Αναζήτηση Αναρτήσεων

Δευτέρα 26 Απριλίου 2010

Κλειδί οι ομάδες παραγωγών για τα οπωροκηπευτικά

ImageΤην ενίσχυση των ομάδων παραγωγών οπωροκηπευτικών, και ιδίως των συνεταιρισμών και μετά το 2013 ζήτησε η Copa - Cogeca σε έγγραφό της όπου εκφράζει την θέση της για το θέμα.

Μιλώντας στις Βρυξέλλες, ο γενικός γραμματέας της Copa-Cogeca, Πέκα Πέσονεν, τόνισε: «Ο ευρωπαϊκός κλάδος των οπωροκηπευτικών είναι ζωτικής σημασίας, καθώς συμβάλλει σε μια υγιεινή διατροφή για τα 500 εκατομμύρια των Ευρωπαίων καταναλωτών και διατηρεί την απασχόληση στις αγροτικές περιοχές της Ε.Ε, ενώ αντιπροσωπεύει σχεδόν το 17% της συνολικής αξίας των αγροτικών προϊόντων στην Ε.Ε. Πέρυσι οι παραγωγοί οπωροκηπευτικών επλήγησαν ιδιαίτερα, με την αξία των λαχανικών να έχει πέσει κατά μέσο όρο 10,8% και των φρούτων 13,6% σε σχέση με το 2003.

Η κρίση στον κλάδο δεν μπορεί να εξηγηθεί από τις διακυμάνσεις της προσφοράς και της ζήτησης. Η Copa-Cogeca ζητεί να βελτιωθούν σημαντικά τα μέτρα διαχείρισης και πρόληψης για όλους τους παραγωγούς μετά το 2013, προκειμένου να διασφαλιστεί επαρκής εφοδιασμός με τρόφιμα σε λογικές τιμές για τους καταναλωτές.»

Ειδική αναφορά έκανε ο κύριος Πέσονεν στη θέση των παραγωγών στην εφοδιαστική αλυσίδα: «Η διαπραγματευτική δύναμη των αγροτών στην αλυσίδα εφοδιασμού τροφίμων πρέπει να ενισχυθεί ώστε να μπορούν να αποκτούν ένα μεγαλύτερο και δικαιότερο τμήμα του εισοδήματός τους από την αγορά. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσα από τη συγκέντρωση της προσφοράς μέσα από ομάδες παραγωγών και ιδίως συνεταιρισμών. Η στήριξη για τις ομάδες παραγωγών μέσα από τον πρώτο πυλώνα της ΚΑΠ πρέπει να συνεχιστεί μετά το 2013. Η Copa-Cogeca αντιτίθεται στη μεταφορά πόρων για τις οργανώσεις παραγωγών στο δεύτερο πυλώνα της ΚΑΠ. Επιπλέον, οι ομάδες παραγωγών οπωροκηπευτικών οι οποίες είναι μέλη ενώσεων ομάδων παραγωγών πρέπει να μπορούν να υπερβαίνουν το όριο του 4,6% εάν το επιθυμούν. Πρέπει επίσης να ενταθούν οι ενέργειες προώθησης των ευρωπαϊκών οπωροκηπευτικών και οι εισαγωγές στην ΕΕ να τηρούν τις υψηλές προδιαγραφές ποιότητας, ασφάλειας και περιβαλλοντικών προτύπων».

agronews.gr

ΚΥΑ βάμβακος 2010

ImageΧωρίς πολλές αλλαγές και επαναλαμβάνοντας με κατηγορηματικό τρόπο ότι όσοι βαμβακοπαραγωγοί δεν πιάσουν το πλαφόν, δεν θα πάρουν τη συνδεδεμένη ενίσχυση, ολοκληρώθηκε η Κοινή Υπουργική Απόφαση για τις προϋποθέσεις της βαμβακοκαλλιέργειας για το 2010 και υπογράφτηκε από την υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κατερίνα Μπατζελή.

Αν δεν είχε προηγηθεί το «κόψιμο» χιλιάδων παραγωγών που δεν πήραν την επιδότηση επειδή δεν έφτασαν το πλαφόν - 30% λιγότερα κιλά από τη μέση απόδοση ανά στρέμμα σε κάθε δημοτικό διαμέρισμα, με βάση τα στοιχεία του 2005 - κανείς δεν θα έδινε σημασία στην «απειλή» του υπουργείου, όπως γινόταν τα προηγούμενα χρόνια. Βέβαια, σε συνδυασμό με την καθυστέρηση στην έκδοση της ΚΥΑ, οι νέες προϋποθέσεις δεν θα μπορούσαν να είναι διαφορετικές από τις περσινές, αφού στις περισσότερες περιοχές της χώρας η σπορά - αν δεν έχει τελειώσει - έχει ήδη ξεκινήσει.

Έτσι, το υπουργείο περιορίστηκε στο να μην αλλάξει τις υποχρεώσεις των καλλιεργητών και, όπως εξελίχθηκε η προηγούμενη χρονιά, το στοίχημα θα είναι να πετύχει φέτος τον πλήρη έλεγχο των παραδόσεων στα εκκοκκιστήρια και της χρήσης ελάχιστου πιστοποιημένου σπόρου 1 κιλό ανά στρέμμα.

ImageΣύμφωνα, λοιπόν, με την ΚΥΑ που δημοσιεύει η Agrenda, οι παραγωγοί για να λάβουν του χρόνου τη συνδεδεμένη ενίσχυση - εκτός από τις γνωστές καρτέλες - θα πρέπει να παραδώσουν στα εκκοκκιστήρια την παραγωγή τους με το όνομά τους και να κρατήσουν τα τιμολόγια που θα αποδεικνύουν ότι

α) παρήγαγαν βαμβάκι και

β) το πούλησαν σε εκκοκκιστική επιχείρηση, η οποία όμως πληροί τις προδιαγραφές που θέτει ο ΟΠΕΚΕΠΕ και με τη σειρά της ακολουθεί τη διαδικασία ελέγχου των παραδόσεων. Ιδιαίτερα σε αυτό το σημείο, θα πρέπει να σταθεί του χρόνου ο ΟΠΕΚΕΠΕ και να μη βασιστεί μόνο στα στοιχεία που θα του αποστείλουν στα κεντρικά γραφεία οι εκκοκκιστές, αλλά και να βρίσκονται συνεργεία ελέγχου επιτόπου την ώρα των παραδόσεων, όπως συνέβαινε πριν το 2006.

