Αναζήτηση Αναρτήσεων

Παρασκευή 21 Μαΐου 2010

ΥΠΑΑΤ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ, ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΞΥΓΙΑΝΣΗ ΤΟ ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΕΛΓΑ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 20 Μαΐου 2010

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ, ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΞΥΓΙΑΝΣΗ ΤΟ ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΕΛΓΑ

ΠΡΟΣ ΟΦΕΛΟΣ ΤΩΝ ΑΓΡΟΤΩΝ

Με την πρόταση Νόμου που παρουσιάζει ενώπιον της αρμόδιας Επιτροπής του Κοινοβουλίου, το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων προχωρά σε μια ουσιαστική μεταρρύθμιση του συνολικού συστήματος προστασία και ασφάλισης της γεωργικής παραγωγής.

Με το νέο σύστημα εξασφαλίζεται η πλήρης διαφάνεια τόσο στο τομέα των κρατικών ενισχύσεων όσο και σε αυτό τη ασφάλισης της γεωργικής παραγωγής.

Ο κύριος πυλώνας του νέου συστήματος ασφάλισης της γεωργικής παραγωγής παραμένει ο ΕΛΓΑ, του οποίου κατοχυρώνεται ο κοινωνικός χαρακτήρας κα διασφαλίζεται η βιωσιμότητα και η ικανότητά του να παρέχει ικανοποιητικές αποζημιώσεις στους παραγωγούς που πλήττονται από τα καιρικά φαινόμενα,

Με τις προωθούμενες νέες δομές, εξασφαλίζεται η οικονομική και λειτουργική εξυγίανση του ΕΛΓΑ, και κατοχυρώνεται η διαφάνεια στις σχέσεις του με τους αγρότες μας. Παράλληλα επιτυγχάνεται η μέγιστη δυνατή σταθερότητα στον προγραμματισμό της αγροτικής εκμετάλλευσης και η οικονομική βιωσιμότητα του αγροτικού κόσμου σε περίπτωση καταστροφής της σοδειάς ή του ζωικού κεφαλαίου.

«Με την πρόταση που καταθέτουμε διασφαλίζουμε ότι οι εισφορές που καταβάλουν οι Έλληνες αγρότες για τη ασφάλισή τους καταλήγουν πράγματι στον ΕΛΓΑ για να επιστρέψουν ως αποζημίωση σε όσους πλήττονται από καταστροφές της παραγωγής τους» τόνισε σε δηλώσεις της η Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κατερίνα Μπατζελή, επισημαίνοντας παράλληλα το γεγονός ότι «το σχέδιο νόμου συνιστά πράξη απομάκρυνσης από τις πρακτικές αδιαφάνειας, σπατάλης και κακοδιοίκησης που χαρακτήριζαν τη προηγούμενη κυβέρνηση».

Και υπογράμμισε «Χωρίς να επιβαρύνουμε τους παραγωγούς επιτυγχάνουμε την αύξηση των οικονομικών πόρων του ΕΛΓΑ και διασφαλίζουμε ότι κάθε ευρώ που καταβάλει ο αγρότης επιστρέφει στον ίδιο σε κάθε περίπτωση»

Για το ίδιο θέμα, ο Υφυπουργός, Μιχάλης Καρχιμάκης, δήλωσε: «Οικοδομούμε σήμερα τα θεμέλια ενός νέου ΕΛΓΑ με διαφάνεια και αξιοπιστία, απελευθερωμένου από τα βαρίδια του παρελθόντος, τις πελατειακές διευθετήσεις και αποζημιώσεις».

ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΠΡΟΩΘΟΥΜΕΝΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΤΟΥ ΕΛΓΑ

- Η δημιουργία ενός δυναμικού εργαλείου στον τομέα της διαχείρισης των κινδύνων και των κρίσεων, παρέχοντας ουσιαστική προστασία στο αγροτικό εισόδημα από φυσικούς κινδύνους, ασθένειες και παθήσεις που ζημιώνουν τη φυτική και ζωική παραγωγή

- Η παροχή στον αγρότη-παραγωγό ενός σταθερού μηχανισμού που θα μπορεί να προσαρμόζεται στις ραγδαίες εξελίξεις του διεθνούς-ευρωπαϊκού περιβάλλοντος και να προστατεύει αποτελεσματικά τους αγρότες και την αγροτική παραγωγή

- Η διατήρηση και η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της αγροτικής παραγωγής στο ευρωπαϊκό και στο διεθνές επίπεδο καθώς και εναρμόνιση της ασφαλιστικής πολιτικής με τις αντίστοιχες δομές των άλλων Κρατών-Μελών της Ε.Ε.

- Η προστασία του αγρότη από νέους κινδύνους που είναι συνέπεια των κλιματικών αλλαγών

- Η διατήρηση και ενίσχυση του κοινωνικού χαρακτήρα του ΕΛΓΑ, προϋπόθεση των οποίων είναι η οικονομική και λειτουργική εξυγίανση του Οργανισμού.

Παρά τα περί του αντιθέτου λεγόμενα από τους οπαδούς του παρελθόντος, η εξασφάλιση ενός ισοσκελισμένου οικονομικά γεωργοασφαλιστικού συστήματος αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την διατήρηση και ενίσχυση του κοινωνικού χαρακτήρα του συστήματος προστασίας και ασφάλισης της γεωργικής παραγωγής και ειδικότερα του ΕΛΓΑ που ασφαλίζει την παραγωγή και όχι την απώλεια εισοδήματος, υποχρέωση η οποία πρέπει να καλύπτεται από τα ΠΣΕΑ.

ΙΙ. ΟΙ 11 ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤO ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΤΗΣ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ

Οι 11 βασικές αλλαγές που γίνονται στο γεωργοασφαλιστικό σύστημα με το προτεινόμενο σχέδιο νόμου είναι οι ακόλουθες:

1. Επανακαθορίζεται το ενιαίο εθνικό σύστημα προστασίας της αγροτικής δραστηριότητας και προσδιορίζονται οι τρεις πυλώνες στους οποίους στηρίζεται: α) στον Οργανισμό Ελληνικών Γεωργικών Ασφαλίσεων (ΕΛΓΑ), β) στις ασφαλιστικές επιχειρήσεις, στους αλληλασφαλιστικούς συνεταιρισμούς και στα Ταμεία Αλληλοβοήθειας και γ) στην Υπηρεσία Διαχείρισης Κρίσεων και Κινδύνων στον Αγροτικό Τομέα του Υπ.Α.Α.Τ, η οποία είναι και η αρμόδια υπηρεσία για την εποπτεία και τον έλεγχο του συστήματος και για την κατάρτιση και εκτέλεση προγραμμάτων κρατικών ενισχύσεων στα πλαίσια των προγραμμάτων της Πολιτικής Σχεδίασης Έκτακτης Ανάγκης (ΠΣΕΑ).

2. Θεσπίζεται ο πλήρης οργανικός και οικονομικός διαχωρισμός των κρατικών ενισχύσεων ΠΣΕΑ που επανέρχονται στην αρμοδιότητα του Υπ.ΑΑΤ, από τις ασφαλιστικές καλύψεις του ΕΛΓΑ με αποτέλεσμα α) να γίνεται η αναγκαία διάκριση μεταξύ, αφενός, των κρατικών ενισχύσεων και του νομικού και οργανωτικού πλαισίου που ισχύει για αυτές και αφετέρου, της ασφάλισης της γεωργικής παραγωγής και του θεσμικού, οργανωτικού και λειτουργικού πλαισίου που ισχύει για αυτή και β) να επέρχεται πλήρης εξορθολογισμός της λειτουργίας των ΠΣΕΑ με την ενεργοποίηση και των προβλεπόμενων πόρων για κάλυψη ζημιών από ακραία καιρικά φαινόμενα, αποτέλεσμα των κλιματικών αλλαγών, από τον πυλώνα ΙΙ του «Προγράμματος Αλέξανδρος Μπαλτατζής».

3. Επαναβεβαιώνεται η διατήρηση της υποχρεωτικής ασφάλισης στον ΕΛΓΑ, άρα και ο κοινωνικός χαρακτήρας του ΕΛΓΑ, με αποτέλεσμα να παρέχεται άμεση οικονομική και ηθική στήριξη στους πληττόμενους από ακραία καιρικά φαινόμενα παραγωγούς, γεγονός που αποτελεί σημαντικό παράγοντα διατήρησης της αγροτικής δραστηριότητας και γενικότερα του κοινωνικού ιστού στην περιφέρεια.

4. Αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού και είσπραξης της υποχρεωτικής ειδικής ασφαλιστικής εισφοράς, προκειμένου να παταχθεί η εισφοραποφυγή και η εισφοροδιαφυγή. Συγκεκριμένα καθορίζεται το ύψος, σε ποσοστό 4% επί της αξίας της γεωργικής παραγωγής που ασφαλίζεται (ασφαλιζόμενη αξία) και που είναι δεκτική αποζημίωσης και ο τρόπος υπολογισμού της, καθώς και η διαδικασία επιβολής και είσπραξής της. Για την ειδική ασφαλιστική εισφορά υπέρ ΕΛΓΑ, με τον όρο «ασφαλιζόμενη αξία» νοείται η αξία της γεωργικής παραγωγής που παράγει κάθε ασφαλισμένος παραγωγός, φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή ομάδα παραγωγών ή κοινωνία προσώπων και η οποία δηλώνεται στην Ενιαία Δήλωση Καλλιέργειας η οποία υποβάλλεται υποχρεωτικά κάθε χρόνο από κοινού με την Ενιαία Δήλωση Ενίσχυσης για την καταβολή των δικαιωμάτων ενιαίας ενίσχυσης από τον κοινοτικό προϋπολογισμό. Για τη φυτική παραγωγή, η ασφαλιζόμενη αξία υπολογίζεται με πολλαπλασιασμό του εμβαδού της καλλιεργούμενης έκτασης (αριθμό στρεμμάτων) επί τη μέση ποσότητα παραγωγής της συγκεκριμένης καλλιέργειας σε επίπεδο νομού επί τη μέση τιμή πώλησης του προϊόντος τη συγκεκριμένη εμπορική περίοδο. Για το ζωικό κεφάλαιο η εισφορά είναι 1% και η ασφαλιζόμενη αξία υπολογίζεται με βάση των αριθμό των ασφαλισμένων ζώων επί την αξία τους.

5 . Θεσπίζεται, εκτός από την υποχρεωτική ασφάλιση στον ΕΛΓΑ, η πρόσθετη ασφάλιση για όσους επιθυμούν αυξημένη προστασία και η προαιρετική ασφάλιση, για κινδύνους που δεν περιλαμβάνονται στους υποχρεωτικά ασφαλιζόμενους κίνδυνους του ΕΛΓΑ. Με τη ρύθμιση αυτή, ενισχύεται η ανάπτυξη του θεσμού της συμπληρωματικής (πρόσθετης και προαιρετικής) ασφάλισης, με σκοπό την ύπαρξη ευέλικτων, σύγχρονων, ανταποδοτικών επιδοτούμενων ασφαλιστικών προϊόντων που ανταποκρίνονται στις ανάγκες μιας σύγχρονης γεωργίας.

6. Ο υπολογισμός της αποζημίωσης γίνεται με βάση το αγροτεμάχιο και όχι το σύνολο της καλλιεργούμενης έκτασης.

7. Θεσπίζεται ανώτατο ποσό αποζημίωσης ανά δικαιούχο ή ανά ομοειδή καλλιέργεια σε συνδυασμό με την εισφορά.

8 Εξυγιαίνεται οικονομικά ο ΕΛΓΑ και προβλέπεται ο ισοσκελισμός των εσόδων του με τα έξοδά του καθώς και η αναλογική και συμμετρική μείωση των καταβαλλομένων αποζημιώσεων σε περίπτωση που τα έσοδά του δεν επαρκούν. Συγκεκριμένα θεσπίζονται κανόνες με τους οποίους εξασφαλίζεται ο ισοσκελισμός των εσόδων και των δαπανών του ΕΛΓΑ.

9 Προτείνεται γενική εισφορά υπέρ ΕΛΓΑ, η οποία καταβάλλεται από τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα που δηλώνουν εισόδημα από γεωργικές επιχειρήσεις. Στην πράξη η εισφορά αυτή καταβάλλεται κατά βάση από τους ετεροεπαγγελματίες που δηλώνουν εισόδημα από γεωργικές επιχειρήσεις. Η εισφορά αυτή δεν αφορά σε καμία περίπτωση τους μικρούς και μεσαίους αγρότες και αποτελεί μέτρο κοινωνικής δικαιοσύνης για το σύστημα.

10. Καταργείται η δυνατότητα χορήγησης κατ’ εξαίρεση αποζημιώσεων μέσω του προϋπολογισμού του ΕΛΓΑ, δυνατότητα που «ανάγκαζε» τον ΕΛΓΑ να λαμβάνει δάνεια για να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις του και συνέβαλε στο να οδηγηθεί σε οικονομικό αδιέξοδο.

11. Προβλέπεται η δημιουργία πιστοποιημένων εμπειρογνωμόνων(γεωπόνοι, γεωτεχνικοί, κτηνίατροι) με την αξιοποίηση των οποίων θα εξασφαλίζεται η γρήγορη και έγκυρη εκτίμηση των ζημιών, καθώς η γρηγορότερη καταβολή των αποζημιώσεων στους πληγέντες.

Τα Φυτώρια Αντεμισάρη σας προσκαλούν στην έκθεση Ecolife στις 27/5 - 30/5 στη Τεχνόπολις του Δήμου Αθηναίων


Τα Φυτώρια Αντεμισάρη σας προσκαλούν στην έκθεση Ecolife στις 27/5 - 30/5 στη Τεχνόπολις του Δήμου Αθηναίων (στάση μετρό Κεραμεικός, Γκάζι).

Για περισσότερες πληροφορίες και για το ωράριο λειτουργίας της έκθεσης επισκεφτείτε το http://www.ecolife.gr/Τα Φυτώρια Αντεμισάρη στην έκθεση Εcolife θα παρουσιασουν το νέο κάδο κομποστοποίησης της Naturemill. (http://www.naturemill.gr/) Σας επισυνάπτουμε ένα ενημερωτικό φυλλάδιο σχετικά με την έκθεση.Στο παρακάτω link μπορείτε να εκτυπώσετε την πρόσκληση της έκθεσης, ώστε να μπορείτε να εισέλθετε δωρεάν.



http://www.ecolife.gr/gr/invitation.html

Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Τοπίου (ΠΣΑΤ)

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ



Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Τοπίου (ΠΣΑΤ), με αφορμή την κύρωση της Σύμβασης Τοπίου από τη χώρα μας, διοργανώνει ομιλία της παγκοσμίου φήμης, γαλλίδας Προέδρου του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για τη Σύμβαση Τοπίου, κας Maguelonne Dejeant Pons, την Παρασκευή, 28 Μαΐου 2010 και ώρα 6.00μμ., στο Μουσείο Μπενάκη, οδός Πειραιώς, Αίθουσα Διαλέξεων.
Η διάλεξη θα πραγματοποιηθεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής αλλαγής.
Η Ευρωπαϊκή Σύμβαση για το Τοπίο, στοχεύει στην προώθηση της προστασίας των ευρωπαϊκών τοπίων, στη διαχείριση και το σχεδιασμό τους και στην οργάνωση μιας ευρωπαϊκής συνεργασίας σε ζητήματα τοπίων. Η Σύμβαση του Τοπίου υπογράφηκε το 2000 από την χώρα μας και από τότε βρισκόταν σε αδράνεια. Στις 16 Φεβρουαρίου 2010, ο πρωθυπουργός εξήγγειλε το νέο βήμα της Ελλάδας για την κύρωση της Σύμβασης. Η Σύμβαση Τοπίου κυρώθηκε από το Ελληνικό Κοινοβούλιο τον Φεβρουάριο του 2010 και όπως τόνισε ο πρωθυπουργός “Αυτό θα επιτρέψει στην Ελλάδα να χρησιμοποιήσει τη σημαντική διεθνή εμπειρία στον τομέα διαχείρισης του τοπίου. Σαν χώρα με πλούτο τοπίου, έχουμε κάθε όφελος να προστατεύσουμε και να ενισχύσουμε τα ελληνικά φυσικά μας τοπία ”.

Για περισσότερες πληροφορίες, απευθυνθείτε στα γραφεία του Συλλόγου (ΠΣΑΤ), τηλ.2106140367, 6945417123.

