Αναζήτηση Αναρτήσεων

Δευτέρα 19 Οκτωβρίου 2009

Η ομιλία με τις προγραμματικές δηλώσεις της υπουργού Κατερίνας Μπατζελή

Ολόκληρη η ομιλία με τις προγραμματικές δηλώσεις της υπουργού Κατερίνας Μπατζελή έχει ως εξής:
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Κύριε Πρόεδρε της Βουλής,
Πριν από οτιδήποτε άλλο θέλω να ευχαριστήσω όλους που με τίμησαν με την εμπιστοσύνη τους να βρίσκομαι εδώ σήμερα μαζί σας και μάλιστα να έχω την τιμή να μιλώ από το βήμα αυτό. Να ευχηθώ σε όλους καλή δύναμη για το έργο που μας εμπιστεύτηκαν οι Έλληνες πολίτες.
Κύριοι συνάδελφοι,
Η πραγματικότητα της αγροτικής οικονομίας είναι συγκεκριμένη και δεδομένη.
Και είναι βέβαιο ότι αν στη θέση μου σήμερα ήταν οποιοσδήποτε πολίτης που ενδιαφέρεται για τον αγροτικό τομέα, θα περιέγραφε την πραγματικότητα που όλοι ζούμε και την αλήθεια που όλοι ξέρουμε. Από τον αγρότη μέχρι τον τεχνοκράτη. Από την κατάσταση στο χωράφι μέχρι την τοποθέτηση στο ράφι, τα αίτια είναι γνωστά.
Οι πτωτικοί αριθμοί στην απασχόληση, στο αγροτικό εισόδημα, στο εμπορικό ισοζύγιο, στην αξία της αγροτικής παραγωγής, συνδέονται με σημαντικά πολιτικά ζητήματα και επιλογές.
Γιατί είναι μείζον πολιτικό ζήτημα, κύριοι συνάδελφοι, το γεγονός ότι οι πόροι, εθνικοί και κοινοτικοί, όπως αυτοί διανεμήθηκαν τα τελευταία χρόνια, δεν υποστήριξαν την δημιουργία υποδομών, δομών και θεσμών για τη διασφάλιση του υγιούς ανταγωνισμού.
Δε διασφάλισαν ούτε την ενίσχυση του αγροτικού εισοδήματος από την αγορά, στη βάση μιας δίκαιης αναλογίας ποιότητας και τιμής των προϊόντων.
Αντίθετα.
Ενίσχυσαν την αθέμιτη συμπεριφορά της αγοράς και την παρουσία πλέον των καρτέλ στην καθημερινότητά μας.
Κάθε έννοια συμβολαιακής γεωργίας έχει υποβιβαστεί και έχει αντικατασταθεί με συμβόλαια «ανοικτών τιμών». Μετά την παράδοση των προϊόντων από τους παραγωγούς στους εμπόρους γίνονται συμβόλαια «μηδενικών τιμών». Τα αγροτικά προϊόντα δεν πωλούνται πλέον, αλλά ξεπουλιούνται.
Επίσης, ενώ τα δικαιώματα θα μπορούσαν να έχουν αναπτυξιακό χαρακτήρα, έχουν μετατραπεί από δημόσιο αγαθό σε προϊόν εμπορικής διαπραγμάτευσης, εν γνώσει μάλιστα των δημοσίων αρχών. Ακυρώθηκε έτσι οποιαδήποτε προσπάθεια ενίσχυσης της παραγωγής και μάλιστα εκείνης της ποιοτικής.
Ένας αγρότης που δεν αντιμετωπίζεται ως σύγχρονος επαγγελματίας. Που δεν του εξασφαλίζονται από το κράτος οι απαραίτητες εγγυήσεις ώστε να μπορεί να παρακολουθεί τις εξελίξεις που αφορούν στην δουλειά του, σημαίνει ότι επιτρέπουμε μια τεράστια αιμορραγία της χώρας, που νεκρώνει την περιφέρεια και την ύπαιθρο.
Ένας αγρότης που δεν αντιμετωπίζεται ως εργαζόμενος που η δουλειά του εντάσσεται σε έναν ευρύτερο κοινωνικό σχεδιασμό, τελικά σημαίνει ότι αφήνουμε τους πολίτες ανοχύρωτους απέναντι στις ακραίες στρεβλώσεις της αγοράς και του αθέμιτου ανταγωνισμού.
Πέραν των διαπιστώσεων αυτών που είναι γνωστές σε όλους, εντός και εκτός αιθούσης, σήμερα καλούμαστε να εγγυηθούμε το μέλλον της υπαίθρου, των αγροτών, των νέων αγροτών.
Καλούμαστε να προχωρήσουμε σε μια αγροτική μεταρρύθμιση.
Καλούμαστε να αναμορφώσουμε τη σχέση κράτους- αγρότη- συνεταιρισμών- καταναλωτών- αγοράς.
Καλούμαστε να αναδιανείμουμε τον οικονομικό πλούτο της υπαίθρου στους πολίτες της.
Προχωράμε προς ένα νέο μοντέλο αγροτικής ανάπτυξης που έχει στον πυρήνα της φιλοσοφίας του την «πράσινη ανάπτυξη».
Ένα μοντέλο, το οποίο φέρει τη σφραγίδα ενός κράτους πρόνοιας.
Ένα μοντέλο που θα επικυρωθεί από ένα κοινωνικό συμβόλαιο μεταξύ αγροτών και πολιτείας.
Ένα συμβόλαιο που θα εγγυάται το παρόν των αγροτών και θα διασφαλίζει το όραμα και την ελπίδα της νέας γενιάς των αγροτών.
Ένα συμβόλαιο που θα θέσει τέλος στην αγωνία του σημερινού αγρότη και στα ερωτήματα που θέτει.
«Τι να παράγω; ».
«Τι θα γίνει μετά το 2013; ».
Ερωτήματα που σήμερα εντείνουν την ανασφάλειά του και γεννούν κοινωνικά φοβικά σύνδρομα.
Σήμερα τολμάμε να αλλάξουμε το συσχετισμό των δυνάμεων. Οι αγρότες και οι αλιείς θα μπορούν επιτέλους να συμβαδίσουν και να συμμετέχουν ουσιαστικά και ενεργά στην πορεία της ανάπτυξης.
Περνώντας σε μια παρουσίαση του τρόπου ανάπτυξης της υπαίθρου, θα ήθελα να επισημάνω ότι η ταχύτητα ολοκλήρωσης του μοντέλου αυτού θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό και από τις δημοσιονομικές δυνατότητες που σήμερα δυστυχώς είναι εξαιρετικά περιορισμένες.
Η Κοινή Αγροτική Πολιτική (ΚΑΠ) θα είναι ένα σημαντικό μέρος της εθνικής αυτής στρατηγικής. Να επισημανθεί ότι οι διαπραγματεύσεις σταδιακά θα αρχίσουν τους επόμενους μήνες για να προσδιοριστεί και η νέα αγροτική πολιτική της Ε.Ε που θα εφαρμοστεί μετά το 2013. Πάντως, η στήριξη της ΚΑΠ θα συνεχιστεί και οι συζητήσεις πλέον επικεντρώνονται σε έναν προβληματισμό «για το πώς θα δίνονται και σε ποιους».
Για το λόγο αυτό σε εθνικό επίπεδο πρέπει να έχουν διαμορφωθεί με διαφάνεια οι νέοι όροι και οι συνθήκες, ώστε οι παραγωγοί να έχουν την καλύτερη δυνατή στήριξη. Το εισόδημα, η απασχόληση, οι περιβαλλοντικές πρακτικές, καθώς και η ορθολογική διαχείριση γης και νερού φαίνεται ότι έχουν προσδιοριστεί ως πρωτεργάτες στη νέα αυτή διαβούλευση.
Δε μπορεί πλέον να ισχύουν λογικές “όλα τα κιλά, όλα τα λεφτά”.
Η σημερινή κυβέρνηση διαφέρει και το έχει αποδείξει και στο παρελθόν στον τρόπο με τον οποίο διαπραγματεύεται με την Ευρωπαϊκή Ένωση. Γιατί εκτιμάμε ότι οι εθνικές ιδιαιτερότητες και προτεραιότητες αποτελούν και την ουσία των πολιτικών μας διαπραγματεύσεων.
Δευτέρα και Τρίτη στο Συμβούλιο Υπουργών Γεωργίας θα γίνουν σημαντικές διαπραγματεύσεις. Όπως για την κτηνοτροφία. Θα διεκδικήσουμε για πρώτη φορά ένα σημαντικό ποσοστό από τους επιπλέον κοινοτικούς πόρους που θα διατεθούν. Με αυτούς τους πόρους θα επιδιώξουμε να ενισχύσουμε την κτηνοτροφία μας, η οποία αυτή τη στιγμή βρίσκεται στην πιο κρίσιμη φάση της. Επίσης, θα υπάρξουν συζητήσεις για την εξασφάλιση του συνόλου των πληρωμών. Τέλος, προτίθεμαι να καταθέσω αίτημα προς την Επιτροπή να εξετάσει άμεσα την αγορά των σιτηρών. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δε μπορεί να αντιμετωπίζει το διεθνή αθέμιτο ανταγωνισμό με αποσπασματικές και μεμονωμένες πολιτικές. Απαιτείται μια συγκροτημένη πρόταση, παρεμβατικού χαρακτήρα ακόμη και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Είναι ένα ζήτημα, το οποίο μετά την κτηνοτροφία, θα τεθεί εκ μέρους μας σε επίπεδο διαπραγμάτευσης.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Η ανάπτυξη της υπαίθρου, με την ανάδειξη και αξιοποίηση όλων των οικονομικών, κοινωνικών, πολιτισμικών και περιβαλλοντικών πλεονεκτημάτων της είναι κοινός τόπος κάθε προοδευτικής κυβέρνησης.