Από κει και πέρα, η καταβολή της συνδεδεμένης ενίσχυσης δεν θα πρέπει να γίνει βιαστικά και με διαδικασίες-εξπρές, αλλά να υπάρχει προετοιμασία, ώστε να αποφευχθούν τα λάθη που οδήγησαν στα φετινά κωμικοτραγικά περιστατικά με τις φημολογούμενες μαζικές ενστάσεις. Ακολουθεί ολόκληρη η απόφαση.

Έλεγχοι στην κυριολεξία για παραδόσεις στα εκκοκκιστήρια

ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ

Άρθρο 1

Σκοπός

ImageΜε την παρούσα απόφαση θεσπίζονται συμπληρωματικά, εφαρμοστικά μέτρα και κυρώσεις σε εκτέλεση των Καν. (ΕΚ) 73/2009 και 637/2008 του Συμβουλίου και 1121/2009 της Επιτροπής, όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν, και καθορίζονται οι διαδικασίες για τη χορήγηση της ειδικής στρεμματικής ενίσχυσης (συνδεδεμένη ενίσχυση) για το βαμβάκι, καθώς και για την παράδοση, παραλαβή και εκκόκκιση του σύσπορου βαμβακιού.

Άρθρο 2

Επιλεξιμότητα γεωργικών γαιών για την παραγωγή βαμβακιού

Επιλέξιμες για την ειδική ενίσχυση του βαμβακιού είναι οι γεωργικές εκτάσεις όλης της χώρας με τους ακόλουθους ειδικούς όρους και προϋποθέσεις:

1. Στις περιοχές «NATURA», εφαρμόζονται :

α) Η Οδηγία 79/409 του Συμβουλίου «περί της διατηρήσεως αγρίων πτηνών» και η αρ. 414985/85 ΚΥΑ με την οποία η εθνική νομοθεσία εναρμονίστηκε (ΦΕΚ Β΄ 757) και

β) η Οδηγία 92/43 του Συμβουλίου «για τη διατήρηση των φυσικών οικοτόπων, καθώς και της άγριας πανίδας και χλωρίδας» και η απόφαση (ΦΕΚ Β΄ 1289/1998) με την οποία η εθνική νομοθεσία εναρμονίστηκε με αυτή.

2. Για τις περιοχές που σύμφωνα με την Οδηγία 91/676/ΕΟΚ, έχουν καθοριστεί ως ευπρόσβλητες από τη νιτρορύπανση γεωργικής προέλευσης, σε εφαρμογή της αρ. 16190/1335/1997 κοινής υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ Β΄ 519/1997), όπως οι περιοχές αυτές προσδιορίζονται στις αριθ. 19652/1906/22.07.1999 (ΦΕΚ Β΄ 1575), 20419/2522/07.09.2001 (ΦΕΚ Β΄ 1212) και 24838/1400/Ε103/06.06.2008 (ΦΕΚ Β΄ 1132) Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις, ισχύουν οι όροι και περιορισμοί που αναφέρονται στα επιμέρους Προγράμματα Δράσης τα οποία είναι:

1. Για το Θεσσαλικό Πεδίο η αριθ. 25638/2905/18.10.2001 ΚΥΑ (ΦΕΚ Β΄ 1422).

2. Για το Κωπαϊδικό πεδίο η αριθ. 20417/2520/07.09.2001 ΚΥΑ (ΦΕΚ Β΄ 1195).

3. Για τη λεκάνη του Πηνειού Ηλείας η αριθ. 20418/2521/07.09.2001 ΚΥΑ (ΦΕΚ Β΄ 1197).

4. Για το Αργολικό πεδίο η αριθ. 20416/2519/07.09.2001 ΚΥΑ (ΦΕΚ Β΄ 1196).

5. Για τον κάμπο Θεσσαλονίκης-Πέλλας-Ημαθίας (συμπεριλαμβανομένου του Ν. Κιλκίς) η αριθ. 16175/824/12.04.2006 ΚΥΑ (ΦΕΚ Β΄ 530).

6. Για τη λεκάνη του Στρυμόνα η αριθ. 50982/2309/11.12.2006 ΚΥΑ (ΦΕΚ Β΄ 1894).

7. Για την πεδιάδα Άρτας-Πρέβεζας η αριθ. 50981/2308/11.12.2006 ΚΥΑ (ΦΕΚ Β΄ 1895).

Άρθρο 3

Προϋποθέσεις σποράς

Image1. Λαμβάνοντας υπόψη τις εδαφοκλιματικές συνθήκες των διαφόρων περιοχών της χώρας, της γεωργικής οικονομίας των εν λόγω περιοχών καθώς και τις εφαρμοζόμενες τεχνικές καλλιέργειας και άρδευσης που συμβάλλουν στην προστασία του περιβάλλοντος, όλες οι ποικιλίες βαμβακιού που είναι καταχωρημένες στον κοινοτικό κατάλογο ποικιλιών δύνανται να καλλιεργηθούν στις επιλέξιμες γεωργικές εκτάσεις σύμφωνα με το Άρθρο 2 της παρούσης.

2. Η σπορά των επιλέξιμων εκτάσεων βαμβακιού της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου πραγματοποιείται αποκλειστικά και μόνο με χρήση πιστοποιημένου σπόρου ελάχιστης ποσότητας 10 κιλών ανά εκτάριο, που αποδεικνύεται με την προσκόμιση πρωτότυπου τιμολογίου αγοράς, δελτίου αποστολής και καρτέλας σπόρου και εξασφαλίζει ελάχιστη πυκνότητα 80.000 φυτών ανά εκτάριο. Προκειμένου να ελεγχθεί η ημερομηνία σποράς λαμβάνονται υπόψη, εκτός των διαπιστώσεων των άλλων ελέγχων και τα παραπάνω παραστατικά.

Σε περίπτωση απώλειας του πρωτότυπου τιμολογίου ή δελτίου αποστολής, ο παραγωγός μπορεί να προσκομίσει γνήσια ευκρινή αντίγραφα αυτών, σφραγισμένα και υπογεγραμμένα από τον εκδότη για την ακρίβεια των στοιχείων.

3. Ως καταληκτική ημερομηνία σποράς ορίζεται η 31η Μαΐου κάθε έτους, εκτός ανωτέρας βίας που απαιτείται επανασπορά.

Άρθρο 4

Υποχρεώσεις βαμβακοπαραγωγών

ImageΟι παραγωγοί βαμβακιού προκειμένου να τύχουν της ειδικής στρεμματικής ενίσχυσης, υποχρεούνται:

1. Να υποβάλλουν αίτηση ενιαίας ενίσχυσης που θα περιλαμβάνει μεταξύ των άλλων και:

• Το όνομα της ποικιλίας του χρησιμοποιούμενου βαμβακόσπορου

• Το όνομα και τη διεύθυνση της εγκεκριμένης Διακλαδικής Οργάνωσης της οποίας ο γεωργός είναι μέλος.

2. Να διατηρούν την καλλιέργειά τους υπό κανονικές συνθήκες ανάπτυξης των φυτών, μεριμνώντας για την εκτέλεση απαραίτητων καλλιεργητικών φροντίδων όπως αυτές περιγράφονται στο άρθρο 5 της παρούσας Απόφασης και με την επιφύλαξη του άρθρου 2 της παρούσας Απόφασης.

3. Να συγκομίζουν ελάχιστη ποσότητα προϊόντος, σύμφωνα με το άρθρο 6 της παρούσας Απόφασης.

4. Να παραδίδουν στις εκκοκκιστικές επιχειρήσεις το βαμβάκι που παράγουν μέχρι τις 31 Ιανουαρίου κάθε έτους το αργότερο, προκειμένου στη συνέχεια να καταστεί δυνατή η πληρωμή της ειδικής ενίσχυσης, εφόσον τηρούνται και οι λοιπές υποχρεώσεις του άρθρου 4 της παρούσας.

Άρθρο 5

Καλλιεργητικές φροντίδες

ImageΟι παραγωγοί βαμβακιού προκειμένου να τύχουν της ειδικής στρεμματικής ενίσχυσης, υποχρεούνται να διατηρούν τη φυτεία τους υπό κανονικές συνθήκες ανάπτυξης, λαμβάνοντας μέριμνα για την εκτέλεση των απαραίτητων καλλιεργητικών φροντίδων όπως:

• Κατάλληλη προσπαρτική προετοιμασία του εδάφους.

• Λίπανση με την απαιτούμενη ποσότητα λιπάσματος και σύμφωνα με τις αποδεκτές πρακτικές λίπανσης.

• Έλεγχο των ζιζανίων με μηχανικές ή/και χημικές μεθόδους.

• Καταπολέμηση εχθρών και ασθενειών με τη χρήση κατάλληλων φυτοπροστατευτικών προϊόντων και

• σε περίπτωση άρδευσης, εφαρμογή κατάλληλων μεθόδων με χορήγηση των ενδεικνυόμενων ποσοτήτων νερού, που συνιστώνται στα πλαίσια των ειδικών προγραμμάτων και σχεδίων δράσης περιβαλλοντικής προστασίας στις περιοχές που αυτά εφαρμόζονται.

Άρθρο 6

Προϋποθέσεις χορήγησης της ειδικής ενίσχυσης

Image1. Σύμφωνα με το άρθρο 90 του Καν. (ΕΚ) 73/2009 του Συμβουλίου, το ποσό της ειδικής ενίσχυσης καθορίζεται σε 805,6 ευρώ/εκτάριο για βασική έκταση 250.000 εκταρίων. Σε περίπτωση υπέρβασης της βασικής έκτασης το ποσό της ειδικής ενίσχυσης μειώνεται κατ’ αναλογία της υπέρβασης.

2. Η ειδική ενίσχυση χορηγείται στους παραγωγούς που, υπό κανονικές συνθήκες, καλλιέργησαν και συγκόμισαν από τις δηλωθείσες εκτάσεις ποσότητα βαμβακιού τουλάχιστον ίση με εκείνη που αντιστοιχεί στην ελάχιστη στρεμματική απόδοση, της καλλιεργητικής ζώνης στην οποία ανήκουν.

Η ζώνη παραγωγής ορίζεται σε επίπεδο κοινότητας (Δημοτικό Διαμέρισμα). Η ελάχιστη στρεμματική απόδοση ανά καλλιεργητική ζώνη καθορίζεται από τον Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. με βάση τον μέσο όρο της πραγματικής στρεμματικής απόδοσης κάθε ζώνης, μειωμένο κατά 30%, σύμφωνα με το μηχανογραφικό αρχείο του Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. της περιόδου 2004-2005 και η οποία αποτελεί τον μέσο όρο της τετραετίας 2000/01-2003/04.

Η ειδική ενίσχυση χορηγείται στους δικαιούχους από τον Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε., αφού προηγουμένως διασταυρωθούν τα στοιχεία παραδόσεων του σύσπορου βαμβακιού κάθε παραγωγού, όπως αυτά καταγράφονται από τις εκκοκκιστικές επιχειρήσεις, με τις ελεγχθείσες εκτάσεις, ώστε να αποδεικνύεται η συγκομιδή της καθορισμένης, κατά ζώνη, ελάχιστης παραγωγής.

Σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι η παραδοθείσα από τον παραγωγό ποσότητα δεν καλύπτει την ποσότητα που αντιστοιχεί στην ελάχιστη απόδοση της σχετικής ζώνης, δεν χορηγείται στον παραγωγό η συνδεδεμένη ενίσχυση.

Άρθρο7

Συμβάσεις αγοραπωλησίας

Η πώληση του σύσπορου βαμβακιού γίνεται με συμβάσεις αγοραπωλησίας μεταξύ των εκκοκκιστικών επιχειρήσεων και των παραγωγών, οι οποίες υπογράφονται σύμφωνα με το υπόδειγμα (βλ. σελ. 30), το αργότερο μέχρι την ημέρα παράδοσης του προϊόντος, περιλαμβάνουν δε και τη συμφωνούμενη τιμή.

Άρθρο 8

Υποχρεώσεις εκκοκκιστικών επιχειρήσεων

ImageΟι εκκοκκιστικές επιχειρήσεις για τη διασφάλιση των ελεγκτικών διαδικασιών και της καταβολής της ειδικής ενίσχυσης προς τους παραγωγούς, υποχρεούνται:

1. Nα γνωστοποιούν εγγράφως στην αρμόδια Περιφερειακή Δ/νση του Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. την ημερομηνία έναρξης των παραλαβών συσπόρου βαμβακιού δύο τουλάχιστον εργάσιμες ημέρες νωρίτερα.

2. Να αποστέλλουν στην αρμόδια Περιφερειακή Διεύθυνση του Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. μέσω του ηλεκτρονικού του συστήματος τα παρακάτω στοιχεία:

α. Στο τέλος των παραλαβών κάθε ημέρας,

- κατάσταση ημερησίων παραλαβών σύσπορου βαμβακιού ανά γεωργό,

- κατάσταση ημερήσιας παραγωγής εκκοκκισμένου βαμβακιού.

β. Εντός του πρώτου δεκαημέρου κάθε μήνα,

- δήλωση αποθεμάτων εκκοκκισμένου και σύσπορου βαμβακιού του προηγούμενου μήνα,

- στοιχεία ποιοτικής κατάταξης εκκοκκισμένου βαμβακιού,

- στοιχεία για το ποσοστό απόδοσης σύσπορου βαμβακιού σε ίνες.

3. Σε περίπτωση αγοράς σύσπορου βαμβακιού από χώρες της Ε.Ε. ή τρίτες χώρες, να ενημερώνουν εγγράφως την αρμόδια Περιφερειακή Διεύθυνση του Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. πριν την εισαγωγή του στο εκκοκκιστήριο.

4. Να τηρούν βιβλίο αποθήκης και βιβλίο παραγωγής κοστολογίου όπως περιγράφεται στην αρ. 1102586/677/0015/21.10.2007 Υ.Α «Τρόπος τήρησης του βιβλίου αποθήκης και του βιβλίου παραγωγής κοστολογίου των επιχειρήσεων που εκμεταλλεύονται εκκοκκιστήρια – σπορελαιουργεία» καθώς και τα προβλεπόμενα παραστατικά του Κ.Β.Σ.

4. Να συνεργάζονται με τα κοινοτικά και τα εθνικά ελεγκτικά όργανα κατά τη διενέργεια των προβλεπόμενων ελέγχων και να παρέχουν τα απαιτούμενα στοιχεία.

Άρθρο 9

Όριο απόδοσης εκκοκκισμένου βαμβακιού

Σε περίπτωση που η απόδοση μιας εκκοκκιστικής επιχείρησης σε εκκοκκισμένο βαμβάκι είναι μικρότερη του 32%, και εκτός περιπτώσεων ανωτέρας βίας, η συνολική ποσότητα σύσπορου βαμβακιού που παραδόθηκε στην εκκοκκιστική επιχείρηση δεν λαμβάνεται υπ’ όψη στον διασταυρωτικό έλεγχο που εκτελείται σύμφωνα με το άρθρο 6 της παρούσας, για την κάλυψη της ελάχιστης παραγωγής κατά ζώνη και δεν χορηγείται στους παραγωγούς η συνδεδεμένη ενίσχυση που αντιστοιχεί στην έκταση από την οποία παράχθηκε το σύσπορο βαμβάκι που παραδόθηκε στην εκκοκκιστική επιχείρηση. Ο ΟΠΕΚΕΠΕ με κάθε πρόσφορο μέσο ενημερώνει τους παραγωγούς για τις επιχειρήσεις που βρίσκονται στο όριο του 32%.

Άρθρο 10

Εγκεκριμένες Διακλαδικές Οργανώσεις Βάμβακος (Δ.Ο.Β.)

Image1. Ως Διακλαδική Οργάνωση Βάμβακος (Δ.Ο.Β.) νοείται κάθε φορέας με νομική προσωπικότητα που συγκροτείται από βαμβακοπαραγωγούς και μια τουλάχιστον εκκοκκιστική επιχείρηση, η οποία ασκεί δραστηριότητες όπως:

• Ο συντονισμός του τρόπου διάθεσης του βαμβακιού στην αγορά με βάση τις πραγματικές ανάγκες της, αποσκοπώντας στη βελτίωση της ποιότητας του προϊόντος και την προστασία του περιβάλλοντος και των καταναλωτών.

• Η σύναψη συμβάσεων, σύμφωνα με τους κοινοτικούς κανόνες.

• Η ανάπτυξη εμπορικών στρατηγικών για την προώθηση του βαμβακιού μέσω καθεστώτων πιστοποίησης της ποιότητας.

2. Κάθε Δ.Ο.Β. εγκρίνεται από την αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, μετά από σχετική αίτησή της, πριν από τις 31 Δεκεμβρίου κάθε έτους.

Η έγκριση χορηγείται εφόσον οι Δ.Ο.Β.:

α) Καλύπτουν επιλέξιμη έκταση, σύμφωνα με το άρθρο 2 της παρούσας απόφασης, τουλάχιστον ίση με 200.000 εκτάρια.

β) Θεσπίζουν κανόνες εσωτερικής λειτουργίας, που ορίζουν, εκτός των άλλων, τον αριθμό και τα ονόματα των μελών τους, καθώς και τους όρους συμμετοχής και τις εισφορές τους, σύμφωνα με την εθνική και την κοινοτική νομοθεσία.

Τα ανωτέρω κριτήρια αποτελούν αντικείμενο ελέγχου των αρμόδιων υπηρεσιών.

3. Εάν διαπιστωθεί ότι μια εγκεκριμένη Δ.Ο.Β. δεν πληροί πλέον τα κριτήρια έγκρισης, που προβλέπονται στην παράγραφο 2 του παρόντος άρθρου, η έγκρισή της ανακαλείται με την ακόλουθη διαδικασία:

Η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων ειδοποιεί τη Δ.Ο.Β για τη διαπίστωση της μη τήρησης των κριτηρίων παρέχοντας σε αυτή τη δυνατότητα αποκατάστασής τους εντός 60 ημερών. Σε περίπτωση μη αποκατάστασης των κριτηρίων εντός της προαναφερόμενης προθεσμίας, η αρμόδια υπηρεσία του Υ.Π.Α.Α.Τ. κοινοποιεί στη Δ.Ο.Β., την πρόθεσή της για ανάκληση της έγκρισης αναφέροντας τους σχετικούς λόγους. Η Δ.Ο.Β έχει τη δυνατότητα να υποβάλει τις τυχόν αντιρρήσεις της εντός 20 εργάσιμων ημερών.

4. Στους παραγωγούς, που είναι μέλη εγκεκριμένης Δ.Ο.Β., χορηγείται η ενίσχυση που προβλέπεται στο άρθρο 6 της παρούσας προσαυξημένη κατά 2 ευρώ ανά επιλέξιμο εκτάριο.

5. Οι παραγωγοί που είναι μέλη Δ.Ο.Β. της οποίας η έγκριση ανακλήθηκε, στερούνται του δικαιώματος της αυξημένης ενίσχυσης που προβλέπεται στην παράγραφο 4 του παρόντος άρθρου.

