Αναζήτηση Αναρτήσεων

Δευτέρα 28 Ιανουαρίου 2013

Παίρνουν παράταση μέχρι το 2020 τα ιστορικά δικαιώματα


Μεταβατική επταετία για τα ιστορικά δικαιώματα και τις ποσοστώσεις στη ζάχαρη και διετία για το ακαλλιέργητο περιθώριο 7% προτείνουν οι ευρωβουλευτές για την Κοινή Αγροτική Πολιτική 2014-2020. Το παζάρι μεταξύ των βόρειων και νότιων χωρών είχε ως αποτέλεσμα να περάσουν εκατοντάδες συμβιβαστικές τροπολογίες, ενώ προτείνεται η παράταση των δικαιωμάτων φύτευσης αμπελώνων.
Αντίθετα με την Κομισιόν,
 το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο τάσσεται υέρ της διατήρηση του υφιστάμενου καθεστώτος έως την 31η Δεκεμβρίου 2020 ως μεταβατικό σύστημα.Αντίθετα με την Κομισιόν, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο τάσσεται υέρ της διατήρηση του υφιστάμενου καθεστώτος έως την 31η Δεκεμβρίου 2020 ως μεταβατικό σύστημα.
Με έκθεση της που ψηφίστηκε την Πέμπτη, η Επιτροπής Γεωργίας και Αγροτικής Ανάπτυξης επιχειρεί να θέσει τη δική της σφραγίδα στις διαπραγματεύσεις για την ΚΑΠ. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το ακαλλιέργητο περιθώριο που, σύμφωνα με τους ευρωβουλευτές θα πρέπει να αφορά τις εκμεταλλεύσεις άνω των 100 στρμ., ρύθμιση εξαιρεί από το μέτρο αυτό την πλειονότητα των Ελλήνων παραγωγών.
Ανάμεσα στις τροπολογίες των ευρωβουλευτών, ξεχωρίζουν οι εξής:
Άμεσες ενισχύσεις
Οι ευρωβουλευτές ενέκριναν τις προτάσεις της Κομισιόν για ανώτατο όριο των άμεσων ενισχύσεων για κάθε αγρόκτημα στα 300.000 ευρώ, και μείωση της τάξης του 70% των πληρωμών προς εκείνους που λαμβάνουν μεταξύ 250.000 - 300.000 ευρώ, και μείωση 40% των πληρωμών σε εκείνους που λαμβάνουν μεταξύ 200.000 - 250.000 ευρώ. Οι πληρωμές για αγροτικές εκμεταλλεύσεις μεταξύ 150.000 και 200.000 ευρώ θα μειωθούν κατά 20%.
Κομισιόν και ΕΚ συμφωνούν ότι οι προϋποθέσεις για τις άμεσες ενισχύσεις δεν θα αφορούν αγρότες που εισέπραξαν λιγότερα από 5.000 ευρώ ως άμεσες ενισχύσεις για το προηγούμενο έτος.
Ευελιξία μεταξύ των πυλώνων
Η Επιτροπή προτείνει ότι «πριν την 1η Αυγούστου 2013, τα κράτη μέλη μπορούν να αποφασίσουν να διαθέσουν ως πρόσθετη στήριξη για μέτρα στο πλαίσιο της αγροτικής ανάπτυξης που χρηματοδοτείται στο πλαίσιο του ΕΓΤΑΑ έως το 10% των ετήσιων εθνικών ανώτατων ορίων για τα ημερολογιακά έτη 2014 έως 2019». Με τη σειρά του το Ευρωκοινοβούλιο μιλά για «ποσοστό ευελιξίας μεταξύ των πυλώνων έως και 15% των ετήσιων εθνικών ανώτατων ορίων».
Δικαιώματα ενίσχυσης
Η Κομισιόν προτείνει τα ισχύοντα δικαιώματα να λήξουν στις 31 Δεκεμβρίου 2013». Το ΕΚ αντιπροτείνει να διατηρηθεί ως την 31η Δεκεμβρίου 2020 το υφιστάμενο καθεστώς, ως μεταβατικό σύστημα.
Διαφοροποίηση καλλιεργειών
Η αρχική πρόταση της Επιτροπής αναφέρει ότι «όταν η αρόσιμη γη του γεωργού καλύπτει περισσότερα από 3 εκτάρια και δεν χρησιμοποιείται εξ’ ολοκλήρου για παραγωγή χορτονομών (σπαρμένων ή αυτοφυών), δεν είναι εξ’ ολοκλήρου ακαλλιέργητη ή δεν έχει καλλιεργηθεί εξ’ ολοκλήρου με καλλιέργειες κάτω από το νερό για σημαντικό τμήμα του έτους, η καλλιέργεια σε αρόσιμη γη θα αποτελείται από τουλάχιστον 3 διαφορετικές καλλιέργειες. Καμία από τις τρεις αυτές καλλιέργειες δεν θα καλύπτει λιγότερο από το 5% της αρόσιμης γης και η κύρια καλλιέργεια δεν θα υπερβαίνει το 70% της αρόσιμης γης».

Αντιθέτως, το ΕΚ είναι πιο συμβιβαστικό: «Όταν η αρόσιμη γη του γεωργού καλύπτει από 10 έως 30 εκτάρια, η καλλιέργεια σε αρόσιμη γη θα αποτελείται από τουλάχιστον δύο διαφορετικές καλλιέργειες. Καμία από τις καλλιέργειες αυτές δεν θα υπερβαίνει το 80% της αρόσιμης γης. Όταν η αρόσιμη γη του γεωργού καλύπτει περισσότερα από 30 εκτάρια, η καλλιέργεια σε αρόσιμη γη θα αποτελείται από τουλάχιστον τρεις διαφορετικές καλλιέργειες εκτός από τις εκμεταλλεύσεις που βρίσκονται βορείως του 62ου παραλλήλου. Η κύρια καλλιέργεια δεν θα καλύπτει περισσότερο από το 75% της αρόσιμης γης και οι δύο κύριες καλλιέργειες μαζί δεν θα υπερβαίνουν το 95% της αρόσιμης γης».
Περιοχές οικολογικής εστίασης
Σύμφωνα με τις προτάσεις της Κομισιόν, «οι γεωργοί πρέπει να μεριμνούν ώστε τουλάχιστον το 7% των επιλέξιμων εκταρίων τους, εξαιρουμένων εκτάσεων εντός μονίμων βοσκοτόπων, να είναι περιοχή οικολογικής εστίασης όπως ακαλλιέργητες εκτάσεις, αναβαθμίδες, χαρακτηριστικά του τοπίου, ζώνες ανάσχεσης και αναδασωμένες περιοχές». Στις «περιοχές οικολογικής εστίασης», για τον πρώτο χρόνο η Επιτροπή Γεωργίας πρότεινε να διατηρηθεί το 1%, το δεύτερο έτος το 3% και, ενδεχομένως, το 7% κατά τα επόμενα έτη.
Μικροκαλλιεργητές
Για τους μικροκαλλιεργητές η Επιτροπή προτείνει ένα ειδικό καθεστώς ενισχύσεων με πολύ λιγότερες διατυπώσεις. Σε αυτό θα μπορούν να ενταχθούν οι αγρότες που λαμβάνουν ετήσιες ενισχύσεις μέχρι 1.000 ευρώ. Το ευρωκοινοβούλιο ανεβάζει το ποσό αυτό στα 1.500, επιτρέποντας σε πολύ περισσότερους αγρότες να ενταχθούν στο απλοποιημένο αυτό καθεστώς.
Συγκεκριμένα ορίζεται ότι «τα κράτη μέλη μπορούν να δημιουργήσουν ένα απλουστευμένο καθεστώς για τους μικροκαλλιεργητές (..). Οι γεωργοί που δικαιούνται ενίσχυση κατώτερη των 1.500 ευρώ δυνάμει των τίτλων III και IV εντάσσονται αυτομάτως στο καθεστώς μικροκαλλιεργητών. Οι γεωργοί που αναφέρονται στο άρθρο 47 παράγραφος 1 κοινοποιούνται στην Επιτροπή από τις εθνικές αρχές έως τις 15 Οκτωβρίου 2014». 

Την αναγνώριση της ακαρπίας ως αίτιο αποζημίωση από τον ΕΛΓΑ ζητά ο Αγοραστός


Έπειτα από τη δεύτερη συνεχή χρονιά εμφάνισης περιστατικών ακαρπίας σε αχλαδιές της περιοχής του Τυρνάβου, ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας ζητά την αναγνώριση της ακαρπίας των δένδρων ως φυσικό αίτιο καταστροφής από τον ΕΛΓΑ.
Η σχετική επιστολή του περιφερειάρχη Θεσσαλίας, κ. Κώστα Αγοραστού, προς την ηγεσία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (ΥΠΑΑΤ) έχει ως εξής:
«Στην ευρύτερη περιοχή του Δήμου Τυρνάβου (Τύρναβος, Αμπελώνας, Πλατανούλια, Δένδρα, Αργυροπούλι, Δαμάσι και Δελέρια) καλλιεργούνται σε εντατικούς ρυθμούς και με αυξημένη παραγωγικότητα τα γνωστά Αχλάδια Τυρνάβου (ποικιλία Κρυστάλια) σε εύρος περίπου 11.032 στρεμμάτων και τα αχλάδια ποικιλίας Κοντούλα σε εύρος περίπου 2.800 στρεμμάτων.
Αυτήν την περίοδο, που πραγματοποιείται το κλάδεμα των δένδρων, παρατηρήθηκε σε όλο το εύρος των καλλιεργήσιμων εκτάσεων των ανωτέρω ποικιλιών από τους αγρότες αλλά και τους γεωπόνους και γεωτεχνικούς της περιοχής παντελής έλλειψη καρποφόρων οφθαλμών στους κλάδους των δένδρων για δεύτερη συνεχή καλλιεργητική περίοδο, οφειλόμενη προφανέστατα σε φυσικά αίτια. Ο ανωτέρω παράγοντας θα έχει ως αναμφισβήτητο αποτέλεσμα την παντελή έλλειψη ανθοφορίας και με συνεπακόλουθο όχι απλώς τη μειωμένη παραγωγή αλλά την πλήρη έλλειψη παραγωγής των ανωτέρω προϊόντων. Το πρακτικό δε αποτέλεσμα θα είναι πως για μια ακόμη χρονιά (μετά και την περσινή που η παραγωγή ήταν αισθητά μειωμένη) θα υπάρχει από τη μια πλευρά παντελής έλλειψη των ως άνω προϊόντων από την άλλη δε οι καλλιεργητές θα είναι αναγκασμένοι να πραγματοποιήσουν όλα τα έξοδα που χρειάζονται τα δένδρα (κλάδεμα, λίπανση, ραντίσματα με φάρμακα), μιας και είναι απαραίτητα για τη βιωσιμότητα των περιβολιών, ακόμη και αν δεν εσοδέψουν.
Επομένως, μια τέτοια κατάσταση για μια συνεχή χρονιά είναι κατανοητό πως εξαθλιώνει οικονομικά τα ήδη ταλαιπωρημένα και χρεωμένα αγροτικά νοικοκυριά της περιοχής, μιας και ήδη είναι αναγκασμένα να πληρώνουν για τα έξοδα συντήρησης των περιβολιών, να πληρώνουν τις ασφαλιστικές τους εισφορές στον ΕΛΓΑ και να υφίστανται αυτήν την αυταπόδεικτη φυσική καταστροφή στα παραγωγικά τους δένδρα.
Για τους λόγους αυτούς ζητούμε να αναγνωριστεί η ακαρπία των δένδρων ως φυσικό αίτιο καταστροφής από τον ΕΛΓΑ, να υπάρξουν άμεσες εκτιμήσεις – εξατομικεύσεις των ζημιών των καλλιεργειών μετά την τυχόν ανθοφορία τους, διότι ο κίνδυνος οικονομικού αφανισμού της συγκεκριμένης κατηγορίας των καλλιεργητών είναι άμεσος».
Πηγή: Thessaly.gov.gr

Τετάρτη 23 Ιανουαρίου 2013

Το λουλούδι (Psychotria Elata) που μοιάζει με μεγάλα κόκκινα χείλη


Το λουλούδι που μοιάζει με μεγάλα κόκκινα χείλη (1)
Το φυτό Psychotria Elata, γνωστό και ως «κόκκινα χείλη», προσελκύει τους επικονιαστές του, όπως τα κολίμπρι και τις πεταλούδες με λουλούδια που θυμίζουν έντονα μεγάλα, κόκκινα, σαρκώδη ανθρώπινα χείλη…
Το λουλούδι που μοιάζει με μεγάλα κόκκινα χείλη (2)
Το λουλούδι που μοιάζει με μεγάλα κόκκινα χείλη (3)
Το λουλούδι που μοιάζει με μεγάλα κόκκινα χείλη (4)
Το λουλούδι που μοιάζει με μεγάλα κόκκινα χείλη (6)
Το λουλούδι που μοιάζει με μεγάλα κόκκινα χείλη (7)
Το λουλούδι που μοιάζει με μεγάλα κόκκινα χείλη (5)

Οι ωραιότεροι κάθετοι κήποι στον κόσμο!


perierga.gr - Οι ωραιότεροι κάθετοι κήποι στον κόσμο!
Ευαγγελία Αναστασάκη
Ο διάσημος βοτανολόγος και αρχιτέκτονας τοπίου Patrick Blanc δημιουργεί εντυπωσιακούς κήπους, ωστόσο, αυτό που τον έκανε να ξεχωρίσει στο χώρο του είναι η δημιουργία των πρώτων κάθετων κήπων στον κόσμο ή αλλιώς η καλλιέργεια των φυτών επάνω σε τοίχους, και μάλιστα σε κατακόρυφη θέση! Ένα ταξίδι στην Ινδία ήταν αρκετό για τον ίδιο προκειμένου να μάθει ότι τα φυτά όσο έχουν φως και νερό μπορούν να αναπτυχθούν σε οποιαδήποτε επιφάνεια.
perierga.gr - Οι ωραιότεροι κάθετοι κήποι στον κόσμο!
Κάπως έτσι ξεκίνησε η ενασχόλησή του με τους κάθετους κήπους, καθώς γυρνώντας στο Παρίσι δημιούργησε τον πρώτο του αριστουργηματικό κήπο. Από τότε μέχρι σήμερα έχει δημιουργήσει πραγματικά αριστουργήματα σε δημόσια κτήρια, μουσεία, βιβλιοθήκες, ουρανοξύστες, εστιατόρια κ.λπ., δίνοντας το έναυσμα σε πολλούς αρχιτέκτονες τοπίου να δώσουν ένα διαφορετικό χρώμα στο αστικό τοπίο. Έτσι το μονότονο γκρι στις πόλεις μεταμορφώνεται σε ένα καταπράσινο περιβάλλον.



perierga.gr - Οι ωραιότεροι κάθετοι κήποι στον κόσμο!

perierga.gr - Οι ωραιότεροι κάθετοι κήποι στον κόσμο!

perierga.gr - Οι ωραιότεροι κάθετοι κήποι στον κόσμο!

perierga.gr - Οι ωραιότεροι κάθετοι κήποι στον κόσμο!

perierga.gr - Οι ωραιότεροι κάθετοι κήποι στον κόσμο!

perierga.gr - Οι ωραιότεροι κάθετοι κήποι στον κόσμο!

perierga.gr - Οι ωραιότεροι κάθετοι κήποι στον κόσμο!

perierga.gr - Οι ωραιότεροι κάθετοι κήποι στον κόσμο!

perierga.gr - Οι ωραιότεροι κάθετοι κήποι στον κόσμο!

perierga.gr - Οι ωραιότεροι κάθετοι κήποι στον κόσμο!

perierga.gr - Οι ωραιότεροι κάθετοι κήποι στον κόσμο!

perierga.gr - Οι ωραιότεροι κάθετοι κήποι στον κόσμο!

perierga.gr - Οι ωραιότεροι κάθετοι κήποι στον κόσμο!

Οδηγίες του ΟΠΕΚΕΠΕ για την ένταξη των κτηνοτρόφων στην πρόσθετη ενίσχυση του άρθρου 68


Σύμφωνα με τον ΟΠΕΚΕΠΕ στα πλαίσια των Μέτρων Ειδικής Στήριξης που ελήφθησαν από τη χώρα μας σύμφωνα με το άρθρο 68 του Καν (ΕΚ) 73/2009, κρίνεται απαραίτητη η διενέργεια αναλυτικού διοικητικού ελέγχου των φυσικών φακέλων των ΑΕΕ 2012 του συνόλου των παραγωγών που έχουν αιτηθεί τη συμμετοχή τους σε αυτά τα μέτρα ώστε να διαπιστωθεί αν πληρούνται οι προϋποθέσεις κατά περίπτωση. Η τυχόν υποβολή των επιπρόσθετων δικαιολογητικών πραγματοποιείται στις Περιφερειακές Δ/νσεις ή /και τα Νομαρχιακά Γραφεία του ΟΠΕΚΕΠΕ ή/και στις Ενώσεις Αγροτικών Συνεταιρισμών έως και 31/01/2013.
Επισημαίνεται ότι, τα δικαιολογητικά που συγκεντρώνονται στις Ε.Α.Σ. θα πρέπει ανά διήμερο να διαβιβάζονται στις Περιφερειακές Δ/νσεις ή/και τα Νομαρχιακά Γραφεία του Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε.
Ο διοικητικός έλεγχος που θα πραγματοποιηθεί λαμβάνοντας υπόψη τα πρόσθετα δικαιολογητικά που κατατέθηκαν (σύμφωνα με το άρθρο 4 της υπ’ αριθμ. 267050 ΥΑ, ΦΕΚ 754/1-6-10) περιλαμβάνει τα εξής:

1. ΜΕΤΡΟ 3 − Αντιστάθμιση ειδικών μειονεκτημάτων που θίγουν γεωργούς των ορεινών και μειονεκτικών περιοχών στους τομείς βόειου και μοσχαρίσιου κρέατος για τις μοσχίδες αναπαραγωγής.

Α. Πρόσθετη ενίσχυση μοσχίδων αναπαραγωγής.
Δικαιούχοι της πρόσθετης ενίσχυσης μοσχίδων αναπαραγωγής είναι οι γεωργοί οι οποίοι εκτρέφουν μοσχίδες αναπαραγωγής ηλικίας 16 έως 24 μηνών εντός του έτους ενίσχυσης, καθαρής κρεοπαραγωγικής φυλής ή προερχόμενες από την πρώτη διασταύρωση με καθαρή κρεοπαραγωγική φυλή που γεννήθηκαν στην εκμετάλλευση του γεωργού. Η εν λόγω ενίσχυση χορηγείται μια φορά στη ζωή του ζώου για τους γεωργούς που εκτρέφουν τουλάχιστον 2 μοσχίδες και για αριθμό 2 έως 30 επιλέξιμων μοσχίδων που πληρούν το προαναφερθέν ηλικιακό κριτήριο κατ’ έτος, συνολικά ανά εκμετάλλευση κρεοπαραγωγικής κατεύθυνσης.
Ως γεωργοί στο πλαίσιο της παρούσας ενίσχυσης ορίζονται όσοι πληρούν τις ακόλουθες προϋποθέσεις:

α) η έδρα της εκμετάλλευσης βρίσκεται εντός του Δήμου, Δημοτικού ή κοινοτικού διαμερίσματος, ή οικισμού των ορεινών ή μειονεκτικών περιοχών της χώρας, όπως αυτές ορίζονται με την οδηγία 85/148/ΕΟΚ, όπως αυτή ισχύει κάθε φορά, ή
β) η έδρα της εκμετάλλευσης βρίσκεται εκτός των ορεινών ή μειονεκτικών περιοχών της χώρας, αλλά μετακινούν τα βοοειδή τους στις ορεινές ή μειονεκτικές περιοχές της χώρας, όπως αυτές ορίζονται με την οδηγία 85/148/ΕΟΚ, όπως αυτή ισχύει κάθε φορά και υπό τον όρο ότι τουλάχιστον το 90% αυτών, βόσκει επί 90 τουλάχιστον συναπτές ημέρες στις περιοχές όπου μετακινούνται (παρ. 5, άρθρο 66 του Καν (ΕΚ) 1122/2009).


Για να είναι επιλέξιμες οι μοσχίδες πρέπει να πληρούν τους παρακάτω όρους:
i. να έχουν κλείσει τους 16 μήνες ζωής κατά τη διάρκεια του έτους ενίσχυσης, να μην έχουν υπερβεί τους 24 μήνες στις 31 Δεκεμβρίου του έτους ενίσχυσης και να παραμένουν στην εκμετάλλευση στις 31/12/2012. Οι όροι αυτοί διαπιστώνονται από την ηλεκτρονική βάση των βοοειδών.
ii. να ανήκουν σε εκτροφή κρεοπαραγωγικής κατεύθυνσης. Εκτροφή βοοειδών κρεοπαραγωγικής κατεύθυνσης, για τις ανάγκες της παρούσας, θεωρείται η εκτροφή η οποία δεν διαθέτει ατομική ποσότητα αναφοράς γάλακτος (ποσόστωση γάλακτος), πράγμα που διαπιστώνεται από τα αρχεία του ΕΛΟΓΑΚ.
iii. να ανήκουν σε καθαρή κρεοπαραγωγική ή να είναι προϊόν 1ης διασταύρωσης με καθαρή κρεοπαραγωγική φυλή.

Αποκλείονται της εν λόγω πρόσθετης ενίσχυσης:
  • οι παραγωγοί που ενισχύονται στο πλαίσιο της δράσης 3.1 - Διατήρηση απειλούμενων αυτόχθονων φυλών αγροτικών ζώων, του μέτρου 2.1.4 του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) 2007−2013 «Αλέξανδρος Μπαλτατζής».
  • οι μοσχίδες γαλακτοπαραγωγικών φυλών καθώς και
  • οι μοσχίδες που έχουν γεννηθεί σε μονάδες γαλακτοπαραγωγικής κατεύθυνσης.
Για το σύνολο των βοοτροφικών εκμεταλλεύσεων κρεοπαραγωγικής κατεύθυνσης που:
  • έχουν αιτηθεί στην ΑΕΕ2012 ότι επιθυμούν να είναι δικαιούχοι της πρόσθετης ενίσχυσης του μέτρου 3.
  • η έδρα τους βρίσκεται εντός του Δήμου, Δημοτικού ή κοινοτικού διαμερίσματος, ή οικισμού των ορεινών ή μειονεκτικών περιοχών της χώρας ή
  • η έδρα τους βρίσκεται εκτός των ορεινών ή μειονεκτικών περιοχών της χώρας, αλλά μετακινούν τα βοοειδή τους σε ορεινές ή μειονεκτικές περιοχές της χώρας.
  • δηλώνουν στην ΑΕΕ2012 ότι θα διατηρήσουν τουλάχιστον 2 επιλέξιμες μοσχίδες αναπαραγωγής.
Διενεργείται διοικητικός έλεγχος λαμβάνοντας υπόψη τα εξής:
Επιπρόσθετα δικαιολογητικά

1. Άδεια μετακίνησης προς θερινό βοσκότοπο ή βεβαίωση της αρμόδιας Κτηνιατρικής Υπηρεσίας του Νομού (Αγροτικό Κτηνιατρείο) από όπου γίνεται η μετακίνηση.
2. Άδεια μετακίνησης από θερινό βοσκότοπο ή βεβαίωση της αρμόδιας Κτηνιατρικής Υπηρεσίας του Νομού (Αγροτικό Κτηνιατρείο) στον οποίο έχουν μεταβεί.

Για όλες τις μοσχίδες αναπαραγωγής ηλικίας 16 έως 24 μηνών εντός του έτους ενίσχυσης που γεννήθηκαν στην εκμετάλλευση του γεωργού υποβάλλεται:

1. στην περίπτωση που ανήκουν σε καθαρή κρεοπαραγωγική φυλή και αυτό δεν αποτυπώνεται στην ΚΒΔ λόγω λανθασμένης καταχώρησης, βεβαίωση του αρμόδιου 
Κέντρου Γενετικής Βελτίωσης Ζώων ή υποβολή των γενεαλογικών πιστοποιητικών της ίδιας της μοσχίδας ή και των δύο γονέων της μοσχίδας. 
2. στην περίπτωση που προέρχονται από πρώτη διασταύρωση με μητέρα που ανήκει σε καθαρή κρεοπαραγωγική φυλή και το τελευταίο δεν αποτυπώνεται στην ΚΒΔ λόγω λανθασμένης καταχώρησης, βεβαίωση του αρμόδιου Κέντρου Γενετικής Βελτίωσης Ζώων ή υποβολή των γενεαλογικών πιστοποιητικών της μητέρας ανά μοσχίδα.
3. στην περίπτωση που προέρχονται από πρώτη διασταύρωση με πατέρα που ανήκει σε καθαρή κρεοπαραγωγική φυλή, δεδομένου ότι η εν λόγω πληροφορία δεν αποτυπώνεται στα στοιχεία της ΚΒΔ, βεβαίωση του αρμόδιου Κέντρου Γενετικής Βελτίωσης Ζώων ή υποβολή των γενεαλογικών πιστοποιητικών του πατέρα ή το διαβατήριο του πατέρα της κάθε μοσχίδας.
4. στην περίπτωση τεχνητής σπερματέγχυσης, δεδομένου ότι η εν λόγω πληροφορία δεν αποτυπώνεται στα στοιχεία της ΚΒΔ, αποδεικτικό σπερματέγχυσης με σπέρμα ταύρου καθαρής κρεοπαραγωγικής φυλής. Το αποδεικτικό σπερματέγχυσης πρέπει να συσχετίζεται με τη γέννηση και την ηλικία της συγκεκριμένης μοσχίδας.

Β. Συμπληρωματική πρόσθετη ενίσχυση μοσχίδων αναπαραγωγής.
Επιπλέον της πρόσθετης ενίσχυσης μοσχίδων αναπαραγωγής καταβάλλεται συμπληρωματική πρόσθετη ενίσχυση ανά ζώο σε ετήσια βάση.
Για να είναι επιλέξιμες οι μοσχίδες πρέπει να πληρούν τους παρακάτω όρους:

i. Να είναι επιλέξιμες για την πρόσθετη ενίσχυση.
ii. Να είναι καθαρής κρεοπαραγωγικής φυλής.
iii. Να είναι εγγεγραμμένες στο γενεαλογικό βιβλίο της φυλής ή στο παράρτημα αυτού στις 31/12/2012.

