Αναζήτηση Αναρτήσεων

Δευτέρα 12 Δεκεμβρίου 2011

Διατροφικός Τειρεσίας για τις επιχειρήσεις

Διατροφικός Τειρεσίας για τις επιχειρήσεις

Πρόστιμο 500.000 ευρώ στην Carrefour στην οποία είχε ήδη επιβληθεί ένα ακόμη ύψους 200.000 ευρώ

Διατροφικός Τειρεσίας για τις επιχειρήσεις

Της Ελένης Πετροπούλου

Ρεκόρ παραβάσεων στις επιχειρήσεις τροφίμων αποκαλύπτουν οι έλεγχοι του Ενιαίου Φορέα Ελέγχου Τροφίμων, ο οποίος θα ενεργοποιήσει άμεσα «διατροφικό Τειρεσία». Επιχειρήσεις μειώνουν την ποιότητα των τροφίμων, με πιο συχνά «θύματα» τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ενώ επικαλούμενες την οικονομική κρίση αδιαφορούν ακόμη και για τις συνθήκες υγιεινής με τις... κατσαρίδες να κυκλοφορούν ανενόχλητες!

Παραβάσεις
Όπως είπε χθες ο πρόεδρος του ΕΦΕΤ Γιάννης Μίχας, ο αριθμός των παραβάσεων είναι ο μεγαλύτερος της τελευταίας τριετίας και «δυστυχώς δεν έχουν αυξηθεί μόνο οι παραβάσεις αλλά και το ποσοστό της παραβατικότητας. Το ποσοστό αυτό φέτος έχει ανέβει, πρόπερσι ήταν 10% και φέτος είναι 16%». Ενδεικτικό είναι ότι από την ποσότητα των κατασχεθέντων προϊόντων, 54,9 τόνοι έχουν κατασχεθεί σε καταστήματα λιανικής και αφορούν: λαχανικά, κρέατα, σοκολάτες, αλιεύματα, κ.ά.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε, ο αριθμός των ελέγχων είναι 7.720, αυξημένος κατά 23% από την περσινή περίοδο. Καταγράφηκαν 1.232 παραβάσεις που αφορούσαν σε 529 επιχειρήσεις, με συνηθέστερες παραβάσεις στην ποιότητα των τροφίμων και στη μη καταλληλότητα αυτών των τροφίμων. Παράλληλα, υπεβλήθησαν 487 πρόστιμα ύψους 3.813.000.000, με μεγαλύτερο πρόστιμο, όπως είπε ο κ. Μίχας, «στην Carrefour ύψους μισού εκατομμυρίου ευρώ, στην οποία είχε ήδη επιβληθεί πρόστιμο ύψους 200.000 ευρώ».

Διατροφικός Τειρεσίας για τις επιχειρήσεις

Ο κ. Μίχας τόνισε ότι η εταιρεία έχει ενημερωθεί για τις συνέπειες που θα ακολουθήσουν, εάν δεν συμμορφωθεί.

Όπως χαρακτηριστικά είπε ο κ. Μίχας, «θα κλείνουν καταρχήν για τρεις ημέρες συμβολικά και από εκεί και πέρα θα ακολουθήσουν το δύσκολο δρόμο. Είναι μια προειδοποίηση πάρα πολύ σημαντική, αλλά δεν γίνεται μια συγκεκριμένη επιχείρηση, μέσα σε 2,5 χρόνια να έχει 120 επιχειρήσεις και 2.300.000 πρόστιμο».

Καταγραφή
Ο κ. Μίχας ανακοίνωσε και τη δημιουργία «Διατροφικού Τειρεσία» διευκρινίζοντας πως πρόκειται για ένα σύστημα καταγραφής των παραβάσεων όχι μόνο από ελέγχους του ΕΦΕΤ, αλλά όλων των ελεγκτικών μηχανισμών. Θα δημιουργηθεί μια μαύρη λίστα όπου θα ενημερώνεται ο πολίτης - καταναλωτής, αλλά παράλληλα και μία λευκή λίστα για τις επιχειρήσεις που έχουν ελάχιστες παραβάσεις.

http://www.imerisia.gr

Με τιμές «χωραφιού» από τα χέρια των αγροτών απευθείας στους καταναλωτές

«Με τιμές «χωραφιού» από τα χέρια των αγροτών απευθείας στους καταναλωτές!»

Είναι το σύνθημα του πρώτου Προμηθευτικού Καταναλωτικού Συνεταιρισμού «Αλληλέγγυον», που πρόκειται να λειτουργήσει στην Αθήνα, πουλώντας ελληνικά αγροτικά προϊόντα και ελληνικά είδη διατροφής. Ο συνεταιρισμός δεν έχει κερδοσκοπικό χαρακτήρα. Στόχος του είναι να δημιουργήσει ένα ανθρώπινο δίκτυο, που θα αναδεικνύει την ανθρώπινη εργασία μέσα από τη συνεργασία, την ισοτιμία, απαλλαγμένο από κάθε είδους εκμετάλλευση.

Προϊόντα όπως φασόλια, ρύζι, πατάτες, λεμόνια, πορτοκάλια, τραχανάς, χυλοπίτες, τσίπουρα, κρασιά, βιολογικά τρόφιμα, θα μπαίνουν στο καλάθι της νοικοκυράς απευθείας σε τιμές που θυμίζουν χωριό. Και όχι μόνο. Οι καταναλωτές θα μπορούν να φέρνουν και να ανταλλάσσουν χωρίς χρήματα τις δικές τους παραγωγές με προϊόντα από το «Αλληλέγγυον».

Η ιδέα δεν είναι καινούρια, έχει εφαρμοσθεί σε αρκετές χώρες, που βίωσαν την άγρια κερδοσκοπία των πολυεθνικών, την εκμετάλλευση του αγρότη και την καταστροφή της εγχώριας παραγωγής.

Οι άνθρωποι του συνεταιρισμού επέλεξαν ένα κομβικό σημείο για να εξυπηρετεί τόσο τους κατοίκους της Αττικής όσο και τους αγρότες της περιφέρειας. Βρίσκεται στη περιοχή του Κολωνού στο σταθμό Λαρίσης και του μετρό στην οδό Αγίας Σοφίας 50 και Διδυμοτείχου.

«Τέρμα οι μεσάζοντες και η κερδοσκοπία, η κρίση χρειάζεται συλλογικότητα» τόνισε ο Γ. Γαλανόπουλος, υπεύθυνος λειτουργίας του εγχειρήματος.

«Σκοπός μας είναι αυτές τις σκοτεινές ημέρες να μην πεινάσει κανείς. Τα νοικοκυριά των αστικών κέντρων θα γνωρίσουν τους απλούς καθημερινούς έλληνες αγρότες και τη σοδειά τους. Θα κοπεί ο δρόμος στους "μαυραγορίτες", που "ακονίζουν τα μαχαίρια τους" στην περίπτωση που η χώρα μπει στον εκβιασμό του διατροφικού εφιάλτη».

Οι διαδικασίες άρχισαν τον Σεπτέμβριο από έλληνες αγρότες και πέρασαν μέσα από συμπληγάδες μέχρι να ετοιμαστεί το πρωτόγνωρο για την Ελλάδα καταστατικό, καθώς σκόνταφτε στον αθέμιτο ανταγωνισμό: «Σκοπός είναι να καταργηθεί ο μεσάζοντας χονδρέμπορας που κερδοσκοπεί τετραπλασιάζοντας την τιμή, με αποτέλεσμα η τιμή στα προϊόντα να ανεβαίνει κατακόρυφα. Τα φασόλια Πρεσπών πουλιούνται 8 ευρώ στα σουπερμάρκετ, στη Βαρβάκειο το χύμα κοστίζει 7 ευρώ, εμείς θα τα πουλάμε τρία. Οι επιχειρηματίες για να πετύχουν καλύτερες τιμές εισάγουν λεμόνια που στοιχίζουν 1,30 ευρώ το κιλό, εμείς έχουμε βρει λεμόνια που θα πουλάμε με 30 λεπτά. Το κέρδος μας αντιστοιχεί στην κάλυψη των λειτουργικών μας εξόδων και μόνο».

Παραγωγοί από Μυτιλήνη, Κρήτη, Κοζάνη, Ξάνθη είναι έτοιμοι να συμμετέχουν με τα προϊόντα τους. Επίσης πολλοί είναι αυτοί που θέλουν να ανοίξουν στη περιοχή τους «Αλληλέγγυο».

Η Ευρυδίκη έχει έρθει να γραφεί στη λίστα με τους εθελοντές και ανυπομονεί να πιάσει δουλειά: «Θα δουλεύω και Κυριακή εθελοντικά. Τα ελληνικά προϊόντα πρέπει να ξαναμπούν στα σπίτια μας. Ο αγρότης που πετούσε την παραγωγή του στη χωματερή πρέπει να γλιτώσει από την αφαίμαξη του χονδρέμπορα».

ΡΟΥΛΑ ΠΑΠΠΑ-ΣΟΥΛΟΥΝΙΑ

enet.gr

Φουζικλάδι και άλλες ζημιές αποζημιώνει ο ΕΛΓΑ μέχρι την Πρωτοχρονιά

Φουζικλάδι και άλλες ζημιές αποζημιώνει ο ΕΛΓΑ μέχρι την Πρωτοχρονιά.
Σάββατο, 10 Δεκέμβριος 2011 13:48
PSEAPSEA1







8,6 Εκατομμύρια Ευρώ θα δώσει μέχρι το τέλος του χρόνου ο ΕΛΓΑ πληρώνονταςυποχρεώσεις προγραμμάτων ΠΣΕΑ μετά την επιχορήγηση που πήρε..... ο Οργανισμός απο το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης. Όπως τόνισε ο Αντιπρόεδρος του ΕΛΓΑ κ. Χρίστος Χατζηαντωνίου στο Agroschannel με τα χρήματα αυτά θα πληρωθεί ένα κομμάτι απο τις υποχρεώσεις του Οργανισμού σε ολόκληρη την χώρα και πρώτοι στην λίστα για να πάρουν ένα μέρος απο τις αποζημιώσεις που δικαιούνται είναι οι παραγωγοί της Καστοριάς και της Φλώρινας για τις ζημιές που έπαθαν τα δέντρα τους απο το Φουζικλάδιο.

http://www.agroschannel.com

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα Η «απαγορευμένη» στην Ελλάδα καινοτομία

Η «απαγορευμένη» στην Ελλάδα καινοτομία

Του Πασχου Mανδραβελη

Δύο προβλήματα έχουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Πρώτον, είναι ακριβά διότι οι μπαταρίες τους είναι ακριβές και, δεύτερον, ύστερα από 160 χιλιόμετρα δρόμου χρειάζονται φόρτιση, η οποία παίρνει 4-5 ώρες. Το τελευταίο δεν αποτελεί πρόβλημα για την κυκλοφορία εντός των πόλεων. Σπανίως κάνει κάποιος πάνω από 160 χλμ. εντός του αστικού ιστού και μπορεί άνετα κάθε βράδυ να γεμίζει το «ηλεκτρικό ρεζερβουάρ» στο σπίτι του.

Για τα μεγάλα ταξίδια όμως υπάρχει πρόβλημα. Ενα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να κάνει θαυμάσια το ταξίδι μέχρι τη Θεσσαλονίκη (είναι αθόρυβο, αναπτύσσει ταχύτητα, έχει καλές επιταχύνσεις) αλλά θα χρειαστεί τρεις επαναφορτίσεις: μία στον Αγιο Κωνσταντίνο, μία έξω από τον Βόλο και, τέλος, μετά την Κατερίνη. Αυτό σημαίνει ότι ένα ταξίδι πέντε ωρών γίνεται είκοσι με τις επαναφορτίσεις.

Ο Ισραηλινός επιχειρηματίας κ. Σάι Αγκάσι είχε μια καλή ιδέα για να ξεπεράσει και τα δύο προβλήματα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Πρώτον, τα πουλάει χωρίς τις μπαταρίες -κάτι που τα κάνει πιο φθηνά ακόμη και από τα συμβατικά- και, δεύτερον, νοικιάζει τις μπαταρίες. Αναπτύσσει στο Ισραήλ ένα μεγάλο δίκτυο σταθμών επαναφόρτισης, αλλά όχι κλασικού τύπου. Το αυτοκίνητο μπαίνει σε κάτι που μοιάζει με βενζινάδικο κι ένα ρομποτικό σύστημα αλλάζει την άδεια μπαταρία με μια φορτισμένη μέσα σε 2-3 λεπτά. Οι άδειες μπαταρίες επαναφορτίζονται τις ώρες χαμηλής κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος (νυχτερινό τιμολόγιο) κι έτσι επιτυγχάνονται οικονομίες που κάνουν το ταξίδι πολύ φθηνό. Η εταιρεία Better Places, θα πει ο υπεύθυνος στρατηγικού σχεδιασμού κ. Τζόναθαν Αντίρι, «δεν πουλάει ηλεκτρικά αυτοκίνητα, πουλάει χιλιόμετρα κυκλοφορίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων». Το αυτοκίνητο ανήκει στον ιδιώτη, οι μπαταρίες στην εταιρεία και η χρέωση γίνεται με κάθε επαναφόρτιση.