Επιστολή του Ιακωβάκη Ευθύμιου Μέλος Επ. Παρακολούθησης ΠΑΑ 2007-2013 του ΓΕΩΤΕΕ προς ΥΠΑΑΤ με Θέμα:Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης 2007 -2013

Ιακωβάκης Ευθύμιος
Γεωπόνος
Μέλος Επ. Παρακολούθησης ΠΑΑ 2007-2013
Εκπρόσωπος ΓΕΩΤΕΕ

Αθ. Διάκου 18, 421 00 ΤΡΙΚΑΛΑ
Τηλ. 24310 39093 & 6947 566915
Fax. 24310 39009
e-mail: agroponi@otenet.gr

Ημ/νία : 19/05/2010
Προς : Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων
1. Υπουργό Κα Κατερίνα Μπατζελή
2. Υφυπουργό Kο Μιχάλη Καρχιμάκη
3. Ειδικό Γραμματέα Kο Βαγγέλη Διβάρη

Κοινοποίηση:
1. ΓΕΩΤΕΕ
• Πρόεδρο
• Διοικητικό Συμβούλιο

Θέμα: Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης 2007 -2013

Κύρια Υπουργέ
Κύριε Υφυπουργέ
Κύριε Ειδικέ Γραμματέα

Στις 04/01/2010, ως μέλος της επιτροπής παρακολούθησης και προκειμένου να ανταποκριθώ όσο γίνεται πιο ουσιαστικά και αποτελεσματικά στον ρόλο μου, είχα ζητήσει από τον Διοικητικό Τομέα Κοινοτικών Πόρων & Υποδομών να μου στείλουν τον πίνακα με την τελευταία κατανομή των κονδυλίων κατά άξονα και μέτρο, προσθέτοντας στον πίνακα ξεχωριστές στήλες για :
• Τις ανειλημμένες υποχρεώσεις από το 3ο ΚΠΣ κατά άξονα και μέτρο,
• Τις δεσμεύσεις κονδυλίων (εντάξεις έργων) κατά άξονα και μέτρο, για την προγραμματική περίοδο που διανύουμε και
• Την απορρόφηση κονδυλίων μέχρι την 31/12/2009 κατά άξονα και μέτρο.
Στις 15/05/2010 με την απαντητική επιστολή μου στην γραπτή διαδικασία για την πρόταση τροποποίησης του Χρηματοδοτικού Σχεδίου του «Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης της Ελλάδας 2007 – 2013» είχα επισημάνει ότι, “Σας εκφράζουμε την δυσκολία και την αντίρρησή μας να ανταποκριθούμε στην γραπτή διαδικασία χωρίς να διαθέτουμε τις απαραίτητες πληροφορίες προκειμένου να σχηματίσουμε σαφή γνώμη για αυτό που μας ζητάτε.”
Σας γνωρίζω ότι το αίτημά μου παραμένει και παρακαλώ να έχω την απάντησή σας.
Σε συνέχεια του παραπάνω αιτήματος προσθέτω τα ακόλουθα ως επισημάνσεις, απορίες και προβληματισμούς και παρακαλώ για τις δικές σας απαντήσεις.
1. Επιτροπή Παρακολούθησης. Η Επιτροπή Παρακολούθησης έχει ως αποστολή την παρακολούθηση της αποτελεσματικότητας και της ποιότητας υλοποίησης του επιχειρησιακού προγράμματος (άρθρο 42 του Ν. 3614/2007, ΦΕΚ 267Α/3.12.2007) και συγκαλείται μία φορά τουλάχιστον το χρόνο.
Σημειώνω ότι μεταξύ των αρμοδιοτήτων της επιτροπής είναι να, εξετάζει και εγκρίνει την ετήσια έκθεση προόδου και την τελευταία έκθεση προόδου πριν από την αποστολή τους στην Επιτροπή (Καν. 1698/05, άρθρο 78). Η τελευταία συνεδρίαση της Επιτροπής Παρακολούθησης έγινε στις 12 Δεκεμβρίου 2008.
• Παρακαλώ να μου γνωρίσετε αν και πότε θα συγκληθεί η επιτροπή παρακολούθησης ή αν θα συνεχίσετε να την αξιοποιείται μόνο με την γραπτή διαδικασία η οποία σημειώτεον εφαρμόζεται μόνο για επείγοντα θέματα (εσωτ. κανονισμός άρθρο 6).
2. Πρόγραμμα ΠΑΑ 2007-2013. Στην ιστοσελίδα του ΠΑΑ 2007-2013 στην θέση Το Πρόγραμμα αναλυτικά, υπάρχει η ένδειξη “ΠΡΟΣΟΧΗ : ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΥΠΟ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ”
• Παρακαλώ να μου γνωρίσετε τι ακριβώς ισχύει σήμερα, ποια μέτρα είναι υπό αναθεώρηση και σε ποια τεχνικά δελτία έχουν γίνει τροποποιήσεις ή προτάσεις τροποποίησης.
3. Εθνικό Αγροτικό Δίκτυο. Κάθε κράτος μέλος δημιουργεί ένα εθνικό αγροτικό δίκτυο, στο οποίο συμμετέχουν οι οργανισμοί και οι διοικητικές υπηρεσίες που εμπλέκονται στην αγροτική ανάπτυξη (Καν. 1698/05, άρθρο 68). Στόχος του Εθνικού Αγροτικού Δικτύου είναι :
1. Η διασύνδεση των Φορέων και Διοικήσεων που εμπλέκονται στον τομέα της αγροτικής ανάπτυξης και οι οποίοι αποτελούν τα μέλη του.
2. Ο εντοπισμός, η ανάλυση και η πληροφόρηση σε τοπικό και εθνικό επίπεδο όσον αφορά τις μεταβιβάσιμες ορθές πρακτικές για την αγροτική ανάπτυξη.
3. Η διάχυση των αποτελεσμάτων του ΠΑΑ σε τοπικό, εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο.
4. Η οργάνωση ανταλλαγών εμπειρίας και τεχνογνωσίας σε θέματα αγροτικής ανάπτυξης, σε τοπικό, εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο.
5. Η παροχή τεχνικής στήριξης για τα σχέδια διατοπικής και διακρατικής συνεργασίας στο πλαίσιο του Άξονα 4 «Προσέγγιση LEADER».
6. Η συνεργασία και διασύνδεση με το Ευρωπαϊκό Αγροτικό Δίκτυο και τα άλλα Εθνικά Αγροτικά Δίκτυα.
• Σε σχέση με την υλοποίηση της υποχρέωσης για την λειτουργία και την εξυπηρέτηση των στόχων του Εθνικού Αγροτικού Δικτύου, παρακαλώ να με ενημερώσετε:
 πότε θα αξιοποιήσετε το Εθνικό Αγροτικό Δίκτυο και πως σκοπεύετε να υποστηρίξετε την λειτουργία του,
 γιατί στις 29/04/2010 τροποποιήσατε την απόφαση σύστασης του αγροτικού δικτύου μόνο ως προς την σύνθεση,
 ποια αναγκαιότητα και ποια σκοπιμότητα εξυπηρετεί η εξαίρεση από το Εθνικό Αγροτικό Δίκτυο, του Γεωτεχνικού Επιμελητήριου Ελλάδος (ΓΕΩΤΕΕ), του Γεωπονικού Πανεπιστήμιου Αθηνών και του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Τμήμα Γεωπονίας – Τομέας Αγροτικής Οικονομίας και Σχολή Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος).
4. Εταιρική σχέση. Στον Καν. 1698/2005 προβλέπεται στα πλαίσια της διαβούλευσης η λειτουργία της Εταιρικής σχέσης. (Κεφάλαιο ΙΙΙ, ΑΡΧΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ άρθρο 6). Επί της ουσίας η υποχρέωση αυτή που έχουμε ως κράτος μέλος δεν έχει λειτουργήσει.
• παρακαλώ να με ενημερώσετε πως σκοπεύετε να υλοποιήσετε την υποχρέωση αυτή.
Καταλήγοντας θέλω ιδιαίτερα να τονίσω την αναγκαιότητα των πληροφοριών που σας ζητάω προκειμένου να ανταποκριθώ στον ρόλο μου, αποτελεσματικά και χρήσιμα.
Με Εκτίμηση
Ευθύμιος Αθ. Ιακωβάκης - Γεωπόνος


Μέλος Επ. Παρακολούθησης ΠΑΑ 2007-2013
Εκπρόσωπος ΓΕΩΤ.Ε.Ε.

Η Ο.Ε. του ΓΕΩΤ.Ε.Ε. για την Δ' Προγραμματική Περίοδο κατά τη συνεδρίασή της την 17η Μαϊου 2010 συζήτησε τα παρακάτω θέματα:

ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ Δ' ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ 17Ης ΜΑΪΟΥ 2010

Η Ο.Ε. του ΓΕΩΤ.Ε.Ε. για την Δ' Προγραμματική Περίοδο κατά τη συνεδρίασή της την 17η Μαϊου 2010 συζήτησε τα παρακάτω θέματα:

Η πορεία υλοποίησης του ΠΑΑ
Η Ο.Ε. συζήτησε την πορεία υλοποίησης του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης 2007-2013. Έγινε αναφορά στα Μέτρα που έχουν δημοσιοποιηθεί προσκλήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος, στις τροποποιήσεις του Προγράμματος, στο τρόπο εφαρμογής του, στη λειτουργία της εταιρικής σχέσης, στη κατανομή των κονδυλίων, στην λειτουργία της Επιτροπής Παρακολούθησης, στις απεντάξεις νέων αγροτών και στη λειτουργία του Εθνικού Αγροτικού Δικτύου.
Επειδή το ΠΑΑ διανύει μία κρίσιμη περίοδο και παράλληλα είναι υπό αναθεώρηση, η Ο.Ε. αποφάσισε την σύνταξη Έκθεσης, προκειμένου να καταγραφούν οι αδυναμίες εφαρμογής του και να διατυπωθούν προτάσεις. Η έκθεση θα ολοκληρωθεί μέχρι τις 15 Ιουνίου.

Διαθέσιμα στοιχεία από την εφαρμογή του ΠΑΑ
Η Ο.Ε. διαπιστώνει δυσκολίες στη συγκέντρωση στοιχείων που είναι απαραίτητα για την αξιολόγηση του ΠΑΑ και την έκφραση γνώμης. Η απροθυμία παροχής στοιχείων από το ΥΠΑΑΤ, το «πάγωμα» της εταιρικής σχέσης, η αδράνεια της Επιτροπής Παρακολούθησης, δημιουργούν εύλογα ερωτήματα για το κατά πόσο το ΠΑΑ κινείται εντός των ορίων της κοινοτικής νομοθεσίας.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο εκπρόσωπος του ΓΕΩΤ.Ε.Ε. στην Επιτροπή Παρακολούθησης, συνάδελφος Μ. Ιακωβάκης, έχει ζητήσει από τις 4/1/2010, τον πίνακα με την τελευταία κατανομή των κονδυλίων κατά άξονα και μέτρο, καθώς και πρόσθετα στοιχεία:
• Τις ανειλημμένες υποχρεώσεις από το 3ο ΚΠΣ κατά άξονα και μέτρο,
• Τις δεσμεύσεις κονδυλίων (εντάξεις έργων) κατά άξονα και μέτρο, για την προγραμματική περίοδο που διανύουμε και
• Την απορρόφηση κονδυλίων μέχρι την 31/12/2009 κατά άξονα και μέτρο.
Μέχρι σήμερα δεν έχει πάρει καμία απάντηση.

Το Εθνικό Αγροτικό Δίκτυο (ΕΑΔ)
Το Εθνικό Αγροτικό Δίκτυο αποτέλεσε ιδιαίτερο θέμα διότι με πρόσφατη Υπουργική Απόφαση το ΓΕΩΤ.Ε.Ε. εξαιρέθηκε από τα μέλη του Δικτύου.
Στο Δίκτυο μπορούν να συμμετέχουν συλλογικοί φορείς που δραστηριοποιούνται στο χώρο της αγροτικής ανάπτυξης και εμπλέκονται άμεσα, στην εφαρμογή μέτρων του ΠΑΑ ή έμμεσα στην προώθηση θεμάτων που αφορούν τον αγροτικό τομέα και την ανάπτυξη των αγροτικών περιοχών της χώρας.
Με την ΥΑ 10850/25.10.2008 (ΦΕΚ 2456/Β/2.12.2008) συστάθηκε το ΕΑΔ. Στα μέλη του ΕΑΔ περιλαμβάνεται το ΓΕΩΤ.Ε.Ε. καθώς και τα Πανεπιστήμια. Παρόλο που το ΕΑΔ δεν λειτούργησε, κρίθηκε αναγκαίο από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΑΤ, «προκειμένου να υπάρχει ευελιξία και αποτελεσματικότητα ως προς τη λειτουργία με παράλληλη κάλυψη των στόχων και των αντικειμένων των μέτρων/δράσεων του ΠΑΑ», να τροποποιηθεί η απόφαση σύστασης ως προς την σύνθεσή του (ΥΑ 2264/29.4.2010) και να εξαιρεθούν από μέλη του, το ΓΕΩΤ.Ε.Ε. και τα Πανεπιστήμια.
Η Ο.Ε. θεωρεί ότι η εξαίρεση του ΓΕΩΤ.Ε.Ε. εγείρει σοβαρό ζήτημα που έχει σχέση με το θεσμικό και ουσιαστικό ρόλο του επιμελητηρίου και δημιουργεί συνθήκες εκτροπής στην εφαρμογή του ΠΑΑ. Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΑΤ σεβόμενη και αναγνωρίζοντας το ρόλο του ΓΕΩΤ.Ε.Ε. αλλά και των Πανεπιστημίων, οφείλει άμεσα να επανορθώσει.


Για την Ο.Ε.
Ο Συντονιστής

Νίκος Αντώνογλου

Πέμπτη 20 Μαΐου 2010

Η τυποποίηση άνοιξε νέους δρόμους για το τσίπουρο

Στις αρχές της δεκαετίας του 1990 ένα από τα πλέον παραδοσιακά ελληνικά ποτά ξεκίνησε το ταξίδι του προς την οργανωμένη -εγχώρια αρχικά και, εν συνεχεία, παγκόσμια- αγορά ως επώνυμο προϊόν. Στην πορεία, απέκτησε (το 2007) μια σημαντική ασπίδα προστασίας και μαζί το διαβατήριο για μια διεθνή καριέρα ύστερα από την αναγνώρισή του από την Ε.Ε. ως ΠΟΠ.

Σήμερα, δύο δεκαετίες μετά, τα μηνύματα για το τυποποιημένο τσίπουρο -περί ου ο λόγος- είναι άκρως θετικά. Οι πωλήσεις στο μεσοδιάστημα ενισχύθηκαν και συνεχίζουν να αυξάνονται, σε βαθμό που να ροκανίζει πια και μερίδια από ένα άλλο καταξιωμένο ελληνικό ποτό, το ούζο, οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο χώρο πληθαίνουν και ένα μικρό μεν αλλά σημαντικό ποσοστό της παραγωγής παίρνει το δρόμο για το εξωτερικό, καθώς το τσίπουρο αρχίζει να «κτίζει» το όνομά του και διεθνώς.
Οι προοπτικές θα μπορούσαν να είναι ακόμα πιο ευοίωνες αν η ελληνική αγορά δεν εξακολουθούσε να ταλανίζεται από τις στρεβλώσεις που προκαλεί η παράνομη (υπό την ανοχή της πολιτείας, όμως) διακίνηση του χύμα προϊόντος αλλά και από ανεπίλυτα θεσμικά προβλήματα, όπως αυτό που σχετίζεται με το πλαίσιο λειτουργίας των αποστακτήρων.
«Ουσιαστικά η αγορά εμφιαλωμένου τσίπουρου στην Ελλάδα βρίσκεται στα σπάργανα. Διανύουμε ακόμα την πρώτη γενιά των αποσταγματοποιών», λέει στην Agrenda κ. Μάκης Τσιλιλής, υπεύθυνος παραγωγής της ομώνυμης ποτοποιίας, μιας εκ των leader της αγοράς σήμερα και από τις πρώτες που επένδυσαν στο επώνυμο τσίπουρο πριν από είκοσι χρόνια».
Αν και εμβρυική, όμως, η εν λόγω αγορά καταγράφει υψηλούς ρυθμούς της τάξης του 20% ετησίως, «νικώντας» ακόμα και την οικονομική κρίση. Όπως υποδεικνύουν τα στοιχεία του ΣΕΑΟΠ, μέσα σε τρία χρόνια, η συνολική παραγωγή αυξήθηκε σχεδόν κατά 1 εκατ. λίτρα: από τα περίπου 2 εκατ. λίτρα το 2005 φτάσαμε το 2008 στα 2,9 εκατ. λίτρα, ενώ, όπως εκτιμά ο κ. Τσιλιλής το 2009 η παραγωγή έσπασε το φράγμα των 3 εκατ. λίτρων.
Από την ποσότητα αυτή, ένα ποσοστό της τάξης του 8% πήρε το δρόμο για το εξωτερικό. Πρόκειται για σημαντική αύξηση αν σκεφτεί κανείς ότι μερικά χρόνια πριν οι εξαγωγές κάλυπταν μόλις το 1% της συνολικής παραγωγής.

«Κλέβει» μερίδια από το ούζο
Ενδεικτική της ισχυρής δυναμικής του κλάδου είναι επίσης και η είσοδος όλο και περισσότερων νέων παραγωγών στο «παιχνίδι». Σήμερα οι αποσταγματοποιοί του χώρου φτάνουν τους 70 σε όλη την Ελλάδα, ενώ οι ετικέτες που βρίσκει κανείς στην αγορά ξεπερνούν τις 30 όταν δύο χρόνια πριν περιορίζονταν σε μια δεκάδα. Τους περισσότερους πόντους κερδίζει το καθαρό (χωρίς γλυκάνισο, δηλαδή) τσίπουρο, επιβεβαιώνοντας την τάση των Ελλήνων καταναλωτών για «καθαρές» γεύσεις.
Η ολοένα αυξανόμενη ζήτηση για εμφιαλωμένο τσίπουρο αλλάζει άρδην και τους συσχετισμούς δυνάμεων με το έτερο εθνικό μας ποτό, το ούζο. Το τελευταίο, αν και εξακολουθεί να έχει τη μερίδα του λέοντος στον άτυπο ελληνικό «εμφύλιο», βλέπει τα τελευταία χρόνια τα ποσοστά του να σημειώνουν κάμψη.
Το 2008 πωλήθηκαν περί τις 14 εκατ. φιάλες των 750 ml με ούζο και τσίπουρο. Από αυτές, εκτιμάται ότι 10 εκατ. φιάλες περιείχαν ούζο ενώ 4 εκατ. τσίπουρο. Ωστόσο, η αξία του τσίπουρου που πουλήθηκε μέσω των μεγάλων σούπερ μάρκετ ανήλθε στα 5,1 εκατ. ευρώ, έναντι 4,8 εκατ. ευρώ που ήταν οι αντίστοιχες πωλήσεις το 2007. Αντίθετα, το ούζο με πωλήσεις αξίας 17,7 εκατ. ευρώ το 2008 κατέγραψε μείωση της τάξης του 4,23% σε σχέση με ένα χρόνο πριν.
Το άνοιγμα της αγοράς που έφερε η τυποποίηση -σε συνδυασμό με την ζήτηση για φθηνότερα προϊόντα ένεκα της κρίσης- δεν ήταν δυνατό να αφήσει αδιάφορες τις μεγάλες αλυσίδες του λιανεμπορίου που έσπευσαν να ρίξουν στην αγορά τα «δικά» τους, «ανώνυμα» τσίπουρα. Σύμφωνα με στοιχεία της ΙRΙ, στο πρώτο τρίμηνο του 2009 οι πωλήσεις τσίπουρου ιδιωτικής ετικέτας αυξήθηκαν κατά 319,5%, όταν οι πωλήσεις επώνυμων προϊόντων κατέγραψαν αύξηση κατά 7,3%.

Τα προβλήματα
Τα έκτακτα δημοσιονομικά μέτρα της κυβέρνησης επιφύλασσαν μια δυσάρεστη και μάλιστα διπλή έκπληξη για τους παραγωγούς εμφιαλωμένου τσίπουρου. Ο αποσταγματοποιοί άκουσαν αρχικά τον υπουργό Οικονομικών, Γ. Παπακωνσταντίνου να μιλάει να μιλάει για αύξηση 10% στον ΕΦΚ στα αλκοολούχα για να διαπιστώσουν στη συνέχεια ότι στο νομοσχέδιο που κατατέθηκε και ψηφίστηκε από τη Βουλή το 10% είχε γίνει…30%. Πρόκειται για την τέταρτη στη σειρά αύξηση του ΕΦΚ στο εμφιαλωμένο τσίπουρο ο οποίος, σχολιάζει ο κ. Τσιλιλής, μέσα σε διάστημα 15 μηνών έχει αυξηθεί συνολικά κατά 90%. Η τελευταία αύξηση επιβάρυνε το κόστος μιας φιάλης τσίπουρου κατά 1,7 ευρώ.
Την ίδια ώρα, ωστόσο, που η πολιτεία επιβάλλει νέο «καπέλο» στους νόμιμους παραγωγούς, εξακολουθεί να βλέπει πλήθος εσόδων από τον ΦΠΑ και τον ΕΦΚ να χάνονται από την παράνομη διακίνηση του χύμα τσίπουρου. Το τελευταίο, συν τοις άλλοις, είναι και ανεξέλεγκτο ποιοτικά πράγμα που, σύμφωνα με τους αποσταγματοποιούς, εγκυμονεί κινδύνους για τη δημόσια υγεία. Κι, όμως, συχνά βρίσκεται ακόμα και στο ράφι των σούπερ μάρκετ…Τονίζοντας την ανάγκη να χτυπηθεί το «παρεμπόριο» χύμα τσίπουρου, αρκετοί επιχειρηματίες μιλούν ανοιχτά για «ξέπλυμα» οινοπνεύματος και σημειώνουν πως η πώληση του χύμα σήμερα επιτρέπεται αρκεί να έχει κανείς «για τα μάτια του κόσμου» τιμολόγιο από παραδοσιακό παραγωγό.
Ο κ. Τσιλιλής επικαλείται το παράδειγμα της γκράπας, του ιταλικού ποτού που διαγράφει εντυπωσιακή πορεία και έχει καταξιωθεί στη διεθνή αγορά. «Κλειδί», κατά τον ίδιο, ήταν η συμφωνία-δέσμευση που ανέλαβαν και, στη συνέχεια, έκαναν πράξη όλοι οι οργανωμένοι φορείς της χώρας (από τους παραγωγούς και τους μεταποιητές μέχρι το κράτος) για την αυστηρή απαγόρευση διακίνησης χύμα ποσοτήτων και την παράλληλη προώθηση του τυποποιημένου προϊόντος στο εξωτερικό μέσω σύγχρονων μεθόδων μάρκετινγκ.
Τέλος, δεν λείπουν και τα θεσμικά ζητήματα που έχουν να κάνουν με την παραγωγή. Οι αποσταγματοποιοί εκφράζουν το παράπονο ότι η πρόσφατη υπουργική απόφαση για τους αποστακτήρες στην ουσία προέκυψε ερήμην τους και αντί να λύνει, προσθέτει νέα προβλήματα, επιπλέον γραφειοκρατία και επιπρόσθετα κόστη στον κλάδο των νόμιμων παραγωγών.

agronews.gr

ΘΕΣΗ ΓΕΩΠΟΝΟΥ ΣΕ ΜΕΓΑΛΗ ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΑΓΡΟΧΗΜΙΚΩΝ

ΜΕΓΑΛΗ ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΑΓΡΟΧΗΜΙΚΩΝ
Επιθυμεί να προσλάβει:
SALES & TECHNICAL MANAGER
Με έδρα την Αθήνα

Απαραίτητα Προσόντα
Πτυχίο Ανωτάτης Γεωπονικής σχολής
Πενταετής τουλάχιστον προϋπηρεσία στις πωλήσεις αγροχημικών
Επαρκείς τεχνικές γνώσεις του αντικειμένου
Ευχέρεια επικοινωνίας
Οργανωτικές και διοικητικές ικανότητες
Καλή γνώση αγγλικών
Χρήση Η/Υ
Ηλικία άνω των 35 ετών

Η εταιρία προσφέρει
Ανταγωνιστικό πακέτο αποδοχών
Αυτοκίνητο, Κινητό τηλέφωνο
Δυνατότητα εξέλιξης
skywalker.gr

