Γιορτή κρασιού στη Νέα Αγχίαλο
ert.gr
ΤΟ BLOG TOY ΣΥΛΛΟΓΟΥ ME ΝΕΑ, ΕΙΔΗΣΕΙΣ, ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΓΙΑ ΟΣΑ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΝ ΤΟΥΣ ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΟΥΣ ΤΗΣ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ
Σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις της Διεθνούς Συμβουλευτικής Επιτροπής Βαμβακιού (International Cotton Advisory Committee, ICAC), που δόθηκαν στη δημοσιότητα πρόσφατα, για το 2011/12 αναμένεται μια αύξηση της παγκόσμιας παραγωγής βαμβακιού κατά 8% λόγω των υψηλών τιμών του προϊόντος κατά την προηγούμενη περίοδο που ώθησαν τους καλλιεργητές σε μεγαλύτερες εκτάσεις με βαμβάκι. Αυξημένη παραγωγή αναμένεται σε όλες τις χώρες που καλλιεργούν βαμβάκι, με εξαίρεση τις ΗΠΑ. Η παραγωγή μπορεί να φθάσει σε επίπεδα ρεκόρ στην Ινδία και την Αυστραλία. Στις ΗΠΑ, όμως, παρά την αύξηση των εκτάσεων βαμβακιού, δεν αναμένεται αύξηση παραγωγής λόγω της σοβαρής ξηρασίας που επικρατεί στο Τέξας.
Σαν συνέπεια της αυξημένης παραγωγής, που θα οδηγήσει σε αυξημένα αποθέματα βαμβακιού, η ICAC εκτιμά ότι για την περίοδο 2011/12 οι τιμές θα παρουσιάσουν πτωτική τάση. Ο μέσος δείκτης τιμών (Cotlook A index) για την τρέχουσα περίοδο έχει φθάσει στην τιμή ρεκόρ του 1,64 $ ανά λίμπρα, που είναι διπλάσιος από εκείνον της προηγούμενης περιόδου (0,78).
Το πλήρες κείμενο της ανακοίνωσης ICAC (στα αγγλικά)..
Του Πασχου Μανδραβελη
Η μεγάλη κουβέντα που ανακυκλώνεται τον τελευταίο καιρό είναι η «παραγωγική αναδιάρθρωση της χώρας». Πρέπει να γίνει διότι μεγαλύτερο και από το δημοσιονομικό έλλειμμα είναι το πρόβλημα του ελλείμματος τρεχουσών συναλλαγών. Το έλλειμμα αυτό είχε φτάσει το 2008 στα 35 δισ. ευρώ. Αυτό σημαίνει σε απλά ελληνικά πως η Ελλάδα, αφού κατανάλωσε όσα παρήγαγε, εγχωρίως, όσα εξήγαγε, όσα εισέπραξε από τουρισμό, ναυτιλία κ.λπ. χρειάστηκε το 2008 άλλα 35 δισ. για να διατηρήσει το επίπεδο ζωής της. Αυτά φυσικά ήταν δανεικά. Κυρίως του Δημοσίου το οποίο τα μοίρασε για να πιστεύουμε όλοι ότι ήμασταν πλούσιοι, ανεπτυγμένοι και... θωρακισμένοι.
Το 2010, το έλλειμμα αυτό μειώθηκε στα 24 δισ. λόγω των περιοριστικών πολιτικών που φρέναραν τις εισαγωγές και μιας αύξησης των εξαγωγών κυρίως σε προϊόντα πετρελαίου. Ομως και τα 24 δισ. είναι πολλά. Είναι το 10,5% του ΑΕΠ, όταν το 1985 προχωρήσαμε σε υποτίμηση του νομίσματος και περιοριστική πολιτική έχοντας έλλειμμα του εξωτερικού ισοζυγίου 8%. Η υποτίμηση του νομίσματος (που πολλοί θα ήθελαν να είχαν ως εργαλείο) δεν έκανε μόνο τα ελληνικά προϊόντα πιο φθηνά στις αγορές του εξωτερικού. Εκανε και τα εισαγόμενα πιο ακριβά στην ελληνική αγορά και συνεπώς μείωσε την αγοραστική δύναμη των πολιτών, αλλά λιγότερο εμφανώς απ' ό,τι η ευθεία περικοπή μισθών και συντάξεων. Οι μισθοί παραμένουν ονομαστικά σταθεροί, αλλά αγοράζουν λιγότερα προϊόντα. Εισαγόμενα κι εγχώρια, αφού τα τελευταία εμπεριέχουν εισαγόμενες πρώτες ύλες, κόστος πετρελαίου κ.λπ.
Οπως και να έχει το ζήτημα, όμως, μια οικονομία που χρειάζεται εκατό ευρώ από το εξωτερικό στα χίλια που καταναλώνει, έχει πρόβλημα. Δεν είναι βιώσιμη. Εξ ου και η πιπίλα περί «παραγωγικής αναδιάρθρωσης»: η χώρα πρέπει να εξάγει περισσότερα διότι αλλιώς αναγκαστικά θα εισάγει λιγότερα, δηλαδή θα πρέπει να ρίξει το βιοτικό της επίπεδο. Και δεν μιλάμε μόνο για Καγιέν ή BMW. Η Ελλάδα εισήγαγε πέρυσι αγροτικά προϊόντα 5,6 δισ. ευρώ, ενώ το έλλειμμα στο ισοζύγιο αγροτικών προϊόντων ήταν 1,7 δισ. Αυτό σημαίνει ότι η Ελλάδα χρειάζεται δανεικά ακόμη και για να φάει. Αυτά μέχρι το 2009 έπαιρνε από τις αγορές και τώρα από το ΔΝΤ και τις χώρες της Ε.Ε.
Τα παραπάνω, φυσικά, δεν υπονοούν ότι όλοι πρέπει να γίνουμε αγρότες, όπως είναι ο λαϊκός μύθος που τώρα κυκλοφορεί ευρέως. Η Ελλάδα έχει συγκριτικά πλεονεκτήματα σε κάποιους τομείς πρωτογενούς μικρής και ακριβής παραγωγής (ελαιόλαδο, ντοματάκια Σαντορίνης, κρόκος Κοζάνης κ.λπ.), αλλά είναι προτιμότερο να εισάγει σιτηρά που παράγονται φθηνά στις αχανείς εκτάσεις του Καναδά ή της Ρωσίας παρά να δεσμεύσει τα λίγα σχετικά πεδινά εδάφη της για να παράγει ακριβά κάτι που μπορεί να αγοράζει φθηνά. Ομως πρέπει να παράγει άλλα προϊόντα ή να αναπτύξει άλλες δραστηριότητες που θα εξάγονται για να πληρώνουν το ένα εκατομμύριο τόνους σιτάρι που εισάγουμε ετησίως. Η ελληνική οικονομία πρέπει να γίνει «εξωστρεφής» που λένε και οι οικονομολόγοι. Να «αναδιαρθρωθεί παραγωγικά»...
Για να γίνει όμως αυτό, χρειάζονται τρία πράγματα. Τεχνογνωσία, κεφάλαια και άνθρωποι. Στην πράξη τα αποστρεφόμαστε και τα τρία. Πρώτον: τα ελληνικά πανεπιστήμια δίνεται μάχη για να παραμείνουν «απροϋπόθετα», να μην έχουν δηλαδή καμιά σχέση με τις ανάγκες της οικονομίας ή της «αγοράς» που λένε οι συνεπείς αριστεροί. Δεύτερον: ουδείς συνετός άνθρωπος επενδύει σε μια χώρα διαρκούς συντεχνιακής αναταραχής. Είναι σίγουρο ότι τα στελέχη των επιχειρήσεων κρουαζιερόπλοιων θα μετάνιωσαν την ώρα και την στιγμή που αποφάσισαν να εντάξουν ελληνικά λιμάνια στους προορισμούς τους. Αυτοί βγάζουν λεφτά εξυπηρετώντας τους πελάτες τους και ουχί υποδεχόμενοι αγανακτισμένους ταξιτζήδες, ΠΑΜίτες κι άλλες «δημοκρατικές δυνάμεις». Η «δίκαιη αγανάκτηση» -όπως λένε στα κανάλια- στοιχίζει λεφτά στην τσέπη μας.
Το τρίτο και κυριότερο είναι οι άνθρωποι. Δηλαδή, ακόμη κι αν με έναν μαγικό τρόπο έρχονταν κεφάλαια και τεχνογνωσία, κάποιος θα πρέπει να παράγει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που θα εξαχθούν για να ισοσκελίσουν το ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών. Αυτό ίσως είναι το μεγαλύτερο έλλειμμα. Δεν είναι μόνο το ένα εκατομμύριο και πλέον άνθρωποι που μισθοδοτούνται από το Δημόσιο· (760.000 μετρήθηκαν μόνο στον στενό δημόσιο τομέα). Με μια σειρά νόμων που «προστατεύουν» τα επαγγέλματα και ορίζουν κατώτατα ποσοστά κέρδους και αμοιβών, το ανθρώπινο δυναμικό της χώρας προσανατολίστηκε στην αλληλοπαροχή υπηρεσιών.
Ζούμε σε μια χώρα που έχει 26 (!) επίσημα καταγεγραμμένες εταιρείες δημοσκοπήσεων. Στον χώρο των ΜΜΕ υπάρχουν 26 πανελλαδικές εφημερίδες, 10 πανελλαδικά κανάλια, εκατοντάδες ραδιόφωνα για μια αγορά 200.000 αναγνωστών και διαφημιστική πίτα που αρκεί για 2,5 κανάλια. Εχουμε 20.000 δημοσιογράφους, δηλαδή ένα δημοσιογράφο ανά 500 πολίτες.
Εχουμε 40.000 δικηγόρους, δηλαδή ένα δικηγόρο ανά 250 κατοίκους, όταν στη Γερμανία η αναλογία είναι ένας δικηγόρος ανά 593 Γερμανούς και στη Γαλλία ένας ανά 1.403. Στην Ελλάδα αντιστοιχεί ένας συμβολαιογράφος σε 3.446 κατοίκους, στη Γαλλία ένας συμβολαιογράφος για 7.287 κατοίκους, στην Ιταλία ένας προς 12.023 και στην Αυστρία ένας προς 17.926 κατοίκους. Στην Ελλάδα έχουμε ένα φαρμακείο ανά 950 κατοίκους, όταν στην Ευρώπη υπάρχει ένα φαρμακείο ανά 4.000 κατοίκους. Μετά την Ελλάδα είναι το Βέλγιο, που έχει ένα φαρμακείο ανά 2.450 κατοίκους.
Υψηλή αναλογία
Η Ελλάδα έχει υψηλότατη αναλογία δασκάλων προς μαθητές στον δυτικό κόσμο: ένας διδάσκων ανά δέκα διδασκομένους στην Ελλάδα, όταν στη Φινλανδία (με το καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα του κόσμου) το αντίστοιχο κλάσμα είναι 1/15. Η αναλογία ιατρών/κατοίκων είναι 1/185 (στην Αθήνα 1/150), σε αντίθεση με τον μέσο ευρωπαϊκό όρο που είναι 1/350.
Το 2007, στην Ελλάδα απασχολούνταν 2.200 δικαστές πολιτικών και ποινικών δικαστηρίων, αριθμός που αντιστοιχεί σε 19,9 δικαστές ανά 100.000 κατοίκους. Η αντίστοιχη αναλογία είναι στην Αγγλία 2,5 δικαστές/100.000, στην Ισπανία 9,8, στην Ιταλία 10,4, στην Ολλανδία 12,3, στην Πορτογαλία 16,7.
Και ο κατάλογος συνεχίζεται με ταξί (2,6/1.000 κατοίκους, Ισπανία 1,74) μηχανικούς, αρχιτέκτονες και ηθοποιούς: η Αθήνα έχει 271 θεατρικές παραστάσεις, όταν το Λονδίνο έχει 47. Σ' όλους αυτούς πρέπει να προστεθεί και η μικρή μεταπρατική ελληνική επιχειρηματικότητα, τα μικρά μαγαζάκια των 50 τ.μ. που επιβίωναν πουλώντας λίγα και ακριβά.
Το πρόβλημα είναι ότι ακόμη κι αν όλοι αυτοί οι κλάδοι που προαναφέραμε παράγουν τις τέλειες (δημοσιογραφικές, δικηγορικές, εμπορικές, μεταφορικές κ.λπ.) υπηρεσίες και τις πουλούν εντός της χώρας χρειάζονται πραγματικά προϊόντα να καταναλώσουν. Από ψωμί -με εισαγόμενο σιτάρι- μέχρι πετρέλαιο. Ετσι φτάσαμε να εισάγουμε τα προς το ζην και να πουλάμε οι περισσότεροι υπηρεσίες προς αλλήλους.
Το δύσκολο «ενδιάμεσα»
Το κράτος δεν διόγκωσε μόνο το Δημόσιο, απορροφώντας ανθρώπους από την πραγματική παραγωγή. Δημιούργησε διά νομοθετημάτων (κλειστά επαγγέλματα, κατώτατες αμοιβές, ποσοστό κέρδους στα φαρμακεία, υποχρεωτική δημοσίευση ισολογισμών στις εφημερίδες κ. λπ.) κίνητρα ώστε να προσανατολίζονται όλο και περισσότεροι νέοι στην παραγωγή εγχώριων υπηρεσιών. Για παράδειγμα, θα πρέπει να είναι ανόητος ο γιος ενός φαρμακοποιού να επιχειρήσει στη χημική βιομηχανία, όταν το κράτος τού εξασφαλίζει «βρέξει - χιονίσει» 35% κέρδος, συν την απαγόρευση του ανταγωνισμού από τρίτους. Υπάρχει κίνητρο να γίνει κάποιος μηχανικός, αφού η κ. Τίνα Μπιρμπίλη τού εξασφάλισε πελατεία υποχρεώνοντας όλους τους ιδιοκτήτες ακινήτων να πάρουν πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης, ενώ όρισε και τις τιμές;
Ετσι, με περίεργα και δυσνόητα νομοθετήματα χτίστηκε μια οικονομία που μόνο πέρυσι χρειάστηκε 24 δισ. επιπλέον εισαγωγές. Αυτή είναι βιώσιμη όσο εξωτερικές ροές καλύπτουν την αδυναμία εξαγωγών. Τώρα που τα δανεικά κόπηκαν -και παρά τις φιλότιμες προσπάθειες που κάνουν οι κυβερνώντες να στηρίξουν την πελατεία τους (βλέπε π. χ. Λοβέρδος με φαρμακοποιούς, Καστανίδης με τους δικηγόρους ή Ρέππας με ταξιτζήδες) - αναγκαστικά η οικονομία θα περάσει μια επίπονη αναδιάρθρωση. Τις πρώτες φάσεις τις βλέπουμε. Είναι η μετανάστευση πλεοναζόντων επιστημόνων στο εξωτερικό, το κλείσιμο μικρών εμπορικών μαγαζιών και η ανεργία.
Το τελευταίο είναι το πιο επίπονο, αλλά και το μόνο σίγουρο. Είναι δεδομένο ότι ο «αδιόριστος» μαθηματικός θα χρειαστεί χρόνο για να αποφασίσει ότι η εκπαίδευση έκλεισε για πολλά χρόνια. Πιθανώς θα αγανακτήσει επιδεινώνοντας το πρόβλημα (όσο και αν αγανακτούμε, οι Ουκρανοί σιτοπαραγωγοί θέλουν πραγματικά λεφτά). Αργότερα, και αν δεν φύγει στο εξωτερικό, θα σκεφθεί πιθανώς να συμπτύξει με άλλους συναδέλφους του π. χ. μια εταιρεία λογισμικού συμβάλλοντας εν μέρει στη διόρθωση του ισοζυγίου εξωτερικών συναλλαγών.
Σ' αυτό το δύσκολο ενδιάμεσα χρειάζεται το κράτος. Πρέπει να έχει τους πόρους για να στηρίζει τους ανθρώπους για όσο καιρό αυτοί χρειάζονται ώστε να σταθούν παραγωγικά στην οικονομία. Πρέπει να εξοικονομήσει λεφτά για ευπρεπή επιδόματα ανεργίας και προγράμματα επανεκπαίδευσης (πραγματικής και όχι όπως έκανε παλιότερα που στην ουσία επιδοτούσε τους ανέργους, τάχα μου εκπαιδεύοντάς τους). Προς το παρόν, το κράτος αλλά και η συντηρητική ελληνική κοινωνία είναι προσανατολισμένα στη στήριξη θέσεων εργασίας και ουχί ανθρώπων.
Δυστυχώς οι Γάλλοι παραγωγοί (από τους οποίους εισάγουμε 500.000 τόνους αραβοσίτου), μέχρι και ο πετρελαιοπαραγωγός Τσάβες θέλουν λεφτά για να μας δίνουν τα προϊόντα τους και όχι επαναστατικές παρόλες. Απ' αυτές έτσι κι αλλιώς έχουν χορτάσει. Το στοίχημα λοιπόν τώρα είναι να έχουμε τους απαιτούμενους πόρους να χρηματοδοτηθεί η παραγωγική αναδιάρθρωση της χώρας και να στηριχτούν οι άνθρωποι. Αυτό νομοτελειακά θα γίνει, είτε φωνασκούμε περί του αντιθέτου είτε όχι. Είτε διά του επίπονου (αλλά με κρατική μέριμνα) τρόπου είτε διά του κοινωνικά καταστροφικού, που είναι η οικονομική χρεοκοπία.
www.kathimerini.grΣτην περιοχή της Ελασσόνας και συγκεκριμένα το Μεσοχώρι, το Αμούρι, τον Ευαγγελισμό, το Πραιτώρι και το Βλαχογιάννι, που επλήγησαν από τις έντονες βροχοπτώσεις και τη χαλαζόπτωση επισκέφθηκε το Σάββατο 6 Αυγούστου ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός συνοδευόμενος από την αντιπεριφερειάρχη Λάρισας κ. Ρένα Καραλαριώτου, δημοτικούς συμβούλους της Ελασσόνας και το στέλεχος της Δ/νσης Αγροτικής Ανάπτυξης Δημήτριο Σταυρίδη.
Ο κ. Αγοραστός ενημερώθηκε από πολλούς παραγωγούς που τον ανέμεναν για το μέγεθος και την έκταση των ζημιών σε καλλιέργειες καπνού, καλαμποκιού, αχλαδιού και ροδάκινου. Ο περιφερειάρχης ζήτησε από τα στελέχη του ΕΛΓΑ να μεταβούν επί τόπου τη Δευτέρα το πρωί και να προχωρήσουν τις διαδικασίες για την εκτίμηση των ζημιών ώστε να ενημερωθεί άμεσα ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Κώστας Σκανδαλίδης.
«Η θέση της αιρετής Περιφέρειας Θεσσαλίας είναι ξεκάθαρη: Δίκαιες αποζημιώσεις σε κάθε παραγωγό ανάλογα με το μέγεθος της ζημιάς», τόνισε ο κ. Κ. Αγοραστός επαναλαμβάνοντας ταυτόχρονα τη θέση του για αλλαγή του νέου νόμου για τον ΕΛΓΑ στην κατεύθυνση ο οργανισμός να επιτελεί τον κοινωνικό του ρόλο, γεγονός που όπως είπε «είναι σήμερα περισσότερο αναγκαίο από ποτέ».
Σημειώνεται ότι παραγωγοί ευχαρίστησαν τον περιφερειάρχη κ. Αγοραστό και την αντιπεριφερειάρχη κ. Καραλαριώτου για την άμεση ανταπόκρισή τους δηλώνοντας ότι προσβλέπουν στην συμπαράσταση της αιρετής Περιφέρειας.
www.agrotypos.gr
Αρχίζει η μεγάλη σφαγή στο Δημόσιο από τους οργανισμούς που θα καταργηθούν ή θα συγχωνευτούν, καθώς μόνον ένας στους δέκα από τους 7.000 υπαλλήλους που υπηρετούν εκεί θα πάρει τελικά το εισιτήριο της μετάταξης.
Οι υπόλοιποι θα μπουν σε καθεστώς εργασιακής εφεδρείας με μειωμένες αποδοχές για έναν χρόνο και στη συνέχεια θα απολυθούν, διατηρώντας απλώς το δικαίωμα να γίνουν με... προτεραιότητα συμβασιούχοι στο Δημόσιο.
Τα κριτήρια με τα οποία θα γίνουν οι μετατάξεις έχουν να κάνουν με τις σπουδές, την προϋπηρεσία, την ηλικία και την οικογενειακή κατάσταση κάθε υπαλλήλου, ενώ την όλη διαδικασία επιλογής θα εγγυηθεί το ΑΣΕΠ. Ολα τα παραπάνω προβλέπονται σε νομοσχέδιο που έχει καταρτίσει ο υφυπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Ντίνος Ρόβλιας και θα προωθηθούν βάσει Προεδρικού Διατάγματος που θα ορίζει τι ακριβώς είναι η εργασιακή εφεδρεία και πώς θα εφαρμοστεί, και έχει πάρει τον δρόμο για το Συμβούλιο της Επικρατείας και την Προεδρεία της Δημοκρατίας.
Αναλυτικά:
Στάδιο πρώτο: Θα αποφασιστούν οι συγχωνεύσεις και καταργήσεις των οργανισμών και οι νέες διοικήσεις θα είναι επιφορτισμένες μέσα από καινούργια οργανογράμματα να οριοθετήσουν το πλεονάζον προσωπικό και να δώσουν τους συγκεκριμένους πίνακες στο ΑΣΕΠ. Ο χρονικός ορίζοντας που έχουν στη διάθεσή τους για την κατάρτιση αυτών των πινάκων είναι εννέα μήνες.
Στάδιο δεύτερο: Οσοι κριθούν υπεράριθμοι θα μπουν σε καθεστώς εργασιακής εφεδρείας, που σημαίνει ότι θα λαμβάνουν τις αποδοχές του βασικού τους μισθού κατά 60%. Ταυτόχρονα μέσα από τους πίνακες κατάταξης θα πρέπει να υποβάλουν τα χαρτιά με τα προσόντα τους στο ΑΣΕΠ διεκδικώντας τη μετάταξή τους σε άλλο οργανισμό του Δημοσίου.
Στάδιο τρίτο: Το ΑΣΕΠ επιλέγει με βάση συγκεκριμένο σύστημα μοριοδότησης και εννέα κριτήρια που έχουν καθοριστεί και συμπεριλαμβάνουν και τις ειδικές δεξιότητες και τα προσόντα του υπαλλήλου αλλά και τα κοινωνικά κριτήρια που έχουν να κάνουν με την οικογενειακή του κατάσταση. Ετσι, το πρώτο κριτήριο είναι οι τίτλοι σπουδών και οι ειδικές γνώσεις του υπαλλήλου, με επιβράβευση της εξειδίκευσης, καθώς το διδακτορικό θα παίρνει 150 μόρια και το μεταπτυχιακό 100. Με περισσότερα μόρια θα πριμοδοτηθούν επίσης εκείνοι που γνωρίζουν ξένες γλώσσες και έχουν επάρκεια σε γνώσεις υπολογιστή.
Επίσης θα μοριοδοτηθεί η προϋπηρεσία του υπαλλήλου με 30 μόρια για κάθε χρόνο, καθώς και η εμπειρία όπως αυτή προκύπτει από τον υπηρεσιακό του φάκελο με 20 μόρια για κάθε χρόνο.
Ειδική βαθμολόγηση θα γίνει και στην ηλικία του υπαλλήλου με 5 μόρια ανά έτος, καθώς και στον χρόνο ένταξης στον πίνακα κατάταξης του ΑΣΕΠ για μετάταξη (θα προηγούνται οι παλαιότεροι). Τέλος, θα λαμβάνεται υπόψη και η οικογενειακή κατάσταση του υπαλλήλου (θα προηγούνται οι πολύτεκνοι, εκείνοι που έχουν παιδιά και είναι παντρεμένοι έναντι των άγαμων).
Ακριβώς επειδή οι μετατάξεις υπολογίζονται σαν προσλήψεις από την τρόικα, τα περιθώρια είναι πολύ στενά τουλάχιστον σε επίπεδο αριθμών. Ετσι μόνον ένας στους δέκα υπαλλήλους (ποσοστό 10%) θα έχει τη δυνατότητα της μετάταξης κάθε χρόνο από τον πίνακα κατάταξης που θα διατηρείται στο ΑΣΕΠ. Οι δυνατότητες που έχουν εναλλακτικά όσοι βρίσκονται στους πίνακες χωρίς να «κερδίζουν» μετάταξη είναι να διοριστούν με ποσόστωση 30% στις θέσεις ορισμένου χρόνου (συμβασιούχοι) ή να έχουν προτεραιότητα σε θέσεις μερικής απασχόλησης. Βεβαίως για εκείνους που βρίσκονται κοντά στη συνταξιοδότηση υπάρχει εναλλακτικά η δυνατότητα της εθελούσιας εξόδου από την υπηρεσία τους.
Ειδική φροντίδα υπάρχει -ευτυχώς- για τα ζευγάρια των δημόσιων υπαλλήλων, καθώς και για τις οικογένειες που έχουν μέλη με ειδικές ανάγκες. Ετσι, αν και οι δύο σύζυγοι κριθούν υπεράριθμοι, μόνον ο ένας μπαίνει στη λίστα και ο άλλος αυτοδικαίως κερδίζει τη μετάταξή του σε άλλον οργανισμό. Εκτός λίστας και άμεση μετάταξη παίρνουν επίσης όσοι έχουν παιδιά με ειδικές ανάγκες ή έχουν οι ίδιοι υψηλό ποσοστό αναπηρίας.
Της ΕΛΕΝΗΣ ΔΕΛΒΙΝΙΩΤΗ-ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
Δημοσιεύματα τύπου και ΥΠΑΑΤ
Τα σχέδια βελτίωσης προχωρούν και πλησιάζει η καταληκτική ημερομηνία. Σε ιστοσελίδας γράφεται πως το σύστημα έχει ολοκληρωθεί και πως οδεύουμε προς το τέλος της προκήρυξης και μάλιστα γράφεται πως θα πληρωθούν οι περισσότερες προτάσεις (αν όχι όλες) γιατί ο προϋπολογισμός φαίνεται πως δεν εξαντλείται σύμφωνα με το ΥΠΑΑΤ. Δημοσιεύματα μάλιστα αναφέρουν πως οι επενδυτές θα ξεκινήσουν να πληρώνονται από το Σεπτέμβριο κιόλας γιατί η αξιολόγηση θα γίνεται πολύ γρήγορα εξαιτίας του ηλεκτρονικού συστήματος υποβολής.
Τι δηλώνουν οι μελετητές
Από τη πλευρά τους οι μελετητές μόνο παράπονα κάνουν και δεν επιβεβαιώνουν τέτοιες πληροφορίες. Σύμφωνα λοιπόν με τους μελετητές, το ηλεκτρονικό πρόγραμμα υποβολής ολοκληρώνεται αυτές τις μέρες και ουσιαστικά δεν έχουν περισσότερο από μια βδομάδα που δουλεύουν σε σταθερό πλαίσιο. Τις τελευταίες 2-3 μέρες προστέθηκαν στην ηλεκτρονική υποβολή άλλες 2 φόρμες για να συμπληρωθούν, με ένα επιπλέον αρχείο που πρέπει να συμπληρωθεί, να τυπωθεί και να σταλεί στο Υπουργείο. Όλα αυτά 20 περίπου μέρες πριν εκπνεύσει η προθεσμία και μάλιστα εν μέσω 15Αύγουστου που οι επενδυτές – παραγωγοί λείπουν και οι υπηρεσίες ουσιαστικά υπολειτουργούν εξαιτίας των αδειών των υπαλλήλων.
Οι απορίες λύνονται μεταξύ των μελετητών αφού το Help Desk του ΥΠΑΑΤ δε λειτούργησε στο σημείο που αναμενόταν και πολλά σημεία των μελετών, δομήθηκαν και συντάχθηκαν σύμφωνα με τη κρίση του κάθε μελετητή και τις απόψεις συναδέλφων τους!
Το θεσμικό πλαίσιο της προκήρυξης αυτής είναι πολύ ασαφές και πραγματικά κανείς δε ξέρει που θα στηριχθούν οι αξιολογητές για να απορρίψουν ένα φάκελο ή να τον εγκρίνουν όταν υπάρχουν πολλά λεπτά σημεία που έχουν μείνει αναπάντητα. Πολλοί μάλιστα, μελετητές δηλώνουν ότι θα κινηθούν νομικά κατά του ΥΠΑΑΤ και προσώπων εντός αυτού, σε περίπτωση απόρριψης φακέλων τους, για διαφυγόντα κέρδη δικά τους και των πελατών τους.
Όσον αφορά τις πληρωμές από Σεπτέμβριο δηλώνουν πως αν γίνει κάτι τέτοιο θα προκαλέσει τεράστια έκπληξη γιατί αρκεί να σκεφθεί κανείς ότι κοντά στις 25 Αυγούστου θα πάνε στην Αθήνα, στη κεντρική Υπηρεσία τουλάχιστον 9000 φάκελοι!!! Αλήθεια πως θα αξιολογηθούν όλοι αυτοί οι φάκελοι σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα, όταν ο κάθε φάκελος για να θεωρηθεί πλήρης πρέπει να έχει ένα πολύ μεγάλο αριθμό δικαιολογητικών;
Από την άλλη κάποιοι μίλησαν για προκαταβολές στα σχέδια. Για να γίνει αυτό πρέπει οι υποψήφιοι επενδυτές να έχουν εγγυήσεις από τις τράπεζες… Κάτι πολύ δύσκολο στις μέρες μας.
Πολλοί μελετητές πάντως δηλώνουν πως για να ολοκληρωθούν οι μελέτες, φαίνεται ότι θα φτάσουν στο «παρά πέντε»… εκτός αν δοθεί μικρή παράταση για να ολοκληρωθούν οι φάκελοι.
Συμπέρασμα
Το πρόγραμμα των σχεδίων βελτίωσης και ο σχεδιασμός τους φαίνεται ότι δε πήγε πολύ καλά. Ασάφειες, διαμαρτυρίες και γενικά ένα καλοκαίρι έντονο και χωρίς διακοπές… για πολύ κόσμο, είτε υπαλλήλους του ΥΠΑΑΤ, είτε μελετητές, είτε αγρότες που έτρεχαν αδιάκοπα να μαζεύουν δικαιολογητικά εν μέσω καλοκαιριού και μάλιστα όταν οι αγροτικές εργασίες βρίσκονται στη κορύφωση τους για πολλές καλλιέργειες.
Φτάνουμε στο τέλος πάντως, και καλό είναι οι φάκελοι να ολοκληρωθούν κατά το καλύτερο δυνατό τρόπο και να αποσταλούν στο ΥΠΑΑΤ. Τα παράπονα είναι δεδομένο ότι είναι πολλά, αλλά πρέπει κάποια στιγμή αυτά τα 500 εκατομμύρια ευρώ να βγουν στην αγορά. Εκτός από το κλείσιμο του προγράμματος καλό είναι οι αρμόδιοι να σκεφθούν και την αξιολόγηση του (όποτε και αν γίνει τελικά αυτή…). Φάκελοι που δεν θα είναι άρτιοι θα καθυστερήσουν συνολικά την υλοποίηση και πολλά χρήματα θα μείνουν αδιάθετα. Αν κάποιοι ζητούν λίγο χρόνο ακόμα καλό είναι να τους ακούσουν. Δόθηκαν δύο παρατάσεις μέχρι τώρα και από ότι τελικά φαίνεται, δόθηκαν γιατί η ηλεκτρονική υποβολή του ΥΠΑΑΤ δεν ήταν έτοιμη. Λίγος χρόνος ακόμα ίσως θα είναι καλός για το σύνολο του προγράμματος…..
http://thessalikigi.gr/index.php/enot-news/1031-2011-08-05-20-34-37ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΓΕΩΤ.Ε.Ε.) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|