Σήμερα εμείς το κάνουμε πλέον πράξη.
Με στοχευμένα μέτρα που προέκυψαν και από τον διάλογο και τη συνεργασία με τους εκπροσώπους του αγροτικού κόσμου, καθώς και με τα συναρμόδια Υπουργεία.
Αναλύοντας μια μια τις κατευθύνσεις που δικαιούται να ξέρει ο κάθε πολίτης, η κάθε αγρότισσα και ο κάθε αγρότης.
Ώστε να κατοχυρώσουμε από την πρώτη μέρα την κοινωνική λογοδοσία που αποτελεί και την κεντρική θέση της αντίληψής μας για τη διακυβέρνηση.
A. Ξεκινάω από την αντιμετώπιση της σημερινής οικονομικής κρίσης, που πλήττει τον παραγωγικό ιστό της χώρας και κυρίως τους αγρότες.
Βασική προτεραιότητα είναι η στήριξη του αγροτικού εισοδήματος με ένα πακέτο πολλαπλών παρεμβάσεων που θα εξελιχθούν σταδιακά.
Στα μέτρα αυτά περιλαμβάνεται:
1. η αύξηση στο 11% του συντελεστή επιστροφής ΦΠΑ στους αγρότες (που υπάγονται στο ειδικό καθεστώς), για όλα τα προϊόντα φυτικής και ζωικής παραγωγής. Θα εξεταστεί η δυνατότητα για κλιμάκωση του ποσοστού, εφόσον είναι εφικτό από την εθνική και κοινοτική νομοθεσία.
2. η επανεξέταση της επιστροφής του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης πετρελαίου, ώστε να είναι αντικειμενικός και να λαμβάνονται υπόψη οι ιδιαιτερότητες των μεγάλων τομέων παραγωγής
3. η στήριξη των αγροτών στο πλαίσιο της γενικής ενίσχυσης των πολιτών με χαμηλά εισοδήματα με την καταβολή του επιδόματος αλληλεγγύης ήδη ανακοινώθηκε χθες από τον Πρωθυπουργό
B. Σε ότι αφορά στην ενίσχυση της κοινωνικής ασφάλισης του αγρότη και της αγρότισσας ξεκινάμε με δύο κομβικές παρεμβάσεις.
· Αύξηση της βασικής σύνταξης του αγρότη και της αγρότισσας, ώστε να διαμορφωθεί σταδιακά στα 550 € για τον ένα και στα 950 € για το ζευγάρι αγροτών. Άμεσα προχωράμε στην αύξηση της σύνταξης του ΟΓΑ κατά 30 ευρώ από 1η Οκτωβρίου 2009, όπως ήδη ειπώθηκε και από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό.
· Αναπροσαρμογή του κοινωνικού ασφαλιστικού συστήματος ΟΓΑ στα πλαίσια της γενικότερης μεταρρύθμισης των ασφαλιστικών ταμείων. Να πω εδώ ότι η πρωτοβάθμια φροντίδα, η ασφάλιση της γυναικείας αγροτικής επιχειρηματικότητας, η διαδοχική ασφάλιση, η ασφάλιση αλλοδαπών και οι βρεφονηπιακοί σταθμοί αποτελούν ζητήματα τα οποία θα τεθούν προς συζήτηση με τους κοινωνικούς εταίρους.
Γ. Ιδιαίτερης βαρύτητας είναι οι μεταρρυθμίσεις σε επίπεδο θεσμών. Οι θεσμικές παρεμβάσεις οι οποίες αποτελούν την πιο κρίσιμη παράμετρο, προκειμένου να «δουλέψει» στην πράξη η αγροτική μεταρρύθμιση.
Συγκεκριμένα, θα εξεταστούν και θα υπάρξει διαβούλευση με τις αρμόδιες κοινοτικές αρχές για τα παρακάτω μέτρα:
1. Αναμόρφωση, επαναδιαπραγμάτευση του προγράμματος “Αλέξανδρος Μπαλτατζής” ώστε να καλυφθούν πλήρως οι δεσμεύσεις μας προς τους νέους αγρότες, τα σχέδια βελτίωσης, τα περιβαλλοντικά μέτρα και τα μέτρα για τον καπνό.
2. Προσαρμογή του ΕΛΓΑ στις νέες συνθήκες παραγωγής και κλιματικών αλλαγών. Η ασφάλιση της αγροτικής παραγωγής και ο τρόπος διαχείρισής της πρέπει να ανταποκρίνεται στις κοινοτικές και εθνικές προδιαγραφές ενός υγιούς ασφαλιστικού συστήματος, καθώς και της διαφάνειας της ανταποδοτικότητάς του.
3. Χρηματοδοτική στήριξη των αγροτών στις επενδυτικές τους δραστηριότητες, αλλά και στις τρέχουσες συναλλαγές. Η συμβολή της ΑΤΕ είναι σημαντική και πρέπει να επαναπροσδιορισθεί ο τρόπος συνεργασίας ώστε να μην αντίκειται στο κοινοτικό δίκαιο και να αποφεύγεται παράλληλα η επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού.
4. Σύσταση Αγροτικού Ταμείου Εγγυοδοσίας Μικρών και πολύ Μικρών Επιχειρήσεων στα πλαίσια του προτύπου του Τ.Ε.Μ.Π.Μ.Ε, ώστε να υπάρξει μια οικονομική υποστήριξη των διατροφικών επιχειρήσεων σε περίοδο οικονομικής κρίσης και ενίσχυση της επιχειρηματικότητάς τους.
5. Εγγύηση του αντικειμενικού και ορθολογικού τρόπου λειτουργίας του Οργανισμού Πληρωμών, του ΟΠΕΚΕΠΕ. Μετά την ολοκλήρωση του έργου της Ψηφιοποίησης, θα υπάρχει ένα Αγροτικό Κτηματολόγιο. Θα χρησιμοποιηθεί αποτελεσματικά, ώστε να μπορούν να εφαρμοστούν με ακρίβεια διαρθρωτικές πολιτικές, όπως αυτές του τρόπου διαχείρισης της αγροτικής γης, των υδάτινων πόρων, της ασφάλισης της παραγωγής, αλλά και της διαχείρισης περιβαλλοντικών μέτρων.
6. Ολοκλήρωση του επιχειρησιακού σχεδιασμού της λειτουργίας του ΕΦΕΤ, ο οποίος πρέπει να παρέχει εχέγγυα για την ασφάλεια των τροφίμων από το χωράφι στο ράφι.
7. Συγκρότηση συλλογικών παρεμβάσεων για την διακίνηση των εισροών στην αγροτική παραγωγή, αλλά και στη συλλογική διάθεση των προϊόντων, γεωργικών, κτηνοτροφικών και αλιευτικών.
Δ. Ο 4ος κύκλος παρεμβάσεων αφορά στις προβλέψεις για την λειτουργία της αγοράς
Το ζήτημα της ρύθμισης και εποπτείας της αγοράς δεν αποτελεί αυτό καθαυτό αρμοδιότητα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Εντούτοις επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τη συμπεριφορά του παραγωγού, την εμπορική τιμή, τη διακίνηση των αγροτικών προϊόντων, την τιμή του καταναλωτή και την εξασφάλιση διατροφικής επάρκειας. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ήδη προωθεί οριζόντια νομοθεσία για την αντιμετώπιση του ζητήματος των τιμών καταναλωτή και παραγωγού με πολύ συγκεκριμένες προτάσεις, οι οποίες θα μπορούσαν να ενισχύσουν τις εθνικές παρεμβάσεις στην αγορά.
Ε. Κράτησα για το τέλος την κατοχύρωση του αγροτικού επαγγέλματος.
Επιγραμματικά μόνο αναφέρω:
· Την υιοθέτηση πολιτικής επαγγελματικής εκπαίδευσης για τους αγρότες και ιδιαίτερα για τους νέους αγρότες με αναβάθμιση της γεωργικής έρευνας και των εκπαιδευτικών κέντρων
· Την κατοχύρωση του αγροτικού επαγγέλματος με διαφοροποίηση των μέτρων στήριξης, μεταξύ εκείνων που απασχολούνται πλήρως στην αγροτική οικονομία και εκείνων μερικής απασχόλησης. Το μητρώο αγροτών είναι ένα συμπληρωματικό εργαλείο που θα συντελέσει στο διαφανή τρόπο εφαρμογής των εθνικών και κοινοτικών πολιτικών.
· Την αναδιάρθρωση των Αγροτικών Συνεταιριστικών Οργανώσεων και Ενώσεων με στόχο την εξυγίανση, τον εκσυγχρονισμό τους και την ενδυνάμωση του ρόλου τους στην περιφέρεια. Κάθε προσπάθεια προς αυτήν την κατεύθυνση, οφείλει το Δημόσιο να τη διευκολύνει.
· Το συνδυασμό των προγραμμάτων της εγκατάστασης των νέων αγροτών με εκείνα των σχεδίων βελτίωσης, ώστε να παρέχεται όχι μόνο η επαγγελματική κατοχύρωση, αλλά και η οικονομική τους βιωσιμότητα.
Είναι ξεκάθαρο εδώ - και αυτό αποτελεί κομβική αλλαγή στάσης - ότι το κράτος αντιλαμβάνεται το ρόλο του με τελείως διαφορετικό τρόπο
· Ως πραγματικός εγγυητής των κανόνων του θεμιτού ανταγωνισμού
· Ως αποτελεσματικός μηχανισμός για την παραγωγή, την καινοτομία και τη γνώση στις σύγχρονες γεωργικές πρακτικές.
· Ως αξιόπιστος διαχειριστής του συνόλου των δημόσιων πόρων

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Σε αυτή την αίθουσα είναι προφανές ότι έχουμε διαφορές στην πολιτική που πιστεύουμε.
Όμως είμαι σίγουρη πως σε ένα πράγμα όλοι μας συμφωνούμε.
Ότι τα αγροτικά προβλήματα έχουν ογκωθεί και χρειάζονται παρεμβάσεις.
Οι σημερινές συνθήκες το κάνουν σαφές αυτό.
Δεν υπάρχει άλλο χρόνος παρά μόνο για να κάνουμε τις αναγκαίες τομές.
Σε αυτό το εθνικό, τελικά, στοίχημα καμία ιδέα, καμία πρόταση δεν περισσεύει.
Αρκεί να προσανατολίζεται στην κατεύθυνση που υπηρετούνται τα συμφέροντα του αγροτικού κόσμου.
Και να στέκεται απέναντι στις εύκολες λογικές που θέλουν τους αγρότες σε μόνιμη ομηρία.
Σας ευχαριστώ πολύ.

Κυριακή 18 Οκτωβρίου 2009

Καλά πήγε η καλλιέργεια στέβιας στα Τρίκαλα

Ικανοποιητικές, σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, ήταν οι αποδόσεις της στέβιας στον νομό Τρικάλων. Τα πρώτα θετικά δείγματα της καλλιέργειας στέβιας παρουσιάστηκαν σε εκδήλωση στο Δημαρχείο του δήμου Βασιλικής, την Παρασκευή 16 Οκτωβρίου.

Τα αποτελέσματα ανακοίνωσε ο επιστημονικός υπεύθυνος, καθηγητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Πέτρος Λόλας, ο οποίος ανέφερε πως για πρώτη φορά δοκιμάζεται η καλλιέργεια αυτή στα Τρίκαλα, ενώ έχει δοκιμαστεί εδώ και τρία χρόνια σε άλλες περιοχές της χώρας. Τα πρώτα αποτελέσματα δείχνουν ικανοποιητικές αποδόσεις του συγκεκριμένου φυτού στην περιοχή των Τρικάλων.
Ο κ. Λόλας, αναφερόμενος στην καλλιέργεια του φυτού σε όλη τη χώρα, υπογράμμισε πως αυτή είναι η τέταρτη χρονιά των πειραματικών καλλιεργειών στέβιας στην Ελλάδα, οπότε υπάρχουν αρκετά αξιόπιστα αποτελέσματα. Πιστεύουμε, συνέχισε, ότι προσαρμόζεται η καλλιέργεια στέβιας, αποδίδει και έχει σημασία πλέον η Ευρωπαϊκή Ένωση να προχωρήσει στην έγκριση της καλλιέργειας του φυτού.
Η πειραματική καλλιέργεια στα Τρίκαλα έγινε με χρηματοδότηση της Νομαρχίας σε πέντε περιοχές: τη Βασιλική, το Γριζάνο, τον Παλαιόπυργο, τον Πλάτανο και το Ρίζωμα.
Το φυτό στέβια είναι πολυετές (ζει ή καλλιεργείται για 3-6 χρόνια), πολύκλαδο και ποώδες είδος με τροπική καταγωγή τα υψίπεδα της Παραγουάης όπου για χρόνια χρησιμοποιείτον από τις τοπικές φυλές των Ινδιάνων. Η καλλιέργειά της μοιάζει πάρα πολύ με την καπνοκαλλιέργεια ως προς τις εδαφοκλιματικές συνθήκες και την περίοδο καλλιέργειας, καθώς και την παραγωγή των φυτών στα σπορεία, τη λίπανση, τις αποστάσεις φυτείας, τις απαιτήσεις σε άρδευση και τη συλλογή.
πηγή:agronews.gr

Ανεξίτηλα τα ίχνη ρύπανσης που προκαλούν τα ελαιοτριβεία-Μια οικονομικά και περιβαλλοντικά βιώσιμη λύση

Ανεξίτηλα τα ίχνη ρύπανσης που προκαλούν τα ελαιοτριβεία-Μια οικονομικά και περιβαλλοντικά βιώσιμη λύση

Περισσότεροι από τέσσερα εκατομμύρια τόνοι τοξικών υγρών και στερεών αποβλήτων παράγονται ετησίως από τα περίπου 3.000 ελαιοτριβεία της χώρας, σύμφωνα με στοιχεία του Εργαστηρίου Τεχνολογίας Περιβάλλοντος και Καθαρής Τεχνολογίας της Σχολής Χημικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ).
Καταλήγουν ανεπεξέργαστα στο περιβάλλον, καταστρέφοντας τα οικοσυστήματα και αφήνοντας ανεξίτηλα ίχνη σε εδάφη, νερά, έμβιους οργανισμούς και κατ’ επέκταση στην τροφική αλυσίδα.
Το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα έντονο και απειλεί την ίδια την ελαιοπαραγωγή της χώρας που αποτελεί το 15% της παγκόσμιας παραγωγής. Η Ε.Ε. πιέζει για περιορισμό της ρύπανσης των ελαιουργείων, και σύμφωνα με τις επιταγές της, όσες επιχειρήσεις δεν συμμορφωθούν θα κλείσουν στο τέλος του έτους.
Μεγάλο κόστος
Δυστυχώς, όπως εξηγεί στην «Κ» ο διευθυντής του Εργαστηρίου, καθηγητής Απόστολος Βλυσίδης, για κάθε τόνο ελιάς, προκύπτουν περίπου 1,6 τόνοι υγρά απόβλητα και 0,6 τόνοι στερεά (πυρήνα και φύλλα), με τη μέση δυναμικότητα κάθε ελληνικού ελαιοτριβείου να ανέρχεται στους χίλιους τόνους ελαιολάδου ετησίως. Ωστόσο, οι κλασικές αντιρρυπαντικές τεχνολογίες είναι ακριβές, ενώ τα ελληνικά ελαιοτριβεία, οικογενειακές επιχειρήσεις ως επί το πλείστον, δεν μπορούν να επωμισθούν το κόστος.
Μια οικονομικά και περιβαλλοντικά βιώσιμη λύση, που μπορεί να συνεισφέρει στη βιολογική γεωργία, αποτελεί η τεχνολογία που αναπτύχθηκε στο Εργαστήριο του ΕΜΠ και την οποία παρουσίασε ο κ. Βλυσίδης στη 16η πανελλαδική γιορτή Οικολογικής Γεωργίας και Χειροτεχνίας στα Μουδανιά.
Πρόκειται για μικρές βιομηχανικές μονάδες που συμπληρώνουν τις εγκαταστάσεις των ελαιοτριβείων και επιτελούν την αποτοξικοποίηση των υγρών αποβλήτων και στη συνέχεια την κομποστοποίησή τους μαζί με τα στερεά απόβλητα, ώστε να επαναχρησιμοποιηθούν στη βιολογική καλλιέργεια της ελιάς αλλά και άλλων αγροτικών προϊόντων, με τη μορφή ενός πλούσιου βιολογικού λιπάσματος. Ετσι, τονίζει ο ίδιος, «δεν απομένει κανένα υπόλειμμα, παράγεται ένα πλούσιο εδαφοβελτιωτικό λίπασμα, ενώ η καλλιέργεια της ελιάς γίνεται αειφόρος καθώς προσανατολίζεται στη βιολογική γεωργία».
Μέχρι σήμερα, κατά τον κ. Βλυσίδη, η νέα τεχνολογία έχει δοκιμαστεί σε τέσσερις πιλοτικές μονάδες που εγκαταστάθηκαν σε ελαιουργεία της Κρήτης και της Λευκωσίας καθώς και στο ίδιο το ΕΜΠ, ενώ κατά τη φετινή χρονιά εφαρμόστηκε κανονικά σε ελαιοτριβεία στο Βαμβακόπουλο Χανίων, στα Μάλια Ηρακλείου, στα Κουτσουρά Λασιθίου και στο Καταστάρι Ζακύνθου.
Θετικά αποτελέσματα
Το ίδιο το βιο-λίπασμα, σημείωσε ο κ. Βλυσίδης, μελετήθηκε σε συνεργασία με το Εθνικό Ιδρυμα Αγροτικών Ερευνών (ΕΘΙΑΓΕ) και δοκιμάστηκε στην καλλιέργεια της ελιάς αλλά και σε αμπέλια, εσπεριδοειδή, πατάτες και αρωματικά φυτά με πολύ καλά αποτελέσματα, ενώ σήμερα δοκιμάζεται και στα σπαράγγια. Η φετινή παραγωγή, εξάλλου, ανήλθε σε 4.000 τόνους βιο-λιπάσματος, ενώ, κατά τον κ. Βλυσίδη, του χρόνου αναμένεται να υιοθετήσουν την τεχνολογία πέντε επιπλέον ελαιοτριβεία και ήδη υπάρχει ενδιαφέρον από πολλά να ενταχθούν στο δίκτυο διάθεσης του βιο-λιπάσματος που σταδιακά θα μετασχηματιστεί σε συνεταιρισμό.
πηγή: Της Ζωγιας Kουταλιανου ekathimerini.gr

Σάββατο 17 Οκτωβρίου 2009

Πρόσκληση Εκδήλωση ενδιαφέροντος για την κατάρτιση μητρώου αξιολογητών


ΕΦΕΠΑΑΕ:Εκδήλωση ενδιαφέροντοςγια την κατάρτιση μητρώου αξιολογητών


1. ΓΕΝΙΚΑ
O Ενδιάμεσος Φορέας του Επιχειρησιακού Προγράμματος «ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ», εφεξής ΕΦΕΠΑΕ, με χωρική αρμοδιότητα όλη τη χώρα, ενδιαφέρεται να καταρτίσει Μητρώο Αξιολογητών για τις δράσεις κρατικών ενισχύσεων :
α) του Ε.Π. «Ανταγωνιστικότητα & Επιχειρηματικότητα 2007-2013 του Υπουργείου Ανάπτυξης» (εφεξής ΕΠΑΝ ΙΙ) και στο οποίο οι δράσεις κρατικών ενισχύσεων περιλαμβάνονται στους παρακάτω Άξονες Προτεραιότητας του Προγράμματος:
Α.Π.2:Ενίσχυση της Επιχειρηματικότητας και της Εξωστρέφειας
Α.Π.3:Βελτίωση του Επιχειρηματικού Περιβάλλοντος
Α.Π.4:Ολοκλήρωση του Ενεργειακού Συστήματος της Χώρας και Ενίσχυση της Αειφορίας
β) των δράσεων Ανταγωνιστικότητας και Επιχειρηματικότητας των πέντε Επιχειρησιακών Προγραμμάτων (εφεξής Ε.Π.) των Περιφερειών Μεταβατικής Στήριξης που περιλαμβάνονται στους παρακάτω Άξονες Προτεραιότητας (εφεξής Α.Π.):
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αττικής – Α.Π.3: Ενίσχυση της Ανταγωνιστικότητας, της Καινοτομίας και της Ψηφιακής Σύγκλισης.
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Μακεδονίας-Θράκης (Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας) - Α.Π.4: Ψηφιακή Σύγκλιση και Επιχειρηματικότητα στην Περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας.
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Μακεδονίας-Θράκης (Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας) – Α.Π.5: Ψηφιακή Σύγκλιση και Επιχειρηματικότητα στην Περιφέρεια της Δυτικής Μακεδονίας.
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Θεσσαλίας-Στερεάς Ελλάδας-Ηπείρου (Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας) – Α.Π.8: Ψηφιακή Σύγκλιση και Επιχειρηματικότητα στην Περιφέρεια της Στερεάς Ελλάδας.
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Κρήτης και Νήσων Αιγαίου (Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου) – Α.Π.6: Ψηφιακή Σύγκλιση και Επιχειρηματικότητα στην Περιφέρεια του Νοτίου Αιγαίου.
Περιγραφή του ΕΠΑΝ ΙΙ μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να αναζητήσουν στην ιστοσελίδα της Ειδικής Γραμματείας για την Ανταγωνιστικότητα (http://www.antagonistikotita.gr/) και περιγραφή των 5 Ε.Π. των περιφερειών μεταβατικής στήριξης στην ιστοσελίδα του ΕΣΠΑ 2007-2013 (http://www.espa.gr/Greek/Default.aspx).

2. ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΚΑΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Δικαίωμα υποβολής υποψηφιότητας έχουν όλα τα φυσικά πρόσωπα που διαθέτουν τα παρακάτω προσόντα:α) Υποχρεωτικά προσόντα:
1. Πτυχίο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης Ελληνικού Ιδρύματος (Α.Ε.Ι./Τ.Ε.Ι.) ή ισότιμο τίτλο Τμήματος Πανεπιστημιακής Σχολής του Εξωτερικού νόμιμα αναγνωρισμένου από το κατά νόμο αρμόδιο όργανο.
και
2. Πενταετής Επαγγελματική εμπειρία, η οποία αποκτήθηκε κατά την τελευταία δεκαετία, σε έναν ή περισσότερoυς από τους παρακάτω τομείς:
Μεταποίηση, κυρίως σε ΜΜΕ, Τουρισμός, Περιβάλλον, Ενέργεια, κυρίως σε ΑΠΕ / Συμπαραγωγή / Εξοικονόμηση, Ποιότητα, Υπηρεσίες – Εμπόριο, Κατάρτιση
Με ενασχόληση σε ένα ή περισσότερα από τα παρακάτω αντικείμενα:
Οικονομική Βιωσιμότητα Επιχειρήσεων, Αξιολόγηση Επιχειρηματικών ή Επενδυτικών Σχεδίων, Δανειοδοτήσεις - Χρηματοδοτήσεις επιχειρήσεων, Υλοποίηση - Διαχείριση επενδυτικών έργων, κοινοτικών προγραμμάτων κλπ.
ή /και
3. Εμπειρία αξιολόγησης. Ειδικότερα απαιτείται τεκμηριωμένη εμπειρία σε αξιολογήσεις επιχορηγούμενων επενδύσεων, εμπειρία στη σύνταξη σχετικών μελετών ή/και ελέγχου επενδύσεων στα προαναφερόμενα αντικείμενα. Ειδικά για τα προγράμματα κατάρτισης, απαραίτητη προϋπόθεση είναι η εγγραφή στο Ενιαίο Μητρώο Αξιολογητών (ΕΜΑ) του Υπουργείου Απασχόλησης και Κοινωνικής Πρόνοιας. (http://www.eysekt.gr/).
4. Ικανότητα Χειρισμού Η/Υ, δεδομένου ότι οι αξιολογήσεις θα γίνονται ηλεκτρονικά.
β) Επιθυμητά προσόντα:
Μεταπτυχιακό/Διδακτορικό Δίπλωμα
Εγγραφή Υποψηφίου σε άλλον, εγκεκριμένο κατάλογο αξιολογητών
Πιστοποιητικό Κατάρτισης υποψηφίου σε Αντικείμενα σχετικά με την αξιολόγηση.
Εμπειρία σε ηλεκτρονικό Σύστημα Αξιολογήσεων Κρατικών Ενισχύσεων.

3. ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ανακτήσουν το πλήρες κείμενο της πρόσκλησης και τα έντυπα υποβολής από τα links που ακολουθούν. Οι συμπληρωμένες αιτήσεις και τα συνημμένα υποβάλλονται πρώτα ηλεκτρονικά (info@efepae.gr) και στη συνέχεια μέσω πρωτοκόλλου του ΕΦΕΠΑΕ (Δ/νση: Σεβαστουπόλεως 113 & Ερυθρού Σταυρού 7-9, ΤΚ 11526, Αθήνα, Τηλ. 210 6985210), ιδιοχείρως ή ταχυδρομικά ή με συστημένη επιστολή.
Ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων ορίζεται η 30η Νοεμβρίου 2009 και ώρα 14:00.
Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. του ΕΦΕΠΑΕΚωνσταντίνος Αντζουλάτος
Πρόσκληση
Έντυπο υποβολής
Υπεύθυνη Δήλωση
Το έργο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση - Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και το Ελληνικό Δημόσιο { Ε.Π. Ανταγωνιστικότητα και Επιχειρηματικότητα (ΕΠΑΝ ΙΙ), ΠΕΠ Μακεδονίας - Θράκης, ΠΕΠ Κρήτης και Νήσων Αιγαίου, ΠΕΠ Θεσσαλίας, Στερεάς Ελλάδας και Ηπείρου, ΠΕΠ Αττικής}.

Εταίροι

-ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΑΙ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ (ΑΝ.ΔΙΑ)
Διεύθυνση: Γ. Γεννηματά 15, ΤΚ 35100, ΛΑΜΙΑ Τηλέφωνα/FAX: 2231067498/2231067499
e-mail:andia@otenet.gr Ιστοσελίδα:http://www.andia.gr/gr/index.asp?p=1-1
Χωρική αρμοδιότητα: Στερεά Ελλάδα
-ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΕΩΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ & ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΑΕΔΕΠ)
Διεύθυνση: Ελ. Βενιζέλου 4 & Ιάσωνος, ΤΚ 38221, ΒΟΛΟΣ Τηλέφωνα/FAX: 2421076894/24210 26394
e-mail:aedep@aedep.gr Ιστοσελίδα:
www.aedep.gr
Χωρική αρμοδιότητα: Θεσσαλία
-ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΕΡΓΩΝ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΜΜΕ – ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ & ΘΡΑΚΗΣ (ΔΕΣΜΟΣ)
Διεύθυνση:Αποστόλου Σούζου 14, ΤΚ 69100, ΚΟΜΟΤΗΝΗ Τηλέφωνα/FAX: 2531035916/2531072328
e-mail:desm-123@otenet.gr
Χωρική αρμοδιότητα: Ανατολική Μακεδονία & Θράκη
-ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ– ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ – ΗΠΕΙΡΟΥ – ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ (ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ)
Διεύθυνση: Μιχαλακοπούλου 58, ΤΚ 26221, ΠΑΤΡΑ Τηλέφωνα/FAX: 2610622714/2610277830
e-mail:efd@patrascc.gr Ιστοσελίδα:http://www.diaxeiristiki.gr/
Χωρική αρμοδιότητα: Δυτική Ελλάδα, Πελοπόννησος, Ήπειρος, Ιόνια Νησιά
-ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ (ΕΛ.ΑΝ.ΕΤ)
Διεύθυνση: Βαλαωρίτου 4, ΤΚ 10671, ΑΘΗΝΑ Τηλέφωνα/FAX: 2103620242/2103621950
e-mail:contact@elanet.gr Ιστοσελίδα:http://www.elanet.gr/
Χωρική αρμοδιότητα: Αττική, Βόρειο Αιγαίο, Νότιο Αιγαίο
-ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΡΗΤΗΣ (ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΚΡΗΤΗΣ)
Διεύθυνση:Γιαμαλάκη 50 & Σοφοκλή Βενιζέλου, ΤΚ 71202,ΗΡΑΚΛΕΙΟΤηλέφωνα/FAX: 2810302400/2810344107
e-mail:info@ank.gr Ιστοσελίδα:http://www.ank.gr/gr/home.asp?p=3-1
Χωρική αρμοδιότητα: Κρήτη
-ΚΕΝΤΡΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΚΑΙ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ (ΚΑΠΕ)
Διεύθυνση: 19ο χλμ. Λ. Μαραθώνος, ΤΚ 19009, ΠΙΚΕΡΜΙ Τηλέφωνα/FAX: 2106603000/2106603301-302
e-mail:cres@cres.gr Ιστοσελίδα:http://www.cres.gr/kape/index.htm
Χωρική αρμοδιότητα: Θεματικός
-ΚΕΝΤΡΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ & ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ – ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ (ΚΕΠΑ – ΑΝΕΜ)
Διεύθυνση:Μαρίνου Αντύπα 41, ΤΚ57001, Θέρμη, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Τηλέφωνα/FAX: 2310480000/2310480003
e-mail:info@e-kepa.gr Ιστοσελίδα:http://www.e-kepa.gr/
Χωρική αρμοδιότητα: Κεντρική και Δυτική Μακεδονία

Από τις 23/10 έως 17/11 οι αιτήσεις πληρωμής νιτρορύπανσης

Από τις 23/10 έως 17/11 οι αιτήσεις πληρωμής νιτρορύπανσης
Τροποποιούνται οι αιτήσεις πληρωμής του προγράμματος μείωσης νιτρορύπανσης για την καλλιεργητική περίοδο 2008 - 2009 και για τα δυο προγράμματα (2005 - 2006) και ορίστηκε το διάστημα από τις 23 Οκτωβρίου έως τις 27 Νοεμβρίου ορίστηκε για την υποβολή τους
Επίσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Διεύθυνσης Αγροτικής Ανάπτυξης Λάρισας, θα πραγματοποιηθεί από τον Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. και τις Ε.Α.Σ. τροποποίηση της αίτησης πληρωμής των Αγροπεριβαλλοντικών Προγραμμάτων (Ε.Π.Α.Α.2007-2013, Άξονας 2) και θα αναγράφεται το παλιό και νέο χαρτογραφικό για επαλήθευση και έλεγχο των αγροτεμαχίων.

Άρα στις αιτήσεις πληρωμής του Προγράμματος Μείωσης Νιτρορύπανσης, οι παραγωγοί και μελετητές πέραν των άλλων δικαιολογητικών , όπως προσδιορίζονται στην Κ.Υ.Α., θα πάρουν από τις Ε.Α.Σ. και θα προσκομίσουν μόνο την αίτηση πληρωμής των αγροπεριβαλλοντικών προγραμμάτων υπογεγραμμένη από τον παραγωγό, σταδιακά μετά την ψηφιοποίηση και οριστικοποίηση των Αιτήσεων Ενιαίας Ενίσχυσης. Θα ακολουθήσει ενημερωτική συνάντηση για περαιτέρω λεπτομέρειες.

Προσλήψεις γεωπόνων μόνο μέσω ΑΣΕΠ ζητά η ΠΑΣΚ Γεωπόνων Λάρισας από το ΥπΑΑΤ


«Οι προσλήψεις εποχιακού και μόνιμου προσωπικού να γίνονται μόνο μέσω ΑΣΕΠ με αξιοκρατικά κριτήρια. Να καταργηθούνε τελείως οι προσλήψεις στο δημόσιο μέσω stage, προφορικής συνέντευξης ή σύμβασης έργου» ζητά, μεταξύ άλλων, η ΠΑΣΚ γεωπόνων του νομού Λάρισας με υπόμνημά της που έστειλε στην νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

Στο υπόμνημα των γεωπόνων αναφέρονται επίσης και τα εξής:
1. Στις υπηρεσίες του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης να γίνει στελέχωση κενών θέσεων από γεωπόνους. Το ίδιο και σε άλλα Υπουργεία και Οργανισμούς όπου η πρόσληψη είναι αναγκαία (π.χ. ΥΠΕΧΩΔΕ & νέο ΥΠΠΕ)
2. Να καταργηθεί το προεδρικό διάταγμα 164/2004 για συμβασιούχους γεωπόνους όσον αφορά διαφορετικές υπηρεσίες και να μην ισχύει το 24μηνο
3. Να αναβαθμισθεί ο ρόλος του ΕΘΙΑΓΕ και να επαναπροσδιορισθεί ο ρόλος του. Έμφαση πρέπει να δοθεί στην εφαρμογή της έρευνας.
4. Να εξισωθούνε τα οδοιπορικά δημοσίου των γεωπόνων όπως μηχανικών στα 70€, με ανώτερο πλαφόν/έτους
5. Δημιουργία ξεχωριστής Διεύθυνσης Πρασίνου σε περιφέρειες-ΥΠΕΧΩΔΕ και στο νέο Υπουργείο Περιβάλλοντος-ΥΠ.ΠΕ.
6. Δημιουργία ξεχωριστής διεύθυνσης Αγροτουρισμού στις Νομαρχίες
7. Δημιουργία σώμα ελεγκτών περιβάλλοντος στην Λάρισα με εμβέλεια ελέγχων Θεσσαλία-Ήπειρος και στελέχωση από γεωπόνους
8. Να προσεχθούνε οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, ειδικά γεωθερμία-υδροηλεκτρική-Αιολική-Ηλιακή-βιομάζα ΠΕΛΕΤ, καθώς και ο ρόλος των γεωπόνων στις νέες θέσεις εργασίας.
9.Νέες θέσεις εργασίας που δημιουργούνται & γραφειοκρατικά εμπόδια για ίδρυση ή λειτουργία και γεωπονικών επιχειρήσεων (όπως πχ χαμηλή σταθερή φορολογία στην αρχή της ίδρυσης της επιχείρησης)
10.Δημιουργία δανείων με εγγύηση Ελληνικού δημοσίου για ίδρυση νέων γεωπονικών επιχειρήσεων πχ γεωργικών εφοδίων), αλλά και στήριξη των ήδη υφιστάμενων που διογκώνονται τα χρέη λόγω αδυναμίας αγροτών με επαγγελματικά χαμηλότοκα δάνεια
11.Άρση αποκλεισμού από ΤΕΜΠΕ των γεωπονικών επιχειρήσεων εργοληπτικών πρασίνου & παραγωγής πχ φυτώρια.
12.Να γίνεται αυστηρός έλεγχος για παράνομες εισαγωγές φυτοφαρμάκων
13.Να εφαρμοστεί η συνταγογράφηση & το εθνικό συνταγολόγιο στα φυτοπροστατευτικά προϊόντα
14. Απαγόρευση των GMOS'-γενετικά τροποποιημένων και προώθηση στην Ελλάδα της Ολοκληρωμένης & Βιολογικής γεωργίας διαμέσου των γεωπόνων ιδιωτικού & δημοσίου τομέα
15.Να γίνεi σωστή αξιοποίηση των γεωπόνων των Δήμων από ΥΠΕΣ-ΥΠΕΧΩΔΕ κα
16.Υποχρέωση σύνταξης φυτοτεχικής μελέτης στις οικοδομικές άδειες
17.Να ξεκινήσουνε τα προγράμματα Σχεδίων Βελτίωσης (με κατάργηση των μικρών) & ξεχωριστής Μετεγκατάστασης με υποχρεωτική υπογραφή γεωπόνου
18.Να συσταθεί στο ΥΠΑΝ Μητρώο εμπόρων & εξαγωγέων
19.Σύνδεση της ανάπτυξης και των εξαγωγών με τον θεσμό των Γεωργικών Ακολούθων δηλαδή γεωπόνων στις ελληνικές πρεσβείες
20.Αναγνώριση της ισοδυναμίας των χορηγούμενων πτυχίων των Γεωπονικών Τμημάτων Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων με σπουδές διάρκειας 5 ετών με το Ευρωπαϊκό Master's degree
21.Να υπάρχουνε εκπρόσωποι της ΠΟΣΓ στις επιτροπές: α)όλες του ΥΠΑΑΤ πλην δασών & αλιείας, β)του ΥΠΕΧΩΔΕ σε θέματα πρασίνου-περιβάλλοντος-νερού γ)του ΥΠΕΠΘ σε θέματα β'θμιας-γ'θμιας εκπαίδευσης- σεμιναρίων ΙΔΕΚΕ- επαγγελματικών δικαιωμάτων(ΑΕΙ-ΤΕΙ-ΙΕΚ-Κολέγια) δ)του ΥΠΑΝ για ΑΠΕ-προγράμματα πρασίνου,εξοικονόμησης ενέργειας-νερού,καταναλωτών.
22.Οι νέες προοπτικές από την στροφή στην Ελλάδα της Πράσινης Ανάπτυξης πρέπει να γίνει και με τους γεωπόνους ως εφαρμοστές αυτής της πολιτικής


Στα φωτοβολταϊκά προσανατολίζεται να επενδύσει η ΕΑΣ Πηλίου

Φωτοβολταϊκά συστήματα στις εγκαταστάσεις της στα Άνω Λεχώνια σκοπεύει να εγκαταστήσει η ΕΑΣ Πηλίου - ΒΟΡΕΊΩΝ Σποράδων με στόχο να εξασφαλίσει ενέργεια ισχύος 100 κιλοβατώρων την οποία και θα διαθέτει στη ΔΕΗ έναντι 100.000 ευρώ.

Το ύψος της επένδυσης που ανέρχεται σε 600.000 ευρώ θα εξασφαλιστεί είτε με τη λήψη δανείου είτε με leasing.
Επιπρόσθετα, η διοίκηση της Ένωσης εξετάζει το ενδεχόμενο να τοποθετηθούν φωτοβολταϊκά σε όλη την επιφάνεια των στεγών των εγκαταστάσεών της, με στόχο την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας που θα καλύπτει τις δικές της ανάγκες.
Η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας ενημέρωσε την ΕΑΣ ότι δεν είναι υποχρεωμένη να εξασφαλίσει άδεια για την εγκατάσταση των συστημάτων, αλλά όμως θα πρέπει να τηρήσει συγκεκριμένους όρους και προϋποθέσεις, όπως είναι η εγκατάσταση και η λειτουργία των συστημάτων σε χρονικό διάστημα δύο ετών.
Από την πλευρά της Ένωσης πρόκειται άμεσα να υποβληθούν στον Αναπτυξιακό Νόμο όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και οι μελέτες, προκειμένου να εξασφαλιστεί η έγκριση του σχετικού φακέλου.

Συνελήφθησαν κτηνοτρόφοι επειδή είχαν αφήσει χωρίς επιτήρηση τα κοπάδια τους

Δύο κτηνοτρόφους συνέλαβαν αστυνομικοί στο νομό Χανίων επειδή είχαν αφήσει ανεπιτήρητα τα κοπάδια τους με αποτέλεσμα αυτά να γίνονται δεκτικά ζωοκλοπής κατά παράβαση της σχετικής νομοθεσίας.
Συγκεκριμένα, όπως ανακοινώθηκε από την Αστυνομική Διεύθυνση Χανίων, συνελήφθη προχθές κτηνοτρόφος σε δημοτικό διαμέρισμα του Δήμου Ακρωτηρίου διότι "σε γενόμενο έλεγχο από άνδρες του Τμήματος Αστυνομικών Επιχειρήσεων Αποκορώνου στο ποίμνιο ιδιοκτησίας μιας γυναίκας ημεδαπής, η οποία αναζητείται, κατελήφθη ως υπεύθυνος του ποιμνίου να έχει αφήσει αυτό ανεπιτήρητο με αποτέλεσμα να καθίσταται δεκτικό ζωοκλοπής και πρόκλησης αγροζημιών σε παρακείμενες καλλιέργειες. Επίσης δήλωσε αδυναμία συγκέντρωσης των αιγοειδών του για έλεγχο, κατά παράβαση της 02/2006 Αστυνομικής Διάταξης σε συνδυασμό με το Νόμο 1300/82 Περί Ζωοκλοπής. Από το Αστυνομικό Τμήμα Σούδας ενεργείται προανάκριση.
Εξάλλου, σε Δημοτικό Διαμέρισμα του Δήμου Μουσούρων συνελήφθη ένας ημεδαπός, "διότι σε γενόμενο έλεγχο από άνδρες του Τμήματος Αστυνομικών Επιχειρήσεων Χανίων σε συνεργασία με άνδρες του Αστυνομικού Τμήματος Μουσούρων στο ποίμνιο ιδιοκτησίας του κατελήφθη να έχει αφήσει αυτό ανεπιτήρητο με αποτέλεσμα να καθίσταται δεκτικό ζωοκλοπής. Επίσης, εκατό περίπου από τα τετρακόσια τριάντα δύο αιγοπρόβατα δεν έφεραν τα προβλεπόμενα ενώτια σήμανσης. Από το Αστυνομικό Τμήμα Μουσούρων ενεργείται προανάκριση".

Τέχνη της άμμου


Η εμφάνιση μιας ντροπαλής 24χρονης σε σόου ταλέντων της ουκρανικής τηλεόρασης προκάλεσε το κλάμα μίας ολόκληρης χώρας, καθώς και διεθνή αίσθηση.

Περίπου 13.000.000 άνθρωποι είδαν την Kseniya Simonova στο σόου "Ουκρανία έχεις ταλέντο" σε μια εξαιρετική επίδειξη της τέχνης της άμμου. Η Ουκρανία προετοιμάζεται για τις προεδρικές εκλογές του Ιανουαρίου του 2010, ενώ βρίσκεται σε πολύ κακή οικονομική κατάσταση ως χώρα.
Από τον περασμένο Μάιο, οπότε και εμφανίστηκε για πρώτη φορά η Simonova, με ένα κουτί γεμάτο άμμο, ζωγραφίζοντας πανέμορφες εικόνες πάνω σε αυτό, απεικονίζοντας την ιστορία της πρώην σοβιετικής χώρας, όλο και περισσότεροι θαυμαστές κάθονταν μπροστά από τους τηλεοπτικούς τους δέκτες για να τη δουν.
Τα βίντεό της στο Youtube έχουν συγκεντρώσει πάνω από 4.! 000.000 κλικ, αριθμός απίθανος για ένα κοινό που γνωρίζει λίγα για την ιστορία της Ουκρανίας.
Η Ουκρανία έχασε πρίπου το 1/4 του πληθυσμού της κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, αριθμός που αντιστοιχεί περίπου στο 20% των συνολικών θανάτων. Με τη βοήθεια της άμμου, τα πορτραίτα της Simonova δείχνουν τις ανθρώπινες απώλειες από τη γερμανική εισβολή του 1941.
Η σκηνή, στο άνοιγμά της, δείχνει ένα ζευγάρι να κάθεται σε ένα παγκάκι κάτω από έναν ουρανό γεμάτο αστέρια. Ξαφνικά, εμφανίζονται πολεμικά αεροπλάνα και η ευτυχισμένη σκηνή αντικαθίσταται από θλιμμένα πρόσωπα. Στη συνέχεια, έρχεται ένα μωρό και η γυναίκα χαμογελά ξανά, αλλά ο όλεθρος του πολέμου τη μετατρέπει σε χήρα, πριν η εικόνα με τη σειρά της να πάρει τη μορφή του Αγνώστου Στρατιώτη της Ουκρανίας.
Η 24χρονη κέρδισε, φυσικά, το πρώτο βραβείο του παιχνιδιού (80.000 λίρες) και επέστρεψε στην κανονική της ζωή στην Κριμαία. Έκπληξη αποτελεί πάντως το κίνητρό της για τη συμμετοχή στο παιχνίδι. "Δήλωσα συμμετοχή για να βοηθήσω ένα παιδί, το οποίο χρειαζόταν να υποβληθεί σε εγχείρηση. Δεν είχα σκοπό να κάνω όλη τη χώρα να κλάψει" είπε χαρακτηριστικά.

Σ.τ.Ε.:ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΑΧΕΛΩΟΥ

Υποβολή προδικαστικού ερωτήματος στο Δ.Ε.Κ. σχετικά με τη συμβατότητα προς το κοινοτικό δίκαιο εθνικών ρυθμίσεων με τις οποίες επετράπη η συνέχιση των έργων εκτροπής του ποταμού Αχελώου στη Θεσσαλία.
Με την Σ.τ.Ε. 3054/2009 (Ολομ.) κρίθηκε ότι αποτελεί εκτελεστή διοικητική πράξη και προσβάλλεται παραδεκτώς έγγραφο με το οποίο η Διοίκηση κάλεσε τον ανάδοχο του έργου εκτροπής των υδάτων του ποταμού Αχελώου προς την Θεσσαλία να προβεί στην έναρξη και συνέχιση των εργασιών που είχαν διακοπεί μετά την 1186/2006 ακυρωτική απόφαση της Ολομέλειας του Σ.τ.Ε. Περαιτέρω, υποβλήθηκαν στο Δ.Ε.Κ. προδικαστικά ερωτήματα σχετικά με τη συμβατότητα προς κοινοτικές οδηγίες εθνικών ρυθμίσεων, με τις οποίες επετράπη η συνέχιση του έργου.
Ειδικότερα, η Ολομέλεια έκρινε ότι οι ρυθμίσεις των άρθρων 9 και 13 του ν. 3481/2006 με τις οποίες, για την κάλυψη αναγκών ύδρευσης, άρδευσης και παραγωγής ενέργειας, μεταφέρονται ποσότητες ύδατος από τον ποταμό Αχελώο στον ποταμό Πηνειό, οι οποίοι ανήκουν σε διαφορετικές Περιοχές Λεκάνης Απορροής Ποταμού (ΠΛΑΠ), δηλαδή στις ΠΛΑΠ της Δυτικής Στερεάς και Ηπείρου, ο Αχελώος και της Θεσσαλίας, ο Πηνειός, χωρίς προηγουμένως να έχουν εκπονηθεί τα σχέδια αυτών των ΠΛΑΠ και χωρίς να έχει τηρηθεί η προβλεπόμενη στην οδηγία διαδικασία διαβουλεύσεως, αντίκεινται στην οδηγία 2000/60/ΕΚ η οποία ίσχυε κατά τον κρίσιμο χρόνο. Επειδή, όμως οι ανωτέρω κρίσεις του Δικαστηρίου δεν ήταν απαλλαγμένες αμφιβολιών ως προς την έννοια των κρισίμων διατάξεων της οδηγίας 2000/60/ΕΚ, η Ολομέλεια αποφάσισε να διατυπωθούν προς το Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων τα εξής προδικαστικά ερωτήματα: 1) «Με την διάταξη του άρθρου 13 παράγραφος 6 της οδηγίας 2000/60/ΕΚ τίθεται απλώς ένα απώτατο χρονικό όριο (22.12.2009) για την κατάρτιση των σχεδίων διαχείρισης υδάτινων πόρων ή θεσπίζεται μέχρι την ανωτέρω ημερομηνία ειδική προθεσμία μεταφοράς των σχετικών διατάξεων των άρθρων 3, 4, 5, 6, 9, 13 και 15 της ως άνω οδηγίας;».
Σε περίπτωση που το Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων κρίνει ότι με την ως άνω διάταξη της οδηγίας τίθεται απλώς ένα απώτατο χρονικό όριο για την κατάρτιση των σχεδίων διαχείρισης υδάτινων πόρων, πρέπει περαιτέρω να υποβληθεί το εξής προδικαστικό ερώτημα: 2) «Εθνική ρύθμιση, με την οποία επιτρέπεται η μεταφορά ύδατος από συγκεκριμένη Λεκάνη Απορροής Ποταμού (ΛΑΠ) σε άλλη ΛΑΠ, χωρίς να έχουν ακόμη εκπονηθεί τα σχέδια των Περιοχών Λεκάνης Απορροής Ποταμού (ΠΛΑΠ) εντός των οποίων βρίσκονται οι ΛΑΠ από και προς τις οποίες θα γίνει μεταφορά ύδατος, είναι σύμφωνη με τις διατάξεις των άρθρων 2, 3, 4, 5, 6, 9, 13 και 15 της οδηγίας 2000/60/ΕΚ, δεδομένου μάλιστα ότι σύμφωνα με το άρθρο 2 παράγραφος 15 της ως άνω οδηγίας βασική μονάδα διαχείρισης της ΛΑΠ είναι η ΠΛΑΠ στην οποία ανήκει;».
Σε περίπτωση καταφατικής απαντήσεως στην προηγούμενη ερώτηση, πρέπει περαιτέρω να υποβληθεί το εξής προδικαστικό ερώτημα: 3) «Κατά την έννοια των άρθρων 2, 3, 4, 5, 6, 9, 13 και 15 της οδηγίας 2000/60/ΕΚ επιτρέπεται η μεταφορά ύδατος από μια ΠΛΑΠ σε γειτονική ΠΛΑΠ; Σε περίπτωση καταφατικής απαντήσεως, ο σκοπός αυτής της μεταφοράς μπορεί να είναι μόνο η κάλυψη αναγκών ύδρευσης ή μπορεί επίσης να εξυπηρετούνται η άρδευση και η παραγωγή ενέργειας;
Σε κάθε περίπτωση απαιτείται κατά την έννοια των ως άνω διατάξεων της οδηγίας, να έχει κριθεί αιτιολογημένα από τη Διοίκηση και επί τη βάσει της αναγκαίας επιστημονικής μελέτης, ότι η ΠΛΑΠ υποδοχής αδυνατεί να καλύψει τις ανάγκες που έχει για ύδρευση, άρδευση κ.λπ. με τους δικούς της υδάτινους πόρους;».
Σε περίπτωση που το Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων κρίνει ως προς το ερώτημα υπό στοιχείο 1) ότι με την διάταξη του άρθρου 13 παράγραφος 6 της οδηγίας 2000/60/ΕΚ δεν τίθεται απλώς ένα απώτατο χρονικό όριο (22.12.2009) για την κατάρτιση των σχεδίων διαχείρισης υδάτινων πόρων αλλά θεσπίζεται ειδική προθεσμία μεταφοράς των σχετικών διατάξεων των άρθρων 3, 4, 5, 6, 9, 13 και 15 της εν λόγω οδηγίας, πρέπει περαιτέρω να υποβληθεί το εξής προδικαστικό ερώτημα: 4) «Εθνική ρύθμιση, θεσπιζόμενη εντός της ανωτέρω ειδικής προθεσμίας μεταφοράς, με την οποία επιτρέπεται η μεταφορά ύδατος από συγκεκριμένη ΛΑΠ σε άλλη ΛΑΠ, χωρίς να έχουν ακόμη εκπονηθεί τα σχέδια των ΠΛΑΠ εντός των οποίων βρίσκονται οι ΛΑΠ από και προς τις οποίες θα γίνει μεταφορά ύδατος, θέτει άνευ ετέρου σε κίνδυνο το χρήσιμο αποτέλεσμα της εν λόγω οδηγίας ή πρέπει για να εκτιμηθεί το ζήτημα αν τίθεται σε κίνδυνο το χρήσιμο αποτέλεσμα της οδηγίας να ληφθούν υπ’ όψη κριτήρια όπως η κλίμακα των προβλεπομένων επεμβάσεων και οι σκοποί της μεταφοράς ύδατος;».
Τέλος, πρέπει να υποβληθεί το εξής προδικαστικό ερώτημα: 5) «Νομοθετική ρύθμιση, η οποία θεσπίζεται από εθνικό κοινοβούλιο και με την οποία εγκρίνονται σχέδια διαχείρισης ΛΑΠ χωρίς να προβλέπεται, από τους κρίσιμους εθνικούς κανόνες, στάδιο διαβουλεύσεως με το κοινό στη διαδικασία ενώπιον του εθνικού κοινοβουλίου και χωρίς να προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου ότι τηρήθηκε η προβλεπόμενη στην οδηγία διαδικασία διαβουλεύσεως ενώπιον της Διοικήσεως, είναι σύμφωνη με τις ρυθμίσεις των άρθρων 13, 14 και 15 της οδηγίας 2000/60/ΕΚ που αφορούν στις διαδικασίες ενημέρωσης, διαβούλευσης και συμμετοχής του κοινού;».
Περαιτέρω, προκειμένου να κριθεί εάν η προσβαλλόμενη πράξη είναι ακυρωτέα διότι δεν ακολουθήθηκαν οι απαιτούμενες από την οδηγία 85/337/ΕΟΚ διατυπώσεις δημοσιότητας και ενημέρωσης του κοινού και των αρχών, το Σ.τ.Ε. έκρινε ότι πρέπει να διατυπωθεί προς το Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων το εξής προδικαστικό ερώτημα: «Κατά την έννοια της οδηγίας 85/337/ΕΟΚ, ΜΠΕ που αφορά την κατασκευή φραγμάτων και την μεταφορά ύδατος και που εισήχθη προς έγκριση ενώπιον του εθνικού κοινοβουλίου μετά από την δικαστική ακύρωση της πράξεως με την οποία είχε ήδη εγκριθεί και για την οποία είχε ήδη τηρηθεί η διαδικασία δημοσιότητας, χωρίς να τηρηθεί εκ νέου η διαδικασία αυτή, καλύπτει τις απαιτήσεις των διατάξεων των άρθρων 1, 2, 5, 6, 8 και 9 της ως άνω οδηγίας για ενημέρωση και συμμετοχή του κοινού;» Εξ άλλου, προκειμένου να κριθεί εάν η προσβαλλόμενη πράξη είναι ακυρωτέα διότι παρότι πρόκειται για σχέδιο και έργο που αφορά τους τομείς της γεωργίας, ενέργειας και διαχείρισης υδάτινων πόρων, και θίγει περιοχές που περιλαμβάνονται στο δίκτυο Natura (Ασπροπόταμος, Κοιλάδα Αχελώου, Λιμνοθάλασσα Μεσολογγίου-Αιτωλικού κ.λπ.), δεν προηγήθηκε της νομοθετικής εγκρίσεώς του η στρατηγική περιβαλλοντική εκτίμηση των επιπτώσεών του, η Ολομέλεια αποφάσισε να διατυπωθούν προς το Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων τα εξής προδικαστικά ερωτήματα: 1) «Εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της οδηγίας 2001/42/ΕΚ σχέδιο εκτροπής ποταμού το οποίο α) αφορά την κατασκευή φραγμάτων και τη μεταφορά ύδατος από μια ΠΛΑΠ σε άλλη, β) εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της οδηγίας 2000/60/ΕΚ, γ) αφορά σε έργα της οδηγίας 85/337/ΕΟΚ και δ) ενδέχεται να έχει περιβαλλοντικές επιπτώσεις σε περιοχές της οδηγίας 92/43/ΕΟΚ;». Σε περίπτωση καταφατικής απαντήσεως στο προηγούμενο ερώτημα, πρέπει περαιτέρω να υποβληθεί το εξής προδικαστικό ερώτημα: 2) «Κατά την έννοια του άρθρου 13 παρ. 1 της οδηγίας 2001/42/ΕΚ, μπορούν να θεωρηθούν ως τυπικές προπαρασκευαστικές πράξεις που εκδόθηκαν πριν από τις 21 Ιουλίου του 2004, έτσι ώστε να μην υφίσταται υποχρέωση για εκπόνηση μελέτης στρατηγικής περιβαλλοντικής εκτίμησης, πράξεις που αφορούσαν το επίδικο έργο και έχουν ακυρωθεί αναδρομικώς με δικαστικές αποφάσεις;».
Σε περίπτωση αρνητικής απαντήσεως στο προηγούμενο ερώτημα, πρέπει περαιτέρω να υποβληθεί το εξής προδικαστικό ερώτημα: 3) «Κατά την έννοια του άρθρου 11 παρ. 2 της οδηγίας 2001/42/ΕΚ, ερμηνευομένη υπό το φως των σκοπών της, όπως αυτοί διατυπώνονται στο προοίμιό της, σε περίπτωση που ένα σχέδιο εμπίπτει ταυτόχρονα στο πεδίο εφαρμογής της εν λόγω οδηγίας, καθώς και σε αυτό των οδηγιών 2000/60/ΕΚ και 85/337/ΕΚ που επίσης απαιτούν την εκτίμηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου, αρκούν για την τήρηση των απαιτήσεων της οδηγίας 2001/42/ΕΚ οι μελέτες που έχουν εκπονηθεί με βάση τα οριζόμενα στις οδηγίες 2000/60/ΕΚ και 85/337/ΕΚ, ή πρέπει να εκπονηθεί αυτοτελής μελέτη στρατηγικής περιβαλλοντικής εκτίμησης;».
Τέλος, προκειμένου να κριθεί εάν η προσβαλλόμενη πράξη είναι ακυρωτέα διότι με αυτήν εγκρίθηκε η κατασκευή έργων που απειλούν την ακεραιότητα προστατευόμενων περιοχών που έχουν χαρακτηρισθεί ως Τόποι Κοινοτικής Σημασίας (ΤΚΣ) και ως Ζώνες Ειδικής Προστασίας (ΖΕΠ) κατά παράβαση των οδηγιών 79/409/ΕΟΚ και 92/43/ΕΟΚ, το Σ.τ.Ε. έκρινε ότι πρέπει να διατυπωθούν προς το Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων τα εξής προδικαστικά ερωτήματα: 1) «Κατά την έννοια των άρθρων 3, 4 και 6 της οδηγίας 92/43/ΕΟΚ, οι περιοχές που περιλαμβάνονταν στους εθνικούς καταλόγους των τόπων κοινοτικής σημασίας (ΤΚΣ) και, τελικώς, συμπεριελήφθησαν στον κοινοτικό κατάλογο των ΤΚΣ, καταλαμβάνονταν από την προστασία της οδηγίας 92/43/ΕΟΚ, πριν από το χρόνο δημοσιεύσεως της 2006/613/ΕΚ απόφασης της Επιτροπής της 19ης Ιουλίου 2006, με την οποία εγκρίθηκε ο κατάλογος των προστατευόμενων ΤΚΣ για τη μεσογειακή βιογεωγραφική περιοχή;», 2) «Είναι δυνατόν, κατά την έννοια των άρθρων 3, 4 και 6 της οδηγίας 92/43/ΕΟΚ, οι αρμόδιες εθνικές αρχές να παράσχουν άδεια για την υλοποίηση ενός σχεδίου εκτροπής ύδατος μη άμεσα συνδεόμενου ή αναγκαίου για τη διατήρηση μιας περιοχής που εντάσσεται σε μία Ζώνη Ειδικής Προστασίας, όταν σε όλες τις μελέτες που περιλαμβάνονται στο φάκελο του έργου αυτού διαπιστώνεται η παντελής έλλειψη στοιχείων ή απουσία αξιόπιστων και επικαιροποιημένων δεδομένων για την ορνιθοπανίδα της περιοχής αυτής;», 3) «Κατά την έννοια των άρθρων 3, 4 και 6 της οδηγίας 92/43/ΕΟΚ, λόγοι κυρίως αρδευτικοί και δευτερευόντως υδρευτικοί για τους οποίους επιχειρείται ένα σχέδιο εκτροπής ύδατος, μπορούν να αποτελέσουν το επιτακτικό δημόσιο συμφέρον που απαιτεί η οδηγία προκειμένου να επιτραπεί η διενέργεια του σχεδίου αυτού παρ’ όλες τις αρνητικές επιπτώσεις του στις προστατευόμενες από την ως άνω οδηγία περιοχές;».
Σε περίπτωση καταφατικής απαντήσεως στο προηγούμενο ερώτημα, πρέπει περαιτέρω να υποβληθεί το εξής προδικαστικό ερώτημα: 4) «Για τον καθορισμό της επάρκειας των αντισταθμιστικών μέτρων που είναι αναγκαία προκειμένου να εξασφαλισθεί η προστασία της συνολικής συνοχής μιας περιοχής Natura 2000, η οποία βλάπτεται από ένα σχέδιο εκτροπής ύδατος, είναι, κατά την έννοια των άρθρων 3, 4 και 6 της οδηγίας 92/43/ΕΟΚ, ληπτέα υπ’ όψιν κριτήρια όπως το εύρος της ως άνω εκτροπής και το μέγεθος των έργων που αυτή συνεπάγεται;». Τέλος, πρέπει να υποβληθεί το εξής προδικαστικό ερώτημα: 5) «Κατά την έννοια των άρθρων 3, 4 και 6 της οδηγίας 92/43/ΕΟΚ, ερμηνευομένων υπό το φως της αρχής της αειφόρου αναπτύξεως όπως αυτή κατοχυρώνεται στο άρθρο 6 ΣυνθΕΚ, δύνανται οι αρμόδιες εθνικές αρχές να παράσχουν άδεια για την υλοποίηση ενός σχεδίου εκτροπής ύδατος εντός μιας περιοχής Natura 2000, μη άμεσα συνδεόμενου ή αναγκαίου για τη διατήρηση της συνοχής της περιοχής αυτής, όταν από την ΜΠΕ του εν λόγω σχεδίου προκύπτει ότι αυτό θα έχει ως συνέπεια την μετατροπή ενός φυσικού ποτάμιου οικοσυστήματος σε ανθρωπογενές ποτάμιο και λιμναίο οικοσύστημα;».