Αναζήτηση Αναρτήσεων

Τετάρτη 23 Ιανουαρίου 2013

Με συνυπολογισμό παραγωγής γάλακτος και αριθμού ζώων τελικά το de minimis σε αιγοπροβατοτρόφους και αγελαδοτρόφους


Στη «φόρμουλα» της πληρωμής των πολυσυζητημένων ενισχύσεων de minimis για την κτηνοτροφία, φαίνεται ότι κατέληξε – σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες – το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Οι τελικές αποφάσεις φαίνεται ότι ελήφθησαν την προηγούμενη εβδομάδα και ήδη έχουν σταλεί προς τις αρμόδιες Διευθύνσεις Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής (ΔΑΟΚ) έγγραφα από το ΥπΑΑΤ προκειμένου να ξεκινήσουν την διαδικασία καταγραφής των χοιρομητέρων. Αυτό γίνεται διότι υπάρχει διάσταση μεταξύ ΔΑΟΚ και χοιροτρόφων για τον αριθμό των εκμεταλλεύσεων. Κάτι αντίστοιχο θα γίνει άμεσα και με την καταγραφή των πτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων. Σύμφωνα με καλά διασταυρωμένες πηγές του ΑγροΤύπου, για την κατανομή των de minimis στους αιγοπροβατοτρόφους και τους αγελαδοτρόφους θα ληφθούν υπ’ όψιν τόσο ο αριθμός των ζώων όσο και η παραγωγή γάλακτος. Αυτά θα συνυπολογίζονται αφού πρώτα ελεγχθούν με την βοήθεια ενός νέου λογισμικού που θα χρησιμοποιήσει ο ΟΠΕΚΕΠΕ.
Όσον αφορά την πιθανότερη ημερομηνία έναρξης της καταβολής των ενισχύσεων de minimis στο Υπουργείο υπάρχει η αισιοδοξία ότι θα ξεκινήσει στο τέλος Ιανουαρίου. Υπενθυμίζουμε ότι συνολικά φέτος θα διανεμηθούν 25 εκατ. ευρώ ενώ στα τρία χρόνια εφαρμογής των ενισχύσεων de minimis μπορεί να δοθούν έως και 75 εκατ. ευρώ. Επιπροσθέτως, για φέτος, με βάση και την θετική απάντηση της Ε.Ε στο αίτημα της Ελλάδας, θα δοθούν 5 εκατ. Ευρώ στο πλαίσιο του Άρθρου 68 σε κτηνοτρόφους ορεινών και μειονεκτικών περιοχών, έτσι το σύνολο των ενισχύσεων για φέτος αναμένεται να ανέλθει σε 30 εκατ. ευρώ.

Η κατανομή

Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά στους χοιροτρόφους αντιστοιχούν 6,5- 7 εκατ. ευρώ, στους πτηνοτρόφους 5-5,5 εκατ. ευρώ, στους αιγοπροβατοτρόφους και αγελαδοτρόφους πεδινών περιοχών 9-9,5 εκατ. ευρώ και στους αιγοπροβατοτρόφους και αγελαδοτρόφους ορεινών περιοχών 2 -2,5 εκατ. ευρώ (οι οποίοι θα λάβουν επί πλέον 5 εκατ. ευρώ από το άρθρο 68).

Παράπονα

Παρόλα αυτά αξίζει να σημειωθεί ότι όλο το τελευταίο διάστημα πολλοί είναι οι κτηνοτρόφοι που έχουν εκφράσει την δυσαρέσκειά τους σχετικά με την χρησιμότητα των de minimis. Οι περισσότερες αντιδράσεις έχουν ακουστεί από τους πτηνοτρόφους και χοιροτρόφους οι οποίοι με δηλώσεις τους στον ΑγροΤύπο τονίζουν ότι τα χρήματα αυτά είναι «ψίχουλα». Για το θέμα ο κ. Νίκος Βαζαίος γραμματέας Συνεταιρισμού Πτηνοτρόφων Μεγάρων και μέλος Δ.Σ. Ένωσης Αυγοπαραγωγών Ελλάδας μας ανέφερε πρόσφατα στον ΑγροΤύπο: «Νομίζω ότι οι πτηνοτρόφοι θα επιστρέψουν αυτά τα χρήματα πίσω αφού τα ποσά που θα μας δοθούν θεωρώ ότι είναι επιεικώς αστεία. Αντίστοιχα, ο κ. Αναστάσιος Καλλέργης, Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Χοιροτροφικών Συλλόγων ανέφερε: «Συνεχίζονται οι πελατειακές σχέσεις. Σε επιστολή που στείλαμε στο ΥπΑΑΤ, ζητήσαμε να πρυτανεύσει η λογική και να δοθούν τα χρήματα εκεί που υπάρχουν ανάγκες».

Χρήστος Διαμαντόπουλος


Πρόγραμμα 20 εκατ. ευρώ για την κατάρτιση, εκπαίδευση και επιμόρφωση στον αγροτικό τομέα


Στην υποβολή προτάσεων σχετικά με το σχεδιασμό και την υλοποίηση δράσεων κατάρτισης, εκπαίδευσης και επιμόρφωσης στον αγροτικό τομέα ανέργων, εργαζομένων και αυτοαπασχολούμενων, μπορούν να προχωρήσουν Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις (ΜΚΟ), Υπουργεία – ΝΠΔΔ, Συνεταιρισμοί, Συλλογικοί Φορείς, Νομικά πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου (ΝΠΙΔ) και Εκπαιδευτικά – Ερευνητικά ιδρύματα. Στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού προγράμματος «ΕΠ Εθνικό Αποθεματικό Απροβλέπτων», οι δικαιούχοι των πράξεων θα πρέπει να πληρούν τις παρακάτω προϋποθέσεις:
  • να αποδεικνύουν ή/ και εξασφαλίζουν την απαραίτητη υποδομή για την υλοποίηση του έργου της πρόσκλησης και με σκοπό την επίτευξη της παρέμβασης στο σύνολο των επιλέξιμων Περιφερειών
  • να διαθέτουν βεβαίωση διαχειριστικής επάρκειας δικαιούχου ΕΣΠΑ τύπου Β ή και Γ ή πιστοποιητικό με βάση το πρότυπο ΕΛΟΤ. Στην περίπτωση ένωσης ή συμπράξεως φορέων η βεβαίωση διαχειριστικής επάρκειας αρκεί στο πρόσωπο εκείνου του φορέα που θα έχει κατά τους επί μέρους όρους της μεταξύ τους συμφωνίας την ευθύνη υλοποίησης των προγραμμάτων κατάρτισης. Στην περίπτωση που οι ενώσεις ή συμπράξεις φορέων επιλέξουν τη δημιουργία ανεξάρτητου νομικού προσώπου η απαίτηση διαχειριστικής επάρκειας θα πρέπει να πληρούται στο πρόσωπο αυτό
  • να εξασφαλίζουν τη συνεργασία κλαδικών, επαγγελματικών και άλλων φορέων του πρωτογενούς τομέα στο σύνολο των επιλέξιμων Περιφερειών και να διαθέτουν εμπειρία σε θέματα σχετικά με τις δράσεις και την ομάδα ωφελουμένων όπως περιγράφονται στην παρούσα πρόσκληση.
Ο προϋπολογισμός του προγράμματος είναι 20 εκατ. ευρώ, ενώ έχει ποσοστό συγχρηματοδότησης 85% από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ)

Περιοχή εφαρμογής


Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης 
Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου 
Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας 
Περιφέρεια Ηπείρου 
Περιφέρεια Θεσσαλίας 
Περιφέρεια Ιονίων Νήσων 
Περιφέρεια Κρήτης 
Περιφέρεια Πελοποννήσου

Η υποβολή των αιτήσεων περιλαμβάνει τα ακόλουθα:


(i) Αίτηση Χρηματοδότησης, υπόδειγμα της οποίας επισυνάπτεται στην παρούσα πρόσκληση, και βρίσκεται δημοσιευμένο στις ηλεκτρονικές διευθύνσεις http://www.espa.gr, και http://www.epeaa.gr
(ii) Τεχνικό Δελτίο Προτεινόμενης Πράξης (ΤΔΠΠ). Το ΤΔΠΠ που θα υποβληθεί στο φάκελο της προτεινόμενης πράξης και θα φέρει την υπογραφή και σφραγίδα από τους αρμόδιους φορείς, είναι αυτό που θα παραχθεί μέσω της υποβολής του στην φόρμα της ηλεκτρονικής υποβολής του ΟΠΣ στην διεύθυνση http://logon.mnec.gr. Προτάσεις που υποβάλλονται χωρίς τη χρήση του τυποποιημένου εντύπου ΤΔΠΠ απορρίπτονται. 
(iii) Βεβαίωση διαχειριστικής επάρκειας δικαιούχου. 
(iv) Σχέδιο Οδηγού Υλοποίησης της δράση με ίδια μέσα. 
(v) Υπεύθυνη Δήλωση του δικαιούχου (κυρίου του έργου) στην οποία αναφέρεται ότι η συγκεκριμένη πράξη απαλλάσσεται ή όχι από το ΦΠΑ. 
(vi) Χρηματοοικονομική ανάλυση προσδιορισμού του προς χρηματοδότηση ποσού για τα μεγάλα έργα και τα έργα που παράγουν έσοδα ή βεβαίωση μη παραγωγής εσόδων για τα έργα που δεν παράγουν έσοδα. 
(vii) Για την περίπτωση που ο υποψήφιος δικαιούχος είναι ‘Ενωση ή Σύμπραξη φορέων, θα πρέπει να υποβληθεί σχετικό Σύμφωνο Συνεργασίας με ακριβή περιγραφή των αρμοδιοτήτων και καθηκόντων των επιμέρους μελών της ένωσης ή σύμπραξης. 
(viii) Οποιοδήποτε άλλο έγγραφο τεκμηριώνει τη σκοπιμότητα και ωριμότητα της πράξης κατά την κρίση του Δικαιούχου ή/ και σύμφωνα με τις απαιτήσεις της παρούσας Πρόσκλησης. 

Ο υποψήφιος δικαιούχος υποβάλλει την πρότασή του έως τις 15/2/2013, μέσω της ηλεκτρονικής υποβολής του ΟΠΣ και αποστέλλει σε μορφή pdf το υπογεγραμμένο Τεχνικό Δελτίο Προτεινόμενης Πράξης καθώς και όλα τα απαιτούμενα συνοδευτικά έγγραφα στη Διαχειριστική Αρχή του ΕΠ «Εθνικό Αποθεματικό Απροβλέπτων» EYΣ/Μονάδα Α’, στη διεύθυνση Νίκης 10, 10563, Σύνταγμα, 6ος όροφος, τις ώρες 09:00- 14:00 όλες τις εργάσιμες ημέρες (επί αποδείξει με ημερομηνία υποβολής την ημερομηνία αποστολής). 



Τρίτη 22 Ιανουαρίου 2013

Δημόσια διαβούλευση για τη βιολογική γεωργία ανακοίνωσε η ΕΕ. Μείωση κατανάλωσης βιολογικών προϊόντων παρατηρείται στη χώρα μας.


Σε δημόσια διαβούλευση προχωρά η Κομισιόν σχετικά με την αναθεώρηση της ευρωπαϊκής πολιτικής για τη βιολογική γεωργία. Θα διαρκέσει μέχρι τις 10 Απριλίου 2013. Όπως αναφέρει στην ανακοίνωση που εξέδωσε, η διαβούλευση θα έχει στόχο την απλούστευση του νομικού πλαισίου της βιολογικής γεωργίας, με ταυτόχρονη εξασφάλιση ενισχυμένων προτύπων, τη συνύπαρξη γενετικώς τροποποιημένων (ΓΤΟ) και βιολογικών καλλιεργειών, τη βελτίωση των συστημάτων ελέγχου και του εμπορικού καθεστώτος στα βιολογικά προϊόντα.
Τα κυριότερα προβλήματα της βιολογικής γεωργίας στη χώρα μας επισήμανε ο κ. Χαράλαμπος Τσοκανής, Πρόεδρος στην Ομοσπονδία Ενώσεων Βιοκαλλιεργητών Ελλάδας. «Δύο αρνητικά θέματα κυριαρχούν σήμερα στον κλάδο μας. Το πρώτο αφορά τον αποκλεισμό ενός μεγάλου ποσοστού καλλιεργητών από το Πρόγραμμα Βιολογικής Γεωργίας (σε κάποιες περιοχές φτάνει και σε ποσοστό 90%). Το δεύτερο και βασικότερο είναι η μεγάλη κάμψη της ζήτησης από πλευράς καταναλωτών. Γενικότερα εκτιμώ ότι θα πρέπει να υπάρξει μια στρατηγική από πλευράς της πολιτείας, που να κατευθύνει τους παραγωγούς να καλλιεργήσουν ανάλογα με τη ζήτηση».
Σύμφωνα με τον κ. Τσοκανή, τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα υπήρξαν μεγάλες προσδοκίες και μια στροφή των νέων παραγωγών προς τα κηπευτικά, η οποία όμως δεν συνοδεύτηκε από παράλληλη αύξηση της ζήτησης από πλευράς των καταναλωτών. «Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα στις νέες αιτήσεις για το Πρόγραμμα της Βιολογικής Γεωργίας, να έχουμε μια στροφή των παραγωγών προς τις μεγάλες καλλιέργειες (δημητριακά, ζωοτροφές κ.α.)», τόνισε.
Όμως το μεγάλο πλήγμα στον κλάδο των βιολογικών της χώρας μας είναι η μείωση του εισοδήματος των καταναλωτών λόγω της οικονομικής κρίσης. «Τα βιολογικά προϊόντα απευθύνονται κυρίως σε καταναλωτές με υψηλά εισοδήματα. Η μείωση των εισοδημάτων οδηγεί παράλληλα σε μείωση της κατανάλωσης». Μια λύση στο θέμα της μειωμένης κατανάλωσης θα ήταν η αύξηση των εξαγωγών. Αλλά στη χώρα μας η βιολογική γεωργία είναι διάσπαρτη σε πολλές περιοχές και είναι δύσκολο να συγκεντρωθούν οι ποσότητες που χρειάζονται για μια τέτοια προσπάθεια. Επίσης ένα ακόμη πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει οργάνωση και βοήθεια από την πολιτεία. «Δυστυχώς είμαστε εντελώς ανοργάνωτοι», τονίζει ο κ. Τσοκανής και προσθέτει: «πριν λίγο καιρό απευθύνθηκα στον Οργανισμό Προώθησης Εξαγωγών και ζήτησα μια λίστα των εξαγωγικών εταιρειών, σε μια προσπάθεια να συνεργαστούμε για την απορρόφηση των πλεονασμάτων της παραγωγής βιολογικών κηπευτικών που είχαμε το καλοκαίρι. Με ενημέρωσαν ότι δεν έχουν κάποιον κατάλογο και με παρέπεμψαν στα προξενεία της κάθε πόλης για να ενημερωθώ. Έτσι δεν μπορεί να υπάρξει θετικό αποτέλεσμα».




Στόχος της διαβούλευσης της ΕΕ

Όπως αναφέρει η Κομισιόν, η βιολογική γεωργία και η παραγωγή βιολογικών προϊόντων επηρεάζουν σημαντικά τον γεωργικό τομέα της ΕΕ. Μπορούν να εξασφαλίσουν μια εναλλακτική και προσανατολισμένη στην αγορά επιλογή για τους παραγωγούς γεωργικών προϊόντων οι οποίοι επιθυμούν να ανταποκριθούν στην αυξανόμενη ζήτηση για ποιοτικά προϊόντα φιλικά προς το περιβάλλον.
Στο πλαίσιο της κοινής γεωργικής πολιτικής, η βιολογική παραγωγή στηρίζεται με ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις, πολιτικές και νομοθεσίες. Στόχος της προσέγγισης αυτής είναι η ενίσχυση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών, με ταυτόχρονη δημιουργία συνθηκών θεμιτού ανταγωνισμού μεταξύ των παραγωγών βιολογικών προϊόντων στις 27 χώρες της ΕΕ. Οι κανόνες που διέπουν τη βιολογική παραγωγή καθορίζονται στον κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 834/2007 του Συμβουλίου και στον κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 889/2008 της Επιτροπής.
Η βιολογική γεωργία αφορά ένα σχετικά μικρό μέρος των καλλιεργούμενων γεωργικών εκτάσεων - περίπου το 5% - αλλά η ζήτηση για βιολογικά προϊόντα αυξάνεται συνεχώς. Γεννάται όμως το ερώτημα: «με τις συνθήκες της σημερινής οικονομικής ύφεσης, οι καταναλωτές θα εξακολουθήσουν να στρέφονται προς ένα βιωσιμότερο μοντέλο ζωής καταναλώνοντας όλο και περισσότερα βιολογικά προϊόντα;».


Θέματα που θίγει η διαβούλευση

-απλούστευση του νομικού πλαισίου με ταυτόχρονη εξασφάλιση ενισχυμένων προτύπων
- συνύπαρξη γενετικώς τροποποιημένων (ΓΤΟ) καλλιεργειών και βιολογικής γεωργίας
-βελτίωση των συστημάτων ελέγχου και του εμπορικού καθεστώτος για τα βιολογικά προϊόντα
-συνέπειες των νέων κανόνων επισήμανσης (ιδίως η υποχρεωτική πλέον χρήση του ευρωπαϊκού λογότυπου για όλα τα βιολογικά προϊόντα που παράγονται στην ΕΕ – συμβάλλει ο συγκεκριμένος λογότυπος στην καλύτερη προβολή των βιολογικών προϊόντων;)
-Σχέδιο δράσης: το 2004, η Επιτροπή ξεκίνησε την εφαρμογή σχεδίου δράσης για την ανάπτυξη της βιολογικής γεωργίας στην Ευρώπη, το οποίο έδωσε νέα ώθηση στον τομέα. Η διαβούλευση αυτή δίνει την ευκαιρία να ζητηθεί η γνώμη του κοινού σχετικά με τομείς για τους οποίους χρειάζεται ενδεχομένως ένα νέο σχέδιο δράσης.
- Έλεγχοι: για την ανάπτυξη του τομέα, είναι σημαντικό να εξασφαλιστεί το αδιάβλητο των ελέγχων. Ορισμένες πρόσφατες περιπτώσεις απάτης καθιστούν εμφανή την ανάγκη ενίσχυσης των ελέγχων και αυστηρότερης εφαρμογής των κανόνων.
-Εισαγωγές: έχει θεσπιστεί καθεστώς εισαγωγής για να ρυθμίζονται οι αυξανόμενες διεθνείς εμπορικές συναλλαγές στον τομέα των βιολογικών προϊόντων. Λόγω της ταχείας ανάπτυξης της αγοράς αυτής, πρέπει να αντιμετωπιστούν οι ελλείψεις, ώστε να εξασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία του εμπορίου βιολογικών προϊόντων στο μέλλον.
πηγή: naturahellas

Αναβάθμιση επαγγελματικών δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού μέσω κατάρτισης στον πρωτογενή τομέα


Ενέργειες προγραμμάτων κατάρτισης ή επιμόρφωσης ανάλογα με τις ανάγκες των ωφελουμένων και τις ιδιαιτερότητες της περιοχής υλοποίησης της κατάρτισης σύμφωνα με τους όρους του ΕΣΔΕΚ. Δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης.

Επιχειρησιακό πρόγραμμα

Ποσοστό συγχρηματοδότησης

85% (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ))

Περιοχή εφαρμογής

Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης
Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου
Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας
Περιφέρεια Ηπείρου
Περιφέρεια Θεσσαλίας
Περιφέρεια Ιονίων Νήσων
Περιφέρεια Κρήτης
Περιφέρεια Πελοποννήσου

Κατηγορία δικαιούχων

Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις
Εκπαιδευτικά - Ερευνητικά ιδρύματα
Υπουργεία – ΝΠΔΔ
Συνεταιρισμοί
Συλλογικοί Φορείς
Άλλα νομικά πρόσωπα
Νομικά πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου (ΝΠΙΔ)

Σε ποιους απευθύνεται

Στο πλαίσιο της παρούσας πρόσκλησης καλούνται να υποβάλλουν προτάσεις φορείς ή ενώσεις ή συμπράξεις φορέων του δημόσιου τομέα και των ΟΤΑ, εκπαιδευτικά ιδρύματα, μη κυβερνητικές οργανώσεις καθώς και νομικά πρόσωπα δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, όπως νομικά πρόσωπα κλαδικών φορέων, τα οποία με τη δράση τους προάγουν το δημόσιο συμφέρον και σύμφωνα με το καταστατικό τους εξυπηρετούν κοινωφελείς σκοπούς και πιο συγκεκριμένα έχουν σαν σκοπό το σχεδιασμό ή/και την οργάνωση ή/και υλοποίηση δράσεων κατάρτισης, εκπαίδευσης και επιμόρφωσης στον αγροτικό τομέα ανέργων, εργαζομένων και αυτοαπασχολούμενων, καθώς και τη δυνατότητα εκτέλεσης των δράσεων αυτών με ίδια μέσα.
Οι δυνητικοί δικαιούχοι των πράξεων θα πρέπει να πληρούν τις παρακάτω προϋποθέσεις:
  • να αποδεικνύουν ή/ και εξασφαλίζουν την απαραίτητη υποδομή για την υλοποίηση του έργου της πρόσκλησης και με σκοπό την επίτευξη της παρέμβασης στο σύνολο των επιλέξιμων Περιφερειών
  • να διαθέτουν βεβαίωση διαχειριστικής επάρκειας δικαιούχου ΕΣΠΑ τύπου Β ή και Γ ή πιστοποιητικό με βάση το πρότυπο ΕΛΟΤ. Στην περίπτωση ένωσης ή συμπράξεως φορέων η βεβαίωση διαχειριστικής επάρκειας αρκεί στο πρόσωπο εκείνου του φορέα που θα έχει κατά τους επί μέρους όρους της μεταξύ τους συμφωνίας την ευθύνη υλοποίησης των προγραμμάτων κατάρτισης. Στην περίπτωση που οι ενώσεις ή συμπράξεις φορέων επιλέξουν τη δημιουργία ανεξάρτητου νομικού προσώπου η απαίτηση διαχειριστικής επάρκειας θα πρέπει να πληρούται στο πρόσωπο αυτό.
  • να εξασφαλίζουν τη συνεργασία κλαδικών, επαγγελματικών και άλλων φορέων του πρωτογενούς τομέα στο σύνολο των επιλέξιμων Περιφερειών και να διαθέτουν εμπειρία σε θέματα σχετικά με τις δράσεις και την ομάδα ωφελουμένων όπως περιγράφονται στην παρούσα πρόσκληση.

