Αναζήτηση Αναρτήσεων

Τετάρτη 10 Μαρτίου 2010

Στη Βουλή το νομοσχέδιο για την αναμόρφωση του ΕΣΠΑ


Στην ταχύτερη και πιο αποτελεσματική αξιοποίηση των κοινοτικών κονδυλίων στοχεύει το σχέδιο νόμου για την αναμόρφωση του ΕΣΠΑ που παρουσίασε την Τετάρτη 10 Μαρτίου στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής η υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Λούκα Κατσέλη. Όπως ανέφερε η υπουργός, το προτεινόμενο νομοσχέδιο προωθεί την αποκέντρωση στη διαχείριση των πόρων, την απλοποίηση των εφαρμοζόμενων διαδικασιών και την μεγαλύτερη δυνατή αποτελεσματικότητα στην εφαρμογή των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων. Στόχος είναι η ταχεία απελευθέρωση των κοινοτικών κονδυλίων και η διοχέτευσή τους σε έργα και δράσεις υψηλού αναπτυξιακού αποτελέσματος, ειδικά στη σημερινή δύσκολη δημοσιονομική συγκυρία. "Η πολυπλοκότητα του συστήματος διαχείρισης των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων του ΕΣΠΑ σε συνδυασμό με τη γραφειοκρατική και συγκεντρωτική εφαρμογή του, από την έναρξή του το 2007 μέχρι σήμερα, οδήγησε σε σοβαρές δυσλειτουργίες και καθυστερήσεις στην υλοποίηση των στόχων του και την απορρόφηση των σχετικών κονδυλίων από τα ταμεία της ΕΕ και υπολογίζεται ότι η απορρόφηση των κοινοτικών πόρων από την έναρξή του ΕΣΠΑ, μέχρι σήμερα, δεν ξεπερνάει το 5% του συνολικού προϋπολογισμού όλων των προγραμμάτων", τόνισε η κ. Κατσέλη.

Η υπουργός υπογράμμισε ότι υπάρχει ανάγκη, ειδικά στη σημερινή οικονομική συγκυρία, για άμεση και δραστική αντιμετώπιση της υφιστάμενης κατάστασης. "Με το προτεινόμενο σχέδιο νόμου, υλοποιούμε τη δέσμευσή μας να λάβουμε άμεσα όλα τα αναγκαία διορθωτικά μέτρα, ώστε να επιτευχθεί η αποκέντρωση στη διαχείριση των πόρων, η απλοποίηση των εφαρμοζόμενων διαδικασιών και η αποτελεσματικότητα στην εφαρμογή των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων, με στόχο την ταχεία απελευθέρωση των κοινοτικών κονδυλίων και τη διοχέτευσή τους σε έργα και δράσεις υψηλού αναπτυξιακού αποτελέσματος".
"Παράλληλα, για την προώθηση των ανωτέρω, υπογράφεται "Επιχειρησιακή Συμφωνία Υλοποίησης" μεταξύ του υπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και του Γενικού Γραμματέα κάθε Περιφέρειας, καθώς και του κάθε καθ' ύλην αρμόδιου υπουργού, στην οποία εξειδικεύονται οι στρατηγικές προτεραιότητες κάθε Επιχειρησιακού Προγράμματος και ΠΕΠ. Οι Επιχειρηματικές Συμφωνίες Υλοποίησης δεν καταργούν τα Επιχειρησιακά Προγράμματα, αλλά εξειδικεύουν την υλοποίησή τους, και θα τεθούν σε ισχύ με Υπουργική Απόφαση".
"Ειδικά για τους τομείς του πολιτισμού, τουρισμού και υγείας, δημιουργούνται Ειδικά Αναπτυξιακά Προγράμματα και με πρωτοβουλία του ΥΠΟΙΑΝ και των συναρμόδιων υπουργείων θα προβλεφθεί ανακατανομή πόρων, ώστε αυτά να χρηματοδοτηθούν. Το πλαίσιο αυτό εξειδικεύεται όχι μόνο σε άξονες προτεραιότητας, αλλά και σε επιμέρους τομείς πολιτικής (π.χ. πολιτισμός, τουρισμός, υγεία κλπ.), καθώς και σε επίπεδο συγκεκριμένου έργου, με οικονομικό και χρονικό προγραμματισμό. Η διαδικασία παρακολούθησης της προόδου υλοποίησης γίνεται από το ΥΠΟΙΑΝ και προβλέπεται η αναθεώρηση ή ανακατανομή των πόρων μεταξύ αξόνων και τομέων - ανάλογα με την πρόοδο υλοποίησης", διευκρίνισε η υπουργός.
Ειδικότερα, όπως ανέφερε η κ. Κατσέλη, οι προτεινόμενες τροποποιήσεις του νόμου 3614/2007 εξασφαλίζουν την:

α). Αποκέντρωση στη διαχείριση των πόρων. Αυτό επιτυγχάνεται:
" Με την άμεση εκχώρηση στις Περιφέρειες της διαχείρισης του συνόλου των πόρων των αξόνων προτεραιότητας του οικείου ΠΕΠ, στη βάση της "Επιχειρησιακής Συμφωνίας Υλοποίησης", που θα συναφθεί μεταξύ του ΥΠ.ΟΙ.Α.Ν. και της κάθε Περιφέρειας. " Έχει ήδη ξεκινήσει διαβούλευση μεταξύ των Περιφερειών, των Υπουργείων και του ΥΠ.ΟΙ.Α.Ν., ώστε να προσδιοριστούν και να εξειδικευτούν, με τη συνδρομή και τις προτάσεις όλων των εμπλεκομένων, οι αναπτυξιακές πολιτικές και τα έργα που κρίνεται σκόπιμο να υλοποιηθούν σε κάθε Περιφέρεια. Το αποτέλεσμα της διαβούλευσης αυτής θα αποτυπωθεί στην Επιχειρησιακή Συμφωνίας Υλοποίησης.
" Κατά το στάδιο της προγραμματικής διαβούλευσης εν όψει της "Επιχειρησιακής Συμφωνίας Υλοποίησης", κάθε Υπουργείο παρέχει προς κάθε Περιφέρεια τις αναπτυξιακές κατευθύνσεις στον τομέα ευθύνης του και τα σημαντικά αναπτυξιακά έργα για κάθε Περιφέρεια. Με τον τρόπο αυτό περιορίζεται κάθε περαιτέρω εμπλοκή των κεντρικών φορέων κατά τις διαδικασίες διαχείρισης των πόρων, καταργείται ο σήμερα εφαρμοζόμενος συντονισμός, δηλαδή η διατύπωση γνώμης από τα καθ' ύλην αρμόδια Υπουργεία για τις επί μέρους πράξεις, και ακυρώνεται ο συγκεντρωτισμός και οι εμπλοκές στην εφαρμογή των προγραμμάτων.

" Το ΥΠΟΙΑΝ, ως Εθνική Αρχή Συντονισμού, παρακολουθεί συστηματικά, συντονίζει και εποπτεύει την ορθή και έγκαιρη, βάσει χρονοδιαγραμμάτων, υλοποίηση των Επιχειρησιακών Συμφωνιών Υλοποίησης. Η εφαρμογή παρακολουθείται και αξιολογείται σε διμηνιαία βάση και το ΥΠΟΙΑΝ διατηρεί τη δυνατότητα ανακατανομής πόρων εφόσον αυτό καταστεί αναγκαίο. Έτσι επιτυγχάνεται ο σαφής διαχωρισμός των Τομεακών από τα Περιφερειακά Επιχειρησιακά Προγράμματα, που προκαλούσε διάχυση και σύγχυση αρμοδιοτήτων και γραφειοκρατικές στρεβλώσεις, και επιτυγχάνεται η αποτελεσματικότητα εφαρμογής τους.
" Τα επιμέρους συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα τεχνικής υποστήριξης εγκρίνονται άπαξ από το ΥΠΟΙΑΝ για όλη την προγραμματική περίοδο, καταργώντας τη σημερινή συγκεντρωτική διαδικασία των διαδοχικών, ετήσιων εγκρίσεων. Με τον τρόπο αυτό, αποκεντρώνεται η διαδικασία διαχείρισης πόρων τεχνικής υποστήριξης, προβλέποντας βεβαίως στην παροχή σαφών κατευθύνσεων για το πλαίσιο υλοποίησης των συγχρηματοδοτούμενων έργων από πόρους της τεχνικής υποστήριξης.

Με τον τρόπο αυτό, η εμπλοκή των κεντρικών φορέων (Υπουργείων) περιορίζεται στο επίπεδο της προγραμματικής συμφωνίας για τον καθορισμό των κατευθύνσεων και προτεραιοτήτων στον τομέα πολιτικής τους, ενώ οι Περιφέρειες αναλαμβάνουν κυρίαρχο και υπεύθυνο ρόλο στη διαχείριση των προγραμμάτων τους.
β). Απλοποίηση στις εφαρμοζόμενες διαδικασίες με την κατάργηση φορέων που δεν χρειάζονται και την αλλαγή διαδικασιών που δημιουργούν πολυπλοκότητα και επικαλύψεις. Παράλληλα διασφαλίζεται η ισορροπία ανάμεσα στην ανάγκη επιτάχυνσης των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων και στην ανάγκη εξασφάλισης της χρηστής διαχείρισης.
" Καταργούνται οι διατάξεις που προέβλεπαν τη σύσταση των "ΑΟΠ Α.Ε.", της "ΝΟΜΟΣ Α.Ε." και της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων του ΥΠΟΙΑΝ. Με τον τρόπο αυτό ματαιώνεται η σύσταση φορέων που θα είχαν επικαλυπτόμενες αρμοδιότητες με ήδη υφιστάμενους φορείς του δημοσίου, με πρόσθετο κόστος λειτουργίας και άσκοπη εμπλοκή στην εφαρμογή των Προγραμμάτων.
" Καταργείται η υποχρεωτική εφαρμογή του δεύτερου βαθμού πιστοποίησης της επάρκειας των δικαιούχων με βάση το πρότυπο ΕΛΟΤ. Η μέριμνα για την ικανότητα υλοποίησης έργων από μέρους των δικαιούχων δεν αποδυναμώνεται, αλλά εξασφαλίζεται μέσω της επιβεβαίωσης που διενεργούν οι οικείες διαχειριστικές αρχές. Το πρότυπο ΕΛΟΤ 1429 δεν καταργείται, αλλά καθίσταται προαιρετικό και όσοι φορείς έχουν πιστοποιηθεί σύμφωνα με αυτό ή θα πιστοποιηθούν στο μέλλον, θα γίνονται αποδεκτοί ως επαρκείς. Με την ανωτέρω ρύθμιση αποφεύγεται η επανάληψη των διαδικασιών και η εισαγωγή πρόσθετων απαιτήσεων σε δικαιούχους που μερίμνησαν, προσπάθησαν και πέτυχαν να πιστοποιηθούν μέσω του συστήματος επιβεβαίωσης της επάρκειας που εφαρμόζουν οι αρχές διαχείρισης.
" Καταργείται η διαδικασία διατύπωσης γνώμης πριν από την ένταξη για πράξεις προϋπολογισμού έως 50 εκατ. ευρώ (σήμερα ισχύει για πράξεις άνω των 5 εκ. ευρώ για έργα ΕΤΠΑ και 2 εκ. ευρώ για το ΕΚΤ). Απλοποιούνται, με τον τρόπο αυτό, οι διαδικασίες ένταξης έργων, περιορίζοντας την εμπλοκή των φορέων και ενισχύοντας τον αποκεντρωμένο χαρακτήρα της διαχείρισης.
γ). Αποτελεσματικότητα και επιτάχυνση στην εφαρμογή των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων, καθώς και τον προσδιορισμό ονοματισμένων δράσεων με σαφές χρονοδιάγραμμα υλοποίησης, περιορίζοντας εμπλοκές και ατελέσφορες διαδικασίες στην εφαρμογή τους και διασφαλίζοντας αποτελεσματική εποπτεία στην εφαρμογή:
" Οι πόροι Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων διατίθενται κατά προτεραιότητα στα συγχρηματοδοτούμενα έργα, με στόχο την αποτελεσματική διαχείριση των δημόσιων πόρων και την ταχεία ροή της κοινοτικής συνδρομής.
" Επιταχύνονται και απλοποιούνται οι διαδικασίες επικαιροποίησης των μελετών έργων, δίνοντας τη δυνατότητα στις αναθέτουσες αρχές να επικαιροποιούν και από μόνες τους τις μελέτες (Σήμερα πρέπει οι μελέτες να ανατίθενται βάσει του 3621/2007 υποχρεωτικά σε μελετητές).

" Επιταχύνονται δραστικά οι διαδικασίες ανάθεσης δημοσίων συμβάσεων, με την κατάργηση του ελέγχου συμβασιοποίησης για μικρά έργα. Ο έλεγχος περιορίζεται για τα έργα αυτά σε έλεγχο προκήρυξης και κατασταλτικό έλεγχο πριν την πρώτη δαπάνη. Αντίθετα, εφαρμόζονται υποχρεωτικά οι προληπτικοί έλεγχοι που ασκούν οι αρμόδιες αρχές διαχείρισης στα στάδια εξέλιξης των δημόσιων συμβάσεων, για συμβάσεις που ο προϋπολογισμός τους εμπίπτει στα όρια των Κοινοτικών Οδηγιών.
" Αίρονται οι περιορισμοί για προκήρυξη και υποβολή προτάσεων έργων χαμηλού προϋπολογισμού, ώστε να αποφευχθεί η υπερκοστολόγηση μικρών έργων και να υπάρξει διάχυση της χρηματοδότησης και για τα μικρά έργα.
" Η υλοποίηση της "Επιχειρησιακής Συμφωνίας Υλοποίησης" παρακολουθείται σε διμηνιαία βάση από την Εθνική Αρχή Συντονισμού.
πηγή: agronews.gr

Πρόγραμμα Νέων Γεωργών σε καθυστέρηση‏


Η ΠΕΝΑ για το Πρόγραμμα Νέων Γεωργών
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 10-3-2010

«Την πρωτοπορία της ανάκαμψης από την οικονομική κρίση που ζει η Ελλάδα μας, μπορεί να αναλάβει ευκολότερα, με την δημιουργία άμεσου πλούτου, ο πρωτογενής τομέας και οι νέοι αγρότες», είπε ο κ. Κάρολος Παπούλιας απευθυνόμενος στο Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Ένωσης Νέων Αγροτών την 3η Μαρτίου 2010, κατά την επίσκεψη της πανελλήνιας Ένωσης Νέων Αγροτών-ΠΕΝΑ στο Προεδρικό Μέγαρο.
Μεταξύ των προβλημάτων που ταλανίζουν τους Νέους Αγρότες είναι και τα φαινόμενα ασυνέχειας του κράτους, όπως τα βιώνουν όσοι υπέβαλλαν αιτήσεις ένταξης στο Πρόγραμμα Νέων Γεωργών, και ένα χρόνο μετά την ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ (1422/27-1-2009) εξακολουθούν να ταλαιπωρούνται 8.500 περίπου Νέες και Νέοι, σε πλήρη αβεβαιότητα, χωρίς δουλειά, χωρίς ασφάλιση και στα όρια οικονομικής καταστροφής, ενώ ήδη κατέστη πολλαπλά αποκρουστικό (ή «μη ελκυστικό») το να γίνεις Νέος Αγρότης στην σύγχρονη Ελλάδα.
Ο κ. Παναγιώτης Γκιοργκίνης, από τον Νέο Σκοπό Σερρών, ταμίας της ΠΕΝΑ, παρουσίασε στοιχεία από την συνεχή αναξιοπιστία της Δημόσιας Διοίκησης απέναντι σε όσους πίστεψαν στην ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων για το Πρόγραμμα προσέλκυσης Νέων Γεωργών, που μεταξύ άλλων προβλέπει:
1.Στο πρόγραμμα εντάσσονται νέες και νέοι, 18 έως 40 ετών, παραιτούνται από κάθε άλλη απασχόληση και εγκαθίστανται μόνιμα στο τόπο που θα δημιουργήσουν την νέα Αγροτική τους Εκμετάλλευση, με υποχρέωση τουλάχιστον 10ετή, στα ποιο δυναμικά και παραγωγικά τους χρόνια.
2.Επιχορηγούνται με πόσο € 25.000 έως € 40.000 ανάλογα με την Αγροτική τους Εκμετάλλευση, και με προκαθορισθένα κριτήρια διαφανή & γνωστά σε όλους.
3.Η Εθνική Συμμετοχή είναι 25% και η ΕΕ συνεισφέρει το 75%, ενώ, με διαπραγμάτευση που έγινε επιτυχώς παλαιότερα, εξασφαλίσθηκε ότι πρώτα θα καταβληθεί το 75% της ΕΕ και ακολούθως η Ελληνική συμμετοχή.
4.Οι δικαιούχοι παίρνουν το πριμ πρώτης εγκατάστασης τμηματικά, με την πρώτη δόση να είναι μόνο το 40% και η επόμενη γίνεται ανάλογα με την πρόοδο της εγκατάστασης.
5.Έχουν υποχρέωση να δημιουργήσουν Αγροτική Εκμετάλλευση (Γεωργική ή Κτηνοτροφική) που θα απασχολεί πλήρως τουλάχιστον ένα άτομο. Για την έναρξη δαπανούν από ιδία κεφάλαια κατά μέσο όρο 20.000 € (για αγορά –ενοικίαση αγροτεμαχίων, αγορά ζωικού κεφαλαίου, αγορά μηχανολογικού εξοπλισμού, μελέτες, παράβολα, κτλ.).
6.Ο Νέος Γεωργός που έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα dynataiυποχρεούται σε επενδύσεις μέσα από τα Σχέδια Βελτίωσης με αυτονόητες θετικές συνέπειες για την Οικονομία (μέσος όρος επενδύσεων 120.000 € για κάθε Εκμετάλλευση). Με τις επενδύσεις αυξάνεται η ρευστότητα στην αγορά το Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν (αύξηση εσόδων για το κράτος από φόρους, ΦΠΑ, κτλ.) και βέβαια αυξάνεται και το Εθνικό Κεφάλαιο.
7.Παράλληλα με τις επενδύσεις δίνεται εργασία σε ένα τουλάχιστον επιπλέον άτομο για τη λειτουργία της γεωργικής εκμετάλλευσης και μία θέση εργασίας σε τομείς που σχετίζονται με την γεωργική εκμετάλλευση όπως οικοδομή, εμπόριο, μεταφορές, υπηρεσίες, κτλ. (εκτίμηση των ΑΝΤΩΝΙΟΥ-ΔΕΪΛΟΓΚΟΥ-ΓΑΤΣΗ). Δηλαδή δημιουργούνται συνολικά 25.500 θέσεις εργασίας στον πρωτογενή τομέα που παράγει γρήγορα και άμεσα πλούτο.
8.Ο Πολλαπλασιαστής απασχόλησης στον αγροτικό τομέα (καπνοκαλλιέργεια) είναι 4,7, κατά μελέτες του καθ. Κ. Μάττα. Δηλαδή αν χάσουμε μια θέση εργασίας στον αγροτικό τομέα, χάνονται 4,7 θέσεις εργασίας σε άσχετους εργασιακούς χώρους και τόπους στην εθνική απασχόληση. Πόσο πολύ περισσότερο σήμερα.
9.Το ποσό των € 25.000 έως € 40.000 που θα πάρουν τμηματικά οι Νέα-Νέοι Γεωργοί το χρησιμοποιούν συνήθως για να καλύψουν και τμήμα της ιδίας συμμετοχής τους στα Σχέδια Βελτίωσης, από όπου το κράτος εισπράττει ΦΠΑ 23.000€ (κατά μέσο όρο από κάθε επένδυση-Σχέδιο Βελτίωσης), πριν καν καταβάλλει την επιδότηση.
10.Μετά την συζήτηση στην Βουλή, όπου ακούστηκε ότι πιθανόν το 27% των «εν δυνάμει δικαιούχων» να απορριφθούν στον έλεγχο από τον ΟΠΕΚΕΠΕ (μη επιλέξιμα, προβλήματα με την ψηφιοποίηση κλπ) οι αβεβαιότητες πολλαπλασιάστηκαν.
11.Μέχρι σήμερα μετά την ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ της 27-1-2009, εκδόθηκε μια Υπουργική Απόφαση (3-9-2009) και ένα Δελτίο Τύπου (18-2-2010), ενώ οι πίνακες δικαιούχων αναρτώνται και κατεβαίνουν, γίνονται δηλώσεις, ανακοινώνονται σχετικά θέματα στην Βουλή ή σε μπαλκόνια ή σε ημερίδες, ΑΛΛΑ οι Νέοι Γεωργοί δεν έχουν πάρει στα χέρια τους ούτε λεφτά, ούτε αποφάσεις της Δημόσιας Διοίκησης, για να μπορέσουν να κάνουν κάτι.
Η Πανελλήνια Ένωση Νέων Αγροτών θέτει την συντονιστική της αρμοδιότητα, σε όσες Ενώσεις Νέων Αγροτών προωθήσουν καταλόγους ενδιαφερομένων.
Το υπόδειγμα που έχει κυκλοφορήσει αναφέρει:
Οι παρακάτω υπογράφοντες, που υποβάλλαμε αίτηση ένταξης στο Πρόγραμμα Νέων Γεωργών για την λήψη ενίσχυση πρώτης εγκατάστασης Νέων Γεωργών, σύμφωνα με την ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ 1422/27-1-2009, και αφού παρήλθε η προβλεπόμενη δέσμευση της Δημόσιας Διοίκησης για απόφαση και καταβολή της πρώτης δόσης για τους Νέους Γεωργούς, με την παρούσα δηλώνουμε την πρόθεσή μας να προβούμε σε κάθε νόμιμη ενέργεια για την προάσπιση των δικαιωμάτων μας, ζητάμε από την μόνη θεσμικά οργανωμένη Αγροτική Συνδικαλιστική Οργάνωση στον Νομό μας για τους Νέους Αγρότες, να διερευνήσει τις εναλλακτικές δυνατότητες και εξουσιοδοτούμε την Επιτροπή Προγράμματος Νέων Γεωργών, η οποία θα λειτουργεί στα πλαίσια της τοπικής ΕΝΑ, να κάνει όλες τις ενέργειες σε συνεργασία με την Πανελλήνια Ένωση Νέων Αγροτών, για να επιταχυνθούν οι αποφάσεις στο Πρόγραμμα Νέων Γεωργών, για να συμμετέχουν όλοι οι εν δυνάμει δικαιούχοι Νέοι Γεωργοί, για να αποδοθούν όλα τα προβλεπόμενα στην ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ 1422/27-1-09 και για να υπάρχει επαρκής χρηματοδότηση για τους Νέους Αγρότες στα Σχέδια Βελτίωσης του Α. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗΣ 2007-2013.
Ακόμα και σε όποιον Νομό δεν λειτουργεί Ένωση Νέων Αγροτών, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δημιουργήσουν μια νέα Ένωση Νέων Αγροτών του νόμου 3147/2003 (άρθρο 20), το Καταστατικό των οποίων είναι διαθέσιμο ελεύθερα σε οποιαδήποτε ομάδα Νέων Αγροτών.
Για μιαν ακόμα φορά η πραγματικότητα «γρονθοκοπεί» τα ωραία λόγια και τις καλές προθέσεις όλων, ακόμα και του σημερινού Πρωθυπουργού, που είπε στους Νέους Αγρότες, στην Αρχαία Ολυμπία, στις 5 Σεπ 2009:
… «Εκπέμπετε ότι είσαστε οι πιο δημιουργικοί και διψασμένοι για πρόοδο και προκοπή άνθρωποι της ελληνικής υπαίθρου. Και δεσμεύομαι ότι η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, θα σας δώσει όλα τα εργαλεία που χρειάζεστε, για να κάνετε τα όνειρά σας πραγματικότητα.
Θέλω να αισθάνεστε, και αυτό πρέπει να το αισθανθεί και ο κάθε Έλληνας πολίτης, ότι το κράτος δεν είναι ο δυνάστης, δεν είναι το φέουδο κάποιων, αλλά είναι ο υπηρέτης, που στέκεται δίπλα στις προσπάθειες και τις πρωτοβουλίες του πολίτη και του αγρότη. Και ιδιαίτερα του νέου αγρότη, που έχει και όραμα και όρεξη.
Γνωρίζω ότι όσες υποδομές και αν υπάρχουν, όσοι νόμοι και αν ψηφιστούν, όσα χρήματα και επιδοτήσεις και αν διοχετευτούν στην αγορά, όσους ελέγχους και αν κάνουν οι αρμόδιες αρχές σε αυτή την αγορά, βασικός πλούτος της χώρας μας είναι οι ίδιοι οι άνθρωποι. Και στην αγροτική οικονομία, είναι οι ίδιοι οι αγρότες. … Και αυτό, γιατί σήμερα είναι δύσκολο να είσαι αγρότης στην Ελλάδα. Όπως είναι δύσκολο να είσαι νέος στη σύγχρονη Ελλάδα. Και είναι ακόμα πιο δύσκολο, να είσαι νέος αγρότης.
Φίλες και φίλοι, δεν θέλω να χάνετε το κουράγιο σας, δεν πρέπει να χάσετε την περηφάνια σας. Πρέπει να είστε υπερήφανοι, γιατί οι αγρότες, και ιδιαίτερα οι νέοι αγρότες, είναι η μεγάλη δύναμη της ελληνικής Περιφέρειας. Χωρίς εσάς, η αληθινή Ελλάδα θα σβήσει. Οι νέοι αγρότες έχουν δικαίωμα να ζήσουν στον τόπο όπου γεννήθηκαν και να ευημερούν. Να ευημερούν στον τόπο που επέλεξαν, ένα τόπο πανέμορφο, τον τόπο σας».
Τελικά φαίνεται ότι η μόνη διέξοδος για πολλούς που πίστεψαν σε ένα νέο ξεκίνημα, μια νέα αρχή, ένα νέο όνειρο στον τόπο τους, στην δικιά τους αγροτική εκμετάλλευση, είναι να εγκαταλείψουν την ύπαιθρο και τους γονείς τους και να φύγουν, να πάνε είτε άνεργοι στις πόλεις είτε μικρο-μισο-μισθωτοί σε εμπορικά στις μεγάλες πόλεις, όπως δήλωσε νέος αγρότης από την Αργολίδα. Και έφυγε …
Η Πανελλήνια Ένωση Νέων Αγροτών καλεί όλους τους ενδιαφερόμενους Νέους Αγρότες και τους «εν δυνάμει δικαιούχους» να ενώσουν τις προσπάθειές τους για να τηρηθούν τουλάχιστον όσα προγραμματίσθηκαν και τουλάχιστον σε όσα γραπτώς ΠΡΟΣΚΛΗΘΗΚΑΝ οι νέες και οι νέοι, αλλά και για να συνδιαμορφώσουν πλέον μόνοι τους το μέλλον τους, διότι φαίνεται ότι είναι παντελώς μόνοι.
Τελικά είναι ακόμη δυσκολότερο να μην σε αναγνωρίζουν ούτε καν στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων.

Για την καταγραφή, Δημήτρης Μιχαηλίδης, 6998282382

Η Κ. Μπατζελή στην "Πρώτη Γραμμή" του ΣΚΑΙ

Η Κ. Μπατζελή στην "Πρώτη Γραμμή" του ΣΚΑΙ


Η υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων μίλησε στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ και την εκπομπή "Πρώτη Γραμμή"
ΒΙΝΤΕΟ

Στις ΕΑΣ και φέτος η σύνταξη του ΟΣΔΕ

Ευρεία σύσκεψη χθες στην ΠΑΣΕΓΕΣ και με Τρικαλινή συμμετοχή – Παρέμβαση στο υπουργείο για «συνεταιριστικό Καλλικράτη» και πιστωτικά τιμολόγια.
Η ενεργοποίηση των δικαιωμάτων του 2010 ήταν το αντικείμενο ευρείας σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε χθες στην Αθήνα με πρωτοβουλία της ΠΑΣΕΓΕΣ. Του Λάζαρου Μάμαλη Από την Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Τρικάλων, στη σύσκεψη μετείχαν ο διευθυντής της κ. Νίκος Λάζος και ο προϊστάμενος του οικονομικού τμήματος κ. Όθωνας Σιάγκας.

H σύσκεψη αφορούσε τα τρέχοντα ζητήματα της επικαιρότητας, κυρίως για το ΟΣΔΕ, για τα οποία απαιτείται να ληφθούν πρωτοβουλίες των Συνεταιριστικών Οργανώσεων. Σύμφωνα με τον κ. Λάζο, όπως προέκυψε από τη σύσκεψη, για φέτος το ΟΣΔΕ θα συνταχθεί από τις ΕΑΣ. Οι ΕΑΣ, όμως πρέπει να καταθέσουν μέχρι την Παρασκευή, πλήρη φάκελο για την πιστοποίησή τους. Η αρμόδια προϊσταμένη συνεταιρισμών της ΕΑΣ Τρικάλων κ. Ελένη Αλεξανδρή έχει ήδη στα χέρια της τον φάκελο, οπότε άμεσα θα κατατεθεί στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης.

Για του χρόνου, το υπουργείο ήδη έχει προκηρύξει διεθνή διαγωνισμό για το ΟΣΔΕ, στον οποίο όμως, θα μετέχουν και οι ΕΑΣ, μέσω της ΠΑΣΕΓΕΣ. Κι αυτό γιατί, οι Ενώσεις έχουν ήδη τους απαραίτητους μηχανισμούς και υπηρεσίες για να υποστηρίξουν τη σύνταξη του Ολοκληρωμένου Συστήματος Διαχείρισης και Ελέγχου που είναι απαραίτητο για την καταβολή των κοινοτικών ενισχύσεων στους παραγωγούς. Κατά τη χθεσινή συζήτηση προέκυψε ότι οι ΕΑΣ φέτος θα έχουν λιγότερη δουλειά για το ΟΣΔΕ. Κι αυτό γιατί θα μείνουν εκτός συστήματος οι ενισχύσεις κάτω των 200 ευρώ οι οποίες είναι 184.000 σε όλη τη χώρα. Επομένως, από τις 930.000 δηλώσεις που κατατέθηκαν πέρυσι, φέτος θα περιοριστούν στις 718.000.

Παράλληλα, οι εκπρόσωποι των συνεταιρισμών αποφάσισαν να ζητήσουν από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης να μετάσχουν ενεργά στη διαβούλευση για τον «συνεταιριστικό Καλλικράτη», αλλά και να παρέμβει στην αγορά για να εκλείψουν φαινόμενα πιστωτικών τιμολογίων –κυρίως από τις μεγάλες αλυσίδες τροφίμων- τα οποία είναι σε βάρος των παραγωγών. Η δήλωση της υπουργού Χαρακτηριστική της σημασίας που αποδίδει η σημερινή πολιτική ηγεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης στην έγκαιρη ενεργοποίηση των δικαιωμάτων είναι και η δήλωση της υπουργού κυρίας Κατερίνας Μπατζελή, το περασμένο Σάββατο, στον Βόλο.

Ειδικότερα, σχετικά με τη ψηφιοποίηση και τις ενισχύσεις στο 100%, που αποτελούν δέσμευση της κυβέρνησης η υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων τόνισε: «Η ψηφιοποίηση έχει ολοκληρωθεί, έχει γίνει ήδη και ο τελευταίος έλεγχος και αποδείχτηκε ότι πήγε πάρα πολύ καλά. Στις 15 Μαρτίου, αρχίζει η πληρωμή των επιδοτήσεων και πιστεύουμε ότι μέχρι τα μέσα του 2010 και με τη νέα αίτηση θα έχει πραγματικά τελειώσει ένα μακροχρόνιο έργο που είχε διασύρει τη χώρα μας σε ευρωπαϊκό επίπεδο και είχε επιβαρύνει τον εθνικό μας προϋπολογισμό με εκατοντάδες εκατομμύρια».

www.e-erevna.gr/

ΠΟΣΓ:ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ 11-3-2010

ΠΟΣΓ: ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ 11-3-2010



ΠΛΗΡΗΣ ΟΘΟΝΗ

Ο Ελληνας καρδιοχειρουργός που έχει σώσει 9.000 άπορα παιδιά

Αυξέντιος Καλαγκός - Ο Ελληνας καρδιοχειρουργός που έχει σώσει 9.000 άπορα παιδιά.

H καρδιά ενός μικρού παι διού είναι σαν το μπαλάκι του πινγκ-πόνγκ», είπε και κράτησε το κοριτσάκι στα χέρια του. «Πώς είσαι μικρή μου; » της ψιθύρισε, σε μια στιγμή ολόδική τους. Ο καρδιοχειρουργός Αυξέντιος Καλαγκός, που πριν από λίγες μέρες είχε σώσει τη ζωή της δίχρονης Σταυριάνας, είναι ένας σύγχρονος ιεραπόστολος της Ιατρικής. Εάν κάτι διαμορφώνει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του 48χρονου Ελληνα, δεν είναι η λαμπρή καρδιοχειρουργική του σταδιοδρομία ούτε η διευθυντική του θέση στην Καρδιοχειρουργική Κλινική του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου της Γενεύης. Είναι το γεγονός ότι αυτός ο διεθνούς φήμης επιστήμονας χειρούργησε με την ομάδα του, τα τελευταία δέκα χρόνια, 9.000 άπορα παιδιά!
Με αυταπάρνηση, την οποία κατά ένα μέρος τού «μετάγγισαν» στα χρόνια των μεταπτυχιακών σπουδών του σπουδαίοι δάσκαλοι όπως ο Μαγκντί Γιακούμπ και ο Αλέν Καρπαντιέ, ο Αυξέντιος Καλαγκός μοιράζει τη ζωή του ανάμεσα στην Ελβετία και τον Τρίτο Κόσμο. Το φιλανθρωπικό ίδρυμα «Coeurs pour tous» (Καρδιές για όλους), που δημιούργησε τον Ιούνιο του 1998, πλαισιωμένος από μια ομάδα χειρουργών με κοινά ιδανικά, προσφέρει ανεκτίμητες ιατρικές υπηρεσίες στους ξεχασμένους του κόσμου.
Ο γιατρός των φτωχών παιδιών, της μικρής Σταυριάνας, που φωτογραφήθηκε για το «Κ», ή της Νταϊάνας από τη Σερβία, η εικόνα της οποίας πέρσι έκανε διαδικτυακά το γύρο του κόσμου, ταξιδεύει μία εβδομάδα κάθε μήνα: Ερυθραία, Μοζαμβίκη, Αίγυπτος, Αλγερία, Ινδία, Λίβανος, Μαδαγασκάρη, Μαρόκο... Από τις καταβολές του, στα σοκάκια της Κωνσταντινούπολης, όπου μεγάλωσε, τον ακολουθεί πάντα η συμβουλή που του 'χε δώσει ο πατέρας του: «Να προσπαθήσεις να γίνεις κάποιος που προσφέρει στους άλλους». Ετσι κι έγινε. Ανθρωπος ιδιοφυής, ιδεαλιστής και ακαταπόνητος, ο Καλαγκός έχει δοθεί στο φιλανθρωπικό του έργο με παροιμιώδη θέληση κι επιμονή. «Οταν πήγα ύστερα από μεγάλη προσπάθεια να συναντήσω τον Γιακούμπ κι εκείνος έφυγε εκτάκτως απ' το Λονδίνο για μια επέμβαση, έμεινα σ' ένα παγκάκι έξω από το νοσοκομείο, μέχρι να γυρίσει», θυμάται...
Αποφοίτησε το '84, σε ηλικία 23 ετών, από την Αμερικανική Ιατρική Σχολή της Κωνσταντινούπολης, ειδικεύτηκε στη χειρουργική στο Λονδίνο και στη συνέχεια αφιέρωσε πέντε επιπλέον χρόνια σπουδών προκειμένου να αφοσιωθεί στην καρδιοχειρουργική παιδιών και νεογνών στο Παρίσι και στις ΗΠΑ, για να γίνει τελικά τακτικός καθηγητής στο πανεπιστήμιο της Γενεύης στα 40 του. Ως κάτοχος, σήμερα, της πατέντας «Kalangos Ring» -ένα πρωτοποριακό «δαχτυλίδι» που τοποθετείται στην παιδική καρδιά για την επιδιόρθωση της μιτροειδούς βαλβίδας και με αυτό από το 2005 έως σήμερα σώθηκαν 4.000 παιδιά- εκχωρεί τα δικαιώματα στο φιλανθρωπικό του ίδρυμα, για να μετεκπαιδεύσει στη Γενεύη γιατρούς και νοσηλευτές των χωρών του Τρίτου Κόσμου. «Ξεκίνησα την Ιατρική για να κάνω ειδικά καρδιοχειρουργική και ανυπομονούσα ως φοιτητής να τελειώσω τη Σχολή για να περάσω στην ειδικότητα», λέει. «Αν σας πω, όμως, πότε μου μπήκε η ιδέα, μπορεί και να γελάσετε… Οταν ήμουν μικρός, εφτά χρόνων, ο πατέρας μου, παθολόγος στην Κωνσταντινούπολη, με έστελνε ν' αγοράζω την εφημερίδα, και μια μέρα του '67 είδα στο πρωτοσέλιδο το μεγάλο γεγονός της πρώτης μεταμόσχευσης καρδιάς, που έκανε ο Μπάρναρντ στη Νότια Αφρική. Λέω του πατέρα μου «όταν μεγαλώσω, θα γίνω χειρουργός, όπως αυτός». Βέβαια τότε, ήταν η έκφραση του εντυπωσιασμού μου κι ένα παιδικό όνειρο, μεγαλώνοντας όμως, ποτέ δεν αποχωρίστηκα αυτό το όνειρο...».
Είναι πρωί στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο της Γενεύης και οι γονείς της Σταυριάνας, δύο νέοι άνθρωποι από την Αθήνα, φέρνουν το παιδί, που πριν από τρεις μέρες είχε βγει από το νοσοκομείο, για να το δει ο γιατρός. Η μικρή ήταν επείγουσα περίπτωση, έπρεπε να χειρουργηθεί σε διάστημα δύο εβδομάδων, διαφορετικά δεν θα ζούσε· στην Ελλάδα δεν αναλάμβαναν την επέμβαση δίχως μετάγγιση, όπως ζητούσε η οικογένεια λόγω θρησκευτικών πεποιθήσεων. «Μας είπαν για τον Καλαγκό ότι ήταν ο μόνος που θα έκανε, αυτήν τη στιγμή, την εγχείρηση», λέει η μητέρα. «Η πάθηση της μικρής διαγνώστηκε εκ γενετής, αλλά για την τωρινή «επιδιορθωτική» εγχείρηση, που ήταν καθοριστική, χρειαζόμασταν την υποστήριξη του καθηγητή και αυτού του νοσοκομείου. Οταν τον καλέσαμε, ήταν σε εγχείρηση και η γραμματέας του μας είπε ότι θα μας τηλεφωνούσε ο ίδιος. Φοβήθηκα αρχικά ότι θα αντιμετωπίζαμε πάλι την αδιαφορία που έχουμε συνηθίσει στην Ελλάδα και το παιδί δεν είχε κανένα χρονικό περιθώριο». Δύο ώρες μετά, χτυπούσε το τηλέφωνό τους. «Μας πήρε ο ίδιος, άκουσε το περιστατικό, μας είπε αμέσως ότι μπορεί να το αναλάβει και ότι για εκείνον είναι μια επέμβαση «ρουτίνας'' - προσπάθησε να μας καθησυχάσει. Μας είπε επίσης να κάνουμε κάποιες εξετάσεις και μας βοήθησε στα διαδικαστικά, ώστε να έρθουμε εγκαίρως καθώς το οξυγόνο του παιδιού στο αίμα λιγόστευε, μέρα με τη μέρα. Μας τηλεφώνησε κι άλλες φορές, μέχρι να φτάσουμε. Αντίστοιχο προσωπικό ενδιαφέρον δεν είχαμε δει ποτέ, από κανέναν γιατρό. Ξέραμε ότι είναι ένας γιατρός με μεγάλη εμπειρία και πειθαρχημένος σε αυτό που κάνει, αλλά μας εντυπωσίασε η συμπεριφορά του, πώς αυτός, που είναι τόσο σπουδαίος, μπορεί να είναι τόσο προσιτός και φιλικός».
Η Σταυριάνα κλαίει κατά τη διάρκεια της φωτογράφισης, η τομή της είναι νωπή, αλλά κάπως ηρεμεί όταν εκείνος τής γλυκομιλάει... «Χαμογελάς, μικρή μου;»