6. Η συμμετοχή των βαμβακοπαραγωγών σε εγκεκριμένη Δ.Ο.Β. είναι προαιρετική. Ωστόσο δεν μπορεί ένας βαμβακοπαραγωγός να είναι μέλος σε περισσότερες της μιας Δ.Ο.Β. και υποχρεούται να παραδίδει το βαμβάκι που παράγει σε εκκοκκιστικές επιχειρήσεις που ανήκουν στην ίδια οργάνωση.

Άρθρο 11

Έλεγχοι- Ποινές, Κυρώσεις

ImageΩς αρμόδιος φορέας ελέγχου και πληρωμών, ορίζεται ο Οργανισμός Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων (Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε.).

Ο Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. διενεργεί όλους τους απαραίτητους ελέγχους, στα πλαίσια της παρούσας Απόφασης και των λοιπών Εθνικών και Κοινοτικών διατάξεων, και καθορίζει με σχετικές εγκυκλίους του τις λεπτομέρειες εφαρμογής τους.

Οι έλεγχοι διενεργούνται:

1. Στον παραγωγό και αφορούν:

- Διοικητικούς ελέγχους στο σύνολο (100%) των υποβληθεισών αιτήσεων.

- Επιτόπιους ελέγχους, οι οποίοι διεξάγονται σε ποσοστό 7% επί του συνόλου των παραγωγών που υποβάλλουν αίτηση καταβολής ειδικής ενίσχυσης για το βαμβάκι στο σύνολο της εκμετάλλευσής τους. Στο ποσοστό του 7% συμπεριλαμβάνονται και οι παραγωγοί που έχουν επιλεχθεί από το μηχανογραφικό δείγμα της Ενιαίας Αποδεσμευμένης Ενίσχυσης.

Με την έναρξη των επιτόπιων ελέγχων κάθε περιόδου τον Ιούνιο, οι εκτάσεις των βαμβακοπαραγωγών ελέγχονται κατά προτεραιότητα, προκειμένου να διαπιστωθεί η καλλιέργεια και γενικότερα η τήρηση των όρων της παρούσας.

2. Στις εκκοκκιστικές επιχειρήσεις και αφορούν:

- Διοικητικούς ελέγχους οι οποίοι διεξάγονται στο σύνολο των εκκοκκιστικών επιχειρήσεων στο τέλος της εκκοκκιστικής περιόδου για την εξακρίβωση και επαλήθευση των στοιχείων παραδόσεων σε ποσοστό τουλάχιστον 1% επί του συνόλου των παραγωγών που παρέδωσαν σύσπορο βαμβάκι ανά εκκοκκιστική επιχείρηση.

- Διοικητικούς ελέγχους όσον αφορά την τήρηση των όρων των συμβάσεων όπως έχουν συναφθεί μεταξύ εκκοκκιστικών επιχειρήσεων και παραγωγών.

3. Στη Δ.Ο.Β και αφορούν:

Ειδικούς διοικητικούς έλεγχους οι οποίοι διεξάγονται στις έδρες των Δ.Ο.Β στο 20% των εγκεκριμένων διακλαδικών οργανώσεων βάμβακος για την εξακρίβωση της τήρησης των κριτηρίων για την έγκρισή τους.

Οι ποινές και μειώσεις εφαρμόζονται στα πλαίσια του Ο.Σ.Δ.Ε. και σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στον Κανονισμό (ΕΚ) 1122/2009 της Επιτροπής.

Άρθρο 12

Γενικές Διατάξεις

1. Ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων εξουσιοδοτείται, όπως με αποφάσεις του καθορίζει τις λεπτομέρειες εφαρμογής της παρούσας απόφασης.

2. Η υπ΄ αριθμ. 42525/22.04.2009 Κ.Υ.Α. «Μέτρα εφαρμογής του ειδικού καθεστώτος ενίσχυσης για το βαμβάκι και των διαδικασιών παραλαβής και εκκόκκισης του συσπόρου βαμβακιού», καταργείται.

Άρθρο 13

Έναρξη ισχύος

Η παρούσα Απόφαση ισχύει από την καλλιεργητική περίοδο 2010.

Η παρούσα Απόφαση να δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ

ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΧΙΜΑΚΗΣ

Συνδεδεμένη ενίσχυση 2009

Διασταύρωση στοιχείων με ΕΛΓΑ

ImageΤο μπάχαλο με τη συνδεδεμένη ενίσχυση του βαμβακιού για το 2009 δεν έχει τελειωμό. Φήμες ακούγονται και πολλά φτάνουν στ’ αυτιά όσων παραγωγών δεν έπιασαν το πλαφόν για τα 80 ευρώ ανά στρέμμα. Μετά τις έντονες διαμαρτυρίες, πάντως, το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων έχει υποχωρήσει σε σχέση με την αρχική του θέση ότι όσοι δεν πιάνουν το πλαφόν χάνουν τη συνδεδεμένη ενίσχυση. Τώρα ακούγεται όλο και περισσότερο, ιδιαίτερα μέσα από πολιτικά γραφεία κυβερνητικών βουλευτών, ότι δεν θα χάσουν ολόκληρη την επιδότηση όσοι δεν έπιασαν το πλαφόν και ότι θα κληθούν οι θιγέντες καπνοπαραγωγοί να υποβάλουν ενστάσεις.

Μέχρι στιγμής, πάντως, κανένα έγγραφο - εγκύκλιος ή απόφαση - δεν έχει σταλεί στα περιφερειακά γραφεία του ΟΠΕΚΕΠΕ ώστε να ξεκινήσουν να δέχονται ενστάσεις, πράγμα που σημαίνει ότι θα καθυστερήσει ακόμα περισσότερο το ξεκαθάρισμα των λαθών. Το μόνο σίγουρο, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της Agrenda, είναι ότι ο ΟΠΕΚΕΠΕ έχει ζητήσει από τον ΕΛΓΑ τα στοιχεία των παραγωγών που έχουν προβεί σε δηλώσεις ζημιάς κατά τη διάρκεια του 2009, ιδιαίτερα για τον κάμπο των Σερρών που επλήγη από το πράσινο σκουλήκι. Σκοπός του είναι να δει ποιες περιοχές είχαν μειωμένη παραγωγή λόγω αιτιολογημένης ζημιάς και αναλόγως, αφού εξεταστεί το ζήτημα και από την πολιτική ηγεσία, να γίνουν οι απαραίτητες διορθώσεις και να δοθούν τα ποσά συνδεδεμένης ενίσχυσης σε όσους θα έπιαναν υπό διαφορετικές συνθήκες το ύψος του πλαφόν.

