Αναζήτηση Αναρτήσεων

Πέμπτη 29 Ιουλίου 2010

ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΠΕΡ/ΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΦΥΤΩΝ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΒΟΛΟΥ: ΣΥΓΚΟΜΙΔΗ ΣΤΑ ΑΧΛΑΔΙΑ

ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΚΩΔΙΚΩΝ ΟΡΘΗΣ ΓΕΩΡΓΙΚΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΠΕΡΙΟΧΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ­ ΤΕΧΝΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΠΕΡ/ΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
ΦΥΤΩΝ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΒΟΛΟΥ


Ταχ. Δ/νση: Τορούτζια-Νικολαϊδη 38334 Βόλος
Τηλέφωνο: 24210
66525 Fax : 24210 69545
Πληροφορίες: Δρ. Τσομλεξόγλου Ευτυχία

Εφαρμόζετε τους Κώδικες Ορθής Γεωργικής Πρακτικής για καλής ποιότητας & ασφαλή προϊόντα

Η αλόγιστη χρήση φυτοφαρμάκων :
- βλάπτει την υγεία των καταναλωτών

-
επιβαρύνει το περιβάλλον
- αυξάνει το κόστος παραγωγής

Η τυποποίηση είναι υποχρέωση

ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΑ ΠΟΙΟΤΙΚΑ ΤΡΟΦΙΜΑ

Πληροφορίες: Βλειώρας Σπύρος Βόλος, 28/07/2010

Α Χ Λ Α Δ Ι Α

Συγκομιδή

Από τις δειγματοληψίες που πραγματοποιήθηκαν σε περιοχές των νομών Λάρισας και Μαγνησίας και ύστερα από αναλύσεις των Εργαστηρίων Ποιοτικού Ελέγχου της Υπηρεσίας διαπιστώθηκε, σύμφωνα με τις μετρήσεις σακχαροπεριεκτικότητας και αντοχής της σάρκας στην πίεση (σκληρότητα), σε συνδυασμό με τις παρατηρήσεις της τελευταίας 15ετίας, ότι η συγκομιδή των αχλαδιών, κυρίως ποικιλίας «Κρυστάλλι», θα πρέπει να αρχίσει από 31/07/2010 έως 16/8/2010, ανάλογα με την περιοχή και το υψόμετρο.

Η συγκομιδή τον κατάλληλο χρόνο στον κανονικό βαθμό εμπορικής ωρίμανσης βοηθά πάρα πολύ στην καλή ποιότητα των αχλαδιών καθ’ όλη την διάρκεια αποθήκευσης και στην αποφυγή εμφάνισης μετασυλλεκτικών ασθενειών.

Για τον προσδιορισμό σακχάρων και σκληρότητας οι παραγωγοί μπορούν να απευθύνονται στα Εργαστήρια Ποιοτικού Ελέγχου της Υπηρεσίας μας (υπεύθυνος κος Σπύρος Βλειώρας) τηλ. 24210-64104 ή στα Γραφεία Ποιοτικού Ελέγχου των Δ/νσεων Αγροτικής Ανάπτυξης ή στους Γεωπόνους των Συν/κών Οργανώσεών τους.

Υπενθυμίζουμε ότι η τυποποίηση, η συσκευασία και η αναγγελία φορτώσεων των νωπών οπωροκηπευτικών είναι υποχρεωτική βάσει της Εθνικής και Κοινοτικής Νομοθεσίας.

Ο Προϊστάμενος Δ/νσης α.α.

Σπύρος Βλειώρας

ΥΠΑΑΤ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ-ΤΟΜΗ ΓΙΑ ΤΑ ΓΕΩΡΓΙΚΑ ΦΑΡΜΑΚΑ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα 28-07-10

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ-ΤΟΜΗ ΓΙΑ ΤΑ ΓΕΩΡΓΙΚΑ ΦΑΡΜΑΚΑ

«Τα φυτοφάρμακα θα πρέπει πρώτα να προστατεύουν τον αγρότη και την δημόσια υγεία και μετά το χωράφι» τόνισε η Υπουργός, Κατερίνα Μπατζελή κατά τη διάρκεια της συζήτησης του νέου θεσμικού πλαισίου για τα γεωργικά φάρμακα στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου του Κοινοβουλίου.

Με το προωθούμενο νομοσχέδιο, το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων στοχεύει στον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση της εθνικής νομοθεσίας που αφορά έναν κρίσιμο για την αγροτική παραγωγή, τη δημόσια υγεία αλλά και την εθνική οικονομία, τομέα.

«Τα γεωργικά φάρμακα αυξήθηκαν την τελευταία πενταετία κατά 112,5% και συμμετέχουν στο κόστος παραγωγής από 1 έως 6%» σημείωσε η Υπουργός αναφορικά με την επίπτωση της τιμής των φυτοφαρμάκων στο τελικό κόστος των αγροτικών προϊόντων και πρόσθεσε «με την δημιουργία Παρατηρητηρίου Τιμών Αγροτικών Προϊόντων και Εισροών μπαίνει φραγμός στις ανεξέλεγκτες τιμές των γεωργικών φαρμάκων»

Στο επίκεντρο της νέας νομοθεσίας μπαίνει η ρύθμιση των θεμάτων που αφορούν τα γεωργικά φάρμακα, ως μέσα για την προστασία των καλλιεργειών από ασθένειες, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα την παραγωγή ποιοτικών και ασφαλών αγροτικών προϊόντων και την προστασία του χρήστη των γεωργικών φαρμάκων, του καταναλωτή και του περιβάλλοντος.

Η κ. Μπατζελή υπογράμμισε ότι «δεν θα υπάρχει καμία επιβάρυνση στον αγρότη που καλεί τον γεωπόνο στην παραγωγή του προκειμένου να συνταγογραφήσει τα φάρμακα που χρειάζεται» ξεκαθάρισε όμως ότι μπαίνει φρένο στην ανεξέλεγκτη κατανάλωση φυτοφαρμάκων καθώς «για την αγορά κάθε φυτοφαρμάκου, για πρώτη φορά ο αγρότης θα είναι υποχρεωμένος να προσκομίσει και τη δήλωση του ΟΣΔΕ, ώστε να εγγραφεί στο συνταγολόγιο και να υπάρχει αντιστοιχία των φυτοφαρμάκων με την αγροτική παραγωγή. Το κόστος και η τιμή θα οριστεί κατά τέτοιο τρόπο ώστε να εξασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία της εσωτερικής αγοράς και η αποτροπή των πρακτικών καρτέλ».

