Αναζήτηση Αναρτήσεων

Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου 2010

Η Ελλάδα έστειλε εμπρόθεσμα στις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής την έκθεση πιστοποίησης των λογαριασμών του ΟΠΕΚΕΠΕ για τις ενισχύσεις του 2009



ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ


Δελτίο Τύπου


Για πρώτη φορά από το 2003 και την εφαρμογή της νέας Κοινής Αγροτικής Πολιτικής, η Ελλάδα έστειλε εμπρόθεσμα στις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής την έκθεση πιστοποίησης των λογαριασμών του ΟΠΕΚΕΠΕ για τις ενισχύσεις του οικονομικού έτους 2009.


Η ετήσια έκθεση συντάσσεται από ανεξάρτητο φορέα, κατάλληλο για την εργασία αυτή και αποτελεί προϋπόθεση της ετήσιας εκκαθάρισης των λογαριασμών της χώρας μας για τις κοινοτικές ενισχύσεις στον τομέα της γεωργίας.

Η συνέπεια στις υποχρεώσεις έναντι της Κομισιόν βοηθά στην εξομάλυνση των σχέσεων και στην προσπάθεια αποκατάστασης της αξιοπιστίας της χώρας σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Παράλληλα, καταδεικνύει την αποτελεσματικότερη εποπτεία του ΟΠΕΚΕΠΕ από το Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων στην εκπλήρωση της αποστολής του.

Παρά τις προσπάθειες μας, παραμένουν ορισμένες σοβαρές εκκρεμότητες από την έκθεση πιστοποίησης του οικονομικού έτους 2008 για τις πληρωμές της παραγωγικής περιόδου 2007, σχετικά με την στρεμματική ενίσχυση της σταφίδας, ύψους 110 εκατομμυρίων ευρώ.

Σύμφωνα με την έκθεση, οι πληρωμές αυτές έγιναν αντικανονικά, με υπουργικές αποφάσεις, που όριζαν, αυθαίρετα και χωρίς τεκμηρίωση, μείωση της ελάχιστης στρεμματικής απόδοσης, που αποτελούσε προϋπόθεση για την πληρωμή της στρεμματικής ενίσχυσης.

Η κακοδιαχείριση εκείνης της περιόδου, όπως και άλλες ανάλογες τακτικές, έχουν ήδη οδηγήσει στη διαδικασία επιβολής ανάλογων Κοινοτικών προστίμων.

Σε δηλώσεις της, η Υπουργός, Κατερίνα Μπατζελή τόνισε:

«Η οικοδόμηση σχέσεων εμπιστοσύνης με τις Βρυξέλλες με στόχο την διαφύλαξη των συμφερόντων των Ελλήνων παραγωγών αποτελεί για εμάς προτεραιότητα.

Η προχειρότητα και αναξιοπιστία αποτελούν παρελθόν και οι αγρότες το γνωρίζουν.

Η προώθηση και η εφαρμογή της νέας Εθνικής Στρατηγικής για την Ελληνική Γεωργία περνά μέσα από την συνέπεια και την διαφάνεια. Δυο έννοιες ανύπαρκτες για την προηγούμενη κυβέρνηση, οι πολιτικές της οποίας εξαντλήθηκαν είτε σε υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα είτε σε πρόσκαιρες διευθετήσεις που αντί να λύσουν τα προβλήματα δημιούργησαν καινούργια, συνοδευόμενα μάλιστα από πρόστιμα εκατομμυρίων. Κάθε ευρώ προστίμου είναι ένα ευρώ λιγότερο στην τσέπη του Έλληνα αγρότη. »


Για το ίδιο θέμα, ο Υφυπουργός, Μιχάλης Καρχιμάκης δήλωσε:

«Επιτέλους τέλος εποχής για τις πρακτικές εκείνες που μας έκαναν «μαύρα πρόβατα» της Ευρώπης και στον αγροτικό τομέα.


Η γνώση και η συμμόρφωση με τους Κοινοτικούς κανόνες διαδέχονται τα 5,5 χρόνια αδιαφάνειας και αναξιοπιστίας.

Ο αγρότης έζησε την ακυβερνησία και τις έωλες πολιτικές της προηγούμενης περιόδου.

Εμείς είμαστε εδώ και εφαρμόζουμε το πρόγραμμα μας με ένα και μόνο κριτήριο: Το συμφέρον του Έλληνα αγρότη»

Αποφάσεις έγκρισης φυτοπροστατευτικών προϊόντων για την αντιμετώπιση του εντόμου καραντίνας «Tuta absoluta» στην τομάτα και του εντόμου Rhynchophorus



ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ


Δελτίο Τύπου

«Αποφάσεις έγκρισης διάθεσης στην αγορά φυτοπροστατευτικών προϊόντων για την αντιμετώπιση του εντόμου καραντίνας «Tuta absoluta» στην τομάτα και του εντόμου «Rhynchophorus ferrugineus» στα φοινικοειδή».



Με απόφαση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, της Υπουργού Κατερίνας Μπατζελή και του Υφυπουργού Μιχάλη Καρχιμάκη, αποφασίστηκε η έγκριση διάθεσης στην αγορά φυτοπροστατευτικών προϊόντων για την αντιμετώπιση του εντόμου καραντίνας Tuta absoluta στην καλλιέργεια της τομάτας και του εντόμου Rhynchophorus ferrugineus (Olivier) στα φοινικοειδή.


Συγκεκριμένα, το έντομο καραντίνας Tuta absoluta κατεγράφη στη χώρα μας για πρώτη φορά και ως εκ τούτου, δεν υπήρχαν εγκεκριμένα φυτοπροστατευτικά προϊόντα για την αντιμετώπισή του. Για το σκοπό αυτό, το ΥΠΑΑΤ χορηγεί έγκριση στα παρακάτω φυτοπροστατευτικά προϊόντα:


1) BACTOSPEINE WG της εταιρείας ΧΕΛΛΑΦΑΡΜ Α.Ε.


2) STEWARD 30 WG της εταιρείας ΝΤΥ ΠΟΝΤ ΕΛΛΑΣ Α.Ε.


3) ABEMECTIN-ΦΑΡΜΑ ΧΗΜ 1,8 EC της εταιρείας ΦΑΡΜΑΧΗΜ Α.Β.Ε.Ε.


4) ZORO 1,8 EW της εταιρείας CHEMINOVA A/S


5) LASER 480 SC της εταιρείας ΕΛΑΝΚΟ ΕΛΛΑΣ Α.Ε.Β.Ε.


6) BELT 24 WG της εταιρείας BAYER ΕΛΛΑΣ Α.Β.Ε.Ε.


7) ALVERDE 24 SC της εταιρείας BASF Ελλάς Α.Β.Ε.Ε.


8) BATHURIN 16000 WP της εταιρείας ΑΛΦΑ ΓΕΩΡΓΙΚΑ ΕΦΟΔΙΑ Α.Ε.Β.Ε.


9) PYRINEX 25 CS της εταιρείας ΑΛΦΑ ΓΕΩΡΓΙΚΑ ΕΦΟΔΙΑ Α.Ε.Β.Ε.


Επιπροσθέτως, για την πρόληψη και τον περιορισμό της εξάπλωσης του εντόμου Rhynchophorus ferrugineus (Olivier) στα φοινικοειδή, εγκρίνεται η διάθεση στην αγορά των παρακάτω φυτοπροστατευτικών προϊόντων :


α) ACTAR 24 WG (δραστική ουσία thiamethoxam, αριθμός έγκρισης 14103)


β) Σκευάσματα με δραστική ουσία imidacloprid, περιεκτικότητα 20% β/ο ή 20,6% β/ο και μορφή υγρό διάλυμα (SL).


γ) Σκευάσματα με δραστική ουσία cypermethrin, περιεκτικότητα 10% β/ο και μορφή υγρό γαλακτωματοποιήσιμο (EC), με μόνο τρόπο εφαρμογής τον ψεκασμό κάλυψης στο κομμένο φυτό και στα κομμένα τεμάχια του φυτού κατά τη διαδικασία της κοπής.

Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2010

Τρόφιμα για ανθρώπους με προβλήματα υγείας "υπόσχεται" ο τομέας της βιο-αγροδιατροφής

Τρόφιμα για ανθρώπους με προβλήματα υγείας "υπόσχεται" ο τομέας της βιο-αγροδιατροφής


Τρόφιμα "κομμένα και ραμμένα" στις ιδιαίτερες ανάγκες των καταναλωτών, όπως στους νεφροπαθείς, τις εγκυμονούσες ή τους διαβητικούς υπόσχεται ο τομέας της βιο-αγροδιατροφής που αναμένεται να αναπτυχθεί στην χώρα μας.

Σύμφωνα με τον καθηγητή Γενετικής του Α.Π.Θ. και διευθυντή του Ινστιτούτου Αγροβιοτεχνολογίας του ΕΚΕΤΑ Αθανάσιο Τσαυτάρη, οι εξελίξεις της γονιδιωματικής κυρίως, αλλά και άλλων τεχνολογιών, θα ανεβάζουν συνεχώς τις εξειδικευμένες κατά ομάδα διατροφικές απαιτήσεις και θα εξατομικεύσουν στο απώτερο μέλλον, τόσο την θεραπεία όσο και τη διατροφή.

«Δεν είναι όλοι οι άνθρωποι ίδιοι όπως και διατροφικές απαιτήσεις τους δεν είναι ίδιες» ανέφερε σε δημοσιογράφους ο κ.Τσαυτάρης με αφορμή την ομιλία του, το απόγευμα της Δευτέρας 18 Ιανουαρίου, στο Γαλλικό Ινστιτούτο με θέμα «Από το πιρούνι του καταναλωτή στο χωράφι: ο ρόλος του καταναλωτή στην αλυσίδα παραγωγής τροφίμων στη γονιδιωματική εποχή (nutri genomic era)».

Στην έρευνα και οργάνωση της παραγωγής τροφίμων για συγκεκριμένες ομάδες καταναλωτών, στοχεύει και το Ελληνικό Cluster (Συνεργατικός Σχηματισμός Επιχειρήσεων) Βιο-Αγροδιατροφής, που έχει ανακοινωθεί στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2007-2013 αλλά ακόμα δεν έχει ενεργοποιηθεί.

«Περιμένουμε να αρχίσει η ροή χρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ προκειμένου να ξεκινήσουμε την παραγωγή εξειδικευμένων τροφίμων, για μεγάλες καταναλωτικές ομάδες» τόνισε ο κ. Τσαυτάρης.

πηγή:paseges.gr

Κληρώνει στις 27/2 για τις κατ’ εξαίρεση αποζημιώσεις 2009

Κληρώνει στις 27/2 για τις κατ’ εξαίρεση αποζημιώσεις 2009
Ως τις 27 Φεβρουαρίου θα πρέπει να δώσει εξηγήσεις η Ελλάδα για το περιβόητο πακέτο Χατζηγάκη, σύμφωνα με την απερχόμενη Επίτροπο Γεωργίας Μάριαν Φίσερ Μπόελ.


Σε συνέντευξή της στην εφημερίδα Απογευματινή, η κυρία Μπόελ επισημαίνει ότι η Κομισιόν ξεκίνησε επίσημη έρευνα για τα 425 εκατομμυρίων ευρώ που δόθηκαν μέσω του ΕΛΓΑ, επειδή πιστεύει ότι μπορεί να συνιστούν κρατική ενίσχυση, ασύμβατη με τους ευρωπαϊκούς κανόνες. Η Κομισιόν θα διερευνήσει το θέμα μετά τις 27 Φεβρουαρίου, ώστε να λάβει υπόψη και τα επιχειρήματα της Ελλάδας αλλά και των άλλων μερών.


«Αν βρεθεί ότι είναι παράνομη κρατική ενίσχυση, θα πρέπει να δοθεί πίσω», τονίζει η κυρία Μπόελ.
πηγή: agronews.gr

ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΟΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΤΟΥ ΓΕΩΤ.Ε.Ε. ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΡΥΠΑΝΣΗΣ ΤΟΥ ΑΣΩΠΟΥ



ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΟΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΤΟΥ ΓΕΩΤ.Ε.Ε. ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΡΥΠΑΝΣΗΣ ΤΟΥ ΑΣΩΠΟΥ



Είναι πλέον γνωστό το μεγάλο πρόβλημα της ρύπανσης των επιφανειακών και υπόγειων νερών της υδρολογικής λεκάνης του Ασωπού από την ανεξέλεγκτη διάθεση βιομηχανικών και άλλων αποβλήτων.



Αρχίζει να αναδύεται και το πρόβλημα της ρύπανσης των εδαφών και αρχίζουν να βλέπουν το φως της δημοσιότητας όλο και πιο συχνά, παρατηρήσεις και αποτελέσματα σχετικά με τη σύνδεση των ρυπασμένων εδαφών με την ποιότητα και την καταλληλότητα για κατανάλωση, κάποιων αγροτικών προϊόντων που παράγονται στην περιοχή.



Ανησυχίες αρχίζουν να εκδηλώνονται για το θαλάσσιο και παράκτιο περιβάλλον στην εκβολή του Ασωπού Ποταμού.



Το ΓΕΩΤΕΕ, ανταποκρινόμενο στον θεσμικό του ρόλο, καταθέτει μια σειρά προτάσεων, με στόχο:



α) να σταματήσει η εκτεταμένη ρύπανση των υδάτων, των εδαφών και του θαλάσσιου περιβάλλοντος στην ευρύτερη περιοχή του Ασωπού, β) να επανέλθουν τα υπόγεια νερά και εδάφη στην αρχική τους ¨καλή κατάσταση¨ και γ) να εξασφαλιστεί καλής ποιότητας νερό στα Οινόφυτα και στις άλλες Παρα-ασώπειες κατοικημένες περιοχές.



Από τη συγκέντρωση, μελέτη και επεξεργασία του πλήθους των στοιχείων, εκθέσεων, μελετών, δημοσιευμάτων και επιστημονικών εργασιών, η ομάδα εργασίας του ΓΕΩΤΕΕ, διαπίστωσε τα παρακάτω:



1ον) Υπάρχει εκτεταμένη ρύπανση, με εξασθενές χρώμιο και βαρέα μέταλλα, των υπόγειων νερών των περισσοτέρων υδροφόρων συστημάτων της ευρύτερης περιοχής της λεκάνης του Ασωπού εξ αιτίας:



· Της άμεσης απόρριψης (διάθεσης) ακατέργαστων και επικίνδυνων βιομηχανικών λυμάτων στους υδροφόρους δια μέσου υδρογεωτρήσεων, των οποίων η θέση δεν είναι γνωστή.



· Της παροχέτευσης ακατέργαστων και επικίνδυνων για τη δημόσια υγεία, βιομηχανικών λυμάτων στον Ασωπό ποταμό, τα νερά του οποίου στη συνέχεια μολύνουν τόσο τους υδροφόρους ορίζοντες που συναντούν κατά μήκος της διαδρομής τους, όσο και το θαλάσσιο περιβάλλον στις εκβολές του ποταμού.



· Της ανεξέλεγκτης διάθεσης στερεών και υγρών βιομηχανικών αποβλήτων σε διάφορους χώρους στην επιφάνεια του εδάφους, με αποτέλεσμα να αποτελούν μόνιμες σημειακές πηγές ρύπανσης τόσο των επιφανειακών και υπόγειων υδάτων όσο και των γειτονικών εδαφών.



· Της συσσώρευσης αποβλήτων στους προαύλιους χώρους κάποιων βιομηχανιών, η απόπλυση των οποίων με τα νερά της βροχής συμβάλλουν στη ρύπανση εδαφών και υπόγειων νερών.



· Της εκπομπής αερίων ρύπων οι οποίοι, διαλυόμενοι από το νερό της βροχής, μεταφέρονται στη συνέχεια στο έδαφος και τα νερά.



· Του ποιοτικά βεβαρυμμένου επιστρεφόμενου στους υδροφόρους ορίζοντες αρδευτικού νερού.



2ον) Υπάρχει σημαντική ρύπανση των εδαφών, σε άγνωστη έκταση και ένταση, που συνδέεται :



· με την ανεξέλεγκτη επιφανειακή διάθεση βιομηχανικών αποβλήτων και λυμάτων, όπως προαναφέραμε



· με τη χρήση για άρδευση, υπόγειων νερών που προέρχονται από ήδη ρυπασμένους υδροφόρους ορίζοντες



· με την, ενδεχομένως υπερβολική, χρήση λιπασμάτων, φυτοπρο-στατευτικών προϊόντων (γεωργικών φαρμάκων) και βελτιωτικών των εδαφών.



Η ρύπανση αυτή φαίνεται να συνδέεται με το ¨πέρασμα¨ κάποιων βαρέων μετάλλων, χρωμίου και άλλων στοιχείων στους ιστούς αγροτικών προϊόντων, που η παρατεταμένη τους κατανάλωση, μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την υγεία του ανθρώπου.



3ον) Η περίπτωση του Ασωπού ποταμού θα μπορούσε να αποτελέσει παράδειγμα αντιμετώπισης της ρύπανσης και για άλλες βιομηχανικές περιοχές για τις οποίες αρχίζουν να διατυπώνονται υπόνοιες για την συμβολή τους στην υποβάθμιση του περιβάλλοντος (περιοχή Θηβών, Ανατολικής Αττικής, κεντρικής Εύβοιας).



Προτάσεις για την αντιμετώπιση της κατάστασης



· Μια πρώτη, άμεση και βασική ενέργεια θα πρέπει να είναι η συλλογή και επεξεργασία όλων των λυμάτων (βιομηχανικών και αστικών). Αυτό προϋποθέτει την κατάλληλη χωροθέτηση των αγωγών συγκέντρωσης και μεταφοράς των λυμάτων αλλά και της μονάδας επεξεργασίας των λυμάτων. Πριν από την κατασκευή οποιουδήποτε έργου θα πρέπει να έχει αποφασιστεί ο τρόπος διάθεσης τόσο των υπολειμμάτων της επεξεργασίας των λυμάτων (λυματολάσπης και ιλύος) όσο και των εξυγιασμένων προϊόντων. Τα τελευταία θα πρέπει να είναι νερό τέτοιας ποιότητας και καθαρότητας που θα επιτρεπόταν η επαναχρησιμοποίησή του, τόσο για την κάλυψη αρδευτικών αναγκών όσο και για την τροφοδοσία των υδροφόρων οριζόντων της περιοχής. Μάλιστα θα μπορούσε να διερευνηθεί η δυνατότητα τροφοδοσίας περισσότερο των παράκτιων υδροφόρων οριζόντων και λιγότερο των καρστικών, ώστε να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο της προοδευτικής υφαλμύρινσής τους.



· Συγκέντρωση, επεξεργασία και κατάλληλη διάθεση όλων των στερεών βιομηχανικών αποβλήτων, που η ανεξέλεγκτη επιφανειακή τους απόθεση είναι μόνιμη πηγή ρύπανσης νερών και εδαφών.



· Εντοπισμό όλων των θέσεων παράνομης και ανεξέλεγκτης επιφανειακής διάθεσης απορριμμάτων και λυμάτων. Μετά τον εντοπισμό τους να απομακρυνθούν όλα τα στερεά απόβλητα και τα πιθανόν ρυπασμένα εδάφη επί των οποίων έχουν τοποθετηθεί ή διατεθεί τα απόβλητα και λύματα. Αυτό προϋποθέτει εκτεταμένη δειγματοληψία και αναλύσεις εδαφών από τους χώρους της ανεξέλεγκτης διάθεσης των στερεών και υγρών αποβλήτων. Μετά την διαπίστωση του βαθμού ρύπανσης των εδαφών στις περιοχές αυτές, θα πρέπει να σχεδιαστούν και να εκτελεστούν κατάλληλα προγράμματα απορρύπανσης αυτών των περιοχών.



· Εντοπισμό και σφράγισμα των παράνομα λειτουργούντων υδρο-γεωτρήσεων και ιδιαίτερα αυτών που κάποιες βιομηχανίες χρησιμοποιούν για την υπεδάφια και χωρίς επεξεργασία διάθεση των λυμάτων τους.



· Άμεση ανάθεση εδαφολογικών μελετών προκειμένου να διαπιστωθεί ο βαθμός ρύπανσης των καλλιεργούμενων εκτάσεων με βαρέα μέταλλα όπως χρώμιο, παράγωγα των λιπασμάτων και φυτοφαρμάκων ή και με άλλες επικίνδυνες ουσίες, και διερεύνηση του κατά πόσον οι ουσίες αυτές μπορούν να περάσουν στην τροφική αλυσίδα. Από τα αποτελέσματα αυτών των μελετών θα εξαρτηθεί και η λήψη συγκεκριμένων και ειδικών μέτρων (π.χ. αναδιάρθρωση καλλιεργειών με προγράμματα αμειψισποράς με τη συμμετοχή βιομηχανικών φυτών ή προγράμματος αναβάθμισης) για την απορρύπανση των καλλιεργούμενων εκτάσεων.



