Αναζήτηση Αναρτήσεων

Σάββατο 27 Φεβρουαρίου 2010

Εκτενής ενημέρωση για τα συμπεράσματα της Ομάδας Εργασίας για την αναμόρφωση του νομικού θεσμικού πλαισίου του ΕΛΓΑ


Συναδέλφισσες και συνάδελφοι.


Στη Γενική Συνέλευση του Συλλόγου έγινε εκτενής ενημέρωση για τα συμπεράσματα της Ομάδας Εργασίας που συγκροτήθηκε από την Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, για την αναμόρφωση του νομικού θεσμικού πλαισίου του ΕΛΓΑ, από τον εκπρόσωπο του συλλόγου στην Ομάδα.


Τις αμέσως επόμενες ημέρες το Δ.Σ. του Συλλόγου, ομόφωνα, κατέληξε σε γραπτό κείμενο, το οποίο σας έχει αποσταλεί, όπου αναφέρονται οι αντιρρήσεις μας επί των βασικών αρχών της πρότασης διαβούλευσης για την αναμόρφωση του θεσμικού νομικού πλαισίου του ΕΛΓΑ του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων και στη συνέχεια πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις με τα κόμματα που εκπροσωπούνται στο Εθνικό Κοινοβούλιο στα οποία αναπτύξαμε τις θέσεις μας για την εξυγίανση του ΕΛΓΑ.


Συγκεκριμένα, στις 10 Φεβρουαρίου το ΔΣ του Συλλόγου συναντήθηκε με εκπροσώπους του Κ.Κ.Ε. και του ΣΥΡΙΖΑ, στις 11 Φεβρουαρίου με εκπροσώπους της Ν.Δ, στις 18 Φεβρουαρίου με εκπροσώπους του ΠΑΣΟΚ ενώ η συνάντηση με το ΛΑΟΣ αναβλήθηκε λόγω φόρτου εργασίας των εκπροσώπων του.


Στη συνέχεια, ζητήθηκε συνάντηση με την Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων κα Κ. Μπατζελή η οποία πραγματοποιήθηκε στις 18 Φεβρουαρίου 2010.


Στη συνάντηση με την Υπουργό εκθέσαμε τις αντιρρήσεις μας επί των βασικών αρχών του κειμένου διαβούλευσης της 26/01/2010 του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων και της επισημάναμε ότι ο ΕΛΓΑ, ο καθ’ ύλην αρμόδιος φορέας, δεν εκπροσωπήθηκε στην εν λόγω Ομάδα Εργασίας για να συμβάλει στη διαμόρφωση των βασικών αυτών αρχών με θέσεις και προτάσεις. Στο Δ.Σ. του ΕΛΓΑ δεν έχουν συζητηθεί, τα τελευταία έξι (6) χρόνια, θέματα πολιτικής του Οργανισμού. Προφανώς ούτε και για τις συγκεκριμένες προτάσεις προς διαβούλευση έχει γίνει καμία συζήτηση και συνεπώς δεν έχει παρθεί και καμία απόφαση για την εκπροσώπηση του ΕΛΓΑ στην Ομάδα Εργασίας με θέσεις και προτάσεις.


Η Υπουργός απάντησε ότι ο ΕΛΓΑ «έχει Πρόεδρο και Διοικητικό Συμβούλιο» και ότι δεν αποτελεί δική της ευθύνη το γεγονός ότι δεν έχουν συνεδριάσει για να λάβουν αποφάσεις θεσμικού χαρακτήρα. Τόνισε, δε, ότι αναλαμβάνει την πολιτική ευθύνη για τη μη αντικατάστασή τους μέχρι σήμερα.


Σε ότι αφορά το νέο θεσμικό πλαίσιο η Υπουργός επιβεβαίωσε αυτό, στο οποίο είχε αναφερθεί την προηγούμενη ημέρα στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, ότι δηλαδή το νέο γεωργοασφαλιστικό σύστημα της χώρας θα βασίζεται σε τρεις διακριτούς πυλώνες:


· Νέος ΕΛΓΑ


· Κρατικές Οικονομικές Ενισχύσεις


· Ταμείο Αλληλοβοήθειας



Για τους τρεις αυτούς διακριτούς πυλώνες οι θέσεις της Υπουργού είναι οι εξής:


Πρώτος Πυλώνας: ΕΛ.Γ.Α.


· Ο ΕΛΓΑ πρέπει να προσαρμοστεί και να ενταχθεί σε ανοιχτό περιβάλλον και με θεσμικό πλαίσιο συμβατό με το Ευρωπαϊκό Δίκαιο


· Το Υπουργείο βρίσκεται στο στάδιο σύνταξης προσχέδιου νόμου το οποίο θα αποσταλεί στην Ε.Ε. για έγκριση και μετά θα κατατεθεί για ψήφιση στη Βουλή


· Κατάργηση της υποχρεωτικότητας του συστήματος και του κοινωνικού χαρακτήρα του ΕΛΓΑ έτσι ώστε να δημιουργηθεί ανοιχτό σύστημα


· Θα πρέπει ο ΕΛΓΑ όχι μόνο να αυξήσει τα έσοδά του αλλά και να μπορεί να ανταποκρίνεται στις υποχρεώσεις του χωρίς κρατική παρέμβαση


· Θα διασαφηνιστεί ποιους ακριβώς κινδύνους μπορεί να καλύψει ο ΕΛΓΑ


· Είναι πιθανή η αύξηση της ειδικής ασφαλιστικής εισφοράς καθώς και η διαφοροποίησή της ανάλογα με την καλλιέργεια ή την περιοχή


· Θα υπάρχει μια «σύμβαση» (ασφαλιστήριο συμβόλαιο) μεταξύ ΕΛΓΑ και παραγωγού


· Ο ΕΛΓΑ θα πρέπει να αναπτύξει δικό του μηχανισμό είσπραξης έτσι ώστε να γνωρίζει τι εισπράττει και από ποιον


Δεύτερος Πυλώνας: Κρατικές Οικονομικές Ενισχύσεις


· Ο Πυλώνας αυτός αφορά το κράτος που πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες του


· Θα μεταφερθεί το έργο αυτό σε άλλο φορέα, πιθανόν στις Περιφέρειες στο πλαίσιο του «Καλλικράτη»


Τρίτος Πυλώνας: Ταμείο Αλληλοβοηθείας


· Ενεργοποίηση των διατάξεων του Κοινοτικού Κανονισμού 73/2009 για τη δημιουργία ταμείου αλληλοβοηθείας.


Επίσης, σε ότι αφορά τα δημοσιεύματα περί συγχώνευσης του ΕΛΓΑ με τον ΟΠΕΚΕΠΕ και την ΑΓΡΟΓΗ η Υπουργός μας ενημέρωσε ότι η συγχώνευση αυτή δεν θα υλοποιηθεί πριν το φθινόπωρο, θα αφορά τον ΕΛΓΑ και τον ΟΠΕΚΕΠΕ και θα είναι σε επίπεδο διοίκησης. Συγκεκριμένα, θα υπάρχει ένας Πρόεδρος και ένα Διοικητικό Συμβούλιο, ενώ ο κάθε Οργανισμός θα λειτουργεί αυτόνομα με δικό του Διευθύνοντα Σύμβουλο.


Στα παραπάνω το Δ.Σ. του Συλλόγου εξέφρασε, τόσο γραπτά όσο και προφορικά, τα σημεία στα οποία έχει αντιρρήσεις και διαφωνίες. Δυστυχώς, όμως, η Υπουργός δεν έδωσε σαφείς εξηγήσεις στα ερωτήματά μας και συγκεκριμένα:


· Που προσκρούει η υποχρεωτικότητα του συστήματος με το Κοινοτικό δίκαιο;


· Ποια οριζόντια μέτρα θα ληφθούν έτσι ώστε να εξασφαλιστεί η ασφαλιστική κάλυψη του συνόλου της αγροτικής παραγωγής;


· Ποια οριζόντια μέτρα θα ληφθούν ώστε να αποδίδονται στον ΕΛΓΑ το σύνολο των ασφαλιστικών εισφορών;


· Για ποιους πραγματικά λόγους αφαιρείται το έργο των Κρατικών Οικονομικών Ενισχύσεων από τον ΕΛΓΑ; Ποιος φορέας θα το αναλάβει;


Τα συμπεράσματα που απορρέουν από τον παραπάνω πολιτικό σχεδιασμό, όπως μας παρουσιάστηκε από την Υπουργό, είναι τα εξής:


  1. Χωρίς κάποια, έστω και υποτυπώδη δικαιολογία, αφαιρείται από τον ΕΛΓΑ το αντικείμενο των Κρατικών Οικονομικών Ενισχύσεων, για να δοθεί ως «προίκα» στις νέες Περιφέρειες του σχεδίου «Καλλικράτης». Οι Κρατικές Οικονομικές Ενισχύσεις (ΠΣΕΑ) από το 2000 που το κράτος τις ανέθεσε στον ΕΛΓΑ, μέχρι σήμερα έχουν μια εξαιρετικά πετυχημένη πορεία, με απόλυτη διαφάνεια, σαφείς και ενιαίους κανόνες για όλους και πλήρη έγκριση των προγραμμάτων από την ΕΕ (Κανονισμός Κρατικών Οικονομικών Ενισχύσεων, εφαρμογή εκτιμητικής διαδικασίας) . Ο ΕΛΓΑ και οι εργαζόμενοι μπορούν να εγγυηθούν τη συνέχισή τους με την ίδια επιτυχία και με περαιτέρω βελτίωση απλούστευσης της διαδικασίας και των χρόνων καταβολής των ενισχύσεων.

  2. Πάγιο αίτημά μας ήταν και είναι η ανάληψη των οικονομικών υποχρεώσεων του κράτους για τις Κρατικές Οικονομικές Ενισχύσεις (ΠΣΕΑ), κάτι που δεν έχει γίνει την τελευταία δεκαετία. Είναι, πράγματι, το κράτος έτοιμο να αναλάβει τις ευθύνες του ή θα χρησιμοποιήσει τις Κρατικές Οικονομικές Ενισχύσεις ως μια νέα μορφή «κατ’ εξαίρεση» που θα εξυπηρετεί πελατειακές σχέσεις;

  3. Ο ΕΛΓΑ μένει μόνος του, σε ένα σύστημα ανοιχτό, εθελοντικό, χωρίς κανένα ουσιαστικό μέτρο στήριξης, χωρίς την προϋπόθεση της υποχρεωτικής ασφάλισης, με ασφαλιστήριο συμβόλαιο , σε ένα δυσμενές περιβάλλον, όπου η γεωργία έχει έντονα προβλήματα τα οποία διογκώνονται με δραματικό τρόπο κάθε χρόνο. Οι δομές της ελληνικής γεωργίας, το μικρό μέγεθος του αγροτικού κλήρου, το ασταθές εμπορικό περιβάλλον δεν ευνοούν τη βιωσιμότητα ενός ασφαλιστικού οργανισμού εθελοντικού τύπου που σαν αποτέλεσμα θα έχει την ανασφάλιστη γεωργική παραγωγή. Και έρχεται αυτή η πολιτική, σε μια χρονική συγκυρία, κατά την οποία αρμόδια επιτροπή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου πιέζει προς την κατεύθυνση ανάπτυξης στο σχεδιασμό μιας βάσης ενός υποχρεωτικού κοινού ευρωπαϊκού συστήματος ασφάλισης κινδύνου, που θα αντιμετωπίζει καλύτερα τον κίνδυνο και τα ασταθή έσοδα των γεωργών λόγω φυσικών ή ανθρωπογενών καταστροφών και τη συμβατότητα με τους κανόνες του ΠΟΕ.

  4. Δημιουργείται ένα ταμείο αλληλοβοήθειας, το οποίο θα έχει ως μόνο στόχο να δοθεί ως «προίκα» επίσης σε άλλο φορέα για να εξασφαλίσει τη βιωσιμότητά του. Στο ταμείο αυτό θα οδηγηθούν τόσο εθνικές όσο και κοινοτικές επιδοτήσεις.

Η Υπουργός θεωρεί την υποχρεωτική, μέσω ΕΛΓΑ, ασφάλιση ως μη συμβατή με το ευρωπαϊκό δίκαιο, χωρίς να παρουσιάζει κάποιο στοιχείο που να στηρίζει τον ισχυρισμό της. Αντιθέτως, όλα τα μέχρι στιγμής δεδομένα ενισχύουν τη δική μας θέση, ότι η υποχρεωτικότητα της ασφάλισης είναι απολύτως συμβατή με το κοινοτικό δίκαιο.


Θεωρούμε ότι η στάση της Υπουργού εξυπηρετεί δύο στόχους.


Ο πρώτος είναι να αντιμετωπίσει το δημοσιονομικό πρόβλημα του οργανισμού, το οποίο δημιουργήθηκε από τις εσφαλμένες και κοντόφθαλμες πολιτικές των περασμένων ετών, αφαιρώντας από τον ΕΛΓΑ μεγάλο μέρος της δραστηριότητας του, εμποδίζοντας τον να αξιοποιήσει εθνικούς και κοινοτικούς πόρους και αφαιρώντας του τα μέσα για επιβίωση. Θα τον οδηγήσει σε συρρίκνωση και στο τέλος σε πλήρη αδυναμία επιβίωσης.


Ο δεύτερος στόχος είναι, εμμέσως πλην σαφώς, ο ΕΛΓΑ να καταστεί καθαρά ιδιωτικός οργανισμός, ενώ εθνικοί και κοινοτικοί πόροι να κατευθυνθούν σε άλλους φορείς.


Πιστεύουμε ότι ο διάλογος που έκανε η Υπουργός ήταν καθαρά προσχηματικός ενώ η παραπάνω πολιτική θα εξυπηρετήσει βραχυπρόθεσμα σχέδια και σε βάθος χρόνου, μικρότερο από τη διάρκεια του προγράμματος σταθερότητας, η χώρα θα βρεθεί χωρίς ένα πραγματικά λειτουργικό γεωργοασφαλιστικό σύστημα που να στηρίζει το αγροτικό εισόδημα.


Εκτός από τα παραπάνω η καθυστέρηση στην τοποθέτηση νέας διοίκησης, δημιουργεί πάρα πολλά προβλήματα, τόσο στον Οργανισμό, όσο και στους εργαζόμενους οι οποίοι υφίστανται καθημερινά προπηλακισμούς κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους, έναν άνευ προηγουμένου διασυρμό και μια οργανωμένη συκοφαντική δυσφήμηση από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου.



Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,


με αφορμή την υπερχρέωση του ΕΛΓΑ από τις πολιτικές των Κυβερνήσεων της τελευταίας δεκαετίας, η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΑΤ, στην προσπάθειά της να απεγκλωβιστεί από τα αδιέξοδα της πολιτικής που ακολουθεί, επιλέγει μεθοδευμένες τακτικές αναγάγοντας τη συμβατότητα σαν κύριο ζήτημα χωρίς πραγματικά να υφίσταται, ενώ στοχεύει στην πλήρη απαξίωση του ΕΛΓΑ και των εργαζομένων και δημιουργεί τετελεσμένα για την αναμόρφωση του γεωργοασφαλιστικού συστήματος σε ιδιωτικό οργανισμό χωρίς προοπτικές, με άμεσες επιπτώσεις στη διασφάλιση των θέσεων εργασίας και των κεκτημένων δικαιωμάτων των εργαζομένων.



ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.




Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ - Η ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ


Κ. Τσιτουρίδης - Κ. Σούλιου

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΛ.Γ.Α ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ Αθήνα 19-02-2010

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΛ.Γ.Α

Μεσογείων 45- 11510 Αθήνα

Fax: 2107490458

e-mail: frogy @elga.gr

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Οι πολιτικές που εφαρμόστηκαν διαχρονικά από τις εκάστοτε κυβερνήσεις οδήγησαν τον Οργανισμό Ελληνικών Γεωργικών Ασφαλίσεων στην υπερχρέωσή του.

Οι προεκλογικές εξαγγελίες της Κυβέρνησης περί εξυγίανσης και θεσμικής αντιμετώπισης του χρέους δεν υλοποιούνται στο σύνολό τους γιατί στο πλαίσιο της Διαβούλευσης για την Αναμόρφωση του Θεσμικού - Νομικού Πλαισίου του ΕΛΓΑ δεν γίνεται καμιά αναφορά για την αντιμετώπιση της δημοσιονομικής κατάστασης όπως αυτή διαμορφώνεται μέχρι σήμερα.

· Διεκδικούμε τη διατήρηση της υποχρεωτικής ασφάλισης της αγροτικής παραγωγής της χώρας μέσω ΕΛΓΑ και να διατηρηθεί ο κοινωνικός του χαρακτήρας.

· Θεωρούμε προσχηματικά τα επιχειρήματα για μη συμβατότητα της υποχρεωτικότητας του συστήματος ασφάλισης με το Ευρωπαϊκό Δίκαιο.

· Πιστεύουμε ότι η άρση της υποχρεωτικότητας θα καταλήξει σε ανασφάλιστη γεωργική παραγωγή, με ότι αυτό συνεπάγεται.

· Διαφωνούμε με την πρόθεση της Κυβέρνησης για τη μεταφορά του έργου των Κρατικών Οικονομικών Ενισχύσεων (ΠΣΕΑ) σε άλλο φορέα. Υπενθυμίζουμε ότι η μέχρι σήμερα εκτέλεση του έργου αυτού από τον ΕΛΓΑ είχε άριστα αποτελέσματα με απόλυτη διαφάνεια στη διαχείρισή του, με άμεση στήριξη του εισοδήματος των αγροτών και με ίσους όρους για όλους τους αγρότες της χώρας.

· Δηλώνουμε προς κάθε κατεύθυνση ότι θα πέσει στο κενό η προσπάθεια συκοφάντησης του έργου και των παρεχόμενων υπηρεσιών του Οργανισμού που επιχειρείται από συγκεκριμένα κέντρα, τα οποία δήθεν εκφράζουν και εξυπηρετούν τα συμφέροντα των αγροτών και επεξεργάζονται σενάρια για ίδιον όφελος θέλοντας να οδηγήσουν στην ιδιωτικοποίηση της ασφάλισης της αγροτικής παραγωγής.

· Καλούμε τους συναδέλφους εργαζόμενους σε ετοιμότητα αγωνιστική για να περιφρουρήσουμε όχι μόνο τα εργασιακά μας δικαιώματα αλλά την ίδια την συνέχιση ύπαρξης του γεωργοασφαλιστικού συστήματος της Ελληνικής αγροτικής παραγωγής.

Καλούμε όλους τους Έλληνες αγρότες να συμπαραταχθούν μαζί μας διεκδικώντας την εξυγίανση του ΕΛΓΑ και διασφαλίζοντας τη λειτουργία ενός δίκαιου και αποτελεσματικού γεωργοασφαλιστικού συστήματος στη χώρα μας.

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος - Η Γενική Γραμματέας

Κ. Τσιτουρίδης - Κ. Σούλιου

Προβληματισμένοι οι εργαζόμενοι στον ΕΛΓΑ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ Αθήνα 26-02-2010

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΛ.Γ.Α

Μεσογείων 45- 11510 Αθήνα

Τηλ. 6972013051

Fax: 2107490458

e-mail: frogy @elga.gr

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εργαζομένων του ΕΛΓΑ καταγγέλλει την άκρατη σκανδαλολογία που με ευθύνη της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΑΤ οργανώνεται και χρησιμοποιείται επικοινωνιακά για τη δημιουργία εντυπώσεων σε βάρος του Οργανισμού του ΕΛΓΑ.

Οι δηλώσεις της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, που αναφέρονται σε σκάνδαλα και καταγγελίες για δήθεν ανύπαρκτες καλλιέργειες, που αποζημιώθηκαν και που ανακάλυψαν οι δήθεν ελεγκτές του Υπουργείου, «αλήθεια ποιοι είναι αυτοί;» και επίσης οι αιτιάσεις περί υπέρογκων αποδοχών των εργαζομένων, θεωρούμαι ότι αγγίζουν τα όρια της συκοφαντίας, υποψιαζόμαστε ότι εξυπηρετούν σκοπιμότητες και ως τέτοιες τις καταγγέλλουμε. Για όσες περιπτώσεις υπάρχει κακοδιαχείριση και ευθύνη της Διοίκησης του ΕΛΓΑ (πολλές από αυτές έχουμε ως Σύλλογος καταγγείλει στο παρελθόν) το ΥΠΑΑΤ είναι υποχρεωμένο να διερευνήσει και να αποδώσει ευθύνες στους υπαίτιους και όχι να ρίχνει λάσπη εναντίον των εργαζομένων. Αν τυχόν δεν τηρούνται οι Νόμοι και οι Κανονισμοί στην εκτιμητική και ασφαλιστική διαδικασία η κύρια ευθύνη ανήκει στη Διοίκηση του ΕΛΓΑ και στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΑΤ.

Θεωρούμε, λοιπόν, ότι η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΑΤ πρέπει να σταματήσει τώρα την επιχείρηση απαξίωσης του Οργανισμού και των εργαζομένων. Αν καταβάλλονται παράνομες αμοιβές στους εργαζόμενους του ΕΛΓΑ το ΥΠΑΑΤ έχει κάθε δικαιοδοσία να χρησιμοποιήσει όλα τα μέσα που προβλέπει ο Νόμος ώστε να τιμωρηθούν οι υπαίτιοι.

Ας επιλέξει, λοιπόν, η Κυβέρνηση να εργαστεί προς την κατεύθυνση της θεσμικής και οικονομικής εξυγίανσης του Οργανισμού, έτσι όπως δήλωνε και προεκλογικά και εμείς ως εργαζόμενοι θα παρέχουμε την αμέριστη συμπαράστασή μας και θα κάνουμε ότι χρειάζεται για να επιτευχθεί ο στόχος αυτός.

Οι οποιεσδήποτε άλλες λύσεις μας βρίσκουν αντίθετους και θα απαντήσουμε αναλόγως.

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος - Η Γενική Γραμματέας

Κ. Τσιτουρίδης - Κ. Σούλιου

Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2010

Αγροτοτουριστικός Συνεταιρισμός Πορταριάς 13 χρόνια ζωής

ImageΔεκατρία χρόνια παρουσίας και προσφοράς συμπληρώνει, τον επόμενο μήνα, ο γυναικείος Αγροτοτουριστικός Συνεταιρισμός Πορταριάς Πηλίου και περιχώρων με το όνομα "Η Πορταριά", ο οποίος έχει έδρα τον ομώνυμο Δήμο του Νομού Μαγνησίας και δραστηριοποιείται σε ολόκληρο το Νομό.

Ο Συνεταιρισμός ιδρύθηκε τον Μάρτιο του 1997 από γυναίκες της τότε Κοινότητας, οι οποίες θέλησαν να αξιοποιήσουν παλιές συνταγές, που έμεναν επί χρόνια στα συρτάρια τους και να αναδείξουν τη γαστριμαργική παράδοση του τόπου τους. Ταυτόχρονα, πρότειναν σ' όλες τις γυναίκες του χωριού τρόπους για την αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου τους με ταυτόχρονη συνεισφορά στο οικογενειακό τους εισόδημα.
Σήμερα, ο Συνεταιρισμός έχει δεκάδες μέλη. Σε καθημερινή βάση, οι γυναίκες εργάζονται στα δύο εργαστήρια του Συνεταιρισμού. Το ένα από τα εργαστήρια, μαζί με ένα εκθετήριο προϊόντων, δημιουργήθηκαν μέσω του Προγράμματος LEADER. Εξακολουθεί, βέβαια, να λειτουργεί και το παλαιότερο εκθετήριο, στο κέντρο της Πορταριάς.
Ο Συνεταιρισμός αρχικά, όπως δηλώνει στο ΑΠΕ η ταμίας του Συνεταιρισμού κ. Ευανθία Φυγετάκη, παρασκεύαζε παραδοσιακά γλυκά κουταλιού και μαρμελάδες όλων των φρούτων της περιοχής ενώ σήμερα παρασκευάζει μια μεγάλη σειρά προϊόντων χωρίς τη χρήση συντηρητικών και χρωμάτων.
Σήμερα, οι Γυναίκες του Συνεταιρισμού παρασκευάζουν έναν μεγάλο αριθμό γλυκών, ποτών, ζυμαρικών και άλλων προϊόντων, από αγνά υλικά της περιοχής, χωρίς τη χρήση συντηρητικών και χρωμάτων.
Πρόκειται για γλυκά του κουταλιού και μαρμελάδες από φρούτα της περιοχής, καθώς και γλυκά ταψιού από αγνά υλικά. Επίσης, υπάρχει μεγάλη ποικιλία χειροποίητων ζυμαρικών, καθώς και γευστικά αλλά, συνάμα, εύκολα πιάτα. Εύγευστα λικέρ από εκχυλίσματα καρπών του Πηλίου και συσκευασίες με αγνά βότανα της Πηλιορείτικης φύσης συνθέτουν το "παζλ" των προϊόντων, που προσφέρει ο Συνεταιρισμός.
Η επαγγελματική εξυπηρέτηση των γυναικών του Συνεταιρισμού Πορταριάς, σε συνδυασμό με τα εδέσματα από αγνά υλικά, μπορεί να ικανοποιήσει και τους πιο απαιτητικούς πελάτες. Οι γυναίκες του Αγροτοτουριστικού Συνεταιρισμού Πορταριάς Πηλίου δεν μένουν μόνο στην παρασκευή διαφόρων προϊόντων. Συμμετέχουν σε ημερίδες της Περιφέρειας Θεσσαλίας, παρακολουθούν σεμινάρια, ενώ συμμετέχουν και υλοποιούν διεθνή προγράμματα. Επίσης, ο Συνεταιρισμός, μέσα από τη παρουσία του στο Διαδίκτυο, εγκαινίασε ένα νέο, αμφίδρομο, τρόπο επικοινωνίας με τους φίλους των ποιοτικών προϊόντων διατροφής σε όλο τον κόσμο.

Προσωρινά λουκέτα στην Παπαστράτος

ImageΣτη λύση της χορήγησης αναγκαστικής άδειας στους περισσότερους από τους 850 εργαζόμενούς της στον τομέα της παραγωγής για ορισμένες μέρες της ερχόμενης εβδομάδας καταφεύγει η καπνοβιομηχανία Παπαστράτος σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσει την οικονομική κρίση που επηρεάζει τα έσοδά της.

Το μέτρο είναι προσωρινού χαρακτήρα, όμως, δεν αποκλείεται να επιμηκυνθεί αναλόγως των συνθηκών της αγοράς.

Η εγχώρια αγορά εμφανίζει σημάδια κάμψης, με την ζήτηση να έχει μειωθεί μέχρι και 15%, ενώ την κατάσταση εκτιμάται ότι θα επιτείνουν οι νέες αυξήσεις στη φορολογία που φέρεται να ετοιμάζει το υπουργείο Οικονομικών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Παπαστράτος (θυγατρική της Philip Morris), δεν έχει μετακυλήσει ακόμα τις νέες τιμές στα πακέτα των τσιγάρων που διακινεί στην ελληνική αγορά.

πηγή: agronews.gr

Τη δικαστική οδό επιλέγουν οι υποψήφιοι Νέοι Αγρότες

Image

Στη Δικαιοσύνη προσανατολίζονται να καταφύγουν χιλιάδες δικαιούχοι από την Κρήτη αλλά και την υπόλοιπη Ελλάδα που εντάχθηκαν στο πρόγραμμα των Νέων Αγροτών μέσα στο 2009. Κι αυτό, διότι άλλα αναγράφονται στις συμβάσεις που έχουν ήδη υπογράψει με το δημόσιο κι άλλα τελικά κάνει το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης. Η περιπέτεια των ανθρώπων που ήθελαν να υπαχθούν στο πρόγραμμα των Νέων Αγροτών ξεκίνησε στις αρχές του 2009, με τις προκηρύξεις του προγράμματος, συνολικού προϋπολογισμού τότε 305 εκατ. ευρώ. Στη συνέχεια ο προϋπολογισμός του προγράμματος μειώθηκε στα 275 εκατ. ευρώ. Οι ενδιαφερόμενοι κατέθεσαν τα δικαιολογητικά τους, άφησαν τις δουλειές τους, διότι δεν μπορούν να έχουν άλλη απασχόληση, παραιτήθηκαν από έσοδα μέσω ταμείων ανεργίας, νοίκιασαν ή αγόρασαν γη, αγόρασαν ζώα προκειμένου να συγκεντρώσουν μόρια. Και πολλοί τα συγκέντρωσαν, συνολικά 8500 σε όλη την Ελλάδα που εντάχθηκαν στο πρόγραμμα επί υπουργίας Χατζηγάκη, αφού πρώτα είχαν πληρώσει τους γεωπόνους μελετητές.

Και τότε ξεκίνησαν τα προβλήματα τους. Χρήματα δεν πήραν ακόμα, έστω και αν είναι ενταχθέντες κατά το πρώτο διάστημα του 2009. Στη συνέχεια και επί υπουργίας Κατερίνας Μπατζελή αρχικά ανακοινώθηκε ότι οι εξασφαλισμένες πιστώσεις είναι μόνο 100 εκατ. άρα δεν εντάσσονται όλοι. Στη συνέχεια έγινε ανακοίνωση ότι οι φάκελοι θα εξεταστούν ξανά. Και ακολούθως ανακοινώθηκε ότι οι πιστώσεις αυξάνονται στα 160 εκατ. ευρώ, αλλά ο καθένας από τους ενταχθέντες θα πάρει τα μισά χρήματα.

Πλην όμως το δημόσιο έχει υπογράψει τις συμβάσεις με το σύνολο των ποσών. Για παράδειγμα, ενώ τα επίσημα έγγραφα αναφέρουν 40.000 ευρώ, οι δικαιούχοι καλούνται να αποδεχτούν μόλις τα 20.000 ευρώ, πράγμα το οποίο δεν δέχονται. Τα χρήματα θα δοθούν μάλιστα σταδιακά, κατά συνέπεια θα εξαφανιστούν γρήγορα, ενώ από αυτά θα πληρωθούν και δάνεια τα οποία χρησιμοποιήθηκαν για την αγορά γης και ζώων.

Οι νέοι αγρότες πήγαν στον Αντινομάρχη και πρόεδρο της Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Ζαχαρία Σπυριδάκη ο οποίος ενημέρωσε σχετικά τη ΓΕΣΑΣΕ και το νομικό σύμβουλο της Ομοσπονδίας.

Όπως επισημαίνει η γεωπόνος κ. Άννα Τσαγκατάκη «εάν μέχρι και τις 3 Σεπτεμβρίου 2009 υπήρχαν τα 275 εκατ. ευρώ, πού πήγαν και δεν δίδονται στους δικαιούχους όπως είχε προβλεφθεί με την υπογραφή Χατζηγάκη;» Η ίδια τονίζει ότι εάν από την αρχή γνώριζαν οι δικαιούχοι ότι θα έπαιρναν από 10.000 έως 20.000 ευρώ, τότε δεν θα έκαναν τον κόπο να υποβάλλουν φάκελο υποψηφιότητας, να αφήσουν τις δουλειές τους και τα ταμεία ανεργίας για να εισπράττουν 1.000 ευρώ το χρόνο δηλαδή από 2,7 έως 5,4 ευρώ την ημέρα….

Η κ. Τσαγκατάκη καταθέτει επίσης την επισήμανση: «Οι αποφάσεις ένταξης που έχουν ήδη πάρει 3.500 νέοι αγρότες θα πάνε στα σκουπίδια για να τους καλέσουν να υπογράψουν άλλες με τα μισά χρήματα; Πού είναι η αξιοπιστία και η συνέχεια του ελληνικού κράτους; Εν τέλει, καταλήγει η κ. Τσαγκατάκη, ποιος εμπιστεύεται πια το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης όταν τα χρήματα….εξαφανίζονται από τον κωδικό των Νέων Αγροτών και όταν η ίδια η υπουργός δεν εφαρμόζει τους νόμους του ίδιου του Υπουργείου;»

πηγή: agronews.gr

Κλείνει το Γραφείο Γεωργικού Ακολούθου των ΗΠΑ στην Αθήνα μετά από 65 χρόνια


Στο πλαίσιο αυστηρής περικοπής δαπανών, τον Μάιο του 2009 η Υπηρεσία Εξωτερικών Υποθέσεων (Foreign Agricultural Service) τoυ Αμερικανικού Υπουργείου Γεωργίας (USDA), αποφάσισε το κλείσιμο του Γραφείου Γεωργικού Ακολούθου στην Αμερικανική Πρεσβεία της Αθήνας, μετά από 65 ολόκληρα χρόνια επιτυχούς λειτουργίας. Με την απόφαση αυτή εκτός από την Ελλάδα, κλείνουν επίσης τα γραφεία γεωργικών ακολούθων στην Ιρλανδία, την Πορτογαλία, τη Δανία και αλλού και επίσης μειώνεται το προσωπικό στη Γαλλία, Γερμανία, Σκανδιναβία και Κάτω Χώρες. Η απόφαση πάρθηκε με το επιχείρημα ότι η Ευρωπαϊκή αγορά γεωργικών προϊόντων κρίνεται από τις ΗΠΑ σαν ώριμη αγορά (mature market) με το ενδιαφέρον των ΗΠΑ να στρέφεται σε αναδυόμενες εκτός της ΕΕ αγορές, την Αφρικανική Ήπειρο, την Ασία και κυρίως την Κίνα (emerging markets).
Μέχρι σήμερα, το γραφείο τύπου της Αμερικανικής Πρεσβείας δεν προέβη σε καμία επίσημη ανακοίνωση για το γεγονός τόσο προς την προηγούμενη όσο και την τωρινή Ελληνική Κυβέρνηση, ούτε προς τους αντίστοιχους Υπουργούς Γεωργίας. Πρέπει να σημειωθεί ότι κανένας δεν ενδιαφέρθηκε από τα στελέχη του ΥΠΑΑΤ ή του ΥΠΕΞ για την εξέλιξη αυτή η οποία ουσιαστικά ξεκίνησε από τις αρχές του 2009 με πρωτοβουλία της Κυβέρνησης των ΗΠΑ, ούτε κανείς βεβαίως από τους εκάστοτε υπεύθυνους Γεωργίας των κομμάτων.
Σύμφωνα με πηγές του ΑγροΤύπου, η Ελλάδα θα καλύπτεται από τον Αμερικανό Γεωργικό Ακόλουθο με έδρα τη Ρώμη χωρίς Έλληνα Βοηθό Ακόλουθο στην Αθήνα ο οποίος μάλιστα κάλυπτε και την Κύπρο σε θέματα γεωργίας.

Ήδη η Ρώμη καλείται να καλύψει Ιταλία, Μάλτα, Ελλάδα, Αλβανία, Κροατία, Κύπρο και Βοσνία-Ερζεγοβίνη με μείωση και του δικού της προσωπικού, γεγονός που υποδηλώνει την εκ των πραγμάτων δυσκολία να συνεχιστεί η «ως άλλοτε» παραγωγική συνεργασία στα θέματα Γεωργίας & Τροφίμων μεταξύ της Ελλάδας και των ΗΠΑ, όταν μάλιστα η χώρα μας δεν διαθέτει Ομόλογο Γεωργικό Ακόλουθο στην Ουάσινγκτον που ποτέ δεν διέθετε άλλωστε.
Σύνδεσμοι και Εξαγωγείς/Εισαγωγείς Αγροτικών προϊόντων, Τροφίμων, Συστατικών Τροφίμων, Τεχνολογίας και Γεωργικών εφοδίων στις ΗΠΑ και στην Ελλάδα έχουν υποβάλλει διαβήματα προς το Υπουργείο Γεωργίας των ΗΠΑ και την Πρεσβεία της Αθήνας, χωρίς να λάβουν ουσιαστικές ή καθόλου απαντήσεις για τις αποφάσεις αυτές.

Η Ελλάδα δεν μπορεί να κρίνεται με τα ίδια κριτήρια που κρίνονται η Δανία, η Ιρλανδία ή η Πορτογαλία, λόγω:
  • της διαφορετικής δομής της γεωργίας της και της εγχώριας ζήτησης προϊόντων εισαγωγής (σπόροι σποράς φυτών μεγάλης καλλιέργειας και λαχανικών, σόγιας, ξηρών καρπών, τροφίμων προστιθέμενης αξίας, συστατικών & πρώτων υλών βιομηχανίας τροφίμων, τεχνολογίας, κλπ).
  • των δασμολογικών και φυτοϋγειονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν ελληνικά προϊόντα με προορισμό τις ΗΠΑ (π.χ. μεταποιημένο ροδάκινο, ελαιόλαδο, φέτα, κλπ) αλλά και αντιστρόφως (για εκείνα που εισάγονται στην Ελλάδα από τις ΗΠΑ με πολλά προβλήματα στη σήμανση και τη συνοδευτική πιστοποίηση),
  • της γεωπολιτικής της θέσης στη ΝΑ Ευρώπη με συνεχώς αυξημένη διακίνηση χιλιάδων τόνων αμερικανικών γεωργικών προϊόντων transit προς τα Βαλκάνια και βορειότερα (από ελληνικά Λιμάνια, κύρια της Θεσσαλονίκης),
  • της ιδιαιτερότητας που χαρακτηρίζει τις «ρευστές» Εθνικές Αγροτικές Πολιτικές της χώρας μας απέναντι π.χ. στην ΚΑΠ και τον ΠΟΕ, οι οποίες άλλοτε ευθυγραμμίζονται και άλλοτε όχι, ενίοτε προκαλώντας προβλήματα στις σχέσεις μας και με Τρίτες χώρες εκτός ΕΕ, περιλαμβανομένων των ΗΠΑ (βλ. υπόθεση απαγόρευσης εισαγωγής σιτηρών από τις ΗΠΑ, εμπόδια στην εισαγωγή συμβατικών σπόρων σποράς υψηλών αποδόσεων, κλπ).
Με αυτή την μη αναμενόμενη «δορυφοροποίηση» της Ελλάδος στα γεωργικά θέματα, μιας καθαρά γεωργικής ευρωπαϊκής χώρας, η χώρα μας υποβαθμίζεται σημαντικά και εξισώνεται «προς τα κάτω» παρέα με «άνευ γεωργικής σημασίας» περιφερειακές χώρες της Ευρώπης, αντί να παίξει ιδιαίτερα κυρίαρχο ρόλο στα Βαλκάνια σε θέματα γεωργικής ανάπτυξης και εμπορίου και από ότι φαίνεται με τη σύμφωνη άποψη της σημερινής Αμερικανικής διπλωματικής αποστολής στην Ελλάδα. Για μια φορά ακόμη οι ΗΠΑ επιλέγουν, αντί της Αθήνας, τη Ρώμη για να χειρίζονται και να προωθούν τα συμφέροντά τους στα Βαλκάνια, αγνοώντας το γεγονός ότι η Ελλάδα αποτελούσε και αποτελεί αφενός μικρή αλλά δυναμική αγορά τους, αλλά και τον καλύτερο πρεσβευτή στα βαλκάνια όσο αφορά το εμπόριο τροφίμων, την ανάπτυξη και τις επενδύσεις στον γεωργικό τομέα, μάλιστα σε περίοδο γενικευμένης κρίσης που επηρεάζει δραματικά την παραγωγή, τη διαθεσιμότητα και την κατανάλωση τροφίμων.

Οι ελληνικές κυβερνήσεις απορροφημένες στην καθημερινή «νοσηλεία» της εθνικής οικονομίας, ικανό μέρος της οποίας αποτελεί και η γεωργία, δεν δείχνουν να ασχολούνται, να ενδιαφέρονται ή έστω να παρακολουθούν τις εξελίξεις. Το κλείσιμο του γραφείου Γεωργικών Υποθέσεων (USDA) στην Αθήνα, ανεξάρτητα με ποιό σχήμα επινοείται η κάλυψη του κενού από την Αμερικανική πλευρά, αλλά και της περιορισμένης δυνατότητας που διαθέτει η Ρώμη να αντιλαμβάνεται και να χειρίζεται θέματα ιδιαιτερότητας που αφορούν τον Ελληνικό χώρο και τα Βαλκάνια, κρίνεται ως «σιωπηλή» υποβάθμιση και λανθασμένη επιλογή η οποία διαχρονικά αναμένεται να συσσωρεύσει προβλήματα στον ανεμπόδιστο έλεγχο και τη διακίνηση γεωργικών αγαθών και τεχνολογίας στην περιοχή. Επί πλέον, λαμβάνοντας υπόψη την ανυπαρξία σώματος ελλήνων γεωργικών ακολούθων όχι μόνον στις ΗΠΑ αλλά και παγκοσμίως, η κάθε μορφής συνεργασία μεταξύ των δύο χωρών σε θέματα γεωργίας, θα συνεχίζει να αντιμετωπίζει τεχνικά προβλήματα τα οποία από το 1944 μέχρι σήμερα επιλύονταν από άξιο επιτελείο εμπλουτισμένο με έλληνες επιστήμονες και αμερικανούς βετεράνους ακολούθους σε όφελος των ΗΠΑ αλλά και της χώρας μας.

Μαίρη Λυμπεροπούλου

Εκδήλωση παρουσίασης του Βιβλίου Ερυθρών Δεδομένων των Σπανίων και Απειλουμένων Φυτών της Ελλάδας

Εκδήλωση παρουσίασης του Βιβλίου Ερυθρών Δεδομένων των Σπανίων και Απειλουμένων Φυτών της Ελλάδας
Αγαπητοί συνάδελφοι,

Σας συναποστέλλουμε την πρόσκληση για την παρουσίαση του Βιβλίου Ερυθρών Δεδομένων των Σπανίων και Απειλουμένων Φυτών της Ελλάδας.
Ενημέρωση για την Παρουσίαση του Βιβλίου Ερυθρών Δεδομένων των Σπανίων και Απειλουμένων Φυτών της Ελλάδας, που εκδίδεται ανά 10ετία με τα απειλούμενα και τις εν τω μεταξύ εξελίξεις από την προηγούμενη έκδοση


UP Votaniki Prosklisi Small

Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2010

Ετήσια έκθεση αξιολόγησης του ΟΣΔΕ από φέτος


Σημαντικές τροποποιήσεις επιφέρει ο νέος Κανονισμός 122/2009 της Επιτροπής όσον αφορά στην πολλαπλή συμμόρφωση και το ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης και ελέγχου, στο πλαίσιο των καθεστώτων άμεσης στήριξης για τους γεωργούς. Εισάγεται υποχρέωση των κρατών μελών να υποβάλλουν ετήσια έκθεση του συστήματος αξιολόγησης αγροτεμαχίων.

Επιπλέον τα κράτη μέλη θα μπορούν να εξαιρούν από τον δειγματοληπτικό έλεγχο της πολλαπλής συμμόρφωσης τους αγρότες που έχουν ενταχθεί σε κάποιο σύστημα πιστοποίησης. Όπως αναφέρεται στον κανονισμό, «Μετά την υποβολή των προτάσεων απλοποίησης στο Συμβούλιο τον Απρίλιο 2009, καταγράφηκε μία σειρά πιθανών βελτιώσεων όσον αφορά την αποτελεσματικότητα και την απλοποίηση των κανόνων που διέπουν την εφαρμογή της πολλαπλής συμμόρφωσης. Είναι σκόπιμο να ενσωματωθούν οι βελτιώσεις αυτές στον κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 1122/2009 της Επιτροπής.

Το σύστημα αναγνώρισης αγροτεμαχίων αποτελεί βασικό στοιχείο στη διαδικασία εξασφάλισης ορθών πληρωμών στους γεωργούς και διασφάλισης των πόρων της Ένωσης. Για τη βελτίωση της ποιότητας του συστήματος αυτού, πρέπει να προβλεφθούν διατάξεις για την ετήσια αξιολόγηση του συστήματος. Κρίνεται σκόπιμο τα κράτη μέλη να αξιολογούν την ποιότητα του συστήματος σύμφωνα με εναρμονισμένη μέθοδο και να υποβάλουν εγκαίρως έκθεση για να είναι δυνατή η αποτελεσματική χρησιμοποίηση των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης.

Το άρθρο 64 παράγραφος 2 του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 73/2009 προβλέπει παρέκκλιση όταν ένας γεωργός, τον οποίο αφορά η ένταξη της συνδεδεμένης στήριξης, δεν διαθέτει δικαίωμα ενίσχυσης αλλά δηλώνει ορισμένο αριθμό μισθωμένων δικαιωμάτων ενίσχυσης κατά το πρώτο έτος ένταξης της συνδεδεμένης στήριξης. Στον γεωργό αυτό πρέπει να χορηγηθούν δικαιώματα για τα οποία ισχύει η παρέκκλιση όσον αφορά την ενεργοποίηση. Για τον αποτελεσματικό έλεγχο, πρέπει να εξασφαλίζεται η ιχνηλασιμότητα των δικαιωμάτων αυτών.

ImageΚατά τη διενέργεια ελέγχων πολλαπλής συμμόρφωσης που προβλέπονται στον κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 1122/2009, ένα κράτος μέλος μπορεί να χρησιμοποιήσει μόνο τα αποτελέσματα των επιτόπιων ελέγχων που διενεργούνται από τις αρμόδιες ελεγκτικές αρχές. Για λόγους αποτελεσματικότητας, ένα κράτος μέλος πρέπει να έχει επίσης τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί τα αποτελέσματα των επιτόπιων ελέγχων που διενεργούνται σύμφωνα με τη νομοθεσία που ισχύει για τις σχετικές πράξεις και τα πρότυπα προκειμένου να επιτευχθεί το ελάχιστο ποσοστό ελέγχου. Ωστόσο, πρέπει να εξασφαλίζεται ότι διατηρείται αποτελεσματικό σύστημα ελέγχου.


Όσον αφορά στη δειγματοληψία των επιτόπιων ελέγχων για την πολλαπλή συμμόρφωση, ένα κράτος μέλος μπορεί να λάβει υπόψη του στην ανάλυση κινδύνου τη συμμετοχή των γεωργών στα σχετικά συστήματα πιστοποίησης. Κρίνεται σκόπιμο να αποσαφηνιστεί η χρήση της επιλογής αυτής.

Οι εκθέσεις ελέγχου πρέπει να αποστέλλονται στον οργανισμό πληρωμών ή στη συντονιστική αρχή εντός της καθορισμένης προθεσμίας. Για τη μείωση του διοικητικού φόρτου, σε περίπτωση που η έκθεση ελέγχου δεν περιλαμβάνει διαπιστώσεις, πρέπει να θεωρείται επαρκές ότι οι εκθέσεις ελέγχου διατίθενται απευθείας στον οργανισμό πληρωμών η στην συντονιστική αρχή. Οι τροποποιήσεις που προβλέπονται στον παρόντα κανονισμό αφορούν τις αιτήσεις ενίσχυσης για τις περιόδους εμπορίας ή τις περιόδους πριμοδότησης που αρχίζουν από την 1η Ιανουαρίου 2010. Συνεπώς, ο παρών κανονισμός πρέπει να εφαρμοστεί αναλόγως.

Τα κράτη μέλη αξιολογούν ετησίως την ποιότητα του συστήματος αναγνώρισης αγροτεμαχίων. Η αξιολόγηση καλύπτει τα ακόλουθα στοιχεία ποιότητας:

α) την ορθή ποσοτικοποίηση της μέγιστης επιλέξιμης έκτασης·

β) την αναλογία και την κατανομή των αγροτεμαχίων αναφοράς για τα οποία η μέγιστη επιλέξιμη έκταση περιλαμβάνει τις μη επιλέξιμες εκτάσεις ή για τα οποία δεν περιλαμβάνει τη γεωργική έκταση· γ) την κατηγοριοποίηση των αγροτεμαχίων αναφοράς για τα οποία η μέγιστη επιλέξιμη έκταση περιλαμβάνει τις μη επιλέξιμες εκτάσεις ή για τα οποία δεν περιλαμβάνει τη γεωργική έκταση·

δ) την ύπαρξη αγροτεμαχίων αναφοράς με σημαντικά ελαττώματα· ε) την αναλογία της δηλωθείσας έκτασης προς τη μέγιστη επιλέξιμη έκταση εντός των αγροτεμαχίων αναφοράς· στ) το ποσοστό αγροτεμαχίων αναφοράς που αποτέλεσαν αντικείμενο τροποποιήσεων κατά τη διάρκεια των ετών· ζ) το ποσοστό παρατυπιών που διαπιστώθηκε κατά τους επιτόπιους ελέγχους.

Κατά τη διενέργεια της αξιολόγησης που, τα κράτη μέλη:

α) χρησιμοποιούν τα δεδομένα που επιτρέπουν την αξιολόγηση της τρέχουσας κατάστασης επί τόπου·

β) επιλέγουν το κατάλληλο τυχαίο δείγμα όλων των αγροτεμαχίων αναφοράς. Η έκθεση αξιολόγησης και, κατά περίπτωση, οι διορθωτικές ενέργειες με το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής τους διαβιβάζονται στην Επιτροπή το αργότερο έως τις 31 Ιανουαρίου μετά το σχετικό ημερολογιακό έτος. Ωστόσο, για το ημερολογιακό έτος 2010, τα στοιχεία αυτά διαβιβάζονται στην Επιτροπή το αργότερο έως τις 28 Φεβρουαρίου 2011.»

Όσον αφορά στις υποχρεώσεις πολλαπλής συμμόρφωσης, τα κράτη μέλη μπορούν να απαλλάσσουν τους γεωργούς από τις υποχρεώσεις που προβλέπονται στον σχετικό κανονισμό, στις περιπτώσεις που οι σχετικές πληροφορίες τίθενται στη διάθεση των αρμοδίων αρχών στο πλαίσιο άλλων συστημάτων διαχείρισης και ελέγχου που εγγυώνται συμβατότητα με το ολοκληρωμένο σύστημα, σύμφωνα με το άρθρο 26 του κανονισμού(ΕΚ) αριθ. 73/2009. 2.

Η ενιαία αίτηση υποβάλλεται μέχρι την ημερομηνία που καθορίζεται από τα κράτη μέλη, το αργότερο όμως την 15η Μαΐου.

Κατά τον καθορισμό της εν λόγω ημερομηνίας, τα κράτη μέλη λαμβάνουν υπόψη το διάστημα που απαιτείται ώστε να είναι διαθέσιμα όλα τα σημαντικά στοιχεία για την ορθή διοικητική και δημοσιονομική διαχείριση της ενίσχυσης και εξασφαλίζουν ότι μπορούν να προγραμματιστούν αποτελεσματικοί έλεγχοι.

Στο άρθρο 51 παράγραφος 1, παρεμβάλλονται τα ακόλουθα εδάφια μετά το δεύτερο εδάφιο:

«Ένα κράτος μέλος μπορεί να αποφασίσει, βάσει ανάλυσης κινδύνου, να αποκλείσει από το δείγμα ελέγχου που επιλέγεται βάσει ανάλυσης κινδύνου τους γεωργούς οι οποίοι συμμετέχουν σε σύστημα πιστοποίησης. Ωστόσο, εφόσον το σύστημα πιστοποίησης καλύπτει μόνο μέρος των απαιτήσεων και των προτύπων που πρέπει να τηρούνται στο πλαίσιο της πολλαπλής συμμόρφωσης από τον γεωργό, εφαρμόζονται οι κατάλληλοι δείκτες κινδύνου για τις απαιτήσεις ή τα πρότυπα που δεν καλύπτονται από το σύστημα πιστοποίησης.

Εφόσον από την ανάλυση των αποτελεσμάτων ελέγχου προκύψει ότι υπάρχει υψηλή συχνότητα μη συμμόρφωσης προς τις απαιτήσεις ή τα πρότυπα που περιλαμβάνονται στο σύστημα πιστοποίησης όπως αναφέρεται στο δεύτερο εδάφιο στοιχείο β), οι δείκτες κινδύνου που αφορούν τις εν λόγω απαιτήσεις ή τα πρότυπα αξιολογούνται εκ νέου και, εφόσον κρίνεται αναγκαίο, αυξάνονται».

Διαβάστε εδώ ολόκληρη την έκθεση της ΕΕ απου αφορά στον Κανονισμός πολλαπλής συμμόρφωσης και ΟΣΔΕ

πηγή: agronews.gr

ΠΟΣΕΓ: Μύθοι και πραγματικότητα για την Διαχείριση των Αιτήσεων Ενιαίας Ενίσχυσης (ΟΣΔΕ)

Δελτίο Τύπου 24/02/2010

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ

Διδότου 26, ΑΘΗΝΑ, ΤΚ 10680, Τηλ. 210-3623594, 6947 566915, fax 210-3623784 E-mail: poseg@otenet.gr

Μύθοι και πραγματικότητα για την Διαχείριση των Αιτήσεων Ενιαίας Ενίσχυσης (ΟΣΔΕ)

Η Ιστορία

Κάθε χρόνο τέτοια εποχή η ΠΑΣΕΓΕΣ δηλώνει ότι, “θα αρνηθεί να αναλάβει τηνανάθεση?” του ΟΣΔΕ.

Κάθε χρόνο τέτοια εποχή ο εκάστοτε Υπουργός του Υπ.Α.Α.Τ. παρακαλεί τον πρόεδρο της ΠΑΣΕΓΕΣ να αναλάβει την ανάθεση του ΟΣΔΕ.

Την πρώτη πράξη αυτής της ιστορίας την είδαμε, την δεύτερη την αναμένουμε.

Ο μύθος

Οι ισχυρισμοί ότι η ΠΑΣΕΓΕΣ είναι η μόνη που, διαθέτει την απαιτούμενη εξειδικευμένη τεχνική υποδομή και εμπειρία σε ολόκληρη την επικράτεια και μπορεί μέσω των μελών της (ΕΑΣ) να προβεί άμεσα στην εκτέλεση του έργου του ΟΣΔΕ, είναι αυθαίρετοι, αστήρικτοι και ανυπόστατοι.

Η πραγματικότητα

Η ΠΑΣΕΓΕΣ κρίνοντας από τα μέχρι σήμερα αποτελέσματα και με βάση ολόκληρο το ιστορικό, αδυνατούσε και αδυνατεί να υλοποιήσει το έργο του ΟΣΔΕ.

Η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί από την αδυναμία αυτή είναι πλέον εκτός ελέγχου και οι δυσμενείς συνέπειες για την χώρα και τους αγρότες είναι αυτή την στιγμή δεδομένες αλλά απροσδιόριστες στο μέγεθος.

Η ευθύνη για τις παραλήψεις, τις αστοχίες και τα πρόστιμα από την Ε.Ε. βαρύνουν αποκλειστικά και μόνο τους αναθέτοντες εκάστοτε Υπουργούς του Υπ.Α.Α.Τ.

Το αποτελέσματα

Το αποτέλεσμα και οι παρενέργειες αυτού του συστήματος είναι, τα πρόστιμα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τα αναξιόπιστα στοιχεία του ΟΣΔΕ, εξαιτίας της κακοδιαχείρισης και της πλημμελούς υποστήριξης, να ξεπεράσουν μέχρι σήμερα τα 2 δις Ευρώ και οι πληρωμές όλων των γεωργικών ενισχύσεων να είναι σε αναστολή.

Η πρόταση

Το ΟΣΔΕ πρέπει να γίνει επιτέλους ένα αποτελεσματικό και αξιόπιστο εργαλείο για την

διαχείριση των ενισχύσεων και την τήρηση των κανονιστικών απαιτήσεων της Κοινής Γεωργικής Πολιτικής.

Το ΟΣΔΕ με το ίδιο και πολύ πιθανόν με μικρότερο κόστος εκτός των παραπάνω, μπορεί να παράγει στοιχεία για τη διάρθρωση της γεωργικής δραστηριότητας και να εξελιχθεί σε

εργαλείο παραγωγής Αγροτικής Πολιτικής, Αγροτικής Ανάπτυξης και ορθολογικού προγραμματισμού των Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων της χώρας.

Η υποστήριξη του ΟΣΔΕ είναι πολύ σοβαρή εργασία και πρέπει να γίνεται από τους ειδικούς και όχι από τους ημετέρους και τους αρεστούς.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

Ο Πρόεδρος Ο Γ. Γραμματέας

Ευθύμιος Ιακωβάκης Δημήτριος Καρακώστας