Αναζήτηση Αναρτήσεων

Κυριακή 1 Απριλίου 2012

Προώθηση των γεύσεων της Ευρώπης.

agoralaiki3
Ενημέρωση για τα γεωργικά προϊόντα και την προώθησή τους , προγραμματίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως μια στρατηγική υψηλής ευρωπαϊκής προστιθέμενης αξίας για την προώθηση των γεύσεων της Ευρώπης. Η ανακοίνωση είναι το δεύτερο στάδιο της διαδικασίας μεταρρύθμισης της πολιτικής προώθησης που ξεκίνησε τον Ιούλιο 2011, η οποία στοχεύει στη μετατροπή του τομέα γεωργικών προϊόντων και γεωργικών ειδών διατροφής σε κλάδο πιο δυναμικό και πιο ανταγωνιστικό, και προώθηση έξυπνης, βιώσιμης και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξης.

Ο επίτροπος της ΕΕ για την γεωργία και την περιφερειακή ανάπτυξη κ. Dacian Cioloș δήλωσε σχετικά: «Η Ευρωπαϊκή Ένωση διαθέτει ένα εξαιρετικό μέσο για να καταστήσει δυναμικότερη την οικονομία της και να επαναδρομολογήσει την ανάπτυξη και τη δημιουργία θέσεων εργασίας αξιοποιώντας περισσότερο τα γεωργικά προϊόντα της και τα γεωργικά της είδη διατροφής, τόσο στην ευρωπαϊκή αγορά όσο και στις παγκόσμιες αγορές. Οι εξαγωγές του εν λόγω κλάδου αντιπροσωπεύουν ήδη περισσότερα από 100 δισεκατομμύρια ευρώ. Σε έναν κόσμο ολοένα και πιο ανοικτό η επιτυχία της ευρωπαϊκής γεωργίας θα εξαρτηθεί, μεταξύ άλλων, από την ικανότητά της να ενισχύσει και να αναπτύξει τις θέσεις της. Για να το επιτύχει χρειάζεται μια νέα, πιο φιλόδοξη, πολιτική προώθησης και την εφαρμογή μιας πραγματικής κοινοτικής στρατηγικής για την αξιοποίηση και την προβολή των ευρωπαϊκών προϊόντων".

Οι νέες φιλοδοξίες εκφράζονται μέσα από στόχους-κλειδιά της μελλοντικής πολιτικής προώθησης που αρθρώνεται γύρω από τέσσερα θέματα:

  • πραγματική ευρωπαϊκή προστιθέμενη αξία
  • ελκυστικότερα προγράμματα με μεγαλύτερο αντίκτυπο
  • απλούστερη και αποτελεσματικότερη διαχείριση
  • νέες συνέργειες μεταξύ των διαφόρων μέσων προώθησης.

Η ανακοίνωση αντανακλά τον εμπεριστατωμένο προβληματισμό που αναπτύχθηκε τον Ιούλιο του 2011 μέσω της έγκρισης του Πράσινου Βιβλίου1 για την Πολιτική σχετικά με την ενημέρωση για τα γεωργικά προϊόντα και την προώθησή τους. Πρόκειται για εμβληματική δράση με σκοπό την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της γεωργίας της ΕΕ και αποτέλεσε το έναυσμα για ευρεία δημόσια διαβούλευση, όπως επίσης και τα στοιχεία της έκθεσης εξωτερικής αξιολόγησης που διεξήχθη το 2011, όσον αφορά τη σημερινή πολιτική προώθησης2.

Το εν λόγω έγγραφο ανοίγει τη συζήτηση, σε διοργανικό επίπεδο, σχετικά με το περιεχόμενο της μελλοντικής πολιτικής προώθησης. Με την ολοκλήρωση των συζητήσεων η Επιτροπή θα υποβάλει, έως το τέλος του έτους, νομοθετικές προτάσεις.

Ιστορικό

Οι ισχύοντες κανόνες της ΕΕ σε θέματα ενημέρωσης και προώθησης στο πεδίο των γεωργικών ειδών διατροφής καταρτίστηκαν κατά τη δεκαετία του 1980. Με την πάροδο του χρόνου προσαρμόστηκαν, ιδίως χάρη στην αύξηση του αριθμού των σημάτων ποιότητας. Ο ενωσιακός προϋπολογισμός που δαπανήθηκε για την προώθηση βάσει του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 3/2008 του Συμβουλίου ανερχόταν σε 47 εκατομμύρια ευρώ το 2011 και προβλέπονται 55 εκατομμύρια ευρώ για το 2012.

Από το 2001 έως το 2011, εγκρίθηκαν 518 προγράμματα, κυρίως τριετή, με συνολικό ύψος χρηματοδότησης ανερχόμενο σε 576 εκατομμύρια ευρώ προερχόμενα από τον προϋπολογισμό της ΕΕ. (Σημ: Τα εν λόγω προγράμματα πρέπει να συγχρηματοδοτούνται από τους προτείνοντες οργανισμούς και μπορούν να αποτελούν αντικείμενο χρηματοδοτικής συμμετοχής των κρατών μελών). Για την περίοδο 2001-2011 τα περισσότερα προγράμματα απευθύνονταν στην αγορά της ΕΕ (το 70 % των προγραμμάτων σε αριθμό και σε αξία) και το 9 % περίπου είναι πολυεθνικά προγράμματα (στηρίζονται από πολλά κράτη μέλη).

Το ανωτέρω οριζόντιο καθεστώς προώθησης συνυπάρχει με άλλα μέτρα προώθησης που υπάγονται στην ΚΓΠ και εφαρμόζονται στο πλαίσιο της Κοινής Οργάνωσης Αγοράς (κλάδος οίνου για τις τρίτες χώρες (112 εκατομμύρια ευρώ το 2011) και κλάδος οπωροκηπευτικών, μέσω των επιχειρησιακών προγραμμάτων των οργανώσεων παραγωγών (34 εκατομμύρια ευρώ κατά μέσο όρο την περίοδο 2008/09)) καθώς και στο πλαίσιο της γεωργικής ανάπτυξης.

http://www.agroschannel.com

Δεν υπάρχουν σχόλια: