Αναζήτηση Αναρτήσεων

Σάββατο 22 Μαΐου 2010

Γεωπονικός Σύλλογος Μαγνησίας Ημερίδα με θέμα:" ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΣΕ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΑ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΑ" Παρασκευή στις 28-05-2010


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 21/5/2010


Ο Γεωπονικός Σύλλογος Μαγνησίας, το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, το Κ.Ε.Τ.Ε.Α.Θ, το Εργαστήριο Γεωργικών Κατασκεύων, το Γραφείο Γεωργικής Ανάπτυξης Αλμυρού της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Μαγνησίας σε συνεργασία με τον ΟΓΕΚΑ Κ.Δ. Αλμυρού, την Αγρομηχανική Βόλου-Αλμυρού ΑΕ και τον Κατσαρό Βασίλειο και τα ανθοκήπια Αφοί Λάμπη οργανώνουν στο


Κέντρο «ΔΗΜΗΤΡΑ» Αλμυρού (πρώην ΚΕΓΕ), ημερίδα με θέμα:


<< ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΣΕ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΑ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΑ

ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΙΑ >>


Την Παρασκευή στις 28-05-2010 και ώρα 19.00


Ο Γεωπονικός Σύλλογος Μαγνησίας καλεί τα μέλη του καθώς και τους αγρότες του Νομού να ενημερωθούν για ενέργειες και τεχνικές που δίνουν διέξοδο στην τελματωμένη Ελληνική Αγροτική παραγωγή σε πείσμα της οικονομικής κρίσης


θα αναπτυχθούν θέματα που αφορούν:


Ø ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΑ ΦΙΛΙΚΑ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ - ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ Κίττας Κωνσταντίνος(Καθηγητής) - Κατσούλας Νικόλαος(Λέκτορας) - Μπαρτζάνας Θωμάς.(Ερευνητής ΚΕΤΕΑΘ) Τμήμα Γεωπονίας Φ.Π κ Α.Π,.Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Ø ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΛΑΧΑΝΟΚΟΜΙΚΩΝ ΣΕ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΑ ΣΤΟ ΕΔΑΦΟΣ Η ΣΕ ΥΔΡΟΠΟΝΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ Σάββας Δημήτριος (Αναπληρωτής Καθηγητής) Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Ø ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΕΧΘΡΩΝ ΚΑΙ ΑΣΘΕΝΕΙΩΝ ΣΕ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΑ Χαραντώνης Δημήτριος Γεωπόνος


Θέλουμε να αποδείξουμε ότι δεν υπάρχουν αδιέξοδα στην γεωργική παραγωγή καθώς τα πιστοποιημένα προϊόντα του αγροδιατροφικού τομέα με υψηλή ποιότητα και σταθερή παραγωγή αποτελούν τη μόνη ελπίδα για την διέξοδο από την κρίση.

Δίνουμε λοιπόν μια νότα αισιοδοξίας και καλούμε όλους όσους ασχολούνται με τον Γεωργικό Τομέα στο Νομό αλλά και στην χώρα να συνδράμουν ώστε η στοχευμένη και οργανωμένη γεωργική παραγωγή να αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης προς όφελος όλων μας.


Ο Γεωπονικός Σύλλογος Μαγνησίας ευχαριστεί τα μέλη του κο Μπίκα Δημήτριο, κα Παπακυρίτση Μυρτίλα, κο Κίττα Κων/νο, κο Κατσαρό Βασίλειο , κο Πρεπάλα Γεώργιο, κο Κούντρια Σταμάτη, κο Κατσαφέρη Αθανάσιο, κο Κατσικαβέλη Δημήτριο, κο Λάμπη Ταξιάρχη, κο Παπαλεξανδρή Κων/νο,κο Μπαρτζάνα,κο Κατσούλα και τον κο Ι. Καλόγηρο για την συμβολή τους στην διοργάνωση καθώς και όλους τους συναδέλφους που συνέδραμαν στην οργάνωση της ημερίδας


Για το ΔΣ


O Πρόεδρος

Λάμπρος Κωνσταντίνος



http://www.cereteth.gr/

Παρασκευή 21 Μαΐου 2010

Στις 9 Ιουνίου ανανεώνεται η ΠΕΝΑ για την κρίσιμη τριετία 2010 - 2013

Στις 9 Ιουνίου ανανεώνεται η ΠΕΝΑ για την κρίσιμη τριετία 2010 - 2013

Με την ολοκλήρωση της πρώτης τριετούς θητείας έχει ορισθεί ότι όλες οι Ενώσεις Νέων Αγροτών οι οποίες το τελευταίο πεντάμηνο προέβησαν στον καθορισμό αντιπροσώπων, θα εκλέξουν στις 9 Ιουνίου 2010, όσους πιστεύεται ότι θα μπορέσουν επιτυχέστερα να συντονίσουν την Πανελλήνια Ένωση Νέων Αγροτών την επόμενη κρίσιμη τριετία. Ο πρόεδρος της ΠΕΝΑ κ. Βασίλης Γιαννόπουλος, είπε: «Με την ολοκλήρωση της τριετίας το σημερινό Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΕΝΑ εξασφάλισε την απ’ ευθείας επαφή της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων με αντιπροσωπεία από όλες τις Ενώσεις Νέων Αγροτών, που είναι η βάση της ΠΕΝΑ, στις 27 Μαΐου 2010, το απόγευμα, στην αίθουσα συσκέψεων του ΥπΑΑΤ».

Ολόκληρο το σχετικό κείμενο αναφέρει τα εξής:
Κοιτώντας τον απολογισμό της τριετούς θητείας του σημερινού πρώτου πενταμελούς ΔΣ της ΠΕΝΑ, κατά το Διοικητικό Συμβούλιο της 19ης Μαΐου 2010, στο Ναύπλιο, η ΠΕΝΑ, ως συντονιστικό όργανο των κατά τόπους Ενώσεων Νέων Αγροτών, πέτυχε τους στόχους που είχε θέσει, και σήμερα, παρά τις συνεχείς αντιδράσεις των εγκάθετων και των εξτρεμιστών, είναι μια αναγνωρίσιμη σοβαρή ελπιδοφόρα δομή στον αγροτικό κόσμο.
Το Δ.Σ. της ΠΕΝΑ συνήλθε στο Ναύπλιο, για να τονίσει την μεγάλη σημασία που δίνεται από όλους στην καταξίωση των αγροτικών επαγγελμάτων, την αναγνώριση των αξιών και του τρόπου ζωής των αγροτών και την συμβολή του αγροτικού κόσμου στον πολιτισμό μας, στο διήμερο 27-28 Ιουνίου 2010, με την ολοκλήρωση της πρώτης τριετίας, Η Πανελλήνια Ένωση Νέων Αγροτών και η Ένωση Νέων Αγροτών Αργολίδας η οποία έχει την φροντίδα υλοποίησης του συνεδρίου «Νέοι Αγρότες & Πολιτισμός» ολοκλήρωσαν μια πρωτόγνωρη ανοικτή συμμετοχική διαδικασία για τον προσδιορισμό του χώρου που θα μπορούσε να φιλοξενήσει, να υποδεχθεί και να υποστηρίξει το εξειδικευμένο αυτό συνέδριο, το οποίο σε περιόδους έντονων ανακατατάξεων επιθυμεί, πέραν από τα οικονομικά και τα στενά θέματα αγροτικών εκμεταλλεύσεων, να δώσει μια νέα ελπίδα στην αγροτική κοινωνία και να ιχνηλατήσει μια πινελιά αισιοδοξίας με μια σύγχρονη επιστροφή στις πανανθρώπινες αξίες και το μέτρο όλων, τον άνθρωπο.
Η ΠΕΝΑ, μέσα στην θύελλα των χρηματιστηριακών παιχνιδιών, της βίαιης εισβολής της νομισματικής αποτίμησης των αξιών και των ανθρώπων, της συστηματικής απαξίωσης της οικονομικής και κοινωνικής αγροτικής συμβολής, αλλά και μιας περίεργης σύμπτωσης έκδοσης νομοθετημάτων και αποφάσεων στην περίοδο με την μεγαλύτερη ένταση αγροτικών εργασιών, προχωράει στην ενδυνάμωση και αναβάπτιση των συλλογικών της δομών, με όσους θέλουν και μπορούν να συνεισφέρουν στα πλαίσια συμφωνημένων κανόνων. Με την ολοκλήρωση της πρώτης τριετούς θητείας έχει ορισθεί ότι όλες οι Ενώσεις Νέων Αγροτών οι οποίες το τελευταίο πεντάμηνο προέβησαν στον καθορισμό αντιπροσώπων, θα εκλέξουν στις 9 Ιουνίου 2010, όσους πιστεύεται ότι θα μπορέσουν επιτυχέστερα να συντονίσουν την Πανελλήνια Ένωση Νέων Αγροτών την επόμενη κρίσιμη τριετία.
Τα Πανελλήνια Συνέδρια Νέων Αγροτών σημείωσαν συνεχή αύξηση συμμετεχόντων, σημαντικότητας και σπουδαιότητας, την τελευταία τριετία, από την Δράμα (2007), στην Αθήνα (δύο συνέδρια το 2008) και με αποκορύφωση στην Αρχαία Ολυμπία (2009) με θέμα «Νέοι Αγρότες και Περιβάλλον, φυσικό, οικονομικό, κοινωνικό, τεχνολογικό, πολιτιστικό».
Η ΠΕΝΑ, η μόνη θεσμικά αναγνωρισμένη και μη χρηματοδοτούμενη Αγροτική Συνδικαλιστική Οργάνωση για τους Νέους (18-40 ετών) Αγρότες πέτυχε την συμμετοχή της σε δομές, σε διαδικασίες και σε επιτροπές (δυστυχώς έχοντας πάντα απέναντι χρηματοδοτούμενα φερέφωνα) και έτυχε της αναγνώρισης της από την πολιτική και πολιτειακή ηγεσία της πατρίδος μας. Ο Κύριος Πρόεδρος της Δημοκρατίας τίμησε την ΠΕΝΑ τον Ιούλιο 2008 στην Γιορτή της Δημοκρατίας, εξεδήλωσε την υποστήριξή του στην Πανελλήνια Ένωση Νέων Αγροτών στις 2 Σεπ 2009 και έθεσε υπό τη αιγίδα του το Συνέδριο «Νέοι Αγρότες & Πολιτισμός», 27-28/6/2010, Αργολίδα, κατά την συνάντηση που είχε το ΔΣ της ΠΕΝΑ στις 3 Μαρ 2010, εκφράζοντας κατά τον ηχηρότερο τρόπο την ανάγκη στήριξης των Νέων Αγροτών, του ποιο ελπιδοφόρου και με μέλλον κομματιού της ελληνικής κοινωνίας.
Παρατηρώντας σήμερα την παρελθούσα τελευταία εντατική τριετία, όπου τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της ΠΕΝΑ, με συντονιστικό κυρίως ρόλο, και καλύπτοντας εξ ιδίων όλες τις μετακινήσεις τους αλλά και τα λοιπά έξοδα, καθώς και τα κρίσιμα σημεία επισημαίνεται η ανάγκη εξυγίανσης του αγροτικού συνδικαλιστικού κινήματος και η επαναφορά του στους αγρότες. Τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της ΠΕΝΑ είναι επαγγελματίες αγρότες και εθελοντές συνδικαλιστές και όχι το αντίστροφο. Η διαμόρφωση θέσεων και προτάσεων επιτεύχθηκε, με καινοτόμες προσεγγίσεις στο μέτρο του δυνατού, με την ενεργοποίηση και συμμετοχή όλων των μελών και την υποστήριξη εθελοντών.
Η μη στενή εξάρτηση της ΠΕΝΑ από μηχανισμούς της εξουσίας, ή γενικότερα η επιδίωξη πλήρους ανεξαρτησίας, έχει διαμορφώσει έναν ιδιότυπο αποκλεισμό από κέντρα λήψης αποφάσεων, αποκλεισμό από τα σημεία διαμόρφωσης της κοινής γνώμης και αποκλεισμό από την πρόσβαση στους αναγκαίους πόρους (πληροφόρησης, συμμετοχής, στήριξης κλπ).
Η σοβαρή και ψύχραιμη αντιπαράθεση, στα πλαίσια της νομιμότητας και του κράτους δικαίου, ήταν όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματική, σε μια χώρα όπου επικρατεί η υπερβολή, η εικόνα και τα media, με ταυτόχρονη περιφρόνηση αξιών και κανόνων. Ακόμα και η Δημόσια Διαβούλευση μπορεί να καταντήσει πολιτική δικαιολογία για επιβολή απόψεων, χωρίς την συμμετοχή των θεσμικών οργάνων, όπως η ΠΕΝΑ.
Παρόλα αυτά, οι οργανωμένοι στις Ενώσεις Νέων Αγροτών νέοι αγρότες, αγωνιούν για το επαγγελματικό τους μέλλον και επιδιώκουν με κάθε δυνατότητα και από το μετερίζι τους την διαμόρφωση μιας κάποιας σταθερής αγροτικής πολιτικής στην ελληνική πραγματικότητα.

agrotypos.gr

Γεωπονικός Σύλλογος Νομού Λάρισας:Υποβάθμιση των Γεωπόνων στο νομοσχέδιο για τον ΕΛΓΑ

Υποβάθμιση των Γεωπόνων στο νομοσχέδιο για τον ΕΛΓΑ

Μια ακόμα «υποβάθμιση του επιστημονικού κλάδου» θα φέρει ο νόμος που αφορά το Σύστημα Προστασίας και Ασφάλισης της Αγροτικής Δραστηριότητας, υποστηρίζει σε επιστολή του ο Γεωπονικός Σύλλογος Νομού Λάρισας. Όπως τονίζουν οι Γεωπόνοι στο νομοσχέδιο προβλέπεται ο περιορισμός της δυνατότητας πρόσληψης έκτακτου με σύμβαση ορισμένου χρόνου ή σύμβαση έργου στον ΕΛΓΑ. Στο εξής η εκτίμηση και η εξατομίκευση των ζημιών, που καλύπτονται ασφαλιστικά από τον ΕΛΓΑ, σε περίπτωση που το μόνιμο προσωπικό του ΕΛΓΑ δεν επαρκεί, θα μπορεί να πραγματοποιείται από πραγματογνώμονες γεωπόνους, οι οποίοι θα είναι πιστοποιημένοι για το σκοπό αυτό από το ΓΕΩΤΕΕ.

