Αναζήτηση Αναρτήσεων

Δευτέρα 29 Μαρτίου 2010

ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗΣ, ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 29/03/2010

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗΣ, ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ

Με πρωτοβουλία της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στο γραφείο του Υφυπουργού, Μιχάλη Καρχιμάκη, μεταξύ των υπηρεσιακών παραγόντων των συναρμόδιων Υπουργείων Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Υγείας και Περιβάλλοντος, με θέμα, τα προβλήματα που παρουσιάζονται κατά τη διαδικασία έκδοσης άδειας, ίδρυσης και λειτουργίας των κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, αναγνωρίστηκαν οι αντικειμενικές δυσχέρειες που προκύπτουν , όπως το αυξημένο κόστος και η χρονοβόρα διαδικασία και αποφασίστηκε να υπάρξουν συγκεκριμένες προτάσεις από τον τομέα ευθύνης των υπηρεσιών κάθε Υπουργείου, ώστε να δοθούν ουσιαστικές λύσεις που θ’ αντιμετωπίσουν το ζήτημα άμεσα και αποτελεσματικά.

Σε δηλώσεις του ο Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Μιχάλης Καρχιμάκης τόνισε «Αναγνωρίζουμε το πρόβλημα και έχουμε τη βούληση να δώσουμε λύση. Κάθε υπηρεσία εξετάζει νέα μέτρα στον τομέα ευθύνης της και θα επανέλθουμε σύντομα με συγκεκριμένες προτάσεις. Στόχος μας είναι ν’ αντιμετωπίσουμε τη γραφειοκρατία δημιουργώντας μια πιο δίκαιη διαδικασία, προσφέροντας στήριξη και νέα κίνητρα στους κτηνοτρόφους».


ΥΠΑΑΤ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ :ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΝΤΑΤΙΚΩΝ ΕΛΕΓΧΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΣΧΑΛΙΝΗ ΑΓΟΡΑ ΚΡΕΑΤΟΣ ΚΑΙ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΩΝ ΠΡΟΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ :ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΝΤΑΤΙΚΩΝ ΕΛΕΓΧΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΣΧΑΛΙΝΗ ΑΓΟΡΑ ΚΡΕΑΤΟΣ ΚΑΙ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΩΝ ΠΡΟΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Εντατικοποιείται αυτή την εβδομάδα το εκτεταμένο πρόγραμμα ελέγχων στην αγορά που εφαρμόζει εδώ και ημέρες το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

Οι υπηρεσίες του Υπ.Α.Α.Τ σε συνεργασία με το ΣΔΟΕ και τον ΕΦΕΤ ελέγχουν καθημερινά σε ολόκληρη την Επικράτεια την ποιότητα των κρεάτων και ιδιαίτερα του οβελία.

Στο στόχαστρο των ελεγκτών μπαίνουν προϊόντα και εμπορικές συμπεριφορές που μπορεί να απειλήσουν τη Δημόσια Υγεία και να παραπλανήσουν τους καταναλωτές.

Κατά τη διάρκεια των ελέγχων εντοπίστηκαν ορισμένες παραβάσεις, που οδηγούν στο συμπέρασμα, ότι κάποιες μονάδες σφαγής ζώων και σημεία λιανικής πώλησης, διέθεταν στις αποθήκες-ψυγεία ποσότητες αρνιών αλλοδαπής προέλευσης χωρίς ωστόσο να φέρουν τη σφραγίδα ποιότητας της συγκεκριμένης χώρας.

Υπενθυμίζεται, ότι η σφράγιση των αρνιών είναι ευθύνη των σφαγείων τα οποία ελέγχονται για τις διαπιστωμένες παραλήψεις.

Πιο συγκεκριμένα, σε έλεγχο που διενεργήθηκε στη Βαρβάκειο Αγορά της Αθήνας, εντοπίστηκαν σφάγια Ρουμανίας (αρνιά γάλακτος) που προέρχονταν από τις σφαγειοτεχνικές εγκαταστάσεις της εταιρείας ΚΡΕΚΑ (Καβάλα) και δεν έφεραν ενδείξεις.

Τα σφάγια εντοπίστηκαν στο κατάστημα ιδιοκτησίας Ορφανού και ακολουθήθηκε η προβλεπόμενη διαδικασία δέσμευσης των ποσοτήτων και επιβολής προστίμου στο κατάστημα λιανικής καθώς και στο σφαγείο προέλευσης.

Παράλληλα με τους ελέγχους στην Πασχαλινή αγορά κρέατος, συνεχίζονται με αμείωτους ρυθμούς οι έλεγχοι για την υγιεινή και την ασφάλεια των τροφίμων σχετικά με υπολείμματα και μη συμβατές ουσίες σε εισαγόμενα κυρίως προϊόντα.

Στα δείγματα αυτά πραγματοποιούνται εργαστηριακοί έλεγχοι και μετά την έκδοση των αποτελεσμάτων, απαγορεύτηκε η εισαγωγή των παρακάτω φορτίων που κρίθηκαν ως ακατάλληλα για κατανάλωση:

· 8.418 κιλά κολοκυθάκια, προέλευσης Τουρκίας, λόγω ανίχνευσης του φυτοπροστατευτικού προϊόντος oxamyl πάνω από τα ανώτατα επιτρεπτά όρια.

· 7.500 κιλά φυστικιών, προέλευσης Κίνας, λόγω ανίχνευσης αφλατοξινών πάνω από τα ανώτατα επιτρεπτά όρια.

· 21.000 κιλά φυσικό μέλι, προέλευσης Κίνας, άφιξη μέσω Τουρκίας, λόγω μη αναγραφής της χώρας προέλευσης.

· 3.600 κιλά κατεψυγμένα φιλέτα ψαριών, προέλευσης Τουρκίας, λόγω παραβάσεων στη σήμανση του προϊόντος.

· 16.190 κιλά κατεψυγμένων σαλιγκαριών, προέλευσης Τουρκίας, λόγω παραβάσεων στη σήμανση του προϊόντος.

· 3.000 κιλά ψιλοκομμένες πιπεριές τσίλι (kibbled red chillies), προέλευσης Ινδίας, λόγω ανίχνευσης αφλατοξινών πάνω από τα ανώτατα επιτρεπτά όρια.

· 2.020 κιλά αμπελόφυλλα σε άλμη, προέλευσης Τουρκίας, λόγω ανίχνευσης φυτοπροστατευτικών προϊόντων πάνω από τα ανώτατα επιτρεπτά όρια.


Ταυτόχρονα, γίνεται ενημέρωση για όλες τις παραπάνω περιπτώσεις του Ευρωπαϊκού Συστήματος Ταχείας Προειδοποίησης για τα Τρόφιμα και τις Ζωοτροφές (RASFF) και του μηχανογραφικού κτηνιατρικού συστήματος TRACES, προκειμένου να λάβουν τα μέτρα και άλλα κράτη μέλη για τα παρόμοια φορτία
ΥΠΑΑΤ

Ιδανικός για βιολογικό βαμβάκι ο κάμπος της Καρδίτσας

ImageΤις δυνατότητες ανάπτυξης καλλιεργειών βιολογικού βαμβακιού, σουσαμιού, λιναριού και λυκίσκου, στον κάμπο του νομού Καρδίτσας, αναδεικνύει εργασία του επίκουρου καθηγητή του Γεωπονικού Ινστιτούτου Αθηνών, Δημητρίου Μπιλάλη και της Σωτηρίας Πατσιαλή, γεωπόνου, υποψηφίου διδάκτορα του παραπάνω πανεπιστημίου.

Το βιολογικό βαμβάκι, αναφέρουν οι ερευνητές, οι οποίοι παρουσίασαν τα στοιχεία της εργασίας τους στο αναπτυξιακό συνέδριο Καρδίτσας, κερδίζει συνεχώς χώρο στην αγορά βάμβακος και η αγορά του αναπτύσσεται με πολύ γρήγορους ρυθμούς. Οι συνθήκες δε που επικρατούν στο νομό Καρδίτσας τον καθιστούν κατάλληλο για την καλλιέργεια του βαμβακιού, γεγονός το οποίο τον κάνει έναν από τους κύριους νομούς παραγωγής του στην Ελλάδα.

