Δείτε το έγγραφο διαβούλευσης για τον περιορισμό του κόστους εγκατάστασης του διαδικτύου υψηλών ταχυτήτων
Το διαδίκτυο υψηλών ταχυτήτων στηρίζει όλους τους τομείς της οικονομίας και θα αποτελέσει τον άξονα της ψηφιακής ενιαίας αγοράς. Κάθε αύξηση κατά 10% στην ευρυζωνική διείσδυση συνεπάγεται μεγέθυνση της οικονομίας κατά 1 έως 1,5%. Στο πλαίσιο αυτό, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιδιώκει να συγκεντρώσει απόψεις σχετικά με τρόπους περιστολής του κόστους εγκατάστασης νέων δικτύων για διαδίκτυο υψηλών ταχυτήτων στην ΕΕ.....
Ειδικότερα, η Επιτροπή επιθυμεί να διερευνήσει τρόπους για να μειωθούν οι δαπάνες που συνδέονται με τεχνικά έργα, όπως η εκσκαφή δρόμων για τοποθέτηση οπτικών ινών, που μπορεί να φτάσει έως και το 80% του συνολικού κόστους. Η Επιτροπή πιστεύει ότι το κόστος των ευρυζωνικών επενδύσεων θα μπορούσε να μειωθεί κατά ένα τέταρτο. Ζητείται η γνώμη όλων των ενδιαφερόμενων δημόσιων και ιδιωτικών φορέων, συμπεριλαμβανομένων οργανισμών τηλεπικοινωνιών και εταιρειών κοινής ωφέλειας, για παράδειγμα των επενδυτών, των δημόσιων αρχών και των καταναλωτών.
Η Αντιπρόεδρος της Επιτροπής, κα Neelie Kroes, δήλωσε: «Αν θέλουμε να εξαπλωθούν οι ταχείες ευρυζωνικές υπηρεσίες σε όλη την Ευρώπη, πρέπει να μειωθεί το κόστος των έργων μηχανικού για την εγκατάσταση ευρυζωνικών δικτύων. Πρέπει να δοκιμάσουμε πρακτικές ιδέες για τη μείωση του κόστους και για τη διευκόλυνση της πρόσβασης, της περαιτέρω χρήσης και της κοινής χρήσης της εν λόγω υποδομής. Δεν υπάρχει τίποτα πιο ενοχλητικό για τους πολίτες από το σκάψιμο στους δρόμους, και τίποτα πιο ενοχλητικό για τις επιχειρήσεις από τις περιττές γραφειοκρατικές διαδικασίες.»
Έως και 80% του συνολικού κόστους για ευρυζωνικές επενδύσεις σχετίζεται με τεχνικά έργα υποδομής. Το κόστος είναι τόσο υψηλό εξαιτίας της έλλειψης συντονισμού στα τεχνικά έργα, της ανεπαρκούς περαιτέρω χρήσης της υπάρχουσας υποδομής και της απουσίας συνεργασίας μεταξύ των διαφόρων συντελεστών. Για παράδειγμα, οι εταιρείες ύδρευσης, ενέργειας και σιδηροδρόμων συχνά διαθέτουν δικές τους υποδομές, και σκάβουν τους δρόμους χωρίς να συνεργάζονται με τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών. Στη συνέχεια, η ταχύτερη εγκατάσταση παρεμποδίζεται περαιτέρω από χρονοβόρες, αδιαφανείς και επαχθείς διαδικασίες εκκαθάρισης δικαιωμάτων διέλευσης και απόκτησης όλων των απαραίτητων αδειών σε εθνικό ή τοπικό επίπεδο.
Η Επιτροπή ενδιαφέρεται να συγκεντρώσει απόψεις σχετικά με τα εξής:
- προσκόμματα σε επενδύσεις ευρυζωνικής υποδομής,
- τρόπους βελτίωσης της χρήσης της λειτουργούσας υποδομής,
- συντονισμό των τεχνικών έργων,
- μέτρα για περαιτέρω συντονισμό μεταξύ των αρμόδιων αρχών και για την απλούστευση των διαδικασιών αδειοδότησης,
- «ετοιμότητα» των νέων κτιρίων να δεχθούν υποδομή διαδικτύου υψηλών ταχυτήτων.
- Η δημόσια διαβούλευση θα διαρκέσει έως τις 20 Ιουλίου 2012. Τα αποτελέσματα θα συμβάλουν στη μείωση του επενδυτικού κόστους, εντέλει δε του τελικού λιανικού κόστους των ευρυζωνικών συνδέσεων.
Το Ψηφιακό θεματολόγιο της Ευρώπης, ορίζει στόχους ευρυζωνικότητας προς επίτευξη έως το 2013, ευρυζωνική κάλυψη 100% για όλους τους Ευρωπαίους και ταχύτητες 30MBps για όλους, ενώ έως το 2020 τουλάχιστον 50% των ευρωπαϊκών νοικοκυριών θα πρέπει να διαθέτουν συνδρομή σε διαδικτυακές συνδέσεις πάνω από 100MBps.
Στο εαρινό Ευρωπαϊκό Συμβούλιο της 2ας Μαρτίου, οι αρχηγοί κρατών και κυβερνήσεων συμπέραναν ότι πρέπει να συνεχιστούν οι προσπάθειες σε επίπεδο ΕΕ προκειμένου έως το 2015 να έχει ολοκληρωθεί η ψηφιακή ενιαία αγορά, με παροχή βελτιωμένης ευρυζωνικής κάλυψης, μεταξύ άλλων με μείωση του κόστους υποδομής των ευρυζωνικών δικτύων υψηλών ταχυτήτων. Χωρίς τις επενδύσεις αυτές, η ΕΕ διακινδυνεύει να χάσει το σημαντικό αυτό δυναμικό για την οικονομική μεγέθυνση και την απασχόληση.
Το έγγραφο της διαβούλευσης μπορείτε να το βρείτε εδώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου