Αναζήτηση Αναρτήσεων

Τρίτη 20 Οκτωβρίου 2009

ΠΕΔΔΥ: θωράκιση του δασικού πλούτου


ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΔΑΣΟΛΟΓΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ
(ΠΕΔΔΥ)
Διδότου 26 - 106 80 ΑΘΗΝΑ
Τηλ.210 2124606-7 & Fax : 210 5240790
WEB: peddy.gr
Email: peddy@otenet.gr
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Η Ένωσή μας με ικανοποίηση δέχεται τις προγραμματικές δηλώσεις της Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, κ Τίνας Μπιρμπίλη, για τις πολιτικές προτεραιότητες της Κυβέρνησης σε σχέση με τα δάση και τις προστατευόμενες περιοχές.
Για την Ένωσή μας αποτελούσε και αποτελεί προτεραιότητα το ξεκαθάρισμα του θεσμικού και νομικού πλαισίου για τα δάση και συνεπώς η δέσμευση της Υπουργού για την αναστολή του άρθρου 1 του Ν.3208/2003 για τον ορισμό του δάσους και η επαναφορά του προϊσχύοντος ορισμού (ποσοστό δασοκάλυψης 15% από 25% που όριζε η διάταξη που ανεστάλη), αποτελεί σημαντικό βήμα για την προστασία και τη θωράκιση του δασικού πλούτου. Άλλωστε είναι γνωστό ότι η Ένωσή μας είχε προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας για το θέμα αυτό θεωρώντας αντισυνταγματική τη διάταξη που ανεστάλη.
Με τη ρύθμιση αυτή απεμπλέκεται το θέμα των δασικών χαρτών και του δασολογίου και θα είναι πλέον δυνατή η σύνταξη και η κύρωση τους.
Επίσης θεωρούμε σημαντική και την επαναφορά σε ισχύ της διάταξης του ν.1892/1990 που αφορά στα πρόστιμα αυτών που καταπατούν δάση και δασικές εκτάσεις, τα οποία είχαν ¨παγώσει¨, τα προηγούμενα χρόνια .
Τέλος η σύσταση ταμείου για τη δασική ανάπτυξη και προστασία των δασών αποτελεί στόχο στον οποίο μπορούμε να συμβάλλουμε με κατάθεση ολοκληρωμένης πρότασης για την αυτόνομη χρηματοδότηση των δασών .
Θεωρούμε ότι το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής πρέπει να προχωρήσει άμεσα και στη ρύθμιση και των υπόλοιπων κρίσιμων για τον τομέα ζητημάτων , όπως :
- Την ενίσχυση του επιστημονικού και υλωρικού προσωπικού με προσλήψεις ή ακόμη και μετατάξεις προσωπικού από καταργούμενες υπηρεσίες (Αγροφυλακή).
- Την επαρκή χρηματοδότηση δασικών δραστηριοτήτων (δασολόγιο, δασικοί χάρτες, ορεινά υδρονομικά, αναδασώσεις, αποκατάσταση καμμένων, δασική ανάπτυξη κλπ),
- Την περαιτέρω θωράκιση του νομικού πλαισίου για την προστασία των δασών.
- Την ορθή διαχείριση της άγριας πανίδας
- Την απρόσκοπτη λειτουργία των κρατικών εργοστασίων ξύλου, των δασικών φυτωρίων, των εκτροφείων θηραμάτων, των ελεγχόμενων κυνηγητικών περιοχών και των υφιστάμενων υποδομών στις προστατευόμενες περιοχές
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Νίκος Μπόκαρης Κων/νος Δημόπουλος

ΠΟΣΕΓ:Αντιστοιχία του αντικειμένου των κατηγοριών μελετών του Ν. 3316/2005 με τα γνωστικά αντικείμενα των γεωτεχνικών μελετητών-παρόχων υπηρεσιών


Θέμα: Αντιστοιχία του αντικειμένου των κατηγοριών μελετών του Ν. 3316/2005 με τα γνωστικά αντικείμενα των γεωτεχνικών μελετητών-παρόχων υπηρεσιών και κατηγοριοποίηση των σχετικών μελετών και υπηρεσιών κατά CPV.
(Σχετικό έγγραφο σας Α.Π. 1965/30-6-08)
Κύριε Πρόεδρε
Είναι γνωστό σε όλους μας ότι με τις διατάξεις του, ο Ν. 3316/2005 δίνει την δυνατότητα στις αναθέτουσες αρχές να εφαρμόζεται με διακριτική ευχέρεια ‘’κατά την κρίσιν του εργοδότου’’ και το αποτέλεσμα αυτών των πρωτοβουλιών είναι να θίγονται συνήθως και κατά κόρον τα επαγγελματικά δικαιώματα των Γεωτεχνικών. Ουσιαστικά το αντικείμενο των Γεωτεχνικών περιορίζεται και προσδιορίζεται από πρωτοβουλίες και αστάθμητους παράγοντες.
Εμείς με βάση τις παραπάνω διαπιστώσεις σας γνωρίζουμε ότι η θέση της ΠΟΣΕΓ είναι:
Το νομικό πλαίσιο για την «Ανάθεση και εκτέλεση δημοσίων συμβάσεων εκπόνησης μελετών και παροχής συναφών υπηρεσιών και άλλες διατάξεις» γενικώς και ειδικώς (Ν. 3316/2005) πρέπει να αλλάξει και να είναι απόλυτα ξεκάθαρο προς κάθε κατεύθυνση.
Ο ανακαθορισμός, η ανακατανομή και η κατηγοριοποίηση των σχετικών μελετών και υπηρεσιών κατά CPV και κατ’ εφαρμογή των Οδηγιών 18/2004/ΕΚ και 17/2004/ΕΚ παρότι είναι δύσκολή υπόθεση πρέπει να προχωρήσει.
Οποιαδήποτε διοικητική και νομική πρωτοβουλία προς αυτή την κατεύθυνση μας βρίσκει απόλυτα σύμφωνους.
Επίσης σας γνωρίζουμε ότι στα πλαίσια αυτά υποστηρίζουμε και συμμετέχουμε σε κάθε πρωτοβουλία διαλόγου και συνεργασίας για το παραπάνω θέμα.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο Πρόεδρος
Ευθύμιος Ιακωβάκης
Ο Γ. Γραμματέας
Δημήτριος Καρακώστας

ΠΟΣΓ:«Απόσυρση ΓΕΩΤΕΕ από προσφυγή ενώπιον ΣτΕ για τον Κανονισμό Προεκτιμώμενων Αμοιβών του ΥΠΕΧΩΔΕ»

ΘΕΜΑ: «Απόσυρση ΓΕΩΤΕΕ από προσφυγή ενώπιον ΣτΕ για τον Κανονισμό Προεκτιμώμενων Αμοιβών του ΥΠΕΧΩΔΕ»

Π Ρ Ο Σ
ΓΕΩT.Ε.Ε.
Κον Πρόεδρο
Μέλη Δ.Σ.
Κοιν.
Συλλόγους μέλη μας
Γεωτεχνικά Σωματεία
Γεωπόνους

Με ανεπίσημο τρόπο πληροφορηθήκαμε ότι ο ΔΣ του ΓΕΩΤΕΕ, στην συνεδρίαση της 4-9-2009, αποφάσισε να αποσύρει την προσφυγή, ενώπιον του ΣτΕ, κατά του Κανονισμού προεκτιμώμενων αμοιβών μελετών και υπηρεσιών ΔΜΕΟ/α/ο/1257/2005 του ΥΠΕΧΩΔΕ ΔΜΕΟ/α/ο/1257/2005 του ΥΠΕΧΩΔΕ.
Η επίμαχη προσφυγή ήταν μια ενέργεια που είχε συμφωνηθεί σε κοινή σύσκεψη όλων των Γεωτεχνικών Σωματείων, από όλα τα παρόντα σωματεία πλην ενός, και είχε ως στόχο την υποχρεωτική εφαρμογή των κοινοτικών κανονισμών για το κοινό λεξιλόγιο των δημοσίων συμβάσεων (CPV).
Για τον κλάδο των γεωπόνων αυτό αποτελούσε την τελευταία ευκαιρία για ανάκτηση επαγγελματικών δικαιωμάτων στους τομείς μελετών και παροχής υπηρεσιών, αφού με το παρόν καθεστώς τέτοια δικαιώματα ουσιαστικά δεν υπήρχαν.
Αναμένουμε από τους γεωπόνους μέλη του Δ.Σ. να πράξουν το καθήκον τους για τη διόρθωση του συγκεκριμένου εγκληματικού για τα συμφέροντα του κλάδου λάθους. Σε όποια τέτοια προσπάθεια θα μας βρουν στο πλευρό τους.
Σε αντίθετη περίπτωση θα είναι έκθετοι απέναντι στον κλάδο με ότι αυτό συνεπάγεται στην εκπροσώπηση του.
Για το Δ.Σ.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ -Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΖΙΟΥΒΑΣ- ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ

ΠΟΣΕΓ:Αντιστοιχία του αντικειμένου των κατηγοριών μελετών του Ν. 3316/2005 και κατηγοριοποίηση των σχετικών μελετών και υπηρεσιών κατά το CPV.


Θέμα: Αντιστοιχία του αντικειμένου των κατηγοριών μελετών του Ν. 3316/2005 και κατηγοριοποίηση των σχετικών μελετών και υπηρεσιών κατά το CPV.

Προς: ΓΕΩΤΕΕ
Κον Πρόεδρο
Μέλη ΔΣ
Κοιν. Μέλη ΔΣ ΠΟΣΕΓ
Συλλόγους Μέλη
Γεωπόνους
Κύριε Πρόεδρε
Είναι γνωστό σε όλους μας ότι ο Ν. 3316/2005, δίνει την δυνατότητα στις αναθέτουσες αρχές να εφαρμόζουν τις διατάξεις του επιλεκτικά και με διακριτική ευχέρεια ‘’κατά την κρίσιν του εργοδότου, μελέτη να κατατάσσεται εις πλείονας κατηγορίας μελετών, εφ' όσον τούτο υπαγορεύεται εκ της φύσεως του αντικειμένου αυτής ’’. Είναι επίσης γνωστό ότι “κατά την κρίσιν του εργοδότου..” θίγονται συνήθως και κατά κόρον τα επαγγελματικά δικαιώματα των Γεωτεχνικών και ουσιαστικά το αντικείμενο των Γεωτεχνικών περιορίζεται και προσδιορίζεται από πρωτοβουλίες και αστάθμητους παράγοντες.
Η αντιστοίχηση του αντικειμένου των κατηγοριών μελετών του Ν. 3316/2005 και η κατηγοριοποίηση των σχετικών μελετών και υπηρεσιών κατά το CPV είναι για την χώρα μας με βάση το κοινοτικό δίκαιο υποχρεωτική και για τους Γεωτεχνικούς η μοναδική ευκαιρία να επαναπροσδιορισθεί η επαγγελματική ύλη σύμφωνα με τα γνωστικά αντικείμενα των Γεωτεχνικών μελετητών - παρόχων υπηρεσιών.
Εμείς με βάση τις παραπάνω διαπιστώσεις, στις 08/07/2008 κοινοποιήσαμε στο ΓΕΩΤΕΕ εγγράφως ότι η θέση της ΠΟΣΕΓ για το παραπάνω θέμα είναι:
Το νομικό πλαίσιο για την «Ανάθεση και εκτέλεση δημοσίων συμβάσεων εκπόνησης μελετών και παροχής συναφών υπηρεσιών και άλλες διατάξεις» γενικώς και ειδικώς (Ν. 3316/2005) πρέπει να αλλάξει και να είναι απόλυτα ξεκάθαρο προς κάθε κατεύθυνση.
Ο ανακαθορισμός, η ανακατανομή και η κατηγοριοποίηση των σχετικών μελετών και υπηρεσιών κατά το CPV και κατ’ εφαρμογή των Οδηγιών 18/2004/ΕΚ και 17/2004/ΕΚ παρότι είναι δύσκολή υπόθεση πρέπει να προχωρήσει.
Οποιαδήποτε διοικητική και νομική πρωτοβουλία προς αυτή την κατεύθυνση μας βρίσκει απόλυτα σύμφωνους.
Κύριε Πρόεδρε
Σε σχέση με όλα τα παραπάνω πληροφορηθήκαμε ότι το ΔΣ στις 04/09/2009 αποφάσισε κατά πλειοψηφία να αποσύρει την Αίτηση Ακύρωσης του ΓΕΩΤ.Ε.Ε. για τον Κανονισμό Προεκτιμώμενων Αμοιβών του ΥΠΕΧΩΔΕ υιοθετώντας τις απόψεις εκπροσώπων των Γεωλογικών Συλλόγων.
Επειδή θεωρούμε ότι η απόφαση αυτή :
Στρέφεται ενάντια στα επαγγελματικά συμφέροντα των Γεωπόνων και των άλλων κλάδων των Γεωτεχνικών όπως εμείς πιστεύουμε,
Μεροληπτεί υπέρ μιας μερίδας εκπροσώπων των Γεωλόγων σε βάρος των άλλων κλάδων και υιοθετεί ακραίες επαγγελματικά, νομικά και θεσμικά απόψεις,
Αγνοεί και περιφρονεί την θέση υπέρ τις αντιστοίχησης του αντικειμένου των κατηγοριών μελετών του Ν. 3316/2005 και την κατηγοριοποίηση των σχετικών μελετών και υπηρεσιών κατά το CPV, που ανεπιφύλακτα εξέφρασαν όλοι επαγγελματικοί κλάδοι εξαιρουμένων των εκπροσώπων των Γεωλόγων στην συνάντηση που είχε το ΓΕΩΤΕΕ στην Αθήνα τον Ιούλιο του 2008,
Εκθέτει το ΔΣ του ΓΕΩΤΕΕ όταν με ισχνή και ευκαιριακή πλειοψηφία - κάτω από την μονομερή παρουσία ορισμένων εκπροσώπων των Γεωλόγων - αποφασίζει για σημαντικά επαγγελματικά συμφέροντα χιλιάδων επαγγελματιών Γεωτεχνικών όλων των κλάδων, εκτός κανόνων δεοντολογίας και χωρίς την στοιχειώδη διαβούλευση με τους επαγγελματικούς φορείς των Γεωτεχνικών κλάδων.
Για το λόγο αυτό, σας ζητάμε να εισάγεται το θέμα προς συζήτηση στο αμέσως επόμενο Διοικητικό Συμβούλιο και παρουσία όλων των επαγγελματικών φορέων των Γεωτεχνικών κλάδων να ξαναδείτε με την σοβαρότητα που πρέπει το πρόβλημα της προάσπισης των επαγγελματικών συμφερόντων όλων των Γεωτεχνικών κλάδων.
Σας γνωρίζουμε ότι στα πλαίσια αυτά υποστηρίζουμε και συμμετέχουμε σε κάθε πρωτοβουλία διαλόγου και συνεργασίας που θα επιλέξετε για το παραπάνω θέμα.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο Πρόεδρος
Ο Γ. Γραμματέας
Ευθύμιος Ιακωβάκης
Δημήτριος Καρακώστας