Η μέση θερμοκρασία αέρος στο νομό τους μήνες Μάρτιο με Οκτώβριο δεν πέφτει κάτω από 14o C. Η θερμοκρασία αυτή είναι η ελάχιστη που είναι επιθυμητό να επικρατεί, για την ανάπτυξη και ολοκλήρωση του βιολογικού κύκλου του βαμβακιού. Επιπρόσθετα, τους μήνες Ιούνιο-Ιούλιο-Αύγουστο επικρατούν ιδανικές θερμοκρασίες ώστε να μπορούν να καλυφθούν οι ανάγκες της καλλιέργειας. Οι παραπάνω επισημάνσεις δίνουν έναν ακόμη λόγο που κάνει την περιοχή της Καρδίτσας κατάλληλη για την καλλιέργεια του βιολογικού βαμβακιού.
Στο μεγαλύτερο μέρος των καλλιεργήσιμων εκτάσεων, ο νομός Καρδίτσας δεν έχει υψηλά ποσοστά οργανικής ουσίας, κάτι το οποίο οφείλεται -κατά κύριο λόγο- στη μονοκαλλιέργεια, κυρίως του βαμβακιού, που έχει εξασθενήσει τα αποθέματα των εδαφών σε οργανική ουσία. Επιπλέον, η μονοκαλλιέργεια του βαμβακιού αποτελεί κριτήριο υποβάθμισης της εδαφικής δομής και την έναρξη της ερημοποίησης, σε συνδυασμό με τις ξηροθερμικές συνθήκες (που επικρατούν στην ευρύτερη περιοχή της Καρδίτσας) και την έντονη κατεργασία του εδάφους.
Στην Ελλάδα και κατ' επέκταση στην Καρδίτσα, λόγω των ξηροθερμικών αυτών συνθηκών που επικρατούν τους θερινούς μήνες, η βαμβακοκαλλιέργεια είναι κατά κανόνα αρδευόμενη. Βέβαια, στη βιολογική γεωργία κρίνεται αναγκαία η σωστή διαχείριση του νερού. Έτσι, οι βιοκαλλιεργητές θα πρέπει να ακολουθούν κάποιους "κανόνες" ορθής διαχείρισης του νερού άρδευσης, όπως το πότισμα πριν από τη σπορά για να φυτρώσουν τα ζιζάνια. Οι ειδικοί συνιστούν, μετά το σκάλισμα της καλλιέργειας να μη γίνεται αμέσως πότισμα γιατί το έδαφος είναι κατεργασμένο επιφανειακά. Στα στάγδην συστήματα αναμένεται μεγάλη ζιζανιοχλωρίδα στις μισές γραμμές και ειδικότερα κοντά στους σταλάκτες.
Στόχος, λοιπόν, της βιολογικής καλλιέργειας του βαμβακιού στο νομό -σημειώνουν οι ερευνητές- είναι, εκτός των άλλων, με την εναλλαγή των καλλιεργειών -ειδικά με τη βοήθεια καλλιέργειας ψυχανθών- να βελτιωθεί η δομή του εδάφους και να αυξηθεί η γονιμότητα των εδαφών κυρίως μέσω της αζωτοδέσμευσης και της αύξησης της οργανικής ουσίας. Αυτό κατ' επέκταση θα οδηγήσει στην αύξηση της βιοποικιλότητας, καθώς επίσης και στη βελτίωση της βιολογικής δραστηριότητας του εδάφους.


Λινάρι

Το βιολογικό λινάρι είναι μια άλλη επιπλέον καλλιέργεια, που, όπως και το βιολογικό βαμβάκι, έχει σαν σκοπό την παραγωγή βιολογικής ίνας. Στη χώρα μας, παλιότερα, το λινάρι καλλιεργούνταν. Σήμερα, όμως, έχει σχεδόν εξαφανισθεί. Παρ' όλα αυτά, οι διεθνείς τιμές βιολογικού λιναριού θεωρούνται τεράστιες και η καλλιέργεια βιολογικού λιναριού ίσως να είναι αρκετά προσοδοφόρα, διαπιστώνουν οι ερευνητές.
Το λινάρι είναι ετήσιο φυτό και οι κυριότερες κατηγορίες του είναι δύο: αυτές που καλλιεργούνται για τις ίνες τους και λέγονται κλωστικές και αυτές που καλλιεργούνται για τα σπόρια τους από τα οποία βγαίνει ένα είδος λαδιού το λινέλαιο. Οι τελευταίες λέγονται ελαιοδοτικές ποικιλίες.
Το ύψος του φυτού στις κλωστικές ποικιλίες φτάνει το 1,5 μέτρο, ενώ στις ελαιοδοτικές το ένα. Οι κλωστικές ίνες του έχουν μεγάλη χρονική αντοχή, καλή στιλπνότητα και εύκολη επεξεργασία. Είναι ανθεκτικές στις διάφορες προσβολές από μύκητες και μικροοργανισμούς και ανθεκτικότερες από αυτές του βαμβακιού. Μπορούν ακόμα να αποχρωματιστούν, αλλά η βαφή τους είναι δύσκολη, γιατί δεν διαπερνώνται εύκολα. Τα υφάσματα που παράγονται από το λινάρι είναι τα γνωστά λινά υφάσματα, εξαιρετικής ποιότητας.
Οι ίνες του λιναριού έχουν μικρή ελαστικότητα και σκληρή υφή και είναι η αιτία που τα λινά υφάσματα τσαλακώνονται εύκολα και το σιδέρωμα τους είναι πολύ δύσκολο. Με ειδικές επεξεργασίες το πρόβλημα αυτό ελαττώνεται. Τα λινά ρούχα είναι εξαιρετικά δροσερά, επειδή το λινάρι έχει τη δυνατότητα να απορροφά και να απελευθερώνει υγρασία. Τα υφάσματα από λινάρι εκτός από την παραγωγή ρούχων χρησιμοποιούνται για την επένδυση των επίπλων. Κατώτερης ποιότητας λινάρια χρησιμοποιούνται στην κατασκευή σάκων και διάφορων μουσαμάδων. Τα υπολείμματα τους χρησιμοποιούνται στη χαρτοποιία στην κατασκευή χαρτιών πολυτελείας, επιστολογραφίας κ.λ.π.
Το λινέλαιο, με την προσθήκη διαφόρων αλεύρων, χρησιμοποιείται σαν κτηνοτροφή, αφού είναι πλούσιο σε ιχνοστοιχεία. Επίσης, χρησιμοποιείται στη φαρμακευτική, σε διάφορες παθήσεις του αναπνευστικού και του στομάχου, καθώς και στην παρασκευή διαφόρων αλοιφών.


Σουσάμι

ImageΜια ακόμη εναλλακτική καλλιέργεια για το νομό Καρδίτσας, όπως προκύπτει από την παραπάνω εργασία είναι το σουσάμι. (Sesamum indicum). Το σουσάμι είναι ετήσιο φυτό, φτάνει σε ύψος 1-2 μέτρα και ο βιολογικός τους κύκλος είναι περίπου 3-4 μήνες. Το σουσάμι χρειάζεται για την ολοκλήρωση του βιολογικού του κύκλου υψηλές θερμοκρασίες, ένα γεγονός το οποίο καθιστά το νομό κατάλληλο για την καλλιέργειά του. Το ιδανικό εύρος θερμοκρασιών είναι 26-30ο C. Η χαμηλότερη θερμοκρασία για την έναρξη της βλάστησης είναι 12ο C. Θερμοκρασίες κάτω από 18o C μπορεί να έχουν αρνητικές επιδράσεις.

Η επικονίαση και η δημιουργία των καψών δεν γίνεται σε περιόδους με θερμοκρασίες πάνω από 40ο C. Σε περιοχές με δυνατούς, ζεστούς ανέμους τα φυτά έχουν μικρότερους σπόρους με μικρότερη περιεκτικότητα σε λάδι. Το σουσάμι καλλιεργείται σε ψυχρότερες περιοχές ως καλοκαιρινή καλλιέργεια. Αναλόγως με το κλίμα, το σουσάμι μπορεί να καλλιεργηθεί σε ύψος μέχρι και 1.600 m. Το ύψος βροχόπτωσης γύρω στα 300-600 mm. Λόγω της κύριας ρίζας του, το φυτό είναι ανθεκτικό στην ξηρασία και μπορεί να αποδώσει ικανοποιητικά ακόμα και όταν μπορεί να χρησιμοποιήσει μόνο το αποθηκευμένο νερό. Μεγάλο εύρος εδαφών είναι κατάλληλα για την καλλιέργεια.
Το σουσάμι και τα προϊόντα του αποτελούν τρόφιμα υψηλής θρεπτικής αξίας. Ο σησαμόσπορος, καρπός του φυτού σησάμι, αποτελεί την πρώτη ύλη για την παρασκευή του ταχινιού και του χαλβά. Το σουσάμι αποτελεί τρόφιμο με υψηλής βιολογικής αξίας φυτική πρωτεΐνη. Οι χρήσεις του σουσαμιού είναι ποικίλες.


Λυκίσκος, ο "πράσινος χρυσός" της ζυθοποιίας
ImageΟ λυκίσκος, προσθέτουν οι δύο επιστήμονες, είναι από τα πιο ταχυφυή φυτά. Μέσα σε λίγους μήνες μπορεί και αναπτύσσει τεράστια φυτική μάζα, γι' αυτό είναι πολύ απαιτητικό φυτό σε φως, θρεπτικά συστατικά και νερό. Είναι ιδανικό σε περιοχές με σχετικά χαμηλές θερμοκρασίες κατά τη διάρκεια του χειμώνα (εαρινοποίηση) έτσι ώστε να καλύψει τις απαιτήσεις σε ψύχος για την καλύτερη ανθοφορία. Ο λυκίσκος προτιμά τα βαθιά, πολύ πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, ελαφρά εδάφη, ενώ ανέχεται μεγάλο εύρος pH, από 6 μέχρι 8. Η εγκατάσταση της φυτείας γίνεται την άνοιξη μόλις περάσουν οι κίνδυνοι των παγετών.
Ο λυκίσκος προσβάλλεται από πολλές ασθένειες. Οι σοβαρότερες είναι το ωίδιο και ο ψευδοπερονόσπορος. Η πρώτη αντιμετωπίζεται με θειάφι και η δεύτερη με σκευάσματα χαλκού. Χρησιμοποιείται παραδοσιακά ως κατασταλτικό και γι' αυτό το λόγο κατά το παρελθόν αλλά ακόμα και τώρα, το λουλούδι του λυκίσκου το χρησιμοποιούσαν συχνά ως πρώτη ύλη στο γέμισμα των μαξιλαριών. Ο βασικός λόγος, όμως, καλλιέργειας του λυκίσκου είναι το ότι, αποτελεί βασικό συστατικό της μπύρας. Στην μπύρα εξισορροπεί τη γλυκύτητα της βύνης με την πικράδα του. Απομακρύνει πρωτεΐνες από το ζυθολεύκος και βοηθάει στη διαύγαση. Αυξάνει τη διατηρησιμότητα της μπύρας και βοηθάει στο σχηματισμό του αφρού. Ο λυκίσκος έχει αντισηπτικές, χαλαρωτικές, τονωτικές καθώς και στυπτικές ιδιότητες.
Επίσης, μπορεί να θεωρηθεί αποτελεσματικός και κατά των κύστεων. Εξαιτίας αυτών του των ιδιοτήτων του χρησιμοποιείτε για την παρασκευή βιοκαλλυντικών, όπως ενυδατικές κρέμες, μάσκες (ματιών και λαιμού) και καθαριστικών προσώπου.

agronews.gr

Συμβούλιο υπουργών γεωργίας στις Βρυξέλλες με φόντο την ΚΑΠ

ImageΗ εύρυθμη λειτουργία της αλυσίδας εφοδιασμού τροφίμων τίθεται και πάλι στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των υπουργών Γεωργίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κατά το Συμβούλιο Γεωργίας που πραγματοποιείται στις Βρυξέλλες σήμερα Μεγάλη Δευτέρα 29 Μαρτίου. Οι 27 αναμένεται να εγκρίνουν τα συμπεράσματα σχετικής συζήτησης που είχαν ξεκινήσει στο Συμβούλιο του Ιανουαρίου. Επιπλέον, οι 27 θα ανταλλάξουν απόψεις για την Κοινή Αγροτική Πολιτική και τη σχέση της με τη νέα στρατηγική ανάπτυξης και απασχόλησης «Ευρώπη 2020», την οποία πρόσφατα ανακοίνωσε η Κομισιόν. Όσον αφορά το μέλλον της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής, η ισπανική προεδρία θα παρουσιάσει τα συμπεράσματά της σχετικά με τα μέτρα διαχείρισης της αγοράς μετά το 2013. Τέλος, οι υπουργοί θα ενημερωθούν για την κατάσταση της αγοράς γαλακτοκομικών προϊόντων κατά το τελευταίο τρίμηνο.


Πιο αναλυτικά τα θέματα της ημερήσιας διάταξης είναι τα εξής:

- Το μέλλον της ΚΑΠ: διαχειριστικά μέτρα αγοράς μετά το 2013: Το Συμβούλιο θα προβεί σε ανταλλαγή απόψεων σχετικά με τη γεωργία και την Κοινή Αγροτική Πολιτική, στην προοπτική της νέας ευρωπαϊκής στρατηγικής για την απασχόληση και την ανάπτυξη που βρίσκεται στο στάδιο της προετοιμασίας. Μετά από ανταλλαγή απόψεων κατά την τελευταία συνεδρίαση του Συμβουλίου Γεωργίας το Φεβρουάριο, η Προεδρία θα παρουσιάσει τα συμπεράσματα για το μέλλον της ΚΑΠ όσον αφορά τα μέτρα διαχείρισης της αγοράς κατά τα έτη μετά το 2013.

- Τριμηνιαία έκθεση για την αγορά γαλακτοκομικών προϊόντων: Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα υποβάλει επικαιροποιημένη τριμηνιαία έκθεση για την κατάσταση της αγοράς γαλακτοκομικών. Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι οι μέσες τιμές παραγωγού στις κύριες χώρες παραγωγής ανέκαμψαν σε περίπου 28 λεπτά ανά λίτρο - ποσό που θεωρείται ότι βρίσκεται κοντά στην μέσο όρο των τελευταίων ετών που η κατάσταση ήταν ομαλή.

- Ενημέρωση από την αυστριακή αντιπροσωπία για την υπουργική συνάντηση του ΟΟΣΑ τον Φεβρουάριο (Παρίσι, 27-28 Φεβρουαρίου 2010).

- Ενημέρωση από την γαλλική αντιπροσωπεία για την υπουργική Διάσκεψη, στις 15 και 16 Ιουνίου 2010, που αφορά την «Ένωση για τη Μεσόγειο»

- Ενημέρωση από την Επιτροπή για τις εξελίξεις των διαπραγματεύσεων με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου.

