της Επιτροπής (ΕΚ) με αριθ. 889/2008 προτάθηκε από την Επιτροπή και έπρεπε να υποστηριχτεί από τα κράτη μέλη στη ρυθμιστική επιτροπή, δηλαδή τη Μόνιμη Επιτροπή για τη Βιολογική Γεωργία. Κατά τη διαδικασία αυτή, οι εκπρόσωποι των κρατών μελών στη Μόνιμη Επιτροπή πρέπει να συμφωνήσουν με την πρόταση με ειδική πλειοψηφία.

Μόνιμη Επιτροπή για τη Βιολογική Γεωργία

Η Μόνιμη Επιτροπή για τη Βιολογική Γεωργία αποτελείται από εκπροσώπους των κρατών μελών. Προεδρεύει ένας από τους εκπροσώπους της Επιτροπής.
Η Επιτροπή ιδρύθηκε με σκοπό να διασφαλίσει τη στενή συνεργασία με τις αρχές που είναι υπεύθυνες για τον τομέα των βιολογικών προϊόντων και να εγγυηθεί την ομοιόμορφη εφαρμογή της νομοθεσίας της ΕΕ για τα βιολογικά προϊόντα.
Για τα πρακτικά των πιο πρόσφατων συνεδριάσεων της Επιτροπής, μπορείτε να ανατρέξετε στο διαδίκτυο.

Άλλοι φορείς

Επίσης, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συνεργάζεται με δύο ακόμη φορείς που υποστηρίζουν τη λήψη αποφάσεων από την Επιτροπή σε θέματα βιολογικής γεωργίας:

Τη συμβουλευτική επιτροπή για τη «Βιολογική Γεωργία»

Την ομάδα εμπειρογνωμόνων για την προώθηση της βιολογικής γεωργίας

Η συμβουλευτική επιτροπή συγκεντρώνει τους εκπροσώπους διάφορων κοινωνικών και οικονομικών συμφερόντων, όπως η IFOAM, το BEUC, οι COPA/COCEGA, η COFALEC και άλλες. Έτσι, διευκολύνεται η ανταλλαγή εμπειριών και απόψεων επί διαφόρων θεμάτων που έχουν σχέση με τη βιολογική παραγωγή, με σκοπό την προαγωγή της συνεχιζόμενης ανάπτυξης της νομοθεσίας για τα βιολογικά προϊόντα.
Από τη δική της πλευρά, η ομάδα των εμπειρογνωμόνων για την προώθηση της βιολογικής γεωργίας συμβουλεύει την Επιτροπή σε ζητήματα που έχουν σχέση με ενημερωτικές και προωθητικές εκστρατείες για τη βιολογική γεωργία, οι οποίες υλοποιούνται ως μέρος του Ευρωπαϊκού Σχεδίου Δράσης για τα βιολογικά τρόφιμα και τη βιολογική γεωργία.
Η Επιτροπή μπορεί να συμβουλεύεται τη συμβουλευτική επιτροπή και την ομάδα των εμπειρογνωμόνων σε κάθε περίπτωση. Ταυτόχρονα, οι προεδρεύοντες της Επιτροπής μπορούν να υποβάλλουν τις προτάσεις τους και να ζητούν τη συμβουλή της συμβουλευτικής επιτροπής ή της ομάδας των εμπειρογνωμόνων επί θεμάτων που εμπίπτουν στον τομέα της ειδικότητάς τους.
Οι αποφάσεις της συμβουλευτικής επιτροπής ή της ομάδας των εμπειρογνωμόνων δεν είναι δεσμευτικές για την Επιτροπή, αλλά λαμβάνονται υπόψη πολύ σοβαρά και τα μέλη ενημερώνονται για όλες τις δραστηριότητες που αναλαμβάνονται σχετικά με αυτές τις αποφάσεις.

Άλλα πεδία στα οποία συνεισφέρουν αυτοί οι δύο φορείς είναι:

Επίτευξη στενής συνεργασίας ανάμεσα στους διεθνείς οργανισμούς, τους οργανισμούς των κρατών μελών και την Επιτροπή

Παρατήρηση των εξελίξεων στη σφαίρα της πολιτικής

Υποστήριξη της ανταλλαγής πληροφοριών, εμπειριών και δοκιμασμένων μεθόδων

Σύστημα Πληροφοριών Βιολογικής Γεωργίας (ΣΠΒΓ)

Τα κράτη μέλη και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή χρησιμοποιούν το σύστημα πληροφοριών ως βασικό εργαλείο για την ανταλλαγή στοιχείων γεωργικής φύσεως σχετικά με τα βιολογικά προϊόντα καθώς για την παροχή επίκαιρων πληροφοριών στο ευρύ κοινό.

Η βάση δεδομένων ΣΠΒΓ περιέχει:

Τις εγκρίσεις των κρατών μελών για την κυκλοφορία προϊόντων που έχουν εισαχθεί από τρίτες χώρες

Τις άδειες προσωρινής χρήσης συστατικών που προέρχονται από τη συμβατική γεωργία και τα οποία δεν είναι δυνατό να παραχθούν με βιολογικό τρόπο σε επαρκείς ποσότητες

Τον κατάλογο με τους φορείς ελέγχου ή τις ελεγκτικές αρχές

Μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση στον ιστοχώρο του ΣΠΒΓ για το κοινό κάνοντας κλικ εδώ.

Λογότυπο

Όλα τα προϊόντα που φέρουν το λογότυπο της ΕΕ για τα βιολογικά προϊόντα έχουν παραχθεί σύμφωνα με τον Κανονισμό της ΕΕ για τη βιολογική γεωργία. Έτσι, προάγουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών ως προς την προέλευση και την ποιότητα των τροφίμων και των ροφημάτων.

Επί του παρόντος είναι προαιρετικό για τους παραγωγούς βιολογικών προϊόντων να σημαίνουν τα προϊόντα τους με το λογότυπο της ΕΕ για τα βιολογικά προϊόντα. Ωστόσο, από την 1η Ιουλίου 2010 η χρήση του λογότυπου θα είναι υποχρεωτική. Ένα πλεονέκτημα που προκύπτει από τη χρήση του λογότυπου της ΕΕ για τα βιολογικά προϊόντα είναι το γεγονός ότι οι καταναλωτές σε όλα τα κράτη μέλη μπορούν να αναγνωρίζουν πιο εύκολα τα βιολογικά προϊόντα, ανεξάρτητα από την προέλευσή τους.
Το λογότυπο μπορεί να ληφθεί σε όλες τις μορφες εικόνας.


http://istath.blogspot.com/2011/10/blog-post.html

Έγγραφο του ΓΕΩΤ.Ε.Ε. με θέμα «Ο ρόλος των γεωτεχνικών στην παραπέρα πορεία ανάπτυξης του πρωτογενή τομέα της χώρας»



ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΓΕΩΤ.Ε.Ε.

ΤΜΗΜΑ ΜΕΛΕΤΩΝ & ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ




ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ 64, 546 31 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

ΤΗΛ.: 2310 278817-8, FAX: 2310 236308

Δ/ΝΣΗ E-mail: documentation@geotee.gr

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Αναστασία Βόλτσου

:

Αριθ. Πρωτ.: 4997

ΠΡΟΣ

Τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης

& Τροφίμων

κ. Κώστα Σκανδαλίδη

Κοινοποίηση:

Ως Πίνακας Διανομής

Θέμα: Ο ρόλος των γεωτεχνικών στην παραπέρα πορεία ανάπτυξης του πρωτογενή τομέα της χώρας