Όροι και προϋποθέσεις

Η υποβολή των αιτήσεων περιλαμβάνει τα ακόλουθα: (i) Αίτηση Χρηματοδότησης, υπόδειγμα της οποίας ...
Η υποβολή των αιτήσεων περιλαμβάνει τα ακόλουθα:
(i) Αίτηση Χρηματοδότησης, υπόδειγμα της οποίας επισυνάπτεται στην παρούσα πρόσκληση, και βρίσκεται δημοσιευμένο στις ηλεκτρονικές διευθύνσεις http://www.espa.gr, και http://www.epeaa.gr
(ii) Τεχνικό Δελτίο Προτεινόμενης Πράξης (ΤΔΠΠ). Το ΤΔΠΠ που θα υποβληθεί στο φάκελο της προτεινόμενης πράξης και θα φέρει την υπογραφή και σφραγίδα από τους αρμόδιους φορείς, είναι αυτό που θα παραχθεί μέσω της υποβολής του στην φόρμα της ηλεκτρονικής υποβολής του ΟΠΣ στην διεύθυνση http://logon.mnec.gr. Προτάσεις που υποβάλλονται χωρίς τη χρήση του τυποποιημένου εντύπου ΤΔΠΠ απορρίπτονται.
(iii) Βεβαίωση διαχειριστικής επάρκειας δικαιούχου.
(iv) Σχέδιο Οδηγού Υλοποίησης της δράση με ίδια μέσα (επισυνάπτεται σχετικό υπόδειγμα).
(v) Υπεύθυνη Δήλωση του δικαιούχου (κυρίου του έργου) στην οποία αναφέρεται ότι η συγκεκριμένη πράξη απαλλάσσεται ή όχι από το ΦΠΑ.
(vi) Χρηματοοικονομική ανάλυση προσδιορισμού του προς χρηματοδότηση ποσού για τα μεγάλα έργα και τα έργα που παράγουν έσοδα ή βεβαίωση μη παραγωγής εσόδων για τα έργα που δεν παράγουν έσοδα.
(vii) Για την περίπτωση που ο υποψήφιος δικαιούχος είναι ‘Ενωση ή Σύμπραξη φορέων, θα πρέπει να υποβληθεί σχετικό Σύμφωνο Συνεργασίας με ακριβή περιγραφή των αρμοδιοτήτων και καθηκόντων των επιμέρους μελών της ένωσης ή σύμπραξης.
(viii) Οποιοδήποτε άλλο έγγραφο τεκμηριώνει τη σκοπιμότητα και ωριμότητα της πράξης κατά την κρίση του Δικαιούχου ή/και σύμφωνα με τις απαιτήσεις της παρούσας Πρόσκλησης.

Τι χρηματοδοτείται

• Ενέργειες προγραμμάτων κατάρτισης ή επιμόρφωσης ανάλογα με τις ανάγκες των ωφελουμένων και τις ιδιαιτερότητες της περιοχής υλοποίησης της κατάρτισης σύμφωνα με τους όρους του ΕΣΔΕΚ.
• Δράσεις ενημέρωσης – ευαισθητοποίησης

Προϋπολογισμός

€ 20.000.000

Περίοδος υποβολής

από 16/1/2013 έως 15/2/2013




Ο υποψήφιος δικαιούχος υποβάλλει την πρότασή του μέσω της ηλεκτρονικής υποβολής του ΟΠΣ και αποστέλλει σε μορφή pdf το υπογεγραμμένο Τεχνικό Δελτίο Προτεινόμενης Πράξης καθώς και όλα τα απαιτούμενα συνοδευτικά έγγραφα στη Διαχειριστική Αρχή του ΕΠ «Εθνικό Αποθεματικό Απροβλέπτων» EYΣ/Μονάδα Α’, στη διεύθυνση Νίκης 10, 105 63, Σύνταγμα, 6ος όροφος, τις ώρες 09:00- 14:00 όλες τις εργάσιμες ημέρες (επί αποδείξει με ημερομηνία υποβολής την ημερομηνία αποστολής).
Σε περιπτώσεις που ορισμένα συνοδευτικά έγγραφα όπως μελέτες, τεύχη δημοπράτησης κ.α. λόγω μεγάλου όγκου δεν είναι δυνατόν να υποβληθούν ηλεκτρονικά ο δικαιούχος υποχρεούται να τα αποστείλει στη Διαχειριστική Αρχή του ΕΠ «Εθνικό Αποθεματικό Απροβλέπτων» EYΣ/Μονάδα Α’, τις ώρες 09:00- 14:00 όλες τις εργάσιμες ημέρες, το αργότερο έως την ημερομηνία της ηλεκτρονικής υποβολής της πρότασής του. Τα πρωτότυπα έγγραφα της πρότασης υποβάλλονται και ταχυδρομικώς, επί αποδείξει με ημερομηνία αποστολής την ημερομηνία της ηλεκτρονικής υποβολής τους.

Σχετικά αρχεία



Πληροφορίες - Στοιχεία επικοινωνίας
Διαχειριστική Αρχή ΕΠ "Εθνικό Αποθεματικό Απροβλέπτων"
Ηλεκτρονική διεύθυνση
Διεύθυνση
Νίκης 10, 105 63 Σύνταγμα, 6ος όροφος
Τηλ
210 3377858
Φαξ
210 3742057
Ιωάννης Λυπιρίδης
210 3742050

Τετάρτη 16 Ιανουαρίου 2013

5η Ελαιοτεχνία 2013: S.W.O.T. ανάλυση κλάδου παραγωγής ελαιολάδου


OLIVES83a
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΛΑΔΟΥ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟΥ
Στόχος της Ελαιοτεχνία είναι η προβολή και προώθηση του ελαιοκομικού τομέα. www.eleotexnia.gr Τόπος συνάντησης για τυποποιητές, μηχανήματα ελαιοτριβείου, εξοπλισμό, μηχανήματα εμφιάλωσης και τυποποίησης ελαιολάδου. Με αφορμή την 5η Ελαιοτεχνία 2013, έκθεση ελιάς και ελαιολάδου αναδημοσιεύουμε την S.W.O.T. ανάλυση κλάδου παραγωγής ελαιολάδου.
ΙΣΧΥΡΑ ΣΗΜΕΙΑ (STRENGTHS)
  • Ικανοποιητικό μέγεθος εγχώριας αγοράς που παρά την μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος μπορεί να απορροφήσει το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής.
  • Υψηλής ποιότητας προϊόντα και υψηλή διαφοροποίηση κατά περιοχές με ιδιαίτερα οργανοληπτικά και λοιπά χαρακτηριστικά (γεύση, άρωμα, χρώμα, κ.τ.λ.)
  • Ύπαρξη ευνοϊκών συνθηκών για την ανάπτυξη της βιολογικής ελαιοκαλλιέργειας και την παραγωγή βιολογικών ελαιολάδων.
  • Σημαντικές δυνατότητες υποκατάστασης άλλων καλλιεργειών (βιομηχανικά φυτά) από ελαιοκαλλιέργεια εντατικού ή υπερεντατικού τύπου.
  • Ύπαρξη αρκετών εγχώριων εταιριών ή συνεταιρισμών με ικανοποιητικές παραγωγικές και εξαγωγικές δυνατότητες στον τομέα της τυποποίησης.
ΑΔΥΝΑΤΑ ΣΗΜΕΙΑ (WEAKNESSES)
  • Διαμόρφωση των τάσεων και των συνθηκών λειτουργίας της διεθνούς, αλλά και της εγχώριας αγοράς (τιμές, αποθέματα, εξαγωγές, κ.τ.λ.) από την πορεία της Ισπανικής παραγωγής.
  • Υψηλό κόστος παραγωγής τόσο σε επίπεδο πρωτογενούς παραγωγής, όσο και μεταποίησης. Υψηλή εξάρτηση του εισοδήματος από επιδοτήσεις.
  • Διαρθρωτικά προβλήματα (μικρό μέγεθος εκμεταλλεύσεων, μεγάλος αριθμός μεταποιητικών μονάδων, ανεπαρκής οργάνωση, μέτριο τεχνολογικό επίπεδο).
  • Χαμηλός βαθμός καθετοποίησης της παραγωγής και χαμηλή προστιθέμενη αξία, λόγω κυρίως της υψηλής συμμετοχής του χύμα ελαιολάδου στην τελική εγχώρια
  • κατανάλωση.
  • Χαμηλά μερίδια της διεθνούς αγοράς τυποποιημένων ή επώνυμων προϊόντων και υψηλή εξάρτηση των εξαγωγών χύμα ελαιολάδου από την Ιταλία.
OLIVES82
ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ (OPPORTUNITIES)
  • Θετικές επιπτώσεις στην παγκόσμια ζήτηση από την στροφή μερίδας των καταναλωτών στη μεσογειακή διατροφή.
  • Δυσανάλογη αύξηση των τιμών στα υποκατάστατα του ελαιολάδου, που παράγονται από ελαιούχους σπόρους, λόγω της χρησιμοποίησης τους στην παραγωγή βιοκαυσίμων.
  • Αξιοποίηση των δυνατοτήτων του internet και των εναλλακτικών μέσων για προώθηση προϊόντων υψηλής ποιότητας σε εξειδικευμένα τμήματα της αγοράς.
  • Αξιοποίηση των δυνατοτήτων που προσφέρει το θεσμικό πλαίσιο για αύξηση του μεριδίου των τυποποιημένων προϊόντων στην εγχώρια, αλλά και την Ευρωπαϊκή αγορά.
  • Ευκαιρίες αύξησης των μεριδίων του Ελληνικού ελαιολάδου στις νέες αναπτυσσόμενες αγορές (Ανατολική Ευρώπη, Κίνα, Ιαπωνία, λοιπές χώρες της Ασίας, Λατινική Αμερική) όπου οι ανταγωνιστές μας δεν έχουν ακόμη εδραιώσει ισχυρές θέσεις.
ΑΠΕΙΛΕΣ (THREATS)
  • Επιδείνωση της οικονομικής κρίσης και των επιπτώσεων της στα χρηματοοικονομικά των επιχειρήσεων του κλάδου. Μείωση της κατά κεφαλήν κατανάλωσης και πιθανόν μεγαλύτερη στροφή σε σπορέλαια λόγω μείωσης του διαθέσιμου εισοδήματος.
  • Αρνητικές επιπτώσεις από την Νέα Κοινή Αγροτική Πολιτική, με μείωση επιδοτήσεων και εγκατάλειψη οριακών εκμεταλλεύσεων.
  • Σοβαρά δημοσιονομικά προβλήματα που εμποδίζουν την υλοποίηση των προγραμμάτων εδαφικών βελτιώσεων, δακοκτονίας, αναδιάρθρωσης της παραγωγής, κ.τ.λ.
  • Αύξηση του ανταγωνισμού μακροπρόθεσμα, από τρίτες χώρες που επιχειρούν να αναπτύξουν τον ελαιοκομικό κλάδο με στόχο την κάλυψη της εγχώριας τους ζήτησης ή τις εξαγωγές. www.eleotexnia.gr
  • Μεγαλύτερη συγκέντρωση της παραγωγής και διανομής τυποποιημένου ελαιολάδου σε παγκόσμιο επίπεδο, με αποτέλεσμα τη μείωση της διαπραγματευτικής θέσης των μικρών παραγωγών και χαμηλότερες τιμές στο χύμα ελαιόλαδο.
Πηγή πληροφοριών:
ΚΛΑΔΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ 16 Τράπεζα Πειραιώς -ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟΥ

ΕΛΓΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ υπ’ αριθμ. ΣΟΧ1 / 2012 για τη σύναψη ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΟΡΙΣΜΕΝΟΥ ΧΡΟΝΟΥ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ υπ’ αριθμ. ΣΟΧ1 / 2012 για τη σύναψη ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΟΡΙΣΜΕΝΟΥ ΧΡΟΝΟΥ
Ανακοίνωση Πλήρωσης Θέσεων με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου ΠΕ Γεωπόνων, ΠΕ Κτηνιάτρων
Έντυπο Αιτήσεων

Ειδικό Παράρτημα (Α1) Απόδειξης Χειρισμού Η/Υ
Παράρτημα Ανακοινώσεων Συμβάσεων Εργασίας Ορισμένου Χρόνου
Σχέδιο Αίτησης


http://www.elga.gr/

Τρίτη 15 Ιανουαρίου 2013

Επιχορήγηση από 10.000 έως 90.000€ σε ανέργους για να «στήσουν» επιχείρηση

Επιχορήγηση από 10.000 έως 90.000€ σε ανέργους για να «στήσουν» επιχείρηση
Με την ανεργία στους νέους να ξεπερνά το 50%, δεν μπορεί κανείς μα κανείς να μένει αδιάφορος. Εστω και αργά και για λίγους νέους τα υπουργεία Εργασίας, Ανάπτυξης και Παιδείας, προωθούν προγράμματα με στόχο να εξασφαλίσουν εισόδημα σε νέους έως 35 ετών ή να τους βοηθήσουν με επιχορηγήσεις για να στήσουν τη δική τους επιχείρηση.
Το fpress.gr ξεχώρισε δύο από αυτά τα προγράμματα που στοχεύουν στην οικονομική ενίσχυση των νέων που έχουν καινοτόμες ιδέες και θέλουν να ξεκινήσουν την επιχειρηματική τους δράση.
1) Προώθηση καινοτομικής επιχειρηματικότητας νέων και συμβουλευτική καθοδήγηση επιχειρηματιών
Στόχος του προγράμματος είναι η οικονομική ενίσχυση καινοτομικών επιχειρηματικών πρωτοβουλιών ανέργων νέων, καθώς επίσης και η συμβουλευτική υποστήριξή τους μέσωmentoring, αφενός στο στάδιο σύστασης της νέας επιχείρησης και αφετέρου κατά τη λειτουργία της. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα παρέχει χρηματοδοτική ενίσχυση για τη δημιουργία επιχειρήσεων (StartUp), ιδιαίτερα εκείνων που ενσωματώνουν στοιχεία καινοτομίας. Για την έναρξη της επιχείρησης το ποσό της επιχορήγησης δύναται να ανέλθει έως 10.000€. Συμβουλευτική υποστήριξη (mentoring) των νέων επιχειρηματιών, η οποία ανέρχεται κατά μέγιστο σε 3.000€.
Τι περιλαμβάνει το πρόγραμμα
Ενέργεια Ι: χορήγηση χρηματοδοτικών ενισχύσεων για την ανάληψη επιχειρηματικών πρωτοβουλιών σε όλους σχεδόν τους τομείς οικονομικής δραστηριότητας, με προτεραιότητα σε κλάδους και τομείς της οικονομίας που ενσωματώνουν την καινοτομία.
Ενέργεια ΙΙ: παροχή συμβουλευτικής υποστήριξης (mentoring) των νέων, οι οποίοι έχουν συστήσει επιχείρηση μέσω της χρηματοδοτικής ενίσχυσης που προβλέπεται στην Ενέργεια Ι της παρούσας δράσης. Η συμβουλευτική υποστήριξη της Ενέργειας ΙΙ περιλαμβάνει συμμετοχή σε θεματικά εργαστήρια (ομαδική επιχειρηματική συμβουλευτική), υπηρεσίες καθοδήγησης, ενδυνάμωσης και επιχειρηματικής υποστήριξης, επιχειρηματικές αποστολές και εκθέσεις - δράσεις αριστείας. Ωφελούμενοι θα είναι 7.000 άνεργοι ηλικίας έως 35 ετών.
2)Ενίσχυση επιχειρηματικότητας νέων
Στόχος της δράσης είναι η ενίσχυση επιχειρηματικών πρωτοβουλιών νέων με έμφαση σε αγαθά και υπηρεσίες υψηλής προστιθέμενης αξίας, με ενσωμάτωση καινοτομικών ιδεών και περιβαλλοντικά φιλικών παραγωγικών διαδικασιών. Το πρόγραμμα εστιάζει κυρίως σε τομείς της οικονομίας που δύνανται να στρέψουν την ελληνική επιχειρηματικότητα προς την ουσιαστική εξωστρεφή ανάπτυξη.
Ωφελούμενοι θα είναι:
Άνεργοι νέοι από 18 έως 35 ετών που επιθυμούν να ιδρύσουν τη δική τους επιχείρηση και οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι στα ειδικά μητρώα του ΟΑΕΔ. Το πρόγραμμα παρέχει κλιμακούμενη επιχορήγηση προϋπολογισμού από 20.000€ έως 150.000€. Ποσοστά χρηματοδότησης της τάξης του 40 - 60%, ανάλογα με την περιφέρεια. Πριμοδότηση βαθμολογίας στις περιπτώσεις ανέργων με τέκνα, ΑμEΑ, δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας, συμμετοχής σε clusters, θερμοκοιτίδες ή άλλες συνεργατικές προτάσεις. Κάλυψη λειτουργικών εξόδων της επιχείρησης για το πρώτο έτος λειτουργίας της, δαπάνες για ενέργειες συμβουλευτικής (mentoring), καθώς και για την κάλυψη μίας νέας θέσης εργασίας. Ενίσχυση επιχειρηματικότητας νέων.
Τα προγράμματα αναμένεται να τρέξουν μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2013.
fpress.gr