Ο κ. Σάι Αγκάσι δεν εφηύρε τίποτε νέο. Οι τεχνολογίες που χρησιμοποιεί υπήρχαν πριν από το 2007, χρονιά που ίδρυσε την εταιρεία του. Αυτός όμως τις συνδύασε σε ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο το οποίο μάλιστα είναι εξαγώγιμο. Η Better Places ήδη στήνει το «δίκτυο επαναφόρτισης» στη Δανία, έχει συμφωνίες με δέκα χώρες στον κόσμο, ενώ από πέρυσι συνεταιρίστηκε με τη Νίχον Κότσου, τη μεγαλύτερη εταιρεία ταξί της Ιαπωνίας, και τα ηλεκτρικά ταξί βρίσκονται στους δρόμους του Τόκιο. Σύμφωνα με τον κ. Κιγιοτάκα Φούτζι (πρόεδρος της Better Places Japan), τα ταξί στην Ιαπωνία, ενώ αποτελούν μόνο το 2% των αυτοκινήτων, εκπέμπουν το 20% των ρύπων. Με τα ηλεκτρικά ταξί, αυτό το ποσοστό θα μηδενιστεί. Στην καινοτομία λοιπόν βασίζεται το οικονομικό θαύμα του Ισραήλ, χώρα που πέρυσι είχε ανάπτυξη 4,6%. Το 35% των εξαγωγών του είναι προϊόντα και υπηρεσίες υψηλής τεχνολογίας. Το 2010 εξήγαγε αγροτικά προϊόντα 1,3 δισ. δολαρίων (2% από τα 80,5 δισ. των εξαγωγών), ενώ εξήγαγε καινοτομία 28,5 δισ. δολαρίων.

Ανυπέρβλητα εμπόδια

Φυσικά η Better Places δεν έχει ελπίδα στην Ελλάδα. Θα χρειαζόταν μια ζωή για να εκδοθούν οι άδειες από την πολεοδομία ώστε να στηθεί το δίκτυο επαναφόρτισης. Θα χρειαζόταν επίσης μια περιουσία σε μπαχτσίσια. Αφήστε δε το γεγονός ότι κάπως θα προστατεύεται από τις «ανεξέλεγκτες δυνάμεις της αγοράς» το επάγγελμα των βενζινοπωλών. Για να προχωρήσει ένα τέτοιο πρότζεκτ στην Ελλάδα, θα πρέπει να συνυπολογίσουμε το κόστος όλων των «πατροπαράδοτων αντιστάσεων» που επιζούν στο σύστημα. Από τη διαφθορά και τις καθυστερήσεις της γραφειοκρατίας μέχρι τους εμπόρους των πετρελαιοειδών (που έχουν προνομιακές σχέσεις με τα media) μέχρι τους νταβατζήδες όλων των μεγάλων ξένων επενδύσεων (που επίσης έχουν προνομιακές σχέσεις με τα media και ανακαλύπτουν «κινδύνους» σε κάθε επένδυση, τουλάχιστον ώσπου να μπει ο Ελληνας «συνεταίρος» στο πρότζεκτ) και μέχρι τις κινητοποιήσεις των θιγόμενων επαγγελματικών κλάδων οι οποίοι θα κατακεραυνώσουν τον «ανάλγητο νεοφιλελευθερισμό» και θα φέρουν το ακλόνητο για την ελληνική πραγματικότητα επιχείρημα: «Και εμείς, πώς θα ζήσουμε τώρα;». Η καινοτομία -η διαδικασία, δηλαδή, να κάνεις διαφορετικά κάποια πράγματα για να υπάρξει μεγαλύτερη αποδοτικότητα και (θου Κύριε...) μεγαλύτερα κέρδη- αν δεν απαγορεύεται ρητώς από τη νομοθεσία, έχει τόσο κόστος και τόσο νταβατζιλίκι, που δεν είναι οικονομικώς συμφέρουσα.

Ολόκληρο το σύστημα -κυβερνώντες, αντιπολιτευόμενοι, ΜΜΕ, blogs, γνωμηγέτες κ. λπ. - προωθούν την ισορροπία του ελάχιστου συντηρητικού παρονομαστή. Αν ήθελε δηλαδή η Better Places να φέρει τα ηλεκτρικά ταξί στην Ελλάδα, θα έπρεπε α) να περάσει από τον κ. Μάκη Βορίδη, ο οποίος αποδεικνύεται στο θέμα της απελευθέρωσης χειρότερος του κ. Ρέππα· ακόμη κι αν ξεπεράσουμε το γεγονός ότι ο κ. Αγκάσι είναι Εβραίος και το Λά. Ο. Σ. έχει μακρά παράδοση αντισημιτισμού και θεωριών συνωμοσίας, β) να συνεννοηθεί με τον κ. Θύμιο Λυμπερόπουλο, γ) να πείσει κάθε ιδιοκτήτη (μισής άδειας), ξεχωριστά, για τα μακροχρόνια οφέλη μιας τέτοιας επένδυσης. Τέτοιου μεγέθους καινοτομικές υπηρεσίες δεν έχουν καμιά ελπίδα στην Ελλάδα. Εξάλλου υπάρχουν πάνω από πενήντα χώρες σήμερα στον κόσμο που θα καλοδέχονταν μια επένδυση εκατομμυρίων· δεν θα έδιναν κίνητρα, αλλά ταυτοχρόνως δεν θα εμπόδιζαν κάποιοι κάποιον να επιχειρήσει.

Το περίεργο είναι ότι παρά το εχθρικό για την επιχειρηματικότητα περιβάλλον, στην Ελλάδα υπάρχει καινοτομία. Οι κ. Νίκος Δρανδάκης, Κωστής Σακκάς και Νίκος Δαμηλάκης, για παράδειγμα, ίδρυσαν την εταιρεία Taxibeat, η οποία χρησιμοποιώντας υπάρχουσες τεχνολογίες των iΡhone προσφέρει νέες υπηρεσίες εύρεσης ταξί. Ο πελάτης επιλέγει ποιον οδηγό θα καλέσει κάνοντας δύο κλικ στην οθόνη του κινητού· βλέπει στον χάρτη του κινητού το ταξί να έρχεται και όταν ολοκληρωθεί η διαδρομή, βαθμολογεί το ταξί, κάτι που είναι χρήσιμο για τους επόμενους επιβάτες.

Αυτό είναι μια ιδιοφυής καινοτόμος επιχειρηματική ιδέα. Χρησιμοποιεί υπάρχουσες τεχνολογίες των κινητών τηλεφώνων, αλλά φτιάχνει νέο μοντέλο υπηρεσιών στον τομέα των μεταφορών. Το καλό για τους τρεις ιδρυτές της εταιρείας είναι ότι το κράτος ακόμη δεν κατάλαβε τη χρησιμότητα και την παραγωγικότητα του νέου μοντέλου, ώστε να το... ρυθμίσει καταλλήλως. Θα μπορούσε, για παράδειγμα, ο κ. Λυμπερόπουλος να κλείσει τρεις μέρες τα αεροδρόμια και να τρέξει ο κ. Βορίδης (εκλογές έρχονται) να ικανοποιήσει το «δίκαιο αίτημα» των ταξιτζήδων να παίρνει ο ΣΑΤΑ ένα ευρώ ανά κλήση μέσω του Taxibeat, έτσι ώστε «να διορθωθεί η κοινωνική αδικία των τηλεφωνητριών που θα μείνουν άνεργες από τη νέα εφαρμογή». Υπάρχουν πολλοί τρόποι να καταπνιγεί η πρόοδος και ο κ. Βορίδης, που θεωρείται έξυπνος άνθρωπος, μπορεί να βρει περισσότερους.