- Η εφαρμογή του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1967/2006 σχετικά με μέτρα διαχείρισης για τη βιώσιμη εκμετάλλευση των αλιευτικών πόρων στη Μεσόγειο Θάλασσα (αίτημα της Ιταλίας)

- Ενημέρωση από την αντιπροσωπεία της Μάλτας για την 15η συνεδρίαση της Διάσκεψης των Μερών της Σύμβασης για το Διεθνές Εμπόριο Απειλουμένων Ειδών της Άγριας Πανίδας και Χλωρίδας (CITES).

agronews.gr

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΚΑΤ’ ΟΙΚΟΝ» Σχέδιο Δράσης Ενεργειακής Απόδοσης (ΣΔΕΑ)

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
«ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΚΑΤ’ ΟΙΚΟΝ»


Επιδοτήσεις για παρεμβάσεις εξοικονόμησης ενέργειας σε κατοικίες, βάσει ενεργειακής επιθεώρησης με: α) Δάνειο με επιδότηση επιτοκίου β) Άμεση επιχορήγηση 30% γ) 100% επιχορήγηση του κόστους της ενεργειακής επιθεώρησης και έκπτωση από το φορολογητέο εισόδημα μέχρι 2500 €

ΕΙΣΑΓΩΓΗ


Ο τομέας των κτηρίων και ο τομέας των μεταφορών αποτελούν τους μεγαλύτερους καταναλωτές ενέργειας στη χώρα. Τα κτήρια στην Ελλάδα καταναλώνουν περί το 36 % της συνολικής ενεργειακής κατανάλωσης. Η ενέργεια που δαπανάται για θέρμανση στα κτήρια κατοικίας φτάνει περίπου στο 60% των συνολικών ενεργειακών τους αναγκών. Η εικόνα αυτή οφείλεται κατά κύριο λόγο στην ηλικία των κτηρίων καθώς και στην ενεργειακή συμπεριφορά των ενοίκων. Επιπλέον, σύμφωνα με το Σχέδιο Δράσης Ενεργειακής Απόδοσης (ΣΔΕΑ), η κατανάλωση στα κτήρια του οικιακού τομέα αυξάνεται ετησίως με ρυθμό 2% περίπου. Υπάρχει λοιπόν ένα σημαντικό δυναμικό εξοικονόμησης ενέργειας στον οικιακό κτηριακό τομέα.


Με γνώμονα την ολοκληρωμένη παρέμβαση εξοικονόμησης ενέργειας στον οικιακό κτηριακό τομέα και με κύριο στόχο τη μείωση των ενεργειακών αναγκών των κτηρίων, των εκπομπών ρύπων που συμβάλλουν στην επιδείνωση του φαινομένου του θερμοκηπίου και την επίτευξη καθαρότερου περιβάλλοντος, ανακοινώνεται η υλοποίηση του Προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ΄ οίκον». Το πρόγραμμα, το οποίο αναμένεται να ξεκινήσει τέλος Ιουνίου, έχει συνολικό προϋπολογισμό 200 εκ. € και βασίζεται στο νέο Ευρωπαϊκό Κανονισμό (ΕΚ), αριθμ. 397/2009, του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 6ης Μαΐου 2009, με βάση τον οποίο παρέχεται η δυνατότητα χρηματοδότησης, μέσω του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης, δράσεων βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης στον οικιακό τομέα.

Το πρόγραμμα στοχεύει όχι μόνο στην εξοικονόμηση ενέργειας μέσω παρεμβάσεων στα κτήρια αλλά και στην ευαισθητοποίηση του κοινού όσον αφορά στην ορθολογική χρήση ενέργειας με την καλλιέργεια ενεργειακής συνείδησης στους πολίτες, συμβάλλοντας έτσι σημαντικά στο στόχο που έχει τεθεί στο ΣΔΕΑ για εξοικονόμηση ενέργειας μέχρι το 2016 σε ποσοστό 9% του μέσου όρου κατανάλωσης της 5ετίας 2001-2005.


Το πρόγραμμα βασίζεται στην αξιοποίηση των ενεργειακών επιθεωρητών και του Κανονισμού Ενεργειακής Απόδοσης Κτηρίων που προβλέπονται στο ν. 3661/2008, με σκοπό τον ορθό προσδιορισμό των ενεργειακών αναγκών των κτηρίων καθώς και των αναγκαίων παρεμβάσεων που θα οδηγήσουν στη μεγιστοποίηση της εξοικονομούμενης ενέργειας. Η συνδυασμένη εφαρμογή του προγράμματος και του εν λόγω θεσμικού πλαισίου εξασφαλίζει μια ολοκληρωμένη δράση εξοικονόμησης ενέργειας.


Τα κτήρια που μπορούν να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα είναι αυτά που έχουν κατασκευαστεί πριν την εφαρμογή του κανονισμού θερμομόνωσης του 1979, ως εκ τούτου παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη ενεργειακή κατανάλωση, ενώ παράλληλα λαμβάνεται υπόψη και το εισόδημα των ιδιοκτητών. Για τις κατοικίες που θα ενταχθούν στο πρόγραμμα θα διενεργηθεί ενεργειακή επιθεώρηση πριν και μετά τις παρεμβάσεις. Το κόστος των επιθεωρήσεων θα είναι επιλέξιμο στο πλαίσιο του προγράμματος, εφόσον η πρόταση ενταχθεί τελικά σε αυτό.


ΟΦΕΛΗ / ΣΤΟΧΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Με το πρόγραμμα παρέχεται στους πολίτες ένα άμεσο οικονομικό όφελος που θα λειτουργήσει ως μοχλός για τη λήψη απόφασης. Το μεγάλο όμως όφελος για τους πολίτες και για το περιβάλλον θα προκύψει από τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας που υπολογίζεται έως και 60 % για πλήρη μόνωση μιας μονοκατοικίας. Ενδεικτικά για μια αμόνωτη μονοκατοικία 100 τ.μ. που βρίσκεται στη βόρειο Ελλάδα προκύπτει οικονομικό όφελος για τον καταναλωτή, από την εξοικονόμηση πετρελαίου, που φτάνει περίπου μέχρι και το ποσό των 1.500 € το έτος.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα στοχεύει στην ενεργειακή αναβάθμιση περίπου 100.000 κατοικιών σε όλη τη χώρα, ενώ συμβάλλει στην επίτευξη των ενεργειακών και περιβαλλοντικών στόχων και της πράσινης ανάπτυξης, εξασφαλίζοντας εξοικονόμηση ενέργειας που μπορεί να φτάσει το 1 δισεκατομμύριο kWh, δηλαδή το 1/6 περίπου της συνολικής εξοικονόμησης που προβλέπεται στο ΣΔΕΑ για τον οικιακό τομέα το 2016 (5,53 TWh).

Σαρρής: Να έχουν εμπιστοσύνη στον ΕΛΓΑ οι αγρότες

Image

Ριζικές αλλαγές ετοιμάζει ο νέος πρόεδρος του ΕΛΓΑ Θόδωρος Σαρρής δύο εβδομάδες μετά την επίσημη ανάληψη των καθηκόντων του. Σύμφωνα με δηλώσεις του σε τοπική εφημερίδα ΠΑΤΡΙΣ της Ηλείας επισημαίνει ότι θα αποστείλει προσωπικές επιστολές σε όλους τους εμπλεκόμενους με τον ασφαλιστικό οργανισμό όπου θα τους ζητά τις απόψεις τους για την εύρυθμη λειτουργία του.

Βασική προτεραιότητα του νέου προέδρου είναι να προχωρήσουν χωρίς άλλη καθυστέρηση οι εκκρεμότητες και να αποδοθούν δίκαιες αποζημιώσεις στους πληγέντες αγρότες.

Ο κ Σαρρής χαρακτηριστικά δήλωσε: « Οι αγρότες μας θα πρέπει να έχουν εμπιστοσύνη στον ΕΛΓΑ, αυτοί που πραγματικά δικαιούνται αποζημιώσεις θα τις λαμβάνουν στις προθεσμίες που ορίζονται από το θεσμικό πλαίσιο το οποίο και αυτό είναι υπό εξέταση.