Ειδικότερα στην επιστολή αναφέρουν τα εξής:
«Δυστυχώς γινόμαστε μάρτυρες μιας ακόμα υποβάθμισης του επιστημονικού κλάδου μέσω της ψήφισης ενός νομοσχεδίου, που αφορά το Σύστημα Προστασίας και Ασφάλισης της Αγροτικής Δραστηριότητας. Σύμφωνα με το άρθρο 13 του προσχεδίου νόμου, που τίθεται προς ψήφιση, προβλέπεται ο περιορισμός της δυνατότητας πρόσληψης έκτακτου με σύμβαση ορισμένου χρόνου ή σύμβαση έργου στον ΕΛΓΑ. Στο εξής η εκτίμηση και η εξατομίκευση των ζημιών, που καλύπτονται ασφαλιστικά από τον ΕΛΓΑ, σε περίπτωση που το μόνιμο προσωπικό του ΕΛΓΑ δεν επαρκεί, θα μπορεί να πραγματοποιείται από πραγματογνώμονες γεωπόνους, οι οποίοι θα είναι πιστοποιημένοι για το σκοπό αυτό από το ΓΕΩΤΕΕ.
Θεωρούμε ότι οι συνάδελφοι Γεωπόνοι είναι επαρκώς καταρτισμένοι σε Γεωπονικές Σχολές πενταετούς φοίτησης, γνωρίζουν άριστα τις μεθόδους εκτιμητικής των καλλιεργειών και η εν λόγω πιστοποίηση από το ΓΕΩΤΕΕ κατά τη γνώμη μας κρίνεται περιττή και απαράδεκτη.
Στο προεδρικό διάταγμα 344/2000, όπου αναφέρονται τα επαγγελματικά δικαιώματα του γεωτεχνικού (παρ. καταστ. άρθρο 8, κεφάλαιο β- επαγγελματικές δραστηριότητες γεωπόνων) αναφέρεται ρητά και σαφέστατα πως η διενέργεια κάθε εργασίας, που γίνεται για την ασφάλιση της γεωργικής παραγωγής αποτελεί δραστηριότητα γεωπόνου και απαιτεί την υπογραφή του. Συνεπώς η πιστοποίηση, η οποία ζητείται από το προσχέδιο νόμου για την αγροτική ασφάλιση, καλύπτεται άριστα από το πτυχίο πανεπιστημιακής-επιστημονικής εκπαίδευσης πενταετούς φοίτησης σχολής μας.
Πιστεύουμε και προτείνουμε πως η πρόσληψη γεωπόνων στον ΕΛΓΑ πρέπει να συνεχίσει να γίνεται μέσω ΑΣΕΠ με ξεκάθαρη σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου, με κατάργηση του επίμαχου 24μηνου 164/2004 χωρίς οικονομικές επιβαρύνσεις σεμιναρίων πιστοποίησης, που θα επιτείνουν το υπάρχον πρόβλημα της ανεργίας, που μαστίζει τον κλάδο μας. Η αξιόπιστη εκτίμηση διασφαλίζεται από γεωπόνους εκτιμητές μόνιμους ή συμβασιούχους με μορφή εργασίας, ενώ η οποιαδήποτε άλλη μορφή ανάθεσης έργου για τη διενέργεια των εκτιμήσεων εγκυμονεί κινδύνους.
Επίσης καλούμε το ΓΕΩΤΕΕ να μη δεχθεί αυτή την πρόταση του προσχεδίου νόμου για την διοργάνωση σεμιναρίων πιστοποίησης και τη δημιουργία πίνακα κατάταξης εκτιμητών εμπειρογνωμόνων και να απαιτήσει ως θεσμοθετημένος σύμβουλος της Πολιτείας ,που προασπίζεται τα επαγγελματικά δικαιώματα των γεωπόνων, πως οι εκτιμήσεις στην αγροτική παραγωγή θα πραγματοποιούνται από γεωπόνους-γεωτεχνικούς αποκλειστικά και μόνο ,και για τη διαπίστευση των εκτιμητών θα επαρκεί το πτυχίο Γεωπονικής Σχολής».

Για το Δ. Σ.

Ο Πρόεδρος
ΣΟΦΟΛΟΓΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

Ο Γεν. Γραμματέας
ΜΠΕΚΥΡΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ

agrotypos.gr

ΥΠΑΑΤ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ, ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΞΥΓΙΑΝΣΗ ΤΟ ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΕΛΓΑ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 20 Μαΐου 2010

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ, ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΞΥΓΙΑΝΣΗ ΤΟ ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΕΛΓΑ

ΠΡΟΣ ΟΦΕΛΟΣ ΤΩΝ ΑΓΡΟΤΩΝ

Με την πρόταση Νόμου που παρουσιάζει ενώπιον της αρμόδιας Επιτροπής του Κοινοβουλίου, το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων προχωρά σε μια ουσιαστική μεταρρύθμιση του συνολικού συστήματος προστασία και ασφάλισης της γεωργικής παραγωγής.

Με το νέο σύστημα εξασφαλίζεται η πλήρης διαφάνεια τόσο στο τομέα των κρατικών ενισχύσεων όσο και σε αυτό τη ασφάλισης της γεωργικής παραγωγής.

Ο κύριος πυλώνας του νέου συστήματος ασφάλισης της γεωργικής παραγωγής παραμένει ο ΕΛΓΑ, του οποίου κατοχυρώνεται ο κοινωνικός χαρακτήρας κα διασφαλίζεται η βιωσιμότητα και η ικανότητά του να παρέχει ικανοποιητικές αποζημιώσεις στους παραγωγούς που πλήττονται από τα καιρικά φαινόμενα,

Με τις προωθούμενες νέες δομές, εξασφαλίζεται η οικονομική και λειτουργική εξυγίανση του ΕΛΓΑ, και κατοχυρώνεται η διαφάνεια στις σχέσεις του με τους αγρότες μας. Παράλληλα επιτυγχάνεται η μέγιστη δυνατή σταθερότητα στον προγραμματισμό της αγροτικής εκμετάλλευσης και η οικονομική βιωσιμότητα του αγροτικού κόσμου σε περίπτωση καταστροφής της σοδειάς ή του ζωικού κεφαλαίου.

«Με την πρόταση που καταθέτουμε διασφαλίζουμε ότι οι εισφορές που καταβάλουν οι Έλληνες αγρότες για τη ασφάλισή τους καταλήγουν πράγματι στον ΕΛΓΑ για να επιστρέψουν ως αποζημίωση σε όσους πλήττονται από καταστροφές της παραγωγής τους» τόνισε σε δηλώσεις της η Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κατερίνα Μπατζελή, επισημαίνοντας παράλληλα το γεγονός ότι «το σχέδιο νόμου συνιστά πράξη απομάκρυνσης από τις πρακτικές αδιαφάνειας, σπατάλης και κακοδιοίκησης που χαρακτήριζαν τη προηγούμενη κυβέρνηση».

Και υπογράμμισε «Χωρίς να επιβαρύνουμε τους παραγωγούς επιτυγχάνουμε την αύξηση των οικονομικών πόρων του ΕΛΓΑ και διασφαλίζουμε ότι κάθε ευρώ που καταβάλει ο αγρότης επιστρέφει στον ίδιο σε κάθε περίπτωση»

Για το ίδιο θέμα, ο Υφυπουργός, Μιχάλης Καρχιμάκης, δήλωσε: «Οικοδομούμε σήμερα τα θεμέλια ενός νέου ΕΛΓΑ με διαφάνεια και αξιοπιστία, απελευθερωμένου από τα βαρίδια του παρελθόντος, τις πελατειακές διευθετήσεις και αποζημιώσεις».

ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΠΡΟΩΘΟΥΜΕΝΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΤΟΥ ΕΛΓΑ

- Η δημιουργία ενός δυναμικού εργαλείου στον τομέα της διαχείρισης των κινδύνων και των κρίσεων, παρέχοντας ουσιαστική προστασία στο αγροτικό εισόδημα από φυσικούς κινδύνους, ασθένειες και παθήσεις που ζημιώνουν τη φυτική και ζωική παραγωγή

- Η παροχή στον αγρότη-παραγωγό ενός σταθερού μηχανισμού που θα μπορεί να προσαρμόζεται στις ραγδαίες εξελίξεις του διεθνούς-ευρωπαϊκού περιβάλλοντος και να προστατεύει αποτελεσματικά τους αγρότες και την αγροτική παραγωγή

- Η διατήρηση και η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της αγροτικής παραγωγής στο ευρωπαϊκό και στο διεθνές επίπεδο καθώς και εναρμόνιση της ασφαλιστικής πολιτικής με τις αντίστοιχες δομές των άλλων Κρατών-Μελών της Ε.Ε.

- Η προστασία του αγρότη από νέους κινδύνους που είναι συνέπεια των κλιματικών αλλαγών

- Η διατήρηση και ενίσχυση του κοινωνικού χαρακτήρα του ΕΛΓΑ, προϋπόθεση των οποίων είναι η οικονομική και λειτουργική εξυγίανση του Οργανισμού.

Παρά τα περί του αντιθέτου λεγόμενα από τους οπαδούς του παρελθόντος, η εξασφάλιση ενός ισοσκελισμένου οικονομικά γεωργοασφαλιστικού συστήματος αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την διατήρηση και ενίσχυση του κοινωνικού χαρακτήρα του συστήματος προστασίας και ασφάλισης της γεωργικής παραγωγής και ειδικότερα του ΕΛΓΑ που ασφαλίζει την παραγωγή και όχι την απώλεια εισοδήματος, υποχρέωση η οποία πρέπει να καλύπτεται από τα ΠΣΕΑ.

ΙΙ. ΟΙ 11 ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤO ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΤΗΣ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ

Οι 11 βασικές αλλαγές που γίνονται στο γεωργοασφαλιστικό σύστημα με το προτεινόμενο σχέδιο νόμου είναι οι ακόλουθες:

1. Επανακαθορίζεται το ενιαίο εθνικό σύστημα προστασίας της αγροτικής δραστηριότητας και προσδιορίζονται οι τρεις πυλώνες στους οποίους στηρίζεται: α) στον Οργανισμό Ελληνικών Γεωργικών Ασφαλίσεων (ΕΛΓΑ), β) στις ασφαλιστικές επιχειρήσεις, στους αλληλασφαλιστικούς συνεταιρισμούς και στα Ταμεία Αλληλοβοήθειας και γ) στην Υπηρεσία Διαχείρισης Κρίσεων και Κινδύνων στον Αγροτικό Τομέα του Υπ.Α.Α.Τ, η οποία είναι και η αρμόδια υπηρεσία για την εποπτεία και τον έλεγχο του συστήματος και για την κατάρτιση και εκτέλεση προγραμμάτων κρατικών ενισχύσεων στα πλαίσια των προγραμμάτων της Πολιτικής Σχεδίασης Έκτακτης Ανάγκης (ΠΣΕΑ).

2. Θεσπίζεται ο πλήρης οργανικός και οικονομικός διαχωρισμός των κρατικών ενισχύσεων ΠΣΕΑ που επανέρχονται στην αρμοδιότητα του Υπ.ΑΑΤ, από τις ασφαλιστικές καλύψεις του ΕΛΓΑ με αποτέλεσμα α) να γίνεται η αναγκαία διάκριση μεταξύ, αφενός, των κρατικών ενισχύσεων και του νομικού και οργανωτικού πλαισίου που ισχύει για αυτές και αφετέρου, της ασφάλισης της γεωργικής παραγωγής και του θεσμικού, οργανωτικού και λειτουργικού πλαισίου που ισχύει για αυτή και β) να επέρχεται πλήρης εξορθολογισμός της λειτουργίας των ΠΣΕΑ με την ενεργοποίηση και των προβλεπόμενων πόρων για κάλυψη ζημιών από ακραία καιρικά φαινόμενα, αποτέλεσμα των κλιματικών αλλαγών, από τον πυλώνα ΙΙ του «Προγράμματος Αλέξανδρος Μπαλτατζής».

3. Επαναβεβαιώνεται η διατήρηση της υποχρεωτικής ασφάλισης στον ΕΛΓΑ, άρα και ο κοινωνικός χαρακτήρας του ΕΛΓΑ, με αποτέλεσμα να παρέχεται άμεση οικονομική και ηθική στήριξη στους πληττόμενους από ακραία καιρικά φαινόμενα παραγωγούς, γεγονός που αποτελεί σημαντικό παράγοντα διατήρησης της αγροτικής δραστηριότητας και γενικότερα του κοινωνικού ιστού στην περιφέρεια.

4. Αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού και είσπραξης της υποχρεωτικής ειδικής ασφαλιστικής εισφοράς, προκειμένου να παταχθεί η εισφοραποφυγή και η εισφοροδιαφυγή. Συγκεκριμένα καθορίζεται το ύψος, σε ποσοστό 4% επί της αξίας της γεωργικής παραγωγής που ασφαλίζεται (ασφαλιζόμενη αξία) και που είναι δεκτική αποζημίωσης και ο τρόπος υπολογισμού της, καθώς και η διαδικασία επιβολής και είσπραξής της. Για την ειδική ασφαλιστική εισφορά υπέρ ΕΛΓΑ, με τον όρο «ασφαλιζόμενη αξία» νοείται η αξία της γεωργικής παραγωγής που παράγει κάθε ασφαλισμένος παραγωγός, φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή ομάδα παραγωγών ή κοινωνία προσώπων και η οποία δηλώνεται στην Ενιαία Δήλωση Καλλιέργειας η οποία υποβάλλεται υποχρεωτικά κάθε χρόνο από κοινού με την Ενιαία Δήλωση Ενίσχυσης για την καταβολή των δικαιωμάτων ενιαίας ενίσχυσης από τον κοινοτικό προϋπολογισμό. Για τη φυτική παραγωγή, η ασφαλιζόμενη αξία υπολογίζεται με πολλαπλασιασμό του εμβαδού της καλλιεργούμενης έκτασης (αριθμό στρεμμάτων) επί τη μέση ποσότητα παραγωγής της συγκεκριμένης καλλιέργειας σε επίπεδο νομού επί τη μέση τιμή πώλησης του προϊόντος τη συγκεκριμένη εμπορική περίοδο. Για το ζωικό κεφάλαιο η εισφορά είναι 1% και η ασφαλιζόμενη αξία υπολογίζεται με βάση των αριθμό των ασφαλισμένων ζώων επί την αξία τους.

5 . Θεσπίζεται, εκτός από την υποχρεωτική ασφάλιση στον ΕΛΓΑ, η πρόσθετη ασφάλιση για όσους επιθυμούν αυξημένη προστασία και η προαιρετική ασφάλιση, για κινδύνους που δεν περιλαμβάνονται στους υποχρεωτικά ασφαλιζόμενους κίνδυνους του ΕΛΓΑ. Με τη ρύθμιση αυτή, ενισχύεται η ανάπτυξη του θεσμού της συμπληρωματικής (πρόσθετης και προαιρετικής) ασφάλισης, με σκοπό την ύπαρξη ευέλικτων, σύγχρονων, ανταποδοτικών επιδοτούμενων ασφαλιστικών προϊόντων που ανταποκρίνονται στις ανάγκες μιας σύγχρονης γεωργίας.

6. Ο υπολογισμός της αποζημίωσης γίνεται με βάση το αγροτεμάχιο και όχι το σύνολο της καλλιεργούμενης έκτασης.

7. Θεσπίζεται ανώτατο ποσό αποζημίωσης ανά δικαιούχο ή ανά ομοειδή καλλιέργεια σε συνδυασμό με την εισφορά.

8 Εξυγιαίνεται οικονομικά ο ΕΛΓΑ και προβλέπεται ο ισοσκελισμός των εσόδων του με τα έξοδά του καθώς και η αναλογική και συμμετρική μείωση των καταβαλλομένων αποζημιώσεων σε περίπτωση που τα έσοδά του δεν επαρκούν. Συγκεκριμένα θεσπίζονται κανόνες με τους οποίους εξασφαλίζεται ο ισοσκελισμός των εσόδων και των δαπανών του ΕΛΓΑ.

9 Προτείνεται γενική εισφορά υπέρ ΕΛΓΑ, η οποία καταβάλλεται από τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα που δηλώνουν εισόδημα από γεωργικές επιχειρήσεις. Στην πράξη η εισφορά αυτή καταβάλλεται κατά βάση από τους ετεροεπαγγελματίες που δηλώνουν εισόδημα από γεωργικές επιχειρήσεις. Η εισφορά αυτή δεν αφορά σε καμία περίπτωση τους μικρούς και μεσαίους αγρότες και αποτελεί μέτρο κοινωνικής δικαιοσύνης για το σύστημα.

10. Καταργείται η δυνατότητα χορήγησης κατ’ εξαίρεση αποζημιώσεων μέσω του προϋπολογισμού του ΕΛΓΑ, δυνατότητα που «ανάγκαζε» τον ΕΛΓΑ να λαμβάνει δάνεια για να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις του και συνέβαλε στο να οδηγηθεί σε οικονομικό αδιέξοδο.

11. Προβλέπεται η δημιουργία πιστοποιημένων εμπειρογνωμόνων(γεωπόνοι, γεωτεχνικοί, κτηνίατροι) με την αξιοποίηση των οποίων θα εξασφαλίζεται η γρήγορη και έγκυρη εκτίμηση των ζημιών, καθώς η γρηγορότερη καταβολή των αποζημιώσεων στους πληγέντες.

Τα Φυτώρια Αντεμισάρη σας προσκαλούν στην έκθεση Ecolife στις 27/5 - 30/5 στη Τεχνόπολις του Δήμου Αθηναίων


Τα Φυτώρια Αντεμισάρη σας προσκαλούν στην έκθεση Ecolife στις 27/5 - 30/5 στη Τεχνόπολις του Δήμου Αθηναίων (στάση μετρό Κεραμεικός, Γκάζι).

Για περισσότερες πληροφορίες και για το ωράριο λειτουργίας της έκθεσης επισκεφτείτε το http://www.ecolife.gr/Τα Φυτώρια Αντεμισάρη στην έκθεση Εcolife θα παρουσιασουν το νέο κάδο κομποστοποίησης της Naturemill. (http://www.naturemill.gr/) Σας επισυνάπτουμε ένα ενημερωτικό φυλλάδιο σχετικά με την έκθεση.Στο παρακάτω link μπορείτε να εκτυπώσετε την πρόσκληση της έκθεσης, ώστε να μπορείτε να εισέλθετε δωρεάν.



http://www.ecolife.gr/gr/invitation.html

Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Τοπίου (ΠΣΑΤ)

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ



Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Τοπίου (ΠΣΑΤ), με αφορμή την κύρωση της Σύμβασης Τοπίου από τη χώρα μας, διοργανώνει ομιλία της παγκοσμίου φήμης, γαλλίδας Προέδρου του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για τη Σύμβαση Τοπίου, κας Maguelonne Dejeant Pons, την Παρασκευή, 28 Μαΐου 2010 και ώρα 6.00μμ., στο Μουσείο Μπενάκη, οδός Πειραιώς, Αίθουσα Διαλέξεων.
Η διάλεξη θα πραγματοποιηθεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής αλλαγής.
Η Ευρωπαϊκή Σύμβαση για το Τοπίο, στοχεύει στην προώθηση της προστασίας των ευρωπαϊκών τοπίων, στη διαχείριση και το σχεδιασμό τους και στην οργάνωση μιας ευρωπαϊκής συνεργασίας σε ζητήματα τοπίων. Η Σύμβαση του Τοπίου υπογράφηκε το 2000 από την χώρα μας και από τότε βρισκόταν σε αδράνεια. Στις 16 Φεβρουαρίου 2010, ο πρωθυπουργός εξήγγειλε το νέο βήμα της Ελλάδας για την κύρωση της Σύμβασης. Η Σύμβαση Τοπίου κυρώθηκε από το Ελληνικό Κοινοβούλιο τον Φεβρουάριο του 2010 και όπως τόνισε ο πρωθυπουργός “Αυτό θα επιτρέψει στην Ελλάδα να χρησιμοποιήσει τη σημαντική διεθνή εμπειρία στον τομέα διαχείρισης του τοπίου. Σαν χώρα με πλούτο τοπίου, έχουμε κάθε όφελος να προστατεύσουμε και να ενισχύσουμε τα ελληνικά φυσικά μας τοπία ”.

Για περισσότερες πληροφορίες, απευθυνθείτε στα γραφεία του Συλλόγου (ΠΣΑΤ), τηλ.2106140367, 6945417123.

Επιστολή του Ιακωβάκη Ευθύμιου Μέλος Επ. Παρακολούθησης ΠΑΑ 2007-2013 του ΓΕΩΤΕΕ προς ΥΠΑΑΤ με Θέμα:Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης 2007 -2013

Ιακωβάκης Ευθύμιος
Γεωπόνος
Μέλος Επ. Παρακολούθησης ΠΑΑ 2007-2013
Εκπρόσωπος ΓΕΩΤΕΕ

Αθ. Διάκου 18, 421 00 ΤΡΙΚΑΛΑ
Τηλ. 24310 39093 & 6947 566915
Fax. 24310 39009
e-mail: agroponi@otenet.gr

Ημ/νία : 19/05/2010
Προς : Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων
1. Υπουργό Κα Κατερίνα Μπατζελή
2. Υφυπουργό Kο Μιχάλη Καρχιμάκη
3. Ειδικό Γραμματέα Kο Βαγγέλη Διβάρη

Κοινοποίηση:
1. ΓΕΩΤΕΕ
• Πρόεδρο
• Διοικητικό Συμβούλιο

Θέμα: Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης 2007 -2013

Κύρια Υπουργέ
Κύριε Υφυπουργέ
Κύριε Ειδικέ Γραμματέα

Στις 04/01/2010, ως μέλος της επιτροπής παρακολούθησης και προκειμένου να ανταποκριθώ όσο γίνεται πιο ουσιαστικά και αποτελεσματικά στον ρόλο μου, είχα ζητήσει από τον Διοικητικό Τομέα Κοινοτικών Πόρων & Υποδομών να μου στείλουν τον πίνακα με την τελευταία κατανομή των κονδυλίων κατά άξονα και μέτρο, προσθέτοντας στον πίνακα ξεχωριστές στήλες για :
• Τις ανειλημμένες υποχρεώσεις από το 3ο ΚΠΣ κατά άξονα και μέτρο,
• Τις δεσμεύσεις κονδυλίων (εντάξεις έργων) κατά άξονα και μέτρο, για την προγραμματική περίοδο που διανύουμε και
• Την απορρόφηση κονδυλίων μέχρι την 31/12/2009 κατά άξονα και μέτρο.
Στις 15/05/2010 με την απαντητική επιστολή μου στην γραπτή διαδικασία για την πρόταση τροποποίησης του Χρηματοδοτικού Σχεδίου του «Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης της Ελλάδας 2007 – 2013» είχα επισημάνει ότι, “Σας εκφράζουμε την δυσκολία και την αντίρρησή μας να ανταποκριθούμε στην γραπτή διαδικασία χωρίς να διαθέτουμε τις απαραίτητες πληροφορίες προκειμένου να σχηματίσουμε σαφή γνώμη για αυτό που μας ζητάτε.”
Σας γνωρίζω ότι το αίτημά μου παραμένει και παρακαλώ να έχω την απάντησή σας.
Σε συνέχεια του παραπάνω αιτήματος προσθέτω τα ακόλουθα ως επισημάνσεις, απορίες και προβληματισμούς και παρακαλώ για τις δικές σας απαντήσεις.
1. Επιτροπή Παρακολούθησης. Η Επιτροπή Παρακολούθησης έχει ως αποστολή την παρακολούθηση της αποτελεσματικότητας και της ποιότητας υλοποίησης του επιχειρησιακού προγράμματος (άρθρο 42 του Ν. 3614/2007, ΦΕΚ 267Α/3.12.2007) και συγκαλείται μία φορά τουλάχιστον το χρόνο.
Σημειώνω ότι μεταξύ των αρμοδιοτήτων της επιτροπής είναι να, εξετάζει και εγκρίνει την ετήσια έκθεση προόδου και την τελευταία έκθεση προόδου πριν από την αποστολή τους στην Επιτροπή (Καν. 1698/05, άρθρο 78). Η τελευταία συνεδρίαση της Επιτροπής Παρακολούθησης έγινε στις 12 Δεκεμβρίου 2008.
• Παρακαλώ να μου γνωρίσετε αν και πότε θα συγκληθεί η επιτροπή παρακολούθησης ή αν θα συνεχίσετε να την αξιοποιείται μόνο με την γραπτή διαδικασία η οποία σημειώτεον εφαρμόζεται μόνο για επείγοντα θέματα (εσωτ. κανονισμός άρθρο 6).
2. Πρόγραμμα ΠΑΑ 2007-2013. Στην ιστοσελίδα του ΠΑΑ 2007-2013 στην θέση Το Πρόγραμμα αναλυτικά, υπάρχει η ένδειξη “ΠΡΟΣΟΧΗ : ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΥΠΟ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ”
• Παρακαλώ να μου γνωρίσετε τι ακριβώς ισχύει σήμερα, ποια μέτρα είναι υπό αναθεώρηση και σε ποια τεχνικά δελτία έχουν γίνει τροποποιήσεις ή προτάσεις τροποποίησης.
3. Εθνικό Αγροτικό Δίκτυο. Κάθε κράτος μέλος δημιουργεί ένα εθνικό αγροτικό δίκτυο, στο οποίο συμμετέχουν οι οργανισμοί και οι διοικητικές υπηρεσίες που εμπλέκονται στην αγροτική ανάπτυξη (Καν. 1698/05, άρθρο 68). Στόχος του Εθνικού Αγροτικού Δικτύου είναι :
1. Η διασύνδεση των Φορέων και Διοικήσεων που εμπλέκονται στον τομέα της αγροτικής ανάπτυξης και οι οποίοι αποτελούν τα μέλη του.
2. Ο εντοπισμός, η ανάλυση και η πληροφόρηση σε τοπικό και εθνικό επίπεδο όσον αφορά τις μεταβιβάσιμες ορθές πρακτικές για την αγροτική ανάπτυξη.
3. Η διάχυση των αποτελεσμάτων του ΠΑΑ σε τοπικό, εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο.
4. Η οργάνωση ανταλλαγών εμπειρίας και τεχνογνωσίας σε θέματα αγροτικής ανάπτυξης, σε τοπικό, εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο.
5. Η παροχή τεχνικής στήριξης για τα σχέδια διατοπικής και διακρατικής συνεργασίας στο πλαίσιο του Άξονα 4 «Προσέγγιση LEADER».
6. Η συνεργασία και διασύνδεση με το Ευρωπαϊκό Αγροτικό Δίκτυο και τα άλλα Εθνικά Αγροτικά Δίκτυα.
• Σε σχέση με την υλοποίηση της υποχρέωσης για την λειτουργία και την εξυπηρέτηση των στόχων του Εθνικού Αγροτικού Δικτύου, παρακαλώ να με ενημερώσετε:
 πότε θα αξιοποιήσετε το Εθνικό Αγροτικό Δίκτυο και πως σκοπεύετε να υποστηρίξετε την λειτουργία του,
 γιατί στις 29/04/2010 τροποποιήσατε την απόφαση σύστασης του αγροτικού δικτύου μόνο ως προς την σύνθεση,
 ποια αναγκαιότητα και ποια σκοπιμότητα εξυπηρετεί η εξαίρεση από το Εθνικό Αγροτικό Δίκτυο, του Γεωτεχνικού Επιμελητήριου Ελλάδος (ΓΕΩΤΕΕ), του Γεωπονικού Πανεπιστήμιου Αθηνών και του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Τμήμα Γεωπονίας – Τομέας Αγροτικής Οικονομίας και Σχολή Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος).
4. Εταιρική σχέση. Στον Καν. 1698/2005 προβλέπεται στα πλαίσια της διαβούλευσης η λειτουργία της Εταιρικής σχέσης. (Κεφάλαιο ΙΙΙ, ΑΡΧΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ άρθρο 6). Επί της ουσίας η υποχρέωση αυτή που έχουμε ως κράτος μέλος δεν έχει λειτουργήσει.
• παρακαλώ να με ενημερώσετε πως σκοπεύετε να υλοποιήσετε την υποχρέωση αυτή.
Καταλήγοντας θέλω ιδιαίτερα να τονίσω την αναγκαιότητα των πληροφοριών που σας ζητάω προκειμένου να ανταποκριθώ στον ρόλο μου, αποτελεσματικά και χρήσιμα.
Με Εκτίμηση
Ευθύμιος Αθ. Ιακωβάκης - Γεωπόνος


Μέλος Επ. Παρακολούθησης ΠΑΑ 2007-2013
Εκπρόσωπος ΓΕΩΤ.Ε.Ε.

Η Ο.Ε. του ΓΕΩΤ.Ε.Ε. για την Δ' Προγραμματική Περίοδο κατά τη συνεδρίασή της την 17η Μαϊου 2010 συζήτησε τα παρακάτω θέματα:

ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ Δ' ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ 17Ης ΜΑΪΟΥ 2010

Η Ο.Ε. του ΓΕΩΤ.Ε.Ε. για την Δ' Προγραμματική Περίοδο κατά τη συνεδρίασή της την 17η Μαϊου 2010 συζήτησε τα παρακάτω θέματα:

Η πορεία υλοποίησης του ΠΑΑ
Η Ο.Ε. συζήτησε την πορεία υλοποίησης του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης 2007-2013. Έγινε αναφορά στα Μέτρα που έχουν δημοσιοποιηθεί προσκλήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος, στις τροποποιήσεις του Προγράμματος, στο τρόπο εφαρμογής του, στη λειτουργία της εταιρικής σχέσης, στη κατανομή των κονδυλίων, στην λειτουργία της Επιτροπής Παρακολούθησης, στις απεντάξεις νέων αγροτών και στη λειτουργία του Εθνικού Αγροτικού Δικτύου.
Επειδή το ΠΑΑ διανύει μία κρίσιμη περίοδο και παράλληλα είναι υπό αναθεώρηση, η Ο.Ε. αποφάσισε την σύνταξη Έκθεσης, προκειμένου να καταγραφούν οι αδυναμίες εφαρμογής του και να διατυπωθούν προτάσεις. Η έκθεση θα ολοκληρωθεί μέχρι τις 15 Ιουνίου.