Δευτέρα 19 Οκτωβρίου 2009

Nέα Γρίπη τύπου Α/Η1Ν1 ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΟΔΗΓΙΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ


Nέα Γρίπη τύπου Α/Η1Ν1 ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΟΔΗΓΙΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ


Η ομιλία με τις προγραμματικές δηλώσεις της υπουργού Κατερίνας Μπατζελή

Ολόκληρη η ομιλία με τις προγραμματικές δηλώσεις της υπουργού Κατερίνας Μπατζελή έχει ως εξής:
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Κύριε Πρόεδρε της Βουλής,
Πριν από οτιδήποτε άλλο θέλω να ευχαριστήσω όλους που με τίμησαν με την εμπιστοσύνη τους να βρίσκομαι εδώ σήμερα μαζί σας και μάλιστα να έχω την τιμή να μιλώ από το βήμα αυτό. Να ευχηθώ σε όλους καλή δύναμη για το έργο που μας εμπιστεύτηκαν οι Έλληνες πολίτες.
Κύριοι συνάδελφοι,
Η πραγματικότητα της αγροτικής οικονομίας είναι συγκεκριμένη και δεδομένη.
Και είναι βέβαιο ότι αν στη θέση μου σήμερα ήταν οποιοσδήποτε πολίτης που ενδιαφέρεται για τον αγροτικό τομέα, θα περιέγραφε την πραγματικότητα που όλοι ζούμε και την αλήθεια που όλοι ξέρουμε. Από τον αγρότη μέχρι τον τεχνοκράτη. Από την κατάσταση στο χωράφι μέχρι την τοποθέτηση στο ράφι, τα αίτια είναι γνωστά.
Οι πτωτικοί αριθμοί στην απασχόληση, στο αγροτικό εισόδημα, στο εμπορικό ισοζύγιο, στην αξία της αγροτικής παραγωγής, συνδέονται με σημαντικά πολιτικά ζητήματα και επιλογές.
Γιατί είναι μείζον πολιτικό ζήτημα, κύριοι συνάδελφοι, το γεγονός ότι οι πόροι, εθνικοί και κοινοτικοί, όπως αυτοί διανεμήθηκαν τα τελευταία χρόνια, δεν υποστήριξαν την δημιουργία υποδομών, δομών και θεσμών για τη διασφάλιση του υγιούς ανταγωνισμού.
Δε διασφάλισαν ούτε την ενίσχυση του αγροτικού εισοδήματος από την αγορά, στη βάση μιας δίκαιης αναλογίας ποιότητας και τιμής των προϊόντων.
Αντίθετα.
Ενίσχυσαν την αθέμιτη συμπεριφορά της αγοράς και την παρουσία πλέον των καρτέλ στην καθημερινότητά μας.
Κάθε έννοια συμβολαιακής γεωργίας έχει υποβιβαστεί και έχει αντικατασταθεί με συμβόλαια «ανοικτών τιμών». Μετά την παράδοση των προϊόντων από τους παραγωγούς στους εμπόρους γίνονται συμβόλαια «μηδενικών τιμών». Τα αγροτικά προϊόντα δεν πωλούνται πλέον, αλλά ξεπουλιούνται.
Επίσης, ενώ τα δικαιώματα θα μπορούσαν να έχουν αναπτυξιακό χαρακτήρα, έχουν μετατραπεί από δημόσιο αγαθό σε προϊόν εμπορικής διαπραγμάτευσης, εν γνώσει μάλιστα των δημοσίων αρχών. Ακυρώθηκε έτσι οποιαδήποτε προσπάθεια ενίσχυσης της παραγωγής και μάλιστα εκείνης της ποιοτικής.
Ένας αγρότης που δεν αντιμετωπίζεται ως σύγχρονος επαγγελματίας. Που δεν του εξασφαλίζονται από το κράτος οι απαραίτητες εγγυήσεις ώστε να μπορεί να παρακολουθεί τις εξελίξεις που αφορούν στην δουλειά του, σημαίνει ότι επιτρέπουμε μια τεράστια αιμορραγία της χώρας, που νεκρώνει την περιφέρεια και την ύπαιθρο.
Ένας αγρότης που δεν αντιμετωπίζεται ως εργαζόμενος που η δουλειά του εντάσσεται σε έναν ευρύτερο κοινωνικό σχεδιασμό, τελικά σημαίνει ότι αφήνουμε τους πολίτες ανοχύρωτους απέναντι στις ακραίες στρεβλώσεις της αγοράς και του αθέμιτου ανταγωνισμού.
Πέραν των διαπιστώσεων αυτών που είναι γνωστές σε όλους, εντός και εκτός αιθούσης, σήμερα καλούμαστε να εγγυηθούμε το μέλλον της υπαίθρου, των αγροτών, των νέων αγροτών.
Καλούμαστε να προχωρήσουμε σε μια αγροτική μεταρρύθμιση.
Καλούμαστε να αναμορφώσουμε τη σχέση κράτους- αγρότη- συνεταιρισμών- καταναλωτών- αγοράς.
Καλούμαστε να αναδιανείμουμε τον οικονομικό πλούτο της υπαίθρου στους πολίτες της.
Προχωράμε προς ένα νέο μοντέλο αγροτικής ανάπτυξης που έχει στον πυρήνα της φιλοσοφίας του την «πράσινη ανάπτυξη».
Ένα μοντέλο, το οποίο φέρει τη σφραγίδα ενός κράτους πρόνοιας.
Ένα μοντέλο που θα επικυρωθεί από ένα κοινωνικό συμβόλαιο μεταξύ αγροτών και πολιτείας.
Ένα συμβόλαιο που θα εγγυάται το παρόν των αγροτών και θα διασφαλίζει το όραμα και την ελπίδα της νέας γενιάς των αγροτών.
Ένα συμβόλαιο που θα θέσει τέλος στην αγωνία του σημερινού αγρότη και στα ερωτήματα που θέτει.
«Τι να παράγω; ».
«Τι θα γίνει μετά το 2013; ».
Ερωτήματα που σήμερα εντείνουν την ανασφάλειά του και γεννούν κοινωνικά φοβικά σύνδρομα.
Σήμερα τολμάμε να αλλάξουμε το συσχετισμό των δυνάμεων. Οι αγρότες και οι αλιείς θα μπορούν επιτέλους να συμβαδίσουν και να συμμετέχουν ουσιαστικά και ενεργά στην πορεία της ανάπτυξης.
Περνώντας σε μια παρουσίαση του τρόπου ανάπτυξης της υπαίθρου, θα ήθελα να επισημάνω ότι η ταχύτητα ολοκλήρωσης του μοντέλου αυτού θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό και από τις δημοσιονομικές δυνατότητες που σήμερα δυστυχώς είναι εξαιρετικά περιορισμένες.