Για το σύνολο των βοοτροφικών εκμεταλλεύσεων κρεοπαραγωγικής κατεύθυνσης που:
  • Έχουν αιτηθεί χορήγηση συμπληρωματικής πρόσθετης ενίσχυσης στα πλαίσια του μέτρου 3.
  • Είναι επιλέξιμες για την πρόσθετη ενίσχυση μοσχίδων αναπαραγωγής.
Υποβάλλεται για το σύνολο των επιλέξιμων για την συμπληρωματική πρόσθετη ενίσχυση μοσχίδων αναπαραγωγής:
  • βεβαίωση του Κέντρου Γενετικής Βελτίωσης Ζώων (υπόδειγμα 1) ή γενεαλογικό πιστοποιητικό.

2. Μέτρο 4 – Αντιστάθμιση ειδικών μειονεκτημάτων που θίγουν γεωργούς των ορεινών και μειονεκτικών περιοχών στους τομείς βόειου και μοσχαρίσιου κρέατος για τις θηλάζουσες αγελάδες

Α. Πρόσθετη ενίσχυση θηλαζουσών αγελάδων.
Δικαιούχοι της πρόσθετης ενίσχυσης θηλαζουσών αγελάδων είναι οι γεωργοί οι οποίοι εκτρέφουν τουλάχιστον 6 θηλάζουσες αγελάδες κρεοπαραγωγικής κατεύθυνσης ανά εκμετάλλευση. Η εν λόγω ενίσχυση χορηγείται κατ’ έτος, ανά εκμετάλλευση κρεοπαραγωγικής κατεύθυνσης.
Ως γεωργοί στο πλαίσιο της παρούσας ενίσχυσης ορίζονται όσοι πληρούν τις ακόλουθες προϋποθέσεις:

α) η έδρα της εκμετάλλευσης βρίσκεται εντός του Δήμου, Δημοτικού ή κοινοτικού διαμερίσματος, ή οικισμού των ορεινών ή μειονεκτικών περιοχών της χώρας, όπως αυτές ορίζονται με την οδηγία 85/148/ΕΟΚ, όπως αυτή ισχύει κάθε φορά, ή
β) η έδρα της εκμετάλλευσης βρίσκεται εκτός των ορεινών ή μειονεκτικών περιοχών της χώρας, αλλά μετακινούν τα βοοειδή τους στις ορεινές ή μειονεκτικές περιοχές της χώρας, όπως αυτή ισχύει κάθε φορά και υπό τον όρο ότι τουλάχιστον το 90% αυτών, βόσκει επί 90 τουλάχιστον συναπτές ημέρες στις περιοχές όπου μετακινούνται (παρ. 5, άρθρο 66 του Καν (ΕΚ) 1122/2009).

Για να είναι επιλέξιμες οι αγελάδες ως θηλάζουσες πρέπει να πληρούν τους παρακάτω όρους:

i. να έχουν γεννήσει τουλάχιστον μία φορά. Διαπιστώνεται από την ηλεκτρονική βάση δεδομένων των βοοειδών.
ii. να παραμένουν στην εκμετάλλευση στις 31 Δεκεμβρίου 2012. Διαπιστώνεται από την ηλεκτρονική βάση δεδομένων των βοοειδών.
iii. να ανήκουν σε εκτροφή βοοειδών κρεοπαραγωγικής κατεύθυνσης. Εκτροφή βοοειδών κρεοπαραγωγικής κατεύθυνσης, για τις ανάγκες της παρούσας, θεωρείται η εκτροφή η οποία δεν διαθέτει ατομική ποσότητα αναφοράς γάλακτος (ποσόστωση γάλακτος) το έτος ενίσχυσης για την συγκεκριμένη εκτροφή βάσει των αρχείων του Ελληνικού Οργανισμού Γάλακτος (ΕΛΟΓΑΚ).
iv. να είναι κρεοπαραγωγικής κατεύθυνσης.
v. να μην έχουν δηλωθεί το ίδιο έτος και ως μοσχίδες αναπαραγωγής.

Για το σύνολο των βοοτροφικών εκμεταλλεύσεων κρεοπαραγωγικής κατεύθυνσης που:
  • έχουν αιτηθεί στην ΑΕΕ2012 ότι επιθυμούν να είναι δικαιούχοι της ενίσχυσης του μέτρου 4.
  • η έδρα τους βρίσκεται εντός του Δήμου, Δημοτικού ή κοινοτικού διαμερίσματος, ή οικισμού των ορεινών ή μειονεκτικών περιοχών της χώρας ή
  • η έδρα τους βρίσκεται εκτός των ορεινών ή μειονεκτικών περιοχών της χώρας, αλλά μετακινούν τα βοοειδή τους σε ορεινές ή μειονεκτικές περιοχές της χώρας.
  • δηλώνουν στην ΑΕΕ2012 ότι θα διατηρήσουν τουλάχιστον 6 επιλέξιμες θηλάζουσες αγελάδες.
Διενεργείται διοικητικός έλεγχος λαμβάνοντας υπόψη τα εξής:
Επιπρόσθετα δικαιολογητικά

1. Άδεια μετακίνησης προς θερινό βοσκότοπο ή βεβαίωση της αρμόδιας Κτηνιατρικής Υπηρεσίας του Νομού (Αγροτικό Κτηνιατρείο) από όπου γίνεται η μετακίνηση.
2. Άδεια μετακίνησης από θερινό βοσκότοπο ή βεβαίωση της αρμόδιας Κτηνιατρικής 
Υπηρεσίας του Νομού (Αγροτικό Κτηνιατρείο) στον οποίο έχουν μεταβεί.

Β. Συμπληρωματική πρόσθετη ενίσχυση θηλαζουσών αγελάδων.
Επιπλέον της πρόσθετης ενίσχυσης θηλαζουσών αγελάδων καταβάλλεται συμπληρωματική πρόσθετη ενίσχυση ανά ζώο σε ετήσια βάση.
Για να είναι επιλέξιμες οι θηλάζουσες αγελάδες πρέπει να πληρούν τους παρακάτω όρους:

i. να είναι επιλέξιμες για την πρόσθετη ενίσχυση.
ii. να είναι καθαρής κρεοπαραγωγικής φυλής.
iii. να είναι εγγεγραμμένες στο γενεαλογικό βιβλίο της φυλής ή στο παράρτημα αυτού στις 31/12/2012.

Αποκλείονται της εν λόγω συμπληρωματικής πρόσθετης ενίσχυσης οι παραγωγοί που ενισχύονται στο πλαίσιο της δράσης 3.1 – Διατήρηση απειλούμενων αυτόχθονων φυλών αγροτικών ζώων, του μέτρου 2.1.4 του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) 2007−2013 «Αλέξανδρος Μπαλτατζής».
Για το σύνολο των βοοτροφικών εκμεταλλεύσεων κρεοπαραγωγικής κατεύθυνσης που:
  • Έχουν αιτηθεί χορήγηση συμπληρωματικής πρόσθετης ενίσχυσης στα πλαίσια του μέτρου 4.
  • Είναι επιλέξιμες για την πρόσθετη ενίσχυση θηλαζουσών αγελάδων.
Υποβάλλεται για το σύνολο των επιλέξιμων για την συμπληρωματική πρόσθετη ενίσχυση θηλαζουσών αγελάδων:
  • βεβαίωση του Κέντρου Γενετικής Βελτίωσης Ζώων ή γενεαλογικό πιστοποιητικό.

3. Μέτρο 5 – Αντιστάθμιση ειδικών μειονεκτημάτων που θίγουν γεωργούς των ορεινών και μειονεκτικών περιοχών στον τομέα αιγοπροβείου κρέατος

Α. Πρόσθετη ενίσχυση.
Δικαιούχοι της πρόσθετης ενίσχυσης αιγοπροβάτων είναι οι γεωργοί οι οποίοι διατηρούν τουλάχιστον 50 ενήλικα θηλυκά ζώα, προβατίνες ή αίγες, ηλικίας άνω των 12 μηνών και διατηρούν τουλάχιστον το 50% της χρησιμοποιούμενης για τη γεωργία έκτασής τους στις ορεινές και μειονεκτικές περιοχές της χώρας (εφόσον στην ΑΕΕ2012 δηλώνεται έκταση). Η εν λόγω ενίσχυση χορηγείται κατ’ έτος, ανά εκμετάλλευση.
Ως γεωργοί στο πλαίσιο της παρούσας ενίσχυσης ορίζονται αυτοί των οποίων η έδρα της εκμετάλλευσης βρίσκεται εντός του Δήμου, Δημοτικού ή κοινοτικού διαμερίσματος, ή οικισμού των ορεινών ή μειονεκτικών περιοχών της χώρας, όπως αυτές ορίζονται με την οδηγία 85/148/ΕΟΚ, όπως αυτή ισχύει κάθε φορά.
Ως επιλέξιμα ζώα για την εν λόγω ενίσχυση θεωρούνται όλα τα θηλυκά αιγοπρόβατα άνω των 12 μηνών των ως άνω επιλέξιμων εκμεταλλεύσεων.
Το σύνολο των αιγοπροβατοτρόφων που:
  • έχουν αιτηθεί στην ΑΕΕ2012 ότι επιθυμούν να είναι δικαιούχοι της ενίσχυσης του μέτρου 5.
  • η έδρα τους βρίσκεται εντός του Δήμου, Δημοτικού ή κοινοτικού διαμερίσματος, ή οικισμού των ορεινών ή μειονεκτικών περιοχών της χώρας.
  • διατηρούν τουλάχιστον το 50% της χρησιμοποιούμενης για τη γεωργία έκτασής τους σε ορεινές και μειονεκτικές περιοχές της χώρας (εφόσον δηλώνουν έκταση).
  • δηλώνουν στην ΑΕΕ2012 ότι θα διατηρήσουν τουλάχιστον 50 ενήλικα θηλυκά ζώα, προβατίνες ή αίγες, ηλικίας άνω των 12 μηνών.
Θα πρέπει να προσκομίσουν:
  • αντίγραφο του παλαιού και του νέου τύπου μητρώου εκμετάλλευσης αιγοπροβάτων.
Τόσο το παλαιού όσο και το νέου τύπου μητρώο εκμετάλλευσης αιγοπροβάτων θα πρέπει να είναι ενημερωμένο σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 8 της υπ’ αριθμ. 263493 ΚΥΑ (ΦΕΚ 1253/16-8-2004), όπως αντικαταστάθηκε και ισχύει βάσει της υπ’αριθμ. 134167 τροποποιητικής ΚΥΑ (ΦΕΚ 823/12-5-11) καθώς και με τα όσα αναφέρονται στο υπ. αριθμ. 2714/100947/01-10-2012 έγγραφο της Δ/νσης Κ.Α.Φ.Ε. του ΥΠ.Α.Α.Τ.
Β. Συμπληρωματική πρόσθετη ενίσχυση
Επιπλέον της πρόσθετης ενίσχυσης αιγοπροβάτων καταβάλλεται συμπληρωματική πρόσθετη ενίσχυση ανά ζώο σε ετήσια βάση, για τα αιγοπρόβατα που επιπρόσθετα ανήκουν σε αυτόχθονη φυλή και είναι εγγεγραμμένα στο ελληνικό γενεαλογικό βιβλίο της φυλής ή στο παράρτημα αυτού.
Για το σύνολο των αιγοπροβατοτρόφων που:
  • είναι δικαιούχοι της πρόσθετης ενίσχυσης.
  • μέρος ή το σύνολο των επιλέξιμων για την πρόσθετη ενίσχυση αιγοπροβάτων τους επιπρόσθετα ανήκουν σε αυτόχθονη φυλή και είναι εγγεγραμμένα στο ελληνικό γενεαλογικό βιβλίο της φυλής ή στο παράρτημα αυτού,
Υποβάλλεται για το σύνολο των επιλέξιμων για την συμπληρωματική πρόσθετη ενίσχυση αιγοπροβάτων:
  • απόσπασμα του γενεαλογικού βιβλίου του αρμόδιου Κέντρου Γενετικής Βελτίωσης Ζώων.
Γ. Πρόσθετη ενίσχυση μετακινούμενων αιγοπροβάτων
Πέραν των δύο ανωτέρω ενισχύσεων, χορηγείται και πρόσθετη ενίσχυση μετακινούμενων αιγοπροβάτων ανά ζώο σε ετήσια βάση.
Δικαιούχοι της πρόσθετης ενίσχυσης μετακινούμενων αιγοπροβάτων είναι οι γεωργοί των οποίων η έδρα της εκμετάλλευσης βρίσκεται εκτός των ορεινών ή μειονεκτικών περιοχών της χώρας, αλλά μετακινούν τα αιγοπρόβατά τους στις ορεινές ή μειονεκτικές περιοχές της χώρας, όπως αυτές ορίζονται με την οδηγία 85/148/ΕΟΚ, όπως αυτή ισχύει κάθε φορά και υπό τον όρο ότι τουλάχιστον το 90% αυτών βόσκει επί 90 τουλάχιστον συναπτές ημέρες στις περιοχές όπου μετακινούνται (παρ. 5, άρθρο 66 του Καν (ΕΚ) 1122/2009).
Το σύνολο των αιγοπροβατοτρόφων που:
  • έχουν αιτηθεί στην ΑΕΕ2012 ότι επιθυμούν να είναι δικαιούχοι της ενίσχυσης του μέτρου 5.
  • η έδρα της εκμετάλλευσης βρίσκεται εκτός των ορεινών ή μειονεκτικών περιοχών της χώρας, αλλά μετακινούν τα αιγοπρόβατά τους στις ορεινές ή μειονεκτικές περιοχές της χώρας,
Διενεργείται διοικητικός έλεγχος κατά τον οποίο ελέγχεται:

1. αν έχει υποβληθεί άδεια μετακίνησης προς θερινό βοσκότοπο ή βεβαίωση της αρμόδιας Κτηνιατρικής Υπηρεσίας του Νομού (Αγροτικό Κτηνιατρείο) από όπου γίνεται η μετακίνηση.
2. αν έχει υποβληθεί άδεια μετακίνησης από θερινό βοσκότοπο ή βεβαίωση της αρμόδιας Κτηνιατρικής Υπηρεσίας του Νομού (Αγροτικό Κτηνιατρείο) στον οποίο έχουν μεταβεί.

Επιπρόσθετα δικαιολογητικά:
  • αντίγραφο του παλαιού και του νέου τύπου μητρώου εκμετάλλευσης αιγοπροβάτων.
Τόσο το παλαιού όσο και το νέου τύπου μητρώο εκμετάλλευσης αιγοπροβάτων θα πρέπει να είναι ενημερωμένο σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 8 της υπ’ αριθμ. 263493 ΚΥΑ (ΦΕΚ 1253/16-8-2004), όπως αντικαταστάθηκε και ισχύει βάσει της υπ’αριθμ. 134167 τροποποιητικής ΚΥΑ (ΦΕΚ 823/12-5-11) καθώς και με τα όσα αναφέρονται στο υπ. αριθμ. 2714/100947/01-10-2012 έγγραφο της Δ/νσης Κ.Α.Φ.Ε. του ΥΠ.Α.Α.Τ.
Αποκλείονται της ενίσχυσης του μέτρου 5 οι παραγωγοί που ενισχύονται στο πλαίσιο της δράσης 3.1 – Διατήρηση απειλούμενων αυτόχθονων φυλών αγροτικών ζώων, του μέτρου 2.1.4 του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) 2007−2013 «Αλέξανδρος Μπαλτατζής».

4. Ανωτέρα Βία και Φυσικά Περιστατικά


Όσον αφορά στις αιτήσεις αναγνώρισης ανωτέρας βίας και εξαιρετικών περιστάσεων ή/και φυσικών περιστατικών ισχύει ό,τι ήδη αναφέρεται στην υπ΄ αριθμ. 49680/24-04-2012 Εγκύκλιο – Εγχειρίδιο Διαδικασιών Ολοκληρωμένου Συστήματος 2012, του Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε.
Λαμβάνοντας υπόψη ότι καταληκτική ημερομηνία διατήρησης των ζώων για τις ανάγκες χορήγησης των ενισχύσεων του άρθρου 68 είναι η 31-12-2012, η οποία έχει παρέλθει, τα όποια τυχόν δικαιολογητικά στοιχειοθέτησης των λόγων ανωτέρας βίας ή φυσικών περιστατικών, θα πρέπει να έχουν κατατεθεί το αργότερο έως 31-01-2013 και εντός των προβλεπομένων προθεσμιών κατά περίπτωση.


Με συνυπολογισμό παραγωγής γάλακτος και αριθμού ζώων τελικά το de minimis σε αιγοπροβατοτρόφους και αγελαδοτρόφους


Στη «φόρμουλα» της πληρωμής των πολυσυζητημένων ενισχύσεων de minimis για την κτηνοτροφία, φαίνεται ότι κατέληξε – σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες – το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Οι τελικές αποφάσεις φαίνεται ότι ελήφθησαν την προηγούμενη εβδομάδα και ήδη έχουν σταλεί προς τις αρμόδιες Διευθύνσεις Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής (ΔΑΟΚ) έγγραφα από το ΥπΑΑΤ προκειμένου να ξεκινήσουν την διαδικασία καταγραφής των χοιρομητέρων. Αυτό γίνεται διότι υπάρχει διάσταση μεταξύ ΔΑΟΚ και χοιροτρόφων για τον αριθμό των εκμεταλλεύσεων. Κάτι αντίστοιχο θα γίνει άμεσα και με την καταγραφή των πτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων. Σύμφωνα με καλά διασταυρωμένες πηγές του ΑγροΤύπου, για την κατανομή των de minimis στους αιγοπροβατοτρόφους και τους αγελαδοτρόφους θα ληφθούν υπ’ όψιν τόσο ο αριθμός των ζώων όσο και η παραγωγή γάλακτος. Αυτά θα συνυπολογίζονται αφού πρώτα ελεγχθούν με την βοήθεια ενός νέου λογισμικού που θα χρησιμοποιήσει ο ΟΠΕΚΕΠΕ.
Όσον αφορά την πιθανότερη ημερομηνία έναρξης της καταβολής των ενισχύσεων de minimis στο Υπουργείο υπάρχει η αισιοδοξία ότι θα ξεκινήσει στο τέλος Ιανουαρίου. Υπενθυμίζουμε ότι συνολικά φέτος θα διανεμηθούν 25 εκατ. ευρώ ενώ στα τρία χρόνια εφαρμογής των ενισχύσεων de minimis μπορεί να δοθούν έως και 75 εκατ. ευρώ. Επιπροσθέτως, για φέτος, με βάση και την θετική απάντηση της Ε.Ε στο αίτημα της Ελλάδας, θα δοθούν 5 εκατ. Ευρώ στο πλαίσιο του Άρθρου 68 σε κτηνοτρόφους ορεινών και μειονεκτικών περιοχών, έτσι το σύνολο των ενισχύσεων για φέτος αναμένεται να ανέλθει σε 30 εκατ. ευρώ.