Για ορισμένους αγρότες, είναι και θέμα επιβίωσης, όπως χαρακτηριστικά δηλώνουν στην Agrenda με ανοιχτή επιστολή τους προς την υπουργό, τα μέλη της Ομάδας Παραγωγών Δήμου Κάμπου Καρδίτσας:

«Κυρία υπουργέ, υποτίθεται ότι προστατεύετε τους αγρότες και όχι ότι τους τιμωρείτε. Πολλές χώρες δίνουν κρατικές ενισχύσεις κι εσείς μας θεωρείτε κατώτερη κοινωνική τάξη και κόβετε τις κοινοτικές ενισχύσεις. Απαιτούμε να δοθεί η συνδεδεμένη ενίσχυση σε όλους τους παραγωγούς βαμβακιού άμεσα. Κι επίσης να γίνεται καλύτερα η καταγραφή των ζημιών από τους γεωπόνους του ΕΛΓΑ».

Η αλήθεια, πάντως, είναι ότι έχει καταστεί πολύ περίπλοκη η κατάσταση, αφού είναι πολλές οι περιπτώσεις παραγωγών που είναι υπεύθυνοι για το γεγονός ότι έχασαν τη συνδεδεμένη ενίσχυση, αφού έσπειραν λιγότερο ή καθόλου τα στρέμματα που δήλωσαν. Αντίθετα, υπάρχουν και περιπτώσεις όπως συζύγου που δήλωσε το σύνολο των παραδόσεων βάμβακος στο εκκοκκιστήριο στο όνομα της συζύγου, για φορολογικούς λόγους. Και σ’ αυτήν την περίπτωση, η ευθύνη είναι δική του και μάλιστα υπάρχει και ευθύνη για την απόκρυψη εσόδων, αλλά εάν γνώριζε τις συνέπειες, μπορεί να μην τα είχε αποκρύψει. Με βάση και τη νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση, φέτος θα είναι πολλοί που θα το ξανασκεφτούν πριν «προσποιηθούν» ότι καλλιεργούν βαμβάκι, μόνο για να εισπράξουν τη συνδεδεμένη ενίσχυση. Μάλιστα, στέλεχος δευτεροβάθμιας συνεταιριστικής ένωσης μας είπε ότι «όποιος δεν έπιασε το πλαφόν της συνδεδεμένης, δεν πήρε επιδότηση και αυτό είναι καλό γιατί σταμάτησαν οι μαϊμούδες παραγωγοί. Βέβαια, επειδή μιλάμε για χρήματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το υπουργείο τελικά θα τα δώσει, αλλά πρέπει να φοβηθεί ο κόσμος και να μη δηλώνει βαμβάκι που δε θα μαζέψει».

Από το 2320 φύλλο της εφημερίδας Agrenda

Κυριακή 25 Απριλίου 2010

Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος του Άξονα 2, Μέτρα 211 και 212 (Εξισωτική Αποζημίωση έτους 2010)

ΘΕΜΑ : Αποστολή Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για την εφαρμογή των Μέτρων 211 και 212 ( Εξισωτική Αποζημίωση ) του Άξονα 2 του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης για το έτος 2010.

Σας αποστέλλουμε την Πρόσκληση Εκδήλωση Ενδιαφέροντος για τα μέτρα 211 και 212 του Άξονα 2 του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης για το έτος 2010 .
Τα Μέτρα 211 και 212 του ΠΑΑ αφορούν Προγράμματα οικονομικών ενισχύσεων για την στήριξη των γεωργών των ορεινών και μειονεκτικών περιοχών. Το καθεστώς αποσκοπεί στην μερική αντιστάθμιση της απώλειας του εισοδήματος λόγω της παραμονής των γεωργών στις ως άνω περιοχές.
Οι Δ/νσεις Αγροτικής Ανάπτυξης των Αυτοδιοικήσεων παρακαλούνται να προβούν άμεσα στην δημοσιοποίηση τη συνημμένης πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος με όλα τα πρόσφορα μέσα όπως τοιχοκόλληση στα γραφεία των Δ/νσεων Αγροτικής Ανάπτυξης, στη Νομαρχία , στα Δημαρχεία , στα καταστήματα των Δημοτικών ή Κοινοτικών Διαμερισμάτων του Νομού και στις ενώσεις και συνεταιρισμούς , δημοσίευση στα τοπικά ΜΜΕ.
Η δημοσιοποίηση της πρόσκλησης με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στοχεύει στην ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση του αγροτικού πληθυσμού ,ώστε όσοι επιθυμούν να ενταχθούν στα μέτρα να υποβάλλουν πλήρη φάκελο υποψηφιότητας στο διάστημα από τις 16 Απριλίου 2010 έως και 17 Μαίου 2010.
Αίτηση

ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ

ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΕΙΣ, Ε Υ Ρ Υ Τ Ο Μ Ο A Μ Υ Γ Δ Α Λ Ι Α Σ

Δ Ε Λ Τ Ι Ο Τ Υ Π Ο Υ

Ε Υ Ρ Υ Τ Ο Μ Ο A Μ Υ Γ Δ Α Λ Ι Α Σ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΠΕΡ/ΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
ΦΥΤΩΝ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΒΟΛΟΥ

Ταχ. Δ/νση: Τορούτζια-Νικολαϊδη 38334 Βόλος
Τηλέφωνο: 24210 66525 Fax : 24210 69545
Πληροφορίες : Γραφείο Διευθυντή
Η αλόγιστη χρήση φυτοφαρμάκων :
- βλάπτει την υγεία των καταναλωτών
- επιβαρύνει το περιβάλλον
- αυξάνει το κόστος παραγωγής

Βόλος, 16/4/2010

Μετά από παρατηρήσεις στους κλωβούς υπαίθρου που διατηρεί η υπηρεσία μας σε περιοχές του Συκουρίου Λάρισας διαπιστώθηκε η έναρξη εξόδου των εντόμων.

Συνεπώς θα πρέπει αμέσως να αρχίσει η προστασία της αμυγδαλιάς με τα κατάλληλα εγκεκριμένα φυτοπροστατευτικά προϊόντα στις μεγαλύτερες συνιστώμενες δόσεις.

Το ευρύτομο θεωρείται και είναι ο σημαντικότερος εχθρός της αμυγδαλιάς. Θα πρέπει λοιπόν οι αμυγδαλοπαραγωγοί να προσέξουν ιδιαίτερα (που τα εγκεκριμένα εντομοκτόνα έχουν δραστικά περιοριστεί) τις παρακάτω οδηγίες:

α) Επειδή η καταπολέμηση στοχεύει στην θανάτωση των ακμαίων που εμφανίζονται αυτή την εποχή, οι ψεκασμοί θα γίνονται πριν τα έντομα προλάβουν να ωοτοκήσουν μέσα στους καρπούς.

β) Οι επεμβάσεις πρέπει να επαναλαμβάνονται κάθε 7 – 10 ημέρες ( ανάλογα με την εντομοκτόνο δράση του κάθε σκευάσματος ) και μέχρι το στάδιο της σκλήρυνσης του ενδοκαρπίου.

γ) Η συνεχής προστασία της καλλιέργειας απ` τις προσβολές του εντόμου είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχία της καταπολέμησης.

δ) Θα πρέπει οι ψεκασμοί να γίνονται με καλό και σχολαστικό ″ λούσιμο ″ των καρπών μέχρι απορροής του ψεκαστικού διαλύματος.

ε) Η χρήση των φυτοπροστατευτικών προϊόντων θα πρέπει να γίνεται σύμφωνα με τις οδηγίες των παρασκευαστών οίκων για την αποφυγή τυχόν δηλητηριάσεων.

Όλα τα δελτία μας υπάρχουν στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων στο διαδίκτυο www.minagric.gr

Ο Προϊστάμενος Δ/νσης α.α.
Σπύρος Βλειώρας

Πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων με τους εκπροσώπους των βιομηχανιών γάλακτος ΣΕΒΓΑΠ



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Κανόνες υγιούς ανταγωνισμού στις βιομηχανίες γάλακτος

Στη σημερινή σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων με τους εκπροσώπους των βιομηχανιών γάλακτος ΣΕΒΓΑΠ, η Υπουργός, Κατερίνα Μπατζελή αναφέρθηκε στην ανάγκη δημιουργίας μιας Διεπαγγελματικής οργάνωσης του κλάδου.

Στόχος της συγκεκριμένης οργάνωσης είναι να διασφαλίσει την άριστη ποιότητα του προϊόντος που προορίζεται για τον καταναλωτή και ταυτόχρονα να στηρίξει τη βιωσιμότητα του κλάδου των παραγωγών γάλακτος και των γαλακτοβιομηχανιών καθώς και η προώθηση του φρέσκου γάλακτος και πιστοποιημένων τοπικών γαλακτοκομικών προϊόντων.

Μέσα από τη συγκεκριμένη οργάνωση θα προωθηθούν προγράμματα ενημέρωσης των καταναλωτών τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, προκειμένου να αναδειχθεί η ποιότητα του φρέσκου γάλακτος και η ονομασία προέλευσης των γαλακτοκομικών προϊόντων της χώρας μας.

Σχετικά με τα συμβόλαια μεταξύ των παραγωγών και των βιομηχανιών γάλακτος, η κ. Μπατζελή σημείωσε ότι, η Διεπαγγελματική οργάνωση θα διασφαλίσει την ύπαρξη συμβολαίων μεταξύ παραγωγών και μεταποιητών με στόχο την προώθηση ποιοτικών προϊόντων αλλά και την βιωσιμότητα των φορέων, χωρίς ωστόσο να ορίζει τις τελικές τιμές.

Σε ότι αφορά τα προβλήματα αθέμιτου ανταγωνισμού από τις εισαγωγές γάλακτος η Υπουργός δήλωσε ότι θα αντιμετωπισθούν από εντατικούς ελέγχους που θα διενεργήσουν ο ΕΛΟΓΑΚ και ο ΕΦΕΤ από τα σημεία συλλογής του γάλακτος μέχρι και τον τελικό καταναλωτή, ενώ η επισήμανση της προέλευσης της πρώτης ύλης αποτελεί προτεραιότητα τόσο της διαμορφούμενης ευρωπαϊκής πολιτικής όσο και της εθνικής στρατηγικής.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του ΣΕΒΓΑΠ κ. Συμεωνίδης επιβεβαίωσε την πολύ καλή συνεργασία που υπάρχει και υπογράμμισε ότι η προσπάθεια που γίνεται από εδώ και πέρα είναι κοινή, ώστε τα προϊόντα να φθάνουν στην αγορά με σωστές τιμές που ανταποκρίνονται και στην πραγματική του ποιότητα.

Ο πρόεδρος της Δωδώνης κ. Δημήτρης Παλαιοθόδωρος δήλωσε ότι το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης είναι προς τη σωστή κατεύθυνση ώστε να τεθούν οι κανόνες που θα δημιουργήσουν πιο υγιή ανταγωνισμό και θα διαμορφώνουν τις τιμές ανάλογα με την προσφορά και τη ζήτηση. Θέλουμε είπε να υπάρχει σαφής προσδιορισμός της προέλευσης των προϊόντων.


ΥΠΑΑΤ:«ΤΟ ΜΗΤΡΩΟ ΑΓΡΟΤΩΝ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΥΡΗΝΑΣ ΤΗΣ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΜΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ»


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

«ΤΟ ΜΗΤΡΩΟ ΑΓΡΟΤΩΝ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΥΡΗΝΑΣ ΤΗΣ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΜΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ»

Συζητήθηκε σήμερα στην αρμόδια επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου του Κοινοβουλίου, το νομοσχέδιο του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για το Μητρώο Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων.

Η Υπουργός, Κατερίνα Μπατζελή αφού ανέλυσε τα βασικότερα σημεία του νομοσχεδίου υπογράμμισε ότι : «Το μητρώο αγροτών και αγροτικών εκμεταλλεύσεων το οφείλουμε στους αγρότες αυτής της χώρας. Δεν είναι εργαλείο το μητρώο αγροτικών εκμεταλλεύσεων. Είναι ο πυρήνας της αγροτικής μας πολιτικής. Χωρίς μητρώο αγροτών και αγροτικών εκμεταλλεύσεων, καμία πολιτική και στρατηγική ανάπτυξη της αγροτικής οικονομίας και της υπαίθρου, δεν μπορεί να εφαρμοστεί με διαφανή τρόπο, αξιοπιστία, αξιοκρατία και αναπτυξιακό κριτήριο. Τα σημερινά δεδομένα απαιτούν, τη διεύρυνση της βάσης των αγροτών, τους οποίους και θα ορίσουμε, έτσι ώστε να μπορέσουμε να εφαρμόσουμε με σωστό και διαφανή τρόπο τα εθνικά μας μέτρα και τις συμπληρωματικές μας δράσεις. Ξεκινάμε από το χρηματοπιστωτικό σύστημα, από τις διαρθρωτικές πολιτικές, από τις φορολογικές πολιτικές, από τις ασφαλιστικές πολιτικές, αλλά και από τις πολιτικές που αφορούν καινοτομία, έρευνα, εκπαίδευση».

«Χωρίς να επιβαρύνουμε του παραγωγούς, θα καταγράφονται τα πάντα αναφορικά με την παραγωγική δραστηριότητα» ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Μπατζελή και πρόσθεσε «Η διαφάνεια της διαχείρισης του δημόσιου χρήματος απαιτεί τη συλλογική παρουσία όλων των στοιχείων και των συναλλαγών του αγρότη με τις δημόσιες υπηρεσίες».

Επίσης, η Υπουργός διευκρίνισε ότι μέχρι τώρα η νομοθεσία ορίζει ότι ο κατά κύριο επάγγελμα αγρότης είναι αυτός που διασφαλίζει το 50% του εισοδήματος του από γεωργική εκμετάλλευση. «Εμείς αντί για το 50% προτείνουμε το 35% αυτό σημαίνει ότι περισσότεροι αγρότες που είναι ασφαλισμένοι στον ΟΓΑ θα θεωρούνται επαγγελματίες αγρότες. Γιατί άλλο είναι να ωφελούνται από πολιτικές 258.000 αγρότες που τους υποστηρίζουμε με εθνικά μέτρα και άλλο 500.000».

Αναφορικά με τα σενάρια κατάργησης των επιδοτήσεων από το 2013 και μετά, η κ. Μπατζελή τόνισε ότι οι επιδοτήσεις δεν θα σταματήσουν να καταβάλλονται στους αγρότες αλλά θα υπολογίζονται με άλλα κριτήρια όπως για παράδειγμα τη συνάρτηση του μεγέθους της εκμετάλλευσης -προκειμένου να πάει ανά στρέμμα η ενίσχυση - και της απασχόλησης.

Εμείς στο νομοσχέδιο, σημείωσε, βάλαμε την απασχόληση χαμηλά στο 35% προκειμένου να την ενισχύσουμε.

Η κ. Μπατζελή ανακοίνωσε επίσης ότι στη συνέχεια έρχονται προς συζήτηση τα νομοσχέδια για τον ΕΛΓΑ, τους συνεταιρισμούς και το Μητρώο Εμπόρων Γεωργικών Προϊόντων.

Με αυτό τον τρόπο χτίζεται το υπόβαθρο πάνω στο οποίο θα εφαρμοσθούν οι πολιτικές της κυβέρνησης.

ΣΤΟΠ σε 19 τόνους ακατάλληλα φιστίκια Κίνας

ImageΦορτίο 19 τόνων με φιστίκια (αραχίδες χωρίς κέλυφος), προέλευσης Κίνας, δέσμευσαν οι αρμόδιες υπηρεσίες της νομαρχίας Θεσσαλονίκης, καθώς βρέθηκε αυξημένη περιεκτικότητα σε αφλατοξίνες.
Το προϊόν κρίθηκε ακατάλληλο, μη σύμφωνο με την Εθνική και Κοινοτική Νομοθεσία, δεν επετράπη η εισαγωγή του και ελήφθησαν όλα τα απαραίτητα μέτρα, ώστε το φορτίο να μη διατεθεί στην αγορά της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Σάββατο 24 Απριλίου 2010

ΓΕΩΤΕΕ Στοιχεία για τους Γεωτεχνικούς ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

Στοιχεία για τους Γεωτεχνικούς

http://www.geotee.gr/geo/parar/0709/main.mht

ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΩΝ ΚΑΤΑ ΚΛΑΔΟ ΚΑΙ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ

(ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΙΟΥΛΙΟΥ 2009)

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ

ΓΕΩΛΟΓΟΙ*

ΓΕΩΠΟΝΟΙ*

ΔΑΣΟΛΟΓΟΙ*

ΙΧΘΥΟΛΟΓΟΙ*

ΚΤΗΝΙΑΤΡΟΙ*

ΑΘΡΟΙΣΜΑ ΜΕΛΩΝ

ΑΙΓΑΙΟΥ

94

454

73

35

135

791

ΑΝΑΤ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

170

812

225

25

193

1425

ΑΝΑΤ. ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

2133

5323

677

303

1219

9655

ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

169

523

151

14

122

979

ΗΠΕΙΡΟΥ & ΝΗΣΩΝ

129

877

164

57

205

1432

ΘΡΑΚΗΣ

83

648

192

13

148

1084

ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

315

2509

525

60

441

3850

ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

929

4002

1129

125

1107

7292

ΚΡΗΤΗΣ

157

1200

98

50

181

1686

ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ & ΔΥΤ. ΣΤΕΡΕΑΣ

366

2158

245

88

357

3214

ΑΘΡΟΙΣΜΑ ΜΕΛΩΝ

4545

18506

3479

770

4108

31408

*Η ΣΕΙΡΑ ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΚΛΑΔΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΛΦΑΒΗΤΙΚΗ

http://www.geotee.gr/geo/apasx/0709/main.mht

ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΩΝ ΚΑΤΑ ΚΛΑΔΟ ΚΑΙ ΧΩΡΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

(ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΙΟΥΛΙΟΥ 2009)

ΧΩΡΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

ΓΕΩΛΟΓΟΙ*

ΓΕΩΠΟΝΟΙ*

ΔΑΣΟΛΟΓΟΙ*

ΙΧΘΥΟΛΟΓΟΙ*

ΚΤΗΝΙΑΤΡΟΙ*

ΑΘΡΟΙΣΜΑ ΜΕΛΩΝ

ΑΝΕΡΓΟΙ

1702

4242

876

210

702

7732

ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ

690

3715

1078

338

1323

7144

ΔΙΑΦΟΡΑ ΑΛΛΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ

5

25

2

3

35

ΙΔΙΩΤΕΣ

1026

3112

516

67

1172

5893

ΙΔΙΩΤΙΚΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ

591

2668

156

65

212

3692

ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΟΙ

220

1358

222

42

147

1989

ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ

33

1158

179

12

362

1744

ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΕΥΡΥΤΕΡΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ

278

2228

450

36

187

3179

ΑΘΡΟΙΣΜΑ ΜΕΛΩΝ

4545

18506

3479

770

4108

31408

*Η ΣΕΙΡΑ ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΚΛΑΔΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΛΦΑΒΗΤΙΚΗ