Αναζήτηση Αναρτήσεων

Τρίτη 8 Ιανουαρίου 2013

Κρήτη. Με φραγκόσυκα ανοίγουν τις αγορές!


της Πέλλας Λασηθιωτάκη


Νέοι άνθρωποι από την Ιεράπετρα παίρνουν πρωτοβουλίες για πρωτότυπες καλλιέργειες


Πρωτοτυπεί και διεκδικεί θέση στην αγορά μία παρέα νέων ανθρώπων από την Ιεράπετρα που παράγει φραγκόσυκα και το άνθος πρωτέας, ενώ δεν διστάζει να αξιοποιήσει με μία νέα μορφή τον παλιό θεσμό της κολεκτίβας. Οι άνθρωποι αυτοί ίδρυσαν συνεταιρισμό, την «Κρήσσα Γη» που τώρα αριθμεί 100 μέλη. Είναι όλοι όσοι παράγουν πρωτέα και φραγκόσυκα στις νότιες περιοχές του νομού Λασιθίου. Εκεί όπου το κλίμα είναι διαφορετικό και πάντα παραπέμπει σε καλοκαίρι ή τουλάχιστον άνοιξη. Η ιδέα για την ίδρυση του συνεταιρισμού «Κρήσσα Γη» δημιουργήθηκε το 2009 σε μία παρέα τριών νέων ανθρώπων, με μεγάλη εμπειρία στα θερμοκήπια, που θέλησαν όμως να ασχοληθούν με τις εναλλακτικές καλλιέργειες.


Οι τρεις προσέλκυσαν και άλλους και σήμερα η παραγωγή των μελών του συνεταιρισμού παρουσιάζει σταθερά ανοδική πορεία: Από 8 στρέμματα το 2009 σε 50 στρέμματα το 2010, 120 στρέμματα το 2011 και 200 στρέμματα το 2012. Έχει ανοιχτεί στην εσωτερική αγορά με πρωτέα και φραγκόσυκα. Ο συνεταιρισμός άρχισε να δημιουργεί γλυκά από φραγκόσυκα με τη βοήθεια εξειδικευμένου ζαχαροπλάστη.

Στον τομέα της καλλιέργειας των φραγκόσυκων, τριμελής αντιπροσωπεία του συνεταιρισμού αποτελούμενη από τον πρόεδρο του ΑΣΟ Στ. Κορνάρο, τον πρόεδρο της Ελεγκτικής Επιτροπής Γ. Χριστάκη και το μέλος Νικ Σαμπροβαλάκη επισκέφθηκε τη διεθνή έκθεση Fruit Logistica, με σκοπό την διερεύνηση των δυνατοτήτων εξαγωγής των συγκεκριμένων προϊόντων. Η δυναμική της αγοράς και οι δυνατότητες εξαγωγής των κρητικών φραγκόσυκων έπεισαν τους νέους συνεταιριστές για την ανάγκη παραγωγής πολλαπλάσιων ποσοτήτων από τις ήδη διαθέσιμες. Για το λόγο αυτό ο συνεταιρισμός έχει ήδη προχωρήσει στην ενοικίαση έκτασης 500 στρεμμάτων με σκοπό την εγκατάσταση ενιαίας καλλιέργειας (collectiva). «Αρκετές από τις εκτάσεις, που καλλιεργούμε τώρα, έχουν ήδη ενταχθεί στην διαδικασία λήψης πιστοποιητικού βιολογικής καλλιέργειας από την εταιρία BIO HELLAS. Ευελπιστούμε ως το τέλος του 2013 όλες οι εκτάσεις να έχουν ενταχθεί στη βιολογική πιστοποίηση» επισημαίνει ο κ. Κορνάρος. Τα μέλη του συνεταιρισμού καλλιεργούν 8 διαφορετικές ποικιλίες λουλουδιών Πρωτέα, τις οποίες εισάγουν από την Πορτογαλία. Ο μικρός κλήρος που διαθέτουν οι παραγωγοί τους ανάγκασε να ενοικιάσουν έκταση 10 στρεμμάτων, όπου έχουν εγκαταστήσει τα Πρωτέα τους για να υλοποιήσουν ένα 3ετές πιλοτικό πρόγραμμα καλλιέργειας που θα τους επιτρέψει να διαπιστώσουν:

α) Ποιες ποικιλίες ευδοκιμούν στο κλίμα της περιοχής

β) Ποιες ποικιλίες έχουν μεγαλύτερη εμπορική αξία

γ) Αν μπορούν να καλύψουν μια γκάμα λουλουδιών που να ικανοποιεί τις απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής αγοράς. Η ομάδα των παραγωγών είναι αυτή την περίοδο η μοναδική οργανωμένη επιχείρηση διάθεσης λουλουδιών πρωτέα και φραγκόσυκων στην εθνική αγορά. Αυτό είναι δυνατό όχι μόνο χάρη στον αριθμό των παραγωγών – μελών ή του όγκου παραγωγής, αλλά και της καλής ποιότητας του προϊόντος. Μια τέτοια καλή ποιότητα οφείλεται στο κλίμα του Λασιθίου καθώς επίσης και στην εμπειρία και τις δεξιότητες των αγροτών και των επιστημονικών συμβούλων του συνεταιρισμού.

Το εκπληκτικό λουλούδι Πρωτέας

Τα Protea ανήκουν στα είδη θάμνων της οικογένειας Proteacea. Το όνομα «Πρωτέας» είναι μια αρχαία ελληνική λέξη, που σημαίνει «πρώτος», «πρωτόγονος» και «πρωτογέννητος». Τα Πρωτέα προέρχονται από την Αυστραλία και τη Νότια Αφρική, όπου είναι αυτοφυή. Μπορούμε να διακρίνουμε 3 γένη σε αυτήν την οικογένεια: Leucospermum, Protea, Leucadendron. Αυτή την περίοδο, στην νότια περιοχή του Λασιθίου και συγκεκριμένα στην Ιεράπετρα, έχουν εγκατασταθεί ποικιλίες και από τα 3 γένη. Τα βασικό χαρακτηριστικό γνώρισμα των εγκατεστημένων φυτών είναι η περίοδος άνθισης τους (άνοιξη-καλοκαίρι). Εκείνη την περίοδο, σύμφωνα με τους συνεταιριστές, το συγκεκριμένο φυτό δεν ανθεί σε άλλες περιοχές του κόσμου! Ένα άλλο χαρακτηριστικό είναι η δυνατότητά των κομμένων λουλουδιών να παραμένουν φρέσκα για μεγάλο χρονικό διάστημα μετά από τη συγκομιδή.

Σημαντικά πλεονεκτήματα της καλλιέργειας των PROTEA, αποτελούν, η χρήση ελάχιστης ποσότητας νερού σε σύγκριση με τις άλλες καλλιέργειες που υπάρχουν στην Κρήτη, το μικρό κόστος πρώτης εγκατάστασης, οι υψηλές αποδόσεις ανά στρέμμα, οι υψηλές τιμές που απολαμβάνουν μερικές ποικιλίες στην παγκόσμια αγορά.

Τα…θαυματουργά φραγκόσυκα

Τα αποτελέσματα των μελετών σχετικά με το κρητικό διατροφικό πρότυπο της των βοσκών της Κρήτης τη δεκαετία του ʽ60 (με βασική την περίφημη μελέτη των επτά χωρών) δείχνουν ότι τα άτομα που το υιοθετούν παρουσιάζουν μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης διάφορων χρόνιων νοσημάτων (καρδιαγγειακά, διαβήτη, καρκίνο του παχέος εντέρου).

Μεγάλο μέρος της κρητικής διατροφής καλύπτεται από την κατανάλωση ωμών φρούτων, λαχανικών και άγριων χόρτων. Τα φραγκόσυκα ως φρούτα αποτελούν βασικό συστατικό διατροφής των παλιών Κρητικών. Καταναλώνονται τόσο ωμά την περίοδο του καλοκαιριού, όσο και σε μορφή μαρμελάδας τις άλλες εποχές.

Οι καρποί «καθαρίζουν» το πεπτικό και το ουροποιητικό σύστημα. Εξουδετερώνουν μέρος των τοξινών που εισάγουμε στο σώμα μας με την κατανάλωση αλκοόλ και με το κάπνισμα.

Είναι ένα θαυμάσιο, εύγευστο αλλά και εξαιρετικά δροσιστικό φρούτο ιδίως στις ζεστές ημέρες του καλοκαιριού.

Τα φραγκόσυκα έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε βιταμίνη C. Επίσης περιέχουν βιταμίνη A σε μικρότερη ποσότητα, αμινοξέα, σίδηρο, κάλλιο, ασβέστιο, μαγγάνιο, νάτριο κλπ. Βοηθούν στην πέψη και είναι αγχολυτικά.

ΤΙ ΕΥΧΟΝΤΑΙ ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΓΙΑ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ


ΜΙΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΚΑΡΤΑ
ΤΙ ΕΥΧΟΝΤΑΙ ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΓΙΑ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ;

ΚΑΝΤΕ ΑΡΙΣΤΕΡΟ ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΓΙΑ ΜΕΓΕΘΥΝΣΗ

Η εικονιζόμενη γερμανική χριστουγεννιάτικη κάρτα (προς 1,10 Ευρώ τα έντεκα αντίτυπα) απεικονίζει τις οφειλέτριες χώρες της Γερμανίας ως κεράκια που στολίζουν το παραδοσιακό γερμανικό χριστουγεννιάτικο στεφάνι adventskranz. Η Ιταλία φλέγεται, η Πορτογαλία και η Ισπανία αγωνιούν για τη σειρά τους και η Ελλάδα έχει ήδη λιώσει. Γερμανικό χιούμορ; Ευσεβείς πόθοι; Η κάρτα αυτή, που υποτίθεται ότι έγινε για να εύχονται συγγενείς και φίλους με αφορμή τη μεγάλη γιορτή της Χριστιανοσύνης, δείχνει παραστατικά τον τρόπο που αντιμετωπίζουν οι Γερμανοί άλλους -κατά τα λοιπά φίλους- λαούς της Ευρώπης με ιστορία και πολιτισμό μεγαλύτερο από το δικό τους. Λίγες δεκαετίες αφότου αιματοκύλισαν -για δεύτερη φορά μάλιστα- την Ευρώπη, οι Γερμανοί αποδεικνύουν ότι ο προτεσταντισμός τους έχει αφοσιωθεί ολοκληρωτικά στον πλούτο και απεμπόλησε την Αγάπη. Ο συμπατριώτης τους Μαξ Βέμπερ μας είχε προειδοποιήσει σχετικά από το 1904 με το βιβλίο του «Η προτεσταντική ηθική και το πνεύμα του καπιταλισμού». Τα ίδια επεσήμαινε και ο Κέυνς με ακόμη πιο αυστηρό ύφος λέγοντας ότι: » Ο Γερμανός δεν καταλαβαίνει και δεν μπορεί να καταλάβει τίποτα, παρά μόνο τον εκφοβισμό, δεν δείχνει καμία γενναιοδωρία ή ενδοιασμό στις διαπραγματεύσεις, δεν υπάρχει πλεονέκτημα που δεν θα κοιτάξει να εκμεταλλευθεί και κανένα σημείο στο οποίο δεν θα ξέπεφτε χάριν του κέρδους - ενώ είναι άνευ τιμής, υπερηφάνειας ή οίκτου. Ως εκ τούτου δεν πρέπει ποτέ να διαπραγματεύεσαι με ένα Γερμανό ή να συμφιλιώνεσαι μαζί του - πρέπει να του υπαγορεύεις.. "
Προφανώς οι πολιτικοί μας αγνούν και τον Βέμπερ και τον Κέυνς και στηρίζουν τις ελπίδες του Έθνους μας στη Γερμανική ευσπλαχνία. Δική μας ελπίδα ότι κάποιος από τους Γερμανούς φίλους τους θα τους στείλει αυτή τη χριστουγεννιάτικη κάρτα - μέρες που είναι- και ίσως ένα ίχνος έστω πληγωμένης εθνικής υπερηφάνειας μέσα τους τους κάνει να σκεφτούν.


ΥΓ. ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΟΥΜΕ ΟΤΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΣΚΕΦΤΟΝΤΑΙ ΕΤΣΙ Ή ΕΧΟΥΝ ΑΥΤΟ ΤΟ ΧΙΟΥΜΟΡ. ΕΞΑΛΛΟΥ ΜΙΑ ΕΜΜΕΣΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΚΑΡΤΑ ΕΙΝΑΙ.
ΠΡΩΤΑ ΦΤΑΙΜΕ ΕΜΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΑΠΤΥΣΣΟΥΝ ΤΕΤΟΙΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΠΟΙΟΙ ΕΤΑΙΡΟΙ ΜΑΣ.

Τετάρτη 2 Ιανουαρίου 2013

Βόλος. Η έκθεση "Φυτά και πολιτισμός στην ιστορία της Ευρώπης" έως 31η Ιανουαρίου του 2013.



Η ενδιαφέρουσα έκθεση γι’ αυτούς που αγαπούν και σχετίζονται με τον κόσμο των φυτών παρουσιάστηκε από την ΙΓ' Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων  στην αίθουσα περιοδικών εκθέσεων του «Αθανασάκειου» Αρχαιολογικού Μουσείου Βόλου.

Η έκθεση "Φυτά και πολιτισμός στην ιστορία της Ευρώπης" δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Προγράμματος "PaCE – Plants and Culture: seeds of the cultural heritage of Europe" (2007 – 2013), το οποίο συντονίζεται από το εργαστήριο Αρχαιοβοτανολογίας του Πανεπιστημίου της Μοντένα της Ιταλίας, με συμμετοχή δέκα Ευρωπαϊκών χωρών. Ειδικότερα, την Ελλάδα την εκπροσώπησαν το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης και το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Πρωτοπαρουσιάστηκε στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης και στη συνέχεια περιόδευσε σε μια σειρά από μέρη και Μουσεία της Ελλάδας. Περιλαμβάνει μία σειρά από «posters» (παρακάτω μπορείτε να δείτε κάποιες φωτογραφίες απ’ αυτά), τα οποία επιμελήθηκαν ειδικοί επιστήμονες από τις δέκα συμμετέχουσες στο πρόγραμμα χώρες. Μέσα από αυτή τη συνεργασία, πάνω σε ένα σύνθετο κοινό πρόγραμμα, επιχειρείται μια πρωτότυπη και μοναδική προσέγγιση των φυτών του ευρωπαϊκού χώρου διαχρονικά.


Στην έκθεση ο επισκέπτης έχει τη δυνατότητα να γνωρίσει για το «Δώρο του Διόνυσου» στην Προϊστορική Ελλάδα, για το έθιμο της «φυλλοβολίας» στην Ελλάδα και τη σχέση που έχει με τη σημερινή συνήθεια των ελλήνων να πετάνε χαρτάκια στα γήπεδα ή λουλούδια στους χώρους διασκέδασης, για την ανασύνθεση του μεσαιωνικού τοπίου σε περιοχή της Καλαβρίας μέσω της μελέτης αρχαιολογικών ευρημάτων, για την κοινωνική και την οικονομική ζωή στην περιοχή του Βεζούβιου και τη χρήση, σ’ αυτή την περιοχή, των αρωματικών – φαρμακευτικών φυτών, του κύτισου, της κάνναβης και του λιναριού ή ακόμη και για το φοινικόδεντρο της Hyeres. Η εξαιρετική αυτή έκθεση εκπλήσσει με τις ιδιαίτερες πληροφορίες που προσφέρει στον επισκέπτη. O επισκέπτης ακόμη μπορεί να γνωρίσει για την ιστορική πτυχή των κίτρινων ιρίδων, για τη σχέση της Φλαμουριάς, της βελανιδιάς και του πεύκου με την ιατρική, την τέχνη και τα έθιμα, την κηπουρική στη ρωμαϊκή εποχή, την αρχαιοβοτανική των βυζαντινών ναυαγίων στην Κωνσταντινούπολη, την εξάπλωση του ροδάκινου στην Ευρώπη καθώς και άλλες πολλές πληροφορίες που έχουν εξαχθεί από το συγκεκριμένο πρόγραμμα στο οποίο συντονιστικό όργανο είναι το εργαστήριο της Αρχαιοβοτανολογίας του Πανεπιστημίου της Μοντένα της Ιταλίας.



Τέλος στο πλαίσιο της συγκεκριμένης έκθεσης, ο επισκέπτης μπορεί να θαυμάσει διάφορα χειροτεχνήματα από το Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιού, «Βασδέκειο» του Δήμου Βόλου.

Επισημαίνουμε ότι η τελευταία μέρα λειτουργίας της εκθέσεως είναι η 31η Ιανουαρίου του 2013.




πηγή: http://naturahellas.blogspot.gr/

Τρίτη 1 Ιανουαρίου 2013

Δευτέρα 31 Δεκεμβρίου 2012

Τα σπαράγγια ...αντίδοτο στο αλκοόλ!



Μέχρι πρότινος γνωρίζαμε ότι ο κατάλογος με τις μεθόδους αποτροπής των παρεπομένων της μέθης ήταν εκτενής και συγκεκριμένος, όπως: μια μπριζόλα πριν από την έξοδο, λίγο γάλα και ψωμί, άφθονο νερό πριν από τον ύπνο.
Μία νέα μελέτη, όμως, υποδηλώνει ότι η λύση μπορεί να είναι τελικά λίγα σπαράγγια πριν από τη μεγάλη νύχτα.

Όπως ανακάλυψαν επιστήμονες από το Ίδρυμα Ιατρικής Επιστήμης του Πανεπιστημίου του Τορόντο και το Εθνικό Πανεπιστήμιο Jeju της Νότιας Κορέας, ορισμένα αμινοξέα και ιχνοστοιχεία που υπάρχουν στα φύλλα των σπαραγγιών μπορεί να καταπραϋνουν τα παρεπόμενα της μέθης και να προστατεύσουν τα ηπατικά κύτταρα από τις τοξίνες.

Στο πλαίσιο της μελέτης, η οποία δημοσιεύεται στην «Επιθεώρηση Επιστήμης Τροφίμων» (JFS), οι ερευνητές ανέλυσαν τα συστατικά των φύλλων και των βλαστών νεαρών σπαραγγιών και ήλεγξαν την δράση τους σε ηπατικά κύτταρα ανθρώπων και ποντικιών. «Οι κυτταρικές τοξικότητες μειώνονταν σημαντικά όταν τα ηπατικά κύτταρα εκτίθεντο σε εκχύλισμα από τα φύλλα και τους βλαστούς των σπαραγγιών», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής δρ Μπ. Γ. Κιμ.

«Το εύρημα αυτό υποδηλώνει ότι οι βιολογικές δράσεις των σπαραγγιών μπορεί να αμβλύνουν την επίδραση του αλκοόλ και να προστατεύσουν τα ηπατικά κύτταρα από αυτήν», πρόσθεσε.

Οι ερευνητές εξέτασαν επίσης ξεχωριστά την επίδραση των βλαστών και των φύλλων του σπαραγγιού, για να εντοπίσουν ποιο από τα δύο είναι πιο ωφέλιμο στην πρόληψη των βλαβερών επιδράσεων της υπερκατανάλωσης αλκοόλ. Έτσι διαπίστωσαν ότι τα φύλλα του σπαραγγιού, που έχουν υψηλότερη περιεκτικότητα αμινοξέων και ιχνοστοιχείων απ’ ό,τι οι βλαστοί, ασκούν εντονότερη προστατευτική δράση.

Προγενέστερη μελέτη στην Ιατρική Σχολή του Εθνικού Πανεπιστημίου Cheju, στην Κορέα, είχε δείξει ότι τα αμινοξέα των σπαραγγιών διεγείρουν ορισμένες ενζυμικές λειτουργίες, οι οποίες επιταχύνουν την διάσπαση του αλκοόλ από τον οργανισμό.

Στην μελέτη αυτή, καθηγητές του Cheju είχαν δώσει σε εθελοντές ένα ρόφημα που περιείχε εκχύλισμα σπαραγγιών, διαπιστώνοντας ότι έπειτα από την κατανάλωσή του ελαττώνονταν τα παρεπόμενα της μέθης.

Τα οφέλη των σπαραγγιών στην υγεία, πάντως, δεν περιορίζονται στην προστατευτική δράση τους στο ήπαρ. Άλλες μελέτες έχουν δείξει ότι έχουν ισχυρές αντικαρκινικές ιδιότητες, ενώ φαίνεται πως καταπολεμούν τις μυκητιάσεις και τη φλεγμονή, ενώ πιστεύεται πως έχουν και διουρητικές ιδιότητες, ελαττώνοντας έτσι την αρτηριακή πίεση.

ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΟΝ ΚΑΡΕΛΙΑ! ΚΕΡΔΙΣΕ ΚΑΙ ΑΠΟΔΙΔΕΙ ΑΜΕΣΑ ΓΕΝΝΑΙΟ “ΜΕΡΙΣΜΑ” ΣΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ


KARELIA TSIGARA
ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΟΝ ΚΑΡΕΛΙΑ! Πέτυχε αύξηση τζίρου, πέτυχε αύξηση κερδών και αποφάσισε να δώσει γενναίο “μέρισμα” στους εργαζόμενους, συνολικού ύψους1,8 εκατομμυρίων ευρώ.
Τη σχετική ανακοίνωση πραγματοποίησε ο Διευθύνων Σύμβουλος, κ. Ανδρέας Καρέλιας, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στην πρωτοχρονιάτικη εορτή των εργαζομένων της εταιρείας, που πραγματοποιήθηκεστην Καλαμάτα.
KARELIA 1
Στις παροχές που ανακοίνωσε ο κ. Καρέλιας στους εργαζόμενους, περιλαμβάνονται:
* Επίδομα χειμερινής στολής € 200 για κάθε εργαζόμενο στην Εταιρεία.
* Eπίδομα παρουσίας θα είναι φέτος € 850.00. Tο δικαιούνται όσοι δεν έλειψαν ούτε μία μέρα από την εργασία τους.
* Ο κάθε εργαζόμενος, που έχει παιδιά που σπουδάζουν σε κρατικό πανεπιστήμιο ή ΤΕΙ, θα λάβει έκτακτη οικονομική ενίσχυση € 1.400.
* Οι εργαζόμενοι, των οποίων τα παιδιά τους πέτυχαν στις παραπάνω σχολές μέσα στο 2012, θα λάβουν επιπλέον ενίσχυση € 500.00.
* Παράλληλα, η Εταιρεία θα κάνει δώρο έναν υπερσύγχρονο φορητό υπολογιστή σε κάθε παιδί που πέτυχε την εισαγωγή του σε μία από τις παραπάνω σχολές μέσα στο 2012.
* Εργαζόμενοι με μηνιαίες αποδοχές πάνω από 1.700 ευρώ, θα λάβουν έκτακτη οικονομική ενίσχυση € 750.00
* Εργαζόμενοι με μηνιαίες αποδοχές μεταξύ 1200.00 και 1699.00 ευρώ, θα λάβουν ενίσχυση € 1.500. Όσοι από αυτούς όμως έχουν από 3 ανήλικα παιδιά και πάνω, θα λάβουν επιπλέον € 700.00
* Εργαζόμενοι με μηνιαίες αποδοχές έως 1.200 ευρώ, θα λάβουν € 2.500.00. Όσοι ανήκουν σε αυτήν την κατηγορία και έχουν από 2 ανήλικα παιδιά και πάνω, θα λάβουν επιπλέον 400.00 για κάθε ανήλικο παιδί.
- Στο φετινό εννιάμηνο η εταιρεία εμφάνισε αύξηση τζίρου από τα 458 στα 473 εκατ. ευρώ, εκτίναξη καθαρών κερδών από τα 25 στα 38 εκατ. ευρώ και θετικές ελεύθερες ταμειακές ροές που υπερέβησαν τα 50 εκατ. ευρώ. Οι επενδύσεις της Καπνοβιομηχανίας για το 2012 ανέρχονται στο ποσό των 7 εκατ. ευρώ.

http://www.bankwars.gr/

Παρασκευή 28 Δεκεμβρίου 2012

Μείωση χρόνου παραμονής μετακινούμενων κτηνοτρόφων στα πλαίσια του Προγράμματος εξισωτικής αποζημίωσης


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

                                                                       Πέμπτη, 27 Δεκεμβρίου 2012


Μείωση χρόνου παραμονής μετακινούμενων κτηνοτρόφων στα πλαίσια του Προγράμματος εξισωτικής αποζημίωσης


Λύση στο πρόβλημα που αντιμετώπιζαν πολλοί μετακινούμενοι κτηνοτρόφοι, δίνει απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για τη μείωση του χρόνου παραμονής στα πλαίσια του Προγράμματος εξισωτικής αποζημίωσης. Σύμφωνα με την απόφαση αυτή το διάστημα παραμονής των μετακινούμενων κτηνοτρόφων στις Περιφερειακές Ενότητες Λάρισας, Καρδίτσας, Μαγνησίας και Σποράδων σε όλες τις ορεινές και μειονεκτικές περιοχές (όπως έχουν οριστεί με την αριθμ. 85/145 Οδηγία της Ε.Ε) για το πρόγραμμα εξισωτικής αποζημίωσης του έτους 2012, καθορίζεται στους τέσσερις (4) μήνες.
Με την απόφαση αυτή επιτρέπεται πλέον η αποχώρησή των κτηνοτρόφων από τους ορεινούς βοσκοτόπους στα τέλη του Σεπτεμβρίου, λόγω των  κακών καιρικών συνθηκών που επικρατούν συνήθως τον μήνα Οκτώβριο, με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία των επαγγελματιών του κλάδου και με αρνητικές επιπτώσεις στη διαβίωση των κοπαδιών.

Μέχρι τις 15 Μαΐου 2013 οι άδειες υφιστάμενων γεωτρήσεων


Μέχρι τις 15 Μαΐου 2013 οι άδειες υφιστάμενων γεωτρήσεων

Στην εκπνοή της προθεσμίας (17 Δεκεμβρίου) υπέγραψαν οι αρμόδιοι υπουργοί την απόφαση για την παράταση των αδειών χρήσης νερού (για υφιστάμενες γεωτρήσεις). Σύμφωνα με το ΦΕΚ Β΄ 3368 που δημοσιεύτηκε την παραμονή των Χριστουγέννων, η παράταση για τις αιτήσεις αδιοδότησης δόθηκε μέχρι τις 15 Μαΐου του 2013.
«Όσοι θεμελιώνουν δικαίωμα χρήσης νερού υποχρεούνται να ζητήσουν την έκδοση άδειας χρήσης νερού για υφιστάμενα δικαιώματα χρήσης νερού, μέχρι 15 Μαΐου 2013».«Όσοι θεμελιώνουν δικαίωμα χρήσης νερού υποχρεούνται να ζητήσουν την έκδοση άδειας χρήσης νερού για υφιστάμενα δικαιώματα χρήσης νερού, μέχρι 15 Μαΐου 2013».
Στην σχετική απόφαση επισημαίνονται τα εξής:

Άρθρο 1
Τροποποίηση και κατάργηση διατάξεων της αριθ. οικ. 150559/10.6.2011 απόφασης (ΦΕΚ Β΄1440/16.6.2011) 1. Η παρ. 1 του άρθρου 2, όπως αντικαταστάθηκε με την αριθ. 160143/8.12.2011 απόφαση (ΦΕΚ Β΄ 2834/15.12.2011), αντικαθίσταται ως εξής:
«1. Όσοι θεμελιώνουν δικαίωμα χρήσης νερού σύμφωνα με το άρθρο 1 της παρούσας, υποχρεούνται να ζητήσουν την έκδοση άδειας χρήσης νερού για υφιστάμενα δικαιώματα χρήσης νερού, σύμφωνα με τις διαδικασίες της παρούσας, μέχρι 15 Μαΐου 2013».
2. Η παρ. 3 του άρθρου 9 όπως αυτή προστέθηκε με την παρ. 8 του άρθρου 1 της αριθ. οικ. 110424/11.4.2012 (ΦΕΚ Β΄ 1190/11.04.2012), αντικαθίσταται ως
εξής:
«3. Όσοι κάνουν χρήση νερού μετά την 20.12.2005 και προϋφίστανται της 16.6.2011, χωρίς να διαθέτουν την προβλεπόμενη από την αριθμ.
43504/5.12.2005 κοινή υπουργική απόφαση (ΦΕΚ Β΄ 1784/20.12.2005) σχετική άδεια, υποχρεούνται να ζητήσουν την έκδοση άδειας χρήσης νερού, σύμφωνα με τις διαδικασίες της παρούσας, μέχρι 15 Μαΐου 2013.»
Δείτε εδώ την απόφαση
|http://www.agronews.gr

Τετάρτη 26 Δεκεμβρίου 2012

Η ιστορία του Χριστουγεννιάτικου δέντρου


Χριστουγεννιάτικο δέντροΤο Χριστουγεννιάτικο δέντρο έκανε την πρώτη του εμφάνιση στον ελλαδικό χώρο το 1833. Το έφεραν ο Όθωνας και η Βαυαρική δυναστεία ως Γερμανικό έθιμο και το πρώτο έλατο στολίστηκε στα ανάκτορα του Ναυπλίου, όπου οι κάτοικοι έκαναν ουρές για να το θαυμάσουν. Ωστόσο, το Χριστουγεννιάτικο δέντρο άρχισε να καθιερώνεται σε όλα τα ελληνικά σπίτια από το 1950 και μετά.

Ο χαρακτηρισμός του όμως ως γερμανικό έθιμο είναι αρκετά αυθαίρετος καθώς οι μαρτυρίες που έχουμε, σύμφωνα με χειρόγραφα κείμενα...
δείχνουν ότι η ύπαρξη του δέντρου ως εορταστικό σύμβολο χάνεται στα βάθη των αιώνων.

Σύμφωνα με ορισμένους ερευνητές η παράδοση να στολίζονται δέντρα ή κομμάτια δέντρων υπήρχε σε όλες τις θρησκείες από την αρχαιότητα.

Η λατρεία και ο στολισμός του δέντρου έρχεται από την αρχαιότητα, στη λατρεία της Κυβέλης, αλλά και σε μύριες άλλες αναφορές που έχουμε από τα ιστορικά κείμενα γι αυτόν το στολισμό. Το 1650 υπάρχει μια αναφορά για Χριστουγεννιάτικο δέντρο που στήθηκε στο Στρασβούργο και ήταν στολισμένο με τριαντάφυλλα από χρωματιστά χαρτάκια, γλυκίσματα και ζαχαρένια ανθρωπάκια.

Στη χριστιανική θρησκεία τον 4ο αιώνα καθιερώθηκε η 25η Δεκεμβρίου ως ημέρα εορτασμού της Γέννησης του Χριστού και τον 8ο αιώνα στολίστηκε το πρώτο χριστουγεννιάτικο δέντρο που ήταν έλατο. Μάλιστα η επιλογή του έλατου έγινε από τον γιο Βονιφάντιο, για να σβήσει την ιερότητα που απέδιδε ο κόσμος μέχρι τη στιγμή εκείνη (κατάλοιπο της ειδωλολατρίας) στη δρυ. Έτσι το έλατο έγινε σύμβολο χριστιανικό και ειδικότερα των Χριστουγέννων.

Βρίσκουμε μία μαρτυρία κάπου στην Ρωμαϊκή εποχή το 336 μ.Χ. όπου κάθε 25 Δεκέμβρη γιορτάζονταν τα Σατουρνάλια στην μνήμη του θεού Σατούρνο (πιθανότατα του Κρόνου). Σύμφωνα με τους ερευνητές αποτελεί τον πρόδρομο της γιορτής των Χριστουγέννων, που με διάφορες προσθήκες και παραλλαγές θέλησαν να προσδώσουν στην γιορτή χριστιανικό περιεχόμενο, ώστε να απομακρυνθεί και να ξεχαστεί στα βάθη των αιώνων η παγανιστική της προέλευση. Άλλωστε, η 25η Δεκεμβρίου καθιερώθηκε ως ημερομηνία γέννησης του Χριστού τον 4ο αι. μ.Χ. και ταυτόχρονα σηματοδοτούσε την αλλαγή του χρόνου. Στα Σατουρνάλια, οι Ρωμαίοι στόλιζαν διαφόρων ειδών δέντρα με κεριά και άλλα στολίδια (πιθανότητα καρύδια, φαγώσιμα κλπ).

O καθηγητής την Χριστιανικής Αρχαιολογίας Κώστας Καλογύρης, υποστήριξε ότι το έθιμο του δέντρου δεν έχει γερμανική προέλευση αλλά ανατολίτικη. Την άποψη του στηρίζει σε ένα συριακό κείμενο που υπάρχει σε χειρόγραφο στο Βρετανικό Μουσείο. Το κείμενο αναφέρεται σε ένα ναό που έχτισε το 1512 ο Αναστάσιος ο Α' στα βόρεια της Συρίας και στον οποίο υπήρχαν δύο μεγάλα ορειχάλκινα δέντρα.

Στη Βόρεια Ευρώπη οι Βίκινγκς χρησιμοποιούσαν το δέντρο στις τελετές τους ως σύμβολο αναγέννησης, που σηματοδοτούσε το τέλος του χειμώνα και τον ερχομό της άνοιξης και της αναγέννησης της μητέρας Φύσης. Στην αρχαία Αγγλία, όπως και στην Γαλλία, οι γνωστοί μας Δρυίδες στόλιζαν με φρούτα και κεριά βελανιδιές προς τιμήν των θεών τους.

Σύμφωνα με την αγγλική παράδοση αυτός που καθιέρωσε το Χριστουγεννιάτικο δέντρο ως σύμβολο ήταν ο Άγγλος ιερομόναχος Άγιος Βονιφάτιος. Ο Άγιος παρευρίσκονταν σε μια τελετή παγανιστών, οι οποίοι σύμφωνα με την παράδοση επρόκειτο να θυσιάσουν ένα παιδί κάτω από μια βελανιδιά. Ο ιερομόναχος θέλοντας να σώσει το παιδί και να σταματήσει την τελετή έδωσε μια γροθιά στη βελανιδιά. Αμέσως ξεπήδησαν φλόγες και τύλιξαν το δέντρο. Το δέντρο αυτό ήταν το δέντρο της ζωής και αναπαριστούσε τη ζωή του Χριστού.

Οι μαγευτικές παραδόσεις των λαών όμως δεν τελειώνουν εδώ. Μια άλλη ιστορία θέλει τον περίφημο Μαρτίνο Λούθηρο να είναι ο εισηγητής του Χριστουγεννιάτικου δέντρου. Σύμφωνα με τον θρύλο, ο Λούθηρος κάνοντας βόλτα σε ένα δάσος ένα χειμωνιάτικο βράδυ με ξαστεριά μαγεύτηκε από το παιχνίδι των δέντρων με τα αστέρια, τα οποία φαίνονταν λες και ήταν κολλημένα σαν στολίδια πάνω στα φύλλα. Ο ιδρυτής του Προτεσταντισμού έκοψε ένα μικρό δεντράκι και φέρνοντάς το σπίτι του αντικατέστησε τα αστέρια με κεριά.

Οι Γερμανοί φαίνεται ότι ήταν οι πρώτοι οι οποίοι έβαλαν το Χριστουγεννιάτικο δέντρο σπίτι τους. Το διακοσμούσαν με καρύδια, μπισκότα και κάθε είδους φαγώσιμα και κεριά, θέλοντας να συμβολίσουν τα θεία δώρα που έκαναν οι Μάγοι στο νεογέννητο Χριστό

Το 1830 Γερμανοί μετανάστες εισήγαγαν το Χριστουγεννιάτικο δέντρο στην Αμερική και στις αποικίες που κατοίκησαν. Την πρώτη μαρτυρία δημοσίας εμφάνισης δέντρου την έχουμε στην Πενσυλβάνια των Η.Π.Α. όπου υπήρχαν βεβαίως και πολλοί Γερμανοί μετανάστες. Οι άλλες εθνότητες στην Αμερικανική επικράτεια δεν δεχόντουσαν το δέντρο ως σύμβολο Χριστουγέννων, καθώς το θεωρούσαν παγανιστικό έθιμο. Αυτό θα γίνει μετά το 1840 όπου η Αμερικάνικη κοινότητα θα αρχίσει να δέχεται το δέντρο ως σύμβολο της γιορτής

Τα στολίδια του θα είναι κυρίως φρούτα, μπισκότα, καρύδια, ζαχαρωτά και άλλα φαγώσιμα. Η εφεύρεση του ηλεκτρισμού θα προσδώσει στο δέντρο την μεγαλοπρέπεια που του αρμόζει με τα λαμπιόνια να το φωτίζουν θεαματικά.

Το 1882, το πρώτο ηλεκτρικά φωτισμένο Χριστουγεννιάτικο δέντρο του κόσμου στολίστηκε στην πόλη της Νέας Υόρκης, στην κατοικία του Έντουαρτ Τζόνσον, ενός συναδέλφου του εφευρέτη Τόμας Έντισον. Τα πολύχρωμα φωτάκια, όπως και τα πλαστικά στολίδια, θα αργήσουν ακόμα.

Στην Αγγλία ο Ντίκενς θα αποδώσει στην γιορτή μέσω των μυθιστορημάτων του την παλιά της μεγαλοπρέπεια. Σε όλα τα χριστουγεννιάτικα μυθιστορήματα του, το χριστουγεννιάτικο δέντρο έχει περίοπτη θέση, και αν έχει καθιερωθεί ως τις μέρες μας αυτό, ίσως και να οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο έργο του Άγγλου συγγραφέα.

Ο πρόδρομος του χριστουγεννιάτικου δέντρου στην Ελλάδα είναι το παραδοσιακό Χριστόξυλο. Αυτό το συναντάμε κυρίως στα χωριά της Βορείου Ελλάδος. Κάθε Χριστούγεννα ο πατέρας ή ο παππούς κάθε οικογένειας ψάχνει στα δάση ή στα χωράφια ένα μεγάλο γερό κούτσουρο από πεύκο ή ελιά κυρίως, όπου θα μπει στο τζάκι και θα καίει όλο το 12ήμερο των γιορτών, από τα Χριστούγεννα ως τα Φώτα.

Το Χριστόξυλο σύμφωνα με τις αντιλήψεις καθαρίζει την παλιά καπνιά του τζακιού και φέρνει την καλοτυχία. Κύρια όμως ευεργεσία που παρέχει στο σπίτι είναι η προστασία του νοικοκυριού από τα παγανά ή καλικάντζαρους που μπαίνουν στο σπίτι από τις καμινάδες και κλέβουν ή κάνουν ζημιές στο νοικοκυριό. Καίγοντας το Χριστόξυλο η παράδοση λέει ότι ζεσταίνεται ο Χριστός στην κρύα σπηλιά της Βηθλεέμ. Οι νοικοκυραίοι είναι υποχρεωμένοι να κρατάνε την φωτιά ως τα Φώτα, όπου και αποσύρονται τα παγανά κάτω από τη γη και σταματάνε οι επιδρομές στα σπίτια.

Το χριστουγεννιάτικο δέντρο καθιερώθηκε εξ ολοκλήρου και μαζί με τον Άη Βασίλη είναι ένα από τα κύρια χριστουγεννιάτικα εφέ. Ολόκληρες φάρμες με δέντρα τα οποία προορίζονται για πώληση τα Χριστούγεννα υπάρχουν στις πολιτείες των Η.Π.Α. Η εποχή του πλαστικού αντικατέστησε το φυσικό δέντρο με ψεύτικο αλλά αρκετά πειστικό.

Αναμφισβήτητα το χριστουγεννιάτικο δέντρο αποτελεί ένα από τα πιο όμορφα χριστουγεννιάτικα έθιμα. Σε κάθε σπίτι έχει καθιερωθεί ο στολισμός του. Οι συμβολισμοί και τα νοήματά του πολλά. Στην βάση του τοποθετείται συνήθως μια φάτνη που αναπαριστά τη γέννηση του Χριστού, ενώ στην κορφή υπάρχει το αστέρι της Βηθλεέμ που οδήγησε τους μάγους στο Θείο Βρέφος.