Η εφαρμογή όμως Taxibeat, καθώς και δεκάδες άλλες startup επιχειρήσεις που αναπτύσσονται αθόρυβα στην Ελλάδα, αποδεικνύει ένα γεγονός. Στην Ελλάδα δεν λείπουν να μυαλά που μπορούν να φέρουν ανάπτυξη· απλώς περισσεύουν τα εμπόδια και οι συναρμόδιοι υπουργοί.

Η μακρά ελληνική ύφεση

Η μακρά ύφεση στην ελληνική οικονομία δεν οφείλεται στο Μνημόνιο (όπως ανοήτως διακηρύσσουν κάποιοι), αλλά στη μη εφαρμογή του, ειδικά στον τομέα των θεσμικών μεταρρυθμίσεων. Ετσι, ενώ καταστρέφονται αντιπαραγωγικές μονάδες (π.χ. τρία μαγαζάκια στο ισόγειο κάθε πολυκατοικίας), που ήταν η ραχοκοκαλιά της ελληνικής απασχόλησης στον ιδιωτικό τομέα, δεν επιτρέπεται να δημιουργηθούν νέες. Σειρά νομοθετημάτων απαγορεύει τη δημιουργία νέων επιχειρήσεων (κλειστά επαγγέλματα), αλλά και οι εξασφαλισμένες κατώτατες αμοιβές δημιουργούν αντικίνητρο στην καινοτομία. Αν ένας νέος φαρμακοποιός έχει μια φοβερή ιδέα για ένα άλλου τύπου φαρμακείο, δεν θα μπορέσει να το κάνει αν δεν «επενδύσει» 200.000 επιπλέον ευρώ για την άδεια. Αν έχει την άδεια με εξασφαλισμένα τα κέρδη, όπως προβλέπει η νομοθεσία, δεν έχει κανένα λόγο να καινοτομήσει. Μήνας μπαίνει, μήνας βγαίνει, ο τζίρος και τα κέρδη είναι εξασφαλισμένα. Ποιος ο λόγος να μπει στη φασαρία και το ρίσκο εφαρμογής μιας νέας ιδέας που θα παράγει περισσότερες και πιο φθηνές υπηρεσίες;

Γι’ αυτό η ελληνική ύφεση θα είναι μακρά. Οσο υπουργοί σαν τους κ. Λοβέρδο, Ρέππα, Βορίδη θα απαγορεύουν στους πολίτες να κάνουν το επόμενο βήμα, ένα μέρος της οικονομίας θα καταστρέφεται από την έλλειψη της δανεικής ρευστότητας, αλλά δεν θα χτίζεται το νέο. Πώς το είπε ο κ. Βορίδης; Δεν θα μπορεί «όποιος θέλει και όποτε θέλει να λαμβάνει μια άδεια ταξί»; Ανάμεσα σ’ αυτούς τους «όποιους θέλουν» του κ. Βορίδη θα υπάρχει κι εκείνος που θα έχει την καλή επιχειρηματική ιδέα αλλά δεν θα μπορεί να τη δοκιμάσει «όποτε θέλει». Η ψηφοθηρία του νέου υπουργού Μεταφορών γίνεται εμπόδιο στην ανάπτυξη ενός κλάδου της οικονομίας. Πολλαπλασιάστε τώρα όλες τις ψηφοθηρίες όλων των υπουργών για να υπολογίσετε πόσο θα καθυστερήσει η ελληνική οικονομία να βγει στο ξέφωτο.

Δυστυχώς στην Ελλάδα ανάπτυξη θεωρείται η κατανάλωση των δανεικών που έπαιρνε το κράτος. Επιχειρηματικότητα είναι το κυνήγι των φοροαπαλλαγών και οι κρατικές επιδοτήσεις παρωχημένων κατά κανόνα επενδύσεων. Αυτές οι επιδοτήσεις μαζί με τις υπερτιμολογήσεις δημιουργούσαν άκοπο πλούτο για επιχειρηματίες και δημόσιους λειτουργούς (διά της διαφθοράς). Το μόνο που δεν θέλουμε να σκεφτούμε είναι η απελευθέρωση της οικονομίας.

Η Παγκόσμια Τράπεζα κατατάσσει την Ελλάδα στην 109η θέση παγκοσμίως στην ευκολία για τη δημιουργία μιας νέας επιχείρησης. Ανάμεσα στους δείκτες που μας πατώνουν είναι η γραφειοκρατία, η προστασία των διάφορων πελατειακών συστημάτων των πολιτικών. Είναι και οι τράπεζες που ευκολότερα δανειοδοτούν ανύπαρκτα κανάλια, παρά νέους ανθρώπους που θέλουν να επιχειρήσουν. Το Ισραήλ στην ίδια κατάταξη είναι 29ο. Εχει φέτος ανάπτυξη 5%. Η Ελλάδα είναι στο -5%.

http://www.kathimerini.gr

Νέοι ηλικίας έως 35 ετών με πτυχίο Γεωτεχνικής Σχολής το μεγαλύτερο ποσοστό των υποψηφίων για το πρόγραμμα ενοικίασης δημόσιας αγροτικής γης

Νέοι ηλικίας έως 35 ετών με  πτυχίο Γεωτεχνικής Σχολής το μεγαλύτερο ποσοστό των υποψηφίων για το πρόγραμμα ενοικίασης δημόσιας αγροτικής γης

Νέοι, ηλικίας έως 35 ετών με πτυχίο Γεωτεχνικής Σχολής (ΑΕΙ ή ΤΕΙ) είναι το μεγαλύτερο ποσοστό (36%) των υποψηφίων για το πρόγραμμα ενοικίασης δημόσιας αγροτικής γης. Αυτό, προκύπτει από τα πρώτα στοιχεία που έχει επεξεργαστεί ο ΟΠΕΚΕΠΕ και αφορούν τις αιτήσεις αυτών που έχουν θέσει υποψηφιότητα στην Περιφερειακή Ενότητα Ξάνθης. Επίσης σύμφωνα με τον ΟΠΕΚΕΠΕ την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται να υπογραφούν τα πρώτα συμβόλαια εκμίσθωσης στην Ξάνθη.

