χρήση και κατά κυριότητα δημοσίου δάσους στην Εταιρεία ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΧΡΥΣΟΣ Α.Ε.
Αναζήτηση Αναρτήσεων
Κυριακή 1 Απριλίου 2012
Παραχωρείται κατά χρήση και κατά κυριότητα δημοσίου δάσους στην Εταιρεία HELLAS GOLD – ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΧΡΥΣΟΣ Α.Ε
χρήση και κατά κυριότητα δημοσίου δάσους στην Εταιρεία ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΧΡΥΣΟΣ Α.Ε.
Τα φυτά της Μεγάλης Εβδομάδας
Όχι στο ΄΄Κίνημα Οβελία΄΄ με φορτηγά ψυγεία.
Επίσης επισημαίνεται ότι:
- Όλα τα σφάγια που πωλούνται στην Ελληνική Αγορά, θα πρέπει να προέρχονται από εγκεκριμένο σφαγείο που έχει συγκεκριμένο κωδικό αριθμό, να έχουν υποβληθεί στον απαραίτητο κτηνιατρικό-υγειονομικό έλεγχο και ως εκ τούτου να φέρουν σφραγίδες καταλληλότητας (αριθμός κτηνιατρικής έγκρισης σφαγείου και είδος κρέατος) σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διατάξεις.
- Η πώληση των αμνοεριφίων απαιτεί την τήρηση κατάλληλων συνθηκών υγιεινής και ιδιαίτερα την εξασφάλιση της ψυκτικής αλυσίδας των εγκεκριμένων χώρων συντήρησης και έκθεσης των κρεάτων (αδειοδοτημένα καταστήματα λιανικής)
- Η πώληση κρέατος πρέπει να συνοδεύεται από τις απαραίτητες ενδείξεις προέλευσης και όπως για όλα τα προϊόντα, από έκδοση απόδειξης ταμειακής μηχανής.
Οι Έλεγχοι στην αγορά κρέατος ενόψει του Πάσχα
Συστηματικούς ελέγχους στην αγορά κρέατος ενόψει του Πάσχα αναλαμβάνουν με εντατικούς ρυθμούς από σήμερα οι αρμόδιες κρατικές καθώς και οι υπηρεσίες της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης.
Στο έργο των ελέγχων λαμβάνουν μέρος :
Το Σώμα Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος (ΣΔΟΕ)
Ο Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ)
Η Γενική Διεύθυνση Κτηνιατρικής του Υπουργείου Αγροτικής
Ανάπτυξης και Τροφίμων
Η Υπηρεσία Εποπτείας της Αγοράς της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης
Ο Γεωργικός Οργανισμός «ΔΗΜΗΤΡΑ»
Μετά από απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, ο συντονισμός των ελέγχων γίνεται από Ομάδα Εργασίας, στην οποία συμμετέχουν οι Γενικοί Γραμματείς Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Εμπορίου και Εσωτερικών, οι Ειδικοί Γραμματείς ΣΔΟΕ και ΥΠΕΑ και ο Πρόεδρος του ΕΦΕΤ. Η ομάδα συντονισμού συνεδρίασε χθες, Τετάρτη 28/03/2012, και πήρε τις αναγκαίες αποφάσεις για το συντονισμό του έργου όλων των παραπάνω υπηρεσιών.
Οι υπηρεσίες έχουν ήδη στη διάθεσή τους και καθημερινά θα τροφοδοτούνται με όλα τα στοιχεία των εισαγωγών, είτε από τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, είτε από τρίτες χώρες.
Επίσης, οι Διευθύνσεις Αγροτικής Οικονομίας και Ανάπτυξης των Περιφερειακών Ενοτήτων έχουν λάβει οδηγίες από τη Γενική Διεύθυνση Κτηνιατρικής του ΥΠΑΑΤ, οι Διευθύνσεις Εμπορίου από τις Κεντρικές Υπηρεσίες του Υπουργείου Ανάπτυξης, οι περιφερειακές υπηρεσίες του ΕΦΕΤ από την Κεντρική Υπηρεσία του οργανισμού, οι υπηρεσίες του ΣΔΟΕ από τον Ειδικό Γραμματέα για συγκεκριμένους ελέγχους, όπως :
- Την αποφυγή ελληνοποιήσεων.