Η Κοινή Αγροτική Πολιτική (ΚΑΠ) θα είναι ένα σημαντικό μέρος της εθνικής αυτής στρατηγικής. Να επισημανθεί ότι οι διαπραγματεύσεις σταδιακά θα αρχίσουν τους επόμενους μήνες για να προσδιοριστεί και η νέα αγροτική πολιτική της Ε.Ε που θα εφαρμοστεί μετά το 2013. Πάντως, η στήριξη της ΚΑΠ θα συνεχιστεί και οι συζητήσεις πλέον επικεντρώνονται σε έναν προβληματισμό «για το πώς θα δίνονται και σε ποιους».
Για το λόγο αυτό σε εθνικό επίπεδο πρέπει να έχουν διαμορφωθεί με διαφάνεια οι νέοι όροι και οι συνθήκες, ώστε οι παραγωγοί να έχουν την καλύτερη δυνατή στήριξη. Το εισόδημα, η απασχόληση, οι περιβαλλοντικές πρακτικές, καθώς και η ορθολογική διαχείριση γης και νερού φαίνεται ότι έχουν προσδιοριστεί ως πρωτεργάτες στη νέα αυτή διαβούλευση.
Δε μπορεί πλέον να ισχύουν λογικές “όλα τα κιλά, όλα τα λεφτά”.
Η σημερινή κυβέρνηση διαφέρει και το έχει αποδείξει και στο παρελθόν στον τρόπο με τον οποίο διαπραγματεύεται με την Ευρωπαϊκή Ένωση. Γιατί εκτιμάμε ότι οι εθνικές ιδιαιτερότητες και προτεραιότητες αποτελούν και την ουσία των πολιτικών μας διαπραγματεύσεων.
Δευτέρα και Τρίτη στο Συμβούλιο Υπουργών Γεωργίας θα γίνουν σημαντικές διαπραγματεύσεις. Όπως για την κτηνοτροφία. Θα διεκδικήσουμε για πρώτη φορά ένα σημαντικό ποσοστό από τους επιπλέον κοινοτικούς πόρους που θα διατεθούν. Με αυτούς τους πόρους θα επιδιώξουμε να ενισχύσουμε την κτηνοτροφία μας, η οποία αυτή τη στιγμή βρίσκεται στην πιο κρίσιμη φάση της. Επίσης, θα υπάρξουν συζητήσεις για την εξασφάλιση του συνόλου των πληρωμών. Τέλος, προτίθεμαι να καταθέσω αίτημα προς την Επιτροπή να εξετάσει άμεσα την αγορά των σιτηρών. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δε μπορεί να αντιμετωπίζει το διεθνή αθέμιτο ανταγωνισμό με αποσπασματικές και μεμονωμένες πολιτικές. Απαιτείται μια συγκροτημένη πρόταση, παρεμβατικού χαρακτήρα ακόμη και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Είναι ένα ζήτημα, το οποίο μετά την κτηνοτροφία, θα τεθεί εκ μέρους μας σε επίπεδο διαπραγμάτευσης.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Η ανάπτυξη της υπαίθρου, με την ανάδειξη και αξιοποίηση όλων των οικονομικών, κοινωνικών, πολιτισμικών και περιβαλλοντικών πλεονεκτημάτων της είναι κοινός τόπος κάθε προοδευτικής κυβέρνησης.
Σήμερα εμείς το κάνουμε πλέον πράξη.
Με στοχευμένα μέτρα που προέκυψαν και από τον διάλογο και τη συνεργασία με τους εκπροσώπους του αγροτικού κόσμου, καθώς και με τα συναρμόδια Υπουργεία.
Αναλύοντας μια μια τις κατευθύνσεις που δικαιούται να ξέρει ο κάθε πολίτης, η κάθε αγρότισσα και ο κάθε αγρότης.
Ώστε να κατοχυρώσουμε από την πρώτη μέρα την κοινωνική λογοδοσία που αποτελεί και την κεντρική θέση της αντίληψής μας για τη διακυβέρνηση.
A. Ξεκινάω από την αντιμετώπιση της σημερινής οικονομικής κρίσης, που πλήττει τον παραγωγικό ιστό της χώρας και κυρίως τους αγρότες.
Βασική προτεραιότητα είναι η στήριξη του αγροτικού εισοδήματος με ένα πακέτο πολλαπλών παρεμβάσεων που θα εξελιχθούν σταδιακά.
Στα μέτρα αυτά περιλαμβάνεται:
1. η αύξηση στο 11% του συντελεστή επιστροφής ΦΠΑ στους αγρότες (που υπάγονται στο ειδικό καθεστώς), για όλα τα προϊόντα φυτικής και ζωικής παραγωγής. Θα εξεταστεί η δυνατότητα για κλιμάκωση του ποσοστού, εφόσον είναι εφικτό από την εθνική και κοινοτική νομοθεσία.
2. η επανεξέταση της επιστροφής του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης πετρελαίου, ώστε να είναι αντικειμενικός και να λαμβάνονται υπόψη οι ιδιαιτερότητες των μεγάλων τομέων παραγωγής
3. η στήριξη των αγροτών στο πλαίσιο της γενικής ενίσχυσης των πολιτών με χαμηλά εισοδήματα με την καταβολή του επιδόματος αλληλεγγύης ήδη ανακοινώθηκε χθες από τον Πρωθυπουργό
B. Σε ότι αφορά στην ενίσχυση της κοινωνικής ασφάλισης του αγρότη και της αγρότισσας ξεκινάμε με δύο κομβικές παρεμβάσεις.
· Αύξηση της βασικής σύνταξης του αγρότη και της αγρότισσας, ώστε να διαμορφωθεί σταδιακά στα 550 € για τον ένα και στα 950 € για το ζευγάρι αγροτών. Άμεσα προχωράμε στην αύξηση της σύνταξης του ΟΓΑ κατά 30 ευρώ από 1η Οκτωβρίου 2009, όπως ήδη ειπώθηκε και από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό.
· Αναπροσαρμογή του κοινωνικού ασφαλιστικού συστήματος ΟΓΑ στα πλαίσια της γενικότερης μεταρρύθμισης των ασφαλιστικών ταμείων. Να πω εδώ ότι η πρωτοβάθμια φροντίδα, η ασφάλιση της γυναικείας αγροτικής επιχειρηματικότητας, η διαδοχική ασφάλιση, η ασφάλιση αλλοδαπών και οι βρεφονηπιακοί σταθμοί αποτελούν ζητήματα τα οποία θα τεθούν προς συζήτηση με τους κοινωνικούς εταίρους.
Γ. Ιδιαίτερης βαρύτητας είναι οι μεταρρυθμίσεις σε επίπεδο θεσμών. Οι θεσμικές παρεμβάσεις οι οποίες αποτελούν την πιο κρίσιμη παράμετρο, προκειμένου να «δουλέψει» στην πράξη η αγροτική μεταρρύθμιση.
Συγκεκριμένα, θα εξεταστούν και θα υπάρξει διαβούλευση με τις αρμόδιες κοινοτικές αρχές για τα παρακάτω μέτρα:
1. Αναμόρφωση, επαναδιαπραγμάτευση του προγράμματος “Αλέξανδρος Μπαλτατζής” ώστε να καλυφθούν πλήρως οι δεσμεύσεις μας προς τους νέους αγρότες, τα σχέδια βελτίωσης, τα περιβαλλοντικά μέτρα και τα μέτρα για τον καπνό.
2. Προσαρμογή του ΕΛΓΑ στις νέες συνθήκες παραγωγής και κλιματικών αλλαγών. Η ασφάλιση της αγροτικής παραγωγής και ο τρόπος διαχείρισής της πρέπει να ανταποκρίνεται στις κοινοτικές και εθνικές προδιαγραφές ενός υγιούς ασφαλιστικού συστήματος, καθώς και της διαφάνειας της ανταποδοτικότητάς του.
3. Χρηματοδοτική στήριξη των αγροτών στις επενδυτικές τους δραστηριότητες, αλλά και στις τρέχουσες συναλλαγές. Η συμβολή της ΑΤΕ είναι σημαντική και πρέπει να επαναπροσδιορισθεί ο τρόπος συνεργασίας ώστε να μην αντίκειται στο κοινοτικό δίκαιο και να αποφεύγεται παράλληλα η επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού.
4. Σύσταση Αγροτικού Ταμείου Εγγυοδοσίας Μικρών και πολύ Μικρών Επιχειρήσεων στα πλαίσια του προτύπου του Τ.Ε.Μ.Π.Μ.Ε, ώστε να υπάρξει μια οικονομική υποστήριξη των διατροφικών επιχειρήσεων σε περίοδο οικονομικής κρίσης και ενίσχυση της επιχειρηματικότητάς τους.
5. Εγγύηση του αντικειμενικού και ορθολογικού τρόπου λειτουργίας του Οργανισμού Πληρωμών, του ΟΠΕΚΕΠΕ. Μετά την ολοκλήρωση του έργου της Ψηφιοποίησης, θα υπάρχει ένα Αγροτικό Κτηματολόγιο. Θα χρησιμοποιηθεί αποτελεσματικά, ώστε να μπορούν να εφαρμοστούν με ακρίβεια διαρθρωτικές πολιτικές, όπως αυτές του τρόπου διαχείρισης της αγροτικής γης, των υδάτινων πόρων, της ασφάλισης της παραγωγής, αλλά και της διαχείρισης περιβαλλοντικών μέτρων.
6. Ολοκλήρωση του επιχειρησιακού σχεδιασμού της λειτουργίας του ΕΦΕΤ, ο οποίος πρέπει να παρέχει εχέγγυα για την ασφάλεια των τροφίμων από το χωράφι στο ράφι.
7. Συγκρότηση συλλογικών παρεμβάσεων για την διακίνηση των εισροών στην αγροτική παραγωγή, αλλά και στη συλλογική διάθεση των προϊόντων, γεωργικών, κτηνοτροφικών και αλιευτικών.
Δ. Ο 4ος κύκλος παρεμβάσεων αφορά στις προβλέψεις για την λειτουργία της αγοράς
Το ζήτημα της ρύθμισης και εποπτείας της αγοράς δεν αποτελεί αυτό καθαυτό αρμοδιότητα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Εντούτοις επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τη συμπεριφορά του παραγωγού, την εμπορική τιμή, τη διακίνηση των αγροτικών προϊόντων, την τιμή του καταναλωτή και την εξασφάλιση διατροφικής επάρκειας. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ήδη προωθεί οριζόντια νομοθεσία για την αντιμετώπιση του ζητήματος των τιμών καταναλωτή και παραγωγού με πολύ συγκεκριμένες προτάσεις, οι οποίες θα μπορούσαν να ενισχύσουν τις εθνικές παρεμβάσεις στην αγορά.
Ε. Κράτησα για το τέλος την κατοχύρωση του αγροτικού επαγγέλματος.
Επιγραμματικά μόνο αναφέρω:
· Την υιοθέτηση πολιτικής επαγγελματικής εκπαίδευσης για τους αγρότες και ιδιαίτερα για τους νέους αγρότες με αναβάθμιση της γεωργικής έρευνας και των εκπαιδευτικών κέντρων
· Την κατοχύρωση του αγροτικού επαγγέλματος με διαφοροποίηση των μέτρων στήριξης, μεταξύ εκείνων που απασχολούνται πλήρως στην αγροτική οικονομία και εκείνων μερικής απασχόλησης. Το μητρώο αγροτών είναι ένα συμπληρωματικό εργαλείο που θα συντελέσει στο διαφανή τρόπο εφαρμογής των εθνικών και κοινοτικών πολιτικών.
· Την αναδιάρθρωση των Αγροτικών Συνεταιριστικών Οργανώσεων και Ενώσεων με στόχο την εξυγίανση, τον εκσυγχρονισμό τους και την ενδυνάμωση του ρόλου τους στην περιφέρεια. Κάθε προσπάθεια προς αυτήν την κατεύθυνση, οφείλει το Δημόσιο να τη διευκολύνει.
· Το συνδυασμό των προγραμμάτων της εγκατάστασης των νέων αγροτών με εκείνα των σχεδίων βελτίωσης, ώστε να παρέχεται όχι μόνο η επαγγελματική κατοχύρωση, αλλά και η οικονομική τους βιωσιμότητα.
Είναι ξεκάθαρο εδώ - και αυτό αποτελεί κομβική αλλαγή στάσης - ότι το κράτος αντιλαμβάνεται το ρόλο του με τελείως διαφορετικό τρόπο
· Ως πραγματικός εγγυητής των κανόνων του θεμιτού ανταγωνισμού
· Ως αποτελεσματικός μηχανισμός για την παραγωγή, την καινοτομία και τη γνώση στις σύγχρονες γεωργικές πρακτικές.
· Ως αξιόπιστος διαχειριστής του συνόλου των δημόσιων πόρων

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Σε αυτή την αίθουσα είναι προφανές ότι έχουμε διαφορές στην πολιτική που πιστεύουμε.
Όμως είμαι σίγουρη πως σε ένα πράγμα όλοι μας συμφωνούμε.
Ότι τα αγροτικά προβλήματα έχουν ογκωθεί και χρειάζονται παρεμβάσεις.
Οι σημερινές συνθήκες το κάνουν σαφές αυτό.
Δεν υπάρχει άλλο χρόνος παρά μόνο για να κάνουμε τις αναγκαίες τομές.
Σε αυτό το εθνικό, τελικά, στοίχημα καμία ιδέα, καμία πρόταση δεν περισσεύει.
Αρκεί να προσανατολίζεται στην κατεύθυνση που υπηρετούνται τα συμφέροντα του αγροτικού κόσμου.
Και να στέκεται απέναντι στις εύκολες λογικές που θέλουν τους αγρότες σε μόνιμη ομηρία.
Σας ευχαριστώ πολύ.

Κυριακή 18 Οκτωβρίου 2009

Καλά πήγε η καλλιέργεια στέβιας στα Τρίκαλα

Ικανοποιητικές, σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, ήταν οι αποδόσεις της στέβιας στον νομό Τρικάλων. Τα πρώτα θετικά δείγματα της καλλιέργειας στέβιας παρουσιάστηκαν σε εκδήλωση στο Δημαρχείο του δήμου Βασιλικής, την Παρασκευή 16 Οκτωβρίου.

Τα αποτελέσματα ανακοίνωσε ο επιστημονικός υπεύθυνος, καθηγητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Πέτρος Λόλας, ο οποίος ανέφερε πως για πρώτη φορά δοκιμάζεται η καλλιέργεια αυτή στα Τρίκαλα, ενώ έχει δοκιμαστεί εδώ και τρία χρόνια σε άλλες περιοχές της χώρας. Τα πρώτα αποτελέσματα δείχνουν ικανοποιητικές αποδόσεις του συγκεκριμένου φυτού στην περιοχή των Τρικάλων.
Ο κ. Λόλας, αναφερόμενος στην καλλιέργεια του φυτού σε όλη τη χώρα, υπογράμμισε πως αυτή είναι η τέταρτη χρονιά των πειραματικών καλλιεργειών στέβιας στην Ελλάδα, οπότε υπάρχουν αρκετά αξιόπιστα αποτελέσματα. Πιστεύουμε, συνέχισε, ότι προσαρμόζεται η καλλιέργεια στέβιας, αποδίδει και έχει σημασία πλέον η Ευρωπαϊκή Ένωση να προχωρήσει στην έγκριση της καλλιέργειας του φυτού.
Η πειραματική καλλιέργεια στα Τρίκαλα έγινε με χρηματοδότηση της Νομαρχίας σε πέντε περιοχές: τη Βασιλική, το Γριζάνο, τον Παλαιόπυργο, τον Πλάτανο και το Ρίζωμα.
Το φυτό στέβια είναι πολυετές (ζει ή καλλιεργείται για 3-6 χρόνια), πολύκλαδο και ποώδες είδος με τροπική καταγωγή τα υψίπεδα της Παραγουάης όπου για χρόνια χρησιμοποιείτον από τις τοπικές φυλές των Ινδιάνων. Η καλλιέργειά της μοιάζει πάρα πολύ με την καπνοκαλλιέργεια ως προς τις εδαφοκλιματικές συνθήκες και την περίοδο καλλιέργειας, καθώς και την παραγωγή των φυτών στα σπορεία, τη λίπανση, τις αποστάσεις φυτείας, τις απαιτήσεις σε άρδευση και τη συλλογή.
πηγή:agronews.gr

Ανεξίτηλα τα ίχνη ρύπανσης που προκαλούν τα ελαιοτριβεία-Μια οικονομικά και περιβαλλοντικά βιώσιμη λύση

Ανεξίτηλα τα ίχνη ρύπανσης που προκαλούν τα ελαιοτριβεία-Μια οικονομικά και περιβαλλοντικά βιώσιμη λύση

Περισσότεροι από τέσσερα εκατομμύρια τόνοι τοξικών υγρών και στερεών αποβλήτων παράγονται ετησίως από τα περίπου 3.000 ελαιοτριβεία της χώρας, σύμφωνα με στοιχεία του Εργαστηρίου Τεχνολογίας Περιβάλλοντος και Καθαρής Τεχνολογίας της Σχολής Χημικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ).
Καταλήγουν ανεπεξέργαστα στο περιβάλλον, καταστρέφοντας τα οικοσυστήματα και αφήνοντας ανεξίτηλα ίχνη σε εδάφη, νερά, έμβιους οργανισμούς και κατ’ επέκταση στην τροφική αλυσίδα.
Το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα έντονο και απειλεί την ίδια την ελαιοπαραγωγή της χώρας που αποτελεί το 15% της παγκόσμιας παραγωγής. Η Ε.Ε. πιέζει για περιορισμό της ρύπανσης των ελαιουργείων, και σύμφωνα με τις επιταγές της, όσες επιχειρήσεις δεν συμμορφωθούν θα κλείσουν στο τέλος του έτους.
Μεγάλο κόστος
Δυστυχώς, όπως εξηγεί στην «Κ» ο διευθυντής του Εργαστηρίου, καθηγητής Απόστολος Βλυσίδης, για κάθε τόνο ελιάς, προκύπτουν περίπου 1,6 τόνοι υγρά απόβλητα και 0,6 τόνοι στερεά (πυρήνα και φύλλα), με τη μέση δυναμικότητα κάθε ελληνικού ελαιοτριβείου να ανέρχεται στους χίλιους τόνους ελαιολάδου ετησίως. Ωστόσο, οι κλασικές αντιρρυπαντικές τεχνολογίες είναι ακριβές, ενώ τα ελληνικά ελαιοτριβεία, οικογενειακές επιχειρήσεις ως επί το πλείστον, δεν μπορούν να επωμισθούν το κόστος.
Μια οικονομικά και περιβαλλοντικά βιώσιμη λύση, που μπορεί να συνεισφέρει στη βιολογική γεωργία, αποτελεί η τεχνολογία που αναπτύχθηκε στο Εργαστήριο του ΕΜΠ και την οποία παρουσίασε ο κ. Βλυσίδης στη 16η πανελλαδική γιορτή Οικολογικής Γεωργίας και Χειροτεχνίας στα Μουδανιά.
Πρόκειται για μικρές βιομηχανικές μονάδες που συμπληρώνουν τις εγκαταστάσεις των ελαιοτριβείων και επιτελούν την αποτοξικοποίηση των υγρών αποβλήτων και στη συνέχεια την κομποστοποίησή τους μαζί με τα στερεά απόβλητα, ώστε να επαναχρησιμοποιηθούν στη βιολογική καλλιέργεια της ελιάς αλλά και άλλων αγροτικών προϊόντων, με τη μορφή ενός πλούσιου βιολογικού λιπάσματος. Ετσι, τονίζει ο ίδιος, «δεν απομένει κανένα υπόλειμμα, παράγεται ένα πλούσιο εδαφοβελτιωτικό λίπασμα, ενώ η καλλιέργεια της ελιάς γίνεται αειφόρος καθώς προσανατολίζεται στη βιολογική γεωργία».
Μέχρι σήμερα, κατά τον κ. Βλυσίδη, η νέα τεχνολογία έχει δοκιμαστεί σε τέσσερις πιλοτικές μονάδες που εγκαταστάθηκαν σε ελαιουργεία της Κρήτης και της Λευκωσίας καθώς και στο ίδιο το ΕΜΠ, ενώ κατά τη φετινή χρονιά εφαρμόστηκε κανονικά σε ελαιοτριβεία στο Βαμβακόπουλο Χανίων, στα Μάλια Ηρακλείου, στα Κουτσουρά Λασιθίου και στο Καταστάρι Ζακύνθου.
Θετικά αποτελέσματα
Το ίδιο το βιο-λίπασμα, σημείωσε ο κ. Βλυσίδης, μελετήθηκε σε συνεργασία με το Εθνικό Ιδρυμα Αγροτικών Ερευνών (ΕΘΙΑΓΕ) και δοκιμάστηκε στην καλλιέργεια της ελιάς αλλά και σε αμπέλια, εσπεριδοειδή, πατάτες και αρωματικά φυτά με πολύ καλά αποτελέσματα, ενώ σήμερα δοκιμάζεται και στα σπαράγγια. Η φετινή παραγωγή, εξάλλου, ανήλθε σε 4.000 τόνους βιο-λιπάσματος, ενώ, κατά τον κ. Βλυσίδη, του χρόνου αναμένεται να υιοθετήσουν την τεχνολογία πέντε επιπλέον ελαιοτριβεία και ήδη υπάρχει ενδιαφέρον από πολλά να ενταχθούν στο δίκτυο διάθεσης του βιο-λιπάσματος που σταδιακά θα μετασχηματιστεί σε συνεταιρισμό.
πηγή: Της Ζωγιας Kουταλιανου ekathimerini.gr

Σάββατο 17 Οκτωβρίου 2009

Πρόσκληση Εκδήλωση ενδιαφέροντος για την κατάρτιση μητρώου αξιολογητών


ΕΦΕΠΑΑΕ:Εκδήλωση ενδιαφέροντοςγια την κατάρτιση μητρώου αξιολογητών


1. ΓΕΝΙΚΑ
O Ενδιάμεσος Φορέας του Επιχειρησιακού Προγράμματος «ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ», εφεξής ΕΦΕΠΑΕ, με χωρική αρμοδιότητα όλη τη χώρα, ενδιαφέρεται να καταρτίσει Μητρώο Αξιολογητών για τις δράσεις κρατικών ενισχύσεων :
α) του Ε.Π. «Ανταγωνιστικότητα & Επιχειρηματικότητα 2007-2013 του Υπουργείου Ανάπτυξης» (εφεξής ΕΠΑΝ ΙΙ) και στο οποίο οι δράσεις κρατικών ενισχύσεων περιλαμβάνονται στους παρακάτω Άξονες Προτεραιότητας του Προγράμματος:
Α.Π.2:Ενίσχυση της Επιχειρηματικότητας και της Εξωστρέφειας
Α.Π.3:Βελτίωση του Επιχειρηματικού Περιβάλλοντος
Α.Π.4:Ολοκλήρωση του Ενεργειακού Συστήματος της Χώρας και Ενίσχυση της Αειφορίας
β) των δράσεων Ανταγωνιστικότητας και Επιχειρηματικότητας των πέντε Επιχειρησιακών Προγραμμάτων (εφεξής Ε.Π.) των Περιφερειών Μεταβατικής Στήριξης που περιλαμβάνονται στους παρακάτω Άξονες Προτεραιότητας (εφεξής Α.Π.):
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αττικής – Α.Π.3: Ενίσχυση της Ανταγωνιστικότητας, της Καινοτομίας και της Ψηφιακής Σύγκλισης.
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Μακεδονίας-Θράκης (Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας) - Α.Π.4: Ψηφιακή Σύγκλιση και Επιχειρηματικότητα στην Περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας.
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Μακεδονίας-Θράκης (Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας) – Α.Π.5: Ψηφιακή Σύγκλιση και Επιχειρηματικότητα στην Περιφέρεια της Δυτικής Μακεδονίας.
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Θεσσαλίας-Στερεάς Ελλάδας-Ηπείρου (Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας) – Α.Π.8: Ψηφιακή Σύγκλιση και Επιχειρηματικότητα στην Περιφέρεια της Στερεάς Ελλάδας.
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Κρήτης και Νήσων Αιγαίου (Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου) – Α.Π.6: Ψηφιακή Σύγκλιση και Επιχειρηματικότητα στην Περιφέρεια του Νοτίου Αιγαίου.
Περιγραφή του ΕΠΑΝ ΙΙ μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να αναζητήσουν στην ιστοσελίδα της Ειδικής Γραμματείας για την Ανταγωνιστικότητα (http://www.antagonistikotita.gr/) και περιγραφή των 5 Ε.Π. των περιφερειών μεταβατικής στήριξης στην ιστοσελίδα του ΕΣΠΑ 2007-2013 (http://www.espa.gr/Greek/Default.aspx).

2. ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΚΑΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Δικαίωμα υποβολής υποψηφιότητας έχουν όλα τα φυσικά πρόσωπα που διαθέτουν τα παρακάτω προσόντα:α) Υποχρεωτικά προσόντα:
1. Πτυχίο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης Ελληνικού Ιδρύματος (Α.Ε.Ι./Τ.Ε.Ι.) ή ισότιμο τίτλο Τμήματος Πανεπιστημιακής Σχολής του Εξωτερικού νόμιμα αναγνωρισμένου από το κατά νόμο αρμόδιο όργανο.
και
2. Πενταετής Επαγγελματική εμπειρία, η οποία αποκτήθηκε κατά την τελευταία δεκαετία, σε έναν ή περισσότερoυς από τους παρακάτω τομείς:
Μεταποίηση, κυρίως σε ΜΜΕ, Τουρισμός, Περιβάλλον, Ενέργεια, κυρίως σε ΑΠΕ / Συμπαραγωγή / Εξοικονόμηση, Ποιότητα, Υπηρεσίες – Εμπόριο, Κατάρτιση
Με ενασχόληση σε ένα ή περισσότερα από τα παρακάτω αντικείμενα:
Οικονομική Βιωσιμότητα Επιχειρήσεων, Αξιολόγηση Επιχειρηματικών ή Επενδυτικών Σχεδίων, Δανειοδοτήσεις - Χρηματοδοτήσεις επιχειρήσεων, Υλοποίηση - Διαχείριση επενδυτικών έργων, κοινοτικών προγραμμάτων κλπ.
ή /και
3. Εμπειρία αξιολόγησης. Ειδικότερα απαιτείται τεκμηριωμένη εμπειρία σε αξιολογήσεις επιχορηγούμενων επενδύσεων, εμπειρία στη σύνταξη σχετικών μελετών ή/και ελέγχου επενδύσεων στα προαναφερόμενα αντικείμενα. Ειδικά για τα προγράμματα κατάρτισης, απαραίτητη προϋπόθεση είναι η εγγραφή στο Ενιαίο Μητρώο Αξιολογητών (ΕΜΑ) του Υπουργείου Απασχόλησης και Κοινωνικής Πρόνοιας. (http://www.eysekt.gr/).
4. Ικανότητα Χειρισμού Η/Υ, δεδομένου ότι οι αξιολογήσεις θα γίνονται ηλεκτρονικά.
β) Επιθυμητά προσόντα:
Μεταπτυχιακό/Διδακτορικό Δίπλωμα
Εγγραφή Υποψηφίου σε άλλον, εγκεκριμένο κατάλογο αξιολογητών
Πιστοποιητικό Κατάρτισης υποψηφίου σε Αντικείμενα σχετικά με την αξιολόγηση.
Εμπειρία σε ηλεκτρονικό Σύστημα Αξιολογήσεων Κρατικών Ενισχύσεων.

3. ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ανακτήσουν το πλήρες κείμενο της πρόσκλησης και τα έντυπα υποβολής από τα links που ακολουθούν. Οι συμπληρωμένες αιτήσεις και τα συνημμένα υποβάλλονται πρώτα ηλεκτρονικά (info@efepae.gr) και στη συνέχεια μέσω πρωτοκόλλου του ΕΦΕΠΑΕ (Δ/νση: Σεβαστουπόλεως 113 & Ερυθρού Σταυρού 7-9, ΤΚ 11526, Αθήνα, Τηλ. 210 6985210), ιδιοχείρως ή ταχυδρομικά ή με συστημένη επιστολή.
Ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων ορίζεται η 30η Νοεμβρίου 2009 και ώρα 14:00.
Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. του ΕΦΕΠΑΕΚωνσταντίνος Αντζουλάτος
Πρόσκληση
Έντυπο υποβολής
Υπεύθυνη Δήλωση
Το έργο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση - Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και το Ελληνικό Δημόσιο { Ε.Π. Ανταγωνιστικότητα και Επιχειρηματικότητα (ΕΠΑΝ ΙΙ), ΠΕΠ Μακεδονίας - Θράκης, ΠΕΠ Κρήτης και Νήσων Αιγαίου, ΠΕΠ Θεσσαλίας, Στερεάς Ελλάδας και Ηπείρου, ΠΕΠ Αττικής}.

Εταίροι

-ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΑΙ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ (ΑΝ.ΔΙΑ)
Διεύθυνση: Γ. Γεννηματά 15, ΤΚ 35100, ΛΑΜΙΑ Τηλέφωνα/FAX: 2231067498/2231067499
e-mail:andia@otenet.gr Ιστοσελίδα:http://www.andia.gr/gr/index.asp?p=1-1
Χωρική αρμοδιότητα: Στερεά Ελλάδα
-ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΕΩΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ & ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΑΕΔΕΠ)
Διεύθυνση: Ελ. Βενιζέλου 4 & Ιάσωνος, ΤΚ 38221, ΒΟΛΟΣ Τηλέφωνα/FAX: 2421076894/24210 26394
e-mail:aedep@aedep.gr Ιστοσελίδα:
www.aedep.gr
Χωρική αρμοδιότητα: Θεσσαλία
-ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΕΡΓΩΝ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΜΜΕ – ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ & ΘΡΑΚΗΣ (ΔΕΣΜΟΣ)
Διεύθυνση:Αποστόλου Σούζου 14, ΤΚ 69100, ΚΟΜΟΤΗΝΗ Τηλέφωνα/FAX: 2531035916/2531072328
e-mail:desm-123@otenet.gr
Χωρική αρμοδιότητα: Ανατολική Μακεδονία & Θράκη
-ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ– ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ – ΗΠΕΙΡΟΥ – ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ (ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ)
Διεύθυνση: Μιχαλακοπούλου 58, ΤΚ 26221, ΠΑΤΡΑ Τηλέφωνα/FAX: 2610622714/2610277830
e-mail:efd@patrascc.gr Ιστοσελίδα:http://www.diaxeiristiki.gr/
Χωρική αρμοδιότητα: Δυτική Ελλάδα, Πελοπόννησος, Ήπειρος, Ιόνια Νησιά
-ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ (ΕΛ.ΑΝ.ΕΤ)
Διεύθυνση: Βαλαωρίτου 4, ΤΚ 10671, ΑΘΗΝΑ Τηλέφωνα/FAX: 2103620242/2103621950
e-mail:contact@elanet.gr Ιστοσελίδα:http://www.elanet.gr/
Χωρική αρμοδιότητα: Αττική, Βόρειο Αιγαίο, Νότιο Αιγαίο
-ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΡΗΤΗΣ (ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΚΡΗΤΗΣ)
Διεύθυνση:Γιαμαλάκη 50 & Σοφοκλή Βενιζέλου, ΤΚ 71202,ΗΡΑΚΛΕΙΟΤηλέφωνα/FAX: 2810302400/2810344107
e-mail:info@ank.gr Ιστοσελίδα:http://www.ank.gr/gr/home.asp?p=3-1
Χωρική αρμοδιότητα: Κρήτη
-ΚΕΝΤΡΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΚΑΙ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ (ΚΑΠΕ)
Διεύθυνση: 19ο χλμ. Λ. Μαραθώνος, ΤΚ 19009, ΠΙΚΕΡΜΙ Τηλέφωνα/FAX: 2106603000/2106603301-302
e-mail:cres@cres.gr Ιστοσελίδα:http://www.cres.gr/kape/index.htm
Χωρική αρμοδιότητα: Θεματικός
-ΚΕΝΤΡΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ & ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ – ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ (ΚΕΠΑ – ΑΝΕΜ)
Διεύθυνση:Μαρίνου Αντύπα 41, ΤΚ57001, Θέρμη, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Τηλέφωνα/FAX: 2310480000/2310480003
e-mail:info@e-kepa.gr Ιστοσελίδα:http://www.e-kepa.gr/
Χωρική αρμοδιότητα: Κεντρική και Δυτική Μακεδονία

Από τις 23/10 έως 17/11 οι αιτήσεις πληρωμής νιτρορύπανσης

Από τις 23/10 έως 17/11 οι αιτήσεις πληρωμής νιτρορύπανσης
Τροποποιούνται οι αιτήσεις πληρωμής του προγράμματος μείωσης νιτρορύπανσης για την καλλιεργητική περίοδο 2008 - 2009 και για τα δυο προγράμματα (2005 - 2006) και ορίστηκε το διάστημα από τις 23 Οκτωβρίου έως τις 27 Νοεμβρίου ορίστηκε για την υποβολή τους
Επίσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Διεύθυνσης Αγροτικής Ανάπτυξης Λάρισας, θα πραγματοποιηθεί από τον Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. και τις Ε.Α.Σ. τροποποίηση της αίτησης πληρωμής των Αγροπεριβαλλοντικών Προγραμμάτων (Ε.Π.Α.Α.2007-2013, Άξονας 2) και θα αναγράφεται το παλιό και νέο χαρτογραφικό για επαλήθευση και έλεγχο των αγροτεμαχίων.

Άρα στις αιτήσεις πληρωμής του Προγράμματος Μείωσης Νιτρορύπανσης, οι παραγωγοί και μελετητές πέραν των άλλων δικαιολογητικών , όπως προσδιορίζονται στην Κ.Υ.Α., θα πάρουν από τις Ε.Α.Σ. και θα προσκομίσουν μόνο την αίτηση πληρωμής των αγροπεριβαλλοντικών προγραμμάτων υπογεγραμμένη από τον παραγωγό, σταδιακά μετά την ψηφιοποίηση και οριστικοποίηση των Αιτήσεων Ενιαίας Ενίσχυσης. Θα ακολουθήσει ενημερωτική συνάντηση για περαιτέρω λεπτομέρειες.