Οι κατηγορίες των ενδιαφερόμενων που ακολουθούν είναι:

  • Νέοι ηλικίας έως 35 ετών – 32%
  • Άνεργοι εγγεγραμμένοι στα αρχεία του ΟΑΕΔ – 26%
  • Επαγγελματίες Αγρότες – 3%
  • Νέοι αγρότες ηλικίας έως 35 ετών ή νέοι αγρότες σύμφωνα με το άρθρο 22 του ΚΑΝ. 1698/2005 της Ε.Ε. – 3%

Υπενθυμίζουμε ότι την προηγούμενη Πέμπτη, 8 Δεκεμβρίου, αναρτήθηκαν στο διαδικτυακό σύστημα υποβολής αιτήσεων μίσθωσης δημόσιας γεωργικής και κτηνοτροφικής γης του ΟΠΕΚΕΠΕ 86 νέα αγροτεμάχια έκτασης 793 στρεμμάτων. Τα αγροτεμάχια αφορούν 4 Περιφερειακές Ενότητες, ενώ αναρτώνται για πρώτη φορά αγροτεμάχια για την Περιφερειακή Ενότητα Γρεβενών αριθμού 33 και έκτασης 319 στρεμμάτων. Επίσης αναρτώνται νέα τεμάχια για την Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας αριθμού 13 και έκτασης 120 στρέμματα, 14 νέα τεμάχια της Περιφερειακής Ενότητας Χαλκιδικής έκτασης 39 στρεμμάτων και 26 νέα τεμάχια της Περιφερειακής Ενότητας Ξάνθης έκτασης 315 στρεμμάτων. Καταληκτική ημερομηνία υποβολής αίτησης μίσθωσης για τα νέα αναρτημένα αγροτεμάχια είναι η 11/1/2012.


http://www.agrotypos.gr

Πήρε πράσινο φως από την Ε.Ε. η χρήση της στεβιοζάχαρης στα τρόφιμα και ποτά

Πήρε «πράσινο φως» από την Ε.Ε. η χρήση της στεβιοζάχαρης στα τρόφιμα και ποτάΜετά τη θετική γνωμοδότηση της EFSA, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε τη χρήση της στέβιας στην Ε.Ε. με τον Κανονισμό (Ε.Ε.) αριθ. 1131/2011, που δημοσιεύθηκε στις 11 Νοεμβρίου 2011. Σύμφωνα με τον κανονισμό αυτό, οι γλυκοζίτες στεβιόλης που προέρχονται από το φυτό στέβια προστίθενται, με αριθμό καταχώρησης Ε 960, στα εγκεκριμένα πρόσθετα τροφίμων για χρήση σε πάνω από 30 κατηγορίες τροφίμων και ποτών ως γλυκαντική ύλη. Ο συγκεκριμένος Κανονισμός άρχισε να ισχύει 20 ημέρες μετά τη δημοσίευσή του, δηλαδή από τις 2 Δεκεμβρίου του 2011. Στην ευρωπαϊκή αγορά θα μπορούν να κυκλοφορούν προϊόντα στα οποία ως γλυκαντική ύλη έχουν χρησιμοποιηθεί γλυκοζίτες στεβιόλης. Οι γλυκοζίτες στεβιόλης περιέχονται σε καθαρά εκχυλίσματα του φυτού στέβιας.
Η στεβιοζάχαρη μοιάζει πολύ με τη ζάχαρη. Είναι μια λευκή κρυσταλλική ουσία, άοσμη, που έχει όμως πολύ ισχυρότερη γλυκαντική δύναμη σε σχέση με την ζάχαρη.Διαβάστε όλες τις λεπτομέρειες σε ένα αναλυτικό ρεπορτάζ στην εβδομαδιαία ηλεκτρονική αγροτική εφημερίδα ΑγροΤύπος.


http://www.agrotypos.gr

Ολλανδός επιστήμονας μετάλλαξε τον ιό της γρίπης των πουλερικών

http://news247.gr/health/ygeia/article1532467.ece/BINARY/original/virus.jpg

Η δημιουργία σε ένα εργαστήριο στην Ολλανδία ενός μεταλλαγμένου ιού της γρίπης των πουλερικών, όπως ήταν φυσικό προκάλεσε πολλές αντιδράσεις. Οι δυτικές κυβερνήσεις φοβούνται για έναν ιό με καταστροφικές συνέπειες που μπορεί να προσλάβει ακόμα διαστάσεις πανδημίας.

Το ολλανδικό εργαστήριο με επικεφαλής τον καθηγητή Ron Fouchier του ιατρικού κέντρου Erasmus στο Ρότερνταμ, ανακοίνωσε τον Σεπτέμβριο ότι έχει δημιουργήσει ένα μεταλλαγμένο ιό της γρίπης H5N1, ο οποίος θα μπορούσε να μεταδίδεται εύκολα μεταξύ των ανθρώπων.

Ο ιός μπορεί να προσβάλλει και τους ανθρώπους με ποσοστό θνησιμότητας περίπου 60%, αλλά ποτέ μέχρι τώρα δεν έχει μεταδοθεί στα άτομα μέσω του αέρα, γι' αυτό και οι θάνατοι που οφείλονται σ' αυτόν είναι λιγότεροι από 350.

Ανατριχιαστικά ευρήματα

Ωστόσο, τα ευρήματα του καθηγητή Fouchier έρχονται να αλλάξουν τα δεδομένα. Με αφορμή μία συνάντηση ειδικών στην Μάλτα τον Σεπτέμβρη ο καθηγητής έκανε μία ανακοίνωση, της οποίας την βαρύτητα δεν πρόσεξε σχεδόν κανείς τότε.

"Στο εργαστήριο, μπορέσαμε να αλλάξουμε τον ιό H5N1 σε έναν ιό, ο οποίος εύκολα θα μπορούσε να εξαπλωθεί στον αέρα", δήλωσε εμφατικά ο ερευνητής με τα τελικά αποτελέσματα της έρευνάς του να αναμένουν την δημοσίευσή τους σε επιστημονικό περιοδικό.

Αντιδράσεις από την κοινή γνώμη

Όμως, μία επιτροπή από την Αμερική έχει μέχρι στιγμής παγώσει την δημοσίευση της έρευνας, η οποία θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί κακόβουλα, για να δημιουργήσει μία βιολογική καταστροφή, όπως ανέφερε σε ανακοίνωσή της.

Από την μεριά του, το κέντρο υγείας σταμάτησε κάθε επικοινωνία αναμένοντας την τελική απόφαση για το ιό, ο οποίος έχει αποτελέσει επίκεντρο έντονων συζητήσεων από υπουργούς Υγείας των δυτικών χωρών.

"Περιμένουμε την απόφαση από την Αμερική. Προς το παρόν είναι αδύνατο να μιλήσουμε για τους ερευνητές μας", ανέφερε το Erasmus.

"Αυτή η έρευνα είναι σίγουρα νόμιμη, όμως είναι απαραίτητο να γνωρίζουμε αν αυτόν ο ιός έχει την δυνατότητα να μεταδοθεί σε θηλαστικά ή όχι", είπε εκπρόσωπος του Ινστιτούτου Pasteur από την πλευρά του.

Τέλος, μέσα στις πιθανές λύσεις για την εκτόνωση του γεγονότος με τις όσο το δυνατόν λιγότερες συνέπειες, είναι να καταστραφεί ο ιός εξ ολοκλήρου

Πηγή: news247.gr

Από βιομάζα το ένα πέμπτο της παγκόσμιας ενέργειας

Από βιομάζα το ένα πέμπτο της παγκόσμιας ενέργειας

Πάνω από το ένα πέμπτο της παγκόσμιας ενέργειας θα μπορούσε να παρέχεται από βιομάζα, χωρίς να καταστρέφεται η παραγωγή τροφίμων, σύμφωνα με έκθεση από το Ερευνητικό Κέντρο Ενέργειας του Ηνωμένου Βασίλειου (UKERC).

Η έκθεση, στην οποία εξετάζονται περισσότερες από 90 παγκόσμιες μελέτες, διαπιστώνεται ότι ο κύριος λόγος που οι επιστήμονες διαφωνούν σχετικά με τον πιθανό ρόλο της βιομάζας για την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών, είναι ότι κάνουν διαφορετικές υποθέσεις σχετικά με τον πληθυσμό, τη διατροφή, και τη χρήση γης.

Ένα ιδιαίτερα σημαντικό σημείο διαφωνίας είναι η ταχύτητα με την οποία η βελτίωση της παραγωγικότητας των τροφίμων και των ενεργειακών καλλιεργειών μπορεί να ξεδιπλωθεί.

“Αν κάνουμε την καλύτερη χρήση των γεωργικών υπολειμμάτων, ενεργειακών καλλιεργειών και των υπολειμμάτων παίρνοντας έτσι το ένα πέμπτο της τρέχουσας παγκόσμιας ενέργειας από βιομάζα είναι μια λογική φιλοδοξία”, δήλωσε ο Δρ Raphael Slade, επικεφαλής της έκθεσης και ερευνητής στο Imperial College του Λονδίνου.

Η έκθεση διαπιστώνει ότι παίρνοντας περισσότερο από αυτό που είναι τεχνικά δυνατό, αλλά απαιτεί παραδοχές σχετικά με την παραγωγή τροφίμων και τις αλλαγές στη διατροφή που μοιάζουν όλο και πιο δύσκολες, ειδικά καθώς οι άνθρωποι στην Ασία και τη Λατινική Αμερική αρχίζουν να υιοθετήσουν τη διατροφή των δυτικών με υψηλά ποσοστά κρέατος, όσο τα εισοδήματα αυξάνονται.

“Όσο περισσότερο βιοενέργεια θέλετε τόσο πιο δύσκολο γίνεται να συμβιβάζεται η ζήτηση για την προστασία των τροφίμων, της ενέργειας και του περιβάλλοντος”, λέει ο κ. Slade.

Αντικαθιστώντας όλα τα ορυκτά καύσιμα με βιομάζα θα ήταν ισοδύναμο με όλη την παγκόσμια γεωργία και την εμπορική δασοκομία, και θα είναι δυνατή μόνον εάν περισσότερα τρόφιμα μπορούσαν να καλλιεργηθούν σε λιγότερη γη.

Τεχνική πρόοδος θα μπορούσε να είναι η λιγότερη αμφιλεγόμενη διαδρομή για την αυξημένη παραγωγή βιοενέργειας, αλλά η πολιτική θα πρέπει να ενθαρρύνει την καινοτομία και τις επενδύσεις. Δίνοντας έμφαση στην αύξηση των τροφίμων και των ενεργειακών καλλιεργειών θα μπορούσε να δημιουργήσει ευκαιρία, αρκεί να γίνεται χωρίς να καταστρέφεται τη γονιμότητα του εδάφους ή καταστρέφοντας τους υδάτινους πόρους.

Η έκθεση υπογραμμίζει τις δυνατότητες της πολιτικής για την προώθηση της μάθησης, ενθαρρύνοντας, τώρα, την ανάπτυξη της βιώσιμης βιομάζας, αντί να περιμένει την οριστική απάντηση για το απόλυτο δυναμικό.

Η έκθεση τονίζει την ανάγκη των επιστημόνων που εργάζονται πάνω στα τρόφιμα και τη γεωργία για στενότερη συνεργασία με τους ειδικούς της βιοενέργειας για την αντιμετώπιση των προκλήσεων όπως η διαθεσιμότητα του νερού και η προστασία του περιβάλλοντος. Εάν η βιομάζα απαιτηθεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στο ενεργειακό σύστημα του μέλλοντος, οι σχέσεις μεταξύ της βιοενέργειας και της παραγωγής τροφίμων θα γίνουν πάρα πολύ σημαντικές για να εξεταστούν μεμονωμένα.

“Η βιοενέργεια μπορεί να χρειαστεί να παίξει ρόλο σε ένα μελλοντικό ενεργειακό μείγμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα”, δηλώνει ο Dr Ausilio Bauen, επικεφαλής της βιοενέργειας στο Imperial College του Κέντρου Πολιτικής Ενέργειας και Τεχνολογίας.

“Εξασφαλίζοντας βιοενέργεια, τα τρόφιμα και τα δάση δεν θα ανταγωνίζονται για γη. Αλλά, αν χρησιμοποιήσουμε τη γη πιο παραγωγικά, και κάνοντας καλύτερη χρήση των διαθέσιμων φυτικών υλικών, θα είμαστε απολύτως ικανοί παράγοντας βιοενέργεια, να τρέφεται ένας αυξανόμενος πληθυσμός και διατηρώντας το περιβάλλον ταυτόχρονα”, ανέφερε τέλος ο κ. Bauen.

ΠΗΓΗ: www.greenbusiness.gr

Τσίπουρο στους Κινέζους, κρασιά στους Ρώσους και στους Ινδούς Κορινθιακή σταφίδα!


Την ώρα που οι ελληνικές εταιρείες εντός εγχώριας αγοράς έχουν σηκώσει τα χέρια ψηλά, όσες έχουν καταφέρει να κάνουν βήματα στο εξωτερικό ατενίζουν το μέλλον με αισιοδοξία. Στον τομέα των τροφίμων η «βαριά βιομηχανία» είναι τα φρούτα και τα λαχανικά, αλλά και ψάρια, ελαιόλαδα κ.ά.

Ο κύριος όγκος των εξαγωγών της ΖΟΙΝΟΣ Α.Ε. κατευθύνεται σε Ρωσία και Λευκορωσία, εξηγεί ο πρόεδρος της ηπειρώτικης συνεταιριστικής εταιρείας, Θανάσης Κατσανάκης, με έδρα τη Ζίτσα Ιωαννίνων.

«Το συμβόλαιό μας με τη Ρωσία είναι 5 εκατομμύρια φιάλες, κρασί αφρώδες και ημιαφρώδες, της τοπικής ποικιλίας ντεμπίνα. Κάνουμε πολλά χρόνια εξαγωγές, αλλά φέτος για πρώτη φορά στραφήκαμε κυρίως στο εξωτερικό. Εξάγουμε κρασιά σε Γερμανία, Νορβηγία, Ολλανδία, ενώ στην Κίνα πριν από ενάμιση μήνα προχωρήσαμε στην εξαγωγή τσίπουρου. Κάναμε μια μεγάλη δοκιμή με αποστάγματα στην κατηγορία snaps και στείλαμε την πρώτη παρτίδα με 2.000 φιάλες. Τώρα έχουμε παραγγελίες για 10.000 φιάλες τσίπουρου».

Οπως εξηγεί, ειδικά στη Ρωσία, η εταιρεία επιχειρεί να κάνει τη διαφορά με γηγενείς ποικιλίες. Τώρα αναμένεται να παρουσιάσουν στην αγορά δυο νέες τοπικές ποικιλίες, το βλάχικο και το μπεκάρι. Το μυστικό των εξαγωγών τους; «Τηρούμε αυστηρές προδιαγραφές, συμμετέχουμε σε εκθέσεις, κάνουμε γευσιγνωσίες, εκπαιδεύουμε το προσωπικό».

«Οποιος θέλει να κάνει εξαγωγές πρέπει να έχει καλό προϊόν, αλλά να επιλέξει προσεκτικά και αντιπρόσωπο σε κάθε χώρα», υποστηρίζει ο πρόεδρος της Ενωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Σητείας, Μανώλης Βακόντιος. Υποστηρίζει ότι οι συνεργασίες με πολυεθνικές περπατούν καλύτερα, διότι έχουν μεγαλύτερη ευχέρεια στην αγορά.

Είχαμε επαναπαυθεί στις επιδοτήσεις

Από την εποχή που μπήκαμε στην Ε.Ε., τονίζει ο κ. Βακόντιος, «η εύκολη λύση ήταν να πουλάμε λάδι στους Ιταλούς, αφού η πορεία του εμφιαλωμένου ελαιολάδου ήταν πολύ δύσκολη. Λόγω και των επιδοτήσεων, επαναπαυθήκαμε. Εμείς κάνουμε εξαγωγές σε όλη την Ε.Ε., σε Ρωσία, Κορέα, Βόρειο Αμερική, Καναδά, Αυστραλία κ.α. Εχουμε κατακτήσει 29 διεθνή βραβεία. Το Διεθνές Συμβούλιο Ελαιολάδου μάς έχει βραβεύσει δύο φορές, έχουμε βραβευτεί σε Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία, έχουμε βραβευτεί ακόμη και απ' την ανταγωνίστρια Ιταλία κι εξάγουμε κάθε χρόνο 2.000 τόνους ελαιολάδου στο εξωτερικό και πουλάμε 1.000 στην εγχώρια αγορά. Οι Ευρωπαίοι γνωρίζουν ότι το λάδι μας είναι ΠΟΠ».

Ωστόσο, τονίζει, «οι ξένοι καταναλώνουν πολύ λίγο λάδι και κυρίως στις σαλάτες. Το λάδι είναι ένα δύσκολο προϊόν, γιατί πρέπει ν' αλλάξεις τη διατροφή του άλλου. Μέχρι πρότινος οι ξένοι είχαν συνηθίσει σογιέλαιο, καλαμποκέλαιο κ.ά. Οι Γερμανοί προσέχουν τη διατροφή τους, έχουν επαφή με την Ελλάδα ως τουρίστες κι ειδικά από τον Μάρτιο κι έπειτα οι παραγγελίες στη Γερμανία αυξάνονται. Το πρόβλημα όμως είναι οικονομικό, διότι όλα θα ήταν πιο εύκολα αν είχαμε ρευστό να διαφημίσουμε καλύτερα το προϊόν...».

Σε παλιούς καιρούς η κορινθιακή σταφίδα ήταν ο λεγόμενος «μαύρος χρυσός», πέρασε κρίση, αλλά φαίνεται πως ξανά προς τη δόξα τραβά.

«Η κορινθιακή σταφίδα έχει απογειωθεί το τελευταίο διάστημα», τονίζει ο πρόεδρος της Ενωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Κιάτου Κορινθίας, Κώστας Παπαβασιλείου. «Τα διοικητικά προβλήματα που υπήρχαν παλαιότερα στη Συνεταιριστική Κορινθιακής Σταφίδας (ΣΚΟΣ) έχουν ξεπεραστεί και τ' αποτελέσματα είναι θεαματικά».

Στη ΣΚΟΣ μετέχουν ΕΑΣ που παράγουν κορινθιακή σταφίδα, κυρίως από την Πελοπόννησο. «Παγκοσμίως, μόνο η Ελλάδα έχει μαύρη σταφίδα, παρότι προσπαθούν να παράξουν Ουζμπεκιστάν, Αυστραλία, Καλιφόρνια των ΗΠΑ.

Στέλνουμε σταφίδα σε Ολλανδία, Βέλγιο, Αγγλία, βαλκανικές χώρες, μέχρι και στην Ινδία. Η Ολλανδία κι η Αγγλία όμως απορροφούν το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής μας. Η κορινθιακή σταφίδα είχε φτάσει πολύ χαμηλά, γύρω στα 50 λεπτά, αλλά έφτασε να δίνει στον παραγωγό 1,25―.

ΠΗΓΗ: enet.gr

Υδριάδα: Η Ελληνική εφεύρεση που φεύγει από την Ελλάδα!

http://menslounge.s3.amazonaws.com/7778.jpg

«Οι αντοχές μας έχουν εξαντληθεί και, αν δεν υπήρχαν μερικοί σωστοί άνθρωποι σε καίριες θέσεις που προσπαθούν για το καλό του τόπου, θα είχαμε φύγει»

Στο εξωτερικό στρέφουν το βλέμμα τους οι άνθρωποι που σχεδίασαν και κατασκεύασαν την πρώτη και μοναδική σε παγκόσμιο επίπεδο πλωτή μονάδα αφαλάτωσης που λειτουργεί με αιολική και ηλιακή ενέργεια. Ο λόγος για την Υδριάδα, μια 100% ελληνική εφεύρεση, η οποία αφού δοκιμάστηκε με επιτυχία στα νερά του Αιγαίου, πάει… Αφρική.

Ηταν καλοκαίρι του 2007, όταν η μεγάλη πλωτή πλατφόρμα έριχνε άγκυρα έξω από την Ηρακλειά, στις Μικρές Κυκλάδες. Στόχος του πρότυπου συστήματος ήταν να επιδείξει έναν εναλλακτικό και οικονομικό τρόπο για την αντιμετώπιση του προβλήματος λειψυδρίας στα νησιά με φιλική προς το περιβάλλον τεχνολογία. Η Υδριάδα μετατρέπει το θαλασσινό σε πόσιμο, υψηλής ποιότητας νερό, τροφοδοτούμενη με ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται αποκλειστικά από τον ήλιο και τον άνεμο.

Επικεφαλής του προγράμματος ανάπτυξης της πλωτής οικολογικής και αυτόνομης μονάδας αφαλάτωσης που χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ενωση, ήταν ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Αιγαίου Νικήτας Νικητάκος και άμεσοι συνεργάτες του οι επιστήμονες Θεόδωρος Λίλας και Νάσος Βατίστας.

Παρ’ ότι η Υδριάδα δοκιμάστηκε στην πράξη και απέδειξε ότι μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες για τις οποίες κατασκευάστηκε, η εν λόγω τεχνολογία δεν εφαρμόστηκε αλλού στην Ελλάδα, αν και είναι γνωστό το σοβαρό πρόβλημα λειψυδρίας που πλήττει τα περισσότερα νησιά μας.

Ετσι, οι δημιουργοί της αποφάσισαν να εξάγουν την εφεύρεσή τους στο εξωτερικό, καθώς ευρωπαϊκές και αμερικανικές εταιρείες θέλουν να την αξιοποιήσουν σε χώρες της υποσαχάριας Αφρικής και του Περσικού Κόλπου.

ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ

«Η μεταφορά τηςς τεχνολογίας στο εξωτερικό γίνεται μονόδρομος» δηλώνει στην «Espresso της Κυριακής» ο κ. Νικητάκος χωρίς να κρύβει την απογοήτευσή του για την αντιμετώπιση της εφεύρεσης στην Ελλάδα. «Από την αρχή υπήρχε και υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από χώρες του εξωτερικού. Η επιλογή μας ήταν να κάνουμε πρώτα στην Ελλάδα τουλάχιστον ένα μεγαλύτερο σύστημα για πολλούς λόγους.

Δυστυχώς αυτό φάνηκε ανέφικτο όλα αυτά τα χρόνια παρά τις αντίθετες διαβεβαιώσεις αρμοδίων. Οι αντοχές μας έχουν εξαντληθεί και, αν δεν υπήρχαν μερικοί σωστοί άνθρωποι σε καίριες θέσεις που προσπαθούν για το καλό του τόπου, θα είχαμε φύγει για το εξωτερικό» λέει χαρακτηριστικά.

Στην ερώτηση αν υπήρξε έμπρακτο ενδιαφέρον για κατασκευή αντίστοιχων μονάδων σε άλλες περιοχές της χώρας με σοβαρό πρόβλημα λειψυδρίας, ο καθηγητής απαντά ότι είχαν σχεδιάσει μια πιο προχωρημένη λύση για την Αμοργό «που πρακτικά τριπλασίαζε την παραγωγή νερού και έβγαζε τα έξοδά της από τα παραπροϊόντα της άλμης, αλλά οι αρμόδιοι αποφάνθηκαν τότε ότι δεν έχει ενδιαφέρον»!

ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ

Αναφερόμενος στα συμπεράσματα από τη λειτουργία της μονάδας αφαλάτωσης, ο κ. Νικητάκος υποστηρίζει ότι ποτέ μέχρι σήμερα στην Ελλάδα δεν υπήρξε ένα τόσο σύνθετο και πρωτότυπο ερευνητικό έργο, το οποίο μάλιστα να τοποθετήθηκε και να λειτούργησε όχι απλώς σε πραγματικές συνθήκες, αλλά αυτόνομο και χωρίς προσωπικό μέσα στο Αιγαίο.

«Οποιος ξέρει από θάλασσα καταλαβαίνει ότι και μια βάρκα να βάλεις στα κύματα για πέντε χρόνια χωρίς κόσμο και χωρίς χρηματοδότηση για τη συντήρησή της, αποκλείεται να αντέξει. Και όμως, η Υδριάδα το πέτυχε. Από τεχνική και πρακτική άποψη ξεπέρασε τις προσδοκίες μας, όπως όμως τις ξεπέρασαν αρνητικά τα διαδικαστικά θέματα, οι γραφειοκρατικές αγκυλώσεις του κράτους και η ισχύς διαφόρων κακώς εννοουμένων συμφερόντων» υπογραμμίζει και προσθέτει:

«Αν οι αρμόδιοι θέλουν να αξιοποιήσουν την τεχνολογία για να παρέχουν φτηνό πόσιμο νερό στα νησιά, εμείς είμαστε εδώ για να βοηθήσουμε όσο μπορούμε. Δεν υπάρχουν προβλήματα τεχνικής φύσης, παρά μόνον αδράνειας, γραφειοκρατίας και πιθανών συμφερόντων.

Η Ελλάδα και η Ευρώπη χρηματοδοτούν την έρευνα από τα χρήματα των φορολογουμένων για να πετύχει αποτελέσματα προς όφελος της κοινωνίας. Στην Ελλάδα τα αποτελέσματα της έρευνας δεν αξιοποιούνται σε αυτήν την κατεύθυνση ούτε στις παρούσες συνθήκες που είναι απολύτως απαραίτητο».

Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΑΦΑΛΑΤΩΣΗΣ

Η πιλοτική μονάδα αφαλάτωσης με το μυθολογικό όνομα Υδριάδα κατασκευάστηκε σε ναυπηγεία της Ελευσίνας (Λάμδα) από ελληνικά χέρια και το καλοκαίρι του 2007 ρυμουλκήθηκε και αγκυροβόλησε έξω από το λιμάνι της Ηρακλειάς. Εχει μέγιστη δυνατότητα παραγωγής 90 κυβικών μέτρων πόσιμου νερού την ημέρα, ποσότητα ικανή να καλύψει τις ανάγκες 250 ατόμων, είναι ενεργειακά αυτόνομη και διαθέτει σύστημα αυτόματου ελέγχου μέσω GΡRS για την παρακολούθηση και τον τηλεχειρισμό της.

Αποτελείται από τέσσερις πλωτήρες, την κεντρική μονάδα αφαλάτωσης, μια ανεμογεννήτρια και φωτοβολταϊκά πάνελ. Σύμφωνα με τους σχεδιαστές της, απαιτεί ελάχιστη συντήρηση, αντέχει σε ανέμους μέχρι 120 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ το κόστος λειτουργίας, παρακολούθησης και συντήρησής της ανέρχεται σε 0,3 έως 0,5 ευρώ ανά κυβικό μέτρο νερού.

Ο κ. Νικητάκος επισημαίνει ότι οι πλωτές ανεμογεννήτριες όπως της Υδριάδας «είναι το μέλλον» για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Οπως σημειώνει, οι ανεμογεννήτριες στη θάλασσα υπερέχουν διότι προκαλούν λιγότερη όχληση, δεν δεσμεύουν γη και έχουν καλύτερη απόδοση, αφού ο αέρας στη θάλασσα είναι πιο ισχυρός αλλά και πιο στρωτός απ’ ό,τι στη στεριά.

Espressonews.gr