Διαθέσιμα στοιχεία από την εφαρμογή του ΠΑΑ
Η Ο.Ε. διαπιστώνει δυσκολίες στη συγκέντρωση στοιχείων που είναι απαραίτητα για την αξιολόγηση του ΠΑΑ και την έκφραση γνώμης. Η απροθυμία παροχής στοιχείων από το ΥΠΑΑΤ, το «πάγωμα» της εταιρικής σχέσης, η αδράνεια της Επιτροπής Παρακολούθησης, δημιουργούν εύλογα ερωτήματα για το κατά πόσο το ΠΑΑ κινείται εντός των ορίων της κοινοτικής νομοθεσίας.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο εκπρόσωπος του ΓΕΩΤ.Ε.Ε. στην Επιτροπή Παρακολούθησης, συνάδελφος Μ. Ιακωβάκης, έχει ζητήσει από τις 4/1/2010, τον πίνακα με την τελευταία κατανομή των κονδυλίων κατά άξονα και μέτρο, καθώς και πρόσθετα στοιχεία:
• Τις ανειλημμένες υποχρεώσεις από το 3ο ΚΠΣ κατά άξονα και μέτρο,
• Τις δεσμεύσεις κονδυλίων (εντάξεις έργων) κατά άξονα και μέτρο, για την προγραμματική περίοδο που διανύουμε και
• Την απορρόφηση κονδυλίων μέχρι την 31/12/2009 κατά άξονα και μέτρο.
Μέχρι σήμερα δεν έχει πάρει καμία απάντηση.

Το Εθνικό Αγροτικό Δίκτυο (ΕΑΔ)
Το Εθνικό Αγροτικό Δίκτυο αποτέλεσε ιδιαίτερο θέμα διότι με πρόσφατη Υπουργική Απόφαση το ΓΕΩΤ.Ε.Ε. εξαιρέθηκε από τα μέλη του Δικτύου.
Στο Δίκτυο μπορούν να συμμετέχουν συλλογικοί φορείς που δραστηριοποιούνται στο χώρο της αγροτικής ανάπτυξης και εμπλέκονται άμεσα, στην εφαρμογή μέτρων του ΠΑΑ ή έμμεσα στην προώθηση θεμάτων που αφορούν τον αγροτικό τομέα και την ανάπτυξη των αγροτικών περιοχών της χώρας.
Με την ΥΑ 10850/25.10.2008 (ΦΕΚ 2456/Β/2.12.2008) συστάθηκε το ΕΑΔ. Στα μέλη του ΕΑΔ περιλαμβάνεται το ΓΕΩΤ.Ε.Ε. καθώς και τα Πανεπιστήμια. Παρόλο που το ΕΑΔ δεν λειτούργησε, κρίθηκε αναγκαίο από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΑΤ, «προκειμένου να υπάρχει ευελιξία και αποτελεσματικότητα ως προς τη λειτουργία με παράλληλη κάλυψη των στόχων και των αντικειμένων των μέτρων/δράσεων του ΠΑΑ», να τροποποιηθεί η απόφαση σύστασης ως προς την σύνθεσή του (ΥΑ 2264/29.4.2010) και να εξαιρεθούν από μέλη του, το ΓΕΩΤ.Ε.Ε. και τα Πανεπιστήμια.
Η Ο.Ε. θεωρεί ότι η εξαίρεση του ΓΕΩΤ.Ε.Ε. εγείρει σοβαρό ζήτημα που έχει σχέση με το θεσμικό και ουσιαστικό ρόλο του επιμελητηρίου και δημιουργεί συνθήκες εκτροπής στην εφαρμογή του ΠΑΑ. Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΑΤ σεβόμενη και αναγνωρίζοντας το ρόλο του ΓΕΩΤ.Ε.Ε. αλλά και των Πανεπιστημίων, οφείλει άμεσα να επανορθώσει.


Για την Ο.Ε.
Ο Συντονιστής

Νίκος Αντώνογλου

Πέμπτη 20 Μαΐου 2010

Η τυποποίηση άνοιξε νέους δρόμους για το τσίπουρο

Στις αρχές της δεκαετίας του 1990 ένα από τα πλέον παραδοσιακά ελληνικά ποτά ξεκίνησε το ταξίδι του προς την οργανωμένη -εγχώρια αρχικά και, εν συνεχεία, παγκόσμια- αγορά ως επώνυμο προϊόν. Στην πορεία, απέκτησε (το 2007) μια σημαντική ασπίδα προστασίας και μαζί το διαβατήριο για μια διεθνή καριέρα ύστερα από την αναγνώρισή του από την Ε.Ε. ως ΠΟΠ.

Σήμερα, δύο δεκαετίες μετά, τα μηνύματα για το τυποποιημένο τσίπουρο -περί ου ο λόγος- είναι άκρως θετικά. Οι πωλήσεις στο μεσοδιάστημα ενισχύθηκαν και συνεχίζουν να αυξάνονται, σε βαθμό που να ροκανίζει πια και μερίδια από ένα άλλο καταξιωμένο ελληνικό ποτό, το ούζο, οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο χώρο πληθαίνουν και ένα μικρό μεν αλλά σημαντικό ποσοστό της παραγωγής παίρνει το δρόμο για το εξωτερικό, καθώς το τσίπουρο αρχίζει να «κτίζει» το όνομά του και διεθνώς.
Οι προοπτικές θα μπορούσαν να είναι ακόμα πιο ευοίωνες αν η ελληνική αγορά δεν εξακολουθούσε να ταλανίζεται από τις στρεβλώσεις που προκαλεί η παράνομη (υπό την ανοχή της πολιτείας, όμως) διακίνηση του χύμα προϊόντος αλλά και από ανεπίλυτα θεσμικά προβλήματα, όπως αυτό που σχετίζεται με το πλαίσιο λειτουργίας των αποστακτήρων.
«Ουσιαστικά η αγορά εμφιαλωμένου τσίπουρου στην Ελλάδα βρίσκεται στα σπάργανα. Διανύουμε ακόμα την πρώτη γενιά των αποσταγματοποιών», λέει στην Agrenda κ. Μάκης Τσιλιλής, υπεύθυνος παραγωγής της ομώνυμης ποτοποιίας, μιας εκ των leader της αγοράς σήμερα και από τις πρώτες που επένδυσαν στο επώνυμο τσίπουρο πριν από είκοσι χρόνια».
Αν και εμβρυική, όμως, η εν λόγω αγορά καταγράφει υψηλούς ρυθμούς της τάξης του 20% ετησίως, «νικώντας» ακόμα και την οικονομική κρίση. Όπως υποδεικνύουν τα στοιχεία του ΣΕΑΟΠ, μέσα σε τρία χρόνια, η συνολική παραγωγή αυξήθηκε σχεδόν κατά 1 εκατ. λίτρα: από τα περίπου 2 εκατ. λίτρα το 2005 φτάσαμε το 2008 στα 2,9 εκατ. λίτρα, ενώ, όπως εκτιμά ο κ. Τσιλιλής το 2009 η παραγωγή έσπασε το φράγμα των 3 εκατ. λίτρων.
Από την ποσότητα αυτή, ένα ποσοστό της τάξης του 8% πήρε το δρόμο για το εξωτερικό. Πρόκειται για σημαντική αύξηση αν σκεφτεί κανείς ότι μερικά χρόνια πριν οι εξαγωγές κάλυπταν μόλις το 1% της συνολικής παραγωγής.