Τα πρόστιμα σε 44 επιχειρήσεις τροφίμων που επέβαλε ο ΕΦΕΤ

305.000 ευρώ πρόστιμα επέβαλε το διοικητικό συμβούλιο του Ε.Φ.Ε.Τ σε επιχειρήσεις τροφίμων έπειτα από ελέγχους τόσο σε προληπτικό επίπεδο όσο και μετά από καταγγελίες καταναλωτών.Οι ελεγκτές διαπίστωσαν ότι οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις κατείχαν τρόφιμα μη κανονικά, νοθευμένα, μη ασφαλή και ακατάλληλα για ανθρώπινη κατανάλωση ή μη συμμορφούμενα στις προδιαγραφές καταλληλότητας και κανονικότητας. Επίσης, σε κάποιες από αυτές, παρατηρήθηκαν αποκλίσεις από τις υγειονομικές διατάξεις.
Οι έλεγχοι που διενεργεί ο Ε.Φ.Ε.Τ θα συνεχιστούν.
Συγκεκριμένα, επιβλήθηκαν :

1. Πρόστιμο € 10.000 στο σούπερ μάρκετ με την επωνυμία ΠΕΝΤΕ Α.Ε. - ΓΑΛΑΞΙΑΣ που βρίσκεται στην οδό ΛΕΝΟΡΜΑΝ 129 ΑΘΗΝΑ, διότι διαπιστώθηκε παράβαση της εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας που δεν επηρεάζει άμεσα την ασφάλεια των παραγόμενων τροφίμων και υποδηλώνει μικρές αποκλίσεις από τις προδιαγραφές της νομοθεσίας, η δε διαπίστωση έγινε σε δεύτερο έλεγχο και συνιστά μη ορθές πρακτικές υγιεινής, σε συνδυασμό με μη εφαρμογή συστημάτων αυτοελέγχου.

2. Πρόστιμο € 24.000 στην βιομηχανική εταιρεία φαρμάκων και καλλυντικών με την επωνυμία FAMAR ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΦΑΡΜΑΚΩΝ ΚΑΙ ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΩΝ - ΦΑΜΑΡ ΑΒΕ που βρίσκεται στο 6Ο χλμ ΠΑΛΑΙΑΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΔΟΥ ΘΗΒΑΣ - ΧΑΛΚΙΔΑΣ ΜΑΥΡΟΒΟΥΝΙ ΑΓΙΩΝ ΘΕΟΔΩΡΩΝ ΘΗΒΩΝ - ΕΔΡΑ : ΚΑΝΑΡΗ 9 ΑΘΗΝΑ - ΓΡΑΦΕΙΑ : ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ 63 ΑΛΙΜΟΣ, διότι διαπιστώθηκαν παραβάσεις της εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας που απαιτούν άμεση συμμόρφωση, προκειμένου να εξασφαλιστεί η δημόσια υγεία και η ασφάλεια των παραγόμενων τροφίμων, διότι συνιστούν α) έλλειψη άδειας λειτουργίας, β) μη εφαρμογή συστήματος αυτοελέγχου και γ) ανεπαρκές επίπεδο υγιεινής των χώρων.

3. Πρόστιμο € 15.000 στην επιχείρηση αποθήκευσης και διακίνησης ελαίων με την επωνυμία ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Π. ΤΣΙΟΒΟΥΛΟΣ που βρίσκεται στην οδό ΝΑΥΤΙΛΟΥ & ΣΤΡΑΒΩΝΟΣ 2 ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ, διότι διαπιστώθηκαν παραβάσεις της εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας που απαιτούν άμεση συμμόρφωση, προκειμένου να εξασφαλιστεί η δημόσια υγεία και η ασφάλεια των παραγόμενων τροφίμων, διότι συνιστούν α) έλλειψη άδειας λειτουργίας, β) διάθεση μη ασφαλών - ακατάλληλων για ανθρώπινη κατανάλωση τροφίμων και γ) ανεπαρκές επίπεδο υγιεινής χώρου και εξοπλισμού.

4. Πρόστιμο € 3.000€ στην υπεραγορά τροφίμων με την επωνυμία ΞΥΝΟΣ Α.Ε. που βρίσκεται στην Λεωφ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ ΑΝΑΒΥΣΣΟΣ, διότι διαπιστώθηκαν παραβάσεις της εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας που δεν επηρεάζουν άμεσα την ασφάλεια των παραγόμενων τροφίμων και υποδηλώνουν μικρές αποκλίσεις από τις προδιαγραφές της νομοθεσίας, η δε διαπίστωση έγινε σε επανέλεγχο και αφορά μη ορθές πρακτικές υγιεινής.

5. Πρόστιμο € 2.000 στην επιχείρηση μεταφοράς & τροφίμων με την επωνυμία KUEHNE + NAGEL Α.Ε. που βρίσκεται στην Ε.Ο. ΑΘΗΝΩΝ - ΛΑΜΙΑΣ ΘΕΣΗ ΜΑΔΕΡΟ ΟΙΝΟΦΥΤΩΝ, διότι διαπιστώθηκε παράβαση της εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας που απαιτεί άμεση συμμόρφωση, προκειμένου να εξασφαλιστεί η δημόσια υγεία και η ασφάλεια των παραγόμενων τροφίμων, διότι συνιστά μη εφαρμογή συστημάτων αυτοελέγχου.

6. Πρόστιμο € 4.000 στο σούπερ μάρκετ με την επωνυμία ΑΡΓΩ ΜΑΡΚΕΤ -ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ που βρίσκεται στην οδό ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ 25 ΚΑΛΑΜΑΚΙ, διότι διαπιστώθηκε παράβαση της εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας που απαιτεί άμεση συμμόρφωση, προκειμένου να εξασφαλιστεί η δημόσια υγεία και η ασφάλεια των παραγόμενων τροφίμων, διότι συνιστά διάθεση μη ασφαλών - ακατάλληλων για ανθρώπινη κατανάλωση τροφίμων.

7. Πρόστιμο € 2.000 στο αρτοποιείο με την επωνυμία ΙΣΙΔΩΡΟΣ ΚΑΛΙΟΡΗΣ ΚΑΙ ΣΙΑ Ο.Ε. - ΖΑΓΟΡΑΙΟΣ που βρίσκεται στην οδό ΑΝΔΡΕΑ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ 14 ΧΑΛΑΝΔΡΙ, διότι διαπιστώθηκε παράβαση της εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας που απαιτεί άμεση συμμόρφωση, προκειμένου να εξασφαλιστεί η δημόσια υγεία και η ασφάλεια των παραγόμενων τροφίμων, διότι συνιστά ανεπαρκές επίπεδο υγιεινής προσωπικού και χώρων.

8. Πρόστιμο € 4.000 στην επιχείρηση διαχείρισης αναψυκτηρίων με την επωνυμία ZEPPELIN ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΝΑΨΥΚΤΗΡΙΩΝ που βρίσκεται στην Β' ΠΕΡΙΟΧΗ ΑΤΤΙΚΟΥ ΑΛΣΟΥΣ ΓΑΛΑΤΣΙ, διότι διαπιστώθηκαν παραβάσεις της εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας που απαιτούν άμεση συμμόρφωση, προκειμένου να εξασφαλιστεί η δημόσια υγεία και η ασφάλεια των παραγόμενων τροφίμων, διότι συνιστούν α) ανεπαρκές επίπεδο υγιεινής εξοπλισμού και β) ανεπαρκές επίπεδο υγιεινής χώρων.

9. Πρόστιμο € 6.000 στην ανώνυμη εμπορική εταιρεία - κατάστημα παιχνιδιών με την επωνυμία JUMBO ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ που βρίσκεται στην Λεωφ. 62 ΜΑΡΤΥΡΩΝ 193 ΗΡΑΚΛΕΙΟ, διότι διαπιστώθηκε ότι η επιχείρηση δεν διέθετε άδεια ίδρυσης και λειτουργίας.

10. Πρόστιμο € 4.000 στην υπεραγορά τροφίμων με την επωνυμία ΧΑΛΚΙΑΔΑΚΗΣ Α.Ε. που βρίσκεται στην οδό Μάχης Κρήτης 44 ΗΡΑΚΛΕΙΟ, διότι διαπιστώθηκε ότι η επιχείρηση διέθετε προς πώληση μη κανονικα - μη ασφαλή τρόφιμα.

11. Πρόστιμο € 6.000 στο σούπερ μάρκετ που ανήκει σε μεγάλη αλυσίδα υπεραγορών τροφίμων με την επωνυμία ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ Α.Ε. που βρίσκεται στο Υποκατάστημα Πεύκης - Λεωφ. Ειρήνης 48 ΠΕΥΚΗ, διότι διαπιστώθηκε παράβαση της εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας που απαιτεί άμεση συμμόρφωση, προκειμένου να εξασφαλιστεί η δημόσια υγεία και η ασφάλεια των παραγόμενων τροφίμων, διότι συνιστά διάθεση μη ασφαλών - επιβλαβών για την υγεία τροφίμων.

12. Πρόστιμο € 12.000 στο σούπερ μάρκετ που ανήκει σε μεγάλη αλυσίδα υπεραγορών τροφίμων με την επωνυμία ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ Α.Ε. που βρίσκεται στο Υποκατάστημα Βάρης - Λεωφ. Βάρης Κερκύρας & Κέκρωπος ΒΑΡΗ, διότι διαπιστώθηκαν παραβάσεις της εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας που απαιτούν άμεση συμμόρφωση, προκειμένου να εξασφαλιστεί η δημόσια υγεία και η ασφάλεια των παραγόμενων τροφίμων, διότι συνιστούν ανεπαρκές επίπεδο υγιεινής χώρων.

13. Πρόστιμο € 4.000 στο κατάστημα ψιλικών με την επωνυμία ΚΟΚΚΙΝΕΛΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΨΙΛΙΚΑ - ΤΥΠΟΠΟΙΗΜΕΝΑ - ΖΑΧΑΡΩΔΗ που βρίσκεται στην οδό Αγίας Αναστασίας 24 ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ, διότι διαπιστώθηκε παράβαση της εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας που απαιτεί άμεση συμμόρφωση, προκειμένου να εξασφαλιστεί η δημόσια υγεία και η ασφάλεια των παραγόμενων τροφίμων, διότι συνιστά διάθεση μη ασφαλών - ακατάλληλων για ανθρώπινη κατανάλωση τροφίμων.

14. Πρόστιμο € 2.000 στο παραδοσιακό καφενείο με την επωνυμία ALL FRESHES - ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΚΑΦΕΝΕΙΟ ΚΑΛΑΦΑΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ που βρίσκεται στην οδό Φιλελλήνων 22 ΑΘΗΝA, διότι διαπιστώθηκαν παραβάσεις της εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας που απαιτούν άμεση συμμόρφωση, προκειμένου να εξασφαλιστεί η δημόσια υγεία και η ασφάλεια των παραγόμενων τροφίμων, διότι συνιστούν ουσιώδεις αποκλίσεις από τις απαιτήσεις της κείμενης νομοθεσίας σχετικά με τον εξοπλισμό και την υποδομή της επιχείρησης.

15. Πρόστιμο € 5.000 στο εργαστήριο ζαχαροπλαστικής με την επωνυμία ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΕΙΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ Β. του ΘΕΟΔ. & ΣΙΑ Ε.Ε. που βρίσκεται στην οδό Αχαρνών 156 AΘΗΝΑ, διότι διαπιστώθηκαν παραβάσεις της εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας που απαιτούν άμεση συμμόρφωση, προκειμένου να εξασφαλιστεί η δημόσια υγεία και η ασφάλεια των παραγόμενων τροφίμων, διότι συνιστούν α) ανεπαρκές επίπεδο υγιεινής και β) ουσιώδεις αποκλίσεις της κείμενης νομοθεσίας σχετικά με την υποδομή και τον εξοπλισμό της επιχείρησης.

16. Πρόστιμο € 2.000 στο αναψυκτήριο όπου παρασκευάζονται κρέπες με την επωνυμία ΚΡΕΠΗΛΑΤΕΙΟΝ - ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΕΩΡΓ. ΠΑΛΑΠΕΡΗΣ που βρίσκεται στην Λεωφ. Κηφισίας 59 Παράδεισος Αμαρουσίου ΑΜΑΡΟΥΣΙΟ, διότι διαπιστώθηκε παράβαση της εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας που απαιτεί άμεση συμμόρφωση, προκειμένου να εξασφαλιστεί η δημόσια υγεία και η ασφάλεια των παραγόμενων τροφίμων, διότι συνιστά έλλειψη βιβλιαρίων υγείας σε προσωπικό της επιχείρησης.

17. Πρόστιμο € 24.000 στο σούπερ μάρκετ που ανήκει σε μεγάλη αλυσίδα υπεραγορών τροφίμων με την επωνυμία ΚΑΡΦΟΥΡ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ Α.Ε. που βρίσκεται στην οδό Αχαρνών 300 AΘΗΝΑ, διότι διαπιστώθηκαν παραβάσεις της εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας που απαιτούν άμεση συμμόρφωση, προκειμένου να εξασφαλιστεί η δημόσια υγεία και η ασφάλεια των παραγόμενων τροφίμων, διότι συνιστούν α) ανεπαρκές επίπεδο υγιεινής χώρων και εξοπλισμού και β) διάθεση μη ασφαλών - επιβλαβών για την υγεία τροφίμων.

18. Πρόστιμο € 25.000 στο κυλικείο με την επωνυμία ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ - ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΔΟΜΑΖΟΥ που βρίσκεται στην οδό Παλλήνης & Καλυφτάκη ΚΗΦΙΣΙΑ, διότι διαπιστώθηκαν παραβάσεις της εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας που απαιτούν άμεση συμμόρφωση, προκειμένου να εξασφαλιστεί η δημόσια υγεία και η ασφάλεια των παραγόμενων τροφίμων, διότι συνιστούν α) έλλειψη άδειας λειτουργίας και β) παρεμπόδιση ελέγχου.

19. Πρόστιμο € 4.000 στο σούπερ μάρκετ που ανήκει σε μεγάλη αλυσίδα υπεραγορών τροφίμων με την επωνυμία DIA HELLAS A.E. που βρίσκεται στην οδό Αμυκλών 1 & Τεώ ΓΑΛΑΤΣΙ, διότι διαπιστώθηκε παράβαση της εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας που απαιτεί άμεση συμμόρφωση, προκειμένου να εξασφαλιστεί η δημόσια υγεία και η ασφάλεια των παραγόμενων τροφίμων, διότι συνιστά διάθεση μη ασφαλών - ακατάλληλων για ανθρώπινη κατανάλωση τροφίμων.

20. Πρόστιμο € 8.000 στο σούπερ μάρκετ που ανήκει σε μεγάλη αλυσίδα υπεραγορών τροφίμων με την επωνυμία ΚΑΡΦΟΥΡ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ Α.Ε. που βρίσκεται στην Λεωφ. Κηφισίας 118 ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ, διότι διαπιστώθηκαν παραβάσεις της εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας που απαιτούν άμεση συμμόρφωση, προκειμένου να εξασφαλιστεί η δημόσια υγεία και η ασφάλεια των παραγόμενων τροφίμων, διότι συνιστούν ουσιώδεις αποκλίσεις από τις απαιτήσεις της κείμενης νομοθεσίας σχετικά με τον εξοπλισμό και την υποδομή της επιχείρησης.

21. Πρόστιμο € 4.000 στο εστιατόριο - κυλικείο με την επωνυμία FIRST CLASS Α.Β.Ε.Τ.Ε. - ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΣΤΙΑΣΗΣ που βρίσκεται στην οδό Εθνικής Αντιστάσεως & Τζαβέλλα 1 - 3 ΧΑΛΑΝΔΡΙ, διότι διαπιστώθηκε παράβαση της εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας που απαιτεί άμεση συμμόρφωση, προκειμένου να εξασφαλιστεί η δημόσια υγεία και η ασφάλεια των παραγόμενων τροφίμων, διότι συνιστά έλλειψη άδειας λειτουργίας.

22. Πρόστιμο € 14.000 στο εργαστήριο συσκευασίας και ανασυσκευασίας ζαχαρωδών προϊόντων & αρτοσκευασμάτων με την επωνυμία Α. ΣΑΜΟΥΡΗ & ΣΙΑ Ε.Ε. που βρίσκεται στην οδό Τεώ 36 και Ομήρου 2 ΤΑΥΡΟΣ (ΙΣΧΥΟΥΣΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ) Ηούς 114 ΚΑΤΩ ΠΕΤΡΑΛΩΝΑ ΤΑΥΡΟΣ (διεύθυνση κατά τον έλεγχο), διότι διαπιστώθηκαν παραβάσεις της εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας που απαιτούν άμεση συμμόρφωση, προκειμένου να εξασφαλιστεί η δημόσια υγεία και η ασφάλεια των παραγόμενων τροφίμων, διότι συνιστούν α) διάθεση μη κανονικών - μη ασφαλών τροφίμων, β) μη εφαρμογή συστήματος αυτοελέγχου και γ) έλλειψη άδειας λειτουργίας.

23. Πρόστιμο € 7.000 στην υπεραγορά τροφίμων με την επωνυμία ΚΑΡΦΟΥΡ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ Α.Ε. που βρίσκεται στην Λεωφ. Φλέμινγκ & 89Η οδό ΡΑΦΗΝΑ, διότι διαπιστώθηκε παράβαση της εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας που απαιτεί άμεση συμμόρφωση, προκειμένου να εξασφαλιστεί η δημόσια υγεία και η ασφάλεια των παραγόμενων τροφίμων, διότι συνιστά διάθεση μη ασφαλών - ακατάλληλων για ανθρώπινη κατανάλωση τροφίμων (υπέρβαση του χρόνου διατηρησιμότητας).

24. Πρόστιμο € 5.000 στο αρτοποιείο - ζαχαροπλαστείο με την επωνυμία ΒΑΪΡΑΜΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΤΟΥ ΘΩΜΑ που βρίσκεται στην οδό Πάρου 11 ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, διότι διαπιστώθηκε παράβαση της εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας που απαιτεί άμεση συμμόρφωση, προκειμένου να εξασφαλιστεί η δημόσια υγεία και η ασφάλεια των παραγόμενων τροφίμων, διότι συνιστά διάθεση μη ασφαλών - ακατάλληλων για ανθρώπινη κατανάλωση τροφίμων (υπέρβαση του χρόνου διατηρησιμότητας).

25. Πρόστιμο € 8.000 στο μάρκετ κρεάτων - αλλαντικών - τυριών με την επωνυμία ΚΡΕ - ΠΑΠ ΕΠΕ ΜΑΡΚΕΤ ΚΡΕΑΤΩΝ ΑΛΛΑΝΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΥΡΙΩΝ που βρίσκεται στην οδό Αγίου Ιερόθεου 108 ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ, διότι διαπιστώθηκαν παραβάσεις της εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας που απαιτούν άμεση συμμόρφωση, προκειμένου να εξασφαλιστεί η δημόσια υγεία και η ασφάλεια των παραγόμενων τροφίμων, διότι συνιστούν α) έλλειψη βιβλιαρίων υγείας σε προσωπικό της επιχείρησης και β) παραπλάνηση του καταναλωτή.

26. Πρόστιμο € 3.000 στην υπεραγορά τροφίμων με την επωνυμία ΜΕΡΙΜΝΑ ΑΕΕ - ΕΜΠΟΡΙΟ ΤΡΟΦΙΜΩΝ που βρίσκεται στην οδό Εθνάρχου Μακαρίου 41 ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ, διότι διαπιστώθηκαν παραβάσεις της εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας που δεν επηρεάζουν άμεσα την ασφάλεια των παραγόμενων τροφίμων και υποδηλώνουν μικρές αποκλίσεις από τις προδιαγραφές της νομοθεσίας, η δε διαπίστωση έγινε σε επανέλεγχο και αφορά μη ορθές πρακτικές υγιεινής και ελλιπή τεκμηρίωση της εκπαίδευσης του προσωπικού της επιχείρησης.

27. Πρόστιμο € 4.000 στο αρτοποιείο με την επωνυμία ΑΤΖΑΜΠΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ που βρίσκεται στην οδό Θηβών 507 ΑΙΓΑΛΕΩ, διότι διαπιστώθηκε παράβαση της εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας που απαιτεί άμεση συμμόρφωση, προκειμένου να εξασφαλιστεί η δημόσια υγεία και η ασφάλεια των παραγόμενων τροφίμων, διότι συνιστά ανεπαρκές επίπεδο υγιεινής των χώρων.

28. Πρόστιμο € 4.000 στο παντοπωλείο με την επωνυμία ΥΓΕΙΑ - ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΕΠΕ που βρίσκεται στην οδό Πανεπιστημίου 57 AΘΗΝΑ, διότι διαπιστώθηκε παράβαση της εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας που απαιτεί άμεση συμμόρφωση, προκειμένου να εξασφαλιστεί η δημόσια υγεία και η ασφάλεια.

hbnews.gr

ΥΠΑΑΤ:ΠΛΗΡΩΜΗ ΠΡΟΣΘΕΤΗΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΑΙΓΟΠΡΟΒΕΙΟΥ ΓΑΛΑΚΤΟΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 19 Μαΐου 2010
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: ΠΛΗΡΩΜΗ ΠΡΟΣΘΕΤΗΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΑΙΓΟΠΡΟΒΕΙΟΥ ΓΑΛΑΚΤΟΣ

Με απόφαση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, της Υπουργού, Κατερίνας Μπατζελή και του Υφυπουργού, Μιχάλη Καρχιμάκη, πραγματοποιήθηκε σήμερα η πληρωμή του καθεστώτος πρόσθετης ενίσχυσης στον τομέα του αιγοπροβείου γάλακτος (ποιοτικό παρακράτημα άρθρο 69) για το έτος 2009, ύψους 11.948.849,95 ευρώ, στα πλαίσια της ενίσχυσης της κτηνοτροφίας.
Οι πληρωμές αφορούν 22.449 παραγωγούς που πληρούσαν τις προϋποθέσεις καταβολής του καθεστώτος και των οποίων οι διασταυρωτικοί έλεγχοι της κεντρικής βάσης του ΟΠΕΚΕΠΕ και των αρχείων παραδόσεων του ΕΛΟΓΑΚ ολοκληρώθηκαν με επιτυχία.
Η πρόσθετη ενίσχυση αιγοπρόβειου καθορίζεται από την μοναδιαία τιμή ενίσχυσης που καθορίζεται με κριτήριο την τιμή της ολικής μικροβιακής χλωρίδα (ΟΜΧ) :
(α΄) κλάση με ΟΜΧ έως και 500.000 μικρόβια/ml, 0,030€ ανά κιλό γάλακτος
(β΄) κλάση με ΟΜΧ από 500.001 έως και 1.000.000 μικρόβια/ml, 0,021€ ανά κιλό γάλακτος.

ΥΠΑΑΤ:ΠΛΗΡΩΜΕΣ ΣΧΕΔΙΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΚΑΙ ΝΕΩΝ ΑΓΡΟΤΩΝ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 19 Μαΐου 2010
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ:ΠΛΗΡΩΜΕΣ ΣΧΕΔΙΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΚΑΙ ΝΕΩΝ ΑΓΡΟΤΩΝ
Με απόφαση της Υπουργού, Κατερίνας Μπατζελή, κατεβλήθησαν 11.700.000 ευρώ (Δημόσια δαπάνη) σε 192 δικαιούχους ενισχύσεων για επενδυτικά σχέδια βελτίωσης ζωικής παραγωγής.
Από τον Οκτώβριο του 2009 οι συνολικές πληρωμές για Σχέδια Βελτίωσης Ζωικής Παραγωγής ανέρχονται σε 50.300.000 ευρώ.
Σημειώνεται ότι οι πληρωμές του τελευταίου επτάμηνου υπερβαίνουν στο διπλάσιο τον μέσο όρο των κατ’ έτος πληρωμών του προγράμματος (περίπου 20 εκ. ευρώ) από την προηγούμενη κυβέρνηση.
Ταυτόχρονα, έχοντας αυξήσει σημαντικά τους ρυθμούς καταβολής των ενισχύσεων για τα Προγράμματα Νέων Αγροτών καταβλήθηκε το ποσό του 1.500.000 ευρώ (Δημόσια δαπάνη) σε 243 δικαιούχους ενώ από τον Οκτώβριο του 2009 οι συνολικές πληρωμές για το πρόγραμμα Νέων Αγροτών έχουν ξεπεράσει τα 15.000.000 ευρώ.