Προσλήψεις 150 γεωπόνων και κτηνιάτρων στον Οργανισμός Ελληνικών Γεωργικών Ασφαλίσεων


Προσλήψεις
Ο Οργανισμός Ελληνικών Γεωργικών Ασφαλίσεων (ΕΛ.Γ.Α) ανακοινώνει την πλήρωση 150 θέσεων με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου για την Κεντρική Διοίκηση και τα Περιφερειακά Υποκαταστήματα του. Αναλυτικά θα προσληφθούν για 3 μήνες:
  • ΠΕ Γεωπόνων, 132 Θέσεις
  • ΠΕ Κτηνιάτρων, 18 Θέσεις
Τηλέφωνο: 2107490476
ΓΕΝΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ
  1. Οι υποψήφιοι πρέπει να έχουν ηλικία από 18 έως 65 ετών.
  2. Να έχουν την υγεία και τη φυσική καταλληλότητα που τους επιτρέπει την εκτέλεση των καθηκόντων της θέσεως που επιλέγουν.
  3. Να μην έχουν κώλυμα κατά το άρθρο 8 του Υπαλληλικού Κώδικα (καταδίκη, υποδικία, δικαστική συμπαράσταση).
ΠΕ Γεωπόνων
  1. Άδεια άσκησης επαγγέλματος Γεωτεχνικού (Γεωπόνου).
  2. Πτυχίο ή δίπλωμα Γεωπόνου Τμήματος : Γεωπονίας ή Φυτικής Παραγωγής ή Ζωϊκής Παραγωγής ή Γεωπονίας Φυτικής και Ζωϊκής Παραγωγής ή Γεωπονικής Βιοτεχνολογίας ή Αγροτικής Οικονομίας και Ανάπτυξης (πρώην Γεωργικής Οικονομίας) ή Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων ή Αξιοποίησης Φυσικών Πόρων και Γεωργικής Μηχανικής ή Γεωπονίας Φυτικής Παραγωγής και Αγροτικού Περιβάλλοντος ή Αγροτικής Ανάπτυξης ή Γεωργικής Οικονομίας ΑΕΙ ή το ομώνυμο πτυχίο ή δίπλωμα Ε.Α.Π. (ΑΕΙ) ή ΠΣΕ (ΑΕΙ) ή ταυτόσημο κατά περιεχόμενο ειδικότητας πτυχίο ή δίπλωμα ΑΕΙ ή Ε.Α.Π. (ΑΕΙ) ή Π.Σ.Ε. (ΑΕΙ) της ημεδαπής ή ισότιμος τίτλος αντίστοιχης ειδικότητας σχολών της αλλοδαπής.
ΠΕ Κτηνιάτρων
  1. Άδεια άσκησης επαγγέλματος Γεωτεχνικού ειδικότητας Κτηνιάτρου
  2. Πτυχίο ή δίπλωμα Κτηνιατρικής ΑΕΙ ή το ομώνυμο πτυχίο ή δίπλωμα Ε.Α.Π. (ΑΕΙ) ή ΠΣΕ (ΑΕΙ) ή ταυτόσημο κατά περιεχόμενο ειδικότητας πτυχίο ή δίπλωμα ΑΕΙ ή Ε.Α.Π. (ΑΕΙ) ή Π.Σ.Ε. (ΑΕΙ) της ημεδαπής ή ισότιμος τίτλος αντίστοιχης ειδικότητας σχολών αλλοδαπής.
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ:
Οι προσλαμβανόμενοι κτηνίατροι θα πρέπει να μεριμνούν για τη μετάβασή τους στο χώρο παροχής της υπηρεσίας τους, διότι η υπηρεσία δε διαθέτει μεταφορικό μέσο για το σκοπό αυτό.
Το παραπάνω γεωτεχνικό προσωπικό θα χρησιμοποιηθεί εφόσον το επιβάλλουν εποχικές ή άλλες περιοδικές ή πρόσκαιρες ανάγκες, στο μέτρο που χρειάζεται και για το χρονικό διάστημα που είναι αναγκαίο για την ολοκλήρωση των υπηρεσιακών αναγκών του ΕΛ.Γ.Α.
Οι υπηρεσίες του παραπάνω προσωπικού θα παρέχονται στους χώρους γεωγραφικής δικαιοδοσίας της Κεντρικής Διοίκησης και των Περιφερειακών Υποκαταστημάτων του ΕΛ.Γ.Α. με έδρα τις έδρες των Υπηρεσιών αυτών, ανάλογα με τις εκάστοτε παρουσιαζόμενες εποχικές ανάγκες, που προκύπτουν κάθε φορά.
Η άρνηση ανάληψης εργασίας ή μετακίνησης στην έδρα άλλης Υπηρεσίας του ΕΛ.Γ.Α. λόγω υπηρεσιακών αναγκών ή μετάβασης στο χώρο παροχής της υπηρεσίας τους, θεωρείται λόγος καταγγελίας της συμβάσεως εκ μέρους του υποψηφίου και για τον υπόλοιπο χρόνο θα προσλαμβάνεται ο επόμενος του πίνακα κατάταξης.
Ηλικία
Για τους υποψήφιους ηλικίας έως Τριάντα (30) ετών με αφετηρία υπολογισμού το απαιτούμενο από την ανακοίνωση κατώτερο όριο ηλικίας και με βάση το έτος γέννησης, ανά έτος.
Για τους υποψήφιους ηλικίας άνω των Τριάντα (30) ετών με αφετηρία υπολογισμού το απαιτούμενο από την ανακοίνωση κατώτερο όριο ηλικίας και με βάση το έτος γέννησης, ανά έτος.
Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων δεν έχει ακόμα ανακοινωθεί.
http://epixeiro.info

Κυριακή 13 Ιανουαρίου 2013

Σειρά νέων επιδοτήσεων και δανείων μέσω ΕΣΠΑ προανήγγειλαν Σαμαράς -Χατζηδάκης


Μια σειρά μέτρων που στόχο θα έχουν να επιτευχθεί η πολυπόθητη ανάπτυξη και να ανασχεθούν η ύφεση και η ανεργία παρουσίασε την Τετάρτη, 9 Ιανουρίου, ο πρωθυπουργός Α. Σαμαράς σε συνεργασία με τον υπουργό Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκη. Κατά την διάρκεια συνέντευξης Τύπου ανακοινώθηκαν οι στόχοι της Κυβέρνησης οι οποίοι θα στηριχθούν σε τρεις άξονες: ρευστότητα, προώθηση δημοσίων επενδύσεων και διαρθρωτικές αλλαγές.
Σύμφωνα με το Δελτίο Τύπου του Υπουργείου Ανταγωνιστικότητας ο Υπουργός, Κ. Χατζηδάκης, αναφέρθηκε σε μεγάλες ξένες εταιρείες που επενδύουν στην Ελλάδα όπως οι Hewlett-Packard, Unilever, Philip Morris και Cosco.
Ο υπουργός έκανε απολογισμό των 20 δράσεων που ολοκληρώθηκαν στο β’ εξάμηνο του 2012 και παρουσίασε τους 3 άξονες δράσης για το 2013. Προανήγγειλε νέα προγράμματα επιδοτήσεων, εγγυοδοτήσεων και δανειοδοτήσεων για το 2013. Στις 14/1 προκηρύσσεται το πρόγραμμα επιδότησης μικρομεσαίων επιχειρήσεων όλων των κλάδων, προϋπολογισμού 4,56 εκατ. ευρώ. Εντός των επόμενων ημερών θα προκηρυχθεί και το ICT4Growth ύψους 130 εκατ. ευρώ.
Ξεκινά από το ΥΠΑΝ εντός του Ιανουαρίου πρόγραμμα χαμηλότοκων δανείων για κεφάλαια κίνησης, συνολικού ύψους 680 εκατ. ευρώ (τελικό επιτόκιο 4,5%). Επιχειρείται να απλοποιηθεί το «Εξοικονομώ Κατ’ Οίκον» για να πέσουν στην αγορά επιπλέον 450 εκατ. ευρώ. Θα ανακοινωθούν πρωτοβουλίες για την ενεργοποίηση του νέου ταμείου «Ενάλιο». Επιχειρείται η δημιουργία Ελληνικού Επενδυτικού Ταμείου με συμμετοχή του Δημοσίου, αναπτυξιακών τραπεζών, διεθνών οργανισμών και ιδιωτών επενδυτών.
Ειδικότερα σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΥΠΑΝ ο υπουργός σημείωσε ότι στον προγραμματισμό για το 2013 «στόχος είναι το πέρασμα από τη βαθιά ύφεση στην ανάκαμψη. Με δράσεις που θα βάλουν μπροστά τη μηχανή της ελληνικής οικονομίας και θα πείσουν πως η Ελλάδα γίνεται μία χώρα φιλική στην επιχειρηματικότητα και τις επενδύσεις. Η προσπάθεια είναι δύσκολη, αλλά δε δικαιούμαστε να αποτύχουμε».
Και πρόσθεσε: «Σε αυτήν την προσπάθεια, κινούμαστε σε τρεις βασικούς άξονες: τις δράσεις ενίσχυσης της ρευστότητας, τα δημόσια έργα και τις διαρθρωτικές αλλαγές.
Πρώτος άξονας, λοιπόν, είναι η ενίσχυση της ρευστότητας, στο βαθμό που αναλογεί στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών.
Το «βαρύ πυροβολικό», βέβαια, είναι η ανακεφαλαιοποίηση του τραπεζικού συστήματος που βρίσκεται σε εξέλιξη.

Από την πλευρά μας, ωστόσο, αναπτύσσουμε τις εξής παράλληλες δράσεις:

Πρώτον: Εντός του 2013, υλοποιείται η συμφωνία με την ΕΤΕπ για τις ΜμΕ και συμβασιοποιούνται ακόμη 400 εκ. ευρώ από τα 1,44 δις ευρώ που προβλέπονται, αυξάνοντας τη συνολική χρηματοδότηση στο 1 δις ευρώ για την περίοδο αυτή.
Επίσης, από τον Απρίλιο, βάσει όσων έχει πει η ΕΤΕπ, τίθεται σε εφαρμογή το πρόγραμμα παροχής εγγυήσεων, μέσω των εμπορικών τραπεζών προς τις εισαγωγικές/εξαγωγικές επιχειρήσεις για τις διεθνείς εμπορικές συναλλαγές τους.
Οι πιστώσεις θα είναι ανακυκλούμενες και το συνολικό ύψος αναμένεται να φτάσει το 1,5 δις ευρώ σε ετήσια βάση.

Δεύτερον, σχετικά με το ΕΣΠΑ:

  • Ο στόχος για την απορρόφηση των κονδυλίων που έχει συμφωνηθεί για το 2013 είναι στα 3 δις 890 εκ. ευρώ, που είναι μεγαλύτερος και ακόμη πιο φιλόδοξος από τον περσινό.
  • Προκηρύσσεται από τις 14 Ιανουαρίου και υλοποιείται το πρόγραμμα ενίσχυσης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων ύψους 456 εκατ. ευρώ (ΠΕΠ) στους τομείς του εμπορίου, των υπηρεσιών, της μεταποίησης και του τουρισμού, σε συνεργασία με τις 13 περιφέρειες της χώρας.
  • Μέσω της δράσης του «ICT4growth«, που επίσης θα προκηρυχθεί άμεσα, προβλέπεται η ενίσχυση των ΜμΕ με κονδύλια ύψους 130 εκ. ευρώ.
  • Προχωρούμε εντός των ημερών, με ένα 2ο πακέτο ρυθμίσεων απλούστευσης των διαδικασιών του ΕΣΠΑ.
  • Βρισκόμαστε σε συνεννόηση με το Υπουργείο Δικαιοσύνης για την περαιτέρω επιτάχυνση των διαδικασιών και της μείωσης του κόστους των απαλλοτριώσεων
  • Είμαστε σε συνεχή διαδικασία εκκαθάρισης των προγραμμάτων από τα ανενεργά έργα.
  • Υποστηρίζουμε με project managers τα έργα προτεραιότητας που έχουν ανάγκη επιτάχυνσης και ειδικότερα αυτά που αποτελούν τις μνημονιακές μας υποχρεώσεις, όπως είναι το “Εlenxis”, το εθνικό ληξιαρχείο, οι υποδομές για την διαχείριση στερεών αποβλήτων, τα “e-procurement” και “e-prescription”.
  • Συνεχίζουμε τη διαπραγμάτευση για το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020, για να αποφύγουμε την ενδεχόμενη μείωση των πόρων κατά 40% περίπου. Ήδη από τα μόλις 11,2 δις ευρώ που προβλέπονταν, έχουμε διασφαλίσει 14 δις ευρώ περίπου. Και συνεχίζουμε ,μαζί με το Υπουργείο Εξωτερικών και υπό την καθοδήγηση του Πρωθυπουργού, για να εξασφαλίσουμε το μέγιστο δυνατό.
  • Προετοιμάζουμε ,στο τέλος της χρονιάς, το νομοσχέδιο για το νέο ΕΣΠΑ.

Τρίτον, σχετικά με το ΕΤΕΑΝ, «ξεπαρκάρονται» κονδύλια και απλοποιούνται οι διαδικασίες:

  • Ξεκινά, εντός του τρέχοντος μηνός, το πρόγραμμα χαμηλότοκων δανείων για επενδύσεις και κεφάλαια κίνησης ύψους 680 εκ. ευρώ περίπου προς τις επιχειρήσεις, με ανασχεδιασμό του ΤΕΠΙΧ. Η επιδότηση επιτοκίου θα είναι 50%.
  • Απλοποιούμε το πρόγραμμα «Εξοικονομώ κατ” Οίκον», σε συνεργασία με το ΥΠΕΚΑ, για να παρασχεθεί ρευστότητα ύψους 450 εκ. ευρώ επιπλέον. Το συγκεκριμένο Ταμείο ανήκει στο ΥΠΕΚΑ, αλλά το Υπουργείο Ανάπτυξης ήδη διαμορφώνει την πρόταση που καταθέσει για νέους και ευέλικτους όρους.
  • Η διοίκηση του ΕΤΕΑΝ θα ανακοινώνει σύντομα νέες πρωτοβουλίες για την ενεργοποίηση του ταμείου «ΕΝΑΛΙΟ» που αφορά τον αλιευτικό στόλο, τις υδατοκαλλιέργειες, τις επιχειρήσεις των αλιευτικών προϊόντων αλλά και νέες δράσεις για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Τέταρτον: Χρησιμοποιούμε τον Επενδυτικό Νόμο για την ενίσχυση της ρευστότητας, με πληρωμές ύψους 620 εκ. ευρώ για το 2013 -έναντι 510 εκ. ευρώ το 2012. Από αυτά, τα 250 εκ ευρώ εκτιμάται πως δύνανται να συγχρηματοδοτηθούν από το ΕΣΠΑ.
Πέμπτον: επιχειρούμε τη δημιουργία ενός Ελληνικού Επενδυτικού Ταμείου , που θα μπορούσε και αυτό να συντελέσει, ως ένα βαθμό, στην προσπάθεια ενίσχυσης της ρευστότητας. Αλλά και να προσφέρει πόρους και τεχνογνωσία σε ζωτικής σημασίας κλάδους όπως οι υποδομές, η τεχνολογία, οι ΜμΕ και η ενέργεια. Θα αντλεί κεφάλαια από το δημόσιο τομέα, αναπτυξιακές τράπεζες και διεθνείς αναπτυξιακούς οργανισμούς και από ιδιώτες επενδυτές. Θα λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια».