· Καθαρισμό και εξυγίανση της κοίτης του Ασωπού ποταμού με κατάλληλη διάθεση των προϊόντων καθαρισμού και εξυγίανσης. Αν δεν γίνει καθαρισμός και εξυγίανση της κοίτης του ποταμού, τότε αυτός, για μεγάλο χρονικό διάστημα μετά την ενδεχόμενη επιτυχή παρεμπόδιση διάθεσης λυμάτων στον ποταμό, θα αποτελεί μόνιμη πηγή ρύπανσης των υποκείμενων υδροφόρων στρωμάτων. Η διαδικασία αυτή θεωρούμε ότι είναι η πλέον δυσκολότερη από πλευράς υλοποίησής της, κρίνεται όμως απολύτως αναγκαία, εκτός και εάν διαπιστώσουμε ότι με την πάροδο του χρόνου θα έχουμε φυσική εξασθένιση των ρύπων.



· Εγκατάσταση και λειτουργία σταθμών συνεχούς παρακολούθησης των υπόγειων νερών και των νερών του Ασωπού ποταμού. Αυτό προϋποθέτει την κατάλληλη επιλογή των σημείων και την κατάλληλη στελέχωση των υπηρεσιών της Νομαρχιακής ή Τοπικής Αυτοδιοίκησης με ικανοποιητικό σε αριθμό και ειδικότητες προσωπικό.



· Επιτακτική κρίνεται και η συνεχής παρακολούθηση της ποιότητας του θαλασσινού νερού εκατέρωθεν των εκβολών του Ασωπού ποταμού, αλλά και της κατάστασης και της ποιότητας της βιοποικιλότητας των υδάτων της περιοχής (ποταμός και εκβολές).



· Να διερευνηθεί εάν και κατά πόσο στην υδρολογική λεκάνη του Ασωπού ποταμού έχουν γίνει όλες εκείνες οι ενέργειες και δράσεις που προβλέπονται από την οδηγία 60/2000 της ΕΕ και την εθνική μας νομοθεσία έτσι ώστε μέχρι το 2015 να έχει επιτευχθεί η διατήρηση ή και η αποκαταστήση της καλής κατάστασης όλων των υδάτων. Ήδη θα έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί και να είχαν περάσει από διαβούλευση διαχειριστικά σχέδια όχι μόνο για την λεκάνη του Ασωπού ποταμού, αλλά και όλες τις άλλες υδρολογικές λεκάνες, κάτι που όμως δεν έχει γίνει και που για μια ακόμη φορά θα μας φέρει αντιμέτωπους με τα όργανα της ΕΕ.



· Σε σχέση με την εξασφάλιση καλής ποιότητας νερού στα Οινόφυτα και τις άλλες κατοικημένες περιοχές που συνδέονται με αυτά, επισυνάπτουμε την πρόταση που έχει ήδη διατυπώσει και υποβάλλει το παράρτημα Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας του ΓΕΩΤΕΕ στο Δήμο Οινοφύτων, για την αντιμετώπιση του προβλήματος υδροδότησης που αντιμετωπίζει.


ΤΟ ΓΕΩΤΕΕ ΠΑΡ/ΜΑ ΑΝ ΣΤΕΡΕΑΣ ΑΣΧΟΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΥΔΡΕΥΣΗ ΤΩΝ ΟΙΝΟΦΥΤΩΝ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΠΕΡΣΙ . ΜΕΤΑ ΑΠΌ ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΠΕΡΣΙ ΣΥΣΤΗΣΕ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΕΛΩΝ ΤΟΥ Δ/Σ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΤΩΝ 5ΜΕΛΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΕΛΗΞΕ ΣΕ ΠΟΡΙΣΜΑ ΠΟΥ ΕΓΚΡΙΘΗΚΕ ΚΑΙ ΥΠΟΒΛΗΘΗΚΕ ΣΤΟ ΑΡΜΟΔΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ.
ΠΑΡΑΥΡΕΘΗΚΑ ΣΤΗ ΣΥΝΕΝΤΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΚΑΙ ΝΙΩΘΩ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΓΙΑΤΙ ΘΕΣΕΙΣ ΜΑΣ ΛΗΦΘΗΚΑΝ ΥΠΟΨΗ ΕΝΩ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΟΝΤΩΝ ΙΚΑΝΟΠΟΙΥΝ , ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΙ ΓΙΝΕΙ ΣΤΗ ΠΡΑΞΗ.
ΕΠΙΣΥΝΑΠΤΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΟΣ ( ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΙΟ ΠΑΝΩ)
ΚΑΝΕΝΑΣ ΦΟΡΕΑΣ ΔΕΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΗΚΕ!!!
ΟΤΙ ΤΟ ΤΕΕ ΔΟΥΛΕΥΕΙ ΚΑΛΑ ΔΕΝ ΑΜΦΙΣΒΕΙΤΕΙΤΑΙ ΕΧΕΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΚΑΙ ΠΟΡΟΥΣ.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ
ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ Δ/ΣΑΣ
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΛΛΗΝΩΝ ΓΕΩΛΟΓΩΝ

H 12η Σύνοδος Πρυτάνεων Πολυτεχνείων με την συμμετοχή του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών και του ΤΕΕ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

H 12η Σύνοδος Πρυτάνεων Πολυτεχνείων και Κοσμητόρων Πολυτεχνικών Σχολών Ελλάδας με την συμμετοχή του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών και του ΤΕΕ, που συγκλήθηκε στο Ε.Μ.Π. σήμερα στις 8.2.2010 κατέληξε ομόφωνα:
Τα Ελληνικά Πολυτεχνεία και Πανεπιστήμια, ως κατά νόμον αρμόδια, πιστοποιούν ως επιπέδου Master τα Διπλώματα πενταετών σπουδών των Μηχανικών και κατ’επέκταση των Διπλωματούχων Γεωπόνων.
Κατόπιν τούτου καλούν την Πολιτεία να αναγνωρίσει το επίπεδο αυτό και δια νόμου και με την κατάταξη τους στο 7ο επίπεδο του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων.
Εκτιμούν ότι κάθε αποσπασματική ρύθμιση επαγγελματικών δικαιωμάτων, όπως τα Π.Δ για τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων ΤΕΙ ή των αποφοίτων κολλεγίων, δεν διασφαλίζει το δημόσιο συμφέρον. Η κατάταξη στο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων των διπλωματούχων Μηχανικών και Γεωπόνων στο 7ο επίπεδο, των Πανεπιστημιακών διπλωμάτων στο 6ο, των πτυχιούχων ΤΕΙ στο 5ο, και στο 3ο ή 4ο των αποφοίτων Κολλεγίων βάσει αξιολόγησης, με ανάλογη διαβάθμιση τεχνικής ευθύνης, αποτελούν στοιχειώδη προϋπόθεση προς τούτο.
Καλούμε την Πολιτεία να αναλάβει άμεσα τις ευθύνες της. Καλούμε την Ακαδημαϊκή Κοινότητα να μετάσχει στην Ανοιχτή Πανπολυτεχνειακή και Παντεχνική Συγκέντρωση-Διεκδίκηση την Τετάρτη 3 Μαρτίου στις 14:00 το μεσημέρι στην Πολυτεχνειούπολη Ζωγράφου για να συνεκτιμήσει τις εξελίξεις και να συζητήσει τις περαιτέρω κινητοποιήσεις.

Επίλογος για φέτος στα μπλόκα

Επίλογος για φέτος στα μπλόκα



Μετά από τρεις εβδομάδες στους δρόμους, τα τρακτέρ των αγροτών άρχισαν από το απόγευμα σιγά σιγά να φεύγουν τα μπλόκα και να επιστρέφουν στα χωριά τους. Τη σχετική απόφαση πήραν το μεσημέρι 10/2 σε συσκέψεις που έγιναν σε όλα τα μπλόκα.


Εξαίρεση οι αγρότες στον Προμαχώνα Σερρών που θα αποφασίσουν στις 11/2 για το μέλλον των κινητοποιήσεων.

Οι συνδικαλιστές εκτιμούν ότι τα προβλήματα τους είναι πλέον γνωστά και κατανοητά από όλο τον κόσμο.
Προηγήθηκε η απόφαση αναστολής από τα μπλόκα του Πλατυκάμπου του Τυρνάβου και των Μικροθηβών και ακολούθησαν οι αγρότες της Νίκαιας, που ισοφάρισαν το ...ρεκόρ των 23 ημερών παραμονής στο δρόμο, της περιόδου του Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου του 1996.

Το επόμενο ραντεβού, όπως είπαν είναι τον επόμενο μήνα στην 100η επέτειο του Κιλελέρ, την οποία – προφανώς - θα τιμήσουν με ξεχωριστές εκδηλώσεις.
πηγή: enet.gr

Δημοπράτηση μελέτης για τα νερά της Θεσσαλίας


Δημοπράτηση μελέτης για τα νερά της Θεσσαλίας



Την περίφημη μελέτη για τη διαχείριση των νερών της Θεσσαλίας, που θα κρίνει την τύχη της εκτροπής, δημοπρατεί μέσα στις επόμενες ημέρες το υπουργείο Περιβάλλοντος. Η μελέτη θα εξετάσει το υδατικό πρόβλημα της Θεσσαλίας, θα αξιολογήσει τις δυνατότητες να καλυφθεί από υδατικούς πόρους της περιοχής και θα τοποθετηθεί για την αναγκαιότητα ή όχι της εκτροπής του Αχελώου.


Η εκπόνηση μελετών για όλα τα υδατικά διαμερίσματα της χώρας είναι υποχρεωτική, βάσει της Οδηγίας 2000/60 την οποία η χώρα μας εφαρμόζει με μεγάλη χρονική καθυστέρηση. Στο πλαίσιο αυτό προκηρύσσονται μέσα στις επόμενες ημέρες οι διαχειριστικές μελέτες της Θεσσαλίας, Αιτωλοακαρνανίας και Ηπείρου.


Στόχος της μελέτης της Θεσσαλίας είναι κατ’ αρχάς να ορίσει την έκταση του υδατικού προβλήματος της περιοχής, για το οποίο σήμερα υπάρχουν μόνο εκτιμήσεις και όχι εμπεριστατωμένες μελέτες. Στο ίδιο πλαίσιο θα εξετάσει τις δυνατότητες για εξοικονόμηση νερού, αλλά και για ανάπτυξη των υδατικών πόρων της Θεσσαλίας, προκειμένου -όπως ορίζει η Οδηγία- να καλύπτονται οι ανάγκες της από δικούς της πόρους.


Τέλος, όσον αφορά τον Αχελώο, η μελέτη θα προσδιορίζει το πραγματικό του υδατικό ισοζύγιο, αν μπορεί να διατεθεί νερό σε άλλη περιοχή και αν τελικά η εκτροπή είναι αναγκαία, κάτι που δεν έχει έως σήμερα τεκμηριωθεί από ολοκληρωμένες επιστημονικές μελέτες.


Υπενθυμίζεται ότι το Συμβούλιο της Επικρατείας πρόσφατα απέστειλε προδικαστικά ερωτήματα στο Ευρωδικαστήριο σχετικά με τον τρόπο εφαρμογής της Οδηγίας 2000/60 από την Ελλάδα για την περίπτωση της Θεσσαλίας. Η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου είχε επιτρέψει τη μεταφορά νερού από μια λεκάνη απορροής ποταμού σε μια άλλη, χωρίς προηγουμένως να έχουν εκπονηθεί τα σχέδια διαχείρισης του νερού στις περιοχές στις οποίες οι λεκάνες αυτές ανήκουν.

Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου 2010

Σύλλογος Γεωπόνων Νομού Λακωνίας:«Νέοι εχθροί των Φοινικοειδών. Πρόληψη – Διάγνωση – Αντιμετώπιση»

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Ο Σύλλογος Γεωπόνων Νομού Λακωνίας, σε συνεργασία με τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Λακωνίας, το Δήμο Σπαρτιατών, και την Εντομολογική Εταιρεία Ελλάδας, σας προσκαλούν σε εκδήλωση με θέμα

«Νέοι εχθροί των Φοινικοειδών. Πρόληψη – Διάγνωση – Αντιμετώπιση»,

την Τετάρτη στις 17 Φεβρουαρίου 2010, στις 6.00 μ.μ. στην αίθουσα «Συμπόσιο» στην Λεωφόρο Κ. Παλαιολόγου 63, στην Σπάρτη.

Πρόγραμμα Εκδήλωσης:

«Φοίνικες στην πόλη της Σπάρτης»

Αναστασία Δρίβα, Γεωπόνος Δήμου Σπαρτιατών.

«Εντομολογικοί Εχθροί των Φοινικοειδών»

Δημήτρης Κοντοδήμας, Γεωπόνος – Ερευνητής Γ΄, Μπενάκειο Φυτοπαθολογικό Ινστιτούτο.

«Η πεταλούδα Paysandisia Archon στο νομό Αργολίδας»

Δημήτριος Δήμου, Γεωπόνος – Msc Ιολόγος, Δνση Αγροτικής Ανάπτυξης Αργολίδας.

«Το Κόκκινο Σκαθάρι Rhynchophorus Ferrugineus στα Φοινικοειδή. Το πρόβλημα και η αντιμετώπιση του στις Μεσογειακές χώρες»

Γιάννης Πετράκης, Γεωπόνος.

Χορηγοί: Χαραντώνης Βιολογική Φυτοπροστασία

ΑΞΙΟΠΟΙΕΙΝ Α.Ε. Σύμβουλοι Επιχειρήσεων

Χορηγός Επικοινωνίας: Παρατηρητής της Λακωνίας

Σύλλογος Γεωπόνων Νομού Ηρακλείου:Ανακοίνωση αναφορικά με τις συγχωνεύσεις οργανισμών


Ανακοίνωση αναφορικά με τις συγχωνεύσεις οργανισμών
Με αφορμή το δελτίο τύπου της Επιτροπής Οικονομικής και Κοινωνικής Πολιτικής, με θέμα τη συγχώνευση ή κατάργηση δημοσίων οργανισμών και την εφαρμογή του σχεδίου “Καλλικράτης”, αναφορικά με τη συνένωση Δήμων, εκφράζουμε τον προβληματισμό μας σχετικά με τις συνέπειες που θα έχει στον κλάδο μας και κατ' επέκταση στον αγροτικό τομέα.
Σύμφωνα λοιπόν με το πρώτο, προωθείται η ενοποίηση των διοικήσεων 16 οργανισμών αρμοδιότητας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων σε 3 κατηγορίες, με βάση το αντικείμενο δραστηριότητάς τους, ως εξής:
1. Γεωργική Έρευνα – Κατάρτιση – Ενημέρωση όπου περιλαμβάνονται: Εθνικό Ίδρυμα Αγροτικής Έρευνας (ΕΘΙΑΓΕ), Ινστιτούτο Γεωπονικών Ερευνών (ΙΓΕ), Μπενάκειο Φυτοπαθολογικό Ινστιτούτο, Οργανισμός Γεωργικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Κατάρτισης και Απασχόλησης «Δήμητρα» (ΟΓΕΕΚΑ), Κονιάρειο Ινστιτούτο Εσπεριδοειδών Κορινθίας, Εταιρεία Ανάπτυξης Αλιείας (ΕΤΑΝΑΛ) ΑΕ.
2. Τρόφιμα όπου περιλαμβάνονται: Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ), Ελληνικός Οργανισμός Γάλακτος και Κρέατος (ΕΛΟΓΑΚ), Οργανισμός Πιστοποίησης και Επίβλεψης Γεωργικών Προϊόντων (ΟΠΕΓΕΠ), Εθνική Επιτροπή Γάλακτος Ελλάδας, Κεντρική Αγορά Αθήνας, Κεντρική Αγορά Θεσσαλονίκης.
3. Πληρωμές – Έλεγχοι όπου περιλαμβάνονται: Οργανισμός Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων (ΟΠΕΚΕΠΕ), Οργανισμός Ελληνικών Γεωργικών Ασφαλίσεων (ΕΛΓΑ), ΑΓΡΟΓΗ, ΚΤΓΚ.


Καταρχήν, υπό ποιο καθεστώς θα γίνουν οι παραπάνω συγχωνεύσεις; Η ενοποίηση θα είναι μόνο διοικητική ή υπάρχει και προοπτική λειτουργικής αναδιάρθρωσης; Οι νέοι οργανισμοί, τι νομική υπόσταση θα έχουν (ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ, ΑΕ); Τι θα γίνει με τις υπάρχουσες θέσεις εργασίας τακτικού και έκτακτου προσωπικού; Τι ευελιξία μπορεί να έχουν υδροκέφαλοι οργανισμοί τόσο στη λειτουργία τους, όσο και στην απόδοση έργου; Πόσο ευσταθεί νομικά (και ηθικά!) η συγχώνευση Νομικών Προσώπων Δημοσίου ή Ιδιωτικού Δικαίου με Ανώνυμες Εταιρείες; Θεωρούμε αδιανόητη και αναξιοκρατική τη συγχώνευση, δεδομένου ότι στις ΑΕ οι προσλήψεις δεν έχουν γίνει με αντικειμενικά κριτήρια! Μήπως έτσι γίνεται προσπάθεια νομιμοποίησης ρουσφετολογικών προσλήψεων (με χαρακτηριστικό παράδειγμα την ΑΓΡΟΓΗ ΑΕ, αν και δεν είναι το μόνο!);

Με την εφαρμογή του σχεδίου “Καλλικράτης”, τι θα συμβεί στις Διευθύνσεις Αγροτικής Ανάπτυξης των Νομαρχιών; Θα συνενωθούν με τις αντίστοιχες υπηρεσίες των Περιφερειών ή θα ενταχθούν στους νεοσύστατους δήμους; Πως θα εξελιχθεί η εφαρμογή του προγράμματος της δακοκτονίας; Ανά Περιφέρεια, ανά Δήμο ή θα δοθεί στις Ενώσεις Αγροτικών Συνεταιρισμών, όπως πολύ έντονα φημολογείται; Πόσο θα συνεχιστεί η απαξίωση των δημοσίων υπηρεσιών και του προσωπικού τους, που παλαιότερα υπάγονταν απευθείας στα αρμόδια υπουργεία;

Αναφορικά τώρα με τις θέσεις εργασίας. Θα γίνουν αναγκαστικές μετακινήσεις των μονίμων υπαλλήλων και μεταξύ των υπηρεσιών; Τι θα συμβεί με τις συμβάσεις ορισμένου χρόνου; Μέχρι στιγμής υπήρχαν κάποιες θέσεις που οι συμβασιούχοι μπορούσαν να εργαστούν περιοδικά. Αυτή η διοικητική ενοποίηση, θα μειώσει ακόμη περισσότερο τόσο τις θέσεις έκτακτου, όσο και την προοπτική πρόσληψης μόνιμου προσωπικού. Τι θα συμβεί με όσους συμπληρώνουν το 24μηνο σύμφωνα με το ΠΔ 164/2004;


Ως Σύλλογος Γεωπόνων Νομού Ηρακλείου:

Διεκδικούμε:
1. Τη δημιουργία θέσεων εργασίας μόνιμου προσωπικού, για την κάλυψη των πάγιων και διαρκών αναγκών των υπηρεσιών και φορέων στον ευρύτερο δημόσιο τομέα.
2. Προσλήψεις με αντικειμενικά κριτήρια.
Προτείνουμε:
• Την επαναφορά της επετηρίδας για τους Γεωπόνους.
• Τη θέσπιση ενιαίων αξιοκρατικών κριτηρίων που θα διέπουν τις προσλήψεις εποχικού προσωπικού σε φορείς του δημοσίου.
• Πραγματική κατάργηση των συμβάσεων έργου.

3. Την κατάργηση του Π.Δ. 164/2004, αναφορικά με το 24μηνο.
4. Κάλυψη των σύγχρονων αναγκών των Γεωτεχνικών με μισθούς και συλλογικές συμβάσεις που θα διασφαλίζουν αξιοπρεπές επίπεδο διαβίωσης αντάξιο της ιδιότητάς τους ως επιστήμονες

πηγή: geoponoi-irakleiou.blogspot.com