Αξιότιμε κ. Υπουργέ,

Η δημοσίευση της υπ΄ αριθμ. 079833/2011 (ΦΕΚ Β΄ 2366/25-10-2011) ΚΥΑ για τις Γεωργοπεριβαλλοντικές ενισχύσεις στο πλαίσιο ορισμένων δράσεων του μέτρου 2.1.4 του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης (Π.Α.Α) 2007-2013 «Αλέξανδρος Μπαλτατζής» και η ανάρτηση στην ιστοσελίδα της Ανοικτής Διακυβέρνησης για Δημόσια Διαβούλευση του Σχεδίου Νόμου «Ρυθμίσεις για την κτηνοτροφία και τις κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις» στις 11-11-2011, έχουν εδραιώσει την πεποίθηση στα χιλιάδες μέλη του Επιμελητηρίου μας ότι επιχειρείται η συνειδητή απομάκρυνση των γεωτεχνικών από τα προγράμματα του Π.Α.Α. της χώρας 2007-2013 και από τις διαδικασίες της πρωτογενούς παραγωγής.

Η ανωτέρω ΚΥΑ και συγκεκριμένα στο άρθρο 4, παρ. 11, προβλέπει τη σύνταξη του Σχεδίου Περιβαλλοντικής Διαχείρισης (ΣΠΔ) είτε από τον ενδιαφερόμενο γεωργό ή κτηνοτρόφο, είτε από σύμβουλο (χωρίς να προσδιορίζεται η ιδιότητά του), ενώ για τα αντίστοιχα προγράμματα του ΕΠΑΑ-ΑΥ 2000-2006 κρίνονταν αναγκαία η ύπαρξη Γεωπόνου Συμβούλου, μέλους του ΓΕΩΤ.Ε.Ε., που αναλάμβανε τη σύνταξη του Καλλιεργητικού Σχεδίου της εκμετάλλευσης και την τεχνική υποστήριξη για την υλοποίησή του σε ό,τι αφορά θέματα της αρμοδιότητάς του. Παράλληλα, στο νομοσχέδιο για την αδειοδότηση των κτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων προβλέπεται η σύνταξη της σχετικής τεχνικής έκθεσης και η υποβολή του φακέλου για την αδειοδότηση από τον ενδιαφερόμενο κτηνοτρόφο ή μηχανικό ή γεωτεχνικό.

Οι ρυθμίσεις αυτές έρχονται ως συνέχεια:

(α) των προβλεπομένων στο άρθρο 3 της υπ΄ αριθμ. 5719/2011 (ΦΕΚ Β΄ 1145/3-6-2011) ΚΥΑ όπου δόθηκε η δυνατότητα σύνταξης και υπογραφής από τους ενδιαφερόμενους αγρότες, χωρίς τη συμμετοχή γεωτεχνικού, τυποποιημένης αίτησης ενίσχυσης συνολικού προϋπολογισμού έως και 50.000 € στα πλαίσια του Μέτρου 121 «Εκσυγχρονισμός των γεωργικών εκμεταλλεύσεων» του Π.Α.Α. της Ελλάδας 2007 – 2013,

(β) των προβλεπομένων στο άρθρο 2, παρ. 7 της υπ΄ αριθμ. 150559/2011 (ΦΕΚ Β΄ 1440/16-6-2011) ΚΥΑ όπου δόθηκε η δυνατότητα σύνταξης περιβαλλοντικής έκθεσης από τον ενδιαφερόμενο αγρότη ή τον τεχνικό εκπρόσωπο του (χωρίς να προσδιορίζεται η επιστημονική εξειδίκευση του τεχνικού συμβούλου),

(γ) των προβλεπομένων στο πλήρες νομοσχέδιο για τα γεωργικά φάρμακα, όπως δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα του Υπ.Α.Α.Τ., όπου «εξαφανίστηκε» η προταθείσα κατά το στάδιο της Δημόσιας Διαβούλευσης θεσμοθέτηση της συνταγογράφησης των γεωργικών φαρμάκων και του ειδικού επιστήμονα συνταγογράφου, παρά τα θετικότατα σχόλια που αναρτήθηκαν στη σχετική ιστοσελίδα και την αντικατάστασή της με μια ασαφή αναφορά στην έννοια του συμβούλου, ως υποχρέωση απορρέουσα από την ευρωπαϊκή νομοθεσία, χωρίς ρόλο και ουσία.

Οι συνέπειες αυτής της πρακτικής θα είναι ολέθριες για την αγροτική ανάπτυξη της χώρας καθώς δε διασφαλίζεται ούτε η επιτυχής εφαρμογή των προγραμμάτων του Π.Α.Α. της Ελλάδας 2007-2013, ούτε η παραγωγή ποιοτικών και ασφαλών αγροτικών προϊόντων. Ο έλληνας αγρότης θα επιβαρυνθεί με το κόστος των λαθεμένων γεωργικών πρακτικών, αλλά και με το κόστος της αποτυχίας των προγραμμάτων στα οποία θα συμμετάσχει και με τις συνέπειες των ποινών κατά το στάδιο των εθνικών και ευρωπαϊκών ελέγχων. Επιπροσθέτως, η συντριπτική πλειοψηφία των ενδιαφερομένων αγροτών για να εφαρμόσει τις ανωτέρω διαδικασίες θα απευθύνεται είτε σε γεωτεχνικό (ανεπίσημα), είτε σε λογιστή, αιτησιογράφο ή κάποιο μέλος της οικογένειάς τους. Το αποτέλεσμα αυτής της πρακτικής θα είναι για μεν τους γεωτεχνικούς η παροχή της δυνατότητας να μην εκδώσουν απόδειξη παροχής υπηρεσιών και να φοροδιαφύγουν, για δε τους υπόλοιπους η παροχή της δυνατότητας και να εισπράξουν αφορολόγητα «μαύρα» χρήματα και να ενεργήσουν ανεύθυνα και αναρμόδια χωρίς το απαραίτητο επιστημονικό υπόβαθρο.

Η πατρίδα μας, σήμερα, δοκιμάζεται από μια πρωτοφανή κρίση και η ανάπτυξη αποτελεί τη μόνη της διέξοδο. Για να επιτευχθεί, όμως, η ανάπτυξη στην πρωτογενή παραγωγή θα πρέπει να υπάρξει στροφή από το κυνήγι των επιδοτήσεων προς την ποιοτική παραγωγή και την εξωστρέφεια. Συνεπώς, ο ρόλος των γεωτεχνικών είναι απαραίτητος και καθοριστικός για να ευδοκιμήσει η αναπτυξιακή προοπτική.

Πιστεύουμε ότι το ζητούμενο του σχεδιασμού του Υπ.Α.Α.Τ. θα πρέπει να είναι η στράτευση της γεωτεχνικής επιστήμης στην υπηρεσία του μεγάλου στοιχήματος της ορθολογικής ανάπτυξης της πρωτογενούς παραγωγής και γι΄ αυτό ζητούμε την άμεση εφαρμογή των προβλεπομένων στο ΠΔ 344/29-12-2000 (ΦΕΚ 297 Α΄) σχετικά με την υποχρεωτική απασχόληση των γεωτεχνικών. Σε αυτό το πλαίσιο θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση και στη γεωτεχνική έρευνα, εκπαίδευση και εφαρμογή, τόσο στο δημόσιο, όσο και στον ιδιωτικό τομέα, με τη θέσπιση κινήτρων, αλλά και αυστηρών ποινών για τους γεωτεχνικούς, ώστε ο έλληνας αγρότης να απολαμβάνει υψηλής ποιότητας γεωτεχνικές υπηρεσίες. Σας διαβεβαιώνουμε ότι σε αυτή την προσπάθεια θα είμαστε οι πιο ένθερμοι αρωγοί και συμπαραστάτες σας.

Αν, όμως, επιλέξετε τον εύκολο δρόμο της χειραγώγησης της ψήφου των αγροτών σε βάρος της ανάπτυξης της χώρας, τότε θα μας βρείτε όλους ενωμένους απέναντί σας. Σε αυτή την περίπτωση, θα κινητοποιήσουμε όλες μας τις δυνάμεις για την ενημέρωση της κοινής γνώμης και θα θεραπεύσουμε τη λογική και τη νομιμότητα με κάθε πρόσφορο τρόπο.

Με τιμή,

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. του ΓΕΩΤ.Ε.Ε.

Σπυρίδων Μάμαλης

Εγκρίθηκαν συνολικά 20 προγράμματα «Ενημέρωσης και Προώθησης Αγροτικών Προϊόντων για τρίτες χώρες

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 14 Νοεμβρίου 2011

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Στη Διαχειριστική Επιτροπή της Κοινής Οργάνωσης Γεωργικών Αγορών, που συνεδρίασε στις 09/11/2011 στις Βρυξέλλες, εγκρίθηκαν συνολικά 20 προγράμματα «Ενημέρωσης και Προώθησης Αγροτικών Προϊόντων για τρίτες χώρες», στο πλαίσιο των κανονισμών (ΕΚ) 3/2008 του και (ΕΚ) 501/2008, τα οποία συγχρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Από τα 20 προγράμματα τριετούς διάρκειας που εγκρίθηκαν, τα 6 είναι ελληνικά και συγκεκριμένα τα εξής:

1. Πρόγραμμα προώθησης Ευρωπαϊκού Ελαιολάδου στη Βόρεια Αμερική, Αυστραλία και Νορβηγία, προϋπολογισμού 5.922.130 ευρώ (Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Τυποποιήσεως Ελαιολάδου - ΣΕΒΙΤΕΛ).

2. Πρόγραμμα προώθησης ΠΟΠ και ΠΓΕ Ελαιολάδου, ΠΟΠ Τυριών, ΠΟΠ και ΠΓΕ Οίνων, ΠΟΠ Κορινθιακής Σταφίδας και ΠΓΕ Ελιών σε Ρωσία, Ουκρανία και Κίνα, προϋπολογισμού 3.811.912 ευρώ (ΕΑΣ Ζακύνθου – ΕΑΣ Νάξου – ΕΑΣ Σητείας – ΕΑΣ Καβάλας – Παναιγιάλειος Ένωση Συνεταιρισμών – Κουρέλλας ΑΕ).

3. Πρόγραμμα προώθησης Ευρωπαϊκών Μεταποιημένων Φρούτων σε Τουρκία και Αυστραλία, προϋπολογισμού 1.612.932 ευρώ (Δίκτυο Ελληνικών Κονσερβοποιείων Φρούτων ΑΕ).

4. Πρόγραμμα προώθησης Ευρωπαϊκής Σταφίδας σε Ρωσία, Ουκρανία, Αμερική και Καναδά, προϋπολογισμού 3.820.440 ευρώ (Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Αιγίου - ΠΕΣ).

5. Πρόγραμμα προώθησης Φέτας ΠΟΠ σε ΗΠΑ, προϋπολογισμού 4.928.352 ευρώ (Οικολογική Διαχείριση Προϊόντων – Παραπροϊόντων – Υποπροϊόντων Τυριού Φέτας ΠΟΠ).

6. Πρόγραμμα προώθησης ΠΟΠ και ΠΓΕ Οίνων σε Ρωσία και Κίνα, προϋπολογισμού 2.392.632 ευρώ (Ομάδα Ελλήνων Οινοποιών).

Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στα προγράμματα προβολής και προώθησης των ποιοτικών και πιστοποιημένων προϊόντων, στοχεύοντας στην ενίσχυση της εξωστρέφειας, που προσδίδει προστιθέμενη αξία και συμβάλλει στην ανταγωνιστικότητα του αγροδιατροφικού μας τομέα..

Υπενθυμίζεται στους ενδιαφερόμενους ότι η επόμενη προθεσμία υποβολής προγραμμάτων προώθησης, τόσο για τις χώρες της ΕΕ όσο και για τις τρίτες χώρες, λήγει στις 30 Νοεμβρίου 2011, βάσει και του Καν 1085/2011.