Η κατανομή

Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά στους χοιροτρόφους αντιστοιχούν 6,5- 7 εκατ. ευρώ, στους πτηνοτρόφους 5-5,5 εκατ. ευρώ, στους αιγοπροβατοτρόφους και αγελαδοτρόφους πεδινών περιοχών 9-9,5 εκατ. ευρώ και στους αιγοπροβατοτρόφους και αγελαδοτρόφους ορεινών περιοχών 2 -2,5 εκατ. ευρώ (οι οποίοι θα λάβουν επί πλέον 5 εκατ. ευρώ από το άρθρο 68).

Παράπονα

Παρόλα αυτά αξίζει να σημειωθεί ότι όλο το τελευταίο διάστημα πολλοί είναι οι κτηνοτρόφοι που έχουν εκφράσει την δυσαρέσκειά τους σχετικά με την χρησιμότητα των de minimis. Οι περισσότερες αντιδράσεις έχουν ακουστεί από τους πτηνοτρόφους και χοιροτρόφους οι οποίοι με δηλώσεις τους στον ΑγροΤύπο τονίζουν ότι τα χρήματα αυτά είναι «ψίχουλα». Για το θέμα ο κ. Νίκος Βαζαίος γραμματέας Συνεταιρισμού Πτηνοτρόφων Μεγάρων και μέλος Δ.Σ. Ένωσης Αυγοπαραγωγών Ελλάδας μας ανέφερε πρόσφατα στον ΑγροΤύπο: «Νομίζω ότι οι πτηνοτρόφοι θα επιστρέψουν αυτά τα χρήματα πίσω αφού τα ποσά που θα μας δοθούν θεωρώ ότι είναι επιεικώς αστεία. Αντίστοιχα, ο κ. Αναστάσιος Καλλέργης, Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Χοιροτροφικών Συλλόγων ανέφερε: «Συνεχίζονται οι πελατειακές σχέσεις. Σε επιστολή που στείλαμε στο ΥπΑΑΤ, ζητήσαμε να πρυτανεύσει η λογική και να δοθούν τα χρήματα εκεί που υπάρχουν ανάγκες».

Χρήστος Διαμαντόπουλος


Πρόγραμμα 20 εκατ. ευρώ για την κατάρτιση, εκπαίδευση και επιμόρφωση στον αγροτικό τομέα


Στην υποβολή προτάσεων σχετικά με το σχεδιασμό και την υλοποίηση δράσεων κατάρτισης, εκπαίδευσης και επιμόρφωσης στον αγροτικό τομέα ανέργων, εργαζομένων και αυτοαπασχολούμενων, μπορούν να προχωρήσουν Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις (ΜΚΟ), Υπουργεία – ΝΠΔΔ, Συνεταιρισμοί, Συλλογικοί Φορείς, Νομικά πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου (ΝΠΙΔ) και Εκπαιδευτικά – Ερευνητικά ιδρύματα. Στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού προγράμματος «ΕΠ Εθνικό Αποθεματικό Απροβλέπτων», οι δικαιούχοι των πράξεων θα πρέπει να πληρούν τις παρακάτω προϋποθέσεις:
  • να αποδεικνύουν ή/ και εξασφαλίζουν την απαραίτητη υποδομή για την υλοποίηση του έργου της πρόσκλησης και με σκοπό την επίτευξη της παρέμβασης στο σύνολο των επιλέξιμων Περιφερειών
  • να διαθέτουν βεβαίωση διαχειριστικής επάρκειας δικαιούχου ΕΣΠΑ τύπου Β ή και Γ ή πιστοποιητικό με βάση το πρότυπο ΕΛΟΤ. Στην περίπτωση ένωσης ή συμπράξεως φορέων η βεβαίωση διαχειριστικής επάρκειας αρκεί στο πρόσωπο εκείνου του φορέα που θα έχει κατά τους επί μέρους όρους της μεταξύ τους συμφωνίας την ευθύνη υλοποίησης των προγραμμάτων κατάρτισης. Στην περίπτωση που οι ενώσεις ή συμπράξεις φορέων επιλέξουν τη δημιουργία ανεξάρτητου νομικού προσώπου η απαίτηση διαχειριστικής επάρκειας θα πρέπει να πληρούται στο πρόσωπο αυτό
  • να εξασφαλίζουν τη συνεργασία κλαδικών, επαγγελματικών και άλλων φορέων του πρωτογενούς τομέα στο σύνολο των επιλέξιμων Περιφερειών και να διαθέτουν εμπειρία σε θέματα σχετικά με τις δράσεις και την ομάδα ωφελουμένων όπως περιγράφονται στην παρούσα πρόσκληση.
Ο προϋπολογισμός του προγράμματος είναι 20 εκατ. ευρώ, ενώ έχει ποσοστό συγχρηματοδότησης 85% από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ)

Περιοχή εφαρμογής


Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης 
Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου 
Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας 
Περιφέρεια Ηπείρου 
Περιφέρεια Θεσσαλίας 
Περιφέρεια Ιονίων Νήσων 
Περιφέρεια Κρήτης 
Περιφέρεια Πελοποννήσου

Η υποβολή των αιτήσεων περιλαμβάνει τα ακόλουθα:


(i) Αίτηση Χρηματοδότησης, υπόδειγμα της οποίας επισυνάπτεται στην παρούσα πρόσκληση, και βρίσκεται δημοσιευμένο στις ηλεκτρονικές διευθύνσεις http://www.espa.gr, και http://www.epeaa.gr
(ii) Τεχνικό Δελτίο Προτεινόμενης Πράξης (ΤΔΠΠ). Το ΤΔΠΠ που θα υποβληθεί στο φάκελο της προτεινόμενης πράξης και θα φέρει την υπογραφή και σφραγίδα από τους αρμόδιους φορείς, είναι αυτό που θα παραχθεί μέσω της υποβολής του στην φόρμα της ηλεκτρονικής υποβολής του ΟΠΣ στην διεύθυνση http://logon.mnec.gr. Προτάσεις που υποβάλλονται χωρίς τη χρήση του τυποποιημένου εντύπου ΤΔΠΠ απορρίπτονται. 
(iii) Βεβαίωση διαχειριστικής επάρκειας δικαιούχου. 
(iv) Σχέδιο Οδηγού Υλοποίησης της δράση με ίδια μέσα. 
(v) Υπεύθυνη Δήλωση του δικαιούχου (κυρίου του έργου) στην οποία αναφέρεται ότι η συγκεκριμένη πράξη απαλλάσσεται ή όχι από το ΦΠΑ. 
(vi) Χρηματοοικονομική ανάλυση προσδιορισμού του προς χρηματοδότηση ποσού για τα μεγάλα έργα και τα έργα που παράγουν έσοδα ή βεβαίωση μη παραγωγής εσόδων για τα έργα που δεν παράγουν έσοδα. 
(vii) Για την περίπτωση που ο υποψήφιος δικαιούχος είναι ‘Ενωση ή Σύμπραξη φορέων, θα πρέπει να υποβληθεί σχετικό Σύμφωνο Συνεργασίας με ακριβή περιγραφή των αρμοδιοτήτων και καθηκόντων των επιμέρους μελών της ένωσης ή σύμπραξης. 
(viii) Οποιοδήποτε άλλο έγγραφο τεκμηριώνει τη σκοπιμότητα και ωριμότητα της πράξης κατά την κρίση του Δικαιούχου ή/ και σύμφωνα με τις απαιτήσεις της παρούσας Πρόσκλησης. 

Ο υποψήφιος δικαιούχος υποβάλλει την πρότασή του έως τις 15/2/2013, μέσω της ηλεκτρονικής υποβολής του ΟΠΣ και αποστέλλει σε μορφή pdf το υπογεγραμμένο Τεχνικό Δελτίο Προτεινόμενης Πράξης καθώς και όλα τα απαιτούμενα συνοδευτικά έγγραφα στη Διαχειριστική Αρχή του ΕΠ «Εθνικό Αποθεματικό Απροβλέπτων» EYΣ/Μονάδα Α’, στη διεύθυνση Νίκης 10, 10563, Σύνταγμα, 6ος όροφος, τις ώρες 09:00- 14:00 όλες τις εργάσιμες ημέρες (επί αποδείξει με ημερομηνία υποβολής την ημερομηνία αποστολής). 



Τρίτη 22 Ιανουαρίου 2013

Δημόσια διαβούλευση για τη βιολογική γεωργία ανακοίνωσε η ΕΕ. Μείωση κατανάλωσης βιολογικών προϊόντων παρατηρείται στη χώρα μας.


Σε δημόσια διαβούλευση προχωρά η Κομισιόν σχετικά με την αναθεώρηση της ευρωπαϊκής πολιτικής για τη βιολογική γεωργία. Θα διαρκέσει μέχρι τις 10 Απριλίου 2013. Όπως αναφέρει στην ανακοίνωση που εξέδωσε, η διαβούλευση θα έχει στόχο την απλούστευση του νομικού πλαισίου της βιολογικής γεωργίας, με ταυτόχρονη εξασφάλιση ενισχυμένων προτύπων, τη συνύπαρξη γενετικώς τροποποιημένων (ΓΤΟ) και βιολογικών καλλιεργειών, τη βελτίωση των συστημάτων ελέγχου και του εμπορικού καθεστώτος στα βιολογικά προϊόντα.
Τα κυριότερα προβλήματα της βιολογικής γεωργίας στη χώρα μας επισήμανε ο κ. Χαράλαμπος Τσοκανής, Πρόεδρος στην Ομοσπονδία Ενώσεων Βιοκαλλιεργητών Ελλάδας. «Δύο αρνητικά θέματα κυριαρχούν σήμερα στον κλάδο μας. Το πρώτο αφορά τον αποκλεισμό ενός μεγάλου ποσοστού καλλιεργητών από το Πρόγραμμα Βιολογικής Γεωργίας (σε κάποιες περιοχές φτάνει και σε ποσοστό 90%). Το δεύτερο και βασικότερο είναι η μεγάλη κάμψη της ζήτησης από πλευράς καταναλωτών. Γενικότερα εκτιμώ ότι θα πρέπει να υπάρξει μια στρατηγική από πλευράς της πολιτείας, που να κατευθύνει τους παραγωγούς να καλλιεργήσουν ανάλογα με τη ζήτηση».
Σύμφωνα με τον κ. Τσοκανή, τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα υπήρξαν μεγάλες προσδοκίες και μια στροφή των νέων παραγωγών προς τα κηπευτικά, η οποία όμως δεν συνοδεύτηκε από παράλληλη αύξηση της ζήτησης από πλευράς των καταναλωτών. «Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα στις νέες αιτήσεις για το Πρόγραμμα της Βιολογικής Γεωργίας, να έχουμε μια στροφή των παραγωγών προς τις μεγάλες καλλιέργειες (δημητριακά, ζωοτροφές κ.α.)», τόνισε.
Όμως το μεγάλο πλήγμα στον κλάδο των βιολογικών της χώρας μας είναι η μείωση του εισοδήματος των καταναλωτών λόγω της οικονομικής κρίσης. «Τα βιολογικά προϊόντα απευθύνονται κυρίως σε καταναλωτές με υψηλά εισοδήματα. Η μείωση των εισοδημάτων οδηγεί παράλληλα σε μείωση της κατανάλωσης». Μια λύση στο θέμα της μειωμένης κατανάλωσης θα ήταν η αύξηση των εξαγωγών. Αλλά στη χώρα μας η βιολογική γεωργία είναι διάσπαρτη σε πολλές περιοχές και είναι δύσκολο να συγκεντρωθούν οι ποσότητες που χρειάζονται για μια τέτοια προσπάθεια. Επίσης ένα ακόμη πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει οργάνωση και βοήθεια από την πολιτεία. «Δυστυχώς είμαστε εντελώς ανοργάνωτοι», τονίζει ο κ. Τσοκανής και προσθέτει: «πριν λίγο καιρό απευθύνθηκα στον Οργανισμό Προώθησης Εξαγωγών και ζήτησα μια λίστα των εξαγωγικών εταιρειών, σε μια προσπάθεια να συνεργαστούμε για την απορρόφηση των πλεονασμάτων της παραγωγής βιολογικών κηπευτικών που είχαμε το καλοκαίρι. Με ενημέρωσαν ότι δεν έχουν κάποιον κατάλογο και με παρέπεμψαν στα προξενεία της κάθε πόλης για να ενημερωθώ. Έτσι δεν μπορεί να υπάρξει θετικό αποτέλεσμα».




Στόχος της διαβούλευσης της ΕΕ

Όπως αναφέρει η Κομισιόν, η βιολογική γεωργία και η παραγωγή βιολογικών προϊόντων επηρεάζουν σημαντικά τον γεωργικό τομέα της ΕΕ. Μπορούν να εξασφαλίσουν μια εναλλακτική και προσανατολισμένη στην αγορά επιλογή για τους παραγωγούς γεωργικών προϊόντων οι οποίοι επιθυμούν να ανταποκριθούν στην αυξανόμενη ζήτηση για ποιοτικά προϊόντα φιλικά προς το περιβάλλον.
Στο πλαίσιο της κοινής γεωργικής πολιτικής, η βιολογική παραγωγή στηρίζεται με ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις, πολιτικές και νομοθεσίες. Στόχος της προσέγγισης αυτής είναι η ενίσχυση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών, με ταυτόχρονη δημιουργία συνθηκών θεμιτού ανταγωνισμού μεταξύ των παραγωγών βιολογικών προϊόντων στις 27 χώρες της ΕΕ. Οι κανόνες που διέπουν τη βιολογική παραγωγή καθορίζονται στον κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 834/2007 του Συμβουλίου και στον κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 889/2008 της Επιτροπής.
Η βιολογική γεωργία αφορά ένα σχετικά μικρό μέρος των καλλιεργούμενων γεωργικών εκτάσεων - περίπου το 5% - αλλά η ζήτηση για βιολογικά προϊόντα αυξάνεται συνεχώς. Γεννάται όμως το ερώτημα: «με τις συνθήκες της σημερινής οικονομικής ύφεσης, οι καταναλωτές θα εξακολουθήσουν να στρέφονται προς ένα βιωσιμότερο μοντέλο ζωής καταναλώνοντας όλο και περισσότερα βιολογικά προϊόντα;».


Θέματα που θίγει η διαβούλευση

-απλούστευση του νομικού πλαισίου με ταυτόχρονη εξασφάλιση ενισχυμένων προτύπων
- συνύπαρξη γενετικώς τροποποιημένων (ΓΤΟ) καλλιεργειών και βιολογικής γεωργίας
-βελτίωση των συστημάτων ελέγχου και του εμπορικού καθεστώτος για τα βιολογικά προϊόντα
-συνέπειες των νέων κανόνων επισήμανσης (ιδίως η υποχρεωτική πλέον χρήση του ευρωπαϊκού λογότυπου για όλα τα βιολογικά προϊόντα που παράγονται στην ΕΕ – συμβάλλει ο συγκεκριμένος λογότυπος στην καλύτερη προβολή των βιολογικών προϊόντων;)
-Σχέδιο δράσης: το 2004, η Επιτροπή ξεκίνησε την εφαρμογή σχεδίου δράσης για την ανάπτυξη της βιολογικής γεωργίας στην Ευρώπη, το οποίο έδωσε νέα ώθηση στον τομέα. Η διαβούλευση αυτή δίνει την ευκαιρία να ζητηθεί η γνώμη του κοινού σχετικά με τομείς για τους οποίους χρειάζεται ενδεχομένως ένα νέο σχέδιο δράσης.
- Έλεγχοι: για την ανάπτυξη του τομέα, είναι σημαντικό να εξασφαλιστεί το αδιάβλητο των ελέγχων. Ορισμένες πρόσφατες περιπτώσεις απάτης καθιστούν εμφανή την ανάγκη ενίσχυσης των ελέγχων και αυστηρότερης εφαρμογής των κανόνων.
-Εισαγωγές: έχει θεσπιστεί καθεστώς εισαγωγής για να ρυθμίζονται οι αυξανόμενες διεθνείς εμπορικές συναλλαγές στον τομέα των βιολογικών προϊόντων. Λόγω της ταχείας ανάπτυξης της αγοράς αυτής, πρέπει να αντιμετωπιστούν οι ελλείψεις, ώστε να εξασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία του εμπορίου βιολογικών προϊόντων στο μέλλον.
πηγή: naturahellas

Αναβάθμιση επαγγελματικών δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού μέσω κατάρτισης στον πρωτογενή τομέα


Ενέργειες προγραμμάτων κατάρτισης ή επιμόρφωσης ανάλογα με τις ανάγκες των ωφελουμένων και τις ιδιαιτερότητες της περιοχής υλοποίησης της κατάρτισης σύμφωνα με τους όρους του ΕΣΔΕΚ. Δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης.

Επιχειρησιακό πρόγραμμα

Ποσοστό συγχρηματοδότησης

85% (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ))

Περιοχή εφαρμογής

Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης
Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου
Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας
Περιφέρεια Ηπείρου
Περιφέρεια Θεσσαλίας
Περιφέρεια Ιονίων Νήσων
Περιφέρεια Κρήτης
Περιφέρεια Πελοποννήσου

Κατηγορία δικαιούχων

Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις
Εκπαιδευτικά - Ερευνητικά ιδρύματα
Υπουργεία – ΝΠΔΔ
Συνεταιρισμοί
Συλλογικοί Φορείς
Άλλα νομικά πρόσωπα
Νομικά πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου (ΝΠΙΔ)

Σε ποιους απευθύνεται

Στο πλαίσιο της παρούσας πρόσκλησης καλούνται να υποβάλλουν προτάσεις φορείς ή ενώσεις ή συμπράξεις φορέων του δημόσιου τομέα και των ΟΤΑ, εκπαιδευτικά ιδρύματα, μη κυβερνητικές οργανώσεις καθώς και νομικά πρόσωπα δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, όπως νομικά πρόσωπα κλαδικών φορέων, τα οποία με τη δράση τους προάγουν το δημόσιο συμφέρον και σύμφωνα με το καταστατικό τους εξυπηρετούν κοινωφελείς σκοπούς και πιο συγκεκριμένα έχουν σαν σκοπό το σχεδιασμό ή/και την οργάνωση ή/και υλοποίηση δράσεων κατάρτισης, εκπαίδευσης και επιμόρφωσης στον αγροτικό τομέα ανέργων, εργαζομένων και αυτοαπασχολούμενων, καθώς και τη δυνατότητα εκτέλεσης των δράσεων αυτών με ίδια μέσα.
Οι δυνητικοί δικαιούχοι των πράξεων θα πρέπει να πληρούν τις παρακάτω προϋποθέσεις:
  • να αποδεικνύουν ή/ και εξασφαλίζουν την απαραίτητη υποδομή για την υλοποίηση του έργου της πρόσκλησης και με σκοπό την επίτευξη της παρέμβασης στο σύνολο των επιλέξιμων Περιφερειών
  • να διαθέτουν βεβαίωση διαχειριστικής επάρκειας δικαιούχου ΕΣΠΑ τύπου Β ή και Γ ή πιστοποιητικό με βάση το πρότυπο ΕΛΟΤ. Στην περίπτωση ένωσης ή συμπράξεως φορέων η βεβαίωση διαχειριστικής επάρκειας αρκεί στο πρόσωπο εκείνου του φορέα που θα έχει κατά τους επί μέρους όρους της μεταξύ τους συμφωνίας την ευθύνη υλοποίησης των προγραμμάτων κατάρτισης. Στην περίπτωση που οι ενώσεις ή συμπράξεις φορέων επιλέξουν τη δημιουργία ανεξάρτητου νομικού προσώπου η απαίτηση διαχειριστικής επάρκειας θα πρέπει να πληρούται στο πρόσωπο αυτό.
  • να εξασφαλίζουν τη συνεργασία κλαδικών, επαγγελματικών και άλλων φορέων του πρωτογενούς τομέα στο σύνολο των επιλέξιμων Περιφερειών και να διαθέτουν εμπειρία σε θέματα σχετικά με τις δράσεις και την ομάδα ωφελουμένων όπως περιγράφονται στην παρούσα πρόσκληση.

Όροι και προϋποθέσεις

Η υποβολή των αιτήσεων περιλαμβάνει τα ακόλουθα: (i) Αίτηση Χρηματοδότησης, υπόδειγμα της οποίας ...
Η υποβολή των αιτήσεων περιλαμβάνει τα ακόλουθα:
(i) Αίτηση Χρηματοδότησης, υπόδειγμα της οποίας επισυνάπτεται στην παρούσα πρόσκληση, και βρίσκεται δημοσιευμένο στις ηλεκτρονικές διευθύνσεις http://www.espa.gr, και http://www.epeaa.gr
(ii) Τεχνικό Δελτίο Προτεινόμενης Πράξης (ΤΔΠΠ). Το ΤΔΠΠ που θα υποβληθεί στο φάκελο της προτεινόμενης πράξης και θα φέρει την υπογραφή και σφραγίδα από τους αρμόδιους φορείς, είναι αυτό που θα παραχθεί μέσω της υποβολής του στην φόρμα της ηλεκτρονικής υποβολής του ΟΠΣ στην διεύθυνση http://logon.mnec.gr. Προτάσεις που υποβάλλονται χωρίς τη χρήση του τυποποιημένου εντύπου ΤΔΠΠ απορρίπτονται.
(iii) Βεβαίωση διαχειριστικής επάρκειας δικαιούχου.
(iv) Σχέδιο Οδηγού Υλοποίησης της δράση με ίδια μέσα (επισυνάπτεται σχετικό υπόδειγμα).
(v) Υπεύθυνη Δήλωση του δικαιούχου (κυρίου του έργου) στην οποία αναφέρεται ότι η συγκεκριμένη πράξη απαλλάσσεται ή όχι από το ΦΠΑ.
(vi) Χρηματοοικονομική ανάλυση προσδιορισμού του προς χρηματοδότηση ποσού για τα μεγάλα έργα και τα έργα που παράγουν έσοδα ή βεβαίωση μη παραγωγής εσόδων για τα έργα που δεν παράγουν έσοδα.
(vii) Για την περίπτωση που ο υποψήφιος δικαιούχος είναι ‘Ενωση ή Σύμπραξη φορέων, θα πρέπει να υποβληθεί σχετικό Σύμφωνο Συνεργασίας με ακριβή περιγραφή των αρμοδιοτήτων και καθηκόντων των επιμέρους μελών της ένωσης ή σύμπραξης.
(viii) Οποιοδήποτε άλλο έγγραφο τεκμηριώνει τη σκοπιμότητα και ωριμότητα της πράξης κατά την κρίση του Δικαιούχου ή/και σύμφωνα με τις απαιτήσεις της παρούσας Πρόσκλησης.

Τι χρηματοδοτείται

• Ενέργειες προγραμμάτων κατάρτισης ή επιμόρφωσης ανάλογα με τις ανάγκες των ωφελουμένων και τις ιδιαιτερότητες της περιοχής υλοποίησης της κατάρτισης σύμφωνα με τους όρους του ΕΣΔΕΚ.
• Δράσεις ενημέρωσης – ευαισθητοποίησης

Προϋπολογισμός

€ 20.000.000

Περίοδος υποβολής

από 16/1/2013 έως 15/2/2013




Ο υποψήφιος δικαιούχος υποβάλλει την πρότασή του μέσω της ηλεκτρονικής υποβολής του ΟΠΣ και αποστέλλει σε μορφή pdf το υπογεγραμμένο Τεχνικό Δελτίο Προτεινόμενης Πράξης καθώς και όλα τα απαιτούμενα συνοδευτικά έγγραφα στη Διαχειριστική Αρχή του ΕΠ «Εθνικό Αποθεματικό Απροβλέπτων» EYΣ/Μονάδα Α’, στη διεύθυνση Νίκης 10, 105 63, Σύνταγμα, 6ος όροφος, τις ώρες 09:00- 14:00 όλες τις εργάσιμες ημέρες (επί αποδείξει με ημερομηνία υποβολής την ημερομηνία αποστολής).
Σε περιπτώσεις που ορισμένα συνοδευτικά έγγραφα όπως μελέτες, τεύχη δημοπράτησης κ.α. λόγω μεγάλου όγκου δεν είναι δυνατόν να υποβληθούν ηλεκτρονικά ο δικαιούχος υποχρεούται να τα αποστείλει στη Διαχειριστική Αρχή του ΕΠ «Εθνικό Αποθεματικό Απροβλέπτων» EYΣ/Μονάδα Α’, τις ώρες 09:00- 14:00 όλες τις εργάσιμες ημέρες, το αργότερο έως την ημερομηνία της ηλεκτρονικής υποβολής της πρότασής του. Τα πρωτότυπα έγγραφα της πρότασης υποβάλλονται και ταχυδρομικώς, επί αποδείξει με ημερομηνία αποστολής την ημερομηνία της ηλεκτρονικής υποβολής τους.

Σχετικά αρχεία



Πληροφορίες - Στοιχεία επικοινωνίας
Διαχειριστική Αρχή ΕΠ "Εθνικό Αποθεματικό Απροβλέπτων"
Ηλεκτρονική διεύθυνση
Διεύθυνση
Νίκης 10, 105 63 Σύνταγμα, 6ος όροφος
Τηλ
210 3377858
Φαξ
210 3742057
Ιωάννης Λυπιρίδης
210 3742050