«Κλέβει» μερίδια από το ούζο
Ενδεικτική της ισχυρής δυναμικής του κλάδου είναι επίσης και η είσοδος όλο και περισσότερων νέων παραγωγών στο «παιχνίδι». Σήμερα οι αποσταγματοποιοί του χώρου φτάνουν τους 70 σε όλη την Ελλάδα, ενώ οι ετικέτες που βρίσκει κανείς στην αγορά ξεπερνούν τις 30 όταν δύο χρόνια πριν περιορίζονταν σε μια δεκάδα. Τους περισσότερους πόντους κερδίζει το καθαρό (χωρίς γλυκάνισο, δηλαδή) τσίπουρο, επιβεβαιώνοντας την τάση των Ελλήνων καταναλωτών για «καθαρές» γεύσεις.
Η ολοένα αυξανόμενη ζήτηση για εμφιαλωμένο τσίπουρο αλλάζει άρδην και τους συσχετισμούς δυνάμεων με το έτερο εθνικό μας ποτό, το ούζο. Το τελευταίο, αν και εξακολουθεί να έχει τη μερίδα του λέοντος στον άτυπο ελληνικό «εμφύλιο», βλέπει τα τελευταία χρόνια τα ποσοστά του να σημειώνουν κάμψη.
Το 2008 πωλήθηκαν περί τις 14 εκατ. φιάλες των 750 ml με ούζο και τσίπουρο. Από αυτές, εκτιμάται ότι 10 εκατ. φιάλες περιείχαν ούζο ενώ 4 εκατ. τσίπουρο. Ωστόσο, η αξία του τσίπουρου που πουλήθηκε μέσω των μεγάλων σούπερ μάρκετ ανήλθε στα 5,1 εκατ. ευρώ, έναντι 4,8 εκατ. ευρώ που ήταν οι αντίστοιχες πωλήσεις το 2007. Αντίθετα, το ούζο με πωλήσεις αξίας 17,7 εκατ. ευρώ το 2008 κατέγραψε μείωση της τάξης του 4,23% σε σχέση με ένα χρόνο πριν.
Το άνοιγμα της αγοράς που έφερε η τυποποίηση -σε συνδυασμό με την ζήτηση για φθηνότερα προϊόντα ένεκα της κρίσης- δεν ήταν δυνατό να αφήσει αδιάφορες τις μεγάλες αλυσίδες του λιανεμπορίου που έσπευσαν να ρίξουν στην αγορά τα «δικά» τους, «ανώνυμα» τσίπουρα. Σύμφωνα με στοιχεία της ΙRΙ, στο πρώτο τρίμηνο του 2009 οι πωλήσεις τσίπουρου ιδιωτικής ετικέτας αυξήθηκαν κατά 319,5%, όταν οι πωλήσεις επώνυμων προϊόντων κατέγραψαν αύξηση κατά 7,3%.

Τα προβλήματα
Τα έκτακτα δημοσιονομικά μέτρα της κυβέρνησης επιφύλασσαν μια δυσάρεστη και μάλιστα διπλή έκπληξη για τους παραγωγούς εμφιαλωμένου τσίπουρου. Ο αποσταγματοποιοί άκουσαν αρχικά τον υπουργό Οικονομικών, Γ. Παπακωνσταντίνου να μιλάει να μιλάει για αύξηση 10% στον ΕΦΚ στα αλκοολούχα για να διαπιστώσουν στη συνέχεια ότι στο νομοσχέδιο που κατατέθηκε και ψηφίστηκε από τη Βουλή το 10% είχε γίνει…30%. Πρόκειται για την τέταρτη στη σειρά αύξηση του ΕΦΚ στο εμφιαλωμένο τσίπουρο ο οποίος, σχολιάζει ο κ. Τσιλιλής, μέσα σε διάστημα 15 μηνών έχει αυξηθεί συνολικά κατά 90%. Η τελευταία αύξηση επιβάρυνε το κόστος μιας φιάλης τσίπουρου κατά 1,7 ευρώ.
Την ίδια ώρα, ωστόσο, που η πολιτεία επιβάλλει νέο «καπέλο» στους νόμιμους παραγωγούς, εξακολουθεί να βλέπει πλήθος εσόδων από τον ΦΠΑ και τον ΕΦΚ να χάνονται από την παράνομη διακίνηση του χύμα τσίπουρου. Το τελευταίο, συν τοις άλλοις, είναι και ανεξέλεγκτο ποιοτικά πράγμα που, σύμφωνα με τους αποσταγματοποιούς, εγκυμονεί κινδύνους για τη δημόσια υγεία. Κι, όμως, συχνά βρίσκεται ακόμα και στο ράφι των σούπερ μάρκετ…Τονίζοντας την ανάγκη να χτυπηθεί το «παρεμπόριο» χύμα τσίπουρου, αρκετοί επιχειρηματίες μιλούν ανοιχτά για «ξέπλυμα» οινοπνεύματος και σημειώνουν πως η πώληση του χύμα σήμερα επιτρέπεται αρκεί να έχει κανείς «για τα μάτια του κόσμου» τιμολόγιο από παραδοσιακό παραγωγό.
Ο κ. Τσιλιλής επικαλείται το παράδειγμα της γκράπας, του ιταλικού ποτού που διαγράφει εντυπωσιακή πορεία και έχει καταξιωθεί στη διεθνή αγορά. «Κλειδί», κατά τον ίδιο, ήταν η συμφωνία-δέσμευση που ανέλαβαν και, στη συνέχεια, έκαναν πράξη όλοι οι οργανωμένοι φορείς της χώρας (από τους παραγωγούς και τους μεταποιητές μέχρι το κράτος) για την αυστηρή απαγόρευση διακίνησης χύμα ποσοτήτων και την παράλληλη προώθηση του τυποποιημένου προϊόντος στο εξωτερικό μέσω σύγχρονων μεθόδων μάρκετινγκ.
Τέλος, δεν λείπουν και τα θεσμικά ζητήματα που έχουν να κάνουν με την παραγωγή. Οι αποσταγματοποιοί εκφράζουν το παράπονο ότι η πρόσφατη υπουργική απόφαση για τους αποστακτήρες στην ουσία προέκυψε ερήμην τους και αντί να λύνει, προσθέτει νέα προβλήματα, επιπλέον γραφειοκρατία και επιπρόσθετα κόστη στον κλάδο των νόμιμων παραγωγών.

agronews.gr

ΘΕΣΗ ΓΕΩΠΟΝΟΥ ΣΕ ΜΕΓΑΛΗ ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΑΓΡΟΧΗΜΙΚΩΝ

ΜΕΓΑΛΗ ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΑΓΡΟΧΗΜΙΚΩΝ
Επιθυμεί να προσλάβει:
SALES & TECHNICAL MANAGER
Με έδρα την Αθήνα

Απαραίτητα Προσόντα
Πτυχίο Ανωτάτης Γεωπονικής σχολής
Πενταετής τουλάχιστον προϋπηρεσία στις πωλήσεις αγροχημικών
Επαρκείς τεχνικές γνώσεις του αντικειμένου
Ευχέρεια επικοινωνίας
Οργανωτικές και διοικητικές ικανότητες
Καλή γνώση αγγλικών
Χρήση Η/Υ
Ηλικία άνω των 35 ετών

Η εταιρία προσφέρει
Ανταγωνιστικό πακέτο αποδοχών
Αυτοκίνητο, Κινητό τηλέφωνο
Δυνατότητα εξέλιξης
skywalker.gr