Για το ίδιο θέμα, ο Υφυπουργός, Μιχάλης Καρχιμάκης, υπογράμμισε ότι «τα φυτοφάρμακα αποτελούν μια από τις εισροές που θα ρυθμιστούν και στη συνέχεια έπονται τα λιπάσματα και οι σπόροι. Για το ΥΠΑΑΤ, ο έλεγχος του κόστους και της ποιότητας των εισροών αποτελεί κομβικό θέμα για μια ποιοτική γεωργία».

Με την πρωτοβουλία αυτή, το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων προχωρά στην προσαρμογή στα σύγχρονα δεδομένα κι απαιτήσεις, ενός νομοθετικού πλαισίου που ανάγεται στη δεκαετία του ’70.

Το προτεινόμενο νέο θεσμικό πλαίσιο για τα γεωργικά φάρμακα δομείται γύρω από 6 άξονες:

1.Διαδικασία αδειοδότησης των γεωργικών φαρμάκων και άλλων σκευασμάτων φυτοπροστασίας

2. Ορθολογική χρήση των γεωργικών φαρμάκων

3. Εθνικό Συνταγολόγιο Φυτοπροστατευτικών Προϊόντων

4. Εμπορία Γεωργικών Φαρμάκων

5. Παρακολούθηση τιμών γεωργικών φαρμάκων

6. Έλεγχοι γεωργικών φαρμάκων – Κυρώσεις

Επισυνάπτεται το Ενημερωτικό Σημείωμα για το Σχέδιο Νόμου

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

ΓΙΑ ΤΟ ΥΠΟ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ «ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΓΕΩΡΓΙΚΑ ΦΑΡΜΑΚΑ»

Το εθνικό νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τα θέματα των γεωργικών φαρμάκων (χορήγηση αδειών κυκλοφορίας, εμπορία, χρήσης κ.α.) είναι παλαιό (ανάγεται στη δεκαετία του ΄70) ενώ, παράλληλα, ορισμένα θέματα όπως η ορθολογική χρήση των γεωργικών φαρμάκων, ο έλεγχος των ψεκαστικών μηχανημάτων, η διαχείριση των κενών συσκευασίας κ.α. δεν ρυθμίζονται από το υφιστάμενο εθνικό νομοθετικό πλαίσιο. Επιπλέον, οι επιστημονικές και τεχνικές εξελίξεις των τελευταίων ετών στον τομέα των γεωργικών φαρμάκων είναι ραγδαίες. Ως εκ τούτου, απαιτείται εκσυγχρονισμός και αναπροσαρμογή του εθνικού νομοθετικού πλαισίου.

Σκοπός του προτεινόμενου σχεδίου νόμου είναι η ρύθμιση θεμάτων που αφορούν τα γεωργικά φάρμακα και δη τα φυτοπροστατευτικά προϊόντα, ως μέσα για την προστασία των καλλιεργειών από εχθρούς και ασθένειες, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα την παραγωγή ποιοτικών και ασφαλών αγροτικών προϊόντων και την προστασία του χρήστη των γεωργικών φαρμάκων, του καταναλωτή και του περιβάλλοντος και ειδικότερα:

α) Θεσπίζονται αναγκαία εφαρμοστικά μέτρα για:

i) τον Κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 1107/2009 σχετικά με τη διάθεση φυτοπροστατευτικών προϊόντων στην αγορά

ii) τον Κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 1185/2009 σχετικά με τα στατιστικά στοιχεία των γεωργικών φαρμάκων και

iii) τον Κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 396/2005 σχετικά με τα ανώτατα όρια υπολειμμάτων φυτοπροστατευτικών προϊόντων μέσα η πάνω στα τρόφιμα και τις ζωοτροφές φυτικής και ζωικής προέλευσης.

β) Ενσωματώνονται στο εθνικό δίκαιο οι διατάξεις της Οδηγίας 2009/128/ΕΚ που αφορά τον καθορισμό πλαισίου κοινοτικής δράσης με σκοπό την εφαρμογή της ορθολογικής χρήσης των γεωργικών φαρμάκων συμπεριλαμβάνοντας τα απαραίτητα εθνικά μέτρα για την επίτευξη των στόχων της Οδηγίας.

γ) Εισάγονται συμπληρωματικές εθνικές διατάξεις οι οποίες ρυθμίζουν θέματα για τα γεωργικά φάρμακα τα οποία δε ρυθμίζονται από τα προαναφερόμενα Κοινοτικά νομοθετήματα.

Με τον τρόπο αυτό και έχοντας ληφθεί υπ’ όψιν η σχετική κοινοτική νομοθεσία, η προϋπάρχουσα εθνική νομοθεσία και οι τρέχουσες επιστημονικές και τεχνικές εξελίξεις για τα γεωργικά φάρμακα, επιτυγχάνεται ο εκσυγχρονισμός της ελληνικής νομοθεσίας στον τομέα αυτό. Δημιουργείται έτσι ένα αποτελεσματικό και λειτουργικό πλαίσιο για τη ρύθμιση των θεμάτων που αφορούν τα γεωργικά φάρμακα σε όλο τον κύκλο της ζωής τους (χορήγηση άδειας κυκλοφορίας, διάθεση στην αγορά, ορθολογική χρήση, απαιτούμενοι έλεγχοι, προβλεπόμενες κυρώσεις κ.α.).

Οι ειδικότεροι στόχοι του νομοσχεδίου είναι:

· Η θέσπιση αναγκαίων εφαρμοστικών μέτρων (Κανονισμοί (ΕΚ) αριθ. 1107/2009 και αριθ. 396/2005) για τις διαδικασίες της αδειοδότησης των γεωργικών φαρμάκων στη χώρα μας καθώς και όρων και προϋποθέσεων της διακίνησης και διάθεσης των γεωργικών φαρμάκων στην αγορά με βάση το σχετικό κοινοτικό δίκαιο.

· Η θέσπιση εφαρμοστικών μέτρων (Κανονισμός (ΕΚ) αριθ. 1185/2009) για την καταγραφή και ιχνηλασιμότητα των γεωργικών φαρμάκων και την τήρηση στατιστικών στοιχείων για την εισαγωγή, διακίνηση και χρήση των γεωργικών φαρμάκων στη χώρα μας.

· Η εναρμόνιση της Εθνικής μας νομοθεσίας με το κοινοτικό δίκαιο (Οδηγία 2009/128/ΕΚ) στα θέματα της ορθολογικής χρήσης των γεωργικών φαρμάκων και η θέσπιση των εθνικών μέτρων στα πλαίσια στρατηγικών ολοκληρωμένης καταπολέμησης των εχθρών των καλλιεργειών και του περιορισμού των κινδύνων από τη χρήση των γεωργικών φαρμάκων για το χρήστη, τον καταναλωτή και το περιβάλλον. Επιπλέον, η συγκέντρωση των κενών συσκευασίας των γεωργικών φαρμάκων για περαιτέρω διαχείριση τους ως απόβλητα.

· Η θέσπιση Εθνικού Συνταγολογίου Φυτοπροστατευτικών Προϊόντων και των όρων και προϋποθέσεων χορήγησης των γεωργικών φαρμάκων.

· Η θέσπιση διαδικασιών παρακολούθησης των τιμών των γεωργικών φαρμάκων.

· Η θέσπιση και εφαρμογή διαδικασιών ελέγχων στα γεωργικά φάρμακα (έλεγχος εμπορίας, διακίνησης και διάθεσης των γεωργικών φαρμάκων στην αγορά, έλεγχος μηχανισμού εφαρμογής, έλεγχος υπολειμμάτων στα αγροτικά προϊόντα κ.α.) και επιβολής αναλογικών και αποτρεπτικών κυρώσεων στους παραβάτες.

Οι κύριες διατάξεις του σχεδίου νόμου αφορούν τα παρακάτω θέματα:

1. Διαδικασία αδειοδότησης των γεωργικών φαρμάκων και άλλων σκευασμάτων φυτοπροστασίας

Η χορήγηση των αδειών κυκλοφορίας γίνεται από την Κεντρική Αρμόδια Αρχή που ορίζεται για το σκοπό αυτό, με βάση τις τρέχουσες επιστημονικές και τεχνικές εξελίξεις με εναρμονισμένες διαδικασίες σε όλα τα Κράτη-Μέλη των Ευρωπαϊκής Ένωσης. Χορηγείται άδεια κυκλοφορίας μόνο στα γεωργικά φάρμακα που ανταποκρίνονται στο σκοπό για τον οποίο προορίζονται αλλά ταυτόχρονα πληρούν τους απαραίτητους όρους και προϋποθέσεις από πλευράς χημικού, βιολογικού, τοξικολογικού και οικοτοξικολογικού ελέγχου καθώς και της τύχης και συμπεριφοράς στο περιβάλλον και των υπολειμμάτων τους στα τρόφιμα και τις ζωοτροφές.

Στο πλαίσιο αυτά συστήνεται Επιστημονική Επιτροπή Γεωργικών Φαρμάκων με αρμοδιότητες την παροχή επιστημονικής συνδρομής σε εξειδικευμένα θέματα γεωργικών φαρμάκων και ιδιαίτερα σε περιπτώσεις κρίσεων σε θέματα φυτοπροστασίας όπως για παράδειγμα η εμφάνιση εχθρών καραντίνας στη χώρα μας.

Προβλέπονται τα παρακάτω στάδια αδειοδότησης των γεωργικών φαρμάκων στη χώρα μας:

α) Υποβολή από τους ενδιαφερόμενους φακέλου ο οποίος περιλαμβάνει όλα τα τεχνικά στοιχεία και μελέτες όπως αυτές προσδιορίζονται από την Κεντρική Αρμόδια Αρχή και ισχύουν κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης.

β) Αξιολόγηση από την Κεντρική Αρμόδια Αρχή των υποβληθέντων στοιχείων προκειμένου να διαπιστωθεί ότι πληρούνται τα κριτήρια ασφάλειας για τον άνθρωπο και το περιβάλλον.

γ) Υποβολή εφόσον χρειάζεται, σχετικού ερωτήματος προς την Επιστημονική Επιτροπή Γεωργικών Φαρμάκων προκειμένου αυτή να γνωματεύσει για εξειδικευμένα θέματα στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της.

δ) Έκδοση απόφασης του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για την διάθεση στην αγορά του υπό εξέταση φυτοπροστατευτικού προϊόντος στην οποία περιλαμβάνονται οι όροι, οι προϋποθέσεις καθώς και οι περιορισμοί στη χρήση του εν λόγω σκευάσματος.

Προκειμένου για άλλα σκευάσματα φυτοπροστασίας δηλαδή για οι μακρο-οργανισμούς που χρησιμοποιούνται σε προγράμματα Ολοκληρωμένης Φυτοπροστασίας, η Κεντρική Αρμόδια Αρχή καταρτίζει εθνικό κατάλογο των εγκεκριμένων μακρο-οργανισμών των οποίων επιτρέπεται η χρήση σε σκευάσματα που διατίθενται στην αγορά.

2. Ορθολογική χρήση των γεωργικών φαρμάκων

Στα πλαίσια της ορθολογικής χρήσης των γεωργικών φαρμάκων:

α) Θεσπίζεται για πρώτη φορά στη χώρα μας η διαδικασία σύνταξης εθνικών σχεδίων δράσης που περιλαμβάνουν τον καθορισμό ποσοτικών και άλλων στόχων, μέτρων και χρονοδιαγραμμάτων για τη μείωση των κινδύνων και των επιπτώσεων από τη χρήση των γεωργικών φαρμάκων στην υγεία του ανθρώπου και στο περιβάλλον. Τα Σχέδια αυτά ενθαρρύνουν την ανάπτυξη και την εισαγωγή ολοκληρωμένης φυτοπροστασίας, καθώς και εναλλακτικών προσεγγίσεων ή τεχνικών, προκειμένου να μειωθεί η χρήση των γεωργικών φαρμάκων. Οι στόχοι των Εθνικών Σχεδίων Δράσης καλύπτουν πολλά διαφορετικά πεδία ενδιαφέροντος, όπως ενδεικτικά, την προστασία των εργαζομένων, την προστασία του περιβάλλοντος, τα κατάλοιπα, τη χρήση συγκεκριμένων τεχνικών, την ιχνηλασιμότητα και τη χρήση σε συγκεκριμένες καλλιέργειες. Τα Εθνικά Σχέδια Δράσης θα χρηματοδοτούνται από ειδικό τέλος επί των πωλήσεων χονδρικής των γεωργικών φαρμάκων και άλλων σκευασμάτων φυτοπροστασίας που καταβάλλεται από τους κατόχους των αδειών κυκλοφορίας.

β) Προβλέπεται η υποχρέωση της κατάρτισης, μέσω προγραμμάτων που οδηγούν στην απόκτηση πιστοποιητικού, των εμπλεκομένων σε θέματα γεωργικών φαρμάκων όπως παραγωγοί, επαγγελματίες χρήστες, διανομείς, σύμβουλοι και ελεγκτές. Η κατάρτιση σχεδιάζεται κατά τρόπο που να εξασφαλίζει ότι οι ανωτέρω αποκτούν επαρκείς γνώσεις στα θέματα της ορθολογικής χρήσης των φυτοπροστατευτικών προϊόντων λαμβανομένων υπόψη των διαφορετικών ρόλων και ευθυνών τους.

γ) Θεσπίζονται μέτρα που αφορούν το χειρισμό, εφαρμογή και αποθήκευση των γεωργικών φαρμάκων με βάση τα νεώτερα επιστημονικά δεδομένα έτσι να διασφαλίζεται η ποιότητα των γεωργικών φαρμάκων και να μην τίθεται σε κίνδυνο η υγεία του χρήστη, των περιοίκων και του περιβάλλοντος.

δ) Θεσπίζονται διαδικασίες χειρισμού και συγκέντρωσης των κενών συσκευασίας των γεωργικών φαρμάκων μετά τη χρήση, έτσι ώστε να είναι εφικτή η περαιτέρω διαχείρισή τους και να προστατεύεται αποτελεσματικά το περιβάλλον από τη ρύπανση.

ε) Θεσπίζονται τα κατάλληλα μέτρα και οι προϋποθέσεις προστασίας από τη χρήση των φυτοπροστατευτικών προϊόντων, των υδάτινων πόρων καθώς και συγκεκριμένων περιοχών, όπως ενδεικτικά είναι οι προστατευόμενες περιοχές, τα δημόσια πάρκα και κήποι, οι αθλητικές εγκαταστάσεις και εγκαταστάσεις αναψυχής, τα σχολεία, οι παιδικές χαρές, καθώς και κοντά σε εγκαταστάσεις υγειονομικής περίθαλψης.

στ) Στα πλαίσια ευαισθητοποίησης των πολιτών θεσπίζεται η υποχρεωτική ενημέρωση του κοινού, με έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα, για τα θέματα που αφορούν τη χρήση των γεωργικών φαρμάκων και ιδίως όσον αφορά τους κινδύνους και τις ενδεχόμενες επιπτώσεις για την υγεία του ανθρώπου, τους οργανισμούς μη στόχους και το περιβάλλον καθώς επίσης και για την ύπαρξη εναλλακτικών λύσεων φυτοπροστασίας χωρίς χημικά μέσα. Οι πληροφορίες θα ανανεώνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα προκειμένου να ανταποκρίνονται στις νεότερες επιστημονικές και τεχνικές εξελίξεις.

ζ) Θεσπίζεται σύστημα επιθεώρησης του εξοπλισμού εφαρμογής φυτοπροστατευτικών προϊόντων επαγγελματικής χρήσης μέσω του οποίου ο εξοπλισμός που χρησιμοποιείται εντός της επικράτειας της χώρας υποβάλλεται σε τακτική επιθεώρηση προκειμένου να καλύπτει τις παραμέτρους με τις οποίες επιτυγχάνεται υψηλό επίπεδο ασφάλειας και προστασίας της υγείας του ανθρώπου και του περιβάλλοντος, σύμφωνα με τα εναρμονισμένα πρότυπα όπου αυτά έχουν θεσπιστεί από την Επιτροπή της Ε.Ε.

η) Θεσπίζονται μέτρα ολοκληρωμένης φυτοπροστασίας, τα οποία αφορούν την αντιμετώπιση των εχθρών και ασθενειών των καλλιεργειών με χαμηλή εισροή γεωργικών φαρμάκων και, όπου αυτό είναι δυνατόν, τη χρήση μη χημικών μεθόδων. Με τον τρόπο αυτό οι επαγγελματίες χρήστες γεωργικών φαρμάκων στρέφονται σε γεωργικές πρακτικές και προϊόντα με το χαμηλότερο δυνατό κίνδυνο για την υγεία του ανθρώπου και το περιβάλλον.

θ) Θεσπίζονται οι όροι και διατάξεις που διέπουν τους αεροψεκασμούς.

3. Εθνικό Συνταγολόγιο Φυτοπροστατευτικών Προϊόντων

Θεσπίζεται Εθνικό Συνταγολόγιο Φυτοπροστατευτικών Προϊόντων. Με τον τρόπο αυτό εισάγεται επισήμως η καινοτομία της σύνδεσης της εφαρμογής των γεωργικών φαρμάκων με την παροχή συγκεκριμένων οδηγιών, από ειδικούς επιστήμονες, στους παραγωγούς. Με τη διαδικασία αυτή ο παραγωγός προμηθεύεται τα φυτοπροστατευτικά προϊόντα σύμφωνα με έντυπο συνταγής. Η συνταγή εκδίδεται για προληπτική ή θεραπευτική χρήση των φυτοπροστατευτικών προϊόντων και είναι συμβατή με το σύστημα καλλιέργειας που ακολουθεί ο χρήστης φυτοπροστατευτικών προϊόντων. Η επιλογή των φυτοπροστατευτικών προϊόντων γίνεται με βάση την αποτελεσματικότητα, τον τρόπο δράσης, το φάσμα δράσης, την εκλεκτικότητα για το καλλιεργούμενο φυτό, την ασθένεια ή το ζωικό εχθρό ή το ζιζάνιο, τους ειδικούς περιβαλλοντικούς στόχους, τη συνδυαστικότητα με άλλα φυτοπροστατευτικά προϊόντα, την ευχέρεια εφαρμογής, τα αναμενόμενα υπολείμματα στο αγροτικό προϊόν, την υπολειμματική διάρκεια, την τοξικολογική σήμανση, τη συμβατότητα με τη στρατηγική διαχείρισης της ανθεκτικότητας των επιβλαβών οργανισμών, καθώς και την πιθανή επίδραση στην επόμενη καλλιέργεια. Δίνεται προτεραιότητα στη χρήση φυτοπροστατευτικών προϊόντων με εκλεκτική δράση, δηλαδή αυτών που έχουν μέγιστη αποτελεσματικότητα για τον οργανισμό-στόχο, ελάχιστη επίδραση στους οργανισμούς-μη στόχους (χειριστές, καταναλωτές, μέλισσες, ωφέλιμα αρθρόποδα, πτηνά, ψάρια κλπ.), μικρό βαθμό έκπλυσης στα νερά και ταχύ ρυθμό αποδόμησης. Επίσης, απαγορεύεται η εφαρμογή τοξικών για τις μέλισσες φυτοπροστατευτικών προϊόντων κατά την περίοδο της άνθησης.

4. Εμπορία Γεωργικών Φαρμάκων

Εκσυγχρονίζονται οι όροι, προϋποθέσεις και διαδικασίες που διέπουν την εμπορία των γεωργικών φαρμάκων τόσο σε επίπεδο χονδρικής πώλησης όσο και λιανικής έτσι ώστε η διακίνησή τους να είναι πλήρως ελεγχόμενη και καταγεγραμμένη και με όσο το δυνατό χαμηλότερη επιβάρυνση για τον Έλληνα παραγωγό.

5. Παρακολούθηση τιμών γεωργικών φαρμάκων

Θεσπίζονται για πρώτη φορά διαδικασίες παρακολούθησης και καταγραφής των τιμών των γεωργικών φαρμάκων

6. Έλεγχοι γεωργικών φαρμάκων - Κυρώσεις

Εκσυγχρονίζεται το σύστημα ελέγχων και της επιβολής των σχετικών κυρώσεων για παραβάσεις σε θέματα γεωργικών φαρμάκων και υπολειμμάτων τους στα αγροτικά προϊόντα.

Η Υπουργός

Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Κατερίνα Μπατζελή

ΕΕ: Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εγκρίνει την κυκλοφορία στην ΕΕ έξι γενετικά τροποποιημένων καλαμποκιών.

Η καλλιέργεια της πατάτας Amflora δεν αντιπροσωπεύει έναν σημαντικό κίνδυνο, σύμφωνα με γάλλους επιστήμονες.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέτρεψε σήμερα την κυκλοφορία στο εμπόριο στην ΕΕ έξι γενετικά τροποποιημένων καλαμποκιών, τα οποία χρησιμοποιούνται για τη διατροφή των ανθρώπων και των ζώων, λόγω έλλειψης συμφωνίας μεταξύ των...... κρατών-μελών για μια κοινή θέση. "Η Επιτροπή κάνει μια πρόταση για να εγκριθεί η κυκλοφορία (τους) στο εμπόριο. Η πλειοψηφία των κρατών πρέπει (στη συνέχεια) να ταχθεί υπέρ ή κατά και αν δεν καταφέρει να ταχθεί, η Επιτροπή είναι υποχρεωμένη να τα εγκρίνει", εξήγησε ένας από τους εκπροσώπους της Επιτροπής, υπενθυμίζοντας τους κανόνες που ισχύουν.
Σε σύνοδο των υπουργών Γεωργίας στις 29 Ιουνίου δεν επετεύχθη η πλειοψηφία που ζητείται υπέρ ή κατά της έγκρισης τριών τροποποιημένων καλαμποκιών του αμερικανικού ομίλου Pioneer, δύο καλαμποκιών της Monsanto και ενός της Syngenta. Τα καλαμπόκια αυτά προορίζονται κυρίως για προϊόντα ζωικής διατροφής και έχουν εξασφαλίσει θετική επιστημονική γνωμοδότηση, καταλήγει η Επιτροπή. Παράλληλα επιστήμονες του Ανώτερου Συμβουλίου Βιοτεχνολογιών (HCB) της Γαλλίας αναφέρουν σε γνωμοδότηση που έδωσαν σήμερα στη δημοσιότητα στο Παρίσι ότι η καλλιέργεια της πατάτας Amflora, ο πρώτος γενετικά τροποποιημένος οργανισμός που έχει εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή εδώ και 12 χρόνια, δεν αντιπροσωπεύει έναν αξιοσημείωτο κίνδυνο. "Η (γαλλική) κυβέρνηση θα στηριχθεί σε λεπτομερείς αναλύσεις για να πάρει οποιαδήποτε απόφαση σχετικά με την πατάτα Amflora", η οποία είναι προϊόν θυγατρικής του γερμανικού ομίλου BASF και προορίζεται για την παραγωγή αμύλου για τη βιομηχανία χάρτου, αναφέρεται σε ανακοίνωση. "Σε αυτό το στάδιο, ωστόσο, κανένας δεν θέλει να αναπτύξει αυτήν την καλλιέργεια στη Γαλλία", επισημαίνεται στο κείμενο των υπουργών Ζαν-Λουί Μπορλού (Οικολογίας), Βαλερί Πεκρές (Έρευνας), Μπρούνο Λε Μερ (Γεωργίας) και Σαντάλ Ζουανό (υφυπουργός Οικολογίας). Στη γνωμοδότησή της, η επιστημονική επιτροπή του HCB επισημαίνει ότι "από τις τοξικολογικές έρευνες που έγιναν δεν διαπιστώθηκε σημαντικός κίνδυνος που να συνδέεται με την κατανάλωση της πατάτας" αυτής. Η εκτίμηση του αντίκτυπου στην υγεία της πατάτας Amflora έγινε "λόγω της πιθανής χρήσης υποπροϊόντων της στη ζωική διατροφή, και συμπτωματικά, στην ανθρώπινη διατροφή", καταλήγει η επιστημονική επιτροπή του HCB.
πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ, Γαλλικό Πρακτορείο

ΣΒΙΒΕ: Ούτε σταγόνα βιοντίζελ στην ελληνική αγορά

ImageΤην απογοήτευση του για την καθυστέρηση του υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής στην ολοκλήρωση της διαδικασίας απόφασης κατανομής βιοντίζελ 2010 εκφράζει ακόμα μια φορά ο Σύνδεσμος Βιομηχάνων Βιοντίζελ Ελλάδας.


Στη σχετική ανακοίνωσή του ο ΣΒΙΒΕ κάνει λόγο για καταστροφική καθυστέρηση της απόφασης κατανομής από το ΥΠΕΚΑ, που φαίνεται να οδηγεί τον κλάδο παραγωγής ανανεώσιμων καυσίμων σε οικονομικό τέλμα, καθώς εδώ και τρεις εβδομάδες δεν υπάρχει ούτε σταγόνα βιοντίζελ – όπως χαρακτηριστικά αναφέρει- στην ελληνική αγορά.

Αναλυτικά, στην ανακοίνωση του ο ΣΒΙΒΕ, αναφέρει τα εξής: Όλοι εμείς οι παραγωγοί ανανεώσιμων καυσίμων, πιστέψαμε ότι συνομιλούσαμε με μια πολιτική ηγεσία περιβαλλοντικά ευαίσθητη που θα υλοποιούσε ουσιαστικά το εξαγγελθέν όραμα της «πράσινης ανάπτυξης».

Ο ΣΒΙΒΕ, με καλή πίστη, αποδέχτηκε την πρώτη δημόσια δέσμευση του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κ. Μαθιουδάκη για ολοκλήρωση της διαδικασίας μέχρι το τέλος Ιουνίου. Στο ίδιο πλαίσιο, έδειξε κατανόηση και αποδέχτηκε και την δεύτερη δημόσια δέσμευση του Γενικού Γραμματέα για ολοκλήρωση της διαδικασίας στα μέσα Ιουλίου.

Ως θεσμικοί εκπρόσωποι του τελματωμένου – πλέον – κλάδου παραγωγής ανανεώσιμων καυσίμων καταλήγουμε ότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου δεν αναλογίζεται τη σοβαρότητα του πραγματικού ενδεχομένου εξολόθρευσης του κλάδου μας αλλά και των αγροτών ενεργειακών καλλιεργειών. Απορούμε πως είναι δυνατόν, ακόμα και σήμερα, οι αρμόδιοι του ΥΠΕΚΑ να επικαλούνται γραφειοκρατικές διαδικασίες και «κωλύματα», ώστε να δικαιολογηθεί η απαράδεκτη και καταστροφική για τον κλάδο μας καθυστέρηση.

Παρατηρούμε επίσης με απογοήτευση, ότι η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΚΑ λειτουργεί με αποτελεσματικότητα μόνο στην ικανοποίηση των αξιώσεων για μείωση της συνολικής ποσότητας βιοντίζελ προς απορρόφηση. Σημειώνουμε, δε ότι η Ελλάδα βρίσκεται στην 18η θέση στην Ευρωπαϊκή κατάταξη απορρόφησης βιοκαυσίμων, ενώ παραμένει «πρωταθλήτρια» στις εκπομπές ρύπων στις μεταφορές και οι Ευρωπαϊκοί στόχοι αποτελούν πλέον ένα «άπιαστο όνειρο». Με την ίδια αποτελεσματικότητα, το ΥΠΕΚΑ «αποδυναμώνει» την εγχώρια παραγωγή ανανεώσιμων καυσίμων από Ελληνικές ενεργειακές καλλιέργειες και πριμοδοτεί εισαγωγές από «αμφίβολης προέλευσης» προμηθευτές που σε πολλές περιπτώσεις «εξευρωπαΐζουν» Αργεντίνικο και Καναδέζικο βιοντίζελ.

Σήμερα, 28 Ιουλίου 2010, δεν υπάρχει σταγόνα βιοντίζελ στην Ελλάδα εδώ και 3 εβδομάδες, τα εργοστάσια παραγωγής ανανεώσιμων καυσίμων παραμένουν κλειστά και οι αγρότες ενεργειακών καλλιεργειών δεν γνωρίζουν αν τελικά θα απορροφηθεί η παραγωγή τους. Η αναβλητικότητα, η κωλυσιεργία και η ασυνέπεια του ΥΠΕΚΑ να διασφαλίσει την εύρυθμη λειτουργία απορρόφησης βιοκαυσίμων από την Ελληνική αγορά είναι καταστροφική. Πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι, εφόσον δεν έχει ολοκληρωθεί η κατανομή οι παραγωγοί ανανεώσιμων καυσίμων δεν μπορούν να δανειοδοτηθούν αλλά και να πληρώσουν και να απορροφήσουν τις ενεργειακές καλλιέργειες χιλιάδων Ελλήνων αγροτών που αγωνιούν και αυτοί για το μέλλον.

Όλοι οι παραγωγοί ανανεώσιμων καυσίμων, επιφυλασσόμαστε των νόμιμων δικαιωμάτων μας, και κάνουμε την τελευταία μας έκκληση προς την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΚΑ:

- Ολοκληρώστε την διαδικασία απόφασης κατανομής βιοντίζελ σήμερα, ώστε να αρχίσουν οι παραδόσεις, την πρώτη βδομάδα του Αυγούστου.

- Επιμερίστε την ποσότητα Ιουλίου στους υπόλοιπους μήνες

- Προστατέψτε την απρόσκοπτη απορρόφηση με δημιουργία στρατηγικών αποθεμάτων

- Λάβετε μέτρα για την ενίσχυση της εγχώριας παραγωγής και «ελέγξτε» τις εισαγωγές

- Τηρήστε τις Ευρωπαϊκές οδηγίες και σχεδιάστε την επίτευξη των Ευρωπαϊκών στόχων

- Μελετήστε τις διεθνείς βέλτιστες πρακτικές και εφαρμόστε ανάλογες (π.χ. πετρελαιοκίνηση στις μεγαλουπόλεις).

www.agronews.gr/

Κατσαρός: Να πληρωθούν τα αγροπεριβαλλοντικά

ImageΤην άμεση καταβολή των χρημάτων σε 7.000 παραγωγούς του νομού Λάρισας, ενταγμένους σε γεωργοπεριβαλλοντικά προγράμματα για το έτος 2009, ζητά ο Νομάρχης Λουκάς Κατσαρός, με επιστολή του στην υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κατερίνα Μπατζελή.


Παράλληλα ζητά την προκήρυξη, το συντομότερο δυνατόν, των προγραμμάτων μείωσης της νιτρορύπανσης και βιολογικής γεωργίας-κτηνοτροφίας, για την επόμενη πενταετία, προκειμένου οι παραγωγοί να κάνουν εγκαίρως τον προγραμματισμό τους

Πιο αναλυτικά, ο Νομάρχης Λάρισας Λουκάς Κατσαρός, στην επιστολή του προς την υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κατερίνα Μπατζελή, αναφέρει τα εξής:

Κυρία Υπουργέ,

Στο Νομό Λάρισας με δυο προκηρύξεις του Υπουργείου σας (2005 & 2006) 5 έτους διάρκειας, έχουν ενταχθεί 7.000 παραγωγοί για το έτος 2009 σε γεωργοπεριβαλλοντικά προγράμματα (βιολογική γεωργία-κτηνοτροφία, μείωση της νιτρορύπανσης, εκτατικοποίηση της κτηνοτροφίας, γενετική διάβρωση, αναβαθμίδες κτλ).

Για την επεξεργασία των φακέλων των παραγωγών αυτών, υπάρχει ήδη μια καθυστέρηση 9 μηνών, αφού η δυνατότητα πρόσβασης στην εξατομίκευση των δηλώσεων ΟΣΔΕ από τις Διευθύνσεις Αγροτικής Ανάπτυξης, μόλις χθες κατέστη εφικτή & μάλιστα με ελλιπή ηλεκτρονική φόρμα επεξεργασίας των δεδομένων πληρωμής.

Εκτός αυτού όμως προστίθεται επί πλέον καθυστέρηση στις πληρωμές των παραγωγών μετά την τροποποίηση της σχετικής ΚΥΑ, όπου στο άρθρο 15 προστίθεται η παράγραφος 5 η οποία αναφέρει τα εξής : {Οι "παλαιοί δικαιούχοι" υποχρεούνται να καταθέσουν αίτηση τροποποίησης της σύμβασης και του Σ.Π.Δ. από το έτος εφαρμογής 2009 και μέχρι τη λήξη της πενταετίας, σχετικά με τον αριθμό και την έκταση των αγροτεμαχίων, ώστε να είναι σύμφωνες με την επιλέξιμη ψηφιοποιημένη έκταση των αγροτεμαχίων της ενιαίας δήλωσης εκμετάλλευσης 2009 το αργότερο δύο μήνες μετά τη δημοσίευση της παρούσας. Η ανωτέρω τροποποίηση δεν προσμετράται στο όριο τροποποιήσεων που θέτουν οι οικείες εθνικές διατάξεις}.

Κυρία Υπουργέ

Επειδή τα προηγούμενα χρόνια οι πληρωμές των δικαιούχων παραγωγών τελείωναν μέχρι το καλοκαίρι, χρονική περίοδο που οι καλλιεργητικές φροντίδες χρειάζονται πολλά έξοδα μέχρι να ολοκληρωθούν & επειδή για το καλλιεργητικό έτος 2009, οι δικαιούχοι παραγωγοί με όσα αναφέρονται παραπάνω θα πληρωθούν στο τέλος του χρόνου, σε μία δυσμενή οικονομική συγκυρία για όλους, προτείνουμε να πληρωθούν άμεσα όλοι οι παραγωγοί με την υπάρχουσα βάση δεδομένων σε ποσοστό 60-70%. Το υπόλοιπο των χρημάτων τους θα μπορεί να δοθεί μετά την τελική επεξεργασία που προβλέπεται παραπάνω & με την συνεργασία των υπηρεσιών του υπουργείου σας και των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, ώστε να υπάρξει απλούστευση των διαδικασιών και καλύτερος συντονισμός.

Τέλος σας υπενθυμίζουμε ένα άλλο θέμα το οποίο αφορά πολλούς αγρότες του Νομού μας, που σας θέσαμε στην επίσκεψη μας στο Υπουργείο σας στις 10 Μαΐου 2010 & είναι η νέα προκήρυξη της μείωσης της νιτρορύπανσης και βιολογικής γεωργίας-κτηνοτροφίας, μετά την τροποποίηση του "Αλ. Μπαλτάτζης" που ήδη πραγματοποιήθηκε. Ευελπιστούμε ότι οι σχετικές προκηρύξεις θα ανακοινωθούν σε σύντομο χρονικό διάστημα όπως είχατε υποσχεθεί, ώστε να δοθεί η δυνατότητα σε πολλούς αγρότες που πληρούν τις προϋποθέσεις να κάνουν τον προγραμματισμό τους για τη νέα 5ετία και κυρίως να δοθεί η δυνατότητα ανανέωσης (σε όσους από αυτούς λήγουν οι δεσμεύσεις τους του 2010).

Με εκτίμηση

Ο Νομάρχης Λάρισας

Λουκάς Κατσαρός

www.agronews.gr/

Μητρώο Αγροτών με κονδύλι από την Ψηφιακή Σύγκλιση

ImageΜια σειρά έργων, μεταξύ των οποίων και τη δημιουργία ενιαίου ολοκληρωμένου μητρώου αγροτών και αγροτικών εκμεταλλεύσεων, ανέλαβε διαχειριστικά ο ΟΠΕΚΕΠΕ. Αξιοποιώντας την Πρόσκληση Αριθμός 18 της ΕΥΔ του ΕΠ ‘Ψηφιακή Σύγκλιση’ με Τίτλο ‘Ψηφιακές Υπηρεσίες Τομέα Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων’ προϋπολογισμού 30.000.000 ευρώ, ο οργανισμός έλαβε έγκαιρα την διαχειριστική επάρκεια που είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την υποβολή πρότασης στην πρόσκληση αυτή.

Μαζί με τα δικά του έργα, ο ΟΠΕΚΕΠΕ θα αναλάβει διαχειριστικά το σύνολο των έργων του ΥΠΑΑΤ και των εποπτευόμενων φορέων του.

Τέτοια έργα ενδεικτικά αφορούν την:

- δημιουργία ενιαίου ολοκληρωμένου μητρώου αγροτών και αγροτικών εκμεταλλεύσεων (όπου θα παρέχεται ενδεικτικά πρόσβαση σε πληροφορίες για τις καλλιεργητικές ή κτηνοτροφικές δραστηριότητες ανά μερίδα εκμετάλλευσης, σε στοιχεία επιδοτήσεων και αποζημιώσεων, κτλ.)

- πιστοποίηση και βελτίωση των συνθηκών παραγωγής των αγροτικών προϊόντων και τη διασφάλιση υψηλής ποιότητας στην πρωτογενή παραγωγή.

- πρόσβαση σε ψηφιακά δεδομένα του πρωτογενούς τομέα παραγωγής (π.χ. καλές πρακτικές καλλιέργειας, εδαφολογικά δεδομένα, αναβαθμισμένα ψηφιακά δεδομένα αλιευτικής δραστηριότητας).

- υλοποίηση «ζωντανών» εργαστηρίων στον αγροτικό τομέα (agroliving labs) με στόχο την προώθηση της ανάπτυξης και της καινοτομίας στην παραγωγική διαδικασία στον πρωτογενή τομέα, αλλά και στην μεταποίηση και εμπορία γεωργικών προϊόντων.

www.agronews.gr/

Τετάρτη 28 Ιουλίου 2010

Μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου στη γεωργία-Αγροτική Εφημερίδα 42 ΑγροΤύπος

Σε αυτό το τεύχος διαβάστε:

Μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου στη γεωργία
Γιορτές Ελληνικής Γης σε όλη την Ελλάδα
Bιοκαλλιεργητές: οι βιολογικές αγορές να υπαχθούν στο ΥΠΑΑΤ
Στοπ στην παρασκευή ούζου από εισαγόμενη αλκοόλη
Εγκρίθηκαν αρδευτικά έργα ύψους 73 εκατ. ευρώ
Επιστροφή 265 εκατ. ευρώ από κράτη μέλη ζητά η ΕΕ
Τα μικρά Σχέδια Βελτίωσης προκηρύσσονται τη Δευτέρα
Οι Μικρές αγγελίες της εβδομάδας
Ο Αλ. Κοντός Γενικός Διευθυντής στη ΣΕΚΕ ΑΕ


Δέσμη μέτρων για μικρομεσαίες επιχειρήσεις

Διαβάστε την ηλεκτρονική Αγροτική Εφημερίδα - Τεύχος 42 - και σε μορφή PDF


http://www.agrotypos.gr/index.asp?mod=articles&id=55608

Τρίτη 27 Ιουλίου 2010

Πρόταση για την προστασία του Πηνειού από την επιτροπή της Βουλής

Ολοκληρωμένη πρόταση τριών σημείων για την προστασία του Πηνειού, ενός ποταμού που βρίσκεται σε κρίση όπως χαρακτηριστικά επισημαίνεται σε όλους τους τόνους, κατέθεσε στην κυβέρνηση και τα πολιτικά κόμματα η υποεπιτροπή υδάτινων πόρων της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής της Βουλής για το Περιβάλλον.



Ως κυρίαρχη πρόταση για τη διάσωση και προστασία του ποταμού αναφέρεται η προώθηση έργων για την τροφοδοσία του με ποσότητες νερού ώστε να αποφεύγονται οι μεγάλες διακυμάνσεις της στη στάθμη του. Πρόταση που αναδεικνύει εμμέσως πλην σαφώς την στήριξη της Επιτροπής της Βουλής στο μεγάλο έργο της εκτροπής του άνω ρου του Αχελώου, για την προώθηση του οποίου δεν ανέλαβε δεσμεύσεις το υπουργείο Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής.

Το πόρισμα της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής για τον Πηνειό μετά τις πρόσφατες επιτόπιες επισκέψεις και τη συνεδρίαση των μελών της στο κτίριο της Περιφέρειας Θεσσαλίας παρουσιάστηκε σήμερα από τον πρόεδρο της Επιτροπής Περιβάλλοντος, βουλευτή Μαγνησίας του ΠΑΣΟΚ, Κώστα Καρτάλη, παρουσία του βουλευτή Λάρισας, Βασίλη Έξαρχου και της περιφερειάρχη Θεσσαλίας.

Το πόρισμα της Επιτροπής αποτελεί ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την προστασία του Πηνειού με πλήρη καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης, σημαντικές διαπιστώσεις για όσα προβλήματα αντιμετωπίζει και κυρίως περιγράφει τις αναγκαίες δράσεις για την εξασφάλιση ποσοτήτων νερού, την συγκρότηση ενιαίου φορέα διαχείρισης των υδάτινων πόρων στη Θεσσαλία και την δημιουργία ενός μηχανισμού ελέγχου της ποιότητας των νερών υπό την ευθύνη της νέας Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης

Η Επιτροπή αναφέρει επίσης ότι σε 23 περιβαλλοντικούς ελέγχους στον Πηνειό από την Ειδική Υπηρεσία Επιθεωρητών Περιβάλλοντος, διαπιστώθηκαν παραβάσεις διατάξεων της κείμενης περιβαλλοντικής νομοθεσίας και εγκεκριμένων περιβαλλοντικών όρων σε 19 από τους ελέγχους. Από τις παραβάσεις που βεβαιώθηκαν, οι περισσότερες (22%) αφορούν σε έλλειψη αδειών διάθεσης υγρών αποβλήτων και διαχείρισης στερεών αποβλήτων, που στην πλειοψηφία τους εκδίδονται από τις νομαρχιακές υπηρεσίες. Ακολουθούν με ποσοστό 12% περίπου παραβάσεις που σχετίζονται α) με την παρακολούθηση των αέριων αποβλήτων β) με την παρακολούθηση υγρών αποβλήτων και γ) με τη διαχείριση των στερεών και υγρών αποβλήτων. Το συνολικό ύψος των εισηγηθέντων προστίμων ανέρχεται σε 498.450 ευρώ, ενώ το συνολικό ύψος των επιβληθέντων προστίμων ανέρχεται σε 366.600 ευρώ. Η διαφορά αυτή οφείλεται στην υστέρηση από πλευράς των αρμόδιων κατά περίπτωση Νομαρχιών στην επιβολή των εισηγηθέντων προστίμων.

www.paseges.gr/

Καθορίσθηκαν τα ποσά πρόσθετης ενίσχυσης σιτηρών από το ποιοτικό παρακράτημα

Τα ποσά της πρόσθετης στρεμματικής ενίσχυσης σιτηρών για την καλλιεργητική περίοδο 2008/2009, που προέκυψαν από το ποσοστό του ποιοτικού παρακρατήματος των αροτραίων καλλιεργειών, διαμορφώθηκαν στα 7,83 €/στρέμμα για το σκληρό σιτάρι, στα 4,28 €/στρέμμα για το μαλακό σιτάρι και στα 3,17 €/στρέμμα για τον αραβόσιτο.



Τα ποσά καθορίσθηκαν με την κατανομή του ποιοτικού παρακρατήματος των αροτραίων κατά το 80% αυτού στους παραγωγούς που καλλιεργούν σκληρό σιτάρι, κατά το 10% στους παραγωγούς που καλλιεργούν μαλακό σιτάρι και κατά το υπόλοιπο 10% στους παραγωγούς που καλλιεργούν αραβόσιτο, σύμφωνα με την απόφαση με αριθμ. 35244 που υπέγραψε ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Μιχάλης Καρχιμάκης.


Για το σχετικό ΦΕΚ με την απόφαση, σε pdf μορφή, πιέστε εδώ:

http://www.paseges.gr/portal/cl/co/bdebd7df-3896-4cf2-bf3d-05228d45ae7b

Καθορίσθηκε η ενίσχυση από το ποιοτικό παρακράτημα του βοείου.

Σε 170 € ανά επιλέξιμο σφάγιο ταύρου και σε 200 € ανά επιλέξιμη μοσχίδα αναπαραγωγής κρεοπαραγωγικής κατεύθυνσης , καθορίσθηκε το ύψος ενίσχυσης στo πλαίσιo του ποιοτικού παρακρατήματος, για......
τις αιτήσεις ενίσχυσης που υποβλήθηκαν για το έτος 2009.

Τα παραπάνω περιέχονται σε απόφαση της υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κατερίνας Μπατζελή, με αριθμό 280603, στο πλαίσιο εφαρμογής του άρθρου 69 του Κανονισμού (ΕΚ) 1782/2003 του Συμβουλίου» - Ποιοτικό παρακράτημα τομέα βοείου κρέατος.(πασεγες).

www.agroschannel.com/