Σε ανοδική πορεία οι τρέχουσες τιμές του ελαιολάδου στην Ελλάδα ενώ αύξηση παρουσίασαν και οι εξαγωγές το 2012


Σε ανοδική πορεία οι τρέχουσες τιμές του ελαιολάδου στην Ελλάδα ενώ αύξηση παρουσίασαν και οι εξαγωγές το 2012
Αύξηση παρουσιάζουν οι τιμές ελαιολάδου της χώρας μας το τελευταίο χρονικό διάστημα, ενώ ανοδική πορεία είχαμε και στις εξαγωγές κατά το 2012, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ). Όπως φαίνεται η ελληνική αγορά επηρεάστηκε θετικά από την ανοδική πορεία που υπήρξε στην ισπανική αγορά στις αρχές του 2013. Στην Ισπανία κατά την πρώτη εβδομάδα του νέου έτους, σύμφωνα με τα στοιχεία του παρατηρητηρίου της αγοράς ελαιολάδου Poolred, η μέση τιμή του έξτρα παρθένου ανήλθε στα 2,67 ευρώ/κιλό, του παρθένου 2,61 ευρώ/κιλό και του λαμπάντε στα 2,48 ευρώ/κιλό. Όπως όλα δείχνουν η Ισπανία δεν περιμένει υπερπαραγωγή και αν τα αποθέματα είναι χαμηλά, τότε θα έχουμε μεγάλη ζήτηση ελληνικού ελαιολάδου από τους Ιταλούς, που ήδη κατέθεσαν προσφορά στην Κρήτη για την αγορά 30.000 τόνων ελαιολάδου. Ενδιαφέρον για αγορά παρουσιάστηκε τον περασμένο Δεκέμβριο και από Κίνα αλλά και Σαουδική Αραβία. Αποτέλεσμα της αυξημένης ζήτησης ήταν η μια μετά την άλλη οι συνεταιριστικές οργανώσεις της χώρας μας που απορροφούν ελαιόλαδο να ανακοινώνουν αυξήσεις στις προσφερόμενες τιμές τους προς τον παραγωγό, σε μια προσπάθεια να τον δελεάσουν για να απορροφήσουν και φέτος το εξαιρετικής ποιότητας προϊόν.
Στο μεταξύ οι αιτήσεις που υποβλήθηκαν το προηγούμενο διάστημα για εισαγωγές χύμα ελαιολάδου στην Ε.Ε. από την Τυνησία έχουν υπερκαλύψει και τις ποσοστώσεις για τον τρέχοντα μήνα. Έτσι, όπως αναφέρεται σε απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, για τον Ιανουάριο του 2013 δεν επιτρέπεται να εκδοθεί κανένα πιστοποιητικό εισαγωγής ελαιολάδου από αυτή την χώρα. 

Το πρώτο βήμα για αύξηση των τιμών ήταν από τον Ενιαίο Αγροτικό Συνεταιρισμό Κεφαλληνίας & Ιθάκης (πρώην ΕΑΣ), που ανακοίνωσε ότι θα αγοράζει ελαιόλαδο φετινής εσοδείας στα 2,60 ευρώ το κιλό. Η Ένωση Ηρακλείου ακολούθησε ανακοινώνοντας και αυτή ότι αγοράζει και πληρώνει τοις μετρητοίς προς 2,60 ευρώ το κιλό το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, η Ένωση Μονοφατσίου ανακοίνωσε τιμή στα 2,55 ευρώ το κιλό και η Ένωση Πεζών στα 2,50 ευρώ. Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΑΣ Ηλείας-Ολυμπίας, αποφάσισε να αγοράζει το λάδι με τιμή 2,42 ευρώ το κιλό. Η ΕΑΣ Μεσσηνίας πληρώνει το ελαιόλαδο 2,50 ευρώ το κιλό, με δίμηνη επιταγή εξόφλησης, μέχρι να αναλάβει η νέα διοίκηση τον καθορισμό της πορείας των τιμών. 
Από τη Λακωνία, ο κ. Νίκος Προκοβάκης, πρόεδρος της τοπικής ΕΑΣ, τονίζει ότι: «Αυτή τη στιγμή η τιμή για το ελαιόλαδο είναι 2,75 ευρώ/κιλό και θεωρούμε ότι αν περάσουμε τις 10 Ιανουαρίου του 2013, που είναι η περίοδος της υπερπροσφοράς, η τιμή θα ανακάμψει». 
Καινούργιο τιμοκατάλογο όμως ανακοίνωσε και η ΕΑΣ Λέσβου από το τέλος της προηγούμενης εβδομάδας. Συγκεκριμένα οι τιμές για το έξτρα παρθένο φετινής εσοδείας και οξύτητας μέχρι 3 δέκατα διαμορφώνονται στα 2,30 ευρώ το κιλό με άμεση πληρωμή και 2,40 ευρώ για πληρωμή μετά από 6 μήνες. Για τον άσσο η νέα τιμή είναι 2 ευρώ το κιλό, με άμεση πληρωμή και 2,10 ευρώ για πληρωμή μετά από 6 μήνες. Η Παναιγιάλειος Ένωση Συνεταιρισμών συνεχίζει να παραλαμβάνει κάθε Δευτέρα και Πέμπτη στα 2,15 ευρώ/κιλό το συμβατικό ελαιόλαδο μέχρι τρεις γραμμές και 2,65 ευρώ/κιλό το βιολογικό ελαιόλαδο, πάλι μέχρι τρεις γραμμές. 

Αύξηση εξαγωγών 
Αυξημένες κατά 21,1% παρουσιάζονται οι ποσότητες ελληνικών εξαγωγών ελαιολάδου κατά το πρώτους εννέα μήνες (Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου) του 2012 σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2011. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), τα οποία επεξεργάστηκε το τμήμα στατιστικής του Ελληνικού Οργανισμού Εξαγωγικού Εμπορίου, η συνολική ποσότητα που εξήχθηκε ανέρχεται σε 76.619 τόνους, αυξημένη σε σχέση με τους 63.249 τόνους που ήταν το αντίστοιχο διάστημα του 2011. Οι εξαγωγές προς Ιταλία ανέρχονται σε 49.339 τόνους, υψηλότερους σε σχέση με την αντίστοιχη προηγούμενη περίοδο που ήταν 47.241 τόνους. Οι εξαγωγές προς τις υπόλοιπες πλην Ιταλίας χώρες ανέρχονται σε 27.280 τόνους και το 2012 παρουσιάζουν πολύ σημαντική αύξηση 58,7% σε σύγκριση με τους 16.008 του 2011. 

Μετά την Ιταλία ακολουθούν κατά σειρά Γερμανία, ΗΠΑ, Καναδάς και Κίνα, που είναι οι κύριες χώρες στις οποίες κατευθύνθηκε η ελληνική παραγωγή. 
Ειδικότερα για το διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου του 2012, προς τη Γερμανία οι εξαγωγές ελαιολάδου έφτασαν σε αξία τα 19,5 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο που ήταν 13 εκατ. ευρώ. 
Προς ΗΠΑ η αξία των εξαγωγών έφτασε τα 9 εκατ. ευρώ, αυξημένη σε σχέση με την αντίστοιχη προηγούμενη που ήταν 6,7 εκατ. ευρώ. 
Ακολουθεί ο Καναδάς με εξαγωγές αξίας 6,4 εκατ. ευρώ, αυξημένες σε σχέση με τα 6 εκατ. ευρώ της προηγούμενης περιόδου. 
Στη συνέχεια είναι η Κίνα με 5 εκατ. ευρώ, που παρουσίασε αύξηση σε σχέση με τα 3,1 εκατ. ευρώ της προηγούμενης περιόδου. 
Περισσότερα για τις προοπτικές των εξαγωγών ελαιολάδου μπορείτε να διαβάσετε στην ηλεκτρονική εφημερίδα του ΑγροΤύπου την Παρασκευή.
Σταύρος Παϊσιάδης