- Την υγιεινή και την ασφάλεια των τροφίμων.
- Την εναρμόνιση της φορολογικής συμπεριφοράς των εισαγωγέων και των εμπόρων.
- Τη σωστή σήμανση των κρεάτων.
- Την επαρκή τεχνολογική υποδομή των χώρων ψύξης, φύλαξης και μεταφοράς των κρεάτων.
- Τις τιμές από τον παραγωγό μέχρι τον καταναλωτή για την επιβολή κυρώσεων σε περιπτώσεις αισχροκέρδειας.
Ως σημεία ειδικότερης προσοχής για τους ελέγχους προσδιορίζονται :
Οι εισαγωγές ζώντων ζώων διότι από εκεί αρχίζει το φαινόμενο των «ελληνοποιήσεων». Με ηλεκτρονικό σήμα κάθε εισαγωγή παρακολουθείται από τη στιγμή που ξεκινάει από τη χώρα προέλευσης μέχρι τον παραλήπτη στη χώρα μας.
Οι εισαγωγές σφαγίων για την σωστή σήμανσή τους.
Τα σφαγεία.
Οι οδικοί άξονες εισόδου της χώρας από Τρίτες και Ευρωπαϊκές χώρες.
Οι χονδραγορές.
Τα σούπερ μάρκετ.
Τα κρεοπωλεία.
Από τις αρμόδιες υπηρεσίες επίσης ελέγχονται :
- Οι κοινοποιήσεις TRACES σε περίπτωση σφαγής ζώντων ζώων ενδοκοινοτικού εμπορίου.
- Η ταυτότητα ζώων προ σφαγής.
- Η διασταύρωση της ταυτότητας των ζώων (ενώτια), των συνοδευτικών εγγράφων και εγγράφων κυκλοφορίας.
- Η διασταύρωση των στοιχείων του Ευρωπαϊκού ηλεκτρονικού συστήματος TRACES και η άφιξη του φορτίου ζώντων ζώων στον τόπο προορισμού.
- Η αξιοποίηση της κτηνιατρικής βάσης δεδομένων.
- Η επιβεβαίωση της άφιξης στον προορισμό και της κατεύθυνσης του φορτίου (άμεση σφαγή) σε περίπτωση ενδοκοινοτικού εμπορίου.
- Η σφράγιση του σφαγίου για την καταλληλότητα και την προέλευση κατ' αντιστοιχία με την ταυτότητα του ζώου και η ευκρίνεια των σφραγίδων.
- Τα εμπορικά συνοδευτικά έγγραφα.
Τέλος αποφασίσθηκε να προβάλλονται για τα αμνοερίφια από τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου εκτός από τις τιμές λιανικής του Παρατηρητήριου Τιμών και οι τιμές παραγωγού και χονδρικής (ΟΚΑΑ και ΟΚΑΘ).
ΕΦΕΤ: Επικίνδυνα φασολάκια σε Βρεφονηπιακούς Σταθμούς.
Κατά τη διερεύνηση της ανωτέρω καταγγελίας στο σημείο διάθεσης του τροφίμου, το κλιμάκιο των Επιθεωρητών του Ε.Φ.Ε.Τ. διαπίστωσε ότι επρόκειτο για προϊόν μη κανονικό – μη ασφαλές λόγω μη κανονικών οργανοληπτικών χαρακτηριστικών και ξένων προσμίξεων και προέβη σε κατάσχεση των προϊόντων της ιδίας παρτίδας που διατίθεντο στην αποθήκη χονδρικού εμπορίου ΣΙΤΙΣΗ Α.Ε. που εδρεύει στο Καλοχώρι.
Ο Ε.Φ.Ε.Τ. ζήτησε από την ΙΩΑΝΝΟΥ Α.Ε. και την ΣΙΤΙΣΗ Α.Ε. την άμεση ανάκληση / απόσυρση του συνόλου της συγκεκριμένης παρτίδας και ήδη έχουν ξεκινήσει σχετικοί έλεγχοι.
Καλούνται οι καταναλωτές, που έχουν ήδη προμηθευτεί το ανωτέρω προϊόν, να μην το καταναλώσουν.
Ο Πρόεδρος του Ε.Φ.Ε.Τ., κ. Γιάννης Μίχας, σε δηλώσεις του τόνισε ότι :«Στον Ε.Φ.Ε.Τ. έχουμε θέσει ως βασικό στόχο την ενίσχυση του αισθήματος ασφάλειας των καταναλωτών και την προστασία τους από διατροφικούς κινδύνους. Διεξάγοντας ελέγχους σε όλη τη χώρα, διαθέτοντας προσωπικό με υψηλή επιστημονική κατάρτιση και οργανώνοντας τις διαδικασίες καθιστώντας τες αποτελεσματικότερες, διασφαλίζουμε την υγεία των καταναλωτών μειώνονταςκατά το δυνατόν τη συχνότητα εμφάνισης διατροφικών επεισοδίων».Πηγή ΕΦΕΤ
48ωρη πανελλαδική απεργία οι Γεωτεχνικοί .
Για τους παραπάνω λόγους η ΠΟΓΕΔΥ μετά και τις αποφάσεις των Πρωτοβάθμιων Σωματείων της, προκηρύσσει 48ωρη πανελλαδική απεργία των Γεωτεχνικών Δημοσίων Υπαλλήλων στις 5 και 6 Απριλίου 2012.
Τα αιτήματα της απεργίας είναι τα εξής:
1)Απόσυρση του ν/σ για την αναδιάρθρωση των Υπηρεσιών των Υπουργείων και των διατάξεων που αφορούν στην κατάργηση των αποκεντρωμένων Υπηρεσιών του ΥΠ.Α.Α.Τ. και τη συγχώνευση των κεντρικών του Υπηρεσιών. Επαναπροσδιορισμός της οργάνωσης και της διάρθρωσης των Δασικών Υπηρεσιών (κάθετη οργάνωση), απόσυρση όλων των αποσπασματικών τροπολογιών που οδηγούν στο ξεπούλημα της Δημόσιας περιουσίας και της διάλυσης της Δασικής Υπηρεσίας, αναμόρφωση του Νομικού και Θεσμικού πλαισίου για την Δασοπροστασία και κωδικοποίηση της Δασικής Νομοθεσίας.
2)Άμεση κάλυψη των λειτουργικών κενών όλων των Γεωτεχνικών Υπηρεσιών της Χώρας με την πρόσληψη μονίμων Γεωτεχνικών και του αντίστοιχου λοιπού προσωπικού. Όχι στην κάλυψη πάγιων αναγκών τους με εποχιακούς Γεωτεχνικούς ή με απασχολούμενους με ελαστικές εργασιακές σχέσεις.
3)Απόρριψη όλων των σχεδίων που αποσκοπούν στην ιδιωτικοποίηση του Δημόσιου Γεωτεχνικού έργου με ανάθεση επισήμων ελέγχων σε ιδιώτες (π.χ. εγκεκριμένος Κτηνίατρος).
4)Τροποποίηση των Οργανισμών των Περιφερειών, με α) δημιουργία αμιγών κατά επιστημονικό αντικείμενο δομών στις έδρες των Περιφερειών και στις Περιφερειακές ενότητες και β) πλήρη ανάθεση στις νέες αυτές δομές όλων των Γεωτεχνικών αρμοδιοτήτων και αφαίρεσή τους από τους Δήμους.
5) Κάλυψη όλων των αναγκών των Γεωτεχνικών Υπηρεσιών σε εξοπλισμό και μέσα (αυτοκίνητα, λοιπός εξοπλισμός, κάλυψη αναγκών των Γεωτεχνικών Εργαστηρίων και των Δασικών Υπηρεσιών, πιστώσεις για οδοιπορικά και επαναφορά των ημερών κίνησης εκτός έδρας στο προηγούμενο καθεστώς των 120 ημερών/χρόνο).
6) Εξασφάλιση μισθών που να επιτρέπουν αξιοπρεπή διαβίωση και κατάργηση όλων των μισθολογικών Νομοθετημάτων που επιβλήθηκαν από την Τρόικα. Καθιέρωση μισθού νέο-διοριζόμενου Γεωτεχνικού Δημοσίου Υπαλλήλου στο ύψος των 1.700 ευρώ καθαρά.
7)Ικανοποίηση του χρόνιου αιτήματος για υπαγωγή του Κτηνιατρικού επαγγέλματος στα επικίνδυνα-ανθυγιεινά με θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος 5 έτη νωρίτερα και χορήγηση επιδόματος ανθυγιεινής και επικίνδυνης εργασίας.
Καταβολή του επιδόματος Ειδικών Συνθηκών ως επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας της παραγράφου 1 του άρθρου 15 του Νόμου 4024/2011 (Κτηνίατροι - Δασολόγοι).
Καταβολή του Γεωτεχνικού επιδόματος.
8)Ρύθμιση του θέματος της υπερωριακής απασχόλησης των Γεωτεχνικών Δημοσίων Υπαλλήλων κατόπιν αιτήσεως ιδιωτών, στο προηγούμενο καθεστώς που ίσχυε. Ακόμη, ξεχωριστή αποζημίωση των οδοιπορικών εξόδων και πρόβλεψη για την απόδοση στους δικαιούχους Συναδέλφους των δεδουλευμένων τους.
Καταβολή των δεδουλευμένων υπερωριών του Τακτικού Προϋπολογισμού για τους Γεωτεχνικούς.
9)Κατάργηση των πρόσφατων αντι-ασφαλιστικών Νόμων και των περικοπών των συντάξεων και του εφάπαξ και κατάργηση των κάθε είδους και μορφής χαρατσιών που μειώνουν το εισόδημα.
10)Παραμένουμε αντίθετοι στις πολιτικές της διαρκούς εξάρτησης στον εφοδιασμό της χώρας σε προϊόντα Φυτικής - Ζωικής προέλευσης από άλλες Χώρες – Διεκδικούμε μέτρα για την ανάπτυξη του Πρωτογενή Τομέα της χώρας μας και των Εξαγωγών και την άμεση προώθηση του έργου της κατάρτισης των Δασικών Χαρτών ως πρώτη προτεραιότητα.
Το Δ.Σ της ΠΟΓΕΔΥ μέχρι την επίλυση του προβλήματος της υπερωριακής απασχόλησης διατηρεί σε ισχύ την απόφασή του με την οποία οι Γεωτεχνικοί, δεν θα συμμετάσχουν σε όλους τους προβλεπόμενους ελέγχους (Κτηνιατρικούς, Φυτοϋγειονομικούς, Ποιοτικούς, Σφαγεία κλπ.) που διενεργούνται α)εκτός του κανονικού ωραρίου των Δημοσίων Υπηρεσιών, β)κατά τις εξαιρέσιμες, τις αργίες τα Σάββατα και τις Κυριακές.
Η ΠΟΓΕΔΥ είχε γνωστοποιήσει έγκαιρα τα προβλήματα αυτά στον αρμόδιο Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και ζητούσε επιτακτικά την αναγκαιότητα επίλυσής τους, χωρίς κανένα μέχρι σήμερα να έχει επιλυθεί. Οι επιπτώσεις στους πάσης φύσεως Ελέγχους θα βαρύνουν αποκλειστικά την Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου.
Προώθηση των γεύσεων της Ευρώπης.
Ο επίτροπος της ΕΕ για την γεωργία και την περιφερειακή ανάπτυξη κ. Dacian Cioloș δήλωσε σχετικά: «Η Ευρωπαϊκή Ένωση διαθέτει ένα εξαιρετικό μέσο για να καταστήσει δυναμικότερη την οικονομία της και να επαναδρομολογήσει την ανάπτυξη και τη δημιουργία θέσεων εργασίας αξιοποιώντας περισσότερο τα γεωργικά προϊόντα της και τα γεωργικά της είδη διατροφής, τόσο στην ευρωπαϊκή αγορά όσο και στις παγκόσμιες αγορές. Οι εξαγωγές του εν λόγω κλάδου αντιπροσωπεύουν ήδη περισσότερα από 100 δισεκατομμύρια ευρώ. Σε έναν κόσμο ολοένα και πιο ανοικτό η επιτυχία της ευρωπαϊκής γεωργίας θα εξαρτηθεί, μεταξύ άλλων, από την ικανότητά της να ενισχύσει και να αναπτύξει τις θέσεις της. Για να το επιτύχει χρειάζεται μια νέα, πιο φιλόδοξη, πολιτική προώθησης και την εφαρμογή μιας πραγματικής κοινοτικής στρατηγικής για την αξιοποίηση και την προβολή των ευρωπαϊκών προϊόντων".
Οι νέες φιλοδοξίες εκφράζονται μέσα από στόχους-κλειδιά της μελλοντικής πολιτικής προώθησης που αρθρώνεται γύρω από τέσσερα θέματα:
- πραγματική ευρωπαϊκή προστιθέμενη αξία
- ελκυστικότερα προγράμματα με μεγαλύτερο αντίκτυπο
- απλούστερη και αποτελεσματικότερη διαχείριση
- νέες συνέργειες μεταξύ των διαφόρων μέσων προώθησης.
Η ανακοίνωση αντανακλά τον εμπεριστατωμένο προβληματισμό που αναπτύχθηκε τον Ιούλιο του 2011 μέσω της έγκρισης του Πράσινου Βιβλίου1 για την Πολιτική σχετικά με την ενημέρωση για τα γεωργικά προϊόντα και την προώθησή τους. Πρόκειται για εμβληματική δράση με σκοπό την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της γεωργίας της ΕΕ και αποτέλεσε το έναυσμα για ευρεία δημόσια διαβούλευση, όπως επίσης και τα στοιχεία της έκθεσης εξωτερικής αξιολόγησης που διεξήχθη το 2011, όσον αφορά τη σημερινή πολιτική προώθησης2.
Το εν λόγω έγγραφο ανοίγει τη συζήτηση, σε διοργανικό επίπεδο, σχετικά με το περιεχόμενο της μελλοντικής πολιτικής προώθησης. Με την ολοκλήρωση των συζητήσεων η Επιτροπή θα υποβάλει, έως το τέλος του έτους, νομοθετικές προτάσεις.
Ιστορικό
Οι ισχύοντες κανόνες της ΕΕ σε θέματα ενημέρωσης και προώθησης στο πεδίο των γεωργικών ειδών διατροφής καταρτίστηκαν κατά τη δεκαετία του 1980. Με την πάροδο του χρόνου προσαρμόστηκαν, ιδίως χάρη στην αύξηση του αριθμού των σημάτων ποιότητας. Ο ενωσιακός προϋπολογισμός που δαπανήθηκε για την προώθηση βάσει του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 3/2008 του Συμβουλίου ανερχόταν σε 47 εκατομμύρια ευρώ το 2011 και προβλέπονται 55 εκατομμύρια ευρώ για το 2012.
Από το 2001 έως το 2011, εγκρίθηκαν 518 προγράμματα, κυρίως τριετή, με συνολικό ύψος χρηματοδότησης ανερχόμενο σε 576 εκατομμύρια ευρώ προερχόμενα από τον προϋπολογισμό της ΕΕ. (Σημ: Τα εν λόγω προγράμματα πρέπει να συγχρηματοδοτούνται από τους προτείνοντες οργανισμούς και μπορούν να αποτελούν αντικείμενο χρηματοδοτικής συμμετοχής των κρατών μελών). Για την περίοδο 2001-2011 τα περισσότερα προγράμματα απευθύνονταν στην αγορά της ΕΕ (το 70 % των προγραμμάτων σε αριθμό και σε αξία) και το 9 % περίπου είναι πολυεθνικά προγράμματα (στηρίζονται από πολλά κράτη μέλη).
Το ανωτέρω οριζόντιο καθεστώς προώθησης συνυπάρχει με άλλα μέτρα προώθησης που υπάγονται στην ΚΓΠ και εφαρμόζονται στο πλαίσιο της Κοινής Οργάνωσης Αγοράς (κλάδος οίνου για τις τρίτες χώρες (112 εκατομμύρια ευρώ το 2011) και κλάδος οπωροκηπευτικών, μέσω των επιχειρησιακών προγραμμάτων των οργανώσεων παραγωγών (34 εκατομμύρια ευρώ κατά μέσο όρο την περίοδο 2008/09)) καθώς και στο πλαίσιο της γεωργικής ανάπτυξης.
Τετάρτη 28 Μαρτίου 2012
Κ. Τσιάρας δήλωση για διορθώσεις στη καταβολή της συνδεδεμένης ενίσχυσης για το βαμβάκι στους αγρότες.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ο Γραμματέας Αγροτικού της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Καρδίτσας κ. Κ. Τσιάρας, με αφορμή τη διαδικασία κατάθεσης αιτημάτων για διορθώσεις στη καταβολή της συνδεδεμένης ενίσχυσης για το βαμβάκι στους αγρότες μας, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Η ηγεσία του ΥΠΑΑΤ, ακολουθώντας την ίδια τακτική που ακολούθησε η ηγεσία του ΠΑΣΟΚ εδώ και 2 χρόνια και βούλιαξε τη χώρα στην ύφεση, προσπαθεί, ακόμα και σήμερα, να εφεύρει νέες μεθόδους και διαδικασίες.
Στις αρχές Μαρτίου έγινε η καταβολή της συνδεδεμένης ενίσχυσης στους παραγωγούς από τον ΟΠΕΚΕΠΕ, λαμβάνοντας υπόψη όμως μέρος από τις ζημιές που υπέστησαν την περσινή περίοδο.
Τα προβλήματα, που θα προέκυπταν από τη μειωμένη παραγωγή των βαμβακοπαραγωγών σε σχέση με τα πλαφόν της συνδεδεμένης ενίσχυσης, είχαν έγκαιρα επισημανθεί προς την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΑΤ. Η Νέα Δημοκρατία, επανειλημμένα, με συγκεκριμένες παρεμβάσεις και σχετικές ερωτήσεις στη Βουλή, ζήτησε να ληφθούν άμεσα όλες οι αναγκαίες αποφάσεις, που θα διασφάλιζαν τα δικαιώματα των πληγέντων παραγώγων και θα έδιναν έγκαιρα τέλος στην αγωνία τους.
Σήμερα, η ηγεσία του ΥΠΑΑΤ -στη διαδικασία κατάθεσης αιτημάτων για διορθώσεις στη καταβολή της συνδεδεμένης ενίσχυσης- ζητάει από τους παραγωγούς να καλύψουν, με τις υπογραφές τους, την ανεπάρκεια και την πρωτοφανή προχειρότητα του Υπουργείου και του ΟΠΕΚΕΠΕ.
Από την μία ζητάει από τους απλήρωτους παραγωγούς να υπογράψουν ότι αποδέχονται την περικοπή κάποιων στρεμμάτων ή αγροτεμαχίων, τροποποιώντας τη δήλωση Ενιαίας Ενίσχυσης του 2011, και από την άλλη, δεν ορίζει ως όριο ενίσχυσης την ποσότητα παραγωγής που προέκυψε ως αφετηρία στις προηγούμενες πληρωμές, αλλά την αρχικά ηρτημένη ποσότητα της κάθε περιοχής.