Να είναι σίγουροι ότι θα σταματήσουν οι πελατειακές σχέσεις που ενδεχομένως να υπήρχαν. Πολύ σύντομα θα ενημερωθώ για όλα για θα καταθέσω ένα πλήρες χρονοδιάγραμμα των διαδικασιών που θα ακολουθήσουμε. Το πολύ σε έξι μήνες θα έχουμε βάλει πολλά πράγματα στην σωστή τους θέση.»

Ο κ Σαρρής για τα χρέη που καλείται να αντιμετωπίσει ο ΕΛΓΑ ( από τις παλιότερες διοικήσεις) τόνισε ότι θα καταβληθεί προσπάθεια να γίνει ορθολογική διαχείριση μέσα στα πλαίσια της γενικότερης οικονομικής κατάστασης που αντιμετωπίζει η χώρα.

agronews.gr

Νομοσχέδιο για ΕΛΓΑ: προβλέπει διπλασιασμό των εισφορών

Ειδική επιτροπή που έχει συγκροτήσει το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης ετοιμάζει ένα νέο σχέδιο νόμου για το ζήτημα της γεωργικής ασφάλισης, ένα από τα κύρια σημεία του οποίου είναι ο διπλασιασμός των ασφαλιστικών εισφορών που θα υποχρεωθούν να καταβάλλουν οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι της χώρας στον ΕΛΓΑ. Ο οργανισμός εξαιτίας των πολιτικών των εκάστοτε κυβερνήσεων, της ανυπαρξίας κρατικής στήριξης έχει φτάσει σε οριακό σημείο υπερχρέωσης και η … λύση που φαίνεται να προκρίνει η κυβέρνηση είναι τα βάρη να αναλάβουν οι γεωργοί.

Το σχέδιο νόμου έχει τίτλο «Το σύστημα ασφάλισης και αγροτικής παραγωγής και του αγροτικού κεφαλαίου» και αναμένεται να είναι έτοιμο το επόμενο διάστημα. Σύμφωνα με επιβεβαιωμένες πληροφορίες στο σχέδιο νόμου προβλέπεται διπλασιασμός της ασφαλιστικής εισφοράς στον ΕΛΓΑ. Ειδικότερα η ασφαλιστική εισφορά στην φυτική παραγωγή από το 3% που είναι σήμερα θα πάει στο 6%! Η ασφαλιστική εισφορά για τη ζωική παραγωγή από 0,50% που είναι σήμερα θα ανέλθει στο 1%. Σήμερα η ασφαλιστική εισφορά υπολογίζεται επί των τιμολογίων πώλησης των αγροτικών και κτηνοτροφικών προϊόντων. Δεν έχει ξεκαθαριστεί ακόμα αν θα παραμείνει έτσι ή θα υπολογίζεται το ποσοστό της εισφοράς επί του συνολικού αγροτικού εισοδήματος που δηλώνεται. Οι τελευταίες πληροφορίες κλίνουν προς το δεύτερο.

Ακόμα στο σχέδιο νόμου προβλέπεται η δημιουργία Ταμείου Αλληλοβοήθειας που θα αφορά τους αγρότες που παίρνουν επιδοτήσεις και που θα καταθέτουν τον οβολό τους για τη στήριξη του Ταμείου. Είναι άγνωστο ποιος θα είναι ο φορέας διαχείρισης αυτού του Ταμείου.

Αίτημα των αγροτών και των κτηνοτρόφων, που προβλήθηκε και στις τελευταίες κινητοποιήσεις τους, είναι η αλλαγή του θεσμικού πλαισίου του ΕΛΓΑ, ώστε να διευρυνθούν οι αιτίες και οι ζημιές που καλύπτει ασφαλιστικά ο οργανισμός. Και αυτό γιατί οι κλιματικές αλλαγές έχουν σαν αποτέλεσμα να γίνονται πιο συχνά ακραία καιρικά φαινόμενα, να προκαλούνται μεγάλες ζημιές στις καλλιέργειες που όμως λόγω κανονισμών δεν αποζημιώνονται. Προς το παρόν βλέπουμε τη κυβέρνηση να αξιοποιεί τις αδυναμίες και την υπερχρέωση του ΕΛΓΑ για να επιβάλλει αυξημένα ασφάλιστρα, αλλά δεν βλέπουμε διεύρυνση των καλύψεων.

Ο Κυριάκος Τσιτουρίδης πρόεδρος των εργαζομένων του ΕΛΓΑ σχετικά με το παραπάνω σχέδιο νόμου, σημείωσε πως δεν γνωρίζει ακόμα το ακριβές περιεχόμενό του, γιατί ακόμα το επεξεργάζεται η επιτροπή.

Ωστόσο σημείωσε πως τα αρχικά σενάρια για να γίνει η ασφάλιση στον ΕΛΓΑ προαιρετική, (ένας από τους λόγους των κινητοποιήσεών τους) δεν ισχύουν και στην εισηγητική έκθεση θα αναφέρεται η υποχρεωτικότητα της ασφάλισης και έτσι θα διασφαλίζεται ο κοινωνικός χαρακτήρας του ΕΛΓΑ.

Επίσης μας είπε πως υπάρχει σχεδιασμός τα προγράμματα ΠΣΕΑ να αφαιρεθούν από τον ΕΛΓΑ και να πάνε στο υπουργείο, κάτι στο οποίο αντιδρούν. Όπως είπε επί 8 χρόνια ο ΕΛΓΑ διαχειρίστηκε άψογα 14 προγράμματα ΠΣΕΑ και μάλιστα χωρίς καμιά ποινή από την Ε.Ε. Όσο για το Ταμείο Αλληλοβοηθείας δεν θα είναι υπό τον ΕΛΓΑ και δεν ξέρει ποιος φορέας θα το διαχειρίζεται. Σχετικά με το αίτημα των γεωργών για διεύρυνση των καλύψεων, σημείωσε πως ο νόμος προβλέπει όλα τα πιθανά αίτια, αλλά δεν είναι ενεργοποιημένα στους κανονισμούς και δεν έχει γίνει κσοτολόγησή τους. Και εκείνο που ζητούν είναι να ενεργοποιηθούν και να είναι στους κανονισμούς και όχι να αποζημιώνονται αγρότες κατ’ εξαίρεση με … άλλα κριτήρια.

Ντίνα ΝΤΑΒΟΥ

evdomi.gr

Κονδύλια ύψους 5,5 δισ. ευρώ θα κινητοποιηθούν στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ

Κονδύλια ύψους 5,5 δισ. ευρώ θα κινητοποιηθούν στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ, αλλά και σε άλλα συγχρηματοδοτούμενα Προγράμματα εκτός ΕΣΠΑ, για δράσεις στους τομείς του περιβάλλοντος και της ενέργειας, σύμφωνα με το υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.
Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, το ΥΠΕΚΑ θα αξιοποιήσει περισσότερα από δέκα Επιχειρησιακά Προγράμματα της περιόδου 2007- 2013 για την προώθηση της πράσινης ανάπτυξης και της βιοποικιλότητας, καθώς και για την ενίσχυση της ενεργειακής αποδοτικότητας της χώρας.
Πιο συγκεκριμένα, δράσεις περιβάλλοντος και ενέργειας περιλαμβάνονται στα εξής Επιχειρησιακά Προγράμματα:
α) "Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη (ΕΠΠΕΡΑΑ)"
β) "Ανταγωνιστικότητα και Επιχειρηματικότητα (ΕΠΑΝ ΙΙ)", Τομεακό Πρόγραμμα του ΕΣΠΑ, από το οποίο τον Άξονα 4 "Ολοκλήρωση του Ενεργειακού Συστήματος της Χώρας και ενίσχυση της αειφορίας" την ευθύνη της εφαρμογής και υλοποίησής του έχει το ΥΠΕΚΑ.
γ) "Αγροτική Ανάπτυξη της Ελλάδας" (ΕΠΑΑ), το λεγόμενο "Αλέξανδρος Μπαλτατζής", το οποίο δεν συμπεριλαμβάνεται στο ΕΣΠΑ, αλλά συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο. Από αυτό το Πρόγραμμα, την ευθύνη υλοποίησης των Δασικών Μέτρων έχει το ΥΠΕΚΑ.
δ) Και στα πέντε Περιφερειακά Επιχειρησιακά Προγράμματα (ΠΕΠ) του ΕΣΠΑ περιλαμβάνονται δράσεις Περιβάλλοντος, ενώ στα τέσσερα από αυτά περιλαμβάνονται δράσεις Ενέργειας. Την ευθύνη διαχείρισης των ΠΕΠ έχει το Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και οι δεκατρείς Περιφέρειες, ενώ για την υλοποίησή τους αυτοί οι φορείς συνεργάζονται στενά με το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.
ε) Επίσης το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα "Ψηφιακή Σύγκλιση", ένα άλλο Τομεακό Πρόγραμμα του ΕΣΠΑ, προβλέπει δράσεις Περιβάλλοντος και την ευθύνη διαχείρισης την έχει το Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας.
στ) Τέλος, δράσεις Περιβάλλοντος ή / και Ενέργειας προβλέπονται σε πάνω από τρία Επιχειρησιακά Προγράμματα του Στόχου 3 (το παλιό INTERREG), εκτός ΕΣΠΑ, των οποίων την ευθύνη διαχείρισης κατά κύριο λόγο έχει το Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας.
Όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση του ΥΠΕΚΑ, με βασική επιδίωξη να μην απολεσθεί ούτε ένα ευρώ από τους πόρους των τομέων Περιβάλλοντος και Ενέργειας για τα έτη 2010 και 2011 (τα πρώτα έτη εφαρμογής του κανόνα ν+3), το υπουργείο εστίασε στις ακόλουθες ενέργειες:
- Αμεση ένταξη ώριμων και κυρίως έργων με δαπάνες εντός των ετών 2007-2010. Ήδη τους 2,5 πρώτους μήνες του 2010 εντάχθηκαν στο ΕΠΠΕΡΑΑ δώδεκα (12) έργα και ένα βρίσκεται υπό άμεση ένταξη, συνολικού προϋπολογισμού 126 εκατ. Ευρώ, όταν από το 2007 μέχρι και το 2009 είχαν ενταχθεί εννέα (9) έργα συνολικού προϋπολογισμού 97 εκατ. Ευρώ.
- Ο ρυθμός αυτός θα επιταχυνθεί στους αμέσως επόμενους μήνες, με έργα που θα αποδώσουν δαπάνες μέσα στο 2010, έτσι ώστε να αποφευχθεί ο κίνδυνος απώλειας κοινοτικών πόρων από την εφαρμογή του κανόνα ν+3.
- Πλήρης ωρίμανση ημιώριμων έργων μέσα από τα Προγράμματα, με αυστηρές διαδικασίες παρακολούθησης και διαχείρισης της ωρίμανσης, έτσι ώστε από το έτος 2011 ή / και στο 2012 να αποδώσουν τις αναγκαίες δαπάνες.
- Σχεδιασμός και ωρίμανση έργων τα οποία, αφ' ενός μπορούν να δώσουν τις πρώτες δαπάνες εντός του 2011, αλλά πολύ περισσότερες το έτος 2012 (έτος κρίσιμο για τα συγχρηματοδοτούμενα Προγράμματα), αφ' ετέρου δημιουργούν συνθήκες προώθησης της Πράσινης Ανάπτυξης.
Με στόχους την προώθηση της πράσινης ανάπτυξης, την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, την προστασία και προώθηση της βιοποικιλότητας, την αστική αναγέννηση και την προώθηση του εθελοντισμού, έχουν σχεδιασθεί οι ακόλουθες κατηγορίες δράσεων:
1. Προώθηση των ΑΠΕ, με παράλληλες ενέργειες εξοικονόμησης ενέργειας στα Δημόσια Κτήρια, ξεκινώντας από τα σχολικά κτήρια και τα νοσοκομεία.
2. Δημιουργία πράσινων στεγών στα δημόσια κτήρια για εξοικονόμηση ενέργειας και βελτίωση της ατμόσφαιρας.
3. Δράσεις απορρύπανσης / αποκατάστασης μολυσμένων εδαφών και υδάτων, ξεκινώντας με παρεμβάσεις στον Ασωπό.
4. Προώθηση / κατασκευή επιδεικτικών βιοκλιματικών υποδομών σε μεγάλες πόλεις.
5. Δημιουργία μονάδων αφαλάτωσης με ΑΠΕ, κυρίως στα νησιά που αντιμετωπίζουν έντονα προβλήματα στο πόσιμο νερό.
6. Πράσινες επενδύσεις υποδομών σε υπάρχουσες ΒΙΠΕ, αλλά και δημιουργία νέων πράσινων ΒΙΠΕ, σε συνεργασία με το ΥΠ.ΟΙ.Α.Ν. και την ΒΙΠΕ / ΕΤΒΑ.
7. Ολοκληρωμένα Προγράμματα Αειφόρου Ανάπτυξης στα νησιά, σε συνεργασία με το ΥΠ.ΟΙ.Α.Ν. και την ΒΙΠΕ / ΕΤΒΑ.
8. Εξασφάλιση Ενεργειακής Επάρκειας της χώρας τόσο σε ηλεκτρική ενέργεια, όσο και σε φυσικό αέριο, με σημαντικές επενδύσεις σε ανάπτυξη δικτύων διασύνδεσης και σε αποθηκευτικούς χώρους φυσικού αερίου.
9. Εξοικονόμηση ενέργειας στις ιδιωτικές κατοικίες.
10. Άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, της ηχορύπανσης και της διαχείρισης των υδάτινων πόρων, καθώς και προώθηση της βιοποικιλότητας και της ορθολογικής διαχείρισης και προστασίας των δασών.
11. Αποτελεσματική οργάνωση του χωροταξικού και πολεοδομικού σχεδιασμού.
12. Προώθηση της ιδέας του εθελοντισμού.
13. Παράλληλα μέσα από τα Περιφερειακά Προγράμματα, σε συνεργασία με το ΥΠ.ΟΙ.Α.Ν. και τις δεκατρείς Περιφέρειες, προωθούνται τα Ολοκληρωμένα Προγράμματα Αειφόρου Ανάπτυξης / Αναζωογόνησης αστικών περιοχών.
Παράλληλα, το ΥΠΕΚΑ συνεργάζεται στενά με τα ΠΕΠ του ΕΣΠΑ, προκειμένου να επιταχυνθούν οι διαδικασίες υλοποίησης και αποτελεσματικής εφαρμογής των συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων.

Οι γεωπόνοι του Υπ.ΑΑΤ ζητούν από την υπουργό να ξαναμπούν στα χωράφια

Οι γεωπόνοι του Υπ.ΑΑΤ ζητούν από την υπουργό να ξαναμπούν στα χωράφια
Την «υποβάθμισή» τους σε υπαλλήλους γραφείου, τονίζουν στον ΑγροΤύπο οι γεωτεχνικοί που ανήκουν στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης. Παράλληλα, ζητούν την επαναφορά του θεσμικού τους ρόλου ενώ προαναγγέλλουν κλιμάκωση των κινητοποιήσεών τους, αν δεν επανεξεταστούν τα μέτρα της κυβέρνησης που αφορούν στην περικοπή ορισμένων επιδομάτων τα οποία λαμβάνουν για την μετάβαση και διαμονή τους σε σημεία της χώρας, που διενεργούν επιτόπιους ελέγχους. Ειδικότερα, όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά και στον ΑγροΤύπο, θεωρούν ότι με αυτές τις κινήσεις η κυβέρνηση επιχειρεί να τους μετατρέψει σε υπαλλήλους γραφείου την στιγμή που όπως επισημαίνουν «το 90% της δουλειά τους είναι στην ύπαιθρο όπου πραγματοποιούν τους ελέγχους τους». Υπογραμμίζουν επίσης, ότι «ο κλάδος τους είναι οι τεχνικοί σύμβουλοι που έχει ανάγκη η χώρα σε αυτή την κρίση».
Σύμφωνα με πρόσφατο υπόμνημα των μελών της ΠΕΓΔΥ που απέστειλαν στην υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης, Κατερίνα Μπατζελή οι γεωπόνοι – γεωτεχνικοί διαμαρτύρονται για τα εξής:
- Περικόπτεται κατά 12% το επίδομα των τριμήνων και αναστέλλεται η τελευταία αύξηση κατά 30 ευρώ ανά μήνα του παραπάνω επιδόματος
- Περικόπτονται κατά 30% τα επιδόματα Χριστουγέννων, Πάσχα και αδείας
- Τροποποιείται η διάταξη και περιορίζεται ο αριθμός των εκτός έδρας μετακινήσεων από 120 ημέρες σε 60 και η δυνατότητα υπέρβασης από 60 σε 20 ημέρες
- Διαφοροποιείται η χιλιομετρική απόσταση για την καταβολή ημερησίας αποζημίωσης και διανυκτέρευσης. Η ημερήσια αποζημίωση καταβάλλεται για αυθημερόν επιστροφή για αποστάσεις μεγαλύτερες των 40 χιλιομέτρων αντί των 10 που ίσχυε μέχρι τώρα. Για διανυκτέρευση τα όρια των 120 και 80 χλμ. που ίσχυαν μέχρι τώρα, αυξάνονται σε 160 και 120 χλμ. αντίστοιχα. Αξίζει να σημειωθεί ότι το πρόβλημα που δημιουργείται έχει αρνητικές επιπτώσεις όπως είναι φυσικό και στις επιχειρήσεις. Κάτι, που επισημαίνει σε ανακοίνωσή του και ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), ζητώντας παράλληλα από το υπουργείο να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την απρόσκοπτη διεξαγωγή των ελέγχων.

Τηλεφωνική συνέντευξη του προέδρου της ΠΟΓΕΔΥ, κ. Νίκου Κακαβά και του προέδρου της ΠΕΓΔΥ, κ. Κώστα Καραμήτρου για την «υποβάθμιση» των γεωτεχνικών σε υπαλλήλους γραφείου με νέα μέτρα της κυβέρνησης για την αντιμετώπιση της δημοσιονομικής κρίσης
agrotypos.gr

Σάββατο 27 Μαρτίου 2010

Η Εισήγηση του μέλους του Δ.Σ. του ΓΕΩΤΕΕ Στέργιου Διαμαντόπουλου, που έγινε στο πρόσφατο συντονιστικό του ΓΕΩΤΕΕ

Συντονιστικό συμβούλιο ΓΕΩΤΕΕ στο Νυμφαίο 12 και 13 Μαρτίου 2010.
Οι συνάδελφοι πρέπει να διαβάσουν το κείμενο που αποτελεί προσχέδιο για το ΓΕΩΤΕΕ και να ενδιαφερθούμε να βοηθήσουμε με κάθε τρόπο και όπως μπορεί ο καθένας.



ΠΛΗΡΗΣ ΟΘΟΝΗ

Παρασκευή 26 Μαρτίου 2010

Επίκαιρη επερώτηση της Ν.Δ για το πάγωμα του ΄΄Μπαλτατζή΄΄

Επίκαιρη επερώτηση σχετικά με την υλοποίηση του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης “Αλέξανδρος Μπαλτατζής”, με αφορμή την έναρξη της δημόσιας διαβούλευσης του σχετικού σχεδίου νόμου για την αναμόρφωση του ΕΣΠΑ κατέθεσαν 16 βουλευτές της Ν.Δ με....... πρωτοβουλία του Υπεύθυνου του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Αγροτικής Ανάπτυξης της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτή Ν. Κοζάνης κ. Γιώργου Κασαπίδη.

Η επίκαιρη επερώτηση, έχει στόχο επισημαίνει ο κ. Κασαπίδης την ανάδειξη της τεράστιας ευθύνης που έχει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ για το πάγωμα των μέτρων του Προγράμματος “Αλέξανδρος Μπαλτατζής” και της επείγουσας ανάγκης για τη λήψη μέτρων αναπτυξιακού χαρακτήρα για τη στήριξη του αγροτικού τομέα. Το πλήρες κείμενο της επίκαιρης επερώτησης, όπως κατατέθηκε στη βουλή:

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ: 1) Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

κα Κατερίνα Μπατζελή

2) Οικονομικών

κ. Γιώργο Παπακωνσταντίνου

3) Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής

κα Τίνα Μπιρμπίλη

ΘΕΜΑ: Υλοποίηση του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης της Ελλάδας 2007-2013 «ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΜΠΑΛΤΑΤΖΗΣ» - ολοκληρωμένη στρατηγική για την αγροτική ανάπτυξη

Αναρτήθηκε στην επίσημη ιστοσελίδα της ανοιχτής διακυβέρνησης από τις 03.03.10 το σχέδιο νόμου «Αποκέντρωση, Απλοποίηση και Ενίσχυση της Αποτελεσματικότητας των διαδικασιών του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς (ΕΣΠΑ) 2007–2013 και άλλες διατάξεις», προκειμένου να ξεκινήσει η δημόσια διαβούλευση για την αναμόρφωση του ΕΣΠΑ.

Σχετικά με το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης της Ελλάδας 2007-2013 «ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΜΠΑΛΤΑΤΖΗΣ», παρότι η απορρόφηση έως σήμερα είναι πολύ χαμηλή, καταργείται η Ειδική Υπηρεσία Συντονισμού και Παρακολούθησης Δράσεων του ΠΑΑ με τα Περιφερειακά Προγράμματα και αλλάζουν τα ονόματα των υπολοίπων. Ουσιαστικά, αποτελεί μια αλλαγή γραφειοκρατικού τύπου, χωρίς περιεχόμενο, αφού δε συνοδεύεται από ανάθεση αρμοδιοτήτων για νέες δράσεις.

Επειδή το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης της Ελλάδας 2007-2013 «ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΜΠΑΛΤΑΤΖΗΣ» έχει ανάγκη πρόσθετων πόρων με αύξηση της εθνικής συμμετοχής, τουλάχιστον στα επίπεδα του Γ’ ΚΠΣ και όχι αυτής της αναθεώρησης,

Επειδή χρειάζεται να δοθεί πολιτική κατεύθυνση στην επιτάχυνση των διαδικασιών και όχι να ακυρώνονται προκηρύξεις στα Προγράμματα Βελτίωσης του περιβάλλοντος και της υπαίθρου, Διαφοροποίησης και βελτίωσης της ποιότητας ζωής και Δημοσίων Έργων,

Επειδή στην περίοδο της οικονομικής κρίσης με κύρια χαρακτηριστικά την κλιμάκωση του ελλείμματος και του χρέους, αλλά και τη μείωση της ανταγωνιστικότητας, η ομαλή υλοποίηση του Προγράμματος «ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΜΠΑΛΤΑΤΖΗΣ» θα ανακούφιζε σημαντικά τη δοκιμαζόμενη οικονομία μας και τον αγροτικό τομέα,

Επειδή οι ανάγκες ενημέρωσης για την υλοποίηση του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης της Ελλάδας 2007-2013 «ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΜΠΑΛΤΑΤΖΗΣ» είναι τεράστιες, ζητάμε από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ να απαντηθούν τα παρακάτω δέκα εννέα (19) ερωτήματα και να κατατεθούν τα σχετικά στοιχεία,

ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ:

  1. Είναι στις προθέσεις της πολιτικής ηγεσίας να κινηθεί συντεταγμένα και με βάση το Εθνικό Σχέδιο Αγροτικής Ανάπτυξης για τη χάραξη μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής για την αγροτική ανάπτυξη;

  2. Ποιες οι αναπτυξιακές προτεραιότητές σας και ποιες οι πρωτοβουλίες που έχετε αναλάβει μέχρι σήμερα προς την κατεύθυνση αυτή;

  3. Γιατί ενώ είχαν ολοκληρωθεί από την κυβέρνηση της Ν.Δ. όλες οι απαραίτητες προπαρασκευαστικές εργασίες και είχαν ληφθεί όλες οι εγκρίσεις της Ε.Ε., μέχρι σήμερα δεν έχουν προκηρυχθεί δράσεις του Άξονα 2 στην κατεύθυνση «Βελτίωσης του περιβάλλοντος και της υπαίθρου», όπως η Βιολογική Γεωργία και Κτηνοτροφία, η απονιτροποίηση και η ενίσχυση της ολοκληρωμένης διαχείρισης;

  4. Πότε προβλέπεται να ανακοινωθούν και να προκηρυχθούν μέτρα και δράσεις για την προστασία των δασών και του δασικού περιβάλλοντος, ενόψει μάλιστα και του επερχόμενου θέρους;

  5. Πότε προβλέπεται να ολοκληρωθούν οι σχετικές Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις (ΚΥΑ), για τη διαχείριση των περιοχών NATURA 2000;

  6. Επειδή βασική προϋπόθεση για την αγροτική ανάπτυξη είναι η εξασφάλιση των υδάτινων πόρων και η ορθολογική χρήση τους, πότε θα ξεκινήσει ξανά το «Πρόγραμμα Αναβάθμισης των Υποδομών Αγροτικής Ανάπτυξης» μέσω του Μέτρου 125 που σας παρέδωσε η κυβέρνηση της Ν.Δ. και εσείς το διακόψατε;

  7. Θα αναλάβει η κυβέρνηση πρωτοβουλία για τη διαχείριση των υδάτων σε Περιφερειακό επίπεδο, όπως ορίζει η οδηγία 2000/60;

  8. Πότε θα ξεκινήσει η υλοποίηση του Μέτρου 114 - «Χρήση υπηρεσιών παροχής γεωργικών συμβουλών στην εκμετάλλευση και παροχή δασοκομικών συμβουλών» που περιμένουν όλοι οι επιστήμονες γεωτεχνικοί και οι αγρότες και είχε προκηρύξει κατά προτεραιότητα η κυβέρνηση της Ν.Δ., καλώντας τους ενδιαφερόμενους να υποβάλλουν σχετικές αιτήσεις από 25.10.08 έως 31.12.08;

  9. Πότε θα ξεκινήσει η υλοποίηση του Μέτρου 121 - «Εκσυγχρονισμός γεωργικών εκμεταλλεύσεων» (Σχέδια Βελτίωσης) που επίσης περιμένουν όλοι οι αγρότες και επιστήμονες γεωτεχνικοί και είχε προκηρύξει κατά προτεραιότητα η κυβέρνηση της Ν.Δ., περιλαμβάνοντας ενισχύσεις σε υλικές —πάγια— και άυλες επενδύσεις όπως κατασκευή, αγορά ή χρονομίσθωση νέου μηχανικού και μηχανολογικού εξοπλισμού και υποδομών, εξοπλισμός πληροφορικής και επικοινωνιών κλπ.;

  10. Πότε θα ξεκινήσει η νέα προκήρυξη του Μέτρου 123 - «Αύξηση της προστιθέμενης αξίας των προϊόντων των πολύ μικρών, μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων» και πότε θα αρχίσει η αξιολόγηση των φακέλων (μεταποίηση και εμπορία των αγροτικών προϊόντων) που είχε προκηρύξει κατά προτεραιότητα η κυβέρνηση της Ν.Δ., περιλαμβάνοντας ενισχύσεις σε υλικές ή/και άυλες επενδύσεις όπως κατασκευή, αγορά ή χρονομίσθωση νέου μηχανολογικού εξοπλισμού και υποδομών και γενικά κόστη;

  11. Θα συνεχιστεί η στήριξη νέων γεωργών για την εγκατάστασή τους στην γεωργία με την μορφή χορήγησης κεφαλαίου και με άλλες προκηρύξεις, πέραν αυτής του Ιανουαρίου 2009;

  12. Είναι πρόθεσή σας, όπως προκύπτει από τα Δελτία Τύπου, να μειώσετε το ύψος της επιδότησης σε προκήρυξη που βρίσκεται σε εξέλιξη και αν αυτό συμβαίνει, σε ποια νομική βάση στηρίζεται;

  13. Πότε θα ξεκινήσει η υλοποίηση του Άξονα 3 του ΠΑΑ «Ποιότητα ζωής στις αγροτικές περιοχές και διαφοροποίηση της αγροτικής οικονομίας» που αφορά τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων των αγροτικών περιοχών ορεινές, μειονεκτικές, πεδινές και τη διαφοροποίηση της αγροτικής οικονομίας;

  14. Είναι όντως ανάμεσα στις προθέσεις του ΥπΑΑ&Τ —όπως διαδίδεται— να ματαιωθεί η εφαρμογή των Μέτρων του ΠΑΑ που αφορά κυρίως αγροτικές περιοχές παρέμβασης των Ολοκληρωμένων Προγραμμάτων Ανάπτυξης Αγροτικού Χώρου (ΟΠΑΑΧ) του Ε.Π. «Αγροτική Ανάπτυξη - Ανασυγκρότηση της Υπαίθρου 2000-2006» (ΕΠΑΑ-ΑΥ) και των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων (ΠΕΠ) 2000-2006, σε συνέχεια των αναπτυξιακών μελετών που εκπονήθηκαν στο πλαίσιο εφαρμογής αυτών από την τότε κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ;

  15. Πότε θα αρχίσει η υλοποίηση μέτρων του Άξονα 4 (Προσέγγιση LEADER), μέσα από τις ΟΤΔ (Ομάδες Τοπικής Δράσεις);

  16. Υπάρχει συντονισμός για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής και ενδεχόμενων ακραίων καιρικών φαινομένων που μπορεί να ενσκήψουν στην Ελλάδα στο άμεσο μέλλον;

  17. Θα αποζημιωθούν έγκαιρα με ακριβείς καταγραφές από τον ΕΛΓΑ οι αγρότες για τις καταστροφές που έχουν υποστεί, ή έχει δοθεί κατεύθυνση —όπως λέγεται— να περιορισθούν οι αποζημιώσεις για να ελαχιστοποιηθεί το οικονομικό άνοιγμα του ΕΛΓΑ με διακοπή ή περιορισμό της κρατικής δανειοδότησης;

  18. Ποια επιπλέον μέτρα ενίσχυσης προτίθεται να πάρει η κυβέρνηση εν όψει και του λεγόμενου «Ελέγχου Υγείας» της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης;

  19. Υπάρχει βούληση για τη διατήρηση ή και αύξηση του αγροτικού πληθυσμού της χώρας, και αν ναι, έχουν δοθεί με σαφήνεια εντολές σε όλους τους παράγοντες της Κεντρικής Διοίκησης για τη λήψη μέτρων που θα εγγυώνται την πλήρη υλοποίηση του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης της Ελλάδας 2007- 2013 «ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΜΠΑΛΤΑΤΖΗΣ», σύμφωνα με το Εθνικό Σχέδιο Αγροτικής Ανάπτυξης, ακόμη και με αύξηση της άμεσης εθνικής χρηματοδότησης;

Κωνσταντίνος Κόλλιας Γεώργιος Κασαπίδης

Μιχάλης Χαλκίδης

Ανδρέας Λυκουρέντζος

Κωνσταντίνος Μουσουρούλης

Νικόλαος Παναγιωτόπουλος

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Χρήστος Σταϊκούρας

Ευστάθιος Κωνσταντινίδης

Αλέξανδρος Κοντός

Θεόδωρος Καράογλου

Σάββας Αναστασιάδης

Σπυρίδων Γαληνός

Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος

Κωνσταντίνος Τσιάρας

Ιωάννης Ανδριανός

agroschannel.com