Πράσινο λίφτινγκ με επιδότηση

Ενεργειακές παρεμβάσεις σε σπίτια χωρίς να βάλετε το χέρι στην τσέπη

Ενεργειακές υπηρεσίες με το κλειδί στο χέρι, που θα αποπληρώνονται σταδιακά από την εξοικονόμηση χρημάτων που θα επιτυγχάνεται σε βάθος χρόνου, θα μπορούν σύντομα να απολαύσουν οι Έλληνες καταναλωτές σύμφωνα με σχετικό νομοσχέδιο που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση. Ακόμη, μέσα στις επόμενες ημέρες εξαγγέλλεται το περιβόητο πακέτο επιδοτήσεων, φοροαπαλλαγών και χαμηλότοκων τραπεζικών δανείων για τη χρηματοδότηση ενεργειακών εργασιών στα σπίτια, όπως μονώσεις και τοποθέτηση διπλών κουφωμάτων.

Τα κτίρια που έχουν επιλεγεί να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα, είναι- όπως ανέφερε μιλώντας χθες σε συνέδριο του ΤΕΕ ο υφ. Περιβάλλοντος Ι. Μανιάτης- «όσα έχουν κατασκευαστεί πριν από την εφαρμογή του κανονισμού θερμομόνωσης του 1979, και ως εκ τούτου παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη ενεργειακή κατανάλωση, ενώ ταυτόχρονα ανήκουν σε πολίτες χαμηλού εισοδήματος, πολλοί από τους οποίους βρίσκονται στην κατηγορία των “ενεργειακά πτωχών”».
Για τις κατοικίες που θα ενταχθούν στο πρόγραμμα θα διενεργείται ενεργειακή επιθεώρηση, πριν και μετά τις παρεμβάσεις. Στην ενεργειακή θωράκιση των κτιρίων θα συμβάλει και το νομοσχέδιο που προβλέπει τη δυνατότητα παροχής ενεργειακών υπηρεσιών από εξειδικευμένες εταιρείες προς τους καταναλωτές, χωρίς οι τελευταίοι να χρειάζεται να βάλουν το χέρι στην τσέπη.
Ένα συμβόλαιο θα υπογράφεται μεταξύ του καταναλωτή και της εταιρείας και θα προβλέπει ότι για την αποπληρωμή των εργασιών, η τελευταία θα εισπράττει ένα ποσό που θα αντιστοιχεί στο τμήμα της εξοικονομούμενης ενέργειας που θα επιτυγχάνεται σε βάθος χρόνου. Το μοντέλο εφαρμόζεται χρόνια στο εξωτερικό, ονομάζεται Εnergy Services Companies (ΕSCΟs- Επιχειρήσεις Ενεργειακών Υπηρεσιών) και έχει αποφέρει σημαντικά αποτελέσματα αφού η εταιρεία σε συνεργασία με τράπεζα που τη χρηματοδοτεί, αναλαμβάνει εξ ολοκλήρου το κόστος. Ευρω-πριμ Στο μεταξύ, τη δυνατότητα στον δικαιούχο να αναβαθμίσει ενεργειακά το σπίτι του, είτε παίρνοντας απευθείας επιδότηση για το κόστος των προτεινόμενων εργασιών (με μέγιστο ποσοστό το 30% του κόστους) είτε λαμβάνοντας ένα επισκευαστικό δάνειο από τράπεζες, με επιδότηση του επιτοκίου που μπορεί να φτάσει και το 100%, προβλέπει στην τελική μορφή του το σχέδιο για την εξοικονόμηση ενέργειας στα σπίτια που θα ανακοινωθεί τις προσεχείς ημέρες από το υπουργείο Περιβάλλοντος.

Στόχος είναι να αρχίσει να εφαρμόζεται το αργότερο από τον Ιούνιο. Το σπίτι θα πρέπει πρώτα να έχει ελεγχθεί από ενεργειακό επιθεωρητή, ώστε να είναι γνωστό ποια σημεία χρήζουν παρεμβάσεων. Το κόστος της επιθεώρησης δεν έχει οριστικοποιηθεί αλλά, σύμφωνα με πληροφορίες, θα αρχίζει από ένα ευρώ το τετραγωνικό μέτρο με ενδεχόμενη διαβάθμιση αναλόγως των τετραγωνικών.

Το υπουργείο φιλοδοξεί να επωφεληθούν περίπου 45.000 σπίτια από το πρόγραμμα των άτοκων δανείων και άλλα 30.000 από τις απευθείας επιδοτήσεις για ενεργειακές εργασίες. Συνολικά έχει τεθεί ως στόχος να ικανοποιηθούν κάτι λιγότερο από 100.000 δικαιούχοι (είτε μεμονωμένα διαμερίσματα και μονοκατοικίες είτε ολόκληρα κτίρια), αντί για τους μόλις 15.000 που προέβλεπε το πρόγραμμα που είχε εξαγγείλει η προηγούμενη κυβέρνηση.

Για τον σκοπό αυτό, η ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος έχει καταφέρει να εξασφαλίσει, πέραν των 100 εκατ. ευρώ του αρχικού σχεδιασμού, επιπλέον κονδύλια, είτε από άλλα κοινοτικά προγράμματα του υπουργείου Οικονομίας είτε από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Το πρώτο βήμα Στο νομοσχέδιο «για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης κατά την τελική χρήση» που έθεσε χθες σε δημόσια διαβούλευση το υπ. Περιβάλλοντος, εκτός από τους όρους λειτουργίας των Επιχειρήσεων Ενεργειακών Υπηρεσιών και της κατάρτισης συμβάσεων Χρηματοδότησης Από Τρίτους, περιλαμβάνεται και μια σειρά από άλλες διατάξεις. Συγκεκριμένα αναφέρεται ότι στο εξής θα ισχύουν ελάχιστα κριτήρια ενεργειακής απόδοσης για όλες τις προμήθειες του δημοσίου τομέα, καθώς επίσης υποχρεωτική εφαρμογή συστήματος ενεργειακής διαχείρισης σε όλους τους οργανισμούς του Δημοσίου. Το νομοσχέδιο που αφορά τη μεταφορά στο εθνικό δίκαιο σχετικής Οδηγίας της Ε.Ε., ορίζει επίσης ότι στο εξής, για κάθε νέα σύνδεση που γίνεται, οι προμηθευτές ενέργειας- ΔΕΗ και ανταγωνιστές της- θα υποχρεούνται να εγκαθιστούν μετρητές στο σπίτι που θα μετρούν ανά ώρα την κατανάλωση ενέργειας, δίνοντας τη δυνατότητα στους καταναλωτές να γνωρίζουν τι ξοδεύουν. Αργότερα, αυτό θα επιτρέψει στη ΔΕΗ και τους ανταγωνιστές της την καθιέρωση τιμολογίων πολλαπλών ταχυτήτων.

Επίσης, σε 6 μήνες από τη δημοσίευση του νόμου, προβλέπεται η θέσπιση χρηματοοικονομικών μέσων και κινήτρων για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης κατά την τελική χρήση.

Καθαρά οχήματα

Προβλέπεται ακόμη υποχρεωτική ποσόστωση καθαρών οχημάτων, όπως ηλεκτρικά, υβριδικά, φυσικού αερίου, βιοκαυσίμου, υδρογόνου στις δημόσιες υπηρεσίες και οργανισμούς, και ότι οι διανομείς ενέργειας και στις επιχειρήσεις λιανικής πώλησης ενέργειας (ηλεκτρικό, φυσικό αέριο κ.λπ.), θα παρέχουν υποχρεωτικά στους πελάτες τους ενεργειακές υπηρεσίες και επιθεωρήσεις.

tanea.gr

ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ - ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ ΕΡΓΩΝ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ ΕΤΗΣΙΑΣ ΒΛΑΣΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΠΥΡΚΑΓΙΩΝ

ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ & ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ ΕΡΓΩΝ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ ΕΤΗΣΙΑΣ ΒΛΑΣΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΠΥΡΚΑΓΙΩΝ



ΠΛΗΡΗΣ ΟΘΟΝΗ

Με μεγάλη συμμετοχή η απεργία των εργαζομένων στον ΕΛΓΑ

Με μεγάλη συμμετοχή η απεργία των εργαζομένων στον ΕΛΓΑ

Με αφορμή τις πρόσφατες δηλώσεις της υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων σε βάρος τους, σε 24ωρη προειδοποιητική απεργία προχώρησαν στις 9 Μαρτίου, οι εργαζόμενοι του ΕΛΓΑ. Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν «εκστρατεία κατασυκοφάντησης του έργου τους» και καλούν την αρμόδια υπουργό να αντιληφθεί τα καθήκοντα και τις ευθύνες της και ν’ ασχοληθεί, για την αναμόρφωση του γεωργοασφαλιστικού συστήματος της χώρας, σύμφωνα και με τις προτάσεις τους.

Ειδικότερα σε ανακοίνωσή του σωματείου τους οι εργαζόμενοι αναφέρουν τα εξής: «Οι εργαζόμενοι στον ΕΛΓΑ έχουμε, επανειλημμένα, δηλώσει αποφασισμένοι να προστατεύσουμε την αξιοπιστία του Οργανισμού και την αξιοπρέπεια των εργαζομένων.
Χαιρετίζουμε την απόφαση της Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων κας Μπατζελή για τη συγκρότηση ομάδας για τη διερεύνηση των όσων καταγγέλλονται. Κρίνουμε ως θετική εξέλιξη τη δέσμευση της υπουργού κας Μπατζελή για τη διατήρηση της υποχρεωτικής ασφάλισης της αγροτικής παραγωγής μέσω του ΕΛΓΑ και δηλώνουμε ότι θα διασφαλίσουμε το θετικό κλίμα συνεννόησης και συνεργασίας που έχει αναπτυχθεί με την κυρία Υπουργό και θα παρέχουμε την αμέριστη συμπαράστασή μας ώστε να φέρει σε πέρας το δύσκολο έργο που έχει αναλάβει για την εξυγίανση του ΕΛΓΑ.
ΔΕΝ ΕΦΗΣΥΧΑΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ: - τη διατήρηση του κοινωνικού χαρακτήρα του ΕΛΓΑ - την παραμονή του έργου των Κρατικών Οικονομικών Ενισχύσεων (ΠΣΕΑ) στον ΕΛΓΑ, υπενθυμίζοντας ότι η μέχρι σήμερα εκτέλεση του έργου αυτού από τον ΕΛΓΑ είχε άριστα αποτελέσματα με απόλυτη διαφάνεια στη διαχείρισή του, με άμεση στήριξη του εισοδήματος των αγροτών και με ίσους όρους για όλους τους αγρότες της χώρας - τη θεσμική και οικονομική εξυγίανση του Οργανισμού Με την 24ωρη προειδοποιητική απεργία την Τρίτη, 9 Μαρτίου 2010, οι εργαζόμενοι στον ΕΛΓΑ δηλώνουμε προς κάθε κατεύθυνση ότι θα πέσει στο κενό η προσπάθεια συκοφάντησης του έργου και των παρεχόμενων υπηρεσιών του Οργανισμού και θα αγωνιστούμε για να περιφρουρήσουμε όχι μόνο τα εργασιακά μας δικαιώματα αλλά την ίδια την συνέχιση ύπαρξης του γεωργοασφαλιστικού συστήματος της Ελληνικής αγροτικής παραγωγής, στη βάση της υποχρεωτικότητας και του κοινωνικού του χαρακτήρα. Καλούμε τους αγρότες όλης της χώρας να συμπαραταχθούν στο δίκαιο αγώνα μας που πρέπει να γίνει και αγώνας δικός τους.
Διαβάστε εδώ το κείμενο συμπαράστασης των εργαζομένων του ΟΠΕΚΕΠΕ

Τρίτη 9 Μαρτίου 2010

ΟΠΕΚΕΠΕ:Πυρόπληκτοι βιοκαλλιεργητές "κόβονται" από τις επιδοτήσεις;

Image

Πυρόπληκτοι βιοκαλλιεργητές "κόβονται" από τις επιδοτήσεις

Την επιστροφή των ενισχύσεων που χορηγήθηκαν για απώλεια αντιστάθμισης εισοδήματος ή/και ενισχύσεις ανασύστασης φυτικού κεφαλαίου για το 2008 από τις πυρκαγιές του 2007 ζητά ο ΟΠΕΚΕΠΕ στους παραγωγούς εκείνους που είναι και δικαιούχοι Γεωργοπεριβαντολογικών Ενισχύσεων (Βιολογικά, Νιτρορύπανση κ.λ.π.). Σύμφωνα με επιστολή του Συλλόγου Γεωπόνων Νομού Λακωνίας, ο ΟΠΕΚΕΠΕ καλεί τις αρμόδιες Διευθύνσεις Αγροτικής Ανάπτυξης των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων να προβούν σε διασταυρωτικούς ελέγχους με τα αρχεία πληρωμών των Π.Σ.Ε.Α. προκειμένου να διασταυρωθεί εάν σε δικαιούχους Γεωργοπεριβαντολογικών Ενισχύσεων έχουν χορηγηθεί κρατικές ενισχύσεις από τις πυρκαγιές του 2007, προκειμένου αυτές να επιστραφούν.

Με βάση το έγγραφο του ΟΠΕΚΕΠΕ, σε περίπτωση που από το διοικητικό, διασταυρωτικό έλεγχο διαπιστωθεί ότι ελήφθησαν ενισχύσεις από τα ΠΣΕΑ για τα αγροτεμάχια που είναι ενταγμένα στο πρόγραμμα, θα πρέπει «ανεξαρτήτως ποσού», άμεσα και με ευθύνη των υπηρεσιών, να ειδοποιηθούν οι δικαιούχοι να επιστρέψουν ως αχρεωστήτως καταβληθείσες τις ενισχύσεις που τους χορηγήθηκαν για το έτος 2008 και να πραγματοποιηθεί απένταξη από το πρόγραμμα και λύση της σύμβασης.

Ολόκληρη η επιστολή του Συλλόγου Γεωπόνων Νομού Λακωνίας με θέμα το έγγραφο με αρ. πρωτ. 150396/02.12.2009 του Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. αναφέρει τα εξής:

Αξιότιμη κα Υπουργέ,

Με την παρούσα επιστολή ο Σύλλογος Γεωπόνων Ν. Λακωνίας επιθυμεί να θέσει υπ’ όψη σας το πραγματικά αξιοπερίεργο και απαράδεκτο έγγραφο του Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. με αρ. πρωτ. 150396/02.12.2009, που αφορά «τον έλεγχο των ενισχύσεων των ενταγμένων δικαιούχων στο μέτρο 2.1.4 «Γεωργοπεριβαντολογικές Ενισχύσεις» με το αρχείο πληρωμών Π.Σ.Ε.Α από τις πυρκαγιές του έτους 2007».

Εδώ θα πρέπει κατ’ αρχάς να διευκρινιστεί αν η απόφαση περιλαμβάνει και τους δικαιούχους του μέτρου 3,1 «Βιολογική Γεωργία» ή μόνο τους δικαιούχους του μέτρου 2.1.4.

Σύμφωνα με το εν λόγω έγγραφο καλούνται οι αρμόδιες Διευθύνσεις Αγροτικής Ανάπτυξης των Ν.Α. να προβούν σε διασταυρωτικούς ελέγχους με τα αρχεία πληρωμών των Π.Σ.Ε.Α. προκειμένου να διασταυρωθεί εάν σε δικαιούχους Γεωργοπεριβαντολογικών Ενισχύσεων (Βιολογικά, Νιτρορύπανση κ.λ.π.) έχουν χορηγηθεί κρατικές ενισχύσεις για απώλεια αντιστάθμισης εισοδήματος ή/και ενισχύσεις ανασύστασης φυτικού κεφαλαίου.

Σε περίπτωση που από το διοικητικό, διασταυρωτικό έλεγχο διαπιστωθεί ότι ελήφθησαν ενισχύσεις από τα ΠΣΕΑ για τα αγροτεμάχια που είναι ενταγμένα στο πρόγραμμα, θα πρέπει σύμφωνα με το εν λόγω έγγραφο, «ανεξαρτήτως ποσού (!)», άμεσα και με ευθύνη των υπηρεσιών, να ειδοποιηθούν οι δικαιούχοι να επιστρέψουν ως αχρεωστήτως καταβληθείσες τις ενισχύσεις που τους χορηγήθηκαν για το έτος 2008 και να πραγματοποιηθεί απένταξη από το πρόγραμμα και λύση της σύμβασης (!).

Επιπλέον απαιτείται διευκρίνιση στο σημείο που αναφέρεται στα αγροτεμάχια τα ενταγμένα στο πρόγραμμα της Βιολογικής Γεωργίας, αν η επιστροφή της ενίσχυσης αφορά το πληγέν αγροτεμάχιο και την απένταξη του ή συνολικά όλα τα αγροτεμάχια του παραγωγού.

Η απόφαση αυτή μπορεί να χαρακτηριστεί επιεικώς υπερβολική και άδική, αν όχι παράτυπη, εκδικητική και κυριολεκτικά πέρα από κάθε λογική.

Επισημαίνουμε ότι:

1. Το έγγραφο κάνει λόγο για κυρώσεις σε όσους έλαβαν ενισχύσεις χωρίς να κάνει διάκριση στο ύψος και το είδος της ζημιάς, καθώς αναφέρει ότι οι κυρώσεις θα επιβληθούν σε όλους «ανεξαρτήτου ποσού» που έλαβαν, αρά χωρίς να γίνεται διάκριση στο μέγεθος της ζημιάς.

2. Δεν λαμβάνεται υπ’ όψη ότι οι δικαιούχοι συνεχίζουν να καλλιεργούν με βιολογικό τρόπο τα χωράφια τους και εξακολουθούν να πιστοποιούν τα αγροτεμάχια σε οργανισμούς ελέγχου βιολογικών προϊόντων και να πληρούν τους όρους του μέτρου.

3. Δεν γίνεται διάκριση αν η πυρκαγιά έχει πλήξει μόνο ένα μικρό μέρος της εκμετάλλευσης. Στις περισσότερες των περιπτώσεων στα καλλιεργημένα αγροτεμάχια κάηκαν μόνο ορισμένα περιμετρικά δέντρα.

4. Δεν γίνεται διάκριση για το είδος της ζημιάς, αν πρόκειται για απώλεια παραγωγής ή ανασύσταση και σε ποιο βαθμό.

Οι συνέπειες της εφαρμογής μιας τέτοιας απόφασης θα είναι τραγικές για τους πυρόπληκτους παραγωγούς αλλά και συνολικά για την τοπική κοινωνία και οικονομία.

Η συνολική έκταση των πυρόπληκτων Δ.Δ. είναι 1.425,7 km2 (39,2% της συνολικής έκτασης του νομού). Ο πληθυσμός των συγκεκριμένων Δ.Δ., αποτελεί το 54% του συνολικού πληθυσμού του νομού μας και παρουσιάζει αύξηση, ενώ αυξημένα είναι σε αυτά και τα ποσοστά των νέων αγροτών και αυτών που βρίσκονται πριν τη συνταξιοδότηση. Σημαντικό ποσοστό ατόμων απασχολούνται αποκλειστικά ως αγρότες (31%), αξιόλογο ποσοστό είναι ανειδίκευτοι εργάτες (13,8%), ενώ ένα 30% μοιράζεται ισόποσα ανάμεσα στους ειδικευμένους τεχνίτες, τους απασχολούμενους στην παροχή υπηρεσιών και τους υπαλλήλους γραφείου.

Η Χρησιμοποιούμενη Γεωργική Έκταση (ΧΓΕ) στις πυρόπληκτες περιοχές του νομού ανέρχεται σε 585,6 χιλιάδες στρέμματα δηλαδή το 43,5% της συνολικής ΧΓΕ του νομού.

Οι βιοκαλλιεργητές, συνεχίζουν να καλλιεργούν με το βιολογικό τρόπο παραγωγής. Υπέστησαν μικρές ή μεγάλες ζημιές από τις πυρκαγιές και με την εφαρμογή της απόφασης αυτής, χωρίς να γίνεται διάκριση του ύψους ζημίας ή του ποσού που έλαβαν, απεντάσσονται από το πρόγραμμα. Η ενέργεια αυτή στερείται κάθε λογικής και έχει ξεσηκώσει οργή και αγανάκτηση στην τοπική κοινωνία.

Με βάση τα παραπάνω θα επιθυμούσαμε λοιπόν την άμεση ανάκληση του εν λόγω εγγράφου, και την επαναξιολόγηση της όλης διαδικασίας, ώστε να εξαιρεθούν από τη λήψη των επιδοτήσεων οι πραγματικά καμένες εκτάσεις και όχι συλλήβδην το σύνολο των εκτάσεων του κάθε πυρόπληκτου παραγωγού.

πηγή: http://www.agronews.gr/