Απόρροια της διαδικασίας θα είναι, δυστυχώς, να πληρωθούν τελικά ελάχιστοι παραγωγοί, που θα καταθέσουν αίτημα διόρθωσης για τη συνδεδεμένη ενίσχυση στο βαμβάκι.
Καλούμε την ηγεσία του ΥΠΑΑΤ να προσαρμόσει σε νέα δεδομένα τα απαιτούμενα πλαφόν παραγωγής για την καταβολή της συνδεδεμένης ενίσχυσης 2011, λαμβάνοντας υπόψη τα στοιχεία των περιφερειακών επιτροπών ΕΛΓΑ ανά νομό, για τις ζημιές από εντομολογικές προσβολές.
Οφείλει με σαφήνεια και διαφάνεια, να περιγράψει τους όρους και τις προϋποθέσεις των δικαιούχων παραγωγών της συνδεδεμένης ενίσχυσης, που επλήγησαν από τις προσβολές αυτές.
Οι Έλληνες αγρότες θέλουν καθαρά λόγια και ξεκάθαρες λύσεις».
Τρίτη 27 Μαρτίου 2012
ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΕΩΤΕΕ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΕΔΑΦΟΥΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΔΑΦΟΥΣ
ΗΜΕΡΙΔΑ_ΓΕΩΤΕΕ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Ολόκληρη η "Δήμητρα" αποσύρθηκε κακήν κακώς
Η άρνηση της Νέας Δημοκρατίας να το ψηφίσει και η αντίδραση του ΛΑΟΣ οδήγησε σε αυτή την απόφαση.
Κυριακή 25 Μαρτίου 2012
Επιστολή περιφερειάρχη Θεσσαλίας στους Υπουργούς Οικονομίας και Αγροτικής Ανάπτυξης για μέτρα στήριξης του αγροτικού τομέα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
Επιστολή περιφερειάρχη Θεσσαλίας στους Υπουργούς Οικονομίας και Αγροτικής Ανάπτυξης για μέτρα στήριξης του αγροτικού τομέα
Μέτρα για τη στήριξη του αγροτικού τομέα ζητά με επιστολή του ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός προς τον Υπουργό Οικονομίας κ. Φίλιππο Σαχινίδη και τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Κώστα Σκανδαλίδη. Ο κ. Αγοραστός αναλύει τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν αγρότες και κτηνοτρόφοι και ζητά να ληφθεί μέριμνα ώστε να υπάρξει ρευστότητα στην αγροτική οικονομία και κίνητρα για επενδύσεις. Αναλυτικά η επιστολή έχει ως εξής:
«Με κατάρρευση απειλείται το παραγωγικό μοντέλο της χώρας εξαιτίας της δραματικής έλλειψης ρευστότητας, καθώς κινδυνεύουν εκατοντάδες χιλιάδες στρέμματα να μείνουν ακαλλιέργητα φέτος κι ενώ ξεκινά η περίοδος προετοιμασίας για τις εαρινές καλλιέργειες (βαμβάκι, καλαμπόκι, βιομηχανική τομάτα, ζαχαρότευτλα κ.α.). Οι παραπάνω καλλιέργειες αποτελούν τη βάση για την μεταποίηση αγροτικών προϊόντων που συμμετέχουν σε ένα μεγάλο ποσοστό στις εξαγωγές της χώρας, ενώ κατέχουν έναν πολλαπλασιαστή στην οικονομία που κυμαίνεται από το 3 (βιομηχανικά φυτά π.χ. βαμβάκι) έως και το 7 (διατροφικά φυτά π.χ. καλαμπόκι).
Γεωπόνοι εκτιμούν πως κινδυνεύουν φέτος να μείνουν ακαλλιέργητες εκτάσεις που ανέρχονται ακόμη και στο 30% των εαρινών αροτραίων, με ότι αυτό συνεπάγεται στην προσπάθεια που καταβάλλει η χώρα να καταστεί αυτάρκης σε αγροδιατροφικά προϊόντα και να κλείσει την ψαλίδα στο ισοζύγιο εισαγωγών – εξαγωγών. Πολύ δε περισσότερο όταν η στρόφιγγα των εισαγωγών πλέον έχει κλείσει καθώς έχει σταματήσει η πίστωση προς τη χώρα. Υπολογίζεται πως από τα 20 δις ευρώ των εξαγωγών της Ελλάδας, περίπου το 60% (στοιχεία ΙΟΒΕ) αποτελούν μεταποιημένα αγροτικά προϊόντα.
Η έλλειψη ρευστότητας έχει να κάνει με την αδυναμία των τραπεζών και ιδιαίτερα της ΑΤΕ να χορηγήσουν καλλιεργητικά δάνεια (τα λεγόμενα ΑΔΑ), ενώ εξίσου δραματική είναι η έλλειψη ρευστότητας στην κτηνοτροφία. Αγελαδοτρόφοι καταγγέλλουν αδυναμία χορήγησης δανείων με την εγγύηση του ελληνικού δημοσίου, βάσει απόφασης του Υπουργείου Οικονομικών στις 31 Ιανουαρίου του 2011. Οι ημερομηνίες ένταξης των αγελαδοτρόφων στο πρόγραμμα δανειοδότησης λήγουν στις 31 Μαρτίου του 2012, αλλά οι υπάλληλοι της ΑΤΕ δηλώνουν άγνοια, προφανώς λόγω έλλειψης ρευστότητας… Σημειωτέον ότι οι αγελαδοτροφικές μονάδες αποτελούν τη βάση για τη ναυαρχίδα των εξαγωγών της χώρας που είναι το γιαούρτι.
Για τους προβατοτρόφους τα πράγματα είναι ακόμη πιο δυσοίωνα, αφού προέρχονται από ένα βαρύ χειμώνα, οι ζωοτροφές έχουν εξαφανιστεί, οι περισσότεροι είναι απλήρωτοι από επιδοτήσεις παρελθόντων ετών, όπως οι εξισωτικές, δάνεια δεν χορηγούνται εδώ και μία τριετία, παρά το γεγονός ότι ο συγκεκριμένος κλάδος αποτελεί τη βάση για το εθνικό προϊόν, τη φέτα, και έχει πολλαπλασιαστή 15 για την οικονομία!
Σε γενικές γραμμές η κατάσταση στον πρωτογενή τομέα έχει ως εξής: Πολλοί αγρότες είτε παραμένουν απλήρωτοι από εμπόρους και βιομηχανίες για τη σοδειά που παρέδωσαν μέσα στο 2011, είτε από επιδοτήσεις λόγω λαθών στην τηλεπισκόπηση ή στη σύνταξη του ΟΣΔΕ. Τα γεωπονικά καταστήματα αδυνατούν να τους προμηθεύσουν εφόδια για τη νέα καλλιεργητική περίοδο (σπόρους, λιπάσματα, φυτοφάρμακα), αφού οι προμηθευτές τους που είναι οίκοι του εξωτερικού απαιτούν πληρωμή τοις μετρητοίς. Ταυτόχρονα οι κτηνοτρόφοι αντιμετωπίζουν τα ίδια ακριβώς προβλήματα έλλειψης ρευστότητας για την προμήθεια ζωοτροφών, με αποτέλεσμα να απειλείται με αφανισμό το ζωικό κεφάλαιο της χώρας και με συρρίκνωση η παραγωγική βάση.
Για τους παραπάνω λόγους παρακαλούμε να λάβετε τις απαραίτητες αποφάσεις, ώστε να αρθεί αυτή η στρέβλωση στον αγροτικό - κτηνοτροφικό τομέα και στον παραγωγικό ιστό της περιοχής μας.